Most toltam egy játékot Earth 1000 AD mapon alap beállításokkal Deity fokozaton. Bizánccal voltam, diplomatic victory-val lett vége 1898-ban. Sokkal könnyebb volt mint gondoltam. A cataphract iszonyat erõs, és mivel imperialistic a leader, lehet nyomatni a warlordokat is.
Most gy érzem deity-n az imerialistic leaderek a leg hsznosabbak a warlordok miatt. Lehet hogy újra megcsinálom, mert kicsit bénán kezdtem. Lovasokra raktam a warlordokat... gyalogosokra kellett volna a city attack miatt.
Igazából a 100. körbe vége lett az egésznek. Csak nyomkodtam a möröket:) Valami noob hostolt, 100 körös time victoryval, és nekem jutott a legtöbb kaja. Mindent automatára állítottam, és az erõltetett kör végével gyorsan haladt, fél óra volt kb az egész.
A durva, hogy bevállt. A feltelepített kieggel simán elindúlt.. A bosszantó az, hogy a Gamemania kiadás melett egy ezressel drágábban már a full kiadást is megvehettem volna, de én az olcsóbb szimpla játék melett döntöttem...
Most saját szándékomon kívül kell illegálisan használnom..
persze.... Cossaks2-tõl a Command and Conquer 4-ig minden... Még sosem volt ilyen gondom. A gépben nem "gagyi" alaplai videókártya van, hanem egy Nvdia 8400mGS. Tehát az olyan játékok, amik nem szeretik a laptopos videókártyát, is gond nélkül futnak..
Esetleg próbáld meg feltenni rá a Beyond the Swordot (azt hiszem ebben az esetben morálisan indokolt a torrent :) hátha az jobban kezeli az újabb oprendszereket.
Sziasztok! Megvettem a játékot, gondoltam majd jól függök rajta... sajnos azonban az install után jött a fekete leves.. Nem indul el a program. Semmilyen hibaüzenetet nem kapok, egyszerûen nem történik semmi.. Már leszedtem az 1.74 final patchet is, de a hiba ugyanúgy jelentkezik, nem indúl el a játék. A gép, amin futtatni akarom egy laptop, 64 bites 7-es oprendszerrel, és egy Nvidia 8400mGS videókártyával..
üdv! biztosan sokan kérdezték már de van valami bevált stratégia amibõl kiindulva kialakíthatom a sajátomat?ja és néhány homályos rész számomra: -lehet-e egy egy várost csak egy adott dologra ráállítani(pl:harci egységek gyártása mindig 1 kör alatt kész legyen) -támadhat-e 2 egység 1-et egy idõben?
Inkább a rendszermemória számít, nem az ami a videókártyán van ilyenkor, na meg a gyors proci, de huge mapon még szuperszámítógép is kevés lehet (mert olyan jól megírták ezt az game engine-t :D)
MAF nekem sincs, de mikor modot használtam volt bõven :) Mod nélkül csak egyszer régen, még amikor a warlords volt a legújabb civ kieg :)
Igen, 12-15 mp még jó eredmény is talán. De látszik, hogy ti nem játszottatok ezzel a játékkal régebben. Pl az elsõ Playstationra kiadták a Civ2-õt. Eltudjátok képzelni, hogy ott mennyi telt el 2 kör között?
Egyetértek. A ROM+A New Dawn mod együttes alkalmazásának eredményeképp mérsékeltebben lassul a játék mintha a ROM-ot önmagában használnám... Ez ellentmond a NEW DAWN mod egyik kiemelt tulajdonságának miszerint állítólag gyorsabb mint maga a ROM. Arra tudok még gondolni hogy gép kell neki. Nekem csak 512MB-os VGA-m van lehet az nem kóser neki.
Large mapon 4 ellenfél ellen az Industrial era-t elérve már zavaróan lassú. Méréseim szerint 12-15mp szükséges a körváltáshoz. És ez persze csak rosszabb lesz. Ami a grafikai beállításokat illeti semmi grafikai szûrést nem alkalmazok, egyedül az áttekinthetõség miatt 1280*1024-es felbontáson játszom. Van aki ennél nagyobbon és mégis megy neki... Olyanról is tudok akinek nincs is MAF hibája egyáltalán... Érdekes....:(
Ez tök jó, csak épp nálam normal mapon is botrányosan lassú egy idõ után. Az eleje még elmegy, de elgajul ahogy telik az idõ. Részrmrõl ennyi volt a próbálkozás. Sokkal jobb dolgokra is el lehet b...ni azt a sok idõt.
