Lehetett kezdõ, vagy idõsebb vezetõ, ezer oka lehet az "értelmetlen" lassúzásnak...
Ma akkora melegség töltötte el a szívemet: a Rossmann elõtt (végig parkolni tilos, mégis az "elit" kedvenc tartózkodási helye) két rendõr szorgosan jegyezte fel a rendszámokat... azt hittem, kiszállok és kezet rázok velük.
Megyek a 84- es fõúton, megy elõttem egy Suzuki vagon r+ , és megy 65 -tel, pedig elõtte 700 m -re nem volt senki. DD
Látási viszonyok, útviszonyok jók voltak, hazafelé simán lehetett jönni 100 -al.
Ha már itt tartunk, én a versengõs és a megtorló típusú vezetõket nem csípem. Olykor összefutok egy két motorbõgetõ helyi nídforszpídessel, aki mindenáron le akar elõzni. Hadd menjen... néha szándékosan két másodperces reakcióidõvel indulok a piros lámpától, hadd legyen ennyi sikerélménye az ifjú titánnak, ha már annyira le van égve, hogy apuci veszi alá az autót...
mivel a fovarosnak nevezett nagy faluban dolgozok reggel be kell valahogy vanszorognom, persze masnak is es az okos amberek mar az elotte levo falukba betettek szemafort, hogy megis legyen valami izgi reggel. tehat ahogy alunk a szemafornal szepen sorban szoktak lenni olyan idegesek akik szepen atmennek a szembe jovo savba is ott ijesztgetik a szembe jovo gyanutlan vezetoket a "huzodj le te barom, nem latod hogy en nem tudok" magatartassal...
pedig volt hogy már 40-el mentem vagy 30-al
országúton igaz, egyszer rohadt nagy köd volt, máskor meg csúszott az út de nyugodtan lehet elõzgetni
én augusztus végén jártam ott :) nem semmi élmény. itt van "földszintrõl" nézve - azok a koszok felül emberek :)
nem véletlenül figyelmeztetnek a könyvekben, hogy autóval csak nagyon odafigyelve vagy rutinnal :) - az obeliszk körül csak 4 sáv széles a dolog, ott a plusz móka, hogy ovális, és zebrák is mennek át rajta :) és mindemellett körforgalom szintén.
Középen az a diadalív tudjátok milyen hatalmas? Csak nézel fölfelé, hogy hol is van a teteje, az utat meg nem is figyeled :) [látta élõben]
egy kis körforgalom Párizsból - a felfestések nem azért nem látszanak, mert nincs eléggé bezoomolva, hanem nincsenek. szabadfogású kb 6 sávos körforgalom, kizárólag rutinosoknak és öngyilkosjelölt mazsoláknak :)
Nesztek, defenzív vezetõ!
Hadd adjak neked vezetési leckét, Garfield.
Ha olyan jó vezetõ vagy, mint én, akkor defenzíven vezetsz.
Mindkét irányba szétnézel egy keresztezõdésben.
Utána óvatosan hajtasz be.
DÚÚÚÚÚÚÚÚÚ! RIIIIIIIIIIK!!!
-Basszus, Garfield. -Micsoda vicces alak vagyok.
a hétvégén én is mazsola voltam kanyarodom, kinézek jobbra, (közben dumálok a feleségemhez) nem jön semmi, de mire kiértem ott fékezett a s.ggembe egy tûzpiros(! nem ködszürke) peugeot... isten bizony, ilyenem még nem volt, valszeg a középkonzol mögött bújt meg, azért nem láttam. pedig hetente 1000 km-t levezetek munkámból adódóan, és 7 éve nincs semmi. szerencsére most sem volt, de nem rajtam múlott.
Szökési sebesség :-D a Club sörözõ (sry ha ez reklám) elõtt már térdig járnánk a roncsokban. Mellette ott van a jó nagy szabad terület (a õsszel ki is próbáltam Skodával, tök jó rajta rallyzni! :-) ) de ahogy a tarjániakat ismerem, mindenki a Sör felé szállna el.
Mike: :-D egy kicsivel tovább is, amíg tart a lendület :-)
Arra van szabály, hogy körforgalomban meddig lehet haladni? Szal lehet az, hogy valaki ott körözget benne ameddig akar, vagy el kell hagyni azt minél elõbb? Mert volt olyan, hogy barátnõm mondta, hogy emnjünk már el autózni pár kört, erre elvittem az elsõ körforgalomhoz és elkezdtem körözni. A 3. kör felénél mondta, hogy köszi elég volt :) Közben meg az jutott eszembe, hogy mekkora flash lenne már egy olyan szabály, hogy a körforgalomban egyre gyorsabban kellene haladni, és egy szökési sebességet elérve lehetne csak azt elhagyni (érintõ irányban) :)
Igen nagyobb az áteresztõképessége is csak az emberek nagy részének még most is teljesen felfoghatatlan hogyan kell benne közlekedni.
körforgalom: ment elõttem egy nõ Matizzal, bement a körbe, és amíg ki nem akart menni, VÉGIG indexelt befelé. Elsõre LOL, de gondoljatok bele: olyan sokan felejtik el a körforgalonmban jelezni, hogy merre is óhajtanak menni tulképp, így legalább egyértelmû...
erre itt paran azt mondank, hogy a sok mazsola nem hagyja, hogy o dinamikusan haladjon :)
Amiket te felsoroltál, azok elvétve okai annak, ahogy a sávváltást kezelik. Többségében tuadtosságról, ergo szimpla parasztságról van szó.
Szegeden a nagykörút egyik szakaszán csatornafedõt vagy mit izgatnak, a lényeg az, hogy a 2x2 sávos út egyik külsõ sávja egy helyen le van zárva. A többség már jó idõben átsorol, mert tudja, hogy lezárás következik és abban a sávban nem tud továbbhaladni. Viszont mindig van egy-két idióta, aki ilyenkor jól belelép a gázba, elrohan az egy sávban feltorlódó kétsávnyi kocsi mellett, hogy jóval elõrébb, a lezárásnál majd bepofátlankodik. Oszt csodálkozik, hogy senki sem engedi be.
írtak is errõl, hogy míg dugóban balkormányos verdával semmi gond, jobbkormányosnál a jobb kezed pihizik, a bal meg azt sem tudja, hogy indexeljen, vagy váltson :D
Ja körforgalom! Ezt már régen le akartam írni, hogy most ugye ez jópûr éve lett divat kishazánkabn és Szegeden meg a környélén nem is nagyon lehet elkerülni õket Algyõnél van álítólag országban egyedülálló spirál körforgalom ami olyan szar, hogy csak na. Ha az ember nem figyeli a másikat is akkor könnyen beléjönnek mert eléggé lazán kezelik a körforgalomban a sávokat és a sávváltást.
Van Szegeden kettõs körforgalom villamossal megtûzdelve na az érdekes még amikor elsõbséget kell adni a körforgalmon keresztülmenõ villamosnak és sokszor nem sikerül figyelmetlenségbõl.
Nagyon sok idióta nem indexel kifele jövet pedig a beérezõknek fontos lehet, hogy éekanyarodik a bennhaladó vagy meg kell állni mert tovább köröz. A körforgalomban balra indexelés az idiótaság mintapéldája! Alapból elvenném a jogosítványt attól aki ilyen hülyeséget csinál mert ettõl még durvább dolgokra is képes lehet. Gondolom õ azt hiszi, hogy ha balra köröz a körforgalomban akkor balra kell indexelnie végig.
Behaladáskor indexelés! Ez nem olyan idegeísítõ viszont én csak akkor indexelek beérkezéskor jobbra, ha a következõnél ami közeli leágazás le is fordulok.
Tudok egy jobb szót FIGYELMETLENSÉG és ezzel mindent elmondtam a mazsola definíciójáról... és ez adóthat mobilozásból, utassal való beszélgetésbõl sok barom a kocsijában eszik... továbbmegyek ez IGÉNYTELENSÉG is.
Õszintén éngem nem zavar más igénytelensége és figyelmetlensége, hacsak engem azzal nem károsít valamilyen módon(egészségileg vagy monetárisan)
Ezt már rég óta meg akartam tudni. Akkor a jobbkormányos kocsikban az 1. fokozat magad felé húzva elõre, vagy pedig magadtól elfelé tolva és elõre? Mert szerintem az elsõ volna a logikusabb.
Repcsivel és két kolléganõmmel mentem, aztán a Heatrow-n várt a kolléga. Az elsõ pár kilométeren molyolt az agyam rendesen :) Nem elég ezt leírni és elolvasni, mindezt át kell élni ahhoz, hogy felfogja az a szürke izé ott a koponyában, hogy ez bizony a Far Side, vagy néha a Homályzóna...........
Este a meló után T-elágazásba mentünk ki. Én gondolokodás nélkül a jobb oldalon indultam volna el eleve, és onnan nagy ívben balra. Erre a kolléga (jó, apám lehetne), aki már n éve dolgozik kinn, balra tart, majd kis ívben balra kanyarodva tova.
Ez így leírva nem nagy dolog, de odakint, az õ szabályaik szerint... Nem egy leányálom. Kissé nyersebben fogalmazva: k**** nehéz. Amit itt megtanultál, azt odakint felejtsd el.
- és keresztezõdésben balkézszabály. D - autópályán bal oldalon menni, az talán nem nehéz. - körforgalomnál bal felé kanyarodni. ÉS jobbról figyelni a kocsikat.
A váltó nem tükörkép, ugyanolyan, mint a balkormányos jármûvekben.
hát volt itt egy törzsvendégünk, egy magyar bácsi aki Angliában lakik és nyáron eljön M.o -ra.
És megmutatta a jobbkormányos Toyota Avensis -ét. hát mitmondjak, eléggé rémisztõ látvány volt. semmi sem volt a megszokott helyén, biztos szívbajt kapnék, ha azzal kellene megtanulni közlekednem.
váltó baloldalon, és ha jól emlékszem tükörképe az ittenieknek. D index -ek, meg világításkapcsolók ugyanúgy, de elég szokatlan volt nekem.
Azt télyleg nem értem hogy miért gazdaságos egy autógyárnak minden egyes modellbõl megépíteni a jobbkormányos változatot... -nyilván azért mert azért nem elhanyagolandó piac...
Valahogy így... Csupán egy hetet voltam kint, furcsa érzés volt beülni a bal 1-esre, és a kormány mégis az anyósülés elõtt volt... A parkolóból kihajtás, körforgalom, kanyarodás mind-mind olyan dolog, amit egy hét alatt nem lehet csak úgy hipp-hopp megtanulni. Konvertálni kell mindazt, amit eddig tapasztaltál, és csak utána, hosszas gyakorlás után kimenni élesben.
barátném kint tanult angliában egy évig, és legtöbbet biciklivel közlekedett (meg vezetett is néha, azt ritkán) kb 2 hónap aktív gyakorlás után (éjszaka tesco-parkoló melletti üres körforgalomban) mert bemenni egy "éles" körbe biciklivel...
8 éve van meg már, rendszeresen vezetek, minden nap...
mesélte egy haverom, hogy kinnt volt Angliában egyszer, és elmentek az unokatesója Jaguar -jával, meg a bandával diszkóba. Persze mindenki berúgott, mint albánszamár, és hát a barátomnak kellett vezetnie hazafelé.
Aztán egyszer csak megkérdezi unokatesót útközben, felébrsztette szendergésébõl : - Te figyelj, jó felé megyünk ? - Vááá ! mit csinálsz ???? Miért a jobb oldalon mész ? megõrültél ? Azonnal menj a bal sávba !!!
Ha az index nélküli/indexes (értsd: már a sávodban van, amikor kirakja a villogót) bepofátlankodás mazsolaságnak számít, akkor az ország cirka 3/4-e mazsola.
Én inkább szimpla tahóságnak vagy bunkóságnak nevezném ezt, nem mazsolaságnak.
