Rákilkkelsz az illetõ nevére a hozzászólás fejlécében (nálam pl. a pulzáló [NST]Cifu-ra klikkelve, akinek nincs logója, annak csak a nevére kell bökni), és elõjön az adatlapja. Ott megláthatod azt, hogy milyen életkorú - vagy legalábbis, hogy mit állított be magának, hiszen mindenki magának tudja megadni, aztán vagy igaz, vagy nem... Ezt már a hozzászólásai alapján neked kell eldöntened. Sõt, beállítani sem kötelezõ egyébként... (megjegyzem, neked sincs - Itt teheted meg..)
Sztem semmi gáz az ipsével, elég extrém, de általában a kutatók flúgosak is vmilyen értelemben. Másrészt nem mindenki lehet olyan szép mint te. Harmadrészt, nehogy azt hidd hogy ebbõl nagyon megszedte magát. Hány tudóst/kutatót láttál te már mondjuk Astonnal furikázni?
Akkor tervezzen olyan szerkentyût ami le ia száll a Marson, másrészt amennyi lóvét ez kapott a tervezésért abból tényleg elmehetett volna már egy fitnessbe. Te meg ne védjed ezeket a barmokat akik vakítják a civileket...
Jajaja, eszembe juttattad, amikor lerobbant Apám trabantja az úton. Persze no segítség, egy trabantnak? A következö: egy baz nagy túristabusz jön. Elmegy. Öt perc jön vissza, megáll. Mi a rák? Aztán kiszállnak a japán túristák, és: Lefotóztatták magukat a nyitott motorháztetö mellett, hogy jé, ilyen a kökorszak. Aztán mentek tovább mittomén Hévízre, hogy sajna sietnek.
Poroltót adni valóban marhaság lett volna, a por ugyanis csúnya dolgokat tud csinálni a motortérben - a tüzet lehet, hogy eloltja, de megeshet, hogy a motort úgy cakumpak ki lehet dobni a szemétbe. Persze az is tény, hogy még mindig jobb, mintha az egész kocsi kiég. Egyes tûzvédelmi/munkavédelmi vagy autós boltokban lehet kapni tûzelfolytó takarót, direkt motortüzekhez. Elsõre túlzott óvatosság ilyesmi beszerzése, de ha egyszer már láttál kiégett autót/kamiont, elgondolkodsz rajta. Az én autómban van egy 5 literes kanna vízzel, egy 5kg-os porraloltó készülék, egy ilyen tûzelfolytó takaró, valamint két lángálló kesztyû. Az egész került cirka húszonötezer forintomba. Persze általában csak mosolyog rajta, aki meglátja - és én is remélem, hogy sose lesz szükség rá. De ha ne adj isten becsap a menykõ, nem csak a fejemet fogom fogni, és rimánkodni segítségért...
Amúgy a lenti eset engem is emlékeztet arra, milyen "segítõkészek" az emberek olaszországban (egy nyaralás alkalmával volt "szerencsém" tapasztalni). Bár itthon is iszonyúan leromlott a helyzet, volt olyan, hogy az égõ kamion mellett szépen mentek el a személy és teherautók, de egysem állt meg, hogy segítsen - max. lassítottak, hogy csináljanak róla egy fényképet... Hát errõl ennyit...
Igen, ismerös, az egyik haverom Puntóval ment a sztrádán Olaszországban, amikor feltünt, hogy valami füstöl. Megálltak egy benzinkútnál, és kiszálltak, mire kigyulladt a motor. A kutasok következöt cselekedték: 1. Nem adtak nekik poroltót 2. megmondták nekik, hogy nem árulják el a tüzoltók helyi telefonszámát 3. Elküldték öket Moldáviába, hogy otthon csináljanak balhét, ne náluk Tehát szép csöndben kiégett a kocsi a benzinkútnál. Azóta, ha rám szólnak, hogy ne dohányozz a tüzveszély miatt, csak mosolygok.
Õrülnék, ha ott tartanánk, hogy a marsszondákat futószallagon, sorozatban gyártják, ahogy egy személyautót.
Ahá! Namost ez milyen finom megfogalmazás volt - irígyellek érte - hogy CSAK az volt a baj... Megnéznék egy olyan Audit, amibe három szelepet fordítva szereltek be. És annak nem is kell leszállnia a Marson.
Ez is teljesen igaz, de errõl próbáld meg a politikusokat is meggyõzni, mert õk sokkal nehezebben veszik be. :)
BTW a két NASA rover hasonló módszerrel szált le a Mars felszinére, mint a Beagle 2, csak épp sikeresen, és mindkét rover sokszorosan túltejesítette a tervet.
Teljesen igaz, és nem kötözködésböl mondom, de ha eljuttatok valamit a Marsra 4*X-ért és müködik, az mégis többet ér, mint ha X-ért ások egy gödröt.
A Viking 1 és 2 landere rakétahajtómûvel fékezte magát, üres tömege 576kg volt, üzemanyaggal feltöltve majdnem egy tonnát nyomtak. Beagle 2 68.84kg volt a fékezõernyõvel és a légzsákokkal együtt. Hát úgy cirka ennyi a különbség, illetve még annyi, hogy a tömeg arányos a költségekkel, 1kg eljutattása a Marsra olyan kétszázezer dollár (vagy több, függõen az indító jármûtõl).