Szerintem Vlala szituja a tipikus ovis bunyó: az úgy kezdõdött, hogy õ visszaütött.
Valaki csinál egy rendkívül balesetveszélyes szitut, majd amikor a vétlen résztvevõ visszamegy, még neki áll feljebb. Az ilyen hisztivel nem lehet mit csinálni. Nem feltétlen jó ötlet a bemosás, de az ilyenekkel mit lehet kezdeni. 10 emberbõl 9 valszeg durvaanyázott volna (a mondeos viselkedése alapján jogosan), ami abban a helyzetben valszeg ugyanide vezetett volna.
Két eset lehetséges: - a bemosás után lehiggad és végiggondolja az egészet, rájön miért volt õ balfasz - nem higgad le és feljelenti Vlalát
Jégen igaz, hóban jobban tapad... bár van rá pár megoldás, hogy ne csússzon úgy...
Ma hallottam híradóban, hogy megvert egy embert egy másik pusztán abból az okból hogy nem engedte be egy parkolóhelyre.
Bemosni azért valakinek, mert valami nem tetszik... szerintem Vlalala-t nem bántotta fizikailag senki abban a helyzetben, miért kellett ütnie. Alapból lenézem az ilyen embert aki a másikat bántja fizikailag, szánalmas... és aki azt pártolja azt is. Hacsak nem bántott(ütött, rúgott stb.) téged valaki ne üsd már meg.
Arról hogy a mentõ ottvan arról az a véleményem hogy egy marhaság. Szituáció engem 10 éves koromba megharapott egy kutya a kezemen és kb 80 km-re volt a korház, mégjóhogy nem a mentõre vártak a rokonaim hanem bevittek azonnal.
Vagy pl tesódnak levágja a kezét a fûrész mit csinálsz, vársz a mentõkre? ha igen sajnállak.
Érdemes kipróbálni egy egyenrangú útkeresztezõdésnél azt, hogy a többi ember mennyire is emlékszik a KRESZ-re.
Elõre jelzem: katasztrófális eredményre lehet számítani.
Kilométert nem tudnék írni. Cirka 55% város, 45% azon kívül.
Gyorsan én is megyek, de csak olyankor, amikor egyértelmû, hogy ha hülyeséget csinálok/nem figyelek/stb., akkor rajtam kívül nem sérül meg/hal meg más, nem teszek kárt más tulajdonában.
Aki meg neked megy elõzés közben, az különösen nem fogja venni a villogást. Ha el tudsz menni, miért villogsz ahelyett, hogy mennél, ha nem tudsz elmenni, akkor szintén minek vilogsz. Ilyen egyszerû.
Nem az a lényeg mióta vezetsz hanem hogy mennyit...
Bocs a láma kifejezésért valóban nem ismerlek, csak azért mondtam mivel én nem azért megyek gyorsan vagy lassan mert a kresz elõírja. 100%os lett a kresz vizsgám és megtanultam mindent pontosan és emlékszem is rá. Nekem csak 8 éve van jogsim és fokozatosan tanulok vezetni egy 60 lovas klióval kezdtem.
A villogás jelentheti azt is, hogy "figyelj, mert el akarok menni és vegyél már észre". Már kotábban leírtam, hogy volt pár eset amikor (szerencsére csak) majdnem nekemjöttek miközben elõztem.
Igazából az a gondom vele, hogy az embernek hamis biztonságérzetet ad: azt gondolhatja, hogy na, ezzel õ megtette, ami a téli közlekedéshez szükséges, pedig nem. a téli gumi lehet, hogy jobban tapad hidegben, de a jégen, havon az is ugyanúgy meg fog csúszni, ha a sofõr azt hiszi, ugyanúgy vezethet télen téli gumival, mint nyárival nyáron.
A KRESZ egy nagy szar, aki tud vezetni az mind tudja...
Ehhez talán nem fûznék hozzá semmit...
