Én pont ilyennel küszködtem de sikerült rendezni a dolgot. TS re nem tudnál fel jönni valamikor? Nekem Otto Sz. segített , sajnos a supportal semmire nem mentem. TS adatok Utoljára szerkesztette: ozoli78, 2016.07.17. 10:23:14
Egy kerdes...Ha itt ilyen szipiszupi real fizika van, mier valtozuk legalabb haromszor minden auto. Vagy a gumi. Ez sem kulonb a tobbinel, beleraknak extra dolgokat, szimulálnak minden kb felesleges dolgot, vannak jo egyedullállo dolgaik is , de biztos vagyok benne , ugyan ugy itt is megy a reszelgetes mert nem jo az auto, mielott kijon.
Na, most, hogy reggelre (remélhetőleg) kipihented magad, olvasd el még egyszer, értelmezd, és te is rá fogsz jönni, hogy megint csak trollkodtál (szépen, finoman fogalmazva). Nem tudom néha miért kell - egyébként normális - embereknek lemenni egy szint alá, de neked ez sikerült. Kezdetben milliméterre méregették az autókat a vallelungai garázsukban, és úgy modelleztek. Valószínű, hogy a mostani autó áradatnál ez finoman fogalmazva sincs így (szerintem a legtöbb mostani autót nem is látták, főleg, hogy már külsős modderek is dolgoznak). Ami a fizikát illeti, gondolom te is pontosan tudod, hogy nem egy teljesen más építési módú autóra gondoltam, de hogy a hasonló építésű autókat nem elemezgetik egyenként, azt biztos. Ez az, amit az iR-esek másképp szoktak csinálni. Igaz, nincs is annyi autó, és nincs is pl. SUV, valamint jóval tovább tart 1 autó elkészítése, mint máshol 2 pack-ra való. Hozzáteszem, egyáltalán nincs semmiféle gondom az AC autó modellekkel (mármint kinézetre), de arra a felvetésre, hogy miért nem jön ilyen-olyan autó az iR-hez, ez lehet egy magyarázat. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2016.07.17. 07:22:16
Azert az AC-ban a modelleket eleg jol osszerakjak, azzal nincs gond, arra odafigyelnek. Amit fizikaban tud, azzal sincs gond. Valszeg nem olyan szofisztikalt, mint egy iR vagy rF2, de a lenyeget teljesen jol atadja, elvezetes, hiheto, hangulatos, korrektnek tunik.
Ami kicsit "ront" a helyzeten (bar egyben ez is az erossege, ez adja a nepszeruseget), az az FFB es foleg a gumi. Nem akart belemaszni az extras dolgokba, maceras, sok a hiba lehetoseg, sokat zabal eroforrasbol.
Nem is azert kellene a Porsche az iR-be, mert mashol is van, nem is kellene belolr egy tucat, hanem mert az a "kau" RUF, foleg a belso miatt kicsit idegesito vagy ciki:) Tudom, nem a cockpitet kell bamulni, de nekem elegge illuzio rombolo;P berakhatnak akciosan, talan a Porsche-nak is jo lenne (a tobbi marka melle elkellne, bar a McLaren is regi, Nissan, Bentley meg nincs is...), aztan normalis aron johetne az LMP1-es:DDD
Én elkövettem pár versenyen a hibát, hogy cseréltem gumit, tényleg teljesen felesleges arra az 1 órára. edit: 40 percre meg pláne, annyit minden GT egy körön. Szép is lenne, ha nem. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.07.16. 22:40:37
NEm akarok vitatkozni, de semmivel nem megyek rosszabb köröket a végén, mint az elején. Blancpainben sem cserél senki gumit. Azt a rengeteg időt sose hozod be az alatt a néhány kör alatt ami kerék csere után hátra van, főleg hogy nem tudsz igazán gyorsabb lenni, Már teszteltük ezerszer, 40 perc alatt nem kopik el a gumi számottevően, hacsak nem hajtod nagyon durván. Egyszerűen pszichés.