Angilában (balra tarts!) mind ki-, mind pedig behajtáskor kell indexelni. Számomra a behajtáskori indexelés tûnt szerfelett illogikusnak, és tûnik annak mind a mai napig. No jó, ha szõke vagy, simán bemész a tilos irányba is, volt már kis hazánkban miatta baleset. Ehhez tudom mindenki figyelmébe ajánlani a Magic Roundabout c. képet egy létezõ (kinti kolléga szerint több helyen is meglevõ) körforgalomról, ahol egy nagyobb, központi körforgalomba 5 (azaz öt) út vezet, és mindegyik behajtásnak külön körforgalma van. Na, az padló...
A másik érdekesség Hollandiában esett meg. Méretes körforgalom, kétsávos - - ez még csak hagyján, de lámpával! Minden egyes ki-, tovább, illetve behajtásnál ott sasolt a lámpa: ha belül akarsz tovább menni, és pirosat kapsz, akkor a kihajtók és az eléd behajtók kapnak zöldet; ha te kapsz a belsõ továbbhaladásra szabad utat, akkor attól még kifelé mehetsz, de a behajtók kapnak pirosat.
Egy kissé necces elképzelés, mert a körforgalom pont arról szól, hogy ne legyen közlekedési lámpa a környéken, max. közvilágítás.
Jah hüje cigányok, kereklámpás merci az kell, meg bálna merci, meg mindenféle merci, dolgozni azt nem akarnak..mindegy
de hogy jogsijuk honnan van azt nem tudom, talán a bosnyák piacról. DD azért is van az hogy a legtöbb cigánynak az utója picit össze van törve ? meg van húzva az oldala mindegyiknek ? merthogy Kreszet még nem olvastak sohasem...
Velen ilyen azon a napon volt mikor hoztuk haza az új 4 millás kocsit a szalonból. Szélsõ sávban haladtunk mert tudtam, hogy megszûnik a belsõ egy csaj belül ment és mellette voltam amikor kapcsolt körülnézés nélkül húzta a kormány lefele. Én ekkor dudáltam és õ észrevett felriadt és satuzott mert a sávja meg megszûnt.
Egy másik esetben a cigány nagymercis csóka mellettem volt kicsit elõrébb és elkezdte ráhúzni az autót a sávomra, hogy majd megijedek és beengedem. Én maradtam a sávomban egy kicsit se húzódtam és ezt észrevéva azonnal visszakapta a kormányt. (ez többször is elõfordul)
ausztriába is ez van és nagyon okos megoldás a rendszámon feltüntetni, sõt mondok jobbat a legjobb lenne a város szerinti megkülönböztetés mellett ha az autó renszáma egyben a tulajdonos telefonszáma is lenne... :D
Jah tényleg, még a lámpáik is másak. Asszem pirosról azonnal zöldre vált és alig van idõd sebességbe tenni a járgányt. Valamelyik országban meg zöld után villogó zöld van, aztán sárga, végül piros. Úgyhogy elképzelhetõ, hogy ez is országonként változik :)
Ez az amit én sem értek. A körforgalmat arra találták ki, hogy a nagy, több irányból jövõ forgalmat egyenletesen vezesse el. Lámpás keresztezõdéssel ez nem megoldható. Most képzeld el csúcsforgalomban egy ilyen körforgalmat. Ez egyenesen balesetveszélyes.
Ha Olaszországban jártok nagyon figyeljetek a körforgalom táblákra, ugyanis náluk a körforgalomba BEMENÕNEK van elsõbbsége! És úgy mesélték, hogy ez is csak néhol. Van ahol a bent lévõnek van elsõbbsége. Figyelni kell körforgalom tábla alatt az elsõbbségadás táblát is. Azon a környéken, ahol mi jártunk, ott pechünkre a bemenõnek volt elsõbbsége. Dudáltak is ám ránk, hogy mi a fenét csinálunk. Csak azt nem értem, hogy mi értelme van ennek, hisz egy idõ után a körforgalom megtelik és egy szép dugó keletkezik. Vagy ha pl. egy bent lévõ kicsit nagyobbat fékez máris kész egy tömeges koccanás.
aham, van a kispóknak egy BIS nevû, hétszázas, vízhûtéses verziója. Olyat szeretnék. (Mo-ra nem importálták, mire kijött a gyárból, eltemettük a Merkurt) 10-02 szaladgál belõle, azt mondják, az sokkal jobban össze lett rakva, az új motornak köszönhetõen megbízhatóbb is. Ja, és csomagtartója is van hátul, mivel fektették a motort, jut hely a málhazsákoknak is :-) hû, ez itt off...