Arra próbáltam utalni, ha látom hogy valaki jön mögöttem ész nélkül, akkor csak azért, mert én szabályosan közlekedem, még el kell engednem és nem szabad hogy a jó magyar büszkeség azt sugallja, hogy menj te paraszt ha tudsz majdcsak az árokba kötsz ki.
??? Vlala hol nem engedte el? Ha jól vettem ki, egy szimpla 2x1 sávos úton haladt, a mondeosnak nem megfelelõ sebességgel. Kérdés, hogy a mondeos miért nem elõzte meg és miért villogott? Nekem a villogásból úgy tûnik, hogy a sebességgel volt gondja, mert nem tudta megelõzni Vlalát. akkor viszont hiába villog, ha olyan a forgalmi helyzet, Vlala akkor sem tudta volna elengedni.
Nem szeretem az ilyen mentalitást... lehet hogy szül a felesége vagy egyszerüen rosszul van akár egy életveszélyes sérültet visz...
Aki rosszul van, az ne vezessen, hanem húzódjon le. Sérültekhez meg ott a mentõ. Aki a saját kocsiját választja, az magára vessen.
Te meg visszamész és bemosol neki hogy miért megy gyorsabban a biztonságos autójával mint a te, (szerintem legveszélyesebb) 4 évszakos szaroddal.
Ugyan olvasd mér el újra, miért ment vissza Vlala és miért lett bemosás a vége. Megsúgom, nem azért mosott be, mert a másik gyorsabban ment. (mintha nagyvonalúan figyelmen hagynál egy-két dolgot...)
Ahogy Seneca mondta anno: Ne ítélkezz arról, amit nem ismersz.
'95 óta van jogsim és vezetek is.
Hogy azóta nem felejtettem el bizonyos szabályokat? Ez inkább legyen égõ annak aki viszont elfelejtette ezeket. Ezt illene tudni a KRESZ-oktatást követõ 1 hónapon túl is. (Csak aztán miért csodálkzunk, amikor emberek elszállnak kanyarokban, jeges úton meg egyéb ilyen helyeken. Jaa, hogy õk már elfelejtették...)
Ha én el szeretnék menni egy úton, akkor nem villogom szanaszét az elõttem levõt, hanem megelõzöm és kész. Villogni tudomásom szerint fõleg többsávos úton szoktak, amikor belsõ sávban haladva kellene lehúzódni és elengedni. 2x1 sávos úton a villogás a "takaroggyá' anyádba" jelzéssel egyenértékû.
Láma te se vezetsz túl régóta ha még él benned a kressz órák ismeretanyaga... A villogásnak nem csak az az egy jelentése van, hogy "menj elõttem annyival amennyivel én", hanem például jelzi hogy el szeretne menni. Ilyenkor a figyelmes elöl haladó egy jobbra indexeléssel jelzi hogy mehet mert nem jön semmi szembõl.
Nem tudom de ezt nem tanítják a kresz suliban SAJNOS... Ezt csak sok vezetéssel lehet megtanulni figyelve az autós társak reakcióit bizonyos esetekben.
Ez oilyan mint ha valaki jelez neked 2 villanást reflektorral, akkor valószínû hogy rendõr van, esetleg a lámpád nem megfelelõ, ez sötétben nem egyértelmû, de nappal csinál az ujjával 2 kis kört mellé akkor tuti rendõr és nem mutatod be neki hogy van középsõ ujjad...
A KRESZ egy nagy szar, aki tud vezetni az mind tudja... Arra próbáltam utalni, ha látom hogy valaki jön mögöttem ész nélkül, akkor csak azért, mert én szabályosan közlekedem, még el kell engednem és nem szabad hogy a jó magyar büszkeség azt sugallja, hogy menj te paraszt ha tudsz majdcsak az árokba kötsz ki.
Nem szeretem az ilyen mentalitást... lehet hogy szül a felesége vagy egyszerüen rosszul van akár egy életveszélyes sérültet visz...
Te meg visszamész és bemosol neki hogy miért megy gyorsabban a biztonságos autójával mint a te, (szerintem legveszélyesebb) 4 évszakos szaroddal. Ha neked az életed nem ér meg 4 pár gumit akkor spórolj ezen. A 4 évszakos gumi a mazsolák ismertetõjele, mert se télen se nyáron nem tapad kellõen. Itt nem arról van szó hogy ki mennyit keres. Egy téligumi szett 20000forint.
Nem megbántani szerettelek volna, csupán rávilágítani néhány tévhitre.
1. A KRESZ-oktatás során mindenk tanult a relatív gyorshajtásról: amikor a táblának, az út típusának megfelelõ sebességgel haladsz, de az egyéb okokból (pl. köd, eges úttest, stb.) az adott viszonyok közt mégis gyorshajtásnak számít. Szerintem a jeges úton bekövetkezõ balesetek nagyobbik része pont emiatt következik be: megy a fickó az úton és figyelmen kívül hagyja, hogy a kocsi egész másképp viselkedik a jeges úton: pl. kanyart adott sebességgel amit száraz úton be tud venni, azt nem biztos, hogy jeges úton is vagy hogy a padlófék vagy egy átlagosnál erõsebb rálépés a fékpedálra kicsit másképp mûködik.
2. A mondeosról: elõbb indul neki az elõzésnek, majd utána néz szét? Ráadásul csúszós úton? Az ilyen közveszélyes állatokat tiltsák ki az utakról (hogy önveszélyes, az nem érdekel, mindenki úgy nyírja ki magát, ahogy akarja). 2/A Milyen alapon villog? Menjen és elõzze meg, de milyen alapon kényszerít másokat a saját tempójára??? Ha õ menni akar, menjen el, ne villogjon. Az ilyen szituk vezetnek a tuti balesethez: vagy a hátul pattogóval lesz valami (lásd jelen szitu), vagy a biztonságos haladásából kibillentett vezetõvel történik valami.
tegnap este az egyik kereskedelmi csatornán (nevezzük TV2-nek) bejelentkezett egy autómentõ/idõjós/rendõr/vagyvalamihasonló emberke és ezt mondta: "egész nap kértük a budapesti lakosokat, hogy ne üljenek autóba, ennek dacára ezen a napon volt talán a legnagyobb a forgalom" majd ezután kapcsolták a vidéket is - egy mentõszolgálatos: "kértük az embereket, hogy ne használják jármûveiket, örömmel vettük tudomásul, hogy sokan megfogadták tanácsunkat"
nem szeretném ezt tovább boncolgatni, de annyit hozzátennék, hogy Budapesten van elfogadható tömegközlekedés, ezzel szemben vidéken nincs - én a BAH-csomóponton lakom, látom mi megy végben ott nap, mint nap - hamar levontam a következtetést (taxisokkal is beszélgettem errõl a témáról): változó idõjárási körülmények között a budapesti autóvezetõk a legamatõrebbek, és veszélyesebbek - no comment...
(akinek nem inge ne vegye magára, inkább gondolkodjon el azon, hogy miért emelkedtek meg a fõvárosi biztosítási díjak...)
no persze nem azért mert megütötte...egyébként
Lehet, hogy igazatok van, de mexoktam, hogy ilyenkor mindenki 40-nel megy. A hangsúly nem a 40-en volt, hanem az elõzésen... különben képzeld el, hogy mikor a reggeli esõ megfagyott maradványain mindenki 40-nel csúszkál, és jön valaki 60-nal, akkor mindenki leáll, és elengedi? Mindenki egyért? Inkább egy mindenkiért...
Egyáltalán nem vagyok híve a brutális módszereknek, de van, amikor elborul az agyam.
Bûntudatot nem érezhetek a saját hülyesége után... Olvass vissza, 4 évaszakos gumijaim vannak. Ha van jelentkezõ, aki vesz nekem téli gumit, akkor szóljatok.
