jahh és akkor ott vannak még ilyen legendák hogy: teherautóval autópályán külsõsávban csak 100al maximum(mikrobusz is az ha annak van vizsgáztatva) párhuzamos útvonalon külsõsávban haladunk belsõben nemtartjuk fel a forgalmat mert az VESZÉLYEZTeTÉS, zippzárelv, kötelezõ haladási irány, jah és hogy mit gondolnak rólunk az olaszok: a magyarok a lámpáknál se elindulni se megállni nem tudnak (ha valaki budapesti akkor érti hogy mire gondoltak ezzel)
A híres légzsáknak van vmi kis értelme, egyik rokonom életét mentette meg. Megfogja a testedet, még viszonylag alacsony sebességnél. Ezentúl egyetértek, biztonsági öv Kötelezõ!
Én szeretem a motorféket, sokszor nem is fékezek, csak akkor amikor már meg kell állni és már fulladna a motor. Persze be is lehet szopni, ha az ember hozzászokik az autójához és másikba ül bele, amin nem úgy fog a motor mint a megszokott (nekem faterom autójába ülve volt ilyen, mert az "enyhén" kisebb nem fogja annyira az autót).
Egyébként én defenzív vezetõ vagyok: ha valaki rájön a seggemre és tol, akkor inkább gázelvétel + index jobbra, hogy hadd menjen és ne vezéjeztessen engem. A zebráknál a gyalogosoknak van elsõbbsége, és sávváltáskor is engedem az embereket. Persze ez nem jelenti azt, hogy akadályozom közben a forgalmat, ha olyan a szitu akkor inkább megyek, ha jobban feltartom a mögöttem jövõt, mint azt akinek épp elsõbbséget adnék.
valahol láttam (olvastam) évekkel ezelõtt, hogy a megtévesztést nem alkalmazhatják, úgy õk, mint az APEH-osok... egyszerûen csak érdekel. ha tudsz valami jogszabályt, várom. ha nem, akkor nincs sok értelme agyalnod :-)))
Na ja és a híres légzsák is sz@rt se ér öv nélkül mert nincs ami megfogjon és jól belefejelsz a szétrobbant kormányba ami mág súlyosabb sérüléseket okoz. Ilyenrõl voltak asszem elrettentõ propagandafotók is.
3 x futottem velük össze. (mondjuk szóltam is a helyi rádiónak- Helikon- :-)))) azonnal ) Az új lézerrõl dicsekedtek 1 hónapja, 3 db van az országban, az egyiket mi kaptuk (sajnos) Éjjel is lát, és ezek szerint ködben is, GPS-el is felszerelték, és a kamerája jobban lát, mobil-telefon + biztonsági övet is látja. És ez sajnos nem duma. Egy JHJ rendszámú fehér Polóban kaptuk, itt Keszthelyen...
Miért ne mehetne? A rendszernek kell rendben lennie, és a használatának, erõsen kétlem, hogy arra lenne bármiféle szabály, hogy milyen kocsiban lehet trafipaxot használni...
Az is érdekes, hogy ködben lézereznek, addig úgy tudtam hogy a traffipax nem mûködik ködben. jó lesz vigyázni.....
- Ja meg szoktam azt csinálni hogy amikor ismertlen úton járok, és nem merek elõzni hátha rndõrök vannak, hogy rátapadok egy gyorsabb kamionra, mert így nem tudnak bemérni.
4 fajta autós van akit utálok: 1 aki maga az 1személyes dugó pont 50nel városban,de ha megközelíted pont annyira ad még gázt hogy a szembejövõ miatt BIZTONSÁGOSAN ne tudd leelõzni (többsávos úton szigoruan belsõsávban persze)
2 Aki lakottterületen belül hátsóködlámpázik
3 akinél ismeretlen fogalom az irányjelzõ
4 meg az olyan vezetõ aki pl rezsõböl lesz hogy még nincs jogsilya de mindenkinél jobban ért a vezetéshez, és ha meglesz neki majd kibszott offenzív lesz és megöl/nyomorít/anygi csõdbe dönt valakit ...
Ez szvsz most csak rákeverés. Miért nem lehetne rendõrautó? A helyi rendõrõrsök rengeteg különféle kocsival mehetnek (amilyet éppen egy támogató ajándékoz nekik), láttam már civil Daewoo-tól Suzukin át Fordig mindent. Ráadásul lehetett akár polgárõr autó is, szóval az, hogy milyen kocsiba volt a lézer, kegyetlenül nem számít semmit...
De kivették és tegnap a Wagonban volt...
Ilyesmit szoktak csinálni, ha a helyi autósok már nagyon "megszokják" a trafipaxos kocsit... :))
nem. ma ott állt a rendõrség elõtt a Wagon-R, és ha jól láttam korábban az egyik zsaru kocsija ILF rendszámú, nem új kocsi. Viszont 1 hónapja kaptak egy FÁMA 3 lézert, ami sötétben is lát (ezek szerint ködben is) egy hófehér Vw Polo-val, és abban szokott lenni. De kivették és tegnap a Wagonban volt...
És tényleg sokan nem ismerik a motorféket sem minden kanayrnál megijednek és a fékre lépnek. Pedig hasznos dolog a motorfék, nem kell melegíteni folyton a féket.
Próbáltatok ti már fék nélkül, motorfékkel vezetni ? Próbáljátok ki, fékre nem léphetsz, csak motorfék van, persze ne városban próbáld ki. D
Angliában a Rolls-Royce hivatásos sofõröknek a végsõ vizsgán végig kell menni egy tesztpályán, és akinél felvillan a féklámpa, az megbukott. D
hali!
a rendõrök betehetik a lézer-kamerát magánkocsiba?
van erre valamilyen szabály?
tegnap a helyi zsaruk egy privát Wagon-R -be tolták bele az új FÁMA Laser 3-at. Szerencsére kiszúrta a nejem, mert elõttünk mentek páran.
lehet ezt?
majd nézd meg a kresz könyvben, mit jellent az offenzív vezetés.
Mondjuk énis csak akkor megyek gyorsan, ha tiszta a pálya, elõzni is csak akkor elõzök, ha kétszer meg tudnám elõzni - akkora a távolság.
De ha szabad a pálya, akkor had menjen a forgalom.
Nah vannak akik gyorsan, de biztonságosan szeretnek vezetni, és vannak akik minden szabályt betartanak, vagy nincs elég rutinjuk, és ettõl néha bedugul a forgalom
hehe, éppen ma olvastam egy idevágó viccet: -jeges-fagyos idõ, két benzinkutas beszélget: ma jó napunk van, a mazsolák nem mernek elõbújni a vérprofik pedig már az árokban vanak
Én nem így tudom. Tudomásom szerint az offenzív vezetõ az a rutinos vezetõ, de mégis valamivel több. Mert egy rutinos vezetõ, ok, jól vezet, de egy offenzív vezetõ jobb. De végülis mind1 hogy milyen szót használunk.
Offenzív vezetõ az, aki nem ül a seggén a sorban, hanem próbál mindig elõzni, nem feltétlen tartja be a sebességkorlátozásokat, néha befordul ott is ahol nem szabadna, egyszóval felhasznál minden eszközt arra, hogy minél hamarabb elérje célját. Persze van több fokozata, nem feltétlen kell szabálytalankodni. Egyértelmû, hogy amit felsoroltam azokhoz mindenképp rutin kell, de vannak -tipikusan fiatalok-, akik azt hiszik, hogy fél év gyakorlattal nekik már mindent lehet. Tipikusan ezek okozzák a balesetet, azaz a tapasztalatlan offenzív vezetõk.
Ja, meg sztem ezek a törésmodellek nagy hülyeségek, mert sajnos nem tudják meghatni az embert:( Szóval hiába látja hogy mi történhet vele, esetleg családjával-még lehet hogy egy két napig be is kötik magukat, de utána már minden újra a régiben.-
jaja, öv azóta még mielõtt elindulnék automatikusan kattan, sõt, zavar a hiánya amúgy meg én is így vagyok vele, ha baj van, egy dolog fog megvédeni: az autó tömege na jó, a kasztni is számít, hogy ne gyûrõdjön rád, de 900kg nem érhet fel 1800-al..
Hú bazz :( Nagy mákod volt hogy ennyivel megúsztad. Gondolom azóta bekötöd magad mindig. Egyébként akárki akármit mond az x csillagos ncap töréstesztekre, azért az is marha sokat számít, hogy milyen az autó. Ha teszem azt COFair nem ilyen BMW-vel ment volna, hanem egy kisautóval ami kapott 5 csillagot törésteszre sztem nem úszta volna meg súlyos sérülés nélkül. Azért az nem mindegy, hogy 80 centi vagy 1,5 méter anyag van a sofõr elõtt. Az ncap csillagozást azért útálom, mert hamis biztonság érzetet ad az embereknek a sok csillag, és hajlamos azt hinni, hogy abban az autóban nem sérülhet meg, mert az milyen jól teljesített a törésteszten ugye (amúgy ugyanez a hamis biztonságérzet igaz a 3 betûs csodákra - ABS, EBD, ASR stb).
Nem, az offenzív vezetõ az a #54-ben leírt dolgoknak felel meg. Offenzív vezetõ hogy is lehetne béna vezetõ? Ha ezt gondolod akkor meg nem értem hogy esetedben mit jelent az offenzív?
Egyébként még annyit tennék hozzá, hogy mindenki kösse be magát, MINDENKI, és MINDIG, mert az életedet mentheti meg, Te érted készült! Nagyon fontos! Ha bekötöd magadat akkor nem repülsz ki az ablakon! És aki veletek utazik az is kösse be magát! Mert Téged megfog a légzsák, de hátul ki is reülhetnek! Jó most biztos ovisnak néztek meg minden, de higyjétek el van jópár olyan helyzet, ahol csak a cselekmények alanya vagy, nem védheted ki. Ezért is nagyon fontos.
ja igen, egyszer már vmelyik topicban leírtam
Szerintem te nem érted az offenzív szó jelentését. Aki jól méri fel, az a rutinos offenzív vezetõ, aki ütközik, az pedig a béna offenzív vezetõ.
amúgy egyszer én csúnyán beszoptam.. az én haladási irányomban 2 sávos, szembejövõknek 1 sávos úton.. én az esti forgalomban mentem a belsõ sávban (városban) mikor elértem egy olyan keresztezõdéshez, ahol nekem jobbra (vagyis a szembejövõnek balra..) volt egy mellékutca. na mármost egy hülye barom (Fiat Tempra vagy mi a szösz volt) aki szembe jött úgy döntött, hogy abba a mellékutcába bekanyarodik, miközben én mint mondtam, a belsõ sávban mentem olyan 70-80 körül (alig találkoztam 1-2 kocsival, nagyon gyér volt a forgalom, lámpák már rég villogtak, stb..). nos nekem annyi idõm sem maradt, hogy rálépjek a fékre! balról nekimentem a Fiatnak, az megdobta a kocsit, jobb oldalon meg nekiszálltam egy jó nagydarab beton lámpaoszlopnak, az tõböl dõlt ki.. na akkoriban még nem nagyon kötöttem be magam, uhogy szerencsésen megúsztam egy kis vágással a fejemen (amit amúgy a belsõ tükör csinált, mert lefejeltem), a légzsák rendesen odab@szott, másnap azt hittem meghalok, úgy fájt mindenem, stb.. ja, az persze hozzá tartozik, hogy aki bekanyarodott elém, úgy be volt rúgva, mint az albán szamár! eztért nem is nagyon firtatta a dolgot a rendõrbácsi hogy mennyivel is mentem. ja, illusztrálom is az eredményt: http://www.sg.hu/galeria/10332364001093964686.JPG szóval az is hozzátartozik a közlekedéshez, amikor olyan szituációba keveredik az ember, amire abszolút nincs felkészülve, így olyan váratlanul éri, hogy nem is tud mit tenni. (lsd. engem) és sajnos sokszor a vétlen szívja meg! az ittas vezetõket meg tárgyalás nélkül le kéne lõni a helyszínen, mert a balesetek JÓnagy hányadában õk a ludasak. az meg hogy ki mennyire tud jól vezetni, az egyrészt adottság kérdése, nagyobbrészt pedig a tapasztalaté. nekem még nincs 3 éve hogy van jogsim, de már 100000km környékén járok, nagyon sokat vezetek, láttam egy-két dolgot. saját hibámból viszont még nem okoztam balesetet, (sõt, csak ez az egy volt) leszámítva azt, amikor a dugóban araszolgatás közben 2vel nekikoccantam az elõttem satutó Suzuki Szarnak, annak meg úgy ahogy van leszakadt a hátsó lökhárítója (miért hívják annak?)
