ez nem is hangulat kérdése, meg szép nem szép...realitás kérdése ...a nap süt innen-onnan, vagy nem süt. elvakít , az árnyékok mozognak, ez a bolygó már csak ilyen. Teszem hozzá én sose mondtam, hogy bajom van ezzel a grafikával :) De ha "szebb" annak az kell legyen a célja, hogy reálisabb legyen ....Az meg miért is baj ? Utoljára szerkesztette: lac coo, 2015.12.30. 16:17:07
Höh, jártam már úgy én is :D Rossz szokás az biztos.
aztakurva el sem olvasom 1-2 kivétellel az utánnam lévő hsz eket ,Gerinek tetszett ,ennyi a grafika nekem tökéletes ,meg ugy az egész itt lehet normálisan replayeket nézni elnézést szeretnék kérni azoktol akik utálják az ir t és ide járnak fröcsögni az iR topikba megmagyarázva hogy elavult szar hahó leszarjuk nekünk ez tökéletes ,szerveren más a látvány mint így csak kérdezném aki fikázzák mentek mostanában iR rel? áhh hagyjuk
De a lényeg nem ez. A versenynek pilóta szemszögből szerintem nem attól van hangulata, hogy mindig odébb kúsznak az árnyékok, meg a légy pöcse is árnyékot vet mikor leszáll a szélvédőre, stb... Kit érdekel VERSENY közben? Kíváncsi lennék hogy Schumit megkérdezték volna egy verseny után, a harmadik kanyar előtt a pálya bíró mikor ment el hugyozni, melyik körben, mit válaszolt volna!? Pedig mennyire látványos lenne ha a pályabírók mozognának.. nem is értem, egy fos az iR, írok is nekik.
Az baj! Még a hungarocell táblákat sem szabad, mozdítható, mozgó tényezőkhöz fékpontot belőni tilos!! Láttam már egy egész konvojt kirongyolni a pályáról, mert valaki kiverte a legelső előjelző táblát! :D Én szigorúan fához, korláthoz, reklámtáblához, fix előjelző táblához, stb lövöm be, és lehetőség szerint a másik oldalon is keresek valami tereptárgyat B tervnek. És ahogy kopik a gumi, fokozatosan előbb is fékezek úgy 2 körönként 20 centivel.
Ha dinamikusan változna nehezebb lenne használni, mert körönként mászik el, ezt hosszabb pályán lehetne főleg észrevenni, vagy hosszú versenyen. Nekem ettől függetlenül bejönne, csak plusz egy nehezítő faktor, de közelebb állna a valósághoz.
De nem gyönyörködsz abban hogy körönként hogy változnak az árnyékok!????? Egyszerűen használod, lehetne ott egy kő is.(persze tudom hgoy nem változnak, akinek van esze értse amit mondtam).
komolyan megint itt vergődik mindegyik majom troll, indítsatok egy pcars-t aztán csönd lesz dekurvajól néz ki
Akik most is itt fikáznak, azok közül még eggyel sem találkoztam egyetlen iR versenyen sem, pedig toltam már néhányat. Akkor miről beszélünk? Ki a fenét érdekel a pálya szélén ugatók véleménye a meccsről?????
Hát, látszik te sem versenyzel. Verseny közben két dolgot figyelek, a fékezési pontot, és a többi autót. Esetleg váltogatok az F3-F4 ablakban, ennyi. Nem hiszem el, hogy valaki egy éles verseny közben az árnyékokban gyönyörködik. Szerintem komolyan keveritek a Crew-t az iRacing-gel.
Szélmalom harc. Akikkel vitatkozol, nem tudnak vezetni, és nem is akarnak (tudnak) megtanulni. Az ilyeneknek persze hogy a grafika okoz élvezetet, mert mást mit élveznének. Azt hogy bucira verik őket minden futamon? :)
"hogy miért vannak oda érte az emberek. Aki szimezni akar, annak szinte mindenkinek tetszik" Elfogadja hogy ez van de hogy tetszik:) Nekem tetszene úgy is hogy dx12-es grafja lenne:)) Nincsenek határok majd ha minden fotóreal lesz akkor nem kell jobb, szóval elfogadod hogy sok mindenben über ebben nem. De hogy győzködni másokat hogy ez így jó, kicsit erős:) (meg nem kell jobb meg hasonlók, ugyan már)
Bár ez részben igaz, én is mindent húzok annyira maxra amennyire lehet, mert miért ne, de nekem az élményhez sokkal többet hozzáad, ahogy felpattannak a kavicsok, és kopognak az autón, és az ilyen kis apróságok. Valamelyik páylán egy óra után vettem észre kb, hogy van egy óriáskerék a célegyenesnél, azt is a replayben, körözgetés közben fel sem tűnt :) A dinamikus fény amiről beszélsz, másznak el az árnyékok nagyon jó lenne.
Senki nem az erényeit vonta ketsegbe a jateknak, netan a versenyek hangulatat. Egyszeruen azt az elvakult latasmodnak mondtam ellent, hogy ez jol nez ki, mert hat nem nez ki jol, megha az izles eleg szubjektiv dolog is. Eleg korbenezni, akar csak autos fronton, de miert is kellene csak ott, hiszen ez is csak egy jatek, mint a far cry. Ha elinditom mintha visszaugrottam volna az idoben 10 evet es nem csak ez a jatek van igy ezzel, hanem pl rf2 is. Valakinek ez eleg, valakinek nem. De aki erre habzo szajjal azt mondja, hulyeseget beszelek, es amugy is csori vagy, azt elkapta mar reg a gepszij, hogy a kis kedvencet lecsunyaztak, illetve esze sincs mar (vagy sosem volt) hogy ervekkel, nyitott szemmel velemenyt alkosson, kozben valoszinu mar reg ezzel jatszottam, amikor meg csak nem is hallott a letezeserol.
A kerdesedre reagalva, mar nem egyszer megfogalmazodott bennem, nekem ennel tobb kell, vagy epp mas is es nem csak a grafika teren feltetlenul. Ha megtalaltad benne a szamitasod ennek orulok, en meg ki vagyok ehezve mindig egy olyan autos jatekra, ami hasonlo elegedettseg erzessel tolt el minden téren, mint valoszinu most ez teged. Ami lehet az IR lesz 1-2 ev mulva, de jelenleg nem az.
Bar nem tudom mi jar a keszitok fejeben, mivel lenyegesen dragabb mint egy atlag jatek, ezert nem gondolnam azt, hogy azert nem fekudtek ra a grafikara eddig, nehogy vasarlo bazist veszitsenek. (akiknek gyengebb gepuk van) hiszen a korites (kormany cockpit stb) erteke azert sok embernek tobbszoroset teszi ki a teljes ir-es "vagyonanak". Lehet csak siman nem elvez prioritast, egy peldat kiemelve azert lathato volt pl a ps4-es driveclub megjelenese elott, akik utaljak az autos jatekokat is, meg az is megvette, hogy amuljon bamuljon, akar csak 5 percig a latvanyban. Ha csak 1 %-at megragadta kiprobalas utan az autos jatekok, mar lehet epp az IR-t toljak. Persze lehet ilyen Don Quijote elmeleteket gyartani, hogy ok csak ezt-meg azt a reteget akarjak kiszolgani, ami hulyeseg, mert ok is penzbol elnek es attol nem lenne kevesbe "szimulatoros", ha cserebe meg jol is nezne ki.
Inkább próbáld ki, menjél vele, és utána fogalmazd meg magadban, hogy kell-e ennél több? Lehet elmarad grafikailag a videókon 1-2 címhez képest, mégis összességében olyan élményt ad használat közben, hogy nem hiányzik a "jobb" grafika. Gondolom emlékszel a millió pCARS videóra, mikor meg kipróbáltuk.... A fizika, a versenyek hangulata, most már a felverődő kövek stb. sokkal többet adnak az élvezethez, mint egy csicsásabb grafika. Amikor a jobb köridőt hajszolod, eszedben sem jutnak a mondva csinált hiányosságok. Az tény,hogy van különbség a dx9 és a dx11 között, de próbáld ki és megkapod a választ, hogy miért vannak oda érte az emberek. Aki szimezni akar, annak szinte mindenkinek tetszik. Persze ha kifogás kell, akkor ott vannak még a "nincs AI" és a "túl drága" adu ászok. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2015.12.30. 13:33:50
Pedig sokat hozzatesz a verseny hangulathoz, ha 2-3 koronkent valtozik a fenyviszony a palyan/kanyarokban;) Ha esetleg lesz, ugy sem tudod majd kikapcsolni, mert hozzatartozik majd a "neheziteshez" es az egyelo feltetelekhez:P De az engem sem izgatna, hogy a jelenlegi statikus felho kepet forgatnak, 2D-s lenne mint az rF2 vagy full 3D mint a CARS, ugy sem a felhoket bamulnam, csak legyen valami dinamikus arnyeka.
Csak úgy kíváncsiságból, légy oly kedves és mutass mást ami sokkal szebb, valóságosabb mint az IR, mert én elvakult sötét ember nem tudok mást ami szebb ennél. De szimulátor legyen, ne árkád játék.
Itt meg mindig megjelenik egy ket vak hippi, aki nem latja az erdotol a fat. Majd egybol a finanszirozas reszere fogjak, illetve magukat nyugtatjak a sajat hulyesegeikkel, senki mas velemenyet meg halljak, latjak, netan fontoljak, barmennyien is ezt allitjak. Aztan kitalaljak, hogy biztos csori a masik, azert nem ezzel tolja, es azert latja csunyanak az osszkepet, mas jatekokhoz viszonyitva. Komolyan ilyen elvakult sotet emberek azert nem sok topikban vannak, itt osszejott sikeresen egy par. (akinek nem inge...)
Bar itt kepzelo ero hianyaban is sokan vannak, de pl barki megnezhet egy pcars stb videot, aztan elgondolkodhat, hogy mit gondol egy atlag ember szep osszkep alatt. Ha ezt egyszer teto ala hozzak a sajat jatekukban, akkor mar ez is szep jatek lesz a legtobb embernek. Ilyen egyszeru.
Es ami fontosabb egy dinamikus napszaknal (es esetleg a dinamikus felho arnyekoknal is), elsosorban nem a latvany (persze az is szamit), hanem hogy "neheziti", eletszerubbe teszi a szimulaciot es a versenyzest is. A jelenlegi statikus megvilagitasban "konnyu" megtalalni a referencia pontokat, bemerni a tavolsagokat es a fektavokat. De ha koronkent valtozik a latvany (az arnyekok miatt) vagy hosszu tavon (vagy szimulalt hosszutavu versenyen idogyorsitassal) a teljes palya bevilagitasa, az hozzatesz eleg sokat (es neheziti is) a verseny elmenyhez.
A fikazasokkal nem kell foglalkozni;) En sem azt mondom, hogy ezek nelkulozhetetlenek vagy fontosabbak mint a versney, hanem hogy ezek is ugyanugy hozzatartoznak a szimulaciohoz, mint sok minden mas (legyen az egyeb grafikai, hang, kormany vagy fizikai resz). Persze sulyzoni kell a dolgot, amit az iR eddig jol is csinalt. Kidolgozta a rendszert, aztan a fizikat, a szolgaltatasokat, es 5-6 ev utan el kezdtek az egyeb dolgok fejleszteset is (grafika, hangok, effektek).
Teljesen igazad van, be is vannak ezek kapcsolva hiszen bírja a gép, csupán azok vannak alacsony részletességre állítva, amit tényleg nem látok, vagy nem nézek szinte soha. De amikor tényleg vérre megy a küzdelem, akkor nem azt bámulja senki hogy óóó de szép az út, stb :D Én inkább erre próbáltam célozni. Egyébként meg igazad van, persze maxra van húzva minden, mert legyen szép, csak aki inkább versenyezni akar az nem ezen fog rugózni hogy még hiányzik pár dolog amitől eldobnám az agyam. Majd jön egyszer a napszak változás, na az tényleg oltári lesz amikor egy 24h-s le mans-i futamon éjjel kell végigmenni. :D
Ez mind szép és jó, meg biztos így van ahogy mondod, de legtöbben akik itt ezt hangoztatják direkt csak fikázni próbálják. Engem konkrétan nem igazán hatnak meg ezek, hiszen még az LFS-t is élveztem, pedig az tényleg puritán grafika terén, de mégis élvezetes, amikor versenyzel. Valahogy a grafika, meg az apró részletek engem nem érdekelnek amikor próbálok valakit megelőzni. :D
Amugy altalaban, ezek a hiretlen felindulasbol jott, a "versenyzes a fontos" hozzaszolasok gyorsan ervenyuket vesztik. Gondolom, ha tudod, te is a legjobb felbontason tolod, bekapcsolva az osszes elelmosat, hogy ne legyen pixeles, meg fel van huzva a shaderezes, arnyekolas es a bevilagitas max-ra, hogy szep legyen? Es ha lennenek a lenti dolgok (HDR, Bloom stb.) valszeg te sem kapcsolnad ki:)))))
igazából a vicc a fikázódásban, hogy időnként úgy kb pár naponta megjelennek itt azok az emberek akik leszólják az iracinget. A durva hogy 1 hete még olyan vélemény is volt hogy milyen emberek nevezik ezt szimulátornak stb... :D
lényeg hogy lényeg, hogy annyira látszik ezeken az embereken, hogy nagyon tolnák de nem úgy alakult. A pénz témához csak annyit fűznék hozzá. hogy aki szimulátorozni akar, a legeslegjobb lehetőséggel és nem tud évi 50 dollárt félrerakni vagy összekuporgatni az számolja össze mennyi pénzt basz el egyéb dolgokