Biztos meg van az értelme, de én konkrétan egy idiótaságnak tartom a repülőrajtot, rühellem is kellőképpen. Gyakran értelme sincs a qualnak, mert a 3, 4-gyel mögöttem jövők már az egyenesben mellettem ,vagy előttem vannak. Vagy rajtam, bennem stb.
Nem vagyok a repülőrajt mestere, sőt, de amit ott képesek művelni az emberek az tényleg kiakasztó.
Na! A másodikon már mentem 2 kört, mire felpasszíroztak a falra. Szerintem a 10-re a feléig eljutok. Amúgy a december szerintem termelt vagy -500 ir-t. Na nem mintha érdekelne, csak érdekesség képen. Na, mindegy. Előre, mint az úttörők.
Megvolt az idei első futamom is. Gondoltam megosztom veletek. Ne pörgessetek bele, nehogy lemaradjatok valamiről.
A régi V8-as milyen gumimodellel fut? Hallottam, hogy régen csomószor defektesre fékezték futamokon, de két teljes kör alatt a nordon nekem alig kopott, asszem 91% volt a legrosszabb.
Ez egy kicsit bonyi, annyira osszetett a dolog, foleg ha dinamikusak a dolgok (homerseklet, palya, tapadas), plusz nagyban fugg az autotol (hajtas, beallitasok, elektronika [ABS, TC]), meg a vezetesi stilustol.
Magas (kezdo) guminyomas: kis gordulesi ellenalas; nagyobb kerulet, nagyobb vegsebesseg; kevesebb tapadas; kevesebb ho, igy kisebb nyomas valtozas; jobb oldaltartas, nagyobb sebessegnel stabilabb, linearisabban mozgo/kiszamithato felfuggesztes geometria; kemenyebb csillapitattlan rugozas/pattogas. Alacsonyabb (kezdo) guminyomas: lenyegeben az ellenkezoje :D
A gumit az aszfalt, a fektarcsa es a felni is melegiti, igy folyamatoan valtozik a nyomasa is, igy erdemes beleszamolni azokat is. De az "aprosagok" csak hataron autozason, valodi terhelesen jonnek ki. Es a gumi tesztelesnel minimalisan utana kell allitani a felfugesztest is: pl. a kemenyebb guminal, a kemenyebb rugozas es oldaltartas miatt, a lengescsillapitokat es kerekdolest.
Urak valaki elmagyarázná nekem vagy linkelne valamit amiből érthetően ki lehet hámozni, hogy a keréknyomász hogyan érdemes változtatni a versenyre , időmérőre ? Főleg dinamikus pályán ? ( BSS )
Ha melegebb az aszfalt akkor csökkentem vagy növelem a keréknyomást ? Ha növelem akkor romlik a köridőm de tartósabb vagy ha csökkentem akkor ? etc etc
Hallottam már így is meg úgy is ?
Előre is köszönöm
En ahogy lattam, foleg Nurbur-gal van "gond", durvan reszletesek az epuletek, lelatok es egyebek. Nord is azokon a reszeken "akad", ahol "latszik" a Nurburgos resz (ha fak mogott van, akkor is:P). Nem alapozhatnak a cockpit nezetre, mert TV kamerabol es a kamera editalasnal szarul nezne ki a ledozerolt kornyek:) Emiatt is kell majd valami optimalizacio es LOD-mutatvany.
Amugy nalam, bar online mar nem nagyon tudok menni, de uagyan az a gepem van (alaplap, proci, memoria) ami az iR megjelenesenel volt 7 eve (de akkor mar 2-3 eves volt a gep, 10 evesek a RAM-ok es vinyok:P), DDR2 4GByte 266MHz RAM, es bar 5 perc alatt tolt be, de egyedul teljesen jol megy a Nord, es meg videot is tudok felvenni;)))
Azert ebbol is latszik, nem artana mar neki egy technikai elorelepes, kicsit hanyagolni az "en kategoriaban", amivel tuti elorelephetnenek es gyorsabbak lehetnenek a friss vagy a 2-3 eves rendszereken: rendes DDR3, 8GByte RAM, modern bus sebessegek es adat atvitelek, DX11-es kartyak 1-3GB RAM-mal. Valszeg ezzel a "nagyon vissza" kompatibilitassal azert visszafogjak magukat es a friss rendszereket.
Igazabol magam ellen beszelek (egyelore eselyem sincs gepet cserelni), de hat ki nem szarja le az en problemamat?! :))))))))
Nem feltetlenul van/lesz problema, csak azert irtam, mert az elozo evekhez kepest lesznek komolyabb valtozasok, ez nagysagrendekkel komolyabb program es rendszer mint a tobbieke, elofordulhat akarmi, erdemes kicsit turelmesebben hozzaallni (legalabbis annak, aki kicsit turelmetlenebb) :) Azert oda figyelnek az iR-nel, hogy mukodjon a rendszer, a "szerzodes" es elofizetes oket is kotelezi, meg ha tamadhatatlanok, akkor is.
Itt is a válasz rá. Majd jó lesz, vagy kell új gép. Mondjuk a heti 1 verseny meg van, majd a többin megyünk többet. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2016.01.02. 12:22:09
Nekem a Nord egészen jó, viszont a Nurburgring már nem. Kis akadásokat én is tapasztalok, hiába van meg a 60 fps.
Én pl. nem számolom a napi költségemet, mert a többi pálya működik rendesen és még így is messze a legkomolyabb cucc, és igazából ezen kívül semmi bajom vele. Talán csak furcsa a nagy váltás, hogy a "bármin elmegy"-ből a 2 új pálya a "szinte semmin nem megy el rendesen" lett. Mondjuk a peccselgetünk, 'oszt vagy jó lesz vagy nem türelmemet az AC már elvette. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2016.01.02. 12:18:08
Lenyomtam jó pár versenyt az utóbbi napokban, semmi gondom nem volt. Talán zoli járt egyszer úgy hogy nem dobta át automatikusan a verseny szerverre, de még beért a kvali végére. Nekem úgy tűnik, hogy a legtöbb embert nem zavarja egyébként, sokan vannak minden versenyen. Star mazdán három split is volt gegnap, GT3 60 induló minimum. Jó lesz ez, menni kell, és kész.
A Nord tuti elegge kapkodva keszult el. Mas palyahoz kepest, figyelembe veve a meretet, fele annyi ido alatt. Az is csoda hogy mukodik;) Az iR rendszer/tartalom eleg bonyi, durvan tomoritett, kodolt tartalmak, brutalisan reszletes (eleg csak a banner kepet megnezni), nem csak a palyan, hanem a palya szelen es kornyeken is, raadasul a RealRoad is elegge uj rendszer, ilyen meretu palyan a dinamikus shaderek kezelese (es annak online kommunikacioja) sem egyszeru.
Tippem szerint a kovetkezo update-ig folyamatosan optimalizaljak (ami kicsit most elmaradhatott), a LOD-ok sem tudom ilyenek, plusz ennek a palyanak mar tuti kell a "kovetkezo" rendszer: fix 64bit, memoria bovites (nem az usernel, hanem magaban a szoftverben, hogy a magasabb legyen az alap), DX11 (nagyobb, gyorsabb shaderezes, memoria kezeles stb.).
Az utobbi 7 evben az iR rendszerekben elegge "alloviz" volt. Meg az elejen es a mostanihoz kepest minimal letszamnal jol kitesztelt portal, forum, adatbazisok, szerverparkok stb. Valszeg rafer egy massziv frissites. Nem hiaba torolgetnek, pucolnak es archivalnak a rendszerekbol. Es az update-nel is latszott, nem olyan egyszeru atallni az uj szerverekre. Ezt mindenkeppen meg kell oldani, de 24/24-es szolgaltatasnal, iilyen komplex rendszernel ez nem olyan egyszeru, foleg amikor mar a 13. heten is lazadnak az emberek, mar temetik az iR-t es penzt kovetelnek vissza;D
Persze a nagyatlag felhasznalonak nem kell ismerie a rendszert, nem is erdekli, o fizet, ot a start gomb erdekli, egymas melle teszi az AC-t es az iR-t, autozni akar, aztan annyi.
Itt meg tuti lesznek problemak a kovetkezo 3-9 honapban. Ha at akarnak allni az uj rendszerre, szerverekre, az uj portalra es feluletekre, jon a DX11 es a "memoria korlat", az nem lesz egyszeru mutatvany:) Ha valakit erzekenyen erint, napi szinten szamolja a koltseget a jatekanak, nem akar idegeskedni, jo neki az AC vagy egyeb public szerver vagy a heti bajnoki, es mostanaban jar le az elofizetese, talan jobb lesz ha pihenteti fel evet az iR-t;) Vagy pihentesse a draga elofizeteset, es nyomuljon 3 honapos ingyenesekkel (mint sok mas ember):P
Persze ez nem biztos, lehet tipp-topp atallnak, de azert nem art felkeszulni, es nem az elso 6-7 ev stabilitasahoz hasonlitgatni.