Én annyit tudok javasolni a nem túl rutinos vezetõknek gyakorlásképp, hogy ha jön szembe egy autó, nézzenek ki egy fix tereppontot az út mentén azon a környéken, ahol szerintük találkozni fognak. Folyamatosan ezt játszva egyrészt nem alszik el az ember hosszú utakon, másrészt elég jó gyakorlatot tud szerezni az elõzéshez való elegendõ hely felmérésében (huhh de jól megfogalmaztam, azért remélem értitek :) ).
Nem,nem,nem,,nem,nem,nem. Már mondtam, az offenzív vezetõ teljesen mást jelent, maga a szó is. Ezt egyszerûen máshogy nem tudom elmondani. Aki meg nem tudja befejezni az elõzést az nem offenzív vezetõ. Na érted már? Az offenzív vezetõ JÓL méri fel, nem rosszul, hanem JÓL, vagyis számításai sikeresek. Aki rosszul méri fel, az nem offenzív.
Az autósok cirka 50%-a (ha nem több) vagy azt hiszi, hogy az index valami olyan dolog, ami arra való, hogy megkeserítse az életét, vagy azt, hogy egy teljesen felesleges formalitás a kar pöcögtetése. Ebbõl kifolyólag általában elõbb megindul, aztán amikor már a kocsija egyötöde belóg elém, akkor kirakja a villogót.
Eddig egyszer egy lada akart levillogni a saját sávomból, egy vad hóesésben meg egy barom elõzött egy kamiont, neki jobbkanyarban. Én satu, kormányrángat, majdnemárok
Hohó! Nekem is van wagonom és én is Szegeden vezetek. Csak a wagont elcseréltem anyámék Toyotájára azt is csak hétvégén me drága meg mindek munkába csak gond van vele.
Sajnos aki szert tesz egy jó autóra az azt képzeli, hogy az én autóm mivel 2x biztonságosabb ezért kétszer gyorsabban is mehetek. Na és megbeszli okosan, hogy még elõzhetek 130-al fõúton mert nem jön senki. Csak ekkor fordul ki egy autó vagy traktor akik fele olyan biztonságos autóban ülnek és általában õk is halnak meg. :(
A megengedettnél gyorsabb hajtás minden esetben elítélendõ. Nem hiába vannak a szabályok. Van aki erre egy baleset árán jön rá van aki amúgy idõvel baleset nélkül is.
Na meg nem elég ha te vagy offenzív vezetõ hanem az lenne az ideális ha mindneki az lenne. Viszont attól, hogy te lendületesen és körültekintõen mész 70-80-al településen belül még neked mehet egy "láma". Ekkor meg cseszheted a nagy tudásod ilyenkor kell mérlegelni, hogy nem lett volna jobb esteleg lassabban menni.