Szóval custom game beállítások, amelyek normál térképen is viszonylag nagy és változatos területet adnak:
Settings Map: RoM_Planet_Generator_0_68 Size: standard ... Map size override: No override Continents: 3 Continens Continent searation: Min 3 tiles Continent distribution: Smart selection Continent shape: Unpredictable Continent scattering: Rare, small island Relative Continent si...: Equall size Percentage of ocean: More than 60% Land near pole ice: Sometimes Lonely islands: 3 islands Lonely island size: Medium One tile islands allo...: No Mountains: Some peaks, Group up to 5 Hills: Normal hills, group up to 2 Climate variation:, Humidity:, Temperature: normal Flood placement: Standard Resources: Standard
Ahogy észrevettem itt a normal map is azért nagyobb, mint az alapjátékban. A játék hosszára vonatkozó beállítások is mások.
Sziasztok! Bármilyen hihetetlen is, én csak most ismerkedek a játékkal. A bajom az, hogy nem vagyok perfekt angol, és nem értek elég sok mindent. Tutorialt azonban nem találtam a játékban. Tudom, hogy van benne civilopedia ,de abban is sokminden angol( a magyarítás ellenére is). Valakinek nincs véletlenlül pdf formátumban egy magyar használati útmutatója, és esetleg nem rakná fel valahoa, ahol elérhetem? Elõre is köszönöm.
Sajna ezek a modok hatványozottan hajlamosak a MAF-ra. :(
Nálam a megoldás az lett, hogy tartom magam a normál maphoz, de használom a pályaszerkesztõt, ha hazaérek megírom a beállításaimat. Ez 3 nagy kontinenst eredményez egymástól olyan távolságra, hogy az elsõ vízíjármûvek még nem tudnak átmenni a következõhöz. Tagolt tengerpart viszonylag sok folyóval a fejlõdéshez, igaz az erdõ is elég sok.
Ezeknél a modoknál az AI általában törekszik a totális dominanciára így nem fordul elõ az, hogy a játék unalomba fullad, mert ugyan te elfoglalsz egy kontinenst, de a többiek 6-7-en csak csücsülnek egymással jó barátságban. A mostani játékomnál is gyakorlatilag 3 nagyhatalom van, 3 kontinensen meg néhány kisebb vazallus állam. A nagyhatalmak folyamatosan támadnak, most már nagy erõkkel tudnak átkelni az óceánon. Sajna nem tudom, hogy csinálták, hogy 2-3X akkora lakosságuk van, mint nekem, pedig ez régebben fordítva volt. A monarchia + feudalizmus ugyan elég jó lakossági növekedést okoz, fõleg a fõvárosban, de pillanatokon belül szét akar esni az birodalom. Ugyan ez igaz arra is, hogy hiába próbáltam fejlettebb, elvileg nagyobb stabilitást biztosító civic-ekre váltani, még az a városom is pillanatokon belül fellázadt, aki addig tök nyugiban volt.
Szal ezt a részét egyelõre jól nem értem a mostani mod verzióknak. Megcsináltam azt is, hogy map builderben kimentettem, aztán betöltve kiválasztottam a legerõsebb civ-et, hogy azzal legyek, és mit látok? Hogy a hatalmas birodalma a monarchiában, meg feudalizmusban leledz!!!
Látom van giant térkép is. Én megelégednék egy huge-al is, de azon is baromi lassúak a körök rögtön a legelején. Nagyjából játszhatatlan, legalábbis baromi idegesítõ. Van erre valami orvosság? Vagy menjek játsszak normal map-on?
Amúgy a MAF hibára te milyen gyógyírt tudsz mondani? Szeretnék Giant mapon játszani legalább 6-8 ellenfél ellen. De ez szinte lehetetlen mert tuti kidobja MAF hibával. XP-t használok.. Vistán is kidobta!