1. Én dühöngtem. 2. Az út NINCS letúrva, tiszta hó az egész, 40-nél már érezhetõen mászott alattam a Skoda. 4. Feltartottam? Életveszély ilyen úton többel menni! 5. Én küldtem árokba? Õ kezdett bele gondatlanul, körültekintés nélkül egy elõzésbe, jobbérzésû autós ezt nyáron sem vállalta volna be. a szembejövõ ki volt világítva... 6. Tudom, hol a helyem. Az úton. Õ meg úgy tudta, hogy elõttem a helye. 7. Favorittal. Az is 1xx, pontosan 136L. 8. Észrevetted, hogy nem volt harmadik pont? :-)
ebebn a topikban nem a mazsolákról van éppen szó? még jóhogy dühöngött a Mondeos, amikor egy skodás feltartotta, sõt mondhatni bekülte az árokba én sem örülnék egy skodás tudja hol a helye milyen sokával nyomulsz 1xx?
Általában nagyon ritkán verexem, többnyire nem én kezdem. A tahóság viszont kihozza belõlem az állatot, nem elég, hogy a barom majdnem összetörte a kocsimat, és a segítségére sietek, még neki áll feljebb? Azért kapjon már a fejéhez... na most odakapott.
Azt gondolsz rólam, amit akarsz. (csak lécci ne mondd ki :-) )
Reggel sima 40-et jövök a város felé, (iszonyatosak az utak, talán még ez a 40 is vakrepülés volt) erre egy Mondeo villog kettõt hátulról, aztán kivágja az indexet, és kb. 60-nal elkezd elõzni... aztán észervette a szembejövõt, satu, csúszás, majdnem nekemjött, szerencsére az árkot választotta. Megálltam, visszamentem, hátha segíteni kell, erre elkezd velem ordítani, hogy mi a faxomnak tartom fel, õ siet, most majdnem ütközött miattam, és nézzem meg a kocsiját. (deja vu...) Behúztam neki egyet, és otthagytam. Kellemes Karácsonyt mindenkinek (még az ilyen marháknak is)!
ezt addig fogod gondolni, amíg egyszer nem veszel téli gumitakkor rájössz, milyen jó is az, és inkább nem eszel
Isten nyugosztalja. Az ilyen baromnak meg kellene mondani, hogy más is van az úton. És ha ne adj' Isten elétéved egy gyalogos, akkor mi van? Isten útjai kifürkészhetetlenek? VSZ az ilyet addig kell lelõni, amíg másokban nem tesz kárt... õ úgyis meghal elõbb-utóbb... Szép kis haverjaid vannak.
igen, egy másik jó pár embernek meg nincs annyi pénze, hogy az októberben vásárolt tütün lecserélje a gumikat (de nem sírni akarok) ha ez elkopik, nincs mese, külön nyári és külön téli kerekei lesznek!
Egyébként most jöttem egy városnézõ autókázásról, egész jól el lehet gurulgatni. Illetve csúszkálni.
erre is van megoldás, 4 téli gumi illetve ha kell hólánc
szvsz, lehet bármilyen szuper autód, az úttal a kerék van kapcsolatban, szal szerintem nem érsdemes rajta spórolni, olcsóbb mint egy javítás vagy a kórház számla
no igen, de leirtam, hogy miért és bnem én találtam ki, hanem több helyen is irták (gondolom magukat szakértõnek gondolo okoskák - szal mindenki döntse el maga, igazuk van-e vagy sem)
nem biztos, hogy a hajtott kerékre kellene tenni, tudomásom szerint erlõnyõsebb hátra, mert max tolod, de amikor a segge megindul, az fölöttébb kellemetlen
anno osztálykirándulainkon volt szerencsém pont egy ilyen enbert megismerni az egyik sofõr személyében, illetbve az elélentétét is tehát a szakállas azt mondta, ennyi embert szállítani nagy felelõsség, hozzá se lehetett szólni egész út alatt, a másikkal emg úgy utaztunk, hogy a jónép körégyûlt, hazafelé menete gyorsultunk az M7-esen (már amit egy ikarus gyorsulni bír)
tehát én azt gondolom, leghet így is vezetni meg úgy is, alkati kérdés, ezzel együtt szerintem normális dolog rádiózni beszélgetni, 180-nál egyébként sem történik túl sok minden, a nagy csöndben az ember csak elbambul meg elalszik
ez is igaz, emlékszek régen mikor reggelente busszal jártam suliba hiába kezdett el fékezni az utca elején rögtön a busz hegyrõl lefelé elég gyakran csúsztunk ki a piroslámpánál mert nem tudott megállni, mégse raktak soha téli gumit rá.....
