egyteertek azzal, hogy ott lehet gyorsan menni, ahol az ember ismeri az utat. szlovakiaban ugy vannak a remdszamtablak, hogy megyek szerint - tehat tudom ha megeloz valaki, akkor az hazai (vagy pozsonyi, de az hajt mint az orult)...
Nekem kispolszkiban volt halálfélelmem 70 felett. Iszonyat instabil kisautó az, mondjuk kezdésnek jó :) Az ismert úttal ami még gond lehet, az az hogy nagyon rutinból megy az ember és nem figyeli a táblákat. Pár hete egyirányúsították az utcánkat, de még most is elõfordul, hogy a nem megengedett irányból simán bejönnek a 2 stop tábla ellenére is - nem figyelik. Én már megszoktam, és egyszer parkolóból kiállva már nem is néztem abba az irányba ahonnan nem szabadna jönnie autónak, és majdnem eldurrantotta egy barom a kocsim seggét :(
Köszi :) A motor úgy volt, hogy a blokk, szívósor, karburátor volt, kellett hozzá lendkerék és kuplung mert az nem volt jó a régibõl, az összes többi cucc (gyújtás, generátor, szûrõ, gyertyák stb.) mind kompatibilis volt. Többek között ezért is (na meg persze régi vágyam és szerelmem volt) döntöttem ez az autó mellett, mert elég olcsóak az alkatrészek hozzá, bár néha nehéz pár cuccot beszerezni. A motorháztetõn már ki lett javítva a hiba, ez a kép még nyár végén készült, azóta megoldódott a dolog.
Lili a kiscica neve, feleségem nincs, hanem barátnõm. A cica az övé volt. Azért csak volt, mert sajna ellopták :( Mondjuk azóta már szereztem neki másik cicát, az vörös és Gizmó a neve :)
Arról van szó, hogy maszola lehet egy 500000kmt vezetett öreg ember is akinek a reflexei nagyon lankadtak... és azért megy 70el 100 helyett...
De az is igaz hogy unokatesómék Mazda teherautójával mikor mentem Pestre a 7esen nem mentem jobban 70nél mer halálfélelmem volt... Nem uraltam a kocsit nagyobb sebességnél...
Azt mondom ott ahol az ember ismeri az utat ott menjen észszerû határokon belül... Ahol nem ott figyelje a táblákat és ha ért a jelekbõl akkor menni fog a vezetés...
multkor öcsémmel Bugyiba vetett a sors, ki volt irva, hogy 30 kph sebességkorrlát, mondom öcsémnek, ott rohadjanak meg, mennyünk nekik 30-cal, amit fõztek, egyék is meg, hát :) ilyen sebesség mellett aludni is lehetne, kormnyt sem kell fogni, stb
ne vedd ám komolyan mert úgyis csak azokra haragszik mindenki aki ok nélkül hátráltatja a lendületes vezetést, és nem figyelik hogy autójuk elõtt/mögött mi történik.
A suzukit csak áttételes neveztem "mazsola" autónak.
Van sok ember, aki évente csak egykétszer használja az autóját, és arra megfelel neki az olcsóbb tipus, nincsenek túlzottigényei egy autóval szemben. És így, mivel a Suzuki "olcsó" autó, azért ezek között az átlagnál több a mazsola autóvezetõ.
-A másik meg hogy nem azt mondom hogy mindig 80 -nal megyek át a vasúti átjárón, lassítani is szoktam, de 55-60 -nal lassabban még nem mentem soha.
- Mondjuk túl gyorsan sem szeretek vezetni, csak ott nyomon a gázt, ahol szabad a pálya, fölösleges kockázatot nem ér meg az, hogy 20 perccel korábban odaérj valahova.
én mazsola vagyok de 80 90 el szoktam vánszorogni !
Valóban Ford :) Nem Scorpio, mert abban 2.9-es motor van, hanem Capri.
Az 5000-es motorban azért már nem lehet panasz a nyomatékra, viszont nem is forogja szét magát :) Nekem is van egy ismerõsöm, neki 5.7-es V8 Camaro-ja van. 200 km/h-nál 2500-öt forog benne a motor.
Azt írtam, hogy a dízelben nagyobb a nyomás. Olvasd el: "A benzinesénél sokkal nagyobb a nyomás a hengerfejben, így nem igazán tolerálja a technika a hajszolást amíg nem üzemmeleg."
biztos h. a benzinesben nagyobb a nyomás ? nem pont fordítva, hogy a dízelben a nagy nyomás állítja elõ a szükséges hõmérsékeletet/energiát a robbanáshoz ?
2.8 literes, nyomórudas oldalszelepelésû, benzines V6, 38-as duplatorkú solex karbival. Olyan 200-220 Nm körül van a nyomatéka, de nemtom pontosan mennyi, mert 25 éve csinálták és alig találni adatot hozzá. Nem fiatal de kimegy a világból is és kehet vele azért haladni is :)
Dízel autót azért nem szabad hidegen pörgetni, mert szétmegy a hengerfej. A benzinesénél sokkal nagyobb a nyomás a hengerfejben, így nem igazán tolerálja a technika a hajszolást amíg nem üzemmeleg. Nekünk volt régebben egy szívódízel Sierra, na azt hajtottuk rendesen bemelegítés nélkül is, és elég hamar megrepedt a hengerfej. Utána már odafigyeltünk rá :)
Rosszul értelmezted. Szal 30-al gurulok szép alapgázon 2-esben, amikor is elunom a döcögõs dolgot és mindenféle váltogatás, kuplung satöbbi nélkül szimplán lenyomom padlóra a gázpedált amire úgy reagál az autó, hogy szépen csikorogni kezdenek a hátsó kerekek :) Nekem nemtom pontosan hol szabályoz le, mert nem elktronikus vezérlésû a motor, szal normál értelemben vett leszabályzás nincs is. Olyan 80-85 körül szoktam váltani 3-ba, amikor már érzem, hogy fogy nagyon az erõ, és ha állatkodni van kedvem :) Ekkor 5500-5700-et forog a motor, ez nem nagy fordulatszám, de amúgy sem szeretem az üveghangot :)
Dízel autóknál hidegen nem is lehet szinte pörgetni a motort, mert visszaesik a teljesítménye. Ezért szoktak télen a töltõállomásokon vmilyen adalékot rakni a cuccba, hogy ne fagyjon meg a gázolaj vagy mi;|
Jaja, ez nekem is mindig bejön, ha az ember csak áll az út szélén, akkor nem áll meg senki, de ezzel a módszerben 2sávos úton még pirosban is át lehet menni.
Szerintem az egyéntõl mûködik. Anyámnak volt Daewoo Tico-ja 5 évig és ha lehetett 90 helyett ment 110-zel, mert nem állt semmibõl annyira nyomni a gázt, így a BMW-k sem elõzték meg. A Trabant/Lada/Wartburg kivételével minden modern autóval lehet hajtani rendesen. A legkisebb Swift végsebessége is 145-150, ez bõven elég mindenhová.
Én az elsõbbségadási helyzetekben defenzív vagyok, ha ez azt jelenti, hogy inkább biztosra megyek, és megadom ahol kell.
Ellenben ha valaki szarakodik, azt nem birom. Pl ha a városban a hülye osztrák 30-al várostnéz, vagy a nõci 3km-en keresztül indexel jobbra, mert nem talál elég nagy (3 autónyi) parkolóhelyet magának... na akkor jön a 2-es, 7000, szívóhang.
Lehet, hogy nem jó szó az agresszív, mondjuk inkább azt, hogy nem annyira elõzékeny :)
Én azokra gondoltam, akiken látszik, hogy már teljesen készen vannak, hogy nem tudnak megelõzni és teljesen rámtapadnak. Teljesen mind1, hogy 50-el megyek, vagy 80-nal. Márpedig én városban nem fogok 80-nál gyorsabban menni. Nem csak azért, mert nem biztosnágos egy rozzant Skoda Favorittal, hanem mert anyámék kinyírnának, ha jönne egy 30ezres csekk.
Nem kevered, csak félreértelmezed. A vezetési stílusnál sem az offenzív sem a defenzív jelzõnek nincs negatív csengése. Azaz a defenzív vezetõ nem az aki balfaszkodik és nem mer közlekedni. Sztem a különbség az az off és def vezetõk között, hogy az elõbbi agresszívabb bizonyos helyzetekben, kétes elsõbbségi kérdésben kiharcolja magának az elsõbbséget, nem törõdik vele, hogy magatartása esetleg zavarja a másikat a közlekedésben. A defenzív pont az ellenkezõje, azaz kétes szituációkban inkább elsõbbséget ad, elengedi a másikat, mert az a biztos megoldás.
Tipikus példa: szûk utcában a szembejövõ sáv nagy részét elfoglalja egy ott álló autó. A kresz szerint a szembõl jövõnek meg kell várnia amíg a szabad sávban nem jönnek szembe (elsõbbséget kell adnia), de mondjuk nem tudja ezt, vagy csak egyszerûen bunkó és nem törõdve a szembeforgalommal továbbhalad úgy, hogy a másik sávba is jócskán átér a kocsija. Az offenzív vezetõ ebben a szituban nem törõdik vele és nem engedi el a szembe jövõ bunkót, lesz ami lesz alapon szembe megy vele annak tudatában, hogy úgy is neki van elsõbbsége. A defenzív vezetõ lemond az elsõbbségérõl és elengedi a pofátlanul szembe jövõt tartva attól, hogy nem biztos, hogy megdná a neki járó elsõbbséget a szembõl érkezõ és baleset lehetne. Szal az egyik a biztonságra törekszik, a másik meg a számára zavartalan haladásra. Sztem nincs kimondottan csak off vagy csak def vezetõ, mindenkinél keveredik a kettõ stílus a forgalmi szituknak megfelelõen. Mondjuk rám azért jellemzõbb a defenzív vezetési stílus (ahogy szvsz a sofõrök túlnyomó többségére is).
Sztem egyébként ti rendesen összekeveritek hogy offenzív meg deffenzív(nincs kizárva hogy én keverem össze): Nagyon soxor hallom az offenzív kifejezést(ámbár ennek ellenére tudom hogy a szó elõtagja nem feltétlenül "támadót" jelent), ami azt a vezetõt jelenti amit már vagy 100szor leírtam. Szvsz a defenzív az behúzza fülét farkát, aztán csak akkor elõz, ha 2 km tiszta egyenes.. A szavak eredeti jelentésébõl ez következik logikusan.
Én voltam aki speciel offenzív vezetésrõl beszélt, de én az elején leírtam hogy mit gondolok ezalatt a fogalom alatt. Ma meg fogom nézni szótárban hogy mit jelent.
nem vagyok az a kimondottan gyorsan hajtos tipus, es neha meg a szabalyokat is szeretm betartani, de azert szeretek ideeben hazaterni, plane ha 300 km megyunk...
higy a diesel mehet gyorsabban is mint hetven, mazt neki kellet volna mondani
Olyankor azt mondom, hogy "Mennyé' má', enné' zõdebb nem lesz!"
Sehol nem látom az ok-okozati összefüggést a dízelmotoros autó és a tökölés között.
Hideg motort nem szabad pörgetni, de ha 90-nél 5-ösben nyomja, az senkinek nem árt, 2000-es percenkénti fordszám környékén nem vészes.
Aki meg nem akar 90-nel menni, az nem is fog. A tökölõsök már ilyenek, lehet alattuk akár Viper is.