Még tavaly a SBTC elõtt frissen épült körforgalomban jött velünk szembe egy Trabis, a buszsofõr elég nagy szemekkel nézett rá... Hiába, szokni kell az új dolgokat.
Én teljes erõvel lebeszélnélek a kispókról. 4 évig volt nekem, de nem bántam meg, hogy eladtam (havernak 30e Ft-ért, de még próbált belõle alkudni) :) Lehet, hogy csak sikerült egy szar példányba belenyúlnom, de sztem a világ legmegbízhatatlanabb autója, hiába törõdsz vele és tartod karban. Aham Alkotmány útról van szó. Velem is volt ilyen, hogy szembe jön a birka. Én is birka voltam és ráérõs és megálltam vele szemben. Nem csináltam semmit, csak pislogtam ott rá okosan :) 2:50 perc után unta meg és tolatott vissza (azért tudom pontosan, mert pont akkor kezdõdött egy ilyen hosszú szám, és mire vége lett akkor indult el a csóka vissza). Na erre írtam, hogy van amikor offenzív az ember és van amikor defenzív :)
inkább ne mondd, tavasszal készülök polákot venni :-)
Alkotmány ót? Egyeseknek nem esett le, hogy egyirányúsították. jön a csóka Omegával, villogva dudál, hogy mit kereserk az õ sávjában, és integet, hogy most azonnal tolassak vissza (poén: elfértünk volna egymás mellett, ha egy picivel eltért volna az út közepétõl) Megsúgtam neki, hogy ez egy egyirányú út, és õ jön a rossz sávban, nem vette a lapot. Okos enged alapon kapcsoltam egy hátramenetet :-)
Rám is elég erõteljes nyomást gyakorolt a családom és barátnõ is, hogy mi a faxnak veszek 25 éves "roncsot". Hiába magyaráztam nekik, hogy a fíling, meg klasszikus meg stb. nem értették, aztán amikor elõször hazavittem a verdát, minde elcsendesedtek :)))
Az alapjárat nekem is 450 körül volt, de sajna el kellett állítani, mert akkora volt az elõgyújtás, hogy nagyon akadva indult, néha alíg bírta megforgatni az önindító. Most kisebb elõgyújtással pöccre indul, viszont eltünt az a jellemzõ alacsony fordulatú rotyogás (rotty-porotty-protty-po-po-rotty-protty-... gondolom ismerõs :) ), és tök normál hangja van :(
Az a 18 centis vég hihetetlen brutál lehet. A Camraos haver meg azon szokott jókat derülni, amikor tuning oldalakon ott osztják, hogy 55-ös meg 60-as sport kipuffogó rendszer az mekkora már, neki meg gyárilag 10 centis átmérõjû végig az összes csõ az autó alatt :)
Hátja, a firebirdben csoda ha 2500at pörög a motor :D Az alapjárat 300 körül van, és ott is bekap 16L körül :DDD De persze megy mint a barom. 100mph-nál még le lehet füstölni a hátsó kereket. Vagy pl hátramenetben 150m-es csikot is huztam vele :DD "90mph na akkor váltsunk kettesbe.."
Annak az autónak nem szabad a fogyasztását nézni. Az egyszerûen feeling autó. A rezgése, a motorhangja, minden. Nem azt mondom, hogy húdekényelmes, vagy modern, de megy... Hátul két 18cm-es vég van rajta, és a felirat, hogy mögötte tartózkodni tilos :) Egy padlógáznál hanyatt is basz a füstje.