Ezt ugye te se gondolod komolyan? Leteszi rutint automatával, aztán meg menjen forgalomba maunállal? Aszem megnõne a halálozási arány az utakon ha ezt bevezetnék :D De most komolyan: a rutin vizsgának pont az a lényege, hogy az ember megtanulja kezelni a kuplungot, meg a többi pedált és mindezt összeszinkronizálja a kormányzással. Az már más kérdés, hogy az emberek 2/3-nak nem elég 10 óra erre :D
Tényleg, olyan lehetõség van Mo.-on, hogy automata kocsival teszed le a rutin meg forgalmi vizsgát? Ha igen akkor fel lesz tüntetve külön a jogsin valami (csak automatát vezethet)?
Karácsony elõtt valószínûleg a leglassabb utamat tettem meg a város felé, beleszámítva a bicajos és buszos-átszállós utakat is. Az eset, hogy kifogtam egy Renault Cliot, aki 20-nál többre nem volt képes. Elõjöttek a gondolataim, hogy megelõzöm, megtolom, villogok neki, öklömet rázom az ablakon keresztül... de lehet, hogy ezzel belekergettem volna egy balesetbe... lehet, hogy nyári gumija van, és a családjához "igyekszik" hazafelé, vagy kezdõ, elõször vezet havon... ilyenkor mindenkit hazavárnak.
Úgy értettem hogy a legelsõ egy-két óra talán használna azoknál valamit, akik annyira nem érzik az autót, hogy elindulni sem tudnak.
És utána ha már picit tudnak menni vele, átülhetnének manuális váltós autóba.
Persze kinek van erre pénze ?
Meg aztán lehet hogy sokan nem tudnák hogy mire van az a 3. pedál ? DD
Szerintem is, elõször a manuális váltást kell begyakorolni, és össze kell hangolni a három pedál kezelését a kormány és a váltó kezelésével, hogy ezek bármelyik kombinációját bármikor tudja az ember használni. Pl.: lassítás egy kanyar elõtt, kuplung, visszaváltás, ezzel egyidejûleg elkezdeni a kormányt tekerni (közben persze a szokásos tükör, oldalnézés). Szerintem így lehet csak megszerezni a megfelelõ rutint ahhoz, hogy valaki átüljön automata váltós kocsiba.
10 éve amikor én vizsgáztam még 700 .- Ft volt 1 óra vezetés...
Apropó Most kellett megújítanom a jogosítványt. Hogy ez micsoda lenyúlás : 6000 FT az okmányirodában, plusz 4.000 Ft az orvosnál. Mindent megvizsgáltak, szerintem egy súlyos beteg embert nem vizsgálnak meg ennyire. P volt : EKG, vérnyomásmérés, szemvizsgálat, meghallgatják a tüdõdet, vércukorszint mérés, testsúly mérés - csak azt tudnám minek megmérni hogy hány kiló az ember ? derékbõség - nem volt meg az adatlapon ezért az orvos kiküldött hogy ezt is mérjék meg. DD de mi a fenének ? testmagassság mérés, megkérdeznek egy csomó felesleges dolgot is: milyen gyógyszereket szedsz, szoktál -e elájulni ?, stb.. eltartott vagy fél óráig...P
Sok felesleges dolog van amit ebben az országban meg kell csinálni az egyszer biztos.
Szvsz nem szigorítottak, csak valszeg a saját orvosánál volt aki kihasználta az alkalmat és csinált egy bõvebb vizsgálatot ennek ürügyén. Ha jól emlékszem egyedül a szemvizsgálat az ami konkrétan kell, meg pár kérdést tesznek fel az illetõ általános egészségi állapotáról. Esetleg egy laza vérnyomásméréssel toldják meg.
Az meglehet, mert az itteni orvos nagyon alapos orvos.
Mindent megvizsgál a betegen amit csak lehet, amit nem kel azt is. DD
Hát ha ennyi ideje van akkor csak vizsgálgasson.
Aramir: Nem nincsen PÁV -om, normál jogsim van.
Na, ma annyi ónos esõ esett hogy mindenki az árokban kötött ki szerintem.
Holnap reggel énis szállítok, remélem a fûútak járhatóak lesznek megint.
Itt nem esett, de asszem lassan kéne már a kocsimba fagyáló, mert még nem cseréltem le a régi hüttõvizem :D
Ja, igen, ma egy bamba belémjött hátulról amikor elsõbbséget adtam egy körforgalomnál. Nemérdekelt, mentem tovább :D Csak a lökhárítók ütköztek szerencsére.
én miskolcon a korháznál kicsit túlgurultma hátra, igy majdnem belegurultam a mögöttem lévõbe:D monjduk már nem csinálok hasonló veszélyes manõvereket, de muszáj szokni a kocsit....vagyis már csak szoknom kellet:) már szépen megy:) bár vmelyik nap jól kerékcsikorgatva indultma el a lámpáknál:D
Ha jól láttam egy idõsebb nõ volt Skoda 120-assal, úgy láttam, hogy behúzta a nyakát egy csöppet, de nem foglalkoztam vele, a Wartburgnak fasza rugalmas mûanyagból van a lökhárítója, ennél nagyobb nyomást is kibírt már (egy Suzuki Ignis hátulja simán összeroppant rajta :D ).
na, fasza. belecsúsztam az elõttem lévõbe. olyan szinten jeges volt az út, hogy kb. 15-20km/h-val mehettem, és 20 méter alatt, miközben nyomtam satut, meg késõbb a kézit is behúztam semmit nem lassult a kocsi, max 1-2km/h-t. hál isten olyan nagy kár nem lett, bár az elõttem lévõnek vonóhorga volt, de így is csak rapedt az én lökhárítóm. a WagonR+-nak is megrepedt/tört. poén az volt, hogy mikor arrébb áltunk, már akkor is ált ott 2 kocsi, akik ott koccantak, meg mikor írtuk a papírokat akkor is koccantak ott. szegény faszi akibe belementem kb. 40 fokos láza volt, meg teljesen fel volt dagadva az arca, szal csak ez hiányzott neki. ráadásul vmi 1 éves gyerekkel lehetett. egy ideig próbálta a felesége intézni a dolgokat, aztán inkább kezébe vette az irányítást.
Részvétem Én múltkor mentem jeges úton majdnem az árokban kötöttem ki.Enyhe fékezésnél is kattogott az ABS mint a veszett fene.Útközben egy-két kocsit szedtek ki az árokból.
Milyen autóval voltál? Én nemrég voltam olyan hülye, mikor volt a hó még decemberben, kb. 60al mentem egy tök havas és kanyargós úton apum terepjárójával, persze automata 4x4 meg minden lxfasz, megúsztam annyival hogy csak keresztbefordultam az úton... szerencsére nem jött arra senki. Azóta nagyhidegben óvatosan megyek.
egyirányú utca, az ut jobb oldalán ált egy autó, bal oldalt egy részeg emberke tántorodott, meg sem mozdult, csa mikor odaértem. kissé jobra huzodtam, nehogy nekimenjek, erre a tükör hozzáért a másik autó tükréhez:D a mi kocsinknak nem lett baja, a másikérõl nemtom, sztem annyira közel nem mehetett:D
Lál, jöttem haza este 1 kanyargós úton felfele a faluban, az egyik veszélyesen balra ivelõ kanyar elõtt láttam a fényszórók fényei alapján, hogy jönnek szembe, ezért most nem vághatom le a kanyart. Eddig oké, de a szembejövõ elkezdett villogni, gondoltam, biztosan csak a fényszórókat próbálja ki, hadd próbálja ki nyugodtan. Magát a jármûvet nem láthattam, õ se látott engem, mivel egy ház takarásában voltunk. Épp elkezdtem tekerni balra a kormányt, majd satufék, lepergett elõttem az élet, ugyanis egy bazinagy kamion(!) próbálta bevenni a szûkös kanyart velem szemben az én sávomban :D Miután felfogtam hogy mi van, lehuzódtam jobbra a vizelvezetõ járdaszerûségre, igy kerültem meg a monstrumot. Megtanultam hogyha villantanak velem szembe, úgy, hogy nem látom magát a jármûvet, akkor lassitani kéne nagyon :) Hát ennyi volt...
huhhúzós! errefele is szokott rengetek kamion járni, bár itt nincsennek kanyargós utak, csak a 26os végig, egyenesen. még jó hogy megúsztad:)
Én azt utálom mikor megelõznek 140el aztán 2 perc múlva meg utolérem a tagot mert épp telefonál és elõzhetem meg! Mondjuk ha telefonálok én is leassulok, csak telefonálás közben nem tûnik fel.
Megyek a Nyugatinál erre egy kis sevrolé csinál egy olyat mint a filmekben ez a tökig rántom a kormányt amilyen gyorsan csak lehet. Persze a másik sávban én voltam és hallatlan rutinról tanúskodva kivédtem a marhát. Erre mellé megyek és dudálok egy jó hosszút, még az ablakot is lehúztam, gondoltam ez a minimum azokután, hogy a saját kocsimat és a csávó gépét is totál megmentettem. Arra se méltatott, hogy odafordítsa a fejét. :) Hatalmas szerencséje volt, hogy egy 80 év körüli öreglányt cipelt. A poén az, hogy amikor rádudáltam már témába voltak az öreglánnyal és valamin röhögtek. Csak sejtem, hogy rajtam...
Kipróbáltuk a 2006 -os Subaru Impreza WRX Sti -t.
emlékeztek, nyáron írtam hogy haverom kapott egy 2005 -ös Subaru Imprezát, mait 10 napos korában sikerült rommá törnie, aztán meg is rendelték a másikat, viszon így újabb modellt kaptak.
Most volt idõ, és elvitt vele egy körre hogy kipróbáljuk.
- 300 lóerõ - 6 sebesség, pirosan világító mûszerfal, spoiler -ek. - 5 másodperc alartt van 100 km/h -n.
- Tényleg fantasztikusan jól gyorsul, ilyen erõs, és ilyen jól gyorsuló autóban még nem ültem. Erõsen kapaszkodtam az anyósülésen, mert 130 -140 -nel is mentünk a városban.
Ez aztán erõsen megemeli az adrenalin szintet, mikor zöld lámpánál elrajtoltunk 100 méter után már 120 -al repesztettünk. Az arcomra fagyott a mosoly, mert anniyra gyorsultunk. meg az egész testemmel az ülésbe préselõdtem.
Körforgalomban is tettünk egy-két kört 70 -80 -nál kezdenek csak a kerekek csikorogni, Énnekem már halálfélelmem volt hogy kisodródunk, de haverom nem nagyon izgatta magát.
- Egy BMW -s megállt a szemközti sávbasn, hogy megvárja hogy startolunk el a zöld lámpánál. Meg lehagytunk egy-két városban autózót, mintha álltak volna egyhelyben, vagy nemtudommi.
Az biztos hogy észnél kell lenni ezzel a kocsival, mert különben egyszerre az árokban kötsz ki vele, mint haverom az elõzzõ Imprezával a betonkerítésben.
u.i: Eddig azthittem jól gyorsul a Honda Legend -em, de asszem tévedtem. Persze amikor én vittem el haveromat egy körre, az is veszettül kapaszkodott, és el volt ájulva hogy gyorsul, de ez az Impreza egyszerûen fantasztikus.
Az tettszett még benne hogy gyorsuláskor 3 pittyegõ hang jelzi hogy a fordulatszámmérõ piros tartományba érkezett, és váltani kéne, így nem kell folyton a fordulatszámmérõt figyelni.
Persze, ez a pittyegés, a tettszõlege fordulatszámra beállítható.
Autót lehet venni, tehtetséget nem. Sebaj, biztos kap másikat a papától. A legtöbben azt felejtik el, hogy hiába van alattuk négykerékhajtáés, ami jobban húz hóban, kanyarodáskor, tapadáskor ugyanannyi a tapadó felület, mint a kétkerekeseknél. Ezért látsz télen több 4x4-est az árokban, mint kétkerékhajtásút.
Egyébként az Autómánia topic kettõvel arrébb, ha kérhetem.
Szolnokon súlyos baleset történt, egy tanulóautó ütközött egy másik autóval. A tragédiát az okozhatta, hogy a másik autó nem az útviszonyoknak megfelelõen vezetett... A 31 éves oktató halálos (ne feledjük, tanulóautóban az oktató nincs bekötve!), a tanuló súlyos sérüléseket szenvedett.
Na ja. Eddig szép a történet. Viszont én is tudom, milyen érzés városon belül 100-on felül lenni. Én, kuzin, meg az autószerelõ haverja, plusz egy fehér 1200-es Zsiga. Azt mondta a haver srác, hogy megbütykölték kicsit a verdát, (utólag kiderült, csak a motort fúrták fel). Kisvárosban, körúton 110-zel. Én hátul ültem, biztonsági öv nuku. Keresztezõdések közt sok van, ami nem "egyenes", hanem 5 méterrel el van "tolva a folytatás" így enyhén kanyarodni is kell. Erre a srác szépen érintõre vette a dolgot, egy döccenés jobbról, majd balról, aztán tép tovább, szó nélkül. Következõ ilyen keresztezõdésnél már megjegyezte: "itt a múltkor se jött senki". Azon is 110-zel keresztül. Kuzin megkérdezte: jó a fék? Erre beletapos kajakra a fékbe, irgalmatlan nyikorgás, és a kocsi kb. 50 m-en lelassult 110-rõl kb 95-100-ra! Na akkor kivert a veríték. Átmentünk a szomszédos kisvárosba 12-13 km, 5 perc alatt ott is voltunk. Persze a két város közt elég kanyargós az út, de nekem úgy tûnt, csak egyenesen megyünk. Lehet, hogy ralira képzi magát a srác, de én valahogy nem élveztem annyira. Amint átértünk, ki is szálltunk mindketten a kuzinnal. Az még hozzátartozik, hogy a srác pár héten belül összetörte a kocsit. Néhány töréssel megúszta, "jól" kapta el a fát az útszélen. Hát no comment.
Igen, ez lenne a normális, ha meg tudna állni. Amúgy, ha jól emlékszem, egy "egyenesen bevehetõ" kanyarban a jobb eleje csúszott meg az aszfalt melletti leszórt, poros-kavicsos részen, ott kapta el a fát, és a kocsi hátulja "szaladt" elõre, viszont nem voltak olyan sûrûn a fák, hogy oldalba kapjon egyet. Annyi kimaradt a sztoriból, hogy miután megmutatta a fék "hatékonyságát", rákérdeztünk a kézifékre: simán behúzta, nem is kattant. Szerintem ki volt szakadva. A motorfék legalább mûködött, kanyar elõtt (derékszögû, ez vezet ki a városból) le tudott lassítani, így azt "csak" kb 70-nel vettük be. Az biztos, nem ülnék be mégegyszer az srác mellé.
Hát kb. Mindkettõnknek maradandó élmény. Mellesleg ennyi idõ távlatából már kezdenek szépülni az emlékek. Persze az is igaz, hogy akkor is élveztem a "ralit", csak ez nem volt felhõtlen. A veríték ott volt a hátamon: mi van, ha pont most történik valami? Ki se tudtuk volna védeni. És persze az elhatározás: soha nem ülök be mégegyszer ilyen ember mellé. Max. ha hivatásos raliversenyzõ, de akkor is csak a biztonságos versenygépbe, bukóval stb.
Nem teljesen mindegy, hogy egy mûszakilag nulla (fék teljes hiánya, motorfékkel jobban lassulok) Ladával vagy egy 2006-os Subaru Sti-vel mentek... A Lada sajnos sokkal masszívabb, így egy esetleges bibinél az utasait töri, nem magát. Útfekvésben viszont közel sem jár a Subaruhoz, ez nem csak a passzív, de az aktív biztonságot is csökkenti.
Mai story! Mentem a 51-esen egyszer csak azt látom ,hogy az elöttem lévõ Toyota kisteherautó eléggé lelassul szinte állóra látom van elõtte valami kis piros kocsi gondolom biztos az le akar kanyarodni DE NEM. Mivel elég nagy volt a forgalom megelózte a kis pirosat a kiteher majd beértük az ALANYT.Piros elég új Ford Focus nagy T betû a hátulján,anyu kapaszkodik veszettül a kormányba apu mellette ül.Eszeveszettül száguldott 35-40 KM/h -val.Kérdésem:ha valaki ennyire fél vagy nem tud vezetni miért a legforgalmasabb fõútvonalon kezdi? Én is voltam kezdõ de a forgalom ritmusát mindig fölvettem viszont ez a vezetés már kifejezetten veszélyeztetés volt ennél még a leglepukkantabb IFA is jobban megy.Na ennyi ,remélem más nem kapott ki egy ilyen MADAME-ot
én tegnap azt bírtam 26-son, dubicsány elõtt , van egy vasúti átjáró, már nemtom milyne kocsi, le volt ott robbanva de pont az átjáró elõtt. az út szélére se volt tolva, csak pont az én sávom közepén. ráadásul ez a vasúti átjáró elõtt 50 méterrel egy kis kanyar is van, szal az volt aszerencséje hogy elõszõr mentem arra, sé nem tudván h milyne az út , szabályosan közelítettem meg a vasúti átjárót és ügyesen meg tudtam álni mögötte.
Na igen én ezt sosem értettem ,hogyha lepukkan egy kocsi akkor annyi szusz még van benne ,hogy az út szélére lehessen navigálni vagy ha nem akkor meg oda kell tolni.Ellankadásjelzõ háromszög meg láthatósági mellény gondolom nem volt neki?
Ehh, ma kedvem lett volna kirángatni egy dagi bigét egy kispolszkiból! Már harmadszor mentem neki kis híján, mikor kiderült, hogy mi a bibi: NEM MÛKÖDÖTT A FÉKLÁMPÁJA!
Az ilyeneket kéne mocskosul megbírságolni, nem azokat, akik 5 km/h-val átlépik az 50-et. Mûködõ féklámpa nélkül el se szabadna indulnia! Sõt, ez szerintem még a szándékos veszélyeztetés is.
Haverom apja múltkor egy új Renault kisbuszosnak szólt ,hogy nem ég a féklámpája (egyik se)kocsi vadiúj volt akkor hozta el az emberke rendesen szentségelt.Ennél már csak az a jobb amikor a féklámpa helyett kigyullad az index vagy a tolatólámpa a rossz bekötés miatt.
Na, azért tudom, hogy szar dolog, de ilyenkor szólni kéne neki, hogy gond van. Jártam már én is úgy, hogy elindúltam, minden oké volt, de amilyen szar a Wartburgnak a biztosítékszekrénye, elmozdúlt a bizti (jó kis budapesti macskaköves úton), és már nemis volt féklámpám. Máskor meg a fesszabályzóm adta meg magát, és sorban égtek ki Budapesten az égõim (index, féklámpa stb). Persze volt normális ember, aki a piros lámpánál álva odaszaladt mögüllem, és szólt, félre is álltam biztit cserélni. Polákot nem ismerem, nemtudom milyen megoldása van a biztosítékoknak, valószinüleg a nõ sem nézte meg induláskor, de talán szólni kéne az ilyeneknek legközelebb, mielött tényleg nagyobb baj lenne.
Fater is mesélt egy sztorit. Kollégájának a nõje rendõr, és egyszer szolgálaton kívül autózott valahova. Bazi nagy köd, semmit nem látni, egyszercsak a semmibõl felbukkan elõtte egy autó utánfutóval. Az utánfutón nem világított semmi. Elõzés, villogás, féklámpa villogtatás, majd nagy nehezen lehúzódik. Csaj szól neki, hogy az utánfutón a lámpák nem világítanak. - Tudom. - Akkor miért nem javítja/javíttatja meg? - Hülye liba, majd hajnalban a te kedvedért nekiállok javítgatni mi? - Jólvan, akkor forgalmit, jogosítványt legyen szíves
Az ilyen fasz megérdemli. Nekem is volt már, hogy nagy ködben elõztem egy IFA-t, egyszercsak mindenféle világítás nélkül feltünt egy Suzuki szembõl. Szerencsére betudtam fejezni az elõzést, de villogtam neki rendessen :D
Városban sétálgatunk, három sáv széles út, az egyik parkolósáv, kis Smart meg keresztben parkol :D És nem is lógott ki :D Fater aszondja, lehet legközelebb már azt fogják kiírni, hogy kerékpárt és Smartot a falhoz támasztani tilos :D
Ez tetszik, akpásból elindulni sem szabad, ha valami bibi van a világítással.
Az én kedvenceim a kivilágítatlan bicajosok, akik az útszéli kátyúk miatt (mivel nem látja a hülyéje) inkább az út közepén megy. Az ilyen miért nem nyel hipót inkább?