8gb memória. Ahogy Dzsidzsi is mondja, eddig nekem sem volt semmi gondom. Kezdem unni a frissítéseket. AC, most iR. Inkább hagyják meg a "réginek", csak működjön. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2016.01.02. 11:11:13
A frissites ota nem az igazi. Foleg a nord-nurburg variansokkal. Akad,kifagy (ahogy nekem tegnap). Es akkor tok egyedul voltam azon a reszen. Megis lefagyott. Mas palyakkal semmi gondom nincsen. Marpedig a gep eddig is birta,akkor most miert ne birna? 16gb ram,i7 4790K,gtx 780ti. Idaig hasitott minden. Most meg eleg gyatra. Kivarom ,h jo legyen,de nem akarok meg egy futamot bukni!
Van arról szó, hogy dolgoznak ezeken a dolgokon (result,profil stb.), kinti fórumokon megemlítik, mint problémát? Illetve arról van szó, hogy a Nürburggal és a Norddal csinálnának valami optimalizálást? Vagy ez csak nálunk akadozik? Én már konkrétan kikapcsoltam a dolgokat a graf beállításon, de így is akad, hozzáteszem a Nord nem is lett csúnyább, alig látom a különbséget. Az fps is meg van, mégis akad. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2016.01.02. 09:35:31
Írták a fórumba hogy adatbázis karbantartás van.
nekem semmi egyéb problémám nincs vele csak most ezek amiket írtam nem jönnek be, illetve a profil bejön de hiányosan.
Szia! Dehogy működik. Szerintem a weboldal sosem látott mélységekben van, ilyen szar még sosem volt. A decemberi frissítés előtt sem volt gyors, de akkor még legalább működött.
működik nálatok a profil illetve session results rész?
Buek! Mentem nordon a ruf-al egy ujevi futamot. Masodik hely,utolso kort kezdem,elso kanyar,es kimerevedik a kep. Persze a kocsi ment tovabb es ripityara tort. Azthittem ,hogy letepem a kormanyt :(
Hogy mindig rádumálod az embert valamire... Hagyd a melódat, menj el valami ügynöknek azt mondom, legalább több időd lesz szimezni! tényleg klassz a Mazda itt interlagosban. Utoljára szerkesztette: twinr, 2016.01.01. 10:01:32
Én a forumbol leszedtem egyet es azzal megyek teljesen jo szabil is . Az elejét 1 -1,5 mp re meg tudom közeliteni. Alap settel le sem ülnék semmi ertelme csak a valto es a szarny rengeteget jelenthet
Jó kis gép igen, csak rohadtul setup igényes, ha nem fixed van. Akár több mp is lehet a hátrány körönként az atomfizikusokkal szemben. Monzában én alappal kaptam körönként 3-at, 4 kör után kiléptem a p..ába.
Én ezt néztem meg, rajtnál mivel nem hallottam az autót, felnyomtam a volumét a 100 Wattos erőlködőn. Egészen addig nem is volt baj, amíg bele nem szóltál a mikrofonba úgy az első kör vége felé. A szívem állt meg! És össze is hugyoztam magam! Ezzel kezdjél valamit szerintem, mert ha az amcsiknál élnénk, már be is pereltelek volna hallás károsításért! Bazzeg! :D
Az autóval menj egy kicsit elég pár méter , kilépsz ESC-el a garázsba, a nézetnél kiválasztod a cockpit nézetet és CTRL+F12 nyomsz utána úgy állítgatod kamerát ahogy akarod, .....persze a motorháztetőre így sem tudsz kiülni de szerintem találsz jó megoldást.
Előzőekre visszatérve nekem a dinamikus árnyéknál meg a mozgó felhőknél jobban hiányzik pl a gépháztető nézet, vagy OW-nél a T-Cam nézet. rFactorban hosszú évekig úgy toltam, bár ez is megosztja a szimeseket, mondva hogy a HC gémer az Cocpit nézetből tolja. Szerintem meg jobban lehet látni adott esetekben a szituációkat, mint például a Mekiben ahogy nézem a videókat az útból nem sok látszik, a kormány viszont kitakarja a fél képernyőt, az idegesítő antennáról nem is beszélve, én biztos legfelülre tenném a FOV-ot..... Viszont ahogy átültem az iR-be a Factorról, érdekes módon 3 kör alatt megszoktam a belső nézetet, sőt néha az AC-t is abból nyomom, már amikor értelmes a vezetőfülke. De azé na. ha lenne, tutira T-Camra tenném!