Én még friss jogsis vagyok, de a magyarországi autósokkal nem az a baj, hogy lámák, hanem hogy a tolerancia teljes mértékben hiányzik belõlük. Mindenki rohan, mint egy vadállat és az ilyen már csak azért sem engedne be valakit maga elé, mert "nehogymáõelõrébblegyenmintén". Múltkor Szeged külvárosában vezettem és fél percig kellett hadakoznom egy rohadt Wagon R+-ossal, hogy a szélsõ sávban beengedjen maga elé. Nem tudom autóztatok-e már Ausztriában vagy Svájcban. Teljesen más az autósok mentalitása. Fater véletlen rossz sávba sorolt be egy keresztezõdésnél. Sebaj, kirakta az indexet, kormányt alászedte és a melletünk lévõ sávba simán beengedtek maguk elé. A másik kedvencem az olyan "dinamikus" vezetõ, aki keresztezõdésben balra kanyarodik, de 5 másodpercet nem képes várni, hogy a szembe egyenesen haladó átmehessen. Inkább jól megcsikorgatja a gumikat, kerülgeti az autókat, csak hogy megmutassa, milyen fasza vezetõ. Van még egy nagyon jó típus, a "lopakodó": szürke vagy fehér autóval, ködben, világítás hiányában tökéletesen észrevétlenül tud balesetet okozni.A másik véglet pedig, aki este városban csakis ködlámpával hajlandó elindulni, merhogy az milyen faszán néz ki, hogy nem 2 lámpa világít a pofádba, hanem 4 pff... Na asszem most hirtelen ennyi elég lesz :)
Viszont úgy tartják be a szabályokat, hogy közben bénák. Felõlem tartsák be, ez lényegtelen, de vezessenek lendületesebben. Jó példa erre amit írtam #12-ben, a lámpás dolog.
Nah figy: Az igazi offenzív vezetõk ezt jól mérik fel. Akik nem tudják felmérni ezt, azok nem offenzív vezetõk. Egyszerûen ennyi az egész. Frontálisan meg csak a debil állatok ütköznek, akik 1000000-rel mennek. De még közöttük is van olyan aki offenzíven vezet! Csak az már elég ritka.
A mazsolák nem azért mennek pl lakott területen belül 50nél kevesebbel, mert annyira ráérnek, hanem mert nem mehetnek gyorsabban. Ott van mellettükk az oktató, aki nem engedi gyorsabban menni. És pont. Elõször szól aztán kiabál majd nyomja a féket, mert ez a szabály. A mazsoláknak még nincs olyan reflexük a vezetéshez, hogy a megengedett abszolut sebességhatárnál gyorsabban haladva megfelelõ döntést hozzanak.
Nem igaz, az ofenzív vezetés nem az hogy el vagyok magamtól szállva, hanem hogy mindenre számítok, minden eshetõséget átgondolok, mindezt gyorsan teszem, jól tudom felmérni hogy adott autót adott távon meg tudom e elõzni, vagy ha nem akkor nem, várok a következõ egyenesig stbstb... Édesapám is ezek közé tartozik akik offenzíven vezetnek, bevallom néha õ is megy gyorsan, de jól vezet! Több mint 20 éve van jogsia, egyszer sem karambolozott.
Hm. Alapjában véve teljesen igaza van, sajnos a mai átlagvezetõ egy nagy láma, és csak 5m-es körzetben lévõ dolgokat észleli, és csak a gázt meg a féket tudja nyomni, motorfékrõl még életében nem hallott stb... Szóval minden embernek el kéne gondolkoznia azon, hogy jó lenne dinamikusabban vezetni, mert ami az utcákon megy az egy szánalom :(
Az offenzív vezetési stílus miatt következnek be az elõzéses frontális ütközések. Az elõzõ ugyanis meg van gyõzõdve arró, hogy milyen jól vezet, tuti jó, amit csinál, ez a szemét mazsola meg mit mászik elõtte 90-nel.
Hát ez tényleg nagyon ciki. Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
Tudod, ezt a "mazsolaságot" már csak egyvalamivel lehet fokozni: amikor "mit nekem tilos jelzés" felkiáltással belehajtanak a vasúti átkelõbe. Oszt csodálkoznak, hogy beszáll melléjük a gyorsvonat.