Érdekes, hogy az általam megfigyelt legtöbb tötyörgõs 80-85%-ának valamilyen Opel (na jó, a márka iránti tiszteletbõl: opel) verdája van, zöldnél 2-3 s reakcióidõ, amikor más már simán megugrotta az 50-et, õk még mindig 30-cal nyünnyögnek.
multkor jottunk es kb 10 km othonrol kikanyarodik egy WV passat es csak docog 70-nel, csak docog, szembe jonnek, mi docogunk mogotte hogy mi van? hat diesel volt a draga...
Én egyszer mentem mentõ után kihasználva azt, hogy lehúzódnak. Ez még a régi felelõtlen idõszakomban volt. Ahogy az is, hogy átmentem ittasan egy füves fás szökõkutas tér sétány részén ahol napközben sok ember van.
1. még elmegy, szegény csak így tud; nem veszélyes 2-3-4 sajna tipikus (4-eskét már láttam billiárdozni, két falról sikerült eltennie az autót egy lyukba) 5-öskével már találkoztam, közelebbrõl is; 6. szintén sajnos tipikus, ettõl érzi magát embernek... 7. szerencsére ritka 8. 1x éves ifjú ralititán, a baj az, hogy az út nem versenypálya... 9. nem annyira veszélyes, csak ha sietsz 10. Egy kicsit kellemetlenebb, de nemég mindig nem közveszély 11. a zenehallgatási stílus olyan, mint páviánok éneke, ezzel csalogatja magához a nõstényt. Mással sajnos nem tudja. A mentõsre példát még nem hallottam, pedig van mentõs ismerõsöm.
Hogy milyen autosókat szeretek?
1. Kalapos wartburgos, megfontoltan lassan haladós, már szerencsére eléggé kihalós.
10. Kocsitcsakvasárnapelõvevõs keresztezõdésben tanácstalankodós, bénázós de mindenkinek integetõs ordibalós
11. Zenétkokszonhallgatós ezért a mentõmögötte húszkilométert tízzelmenõs betegsajnosmeghalós
Szerintem...
Ezzel tökéletesen egyet értek Mint írtam, én is voltam egy idõszakban eléggé ólomlábú és mindig sietõs, de aztán megváltoztam. Szerencsére nem egy baleset következtében, hanem csak simán elgondolkoztam, de sajnos sokan elõbb szenvednek balesetet, mint hogy átgondolják a biztonságos vezetés fogalmát. Sztem egy erõs autó erejében nem feltétlenül az a lényeg, hogy 200-al menjen mindenhova, hanem az a jó benne, hogy pl. az érdi vagy gödöllõi emelkedõkön úgy lehet velük átmenni, hogy nem kell lejebb nyomni a gázpedált :) Illetve az aktív biztonságot növeli, mert könyebben lehet menekülni egy veszélyes szituból egy erõs autóval (visszaváltás - ha van rá idõ - és padlógáz) - nekem volt már olyan szitu, hogy gyenge verdával csúnya balesetet szenvedtem volna.
(lehet hogy már említettem) a múltkor a munkahelyemen majd' lekiabálták a fejemet, hogy miért megyek ötvennel a városban, miért lassítok zebra elõtt, és egyáltalán miért "akadályozom" a "forgalmat" (a forgalom kicsit nagyképû beszólás volt arra a két autóra, amely mögöttem jött, és csak az egyikük volt ólomtalpú)
A témaindítónak az alcímhez gratulálok, megjegyzem (de csak halkan) hogy volt már, hogy szokásos reggeli autókázásom során a kisebb köd és a fénylõ utak miat nem mentem többel hatvannál. Mögülem villogás, dudálás, (szándékosan nem húzódtam félre) majd az elsõ alkalommal padlógázas elõzés. Mire utolértem, segítenem kellett elsõsegélyt nyújtani, a kocsit lazán kiírták TK-ra.