Sziasztok olvasgatom itt a forumot, és meg szeretném kérdeni, hogy milyen MOD-ról is volt szó az utóbbi hozzászólásokban? és ha lehet kaphatnék egy linket is rola?
A Custom Game indítás beállításoknál alul kell keresni ezt az opciót, abban az oszlopban ahol az advanced start van, csak oldalt le kell görgetni. Azt hiszem Larger cities a neve, értelem szerûen. Azonban a város kulturális szintjének el kell érnie az Influental szintet, hogy ilyen méretûre tudjon terjeszkedni! Szóval vagy csak a fõvárosod fogja valszeg ezt produkálni, illetve a játék vége felé még 1-2 város. Másrészt ilyen nagy városnál már a boldogság és az egészség komoly gondot jelenthet.
Egy kis infó még, hogy további elõrelépés a New Dawn-nál, hogy jelentõsen finomították a civic-ek rendszerét. Így itt már "sajna" nem tudom azt a hihetetlenül gyors fejlõdést produkálni, mint a sima RoM modnál. A birodalom mérete jelentõsen le van korlátozva, hiába boldog mindenki, akkor is kitörhet a forradalom, ha nincs elég stabilitási bónusz. Persze a forradalom opciót ki lehet kapcsolni és akkor nincs gond, de így persze uncsi lesz az egész.:) A RoM modhoz képest amúgy sokkal gyorsabb a ND
Én is kipróbáltam az általad kipróbált MOD párost és külön köszönetet kell hogy mondjak... Eszméletlen élethû....Annyira hogy nem lehet elmondani...
Lejjebb olvastam az alapjáték vs mod játék vitát... Nos ROM+A New DAWN együttessel számomra nem létezik többet alapjáték. Nem vagyok nagy játékos, engem Noble szinten is eltudnak verni de nekem is pont az tetszik az egészben mint NEXUS-nak hogy az egész olyan mint egy SIMCITY+CIV4+AGE OF származékok keveréke...
Nexus: azt szeretném kérdezni hogy olvastam hogy a New Dawn modba immáron megoldható hogy a város a város kultúrájának terjeszkedésével a város kultúrális hatókörében mindenhova lehet köröket tenni mikor a város felülnézetét látom. Nem tudom ez nekem nem jött össze... Most is csak a városközponttól minden irányban 2-2 kört enged a többire nem... Mit nem kapcsoltam be? Vagy lehet félreértelmeztem?
Sajnos sikerült az angol verziót megvennem,esetleg valaki belinkelné hozzá a MAGYAR KÉZIKÖNYV PDFjét! Az alapjátékról van szó. Elõre is köszi!!!
Lejjebb írogattam, hogy mostanság próbálgatom a RoM mod legújabb verzióját A New Dawn mod-moddal.
Hát mit mondjak, iszonyú kemény! Végre olyan szinten van, mint az alapjáték. De akinek még nem elég rátehet 1-2 lapáttal.
Most támadott be a negyedik legerõsebb AI valami 30 katapulttal, 20 könnyû swordsmannel, néhány crosbow-val, meg rahedli egyéb egységgel. És egy kisebb hadserege még van ezen kívül, de lehet, hogy több is, mert nem csak velem háborúzik a szemét. Abban is vagy 20-30 egység, azt csak azért tudnám feltartóztatni, mert csak 4-5 katapult van benne. Nagy nehezen megúsztam, mert visszafoglaltam az egyik várost, amit korábban már elszedtem tõle és hajlandó volt idõlegesen békét kötni. Most van 10 köröm, hogy kitaláljak valamit.
A városaim sem fejlõdnek olyan szépen mint régebben, ráadásul szeretnek fellázadni, meg elszakadni. Ha az asszimilációs opciót is bekapcsolom, akkor ezt a rémálom szintig tudják fokozni, mert gyakorlatilag mindíg más kultúrához fognak tartozni.
Évek óta ilyen szintû játékélményre vártam, hát most megkaptam.
Az élet kegyetlen, de nem eléggé! Aevum est crudus, sed non satis.
Nekem egyébként mániám, hogy a stratégiai játékok kampányait minél hamarabb befejezzem, természetesen mindig legnehezebb fokozaton. Ha lenne kivel versenyezni, nem csak egyéni rekordjaim lehetnének. De ilyen egyszemélyes mezõnyben is szórakoztat valahogy:)
Elõvettem a Colonization-t egy játék erejéig. Új egyéni rekord, 1617-ben függetlenedtem, eddig 1624 volt a leggyorsabb.
Multiban mi úgy csináljuk hogy a brokeringet kikapcsoljuk, én kifejlesztem a code of laws-t és ezt elcserélem egy géppel az alfabet-re. (ezen kívül mást nem cserélünk a gépekkel, hacsak épp az utolsó városát foglalom akkor szoktam szólni a többieknek hogy na cseréljetek ezzel amennyit csak tudtok mert likvidálom). Természetesen a játék elejétõl mindenki mást fejleszt (szerencsére teljesen más a stílusunk, én the whell,bronze,ironworking, valaki csodákra megy :), másvalaki meg vallásbuzi) és miután megvan az alfabet már konkrétan kiosszuk mindenkinek hogy mit mikorra kell kifejlesszen :) pl calvary-hoz eljutás, ezután általában hamar véget ér a játék, de addig is go infantry.
Teljesen mindegy milyen tech, a research pont számít, és hogy hány népnek van már meg, meg persze a viszony.
Ér5dekes módon a vallásokhoz kapcsolódó cuccosokra mindig harap az AI, akkor is, amikor már semmit nem ér vele, mert az kapja meg az adott vallást, aki elõször kifejlesztette!:)
Szerintem érdemes mindkettõt bekapcsolni. Ez is egy kis plusz a játékhoz. De pöcsölõs, szóval ha nem szeretsz diplomáciázni, ne kapcsold be! Sajnos így minden körben végig kell nézni mi a kínálat, ha jól akarod csinálni. Kicsit nehezebb a játék, de gyorsabban is lehet fejlõdi. Akkor lehet nagyot kaszálni vele az elején, ha sok népet meg tudsz ismerni, és az Oracle-vel alphabet-et választasz, amit persze nem adsz el senkinek amíg valaki meg nem szerzi, a többit meg úgy cserélgeted, hogy minden meglegyen ami a többieknek megvan. A késõbbiekben is hasznos lehet, mert ha kifejlesztesz valami újat, azt el tudod cserélni mindenféle másra. Érdemes csak akkor eladni, ha valaki épp megszerezte, hogy ne legyenek annyira a nyakadon. De sokszor van olyan is, hogy emiatt lemegy az értéke, és nem tudsz vele kezdeni semmit. Érezni kell, hogy várhatsz-e vele:) Olyan is lehet, hogy a kutyának se kell a technológiád, mert egy utolsó senki vagy:D fõleg nehezebb fokozaton.
Hát ésszerûbb semmitõl sem lesz az AI :) Viszont ha tech trading és brokering-el játszol akkor sanszos, hogy nagyon lehagynak a gépek tudományban, elcsererélgetik egymás közt, persze fõleg azok akik jóban vannak :)
És,melyiket érdemes választani/nem választani. Az AI mittõl lesz észerübb?
A technology tradig-nél, ha ki van kapcsolva akkor nem tudsz technológiát általában csereberélni. Az utóbbinál viszont olyan technológiát nem tudsz cserélni, amit te is mástól szereztél.
Hi! Kérdésem lenne: A custom game beállításoknál a "Technology Trading" és a "Technology Brokering" mit jelent?Miben változik a játékmenet? Melyik beállítástól életszerûbb,jobb a játémenet?
Igen azt már én is észrevettem, hogy folyamatosan nõ, soha nem csökken :) Biztos így akarták megnehezíteni a játszmák végét, hogy ne érezd túl jól magad akkorse ha minden ki van fejlesztve és a legtöbb város kiéppült fullra :) Hogy a háborúk mennyire növelik, azt nem tudom, úgy nagyon nem tûnt fel, mondjuk annyira gyakran nem figyeltem..