Ja, meg autópályán ugye két sáv, plusz leálló. Amint valami dugó van (sávlezárás, akármi), a sok hülye barom ladás, varnyús, kisbuszos TrógerTravel a leállósávban megindul. Aztán persze a helyszínnél már bepofátlankodnának.
A másik szép hely meg a Margit-híd budai hídfõje. Van 4 sáv a buszsávval együtt. Persze már a Lajos utcától áll a sor, mert a sok eszes bemegy minden sávba, még a buszsávba is (Kandó-Batyi kb 45 perc volt ilyenkor), majd a híd alatt rájönnek, hogy egyenesen mennének. Így persze feltartják a buszokat, a két kanyarodósávban azokat, akik kanyarodnának, meg a két egyenes sávban, mert a piros alatt úgy betolakodnak, hogy 5 autó 7 felé áll...
Hát ha velem ilyesmi történne biztos eltörném a soför mind a 4 végtagját szilánkosra. Menjen gyorsan,hajtson neki a falnak de másokat ne veszélyeztessen.
A lendületes vezetés nem feltétlenül jelenti a szabályok áthágását. Pont ezt beszéltük, hogy az emberek vezessenek lendületesebben, de mindig ofenzíven, és felesleges helyzetek vállalásától mentesen.
Megjegyzem városban butaság 55-nél gyorsabban menni mert a lámpák 50-re vannak beállítava. Sok okostóni azt hiszi az a dinamikus vezetés ha kirajtolok lámpától és lenyomva másokat elsõ vagyok a köv pirosnál. Persze csak arra nem gondol, hogy ha 50 körül haladna nem kellene pirosnál lefékezni meg újra elindulni.
Néhány hete Cora-ban voltam és 2x2 sávos úton megyek be város másik felébe egy kisárúszállító nyom le mindenkit zikázik ide-oda amelyik sor rövidebb. Csak a szentem azt nem figyelte, hogy kik vannak melyik sorban és lámpánál beállt egy skoda, trabant, tanulóvezetõs sorba ami tény, hogy rövidebb volt (mások gondolkoztak és nem álltak be), de lassabban is értek át a lámpán végül én szabályosan mellé kerültem és le is elõztem.
Sok vezetõ nem tekint elõre hosszú távon csak nézi, hogy ki megy közvetlenül elötte vagy éppen melyik helyen van kevesebb autó.
minket egy ilyen "lendületes" vezetõ miatt majdnem elütöttek a járdán! ugyanis õ lendületbõl bekanyarodott és nem adta meg az elsõbséget a szembejövõnek, aki feljött a járdára ahol az öt éves fiammal álltunk! annyi idõnk volt hogy elrántsam hátra a fiamat de elestünk és az autó vagy tíz centire állt meg a lábunktól, a jelzõlámpa amit kidöntött az meg mellettünk egy méterrel esett le, a gyerek fejét valami úgy eltalálta egy kisdarab csont kitõrt a koponyájából és tizen öt öltéssel kellett összevarni! és nem azt mondom hogy ne vezessenek lendületesen,de azért a szabályokat be kéne tartani!
Engem akkor kerülgetett az ideg, mikor vaksötétben, max 50m-es látótávban mentem. 50-60-at sikerült összehoznom, de egy-egy éles kanyarnál még így is kiugrottam a hajam alól, hogy "hogyaf@szbakerülezide?!", pedig 97 óta van jogsim. Nem vezettem 100000 km-eket, de azért már tudom, holmerreahánylépés.
Nincs jogsim... De ha lesz is én megígérem magamnak hogy sose leszek olyan mint az átlagos vezetõ(mivel már vannak tapasztalataim, és jobban vezetek mint a többi átlagsofõr)
Hát elõször is ha rendõrt lát az ember akkor miért ne lassítana le? Ki az a hülye aki azt akarja hogy megbüntessék? Nem az a jó vezetõ aki a rendõrök elõtt száguldoz,hanem aki jól(most nem fejteném ki megint, hogy ki a jó vezetõ) tud vezetni. Mellesleg a rendõrök is megérik a pénzüket az biztos.:)