amíg egyszer be nem rakják egymás után egy téligumis és egy nyárigumis kocsiba, és a másodikkal nem tud megállni a zebra elõtt, addig nem fogja elhinni. és utána is "majd hamarabb fékezek"
ezt a téligumi dolgot kellene valahogy megoldani, hogy tényleg mindenki hajlandó legyen összevadászni legalább a 2 hajtott kerékre valót, ha már nem is 4et... ausztriában és csehországban/szlovákiában 95% felett van a téligumira váltók száma, itt meg racing slick-el mennek a hóra :P
Nem, én csak egyrõl hallottam, aki rossz sávban autózik, és szembe megy a többi autóssal... aztán látom, hogy rossz a hír, nem EGY autós van... MIND az! :-)
Kérek mindenkit, hogy a fagyott, ónos esõs napokon ne siettessék az elõttük haladó "mazsolákat", mert lehet, hogy nincs téli gumijuk, vagy elõször vezetnek télen... az 50 az életükbe kerülhet! Reggel lakott területen kívül 40-nel mentem egy Ford után, persze lemaradva egy kicsit, hogy ne érezze, hogy útban van... erre jön valami barom egy Zsigával, és elhúz mindkettõnk mellett 80-nal, villogatva, dudálva :-(
én multitaskos gondolkodásom annyiban tér el a te általad feltételezetttõl, hogy több dologra figyelek, akár anyu beszélhet is hozzám, de a figyelmemet az útra öszpontosítom. Nem játék ha mész 180al és nem figyelsz oda hanem telefonálsz, rádiózol stb...
szokasa volt akkor mondani meg, amikor bent vagyunk a keresztezodesbe, hogy merre megyunk... egyszerre fek, kuplung, kettes es meg index is, meg persze meg figyeljek is az utra... szerencsere a vizsgan egy normalis volt aki megmonta az utvonalat igy tudtam mira szamitani. de ez tizen egynehany eve volt... persze en is sokat mazsolaztam, es nem szokvanyos szitukba meg most is, teljesen deprersiot kapok ha a barom oktatora gondolok
:-) tanulóvezetõknél az oktatóé a teljes felelõsség, így simán ráhagyhattad volna a dolgot. Õ a fõnök, ha arra akar menni, menjetek arra.
amikor en csinaltam akkor meg nem volt mobil...
volt viszont egy barom oktatom, aki ha meglatott egy ciganyt az ut szelen akkor megrantotta a kormanyt nekm meg ugyeskednem kellet, hogy azert tanulovezeto koromban megse ussek ciganyt (bar akkor meg buntetlenul megtehettem volna)
tényleg, ez picit off lesz: a) vezetõ nem haszználhat kézben tartva mobilt. b) tanulóautókban az oktató számít vezetõnek. Akkor az oktató telefonálhat, vagy sem?
Az a rosszabb, mikor kirakja az indexet balra, és elkanyarodik jobbra :D
mulkor megfaradtan hazafel baktatok a keresztezodesnel (sima mellek ut ra) latom jon egy okti, index semmi, gondoltam meg egyenesen hat en is elindultam. a marhaja meg kanyarodott...
ja es csaj volt
Jah, szombaton majdnem nekimentem egy elõttem megálló, balra kanyarodó Peugeot-nak, mert kerültem ki a megállóban álló buszt (öböl persze hogy nincs), és anyám elkezdett rikácsolni, hogy VIGYÁZZ! OTT EGY AUTÓ!!! Naná, hogy autó, mi lenne, TEVE?! Persze én elkezdtem kapkodni a fejemet, és mire visszanéztem a lassuló pözsóra, az már meg is állt...