Az hat...Alig lehet felismerni milyen auto akar lenni, a fizika meg olyan egyen, higy barmivel lehet barmi ellen menni ....:))) Pl. az ormmotoros Nissan es a es a kozepmotoros Ferka kozott semmi jellegzetes kulonbseg nincs :))))
Lelestem a boxtaktikádat! :D Én 30 litert tolok rá, és gumit is cserélek! A második etapban körönként 2 mp-t szoktam hozni a nem cserélőkön, többnyire le is vadászok kettőt hármat! Brutál sokat számít a kanyarokban, legalább 3-4-el gyorsabb a kanyartempóm az összesbe náluk! Próbáld ki egyszer! :D
Attól az orosz galeritől én is fosok! Tényleg csürhébe verődnek, és szét tombolják az egészet! :p Egyszer visszanéztem egyet, pont engem üldözött a csávó, a nevemet nem tudta normálisan kiejteni, csak azt üvöltözte amikor védekeztem ellene hogy. " Kszábá..... Kszábá.... áááááá" Bár angolul lehet hogy így van a Csaba, de oroszul üvöltött..... :D :D
Egy kicsit off! Nem hagyott nyugodni, megnéztem egy közel hasonló kategóriás vasat a PCARS-ban, meg akit érdekel, összehasonlíthatja a pályát is az iR félével. (nekem az iR egy hajszállal jobban bejön, bár brutálisabb a némely rázókő mellé helyezett bizbasz miatt. Érdekesség, a szethez nem nyúltam, alap, pár installációs kör után jó 1-1,5 mp-vel gyengébb időt tudtam menni, bát közel sem volt hibátlan. Az iR-ben már odáig eljutottam, hogy itt Imolában már egyre kevesebbszer forgok meg önhibámból, bár még bántanak azé gazdagon..... :D
Te is jól tudod, hogy iR-ben nem így mennek a dolgok. Még ha el is kezdtek foglalkozni vele (de szerintem nem, főleg, hogy GT3-ban most gyakorlatilag senki nem megy vele, mert túl drágán kapni nem annyira ütőképes csomagot), akkor is fél-egy év minimum. Az, hogy az AC-ba elkezdték hányni az autókat senkit ne tévesszen meg. A kezdeti modellezési metódusnak valószínű nyoma sincs azoknál az autóknál. Azok már saccra modellezett, egyen fizikájú autók. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2016.07.16. 21:06:07
Most hogy szabad a Porsche licensz, nem artana lecserelni a RUF-okat "rendes Porsche-ra", mert annyira lehangolok iR-szinten, foleg a cockpit:) Persze jo megy, a hangja is jo, mert hasonloan nez ki, korabban jo volt, mert nem volt mas lehetoseg, de mst mar illene a csere:P
Első split, 2800 SOF, nem is láttam balesetet a rajt utáni tülekedésen kívül.
Nekem az általad nagyon utált Matt Malone kopinak tűnik a csávó, csak az a baj, hogy Malone azért nem ma kezdte és talán már tudja mikor hova kell(ene) figyelni, míg ő annyira laza, hogy mindjárt lefolyik a székéről stream közben és hát 2k iRatingen nem tudom mit mutogat annyira a nagyvilágnak a pofáján kívül.
A mai versenyen nem volt összesen két baleset. Fel kell jutni a felsőbb splitbe ott már teljesen okés. Más kérdés hogy a sikerélmény is kevesebb, 10. helyemnek is örülni kellett.
Foleg ugy, hogy "magunkbol" (Magyarorszag) es az inteni fizetesekbol indulunk ki, igy azt gondolnank, hogy aki kifizeti es hasznalja, az biztos 100%-ban komolyan gondolja, mert draga. Nalulnk ez soknak szamit, sokan csak azert nem hasznaljak mert draga. De "normalis" helyeken ez olyan, mintha nalunk ~4000Ft lenne 1 eves elofizetes es ~500Ft 1db tartalom;) Vagyis "kint" csak az nem hasznalja, aki nem akarja, nem feltetlenul a penz tartja vissza. Persze kivetelek es egyebek (nem teszik, nem erdekel, van-ninscs penz itt vagy ott) mindig vannak.
A lenyeg, hogy nalunk valszeg nagyobb aranyban hasznaljak olyanok – a kifizetett penz miatt – akiik emiatt komolyabban is veszik, minnt kint, ahol elerhetobb. Es Magyarorszag csak nehany szazaleka az osszefelhasznalooknak. Ehhez kepest eleg jo a helyzet.
Igen, amikor itt sírunk ilyenek matt, az azért nagyon kis hányada az összes versenynek. Átlagban bőven hozza a versenyzés akármelyik magyar liga színvonalát.
Erre vagy ilyenekre mondtam multkor, hogy mindig van X%, akiknek ez hobby/szorakozas/fun, nem veszik komolyan, nem erdeklik a pontok, az SR, az iR, a helyezes, a tobbi versenyzo nekik csak toltelek, "jatszopajtas" – nekik ez egy olyan public verseny jatek, ami jobb, komolyabb, dragabb mint a tobbi, aztan ennyi. A "public" nem iR altalanosiitas (!), de az az X%-k "public-ot" tud csinalni egy-egy versenybol is;)
Jomultkor beneztem egy versenyre (csak neztem:P), ororszok voltak, csapatostul, max negyed-fel versenyt mentek valahol, aztan mentek egy masikra, folyamatosan uvoltoztek, csoportokban vadasztak le a mezonyt. Nem szandekos zuzas volt, inkabb "konzol-jellegu" racing, 5-bol 4 "elozes" vegzodott balesettel, koccanassal, leszoritassal stb.
Ezert nem erdemes agyverzest kapni, ha becsuszik neha 1-1 szerencsetlen verseny (vagy tobb egymasutan), mert azt az X%-ot ugy sem lehet kiszurni. Valodi public programokban 5x ennyi ilyen ember van, ott nehezebb osszehozni egy jo versenyt, az iR-ben azert nagyreszt hasznalhato, jo, nagyon jo, profi (tobb mind entol fuggooen).
Na ezért gyűlölöm ezeket a köcsög szemét YT-streamelős celebeket! Semmi köze a játékhoz, csak produkálja magát, és minden mással van elfoglalva vezetés közben, és széttrollkodják más versenyét, akik esetleg komolyan vennék. Ameddig csak magában tesz kárt, addig felőlem mehet, de ha meglátom hogy egy ilyen végez ki, még a YT-ról is kitíltatom!!! A cimkeképen is: Zöld a lámpa, de még a csetet böngészgeti a büdös idiótája!!!!! Utoljára szerkesztette: mumus70, 2016.07.16. 14:31:12
Sziasztok! Segítséget kérnék. Leírom, hogy mi van, aztán hátha jártatok már hasonló módon és tudtok tanácsot adni. Vásároltam néhány pályát, meg autót. PayPal rendszeren keresztül ment a dolog annak rendje és módja szerint, aztán az utolsó lépésnél (már a jóváhagyás után) az iracing oldalán ismeretlen hibával zártuk az ügyletet. Nálam a PayPal úgy van belőve, hogy kapásból vonja a kártyámról a pénzt. Mint később kiderült a probléma az lehet, hogy nem érkezett még meg a kártyámra korábban utalt pénz, ergo az iracing nem tudott mit levonni, de ... és itt jön a poén ... a PayPal regisztrálta az ügyletet és most ott lóg függően az, amit az iracing egyértelműen visszadobott. Mi ilyenkor a teendő? Ha megérkezik (hétfőn) a kártyára pénz, akkor az átutalódik az iracingnek a semmiért? Vissza nem tudom addig lőni a PayPal utalást amíg nem teljesül valami kifizetés, de az még függőben van és az iracing odláról nem is lesz fogadás (ha jól gondolom). Most csak ötletelek, de hogyan mehet ez? Előre is köszi, ha vki tud segíteni.
Azért a ma esti futam kárpótol a tegnapiért. 40 kör alatt, multiclassban, a 8. körtől kezdve folyamatosan HPD-ket elengedve meg Fordokat előzgetve a 7x a verseny végére egészen jó szerintem Nurburgringen. És a fejben benzinszámolás is bejött ismét, ugyanis 1 óra helyett 1:15 volt a verseny, és ötletem se volt már, hogy 1 órára mennyi kell, nem hogy 1:15-re :D
Ja, gondolom nem bírja a hideg-meleg változásokat. Hát megrohadhat. Mire ebből lesz valami... Mondjuk verseny helyett bütykölés. Nem épp erre vágytam.
Na, most a legjobb! Úgy érzem mászik el a kormányközép. 4 éves a kormány, van benne kilométer, nem mondom, de hogy a tökömbe tud eltörni az a rohadt tárcsa, amikor csak forog, azt' jól van.
