SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Üdvözlet minden nézőnknek, és olvasónknak. Régen jelentkeztünk írott anyagról a versenyekről, eseményekről, most újra megtesszük miután többen kértétek. Köszönjük a töretlen lelkesedést, amivel a közvetítésinket fogadjátok, igyekszünk a továbbiakban is rendre megmutatni az izgalmas szimulátor versenyeket.
Nem is szaporítom tovább a szót feleslegesen, a héten Road Atlantába látogatott az iracers.hu mezőnye, szokás szerint a Ruffal, a GT3 változattal.
Ez a pálya tipikusan az, amit vagy nagyon kedvel az ember, vagy szívből utál. Az érzés nagyjából akkor változik meg, amikor ráérez néhány egészen furcsa kanyarra a pályán, illetve megtanulja melyik kerékvetőt kerülje messziről, és még nem is beszéltünk a felüljáró alatti dombtetőről. Kinek nem volt hidegrázása tőle mikor ismerkedett a pályával?
A közvetítés elején Danis Ricsivel láthattatok egy alapos pálya bemutató a most nagyon is aktuális a Bathurst 1000 alkalmából. Richárd most GT3-ra optimalizálva mutatta be hogyan kell gyors kört teljesíteni a pályán, és jövő héten folytatjuk a következővel, szóval aki Blancpainben érdekelt mindenképp kövesse figyelemmel ezeket, persze csak akkor ha szeretne gyorsulni!
Térjünk át a versenyre. Kitörő örömmel tapasztaltuk, hogy újra a régi fényében csillog az iracers.hu ligának a versenye, hiszen 25 versenyző állt rajthoz ami egészen optimális. Az idei szezont a Pörkölde.hu támogatásával nézhetjük végig, így az esetleg unalmasabb részeit a versenynek könnyedén átvészelheti bárki.
Az időmérőt Vizi Erik hozta, így a pole-ból rajtolhatott, megelőzve Zima Pétert és Rozsi Sándort. Az első nyolc tudott 1 másodpercen belül menni, ami mindenképp szoros és izgalmas versenyt ígért a számunkra.
A rajtrácsról tökéletesen rajtolt a mezőny eleje, ám középen kis kalamajka támadt. Ozsváth Zoltán előtt Szabó Attila beragadt a rajtnál, Ozsváth hogy elkerülje a balesetet jobbra próbált kerülni, hiszen balra nyílván esélytelen lett volna megúszni, lévén a pálya jobb oldalán állt. A baj ezzel a pályával hogy keskeny a célegyenes, és Zoli kénytelen volt a fűre engedni az autót. A másik pech ebben a helyzetben, kikapcsolt TC-vel rajtolt, ami tökéletes megoldás addig míg a kerekek egyenesen előre mutatnak. Így viszont a fűvel kombinálva azt eredményezte, hogy megcsúszott, keresztbe fordult, és nem maradt ideje a mezőnynek reagálni erre, tömegkarambol lett a vége. Szalmási Ádám, Cziffra Gábor, Kovács Mián, Balogh Dániel, Tóth Szabolcs is a kárvallottja lett az esetnek.
Sárga zászló, felvezető autó következett. A szabályzat szerint mindenki vételezhetett egy egy új járgányt, és a mezőny után eredhetett. Zima Péter tudta a lépést tartani Vizi Erikkel miután újra zöld zászlót lengettek a pályabírók, de az izgalmakat ezekben a körökben Bardócz Dávid és Bognár Ákos szállította. Nagyjából egyforma tempót mentek, talán Bardócz kicsivel gyorsabb tudott volna lenni, de Bognár remekül védekezett hosszú körökön keresztül, és minden támadást vissza tudott verni, remekül védve le minden próbálkozást.
Láttunk még egy hármast, Rozsi Sándor, Buzás Tamás, Papp Attila trióját, sok sok kört tettek meg mint egy gigantikus techno kígyó, már már megbűvölve a nézőket. Mindannyian bírták a gyűrődést, egyikük sem tudott előzni, bár mindent elkövettek, Papp nem tudta robbantani a bombáját, hiába festették a kasztnira.
Eközben Szalmási Ádám jött folyamatosan előre, Péceli Pétert előzte meg például ott ahol Bardócznak nem sikerült egyszer sem Bognáron túljutnia, a hátsó hosszú egyenes végén.