Viszont az event-ekben van olyan ami csökkenti, a hollandokkal kaptam egyszer egy olyat, hogy 25%-al csökkent a teljes inflációm a modern korban.
Lécci segítsetek már mert nagyon kéne aztán játszani is szeretnék vele
Tehát ha sokat háborúzol, akkor egekbe szökik az infláció. A városok mennyisége nincs összefüggésben vele, az a város pénz termelésébõl kerül levonásra, ugyanúgy, mint a korrupció. Az összes kiadás + az infláció mértéke adja meg, mennyi pénzed megy el egy körben. Tehát mondjuk ha összes kiadás 100 (civics upkeep, army supply, city maintance), és a infláció mértéke 20%, akkor az összes kiadásod 120 pénz lesz körönként. A city maintance 2 dologból tevõdik össze: a városok számából és a fõvárostól való távolságból. A courthouse megépítése ennek a mértékét csökkenti 50%-kal.
Még két másik tényezõ, ami hatással van az inflációra, a nehézségi szint és a játékban eltelt körök száma. Tehát a kiszámítása nagyjából így néz ki: Inflation%= Gameturn * Difficulty Factor
**FATAL ERROR** Cannot open theme file 'BitmapTheme.thm' Ezt írja ki ha az eredeti civ 4 emet akarom elindítani Szerintetek mi lehet a baj? Választ elõre is köszönöm
A Communist (state property) mint államforma lehet segítene neked ha csak annyi gondod van hogy magas az inflációd.
Köszönöm a segítséget!! A Civilopediat már kívülrõl fújom! De ott nem találtam külön Inflation indexet. A corruption/maintance fogalmát is ismerem ,tehát akkor ebbõl a kettõbõl adódik az inflation?Ha jól értem szavaidat.
Még egy kérdés:A Fasism,Communism tudományokkal elérhetõvé válik a permament alliance (örökös szövetség?) ,de ezt nekem még sosem ajánlotta fel az AI ,és sose jelent meg a diplomáciában ez csak MP-ben van benne??? Köszi
Egyébként a sokat szidott AI-t néha érdemes megfigyelni :), pl foglaltam egy várost, és nem hiszek a szememnek: a szép zöld területen lévõ Dye (festék) -ra nem ültetvényt épített hanem cottage-et!!!! WTF??!! számolgattam jobbra balra és tényleg nem is kérdéses hogy igaza van! (volt neki máshol bekötve már egy szal a bonuszt megkapta). A város letevésdihez még annyit mindenképp hozzászólnák hogy a legfontosabb szempont hogy hol van vas. Nem viccelek, komolyan! Én úgy játszok hogy: Fõvárosban rákattintok a warriorra ha 15 kör (ugye automatic kiszámolja a gép a legjobbat szal nem is kell utánaszámolni hogy van e jobb terület stb) akkor workert gyártok viszont akkor The Wheel-el /Animal Husbandry-vel kezdek, ha a warrior 15 kör alatt van meg akkor jön a szokásos :) ahogy én szeretem vonal: bronze working, iron working. Közben sorozatban kell gyártani a warriorokat hogy minnél nagyonbb területet felfedezzek. Mire megvan az iron working addigra pont lekell legyen gyártva egy settler is és minimum 2 worker. És akárhol is van a vas közvetlenül mellé kell tenni az "elsõ" várost, semmilyen kifogás nincs, szal az már semmiképp nemjó ha csak "2.körben" lát rá a város a vasra, mert nincs annyi idõ! Innentõl kezdve nyomni kell kifele a légiókat, illetve a warriorokkal az összes belátható vas és bronze közelségében kell lenni hogy lássuk mikor épít rá bányát a gép, ha ez megtörténik mérlegelés nélkül hadüzenet és elpusztítás :D Megjegyzem hogy mig megépül a "vasas város"-al az összekötés szal a vas a fõvárosba juttatás, addig még 1 esetleg 2 város letehetõ, de nem javalt mert a kutatás akkor vissza esik és nehezebben lesz meg a code of laws. (ugye ez kötelezõ különben csõd lesz)
Tengerpartra, lehetõleg folyó torkolatnál, nem árt ha van 1-2 kajabónusz a közelben. Ha a fõvárosod ide építed, akkor a tengerparti mezõk világítótoronnyal +1 kaja, kolosszussal +1 arany, húsvét szigeti szobrokkal +1 pajzs extrát adnak(tudom csodákat nem építünk!:). Ha ezt a hármat egy ilyen tengerparti városban felépíted, akkor jó sokáig a közelébe sem jutnak a városodnak olyan sebességgel fog fejlõdni. Néhány hadvezér beültetésével pár körönként jönnek ki belõle a legfejlettebb felturbózott egységek. Mivel a játék elején a kis városok csak viszik a pénzt és nem termelik, egy ilyen város 10-12-es nagyságra fejlesztve kész aranybánya, úgy tudsz elsõ lenni lakosságban, hogy csak egy városod van, ráadásul a tudományos kutatásod is valszeg az elsõ lesz. Amikor pár kör alatt le tudsz gyártani egy 5-10 egységes haderõt, akkor viszont el kell kezdeni hódítani, addigra lesz is mit, mert a többiek szélsõ városai már ott lesznek a közelben.
Nem jó a kérdés. Olyan nincs, hogy "hová éri meg várost rakni?". A kérdés úgy szól, hogy "a fõvárosom környékét hogyan lehet a legoptimálisabban körberakni használható városokkal?".
Innentõl kezdve nincs egyértelmû helyes válasz, attól függ, hogy mit akarsz kezdeni a városaiddal, meg hogy hogy jön ki, meg hogyan építed tele a mezõket.
Ha már itt a városoknál tartottunk, hová éri meg várost építeni? A több kalapácsos mezõre? Maga a város nem ad valamilyen szorzót annak az egy mezõnek a nyersanyagaira?
Mondjuk jól jön az ha idõlimites multit játszol, meg ha nem idõlimitest játszól akkor se biztos hogy lesz pofád megváratni a többieket :). Én próbálom bejelõlni az összes leendõ saját város helyét asszem alt+s-el de nagyon nehéz a tökéletest eltalálni, max single playerben van értelme morfondírozni :), multiban amúgy is csoda számba megy a 10 fölötti város, egy átlagos max 5-ös várost meg bárhol letehetsz biztos lesz 5 jó területe.
Jah hát lényegében azt mutatja ahova az AI is rakná a városokat ha a helyedben lenne, dehát az AI, mint tudjuk, hülye :D
Na ha ennyi itt a nagy civiles professzor akkor légyszi mondjátok már meg a térképen néha miért van kékkel bekarikázva egy terület?:) Holnap meg az anyátok napja van, senki ne felejtse el!:) Peacccceeeee
Én nem mondtam, hogy nem jó csodákat építeni, csak azt, hogy nem a leg hatékonyabbb módja a játéknak, és nem sokszor lehet megcsinálni. Nehéz beállításokkal, vagy emberek ellen ez már kevés.
Az oké, hogy leszarod a hatékonyságot, csak most pont aról van sz:D Egyébként tök jók az idézetek.
Erröl pofizok! igen AC 500-ban lenyomni mindenkit valami warrior pluszos egységgel, aztán örülni a nagy pusztaságnak, na hát ez egy igen!!!:D
Nem baj!:) Mondom én nem ezért szeretem ezt a játékot, hanem mert építhetek csodákat, vallásokat, és mert esetleg örülhetek annak, is ahogy egy másik kis civ a másik kontinensen hogy erõlködik, kémkedéssel gazdasági fejlesztéssel akármivel, hogy az ottani naggyal szemben állva maradjon.
Mondom mégegyszer: lexarom a hatékonyságot, ha érdekelne pont úgy játszanék mint te. Én szimszitizek, nagy, gazdag és amennyire az életben maradáshoz kell erõs birodalmakat próbálok építeni, mint ahogy az emberek már kb 10 000 éve teszik. Akár félévig is játszok egy meccsel és örülök, hogy ha a modba olyan új dolgot építettek, ami még nem volt, és érdeklõdéssel nézem, hogy az AI mit próbál kihozni belõle, mert számomra nem a gyõzelem hanem a részvétel a fontos.
Ahogy Lao-ce mondja az Út a fontos, mert valójában soha nem érkezünk sehová, valójában nincs is gyõzelem.
Az út örök és tétlen, mégis mindent végbevisz észrevétlen. Ha fejedelmek, királyok megõrzik, minden magától rendezõdik. Ha kapálóznak és intéznek, letöri õket a titkos természet. Vágytalan a titkos természet, s a vágy hiánya: béke, az ég alatt a rend teljessége.
Egy bölcs hadvezér azt mondotta: "Mint a vendég, nem mint a gazda: nem vonulok hüvelyknyit elõre, inkább egy lábnyit vissza." Ez a tétlen cselekvés, az erõszak nélküli siker, az ellenség nélküli háború, a fegyvertelen gyõzelem. Harcban az ellenség ócsárlása megsérti az út-at; ha két hadsereg összecsap, a kiméletesebb gyõzelmet arat.
Nem, én mindkettõvel tolom. Csak én valszeg sokkal többet játszottam már mint te. És ha már nem adsz magadnak esélyt, hogy rendesen megtanulj játszani, igazán hihetnél nekem. Sokat multiztam, és amit tudok annak 90%-át másoktól tanultam. Aki még hisz az ilyen bugyuta vallásfejlesztõs, csodaépítõs játékmenetben, azt piszok gyorsan le lehet rendezni.
FFA-ban is sokan reménykednek abban, hogy majd jó lesz amit kitaláltak gép ellen. Fõleg szigetesen, fejlesztõs mapokon próbálkoznak be ilyesmivel. Aztán csak lesnek mikor AC 500-ba eltûnik a kis birodalmuk a föld színérõl:D Az Earth map is szokott menni multiba. A hozzád hasonlóak mindíg Angliával, vagy Rómával jönnek be, esetleg az amerikaiakkal, aztán csak lesnek, ha egy 3 kontinensnyi birodalomból kibújik egy 100-as stack amit természetesen képtelenek megállítani Az OCC neked való lenne, de az a gyanúm azt se vágod, hogy kell játszani, ha ilyen vallásos csodaélpítõs legény vagy. Szterintem érdemes lenne legalább azt kipróbálnod, és rájönné mi is az a civ.
Elõszöris nyugodj meg :) aztán keress egy értelmezõ kéziszótárt olyan szavakhoz mint az infláció, utána ajánlom figyelmedbe a civilopédiát is játékon belül, vagy neten is biztos van letölthetõ/olvasható változat, elég részletes leírásokkal, mint már mondtam nemrég :)
Igazából elég összetett a játék gazdasági rendszere, de kis (inkább sok) gyakorlással bele lehet jönni elõtanulmányok nélül is :)
A lényeg végülis annyi naggyából hogy a fõváros és a körülötte levõ fõbb városok köré sok cottage-t csinálj, mert azok idõvel sok zsetont hoznak majd, és a fõvárosból nagy pénzügyi központot érdemes csinálni mivel ott a legkisebb a korrupció, ami amúgy a fõvárostól távolodva folyamatosan növekszik a városokban. A másik meg hogy a civ4-ben elég durva a városok fenntartása, valószinüleg az inflációt ez növeli leginkább, és ha sok új várost alapítasz, abba be is lehet csõdölni például (voltam már a szélén így, 0% kutatással is minuszban de túléltem :D)
A másik nagy bevételi forrás a kereskedelem (trade routes), ahogy mondtad, ez a civ4-ben automatikusan létrejön a városok között, amint közúti (vizi vagy légi a játék közepén és vége felé) kapcsolatot létesítesz (workerekkel, kikötõvel, reptérrel) de a saját városaid között annyira nem jövedelmezõ, ezért nem érdemes olyan államaparátust választani ami elzár a külföldi kereskedelemtõl (pl a merkantilizmus) Na persze ez csak akkor igaz, ha sok más hozzád hasonló vagy fejlettebb civilizáció van még a játékban, és a legtöbbjükkel jóban vagy, mert ha nincsenek megnyitva a határok akkor lóvé se jöhet át :) És ételemszerüen ha pl. másik kontinensen vannak a többiek vagy szigetes játékot játszol, akkor az astronomy-ig csak belföldi kereskedés lesz (hacsak nincsen közvetlen közel egy másik nagy sziget, de akkoris kell kapcsolat az ottélõkkel (diplomáciai), írás tudomány hogy leszerzõdhessetek, és legalább egy tengerparti városa amit felfedeztél hajóval (ahhoz meg hajózás tudomány), akkor beindulhat a part menti hajós kereskedelem), és ez sok más pénzszerzési vagy növelési bónuszos dologra igaz, hogy valamilyen technika vagy épület kell hozzá, de ezek is mind le vannak írva a civilopédiában. Jó mûvelõdést :)
Az a helyzet, hogy szerinted ennek a játéknak a lényege a MP, szerintem meg az SP. Szal gyõzködhetjük itt egymást naphosszat. SP-nél pontot kapsz a csodákra, a hatalmas lakosságra, a vallásokra meg mindenre, amire szerinted semmi szükség, mert szimszitisítik a játékot. Egy primitív barbár birodalom lehet hatékony, de hiába foglaltál el egy földrészt, ha mondjuk nem tudsz továbbnyomulni, mert nem ismered a tengeri hajózást. MP ben ez nem gond mert azok a játékok a középkorig sem tartanak általában, és olyan térképeken játsszák azokat, aminél így is elérik egymást a játékosok. SP-nél meg egy nem kiegyensúlyozottan fejlesztett birodalommal pillanatokon belül összejön akár több száz év hátrány, ha nem tudod agresszíven leigázni a másik földrészen levõ birodalmat.
Próbáltam párszor a multit, és tényleg csak pislogtam mik vannak. Én úgy mondanám a játék megcsúfolása, te meg máshogy.
Vannak elvek amik mindig érvényesülnek. Amíg nem játszol emberek ellen, úgyse jönnek ki ezek az apróságok. A modok sokkal könnyebbek mint az alapjáték. A taktikád nehéz beállításokkal nem fog mûködni, mert ha valaki teljes erõbõl agresszíven nyomul, azt nem éled túl ha fejlesztgetsz, eltaposnak mint egy gyenge fûszálat:D
Egyetlen módszer van ellene. Neked is nyomulnod kell, és jobban kell csinálni mint a másik. Tudom, hogy lehet csodákat építgetni, meg vallást fejleszteni, de úgy igazából el kell, hogy mondjam: csodák nincsenek Multiznod kéne igazi pro gamerek ellen. Szerintem csak pislognál, hogy mik vannak.
EGY KÉRDÉS:Miért va az ,hogy a demographics-ban a Export-import nekem mindig alacsony (mínuszos) pedig nyers anyagokkal is kereskedek meg a trade route-ok is figyelek (hozzá kapcsolodó épületekre is). MÁS:Az összefoglaló (financial advisor) képernyõn van egy olyan ,hogy INFLATION (infláció) ez nekem mindig magas jóformán ez visszi el a bevételem nagy részét ezt ,hogy lehet csökkenteni vagy egyáltalán mi ez?? Kérem aki tudd válaszoljon!! NEM TUDJA SENKI?!
Aha. Csakhogy valójában mindenki olyan játékot játszik, amilyen neki tetszik, hála a modoknak. Az eredeti játékban töredék fejlesztés sincs a modokhoz képest, sok szempontból az AI brutálisabb, de épp ezért kiszámíthatóbb is, nem azért nem lehet a fejlesztéssel nyerni, mert a brutális erõszak célravezetõbb, hanem mert az eredeti játékban a fejletségbeni különbségek nem okoznak olyan katonai erõ beli különbségeket, mint a RoM modban pl! Szal kíváncsi lennék, hogy a RoM moddal mennyire használható az a stratégia. Szerintem csak ugyan annyira, mint azt enyém az alapjátékban. :))) LOL
LOL, hát moddal könnyû. Játszál az eredetivel deitin, aztán meglátjuk honnan szedsz ekkora cárosokat:D Szép taktika amit írsz, csak az a különbség aközött, és a Paul által felvázolt között, hogy az övét meg is lehet csinálni, bármilyen nehézségen:)