Ugy szoktam leszedek 1 et setup sync ről megnez fék- válto-szárny es alakitom magamra nekem mukodni szokott Majd enyemet atkuldöm nem stabil de ugy néz ki gyors
De, Én is régóta használom, de most nem működnek nálam azok a setek sem, hiába próbálom kicsit magamhoz igazítani, nem az igazi. Más pályákét is próbáltam, valszeg nálam van a gond, majd még dolgozok rajta.
Én sehogy nem tudtam a Mercit beállítani erre a pályára, bár igaz, az S3 óta egyikre sem, azóta csak szenvedek, mint lúd a jégen. A qualt elcsűrtem egy offtrack-kel, de ahogy néztem, max 3 helyet buktam. Egyszerűen nem tudtam stabillá tenni a hátulját, folyamatosan meg akarta előzni a kigyorsokon az elejét, egyszer el is indult a csiki-csuki után de megúsztam 8 sec bukóval. Ja, a rajtnál bealudtam, kicsit már fáradt voltam, de a mögöttem lévők sem tobzódtak. :) Utoljára szerkesztette: Morgolodo, 2016.07.15. 18:37:00
Este mentem egy versenyt top split nem volt nagy sof 3200 körül , sikerült futnom egy kurva jó időt qualin de sajnos versenyen lassu voltam ,szépen vadásztak lefele az ellenfelek. Adrenalintól azért beszél az ember néha hülyeségeket.
Üdv a klubban! :p Erről pofáztam napokig, de én lettem kihozva hibásnak!..... :p Úgyhogy nézz magadba, túl óvatos vagy, és megzavartad az ellent! És ne fékezgess előttük féktávon! Na! :p :D Utoljára szerkesztette: mumus70, 2016.07.15. 00:54:02
Ez valami eszméletlen milyen kibaszott féregmód versenyeznek az alacsonyabb iratingos HPD versenyzők. Teljes mértékben fogalmatlanok a multiclassról, azt hiszik azért, mert ők ülnek a gyorsabb kocsiban kibaszhatnak másokat, meg letolhatnak a fűbe. Szándékos ütközésért hogyan kell reportolni? Protest file, van replayem, ott meg az elsőt kell választani? Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.07.14. 23:13:36
Azt hiszem az üzemanyag szintet kimaxoltam.... :D
Sajna Oda vennem kellene egy komoly kamerát goprot vagy valami hasonlot,ha ezt kinagyítom rosz a felbontás, homályos de csinálok ugy egy felvételt meglátom Imolában lejebb volt a webkamera
Én megcserélném ezt a nagy képet a kicsire, inkább az legyen itt fő képernyőn, bár már mondtad hogy a 3 monitor miatt ilyen eszement a FOV, de pl Imolában is egy kőkemény sikánnak tűnt a T1-kombináció! Építő kritika! :D
Egy 7" kis monitor z1 dashboard megy rajta iR hez az egyik legjobb Ha érdekel belinkelem honnan vettem Csak ki van szedve a házból mert nem fért el másképp :-)
Az egyik kiállásnál biztos megbüntették a szerelőket, ráengedték az autót a másikra....
:D :D
Az a kigyorsítás annyira nem is számít, olyan közel van a sikán, hogy szinte lehetetlen előzni addig, viszont picit nagyobb hátrányból sokkal jobban lehet kijönni belőle, és előzni az első kanyarban.
Haha, akkor már nagyobb szégyen amit én csináltam, elóvatoskodtam egész verseny alatt. Még az első három körben úgy ahogy, de aztán sokat vesztettem ott mindig. ennyi, gyáva népnek nincs hazája. :) Mostanában ritkán versenyzek.
Igen, az is egy kritikus rész, de ott inkább a gázadással kell óvatosan bánni, valamiért elég szarul tapad be ott kigyorsításon, pedig a pálya egyik kulcspontja az egyenes miatt.
A vicc hogy a legjobban akkor sikerült a T1, mikor csatáztam. De a hülye megpördülések mindig az ovál előtti idióta jobbosban voltak... sima 4-5. hely lehetett volna. De olyan volt hogy megpattant a T1 utáni rázókövön és felrepült a hátulja. :D
Rohadtul észnél kell lenni, marha könnyen megindul a hátulja. A T1- féktáv marha nehéz, elég ideges ez a fix szet néha ha úgy kap el egy bukkanót fékezés közben. Ritka amikor én se forgok meg legalább egyszer, de inkább többször. :D
Nekem nem létszügséglet az oldalso tükör ,nem mellesleg kb 20 fps Gtx 970 es kártyával elég nehez a fix 144 fps t kicsiszolni Persze legszivesebben a valos tükröket hasznalnam de igy virtuallal is tökéletes , amint latod nalam noproblem.
Zoli a belső-külső tükrök nálad nincsenek bekapcsolva .... Tudom nem világ megváltók de azért 3 moncsinál illene ,1 -nél meg pláne aki azzal tolja. Azután meg megy a csodálkozás hogy..... Mellesleg 3x27,vagy 24",mert a távoli képről nehéz megmondani. Utoljára szerkesztette: endy papp, 2016.07.10. 12:44:13
Egyébként én is erre gondoltam amit Zoli írt. Túl óvatos vagy, lehet hogy nem kiszámítható, hol hosszabb a féktáv,hol rövidebb. De mivel te támadásnak veszed ezt, pedig írtam hogy nem kötekedés, csak ÉN elgondolkodnék a sok rossz futam után,hogy biztosan a másik a hülye? Én nem hibáztam esetleg? Én leginkább endurance futamokon versenyzek, de ha ott látom hogy egy nálam nem lényegesen gyorsabb túl aggresszív én elengedem inkább minthogy kilökjön... A nordschleife 24h-s futamon is ezt tettem, nem kellett szerintem 1-2 kör se és már össze is törte a srác a kocsiját én pedig vígan mentem tovább. Védekezésnél igenis nézd a tükröt, tudd hogy az ellenfeled mennyire aggresszív.
Speciell engem itt soha nem találtak el valahogy, a buszmegálló féktáv és a T1 a mészárszék, ott szoktak kivégezni mint egy kutyát! Egyértelmű, az ilyeneket persze hogy reagálom tükörből, de amikor 260-al tolnak a fékpontnál, akkor nincs sok választásod, vagy elrongyolsz tovább egyenesen a slow down büntetésért, vagy ott halsz féktávon!
Egyébként a szélárnyék bexarás! Már jó messziről elkezd beszívni! Viszont a belső íven maradva simán le lehet védekezni a T1-et!
Tizedik percben az oválra vezető részen megforogtam magamtól a negyedik helyen, és visszaestem kilencedikre, aztán az utolsó 15 percben sikerült így felküzdenem magam. A végén a lekörözött azért sokat segített, jó, hogy beállt mögém.
Na kérem! Erről beszélek! Ilyen az amikor nem kakival gurigázik a szórakozni vágyó előfizető!!!! Lehet így is! Amikor mindenki a végletekig figyel egymásra, és élvezetes fair csatát lehet vívni! Nem értem ez miért nem jobb, mint egymást faxxságokkal lemészárolni ostobán az első kanyarban!!!! Caddiben a diviziómat vezető sráccal volt egy futamunk, ahol elé kerültem, és végig hősiesen levédekeztem, videó is van róla valahol. Aztán a verseny után küldött egy privátot, hogy már régen élvezett ennyire egy versenyt, és megköszönte a korrekt védekezést. Nos, bocsi, de a más többiek véleménye meg nem érdekel, sry! :p
Public szerveres futamoknal sose lesz tokeletes mezony, mindig lesz X%, aki problemas lehet. Ezen felesleges rugozni. Ilyen versenyeken X%-ban mindig alkalmazkodni kell es engedni hogy megussza az ember a dolgokat. Nem erdemes szabalyokra, kulturara hivatkozni, es azzal magyarazva aldozat lenni a palyan:D
Ha ketszer ennyi felhasznalo lenne, tuti bevezetnenek valami PRO kategoriat (versenyzok pontozassal, ajanlassal, plusz penzert stb.), ahol elvarhatna az ember az "igazi" verseny hozzaallast, ahol lenne felelosege a pilotanak es valodi kovetkezmenye. De amig a "tulelesert kuzdenek", akcioznak, varialjak a sorozatokat, tartalomeladashoz igazitanak, nepszeusitenek az egyszerubben elerheto sorozatokkal, addig nem fog osszejonni.
