ha böngészőből indítod akkor jobb felül sárgával : test.
Ha így indítod akkor offline servert kreál neked. De bármelyik széria pratice-re mész ott nem fog számolni illetve levonni semmit sem, SRből sem és iratingből sem.
Ha contact van vagy lemész a pályáról ugyan úgy mutatja az x-eket de nem számít bele sehova.
Ugyanezzel a processzorral volt 1070 a 3070 előtt és semmi mást nem cseréltem, csak a GPU-t és láss csodát 100 FPS pluszba vagyok (bár tudom, hogy ez lehetetlen, mégis megtörtént :O és előtte 480-am volt meg 1060 láss csodát ugyanezzel a procival). Az egyik 50 feliratkozós linken amit küldtél a hozzánemértés kiverte a szememet amúgy, de az első kommentben ott is a válasz miért az a result, ami. A másikon a rendertől kezdve minden pirosban van, szóval ott valami orbitális gebasz van valamivel. Ezek az 50-100 feliratkozós "teszterek" kb annyira megbízhatóak, mint a Blikk kb. Javaslom a tapasztalatot, mint forrás, vagy komolyabb csatornák látogatását (bár a 90%-a szponzorált és hazabeszél). kép Bátorkodtam készíteni egy screenshotot az egyik videóból, hogy megmutassam mire gondolok, amikor azt mondom blur. A bal oldali az eredeti a jobb oldali a PS-ben élesítésre egyszer rányomva állapot. Ugyanez lenne a helyzet ha autót vágnék ki, vagy bármit. Tele van kamu effektekkel és elfedi a hibákat, hiányosságokat, hogy csak nagyon közelről van éles vonal, de ez alapvetően UE4 sajátosság és a konzolok miatt van. Ha felhúzod, akkor meg elfogynak a képkockák és high-end gép kell hozzá. Az iRacingnek is megvannak a maga hibái, az engine-nek is meg mindennek, napokig írhatnék arról is, de felesleges, ha szembe megyünk a nyilvánvalóval. Én maradok az iR-nél napi szintű szimnek és elvagyok a szar procim által hozott 300 FPS-el, néhanapján meg mókázok ACC-be homályos képpel 100 FPS-el és azt is élvezem, de semmiképp sem huge success. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.11. 00:18:15
Elég :) Nem változott semmi itt sg-n, megmagyarázod, hogy nálam mi történik, amikor nem az történik, link ide vagy link oda :D Nekem ez fizikailag itt van, be van állítva, értek hozzá, a 7700k kacagva hajtja ki a 3070-et, de hagyjuk tényleg. A 7700k meg a 8700k között szinte különbség sincs, de még a 9-es szériában is csak a több magon van érdemi előrelépés. A 11700k úgy 20-30%-al gyorsabb, de mivel nekem húzva van a 7700 is ezért az alap órajelen ketyegő 11700 kb 20%-al erősebb. Tesztelve, tapasztalva. Ha a végletekig kitekerek mindent akkor igen a procim a bottleneck de bőven 90% feletti GPU használat mellett. De én sem szeretnék továbbiakban erről vitatkozni, főleg, hogy a nyilvánvalót se ismered el, amit mindenki, de tényleg mindenki elmond, hogy ho má lyos az ACC... Még direkt a supersamplingnél is kiemelik, hogy melyik beállításnál kezd úgy érdemben blur nélkül renderelni, de mivel szerinted ez egyáltalán nincs jelen, innentől nincs is miről beszélni. Örülök, hogy élvezed a RIFT-S 40 fps-t, nem mindenkinek elég sajnos :( Próbáld ki az iRacinget kitekerve 144Hz-en egy Index-el és megtudod mi a homály, erre ezt tudom mondani. Konzolon van aki elvan 30 FPS-el tv-n, nem jelenti hogy jó. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.10. 22:31:19
Ez nem gondolom, vagy nem gondolom kérdése... kimértem, egy 8700K kevés már egy 2080S mellé is, ha a magas FPS a cél. Ezen viszont felesleges túrázni, bármikor ellenőrizheted! Abban a pillanatban, hogy a vsync off mellett a GPU-d nem teker 99%-n, CPU limited van. Az alábbi videón még iRacing alatt is jól látszik a CPU szerepe... egy 980Ti több FPS-t produkál egy 8700K mellett mint egy 1080Ti egy 6700K mellett. Normál esetben az 1080Ti 50-60%-l gyorsabb mint a 980Ti! LINK
Ugye onnan indultunk, hogy az UE nagyot hasalt az ACC alatt... no, így néz ki az amit te elhasalásnak nevezel,
Ugyanaz a felhasználó, ugyanaz a gép, iRacing jól feltolva, ACC Epic-n, éjszaka!! A rajtnál több FPS-t kap ACC-n mint iRacing-n... Messzemenő következtetéseket nem akarok ebből levonni, mert az jól látszik, hogy van CPU limit gazdagon (főleg iRacing alatt), de az is jól látszik, hogy nem az UE hasalt el az ACC alatt, hanem az állításod amely szerint elhasalt... Ja, és ez még az 1.8 előtti állapot, se DLSS, se FSR!
A "homályos" eszmefuttatásra inkább nem reagálok, maradjunk annyiban, hogy komolytalan a kijelentés ugyanúgy mint az, hogy az ACC nem szebb. Ezzel tényleg zárnám, ha ennyi nem volt elég ahhoz, hogy revideáld az álláspontod akkor írhatok bármit, úgyis a hited lesz a mérvadó.
Az a 7700k azért nem olyan vékony, mint gondolod, de ugyanazt írtad mint amivel kezdtem. Rohadt magas a gépigénye. Azért egy 144 Hz nem egy nagy luxus ma már, ez az átlagos. A 10 éve extrém magasnak számító FPS szám, mára már alap. Azzal a gyász 7700k-val az iR nekem csinál 200-300 FPS-t ultrawideon, az ACC úgy hogy nem szebb, mert le kell vegyem csinál 120-130-at. Ráadásul hogy ne legyen homályos (mert amúgy az, max megszoktad) szanaszét kell állítani és viszi az FPS-t. De látod te is trükközöl, hogy kompromisszumokkal fusson a RIFT-S, az iR ezt kacagva hozza. Nem mondom, hogy csak ezért, de erősen közrejátszik benne hogy még mindig többen AC-znak, mint ACC és az iR playerbase meg a többszöröse még akkor is ha csak a GT3-as arcokat nézem. Se én se a játékosok valszleg ezért nem tartják túl nagy sikernek az UE szereplését az ACC-ben. Egyszerűen megeszi a géped. De nyilván ha berakok alá egy 10xxx Intelt vagy egy csúcs AMD-t meg egy 3080-at akkor már nem lagos képfrissítésű monitoron elfut. Nézőpont kérdése, máshogy látjuk az biztos.
Az a 7700k azért nem olyan vékony, mint gondolod, de ugyanazt írtad mint amivel kezdtem. Rohadt magas a gépigénye. Azért egy 144 Hz nem egy nagy luxus ma már, ez az átlagos. A 10 éve extrém magasnak számító FPS szám, mára már alap. Azzal a gyász 7700k-val az iR nekem csinál 200-300 FPS-t ultrawideon, az ACC úgy hogy nem szebb, mert le kell vegyem csinál 120-130-at. Ráadásul hogy ne legyen homályos (mert amúgy az, max megszoktad) szanaszét kell állítani és viszi az FPS-t. De látod te is trükközöl, hogy kompromisszumokkal fusson a RIFT-S, az iR ezt kacagva hozza. Nem mondom, hogy csak ezért, de erősen közrejátszik benne hogy még mindig többen AC-znak, mint ACC és az iR playerbase meg a többszöröse még akkor is ha csak a GT3-as arcokat nézem. Se én se a játékosok valszleg ezért nem tartják túl nagy sikernek az UE szereplését az ACC-ben. Egyszerűen megeszi a géped. De nyilván ha berakok alá egy 10xxx Intelt vagy egy csúcs AMD-t meg egy 3080-at akkor már nem lagos képfrissítésű monitoron elfut.
Elviszed magad... nem az én kompromisszumom a minimum 60 FPS, csak jelezni akartam, hogy az ACC 2 évvel ezelőtti állapotában High beállításon egy már akkor is gyenge konfiguráción 1440p-ben is hozza a minimum 60 FPS-t verseny közben! Ez egy elég korrekt teljesítmény, főleg arra való tekintettel, hogy a játékosok többsége még mindig 60Hz-s monitoron játszik 1080p-n.
A Rift S 80Hz-s, de írtam, hogy ASW-l használtam. Nagyon egyszerűen annyi a lényege, hogy duplázza a képkockák számát, vagyis a GPU csak 40 FPS-t (80Hz esetén) állít elő, a szoftver pedig megduplázza azt a 40 képkockát és így olyan képet látsz, mintha 80FPS-l játszanál. Előnye, hogy felezi a GPU igényt, hátránya, hogy gyors mozgásnál oldalra nézve a hozzád képest álló/jóval lassabb függőleges egyenesek élei töredezhetnek... jobban nem igazán tudom elmagyarázni, itt van a leírása: LINK Na most ez van akit zavar, van aki észre sem veszi, és van aki észreveszi de nem tudja mit lát. Oculus esetében ez egy automatikus funkció ami akkor aktiválódik, ha az adott beállításon a géped nem bír a kijelző frekvenciájának megfelelő FPS számot produkálni.
Ami az FPS számokat illeti, itt egy cikk arról, hogy a versenyzéshez 84 FPS az a minimum amit "illik" tartani ahhoz, hogy konzisztens tudj lenni: LINK Azt tudni kell, hogy minél több FPS-t szeretnél, annál erősebb CPU-ra van szükséged. Na most az ACC-hez hiába van 3070-d, ha egy szerencsétlen 7700K van mellette. Nálam a 2080S mellett egy 8700K-van, ami az általam célzott 90 FPS esetén még elég, de amikor tesztképpen elengedem az FPS-t, akkor bizony azonnal látni, hogy édes kevés a 8700K még egy 2080S mellé is.
Ami a lényeg, ACC-ben tuti, hogy azért kapsz kevesebb FPS-t, mert a CPU-d elfogy... a 160-s FPS igény esetén a 3070 mellé egy 7700K nagyon kevés. Abba pedig már bele sem megyek, hogy az Intel microcode frissítései milyen szinten nyírták ki játékok alatt a HT-t... nekem a 8700K-n ki kellett kapcsolnom és egy sima 6 magos CPU-ként kell használom, mert ha engedélyezem a HT-t, akkor játékok alatt mindenhol jelentősen csökkennek a minimum FPS értékek és jönnek az akadások.
Tiszta sor, hogy az iRacing gépigénye kisebb, de ez nem jelenti azt, hogy az UE elhasalt az ACC alatt. Az engine-ből adódóan VR illetve extrém magas FPS igény esetén jóval kiegyensúlyozottabb konfigurációt igényel, illetve jobban körbe kell járni a beállításokat ahhoz, hogy meglegyen a kívánt eredmény.
Amúgy nem személyeskedés meg semmi, de a Rift-S az nem 80 Hz véletlenül? Ahhoz minimum 80 FPS dukálna nem? :/ Minden más esetben akadást látsz, mert a játék kitol 60 képkockát az arcodba per másodperc, ellenben a szemüveget 80x frissít ugyanennyi idő alatt nem? Vagy itt a lencséknél van valami trükk? Azt tudom hogy amit próbálgattam VR szemcsit mostanság az min 90 Hz-en ment és az már folyamatosnak érződik, alatta a 80 már érezhetően nem olyan, alatta meg egyenesen vállalhatatlan szerintem. De egyesek konzolon is elvannak 60 FPS-el, szóval mindenki másban kompromisszumképes én ezt amúgy megértem, de erre azt mondani, hogy jó? Hát nem tudom, érdekes. 30 FPS-re levéve még feljebb lehet húzni a grafikát, de nekem a minimum a 160 FPS a monitor miatt és hát azt az ACC nem akarja hozni sok autóval multiban éles képpel. 7700k vízhűtéssel húzva, 3070 OC, brutál ramok M2 SSD stb... nem menőzni akarok, csak ezzel a konfiggal meg se közelítem az iR képkockaszámát, ami valóban nem nagyon esik le még stream közben sem 160 alá... Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.10. 13:32:22
Akkor meg is vagyunk, a te kompromisszumod a 60 FPS. Attól szerintem egy átlagembernek a szeme kifolyik VR-ban, monitoron én 120 alatt már rá se bírok nézni semmire se. Amúgy nekem is megvan az ACC és kb két hónapja próbáltam utoljára. Normálisan beállítva kb 70 FPS-el hoz kevesebbet, mint az iRacing, rettenet. Ja és 3070-em van. Mondhatod a technikai részleteket és biztos igazad is van, viszont fele olyan jól se fut, mint egy iR és ez fix. Ha ugyanezt a gépigényt egyik percről a másikra bedobnád az iR-be, akkora rage menne fórumon hogy nem győznéd olvasni. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.10. 13:09:24
Inkább az derül ki mint általában, hogy felszínes fél információk alapján jönnek a kőbevésett fals végkövetkeztetések. Ugye, ha képben lennél, akkor tudnád, hogy a DLSS-l párhuzamosan jött az FSR is, ami idézem: Added AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) support for all GPUs.
Igen a VR támogatás remek benne, mert az UI-tól kezdve minden használható normálisan VR-ban, vannak VR grafikai profilok, stb. Az, hogy homályos az mint említettem beállítás kérdése és nem, nem csak a render felbontástól függ, de ehhez ugye megint csak ismerni kéne azt amiről véleményt mondunk! :) A gépigényhez pedig annyit, hogy 1080Ti + Rift S párossal ASW-l High/Epic beállításon játszottam vele... de azért itt van egy 2 évvel ezelőtti állapot,
1440p, i5 6600K + 1070, High preset-n megvan a minimum 60 FPS versenyen!! Ezt baromi gépigényesnek nevezni finoman szólva is költői túlzás!
Ezzel én itt le is zárnám, mert csak annyit szerettem volna jelezni, hogy a valóságnak nem felel meg az állításod, azt viszont már rád bízom, hogy a továbbiakban a kapott információkkal mihez kezdesz! Ha szerinted ez lenne a büdös nagy hasalás, akkor áldásom rá és vedd úgy, hogy nem neked címeztem ezeket! ;) Utoljára szerkesztette: Solt, 2021.12.10. 12:14:49
Ezért imádom az SG-t, a kékről is kiderül hogy zöld :) A DLSS-t melyik kártyák is tudják? Ja, hát nem az olcsók (RTX 20xx-től felfelé), de nincs nagy gépigénye :D A VR támogatása is remek (közel a használhatatlanhoz) és persze nem homályos, ha felhúzod a rendert, ami szintén baromi gépigényes. Mindenki ezért panaszkodik, de a high-end gépen jól fut, szóval nem fedi a valóságot... Pont ezt írtam le, hogy mocsok nagy a gépigénye. Az emberek java része még mindig 10xx kártyával játszik. Az, hogy 10-20% benyomja a DLSS-t király, de a többiek? És akkor arról még nem is beszélek, hogy tegyük rá Nordra 64 autóval multiban, biztos menne (se). Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.10. 11:32:57
Se nem szutyok, se nem homályos, csak normálisan be kell állítani, a gépigénye pedig az 1.8 óta a DLSS-l igencsak csökkent. EA állapota óta játszom vele, szerintem megtudom ítélni, hogy milyen... lehetne ezt ragozni és értem én, hogy iRacing topikban vagyunk, de attól még az idézett állításod egyáltalán nem fedi a valóságot. ;)
Fentiektől függetlenül, jelenleg semmi értelme a grafikus részre áldozniuk, mert optimalizáció terén jól állnak és a továbbinak PR értéke sincs, egy jelentősebb fejlesztésnek pedig kézen fogva kellene járnia egy jelentősebb látványjavulással is, amivel párhuzamosan viszont nőne a gépigény, amihez jobb/újabb VGA kéne ami meg nincs.
A VR egy szutyok benne, a gépigénye az egekben, cserében még ilyen homályos is. Szerintem is tök rendben van, bárcsak minden ilyen lenne. Fedi ez a valóságot, max nem fogadod el :) Amikor kezdett összeállni már ott kijött, hogy ez nem lesz jó, a grafikáért felelős gárda egy része le is lépett, mondjuk azóta már az alkotói oldalról is, de az egy másik téma. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.10. 08:52:01
"Az Unreal Engine ACC-ben büdös nagyot hasalt"
Azért ez nem igazán fedi a valóságot, főleg az 1.8 óta...
Ezt én értem, csak nem igazán találták még fel a szimulátorokkal kompatibilis "jó" grafikus motort. Az Unreal Engine ACC-ben büdös nagyot hasalt, a Cryengine és a Tech eleve esélytelen, szóval nem tudom mit lehetne alátenni, mert a többi nem igazán megvehető. A Unityről meg szerintem nem is érdemes említést se tenni. Valahogy szép és jó szimet egybe még nem sikerült gyúrnia senkinek és mindenki az erőforrásokra panaszkodik. Egyszerűen a fizikai motor annyit lezabál, hogy képtelenség naprakész AAA szintre hozni mellette egy jó grafikus motort fejlesztői és felhasználói korlátok miatt egyaránt. Az iR-nél azért csak váltottak már DX9-ről átírták az egészet 11-re, valszleg jönni fog még update később is, ha nagyon kőkorszakinak fog hatni. Ha felrakod ultrára egyáltalán nem néz ki rosszul egyébként. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.09. 08:27:59
Hát kösz, de a motorral kapcsolatban nem értek egyet.
Egy jó grafikus motorral szebb is lehetne és jobban is futhatna + DLSS stb. Szóval az ilyen szintű leegyszerűsítését a dolgoknak én nem szeretem.
Igen, nagy meló, pénz, tudás, stb, ezt használják, ezt saját, ezzel dolgoznak, erre építettek, és egyébként sem csúnya a játék, meg egy jó engine önmagában nyilván semmit nem ér, de azért meg lehetne ezt csinálni.
Csak hát nincsenek rákényszerülve, fix, magas bevételek vannak, az AI miatt a tartalom is fogyhat, én is megveszek kb mindent is, és hát a konkurencia is gyenge. Pl kijött az új Nascar játék, és maradjunk annyiban, hogy egy bugos foshalmaz lett, tehát ha modern címmel akarunk nascarozni, akkor lényegében az iR maradt csak, és értem én, hogy az egyik az lazább, fun játék, a másik (ir) meg szim, de én pl. az iRacinget is csak funra használom, mondjuk azt viszont elég hardcore mód nyomom, gamepaddal, mert a bokámmal gondok vannak sajnos.
Ettől független majd meglátjuk mi lesz még, örülök az új tartalmaknak, de télen nagyobbat szoktak gurítani szerintem, remélem jó nagy javítást kapunk.
Az AI-t főleg Nascaron teszteltem, mentem 7 db egy órás futamot Infinity-ben, különböző pályákon, a gumi végre úgy kopik az AI-nál is mint nálam kb, persze ez rajtam is áll, de korrekt fasza az időmérős tempójuk, meg a futam is izgi, szóval elég jól van balanszírozva, pedig korábban az AI-t volt hogy belőttem időmérő alapján, aztán a futamon gyaláztam őket az első 5-10 kör után, amikor túl gyorsak voltak, aztán mintha megették volna a gumit, totál unalmas futam alakult ki... Szóval én maximálisan elégedett vagyok a fejlődés ezen ütemével, de persze mindenen is lehet még javítani... :D
Idén év végére mondták az esőnek a belső inhouse tesztjét és jövő évre lett beígérve a publikus, szóval nem is várható, hogy jön. Grafikus motor marad, nem szempont, a felhasználók jelentős része így is alig tudja tartani a játék futtatásához szükséges harverigényt, elég sokat számol a vas. Knockhill jön az már szinte fix, illetve több jel kezd utalni arra, hogy egy Hyundai TCR is érkezik. Utoljára szerkesztette: bosco05, 2021.12.03. 09:23:10
Pfú, rég jártam sg fórumra. :D Ahogy nézem nem csak én...
Lesz eső, vagy nem lesz eső... Nekem kicsi gyanús, hogy nem lesz, már szerintem promózva lenne. Aztán ki tudja. Én elleszek akkor is, ha az AI kap egy nagyobb javítást, plusz az UI-t is csiszolgatják tovább, de jó lenne már részletesebb statisztikák a versenyek után (AI ellen futottak után is), mint a webes felületen volt régen...
Az offline bajnokságokról amelyeket krealunk is lehetne ezer féle diagramm még, lehetnének már AI-s kihívások, stb... A grafikus motorral nem tudja valaki mi lesz? 10 év múlva is ezeket a recés árnyékokat kell nézni, amelyek a cokpitben generálódnak?
Sziasztok! GT3 Endurance pilótacserés versenyekhez keresnék csapattársat. Jelenleg B licenszes vagyok 3.5 SR és 1950 iRatinggel. Hasonló tudású emberek jelentkezését várom :) :))
Egyedi profilokat tudsz rendelni játékokhoz, ez ugye főleg akkor érdekes ha a játékon belül nem lehet SS / PD-t állítani, de azt is be lehet állítani játékonként, hogy milyen ASW beállítással induljanak. A Visual HUD fülön meg különböző értékeket tudod megjeleníteni... performance, latency timing, stb. A kontrolerekkel semmit nem csinál, elvileg nem lehet köze a merülésükhöz, legalábbis nálam nem volt ilyen gond soha, pedig évek óta használom...
Hát azzal meg mihez kezdek ? Indíts el valamerre pls. Azon kívül, hogy lehet állítani, hogy audio eszközt váltson, és amikor felraktam, állásba lemerült a joy 2 naponta, azon kívül mire való ?
simhub projekt Van pwm-es ventire is, meg feszültséget is állíthatsz. ~7-12V Tán összerakjak neked egyet ? :)
Egyszerű mint az 1x1, ezekkel az arduino kütyükkel minden szart meg lehet csinálni :) 40 perces futamnál nekem még most télen is be kellett kapcsolnom fél óra után, és forgott onnan végig :) Utoljára szerkesztette: pointer4, 2021.01.15. 23:26:56
186 / 101 :D Na de nekem régen volt HTC Vive még az első és hát az nem tetszett a screendoor effect miatt meg a sok macera miatt, úgyhogy eladtam. Ezért is érdekel, hogy hol állunk most. Abba pl belefőtt a fejem egy 6 órás VLN végére, meg nyáron még légkondi mellett is. Szóval ilyen gondjaim voltak vele.
Na jo de mirol beszeljunk, nekem pl. fantasztikus volt amikor eloszor bementem 40 fovel Talladegara VR-ben. Eszembe jutott hogy meg amikor lfs demo ment akkor kijott egy video hogy valaki probalkozott ilyen VR cuccal es le esett allal neztuk hogy ez kell, most meg ott ultem hogy megjottem.
Már csak azt kéne megoldani, hogy Oculus alatt is menjen bármilyen overlay-t használó addon. Mert azok csak valve, hp, htc alatt mennek. :( De javítsatok ki ha tévedek.
Juj, nagy darab vagy, semmiképpen! :D Bosco-nak ment... :)
Konkrétan mi érdekel? Röviden:Kurva jó :D Nem mindenki bírja az tény, de én a büdös életben nem akarok monitoron menni többet. Ha csak az időeredmény számít akkor triplescreen jobb.
Alex, én egy éve vettem RiftS -et, nem bántam meg. Nem szimmel kezdtem, hogy a VR-t szokjam. Bár talán a kanyarodós tolatáson kívül nincs is vele baj :) Ha sok pénzem lesz, majd cserélem egy G2-re, mert annak olyan a képe, mintha körben a szoba egy jó monitor minőség lenne. Ha szimmel nincs kinél kipróbálnod, főleg az ipd és kényelem miatt, a XXII.-ben tudok neked felajánlani teszt körülményt :) Azt azért tudni kel, hogy amikor a kanyar előtt a 300-as táblánál jársz, a 100-as tábla nem olvasható még el a kicsi felbontás miatt, kb ilyen nincs a G2-nél.
El ne vigyétek a témát :D Engem is iRacing viszonylatban érdekel, hogy kinek mik a tapasztalatok, vélemények stb... Végre van egy kis élet itt :D
Simán jobb ...Amikor novemberben megvettem akkor még a link nem volt az igazi , de a 23-as update óta a link is nagyon király szerintem... a g2 egyáltalán nem győzött meg pl... azonos felbontás mellett (SS) alig van különbség viszont nekem a g2-nek nagyon kicsi volt a sweetspotja és a FoV is kisebb volt... nagyon szkeptikus voltam a q2-vel kapcsolatban PCVR-ra és csak azért rendeltem h legyen valami a reverb g1 helyett míg megérkezik a g2... végül a g2-nek kellett mennie...és imádom a q2-t
Viszont ne csináljunk VR topikot az iRacing topikból... :)) Alex, ha van PH-s regisztrációd akkor javaslom az ottani VR topikot, mind ott vagyunk és vannak ott még nálunk okosabbak is! :) PH VR topik Utoljára szerkesztette: Solt, 2021.01.15. 11:56:07
Persze, működik a grafikai butítás, de VR-ban a fix FPS sokkal fontosabb mint monitoron. Rift S esetén például két opciód van... vagy a fix 40 FPS-d célzod be, vagy a fix 80-t, de a lényeg az, hogy ezek tényelg fixek legyenek. A 40 FPS elsőre riasztó, de van egy ilyen varázslat ami majdnem tökéletes: ASW Tájékozódási pontnak annyit, hogy az én konfigommal amit lentebb írtam, a Dirt Rally 2 fix 80 FPS-l fut High beállításon, de például az ACC alatt ahhoz, hogy a látvány is élvezetes legyen, kénytelen vagyok a 40 FPS-re célozni.
Igen, amiket kinéztél az mind inside-out tracking rendszer, vagyis a HMD-n vannak a kamerák amik a követéshez kellenek, nincs szükség bázisállomásokra mint az Oculus CV1, vagy a Valve Index esetében. Annyi a különbség, hogy az Oculus a saját API-t használja, a HP pedig WMR, vagyis Windows Mixed Reality API-t használ.
A mobilos cucchoz meg annyit, hogy azért van annak egy diszkrét bálya, hogy bárhol, bármikor felteszed a HMD-t és PC nélkül belemerülsz valami VR játékba úgy, hogy a kijelölt területeden kötetlenül mozoghatsz. Én anno röhögtem a többieken, hogy mi a szart hadonásznak a levegőben, aztán engem is beszippantot amikor kipróbáltam a The Thrill of the Fight-t, a Derail Valley-t, vagy éppen az Onward-t. Az első ámulatok után aztán az ember elkezdi érezni, hogy a kábel a hátán azért korlátozza az élményt, ezért is agyalok én is a Quest2-n, csak még nem győztem meg magam... :)
Ez engem is érdekelne, de mindenhol azt olvasom hogy nem annyira jó mint lehetne a Q2 kábelen sem. Utoljára szerkesztette: __Jacek__, 2021.01.15. 11:49:12
Na:) Én 2080S-el használtam a RiftS-t és a Reverbet is ott kellett kompromisszumot kötnöm ahol szar a jaték D: ACC.... iRacing atomul megy.. mindkettővel. Ugyan úgy tudsz állítani midnent kell is komolyabb/szar címekben. Tudod változtatni a render felbontást a nativhoz képest felfele és lefele is, nem akarod lefele:D Inkább felfele ez a SS-es amit emlegetnek én 120%-on toltam a iRacinget ahoz löttem be a grafot inkább abból vettem vissza csak minnél pixelmentesebb legyen a kép. Van egy AWS nevezetű cucc amit én nem bírok ami ha nincs meg az FPS reverb-90, RiftS-80 akkor lefelezi és megduplázza. Én ezt nem szeretem más vígan elvan vele. RiftS és a Reverbhez sem kell semmi felrakni csavarozgatni stb nincs külső érzékelő.
De mondom Reverb atom szimre kompromisszum miden másra, nem annyira jó követés és kontrollerek. RiftS meg félúton mindenben :) Rosszabb kép de használhatobb az egész követésileg és controllerekben.
Használtan korrekt áron szerintem még jó választás, főleg első HMD-nek... Egyébként akkor azt mondod, hogy képminőségre a Quest2 kábelen jobb mint a Rift S?
– Ha esetleg nem birja a gep (szaggat vagy ilyesmi:D), akkor ezeknel is mukodik (gondolom igen) az egyszeru, szokasos grafikai butitas? Esetleg felbontas csokkentes/felezes/stb. (bar az mar expert agyrem, foleg egy jobb cuccnal, aminek az lenne az elonye:D)? Mert a tervek alapjan csak '22-ben ferne bele egy friss proci, uj videokartya meg csak '23-ban:)
– A Rift/Quest-nel egyertelmuen irtak, nem kell semmi kulso kutyu/erzekelo, felveszem es mukodik. A G1/G2-nel nem volt egyertelnu: az is "magatol" mukodik, vagy "telepiteni" kell kulso erzekeloket, kamerakat, akarmiket?
Igen, jo leirasok/segitsegek, es ami fontosabb, hogy hasznalati tapasztalat alapjan, tobbet probalva. Koszi! Talan masnak is segit, ha eppen mostanaban gondolkodik VR-en.
Igy kicsit fejvakaros lett a dolog, mert az eredeti "veszek valami regebbi hasznaltat tesztelesnek"-bol, lett egy frissebb hasznalt (Rift S/G1) vagy valami uj (Quest2/G2) tervezet:)
Solt jól leírta! Én Reverb G1-el tolom az iRacingot , a géped vinné rendesen és szimre ennek és a G2-nek van a legjobb felbontása. G1-et mostanában szerintem olcsón meg lehet csípni mert cserélgetik a 2-re.
Ha picit többért tudsz venni G1-et használtam ne a rifted vedd, simre értve.Volt Rift-S-em is. De a Rift emg jó kompromisszumos megoldás olcsó , működik jók a touchok stb. De a kép nem annyira. De ha megnézed a Quest2 árát jobban megéri mert ott van felbontás is. Utoljára szerkesztette: __Jacek__, 2021.01.15. 08:39:38
KOSZI!!!! Ez igy eleg massziv es pontos info volt!
Turkaltam meg kicsit a net-en, es (persze tapasztalat nelkul) arra jutottam, hogy nekem a Rift S tokeletesen megfelel;) Mindig van jobb, csak annak massziv penzugyi vonzata is van (nem csak a cucc, ahhoz mar gep is kellene). Ahhoz kepest, hogy a hirtelen otlet eloszor csak egy regebbi, hasznalt cuccrol szolt, mar egy hasznalt Rift is boven jo.
A mobilos cuccokhoz (Quest2) kapcsolodo dolgok nem igazan erdekelnek: a mobilomat a hugomtol orokoltem, o meg a lanyatol, kicsit torotten (valami 6-7 eves alap cucc:D). Nem vagyok mobilos, mobil net-em sincs, nem hasznalom (amugy is egesznap a gep/net elott ulok).
Az a hasznalt Rift S talan majd erdekel, jol hangzik:) Persze elotte meg szamolgatni kell (nem lesz nehez, nincs olyan sok:DD), plusz meg sose hasznaltam hasonlot, kicsit szedulos vagyok, elotte ismerosnel kiprobalom, mennyire fer fejbe;D
én már a rift S-t nem eröltetném , mert kifutó termék és eddig is elég mostohán bántak vele Zuki-ék és túl drágán is próbálnak szabadulni tőle a használt piacon...:) a quest2 azért veri bőven a rift S-t véleményem szerint képileg (is) és szimezni elég hozzá egy 2 m-es kábel 1500 Ft-ért vagy 20 dollárért virtual desktop):)... az alap strap is meglepően jó szerintem és a hang se olyan rossz mint a rift S-en volt...(mondjuk fülest használok h ne zavarja a családot ) szóval igazából 140 ezerért van egy új 2 év garis hmd , ami tud sok olyan dolgot amit az 1000 dolláros sem...
Igen, a pupillatávolság... mobilaplikációk is vannak rá, csak belenézel a telefonod kamerájába és megmondja mennyi az annyi. Ez azért fontos, mert ha az átlag 63 mm-től nagyon eltérő (mondjuk 70mm feletti) a pupillatávolságod akkor a látott kép homályosabb lesz, romlik az immerzió. Van ugyan szoftveres / hardveres állítási lehetőség, de csak korlátozottan. A te értéked abszolút átlag ha pontos volt a mérésed, szóval ezzel már csak akkor kell majd foglalkozni, ha meglesz a HMD! :)
A VR felhasználók tábora jelenleg két táborra oszlik. Az egyik fele kifejezetten a szimulátorok miatt veszi, a másik fele főleg az egyéb VR tartalmak miatt. Amennyiben a VR tartalmak nem érdekelnek és nálad is kifejezetten a szimulátorozás a cél, abban az esetben a HP Reverb G2, vagy használtan a Reverb G1 (mindkettő WMR) a jó választás. Ennek oka, hogy ezek nyújtják a legjobb képminőséget, ezekben a legélesebb a kép. Hátrányuk a nagy felbontás miatti nagyobb gépigény, illetve a követési rendszereük nem olyan pontos mint az Oculus termékek esetében. Követés alatt itt nem a fejmozgásra, hanem a kontrollerek követésére kell gondolni... a helyzet nem tragikus, de az Oculus érezhetően előrébb jár ezekben. Mélyebben nem mennék bele, mert reggelig lehetne ragozni... :)
Az Oculus palettán most két említésre méltó termék van, az egyik a Rift S, a másik a Quest2. A Rift S kifejezetten PC VR, vagyis egy USB és egy HDMI kábellel csatlakozik a PC-hez. Mint ilyen, az utolsó terméke az Oculusnak, ezután már csak a mobilos vonalat követik, vagyis az utolsó darabok vannak raktáron. A 4db szóbajöhető HMD közül ennek a legkisebb a felbontása, vagyis ennek a legkisebb a gépigénye is. Használhatod szimulátorozásra és az egyéb VR tartalmak világába is megfelelő betekintést ad. Kifejezett gyenge pontja a hang, itt másodlagos megoldást kell keresni, mert a gyári hangminőség borzalmas.
A Quest2 egy mobil HMD, önállóan is használható mobil tartalmakkal, de a PC-l is összeköthető, 72, 80, 90 Hz-n is működik. A felbontása a Reverb G2 közelében van, jobbak a lencsék benne, viszont a PC-l összekötés azért nem olyan eredményes ahogy leírják... állítólag nem ad olyan képet PC-l összekötve mint amilyet natívan, viszont van hozzá egy program amivel vezeték nélkül is összeköthető... szimulátorozás esetén ez nem számít, mert ülve nem zavar a kábel, viszont, ha más VR tartalom is érdekel, akkor ez jelentős érv, mert a kábel nélküli szabadság nagyon megdobja az élményt. A hangja jobb mint a Rift S-nek, de ez sem tökéletes, itt is érdemes külsős megoldásban gondolkozni. Mindkét cukros HMD esetében Facebook regisztráció kell, mert összekötik az Oculus fiókot FB-l... kamufiók nem játszik, mert könnyen repül a ban. Ezt azért említem, mert van akinél ez kizáró ok...
Nekem egy 8700K + 2080S hajt egy Rift S HMD-t, a hangot pedig egy Airpods Pro-l oldottam meg. Utóbbinak elég borsos az ára, de a többrétű felhasználás miatt meggyőztem magam róla. Más BT füles nem nagyon játszik, mert csúszhat a hang a túl nagy késleltetés miatt. Én tervezek Quest2-re váltani, mert van pár VR játék ami beszippantot és szívesen kipróbálnám őket vezeték nélkül, illetve a nagyobb felbontás is vonz, bár tartok tőle, hogy ez egy GPU cserét is igényel majd. Én úgy tapasztaltam, hogy a 2080 körüli teljesítmény kell a Rift S-nek, ennél nagyobb felbontás esetén már komolyabban butítani kell a látványt, főleg szimulátorok esetén.
Árban az új Rift S és a 64GB-s alap Quest2 350 euró, utóbbira még költeni kell cirka 50-100 eurót a fejpánt cseréjére és kábelvásárlásra, illetve valamilyen hang megoldásra mindkettőnél szükség van, ami pár ezer forinttól a csillagos égig terjedhet. A legjobb beszerzési forrásuk jelenleg az olasz Amazon, itthon nagyon feláarasak, a németek összevesztek az FB-l a fiók összekötés miatt, a brittek meg elhagyták a süllyedő hajót... :) A Reverb G2 650 euró környékén mozog újjonan, de kell még 1-2 hónap mire rendesen elérhető lesz....
Szóval szerintem egy új vagy egy használt Rift S lenne neked kezdésnek megfelelő, ennél feljebb akkor mennék felbontásban, ha tervezel egy erősebb GPU-t, vagy ha nem zavar a butítottabb látvány. Szólj, ha döntöttél és akkor elmondom, hogy a kiválasztott HMD-nek milyen tudott hasfájásai vannak... egyik sem tökéletes, de ezt már jeleztem! :) Ja, ha használt Rift S mellett döntesz és addig nem sikerül találnod, február vége felé az enyém eladó lesz, akkor még 2-3 hónap garanciával! :) Utoljára szerkesztette: Solt, 2021.01.14. 12:01:16
Koszi! Az IPD a pupilla tavolsag (sose foglalkoztam VR-rel)? Az elvileg 62-65 mm kozott van (vonalzoval merve:D).
Eredetileg (nagyon) hasznaltat gondoltam, egyreszt a teszt, masreszt az arak miatt;) De ha jol lattam (egyelore kinti arak), meg az uj is fele-harmad annyi, mint amire gondoltam (azt hittem, mindegyik 3-500E kozott van).
A Samsung-ot kilottem, a HTC/Valve technikailag jonak tunik, de arban horror;)
A Rift S kiforrottnak tunik, technikailag atlagos/jo. A Quest2 valami "mobilos, memorias akarmi", nem tudom mi a plusz benne (bar az oldalon 2 LCD-t irnak, jobb felbontast(?!).
A HP Reverb2 technikailag eleg utosnek tunik (felbontasok), persze arban is huzosabb, de hogy megeri-e a kulonbseg es/vagy megbizhatosagban milyen, gozom sincs.
Ezek alapjan, mivel nevrol ismerem, regi cucc, kiforrottnak tuynik, elvileg a Rift S. Mar csak azt kell megnezni, mit lehet ittthon kapni es mennyiert:)
A leírtak alapján a Rift S vagy a Quest2 lenne az optimális választás számodra, ha az IPD-d "rendben van". Az Oculus CV1-t én egyáltalán nem javaslom, mert hajlamos kábelhibára amit már nem lehet pótolni, könnyen papírnehezék válhat belőle. A Samsung és a HTC kínálata szintén felejtős, azoknál az Oculus kínálata egyértelműen jobb... ami még szóba jöhet az a HP Reverb2, esetleg a Reverb1 használtan...vagy Valve Index, ha van rá 1000 euród. :))
Nincs legjobb választás, egyik ebben jobb a másik abban... első lépésként mérj egy IPD-t.
Koszi! ~2 eves gep, nem szoktam mericskelni, nem tudom mennyi az annyi (:D): i7-7800x, RTX 2080, 32GB DDR4. A Samsung-rol nem is hallottam, utananezek, koszi:)
Alex: Az alap kérdés hogy milyen processzorod van ?
Két irány van "gyenge" single-core teljesítményed ( értsd CPI-Z ben 550 alatt van, 600 felett jónak mondható )
Ha az IPD 61-67 mm között van akkor jó választás lehet Rift S, ami csak 80 Hz-es ergo nem annyira proci érzékeny.
Ha más az IPD-d akkor mindenképp állítható IPD-s HMD kell neked ...régi de jó a Rift CV1 vagy a Samsung Odyssey vagy a Samsung Odyssey + változata. Samsungokhoz ajánlott a minimum 16XX videókari akkor jól fut az SPS-el ami miatt kevésbé proci igényesek ....
Akinek van/volt, hasznal(t) VR headset-et, melyiket ajanlana? Vagy melyik az 2-3 fajta, ami (meg ha regebbi is), de tuti mukodik?
Total nem ismerem oket, nem probaltam soha, turelmem sincs rohangalni es tesztelni, annyit tudok, hogy van "Oculus es HTC" :) Lehet uj, de inkabb regebbi (arerzekenyseg:DD). Lenyegeben csak iR-hez hasznalnam (de nem art ha megy massal is). Semmi extra nem kell, mukodjon, ne fagyjon, ne akadjon, legyen meg support hozza (driverek?!), valami egyszeru de nagyszeru.
Tudom, biztos mindig van jobb: 8K felbontas, 360 fokos latoszog, 2GHz-es kepfrissites (nem tudom hol tartanak most:D), de elsosorban inkabb valami korabbi, de jobb kozott turkalnek.
Koszi!
Sziasztok.
Ha valakinek szüksége van 3 hónapos ingyenes promókódra új előfizetők számára, vagy 50%os 1 éves előfizetői kódra meglévő előfizetők számára (akár lejárt is hosszabitható vele) írjon emailt a [email protected] e-mail címre.
Üdv.
Meglévő előfizetőknek egy ideje már lófasz sincs kb... Nekem jött email 10% kedvezményről talán, de az éves előfizetésem felét kb ki se használtam...
Eddig mindig találtam hosszabbításos kupont, amikor nagyon kerestem. Most először nem, de nem adom fel, tavaly pont dec 18.-án hosszabbítottam így, lehet kicsit várni kell :) Utoljára szerkesztette: pointer4, 2020.12.07. 09:44:09
Azt írja minden hol, hogy a PRHotlaps kupon kóddal $4.78, de nekem nem engedte. Lehet időkorlátos, hogy ne lehessen túl sűrűn használni. Próbáld meg azért.
Közben megoldódott a a probléma. A grafikai beállításokban a dynimac cubemaps-t, és a fixed cubemaps-t 0-ra kellett állítani. Azért köszi!
VR-ban ? Vagy 1 vagy 3 monitoron ? Milyen proci , ram vga-val ?
Ha Vr akkor ezen érdemes végigmenni ! Utoljára szerkesztette: Marcinko, 2020.11.29. 10:31:33
Sziasztok! Vettem egy új gépet, felinstalláltam az iracinget, és 45 fps-t mutat minden grafikai beállítás mellett. Kikapcsoltam a frame limitet is, de semmi változás. Valami ötlet hogy mi a gond?
Szívesen.....HA valaki tud 3 hónapos promot akkor legyen szíves közölni velem.....szeretném 5 év útán újra megnézni a játékot.
Köszi
Koszi az infot, mar reg neztem ra. Megszunt a szerver:) Attettem sajatra.