Attól, hogy Nektek nagyobb teljesítményû autótok van, és kormánnyal a kezetekben születtetek, nem biztos, hogy számotokra örök élet van írva a Sors könyvében. Nem az a jó vezetõ, aki meg tud elõzni másokat (padlógázzal, üveghangon), hanem hogy senkire nézve nem veszélyes az, ahogy vezet, és alkalmazkodni tud a forgalomhoz. És néha a forgalom az az autó, ott elõttetek, hetvennel...
Szegeden a zebra csal dísz a leghasznosabb amit sokan alkalmaznak, hogy direkt nem veszik észre az autót oda se néznek. Így az autós jobban vigyáz mert látja, hogy nem figyel a gyalogos. Persze azért a gyalog kicsit figyel fél szemmel, de csak a saját biztonsága érdekében.
Volt olyan, hogy megálltam elengedni valakit az meg nem figyelt rám mert mással beszélgetett. Na ilyenkor elönti az agyam a sz@r mert ha át akar menni az úton akkor a forgalmat figyelje.
A legjobb ha gyalogosként van egy esernyõd pl. Amit szépen kiteszel magad elé. Ha nem teszed ki és elhúz elötted az autó akkor kezeddel ráütsz a kocsira és az autós kicsit legalább feleszmél mert azt kiheti mást ütöttél oda. Sajnos a gyalogosok is nagy sumákok mert ha látják, hogy elengeded akkor átmennek vánszorgóba.
Én ködlámpát csakis ködben. A többi helyzetben látok amúgy is. Tegnap este mikor bicajjal mentem anyámékhoz egy csóka lakott területen sötétben (no köd) használta, hát majd kiégett a szemem.
Nem hiába nevezik ködlámpának és nem esõ meg éjszakainak. Körben azért kell mert nélküle tényleg sokkal késõbb veszed észre a másikat. Jó persze lát a másik, de el is kezd anyázni, miatta mert szétvakul. Én ilyenkor szoktam felállítani a fényszórómagasságot a delikvensnek.
Ha gyalogoskent at szeretnel menni (a zebran), a legjobb ha odaallsz a szelere, aztan egy laza intessel es egesz finom lablenditessel "leinted" a forgalmat. Legtobbszor le szokott esni (még) a (pesti) vezetoknek (is), hogy a zebra nem disznek van ott. Persze nyilvan ha latom, hogy az auto mogott nem jon senki akkor megvarom, de ha folyamatos a forgalom, akkor ez nekem mukodni szokott. Esetleg fel labbal le is lepek es ugy lenditem a kezem, hogy "igen, oda a tuloldalra szeretnek atmenni, es igen ezen a zenran itten ni".
szvsz offenziv vezetes az, amikor balfek modjara elozok, akkor is van menekulo iutvonalam, mert inkabb az arok, vagy a szantas, mintsem a frontalis utkozes. ha meg a kornyek tiszta fa, akkor inkabb cammogok es varok, semmint, hogy osszetorjem magam
mostanabn volt szerencsem egy adott videki varosban gyalogoskent megfordulni, egesz megdobbentett, hogy megallnak nekem, es atengednek. es ha megallt a sor, senki nem elozott be a zebran. Bp-n ilyen nincs, az emeber csak akkor megy at, amikor luk van, vagy mindneki megallt
egyebkent engem autoban ulve az szokott sozrakoztatni, hogy a gyalogosok folyton atfutkosnak, meg ha baromi messze vagy is toluk
szvsz te siman hulye vagy, 80-90-nel megy at a avasuti keresztozedesen, amikor soxor hasznosabb ott megallni? a 130-ra meg ne verd a nyalad, mert ezzel bizony mazsola vagy te is, gondolom a 130-nal a belsoben feszitesz, ahogy illik majd ha palyan 200 ala alig mesz akkor mazsolazz, bakker