Aztán a pálya azon részén végül sikerült neki ahol igazán nem számítottunk rá, elég volt egy aprócska hiba Bognártól, aki aztán inkább engedett az erőszaknak és nem kockáztatott egy értelmetlen balesetet.
Csúcs Sándornak is sikerült ahol Szalmásinak korábban egy előzés, dacára hogy nem volt éppen jó pozícióban hozzá. Szabó Attila adta meg könnyen magát ami furcsa, mert Attilára ez azért egyáltalán nem jellemző. Legközelebb kifaggatjuk, hogy is volt az eset pontosan.
Izgalmas eset történt a hátsó szekcióban. Kovács Milán Lippai Lászlót érte utol az első kanyarban. nem értették meg egymást, mindketten megcsúsztak. Miután keresztbe fordultak, érkezett Kovács Norbert, eltalálta Lippait. Jött Bodnár Dániel, de mivel nem kovács, kikerülte őket, és bár Kovács Richárd ugyan kovács, de Lippai előtt haladt, így természet szerúleg megúszta. Pedig ebben a kanyarban a rendes éves kovács találkozót megejthette volna a három Kovács, biztos tudtak volna miről beszélgetni.
Ezután az élen történ változás, pontosabban a második helyen, Zima Péter az egyik kanyarkombinációban besokkalt, és mire üggyel bajjal össze szedte az autóját, többen is elporoltak mellette, úgymint Rozsi Sándor, és a már lekörözött Lippa László. Zima kálváriájának így még nem szakadt vége, a következő nagyon szűk jobb kanyarban Lippai össze akadt Rozsival, kis híján Zima belefordult Lippai autójába. Szerencsére végül is mindenki megúszta, mind a hárman tudták folytatni a versenyt.
Egészen a kör végéig, ahol szegény Zima biztos nem kegyes fohászokat mormolt az orra alatt. történt ugyanis hogy beérte Buzás Tamás és Papp Attila amit rutinos versenyzők már tudnak hogy semmi jöt nem jelent. Így is történt, a tempó fölényt kihasználva Buzás rettentő agresszíven az utolsó kanyarban dombról lefelé pici előnyt szerzett Zimával szemben, és igyekezett az ideális íven haladni hiszen Papp centikről kergette őt, így Zimának nem maradt hely, és bár mind a hármukat össze törhette volna, Peti azt választotta hogy leengedte az ívről, és így az aszfaltról is az autót, aminek egy komoly koccanás lett a vége a falon... Tényleg át tudom érezni Peti helyzetét, és nagyon sajnálom, mindig azt hittem hogy a világ legpechesebb versenyzője én vagyok, de nem... kijelenthetem hogy Zima Péter az. Nagoyn gyors, de szinte minden versenyen történik vele valami szörnyű pech sorozat. Reméljük legközelebbre megtörik ez már tényleg.
A verseny felénél jártunk ekkor. Csúcs Sándor bemutatott egy piruettet, pontszámot nem kapott, és szerencsére senki nem is sérült, ment minden tovább.
Cziffra Gábor druszájával, Kálóczival brusztolt nagyot a mezőny közepén, oda vissza előzgették egymást.
Elkezdődtek a box kiállások, ami alaposan megzavarta a mezőnyt, hiszen a felvezető autós néhány kör miatt némelyekben felmerült, mi lenne ha megúsznák a boxkiállást...?
Többen is pórul jártak, Papp Attila túl keveset tankolt így kétszer látogatta meg a csapatot a pitben. Végül nagy változás nem történt, Vizi Erik hibátlanul vezetve behúzta a versenyt. Rozsi Sándor begurult a második helyre, és Buzás Tamás állhatott a dobogó alsó fokára.
Rendkívül izgalmas, fordulatos versenynek lehettünk szemtanúi, két hét múlva találkozunk a Rufokkal újra Watkins Glenben.
Nem maradunk verseny nélkül azonban jövő héten sem, illetve kövessétek figyelemmel a Pályabejáró című műsorunkat, amiben minden héten egy (vagy több) izgalmas beszélgetést hallhattok vendégeinkkel, múlt héten például Tim Gábor volt a vendégünk. Pénteken ismét egy autó versenyzővel beszélgetünk, a többi legyen meglepetés.
Jó versenyzést, jó szurkolást, sziasztok!