Hagyjuk a témát inkább...... Realban is akkor ezentúl nem feltételezem hogy nem fog nekem jönni a mindenkori mögöttem jövő... holnap vonatsínt hegesztek a Leonomra lökhárító helyett... pedig ez alap dolog lenne az iR-ben is, hogy nem stukkolom le az előttem lévő autót.... de akkor úgy néz ki, kinek milyen a versenyzési kultúrája..... lehet én is átveszem, és mindenkit kibombázok a csába, ezek szerint ő lesz a hibás...... :p
Márpedig én nem egyszer menekültem meg azért, mert belenéztem a tükörbe, és láttam, hogy a mögöttem jövő elnézte a féktávot.
De most komolyan! Én igazodjak a mögöttem jövőhöz? Ha látom hogy padlógázon jön a seggemben a fékponton, inkább rongyoljak le előle a fűbe? Most tényleg! Tükörből vezessek? Nem gondolod komolyan remélem, mert ez még viccnek is erős......
Érdekes azért itt a videómban is. Én miért nem verem telibe az előttem lévőt a buszmegállónál? Még ki sem gyullad a féklámpája, én már a féken állok..... mert én így szoktam meg! Bezzeg engem megint telibe koccoltak, hogy low penaltyért ne tudjak befordulni..... no comment.
Na, végre célba értem.... :D Ha nem vernek telibe, akkor viszont magamat intézem el egy jó időben kivitelezett megforgással....
Ezert irtam, hogy sokmindentol fugg, mindig lesz baleset, de atlagosan minimalis, kompromisszummal, odafigyelessel szinte nulla. Persze vannak kivethetetlenek, de az mas.
Az a baj, hogy nem versenyzel, és úgy mondod ezeket. Egyszer kell felküzdeni az ir-t 2500 fölé, és utána picit figyelni rá, hogy akkor induljon az ember, amikor összejön legalább két mezőnyre való ember, és teljesen jókat lehet menni. Én teljesen szar versenyeket megyek mostanában, sokat is hibázok, és mégis a legutóbbi 10 versenyemen csak egyszer vertek ki féktávon. Ezen kívül csak kisebb contactok voltak, amik nélkül nem verseny az verseny, kutyát nem is érdekli.
Az iR akarmennyire is komolynak promozott cucc, leszamitva egy nagyon szuk reteget (felhasznalok, sorozatok, versenyek), attol meg a tobbsegnek public szerveres szorakozas, rugalmas verseny lehetoseggel. A kategoriatol, licensztol, autotol, verseny idoponttol, szerencsetol stb. fuggoen 20-70%-ban "igazi public":) Mindig lesz min. 5-10% a mezonyben, akikre vigyazni kell (ugyetlen, felelotlen, iditota, fun, nem erdekli, fontosabb a helyezes stb.).
Ide is kell a kompromisszum, akinek keves van es/vagy nem fogadja el a 20%-os fun szabalyt, tul komolyan veszi, azzal tuti tobb baleset tortenik. Ha valaki nagyon problemasnak tunik, menni akar, necces, eroszakos, el kell engedni, es annyi. Ez nem verre megy, nem osztanak penzt a helyezesert. Ha valaki vedekezni akar, varja be a kovetkezot, mindig lesz valaki mogotte, talan az normalisabb.
Aknek fontosabb a jo helyezes, nem enged semmibol, mindenkitol ugyanazt varja el, el kell viselnie a nyomulast es a gyakoribb baleseteket. Ha meg szorakozni, kikpacsolodni, versenyezni akar, ki lehet kerulni (reszben) a problemakat.
Nem lehet a programot es a rendszert a vegtelensegig szigoritani, korlatozni, elhuzni a fejlodesi/tanulasi idot, szamit a letszam, ez elsosorban uzleti vallakozas.
Csak én vagyok ezzel úgy, hogy ha megyek valaki mögött, akkor nem ott fékezek ahol mondjuk FP-n szoktam tök egyedül, hanem figyelem az előttem lévő féklámpáját és alkalmazkodok a szituációhoz???? Lehet én csinálom rosszul tényleg..... :p
Bocsi, hogy fékezésre vetemedek a saját ívemen a kanyar előtt..... Igérem ezentúl mindegyiken fékezés nélkül rongyolok át! :(