A Star warshoz sztem ne hasonlítsd, mert az egy trilógia, és szterintem az 1. rész hû volt a többihez, bár tény hogy jar-jar-t igazán kihagyhatták volna, ugyanis semmi különösebb értelme nincs a filmbe (eddig)
Hogy tetszik a történet, jók a szereplõk, jó a film stílus.
Pontosan ezt mondom én is. Félreértesz engem. Azt próbáltam leírni, hogy megijedtem egy pillanatra amikor azt írtad, hogy a Gyûrûk ura is Happy Endes, úgy gondoltam ezt negatívumként említed, és úgy tûnt már csak egy lépés választ el attól, hogy sablonosnak nevezd. Én is leírtam már, hogy a 40-50 években, amikor íródótt a történet még nem nagyon beszélhettünk sablonokról. A témán belül meg aztán teljesen korszakalkotó volt. Egyet mondunk mindketten már egy jó ideje:)))
A Star Wars trilógia is azért lett hatalmas siker mert korszakalkotó volt abban az idõben. Legalábbis ilyen nagy szabású folytatásos Sci-fi történetbe elõtte még nem nagyon vágta senki a fejszéjét, nem beszélve arról a teknikáról amit akkor alkalmaztak, és a kivitelezésük ellenére is nagyon hitelesek lettek a vásznon.
Az elsõ 2 rész már történetbe sem tudta, még utolérni sem elõdjét, pontosan azért mert az évek során el lettünk árasztva hasonló témályú filmekkel, sorozatokkal.
Nem volt a SW 1. 2. új a nap alatt a technikában sem, mert ami akkor a régiben egyedi volt itt már szintén "12 tucat" kivitelezés=számítógépanimációk. Az összehasonlítgatások az eredetivel szintén nagyon lehúzták, ki kíváncsi egy cgi Yodára és Jabbára, amikor a bábos megoldás sokkal hitelesebb volt, nem is beszélve az ûrcsatás, ûrjahos jelenetekrõl.
Az pedig egyszerûen nevetséges és erõltetett volt, hogy a birodalmi katonák, csak fehér páncélos emberek voltak a régiben, míg a történet szerint korábbai eseményekben ami kb. 30-40 évvel korábban zajlott, különbözõ több ezer borodalmi robotkatonával operálnak a legfejletteb technikával ellátva.
egy film ??? van benne punci mellek sex drog alcohol lövések robbanás üldözés punci mellek
Tegnap volt a Taxi 2, sztem a Taxi trilógia egy sírvanevetõs, jó film.
A Taxi sorozat úgy jó, ahogy van, még ha vannak is benne erõs balövések (gombnyomásra szélesebb lesz a kerék a 406-oson, közben szervómotor berregése hallható), ízig-vérig francia humor, végre nem merül ki ott a film poéntartalma, hogyí valakirõl leesik a gatya a liftben (amcsi vígjátékok). Nem számolta valaki, mennyi rendõrautót törtek öassze (tingli-tangli zenére - telitalálat!)? 28-ig tudtam követni :-)
Nemrég eszembe jutott a régi nagy kedvencem "A gömb" c. film. Nem is tudom miért, de tetszett nagyon. Talán azért mert az elméleteket tényekkel támasztotta alá, mint egy dokumentumfilm, és ez egy fantasztikumba gyúrva!
Kicsit erõs párhuzamnak vélem, sõt félve sem merném ezt a két dolgot összehasonlítani.
A skizofréni, skizofrén emberek bemutatása nem új a filmekben, de én nem is erre céloztam, korábbi üzenetemben is alább olvashatod a pontosítást.
Akár le is írhatom még egyszer csak címszavakban: - Fõhõs vs. Fõgonosz végig két külön személynek véljük õket. - A film végén derül ki hogy e kettõ ugyanaz, következésképpen, a csávó skizofrén. - Végezetül, a film a fenti dolgokból táplálkozik, egy ad neki egy óriási csavart.
Szerintem így már eléggé leszûkíthetõ a kör, már több ilyen film is készült, miért pont ez lesz díjnyertes. Ráadásul az ilyen téma csak elsõre érdekes, Nálam a Harcosok Klubja volt az elsõ, estem is hanyatt a székben a végén. A Kontroll már ezek után nem új a nap alatt, de említhetném még a Secret Window-t is.
A magyarok csináltak egy klónt, számomra érthetetlen módon ezt még díjazzák is, talán azért mert utóbbi évtizedekben nem írt senki egyedi sztorit nálunk, így már akkor is jutalmat érdemlünk ha hozzányúlunk egy meglévõ, ám egyedihez, és azt 1 kicsit átformáljuk, saját szánk íze szerint. Ez utóbbi dolog szintén nem jött be, vagyis a jó alap, rossz tálalásban, de ez már egyéni vélemény is lehet, ennek ellenére a tálalás meglátásom szerint ténylegesen is magyar színvonalat képvisel.
Sziasztok. Megtaláltam az én topicomat. Nos mitõl jó egy film? Szerintem akkor, ha a film nézése közben, nem tud elkalandozni a gondolatod. Ezt úgy értem, hogy akkor jó egy film, ha végig fenn tudja tartani az érdeklõdésedet.
Egyébként én is egy sztori kiagyalásán fáradozom, úgy hogy jól jön ez a topic. :-)
Szivesen beszélgetnék valakivel, aki komolyabban foglalkozik filmkészítéssel vagy forgatókönyvírással.
Mitõl lesz jó egy film? Attól, hogy egy nõi star megvillantja a seggét vagy a mellét :D
- szerintem alapvetõen a forgatókönyvön múlik a film sikere, hogy eredeti legyen a film ötlete.
- aztán sok múlik a színészeken, mennyire éli bele magát a szerepbe. - megvalósítás, mennyi pénzbõl gazdálkodnak. - milyen az aláfestõ zene, milyen az operatõr, a vágó, technikusok. - milyen a reklám ? a reklám is nagyon fontos.
A reklán sztem csak a terjesztése miatt fontos, nincs különösebb hatással a filmre...
Szerintem a forgatókönyv minõsége, és a rendezõ-forgtókönyv közti kapcsolat minõsége tesz egy filmet jóvá.
Igen. És nem utolsó sorban egy olyan producer, aki nem pofáz bele abba, amit a lelkes és megfontolt rendezõ szeretne. :-)
Szerintem egy film színvonala több dologtól is függ! Elõször is midnenképp kell legyenek benen fordulatok, különben unalmas lesz! Láttam már sajnos sok olyan filmet aminek votl 1 adott története, de semmi fordulat, vagy csattanó! Emelett szükséges, hogy tudjunk azonosulnia fõszereplõ(k)-vel, tehát minél jobban részletesebben ismerjük meg õt a film folyamán! Ha ezek megvannak, akkor már csak egy jó sztori kell, és akkor már lehet jó filmet cisnálni bármilyen kategóriában! Persze a többi már a stábon múlik, hogy mennyire jól alakítanak a színészek, illetve hogy a rendezõ mit hoz ki a filmbõl! na és persze, hogy mennyire jók a vágások, és az operatõri munkálatok! EZ mind fontos, de igazából a fent említett 3 elemnek kell szükségszerûen benen lenni! Szeritnem!
Az utóbbi idõben sem volt semmi jó film. Folytatások és adaptációk sorozata (PCGame, Marvell, stb.) és továbbra is ez várható. Újabban Amerika a Keleti rajzfilmekre is rászállt, és kezde õket megfilmesteni (omg. kegyelem!) Ennyire haldokolna a nyugati filmipar?