Huttut semmi nem kavarja meg... Azt hitték majd a dinamikus időjárás... Szerintem ez se fogja megrázni. Csak a G erő rázza meg, de az meg a a karosszékben nem éri! :)
A VB lesz még jó 2016-ban szerintem. Múltkor (mielőtt megjelent volna a McLaren) néztem az ISR-es srácok videóját, hogy ez az egész ERS történet a pilóta szemszögéből 100x izgalmasabb, mint kívülről nézőként. Bár jövőre belenézek majd a VB-s közvetítésekbe, kíváncsi vagyok, hogy Huttuékat az mennyire fogja megkavarni. :D
Minden kedves topic társamnak, és e fórum trolljainak is boldog újévet kívánok! Részegen ne üljetek oda az iRacing futamokhoz! Utoljára szerkesztette: mumus70, 2015.12.31. 13:55:54
Már értem. :) Azt hittem igazából mindenki 100kg al rajtol.
Biztos lehet úgy vezetni, hogy elfogyjon. HPD-vel anno pl alig hiányzott valami, ha időmérő nélkül indult az ember, és át kellett menni az első körben a sok GT-n, akkor végig lehetett menni tankolás nélkül, volt amit emiatt nyertem meg.
Annyi üzemanyagot állítasz be, amennyit akarsz, csak a 68kg a max limit. Mivel tankolni nem lehet, ezért értelem szerűen annyit kell beállítani, amennyivel végig tudsz menni :D
Mindenki 68kg-al kezd? Nem lehet azt csökkenteni? Úgy lenne realisztikus ha mindenki ugyanannyi üzemanyaggal kezd.
68kg az üzemanyag limit, de végig lehet menni kevesebbel is bőven. Az IR-ben a valós táv kb 60-70%-át kell teljesíteni, ezért is van a 68kg-os limit. Kiállni nem kötelező és nem is szükséges, mert a gumik végig bírják a távot. Road american mentem egy futamot és nekem a végére 35% körüli állapotban voltak a balos gumijaim. Az ERS-re a futamon érdemes figyelni, mert nagyon jól lehet védekezni vele. Az én futamomon FIX 4-6-os MGU-K beállítást használtam, így mindig vissza is töltött egy picit és elég erőt adott le, hogy korrekt időket tudjak menni. A P2P egy hülyeség, mert a valóságban nincs ilyen, de itt működik, ezzel még akkor is nehezen ér utol a támadó, ha ő drs-t nyit. Adaptív MGU-K-t nem próbáltam, de a fórumon azt írták hogy nem igazán jó, mert amikor a cél akku töltöttség felett vagy, nagyon nagy erőt ad le, és ahogy fogy, úgy szinte már semmit és mindig utána kéne állítani a fékerőt ha éppen nagyon visszatölt a rendszer. Hirtelen fellépő nagy nyomatékokról beszéltek, tehát még a gáz kezelése se egyeneletes... Ezért az adaptívot ki se próbáltam. Lesz aki még tervezgeti hogy f1 futamokon induljon?
Ha végig tudsz menni, akkor nincs. Most ez bután hangzik, de GT3-nál korlátozták a max üzemanyagot és így muszáj kimenni, amúgy meg nem.
Annyira fárasztó és szánalmas már, komolyan mondom.....
Azt értem, de amint valaki valami jót ír az iR-ről vagy leírja a véleményét egyből jönnek az AC-s fanboyok és megmondják, hogy az azért mégsem úgy van. Ha nekem például az iR grafika jön be, akkor ne akarjanak meggyőzni, hogy a pcarsban jobb. Lehet, hogy jobb, de nem realisztikusabb. Szerintem.
a multkor valami olyasmit olvastam tőle hogy tele a töke a ac vel és előkeresi az iR accját de ezek szerint nem tudta össze kóldulni a lovét rá :D Utoljára szerkesztette: ozoli78, 2015.12.31. 10:57:59
Hát örülök, hogy így látod. Külföldön szerencsére minden működik, ott egyszerűen nem illik ilyen stílusban viselkedni. Ismét nyugati szomszédokra gondolok, mégmielőtt jönne a következő teljesen fölösleges, saját magam igazát háromnaponta leíró kommented. Utoljára szerkesztette: barni1122, 2015.12.31. 10:57:00
Tudom, hogy épp sikerült a cicaharcnak végetvetni, de a szar iRacinghez had osszam meg saját kis sztorimat. Mindig is szerettem a szimulátorokat, figyeltem a ligákat, de képtelen voltam magam szabaddá tenni hetente 1 ligafutamra ami ugye pont akkor van, mikor vmi közbejön. 2015 év elején Wéber Gabi rakott ki FB-re egy posztot, hogy iRacers.hu meg 24 órás futam, Daytona és streamek. Majdnem annyit néztem gugu streamét a versenyükről, mint a Le Mans-i 24 órásból. Olyan szinten megfogott az a versenyszellem, az a "szar" grafika meg a változatlan időjárás, hogy másnap rendeltem a DFGT-t meg az iR előfizetést. Már 2017-ig kiperkáltam nekik, úgyhogy én egy igazi fanboy lettem. Akinek ez a rendszer nem tetszik az vagy nem tud vezetni, szimplán csóri vagy egyszerűen iR azt aztán nem felfogású. Most természetesen azokra a "szimulátoros Micheliszekre" gondolok akiknek ott figyel a többszázezres felszerelés és mivel nem lehet túl jó életük, ezért a szimulátorozásban vezetik le a stresszüket.
A töltést és a kinyerést,te állítod.Mindkettőt maximumra kell állítani. Amikor kezd teljesen elfogyni,akkor a kinyerést,kicsit visszaveszed. Akkor szép lassan elkezdi visszatölteni. Ha utolérnek,akkor maxra tekered. Gondolom a max töltés,jobban terhelheti a motort is. Akkor tesztelgettem,amikor megjelent az autó. Én így csináltam akkor. Folyamatosan figyelni kell rá. Persze lehet máshogy is taktikázni :)
igen, totál automatikus, tehát nem te tolod neki az extra kakaót.
Minden kigyorsításra, fékrávra, egyenesre optimalizálva van pályánként. Megvan adva hogy x másodpercig adja a kakaót utána már csak benzinmotor. Utoljára szerkesztette: Totti5, 2015.12.31. 01:47:56
lehet hogy butaság amit mondok, de én úgy emlékszek, hogy egyik körben töltötték, a másikba használták, de lehet ez csak időmérőn volt így
de még olyat is láttam, hogy valaki elfelejtette nyitni a drs-t pl. szóval még a bandának is szoknia kell ezt.
Az akksi töltöttségem viszont végig ultra gagyi volt.... azon lehet állítani valamit? menet közben próbáltam nézni de majdnem falhoz vágtam magamat, úgyhogy inkább abbahagytam és vezettem :D
Szerintem nehezíteni fog a versenyeken, de megszokható. Lehet, hogy olyan anyázások lesznek miatta...:D Még az is lehetséges, hogy sokan ezért lelépnek majd.:D
elvakultság az összes szar meg van magyarázd már el nekem a pékárszban mia a jó a grafikán kívűl ja hogy semmi más amugy is az árkád ők is megmondták szar online al olvasd már vissza nem azt irtam hogy a legjobb hanem semmi gond nincs vele ilyen ,ahol kell csillog ahol árnyéknak kell lenni az ott is van nem vándorol össze vissza (lásd AC vs iR nord ) nekem ez nyujtja azt amire vágyok egy szimulátorban
az amit te csinálsz az nem gyerekes te nem vagy sötét ? az hogy itt gyűlik össze a szimulátorosok csóró (akinek nem inge én is ide tudom írni)brigádja és várja hogy fröcsöghessen arról nem tehetünk
a grafika nekem tetszik ne akarjatok meggyőzni minket mert ugy sem fog menni az meg hogy egy ilyen videó után idejöttök magyarázni semmi értelme gyerekes iR fánboj? iR topikba kik legyenek
aki ezt megveszi és hosszu ideje előfizet nem a nidforspid és pcars réteg(akinek nem inge )
Alexet nem régóta ismerem vagyis nem is ismerem csak látom mit irogat és képben van minden simulátorban ,ahogy látom el is ismerik. Ha már ő más topikokban elismerően ír róla az már nekem jelent valamit (remélem nem értettem félre a mondnadóját) persze kivéve a grafikát de ezt tudjuk hogy ez nem az az agyon effektezet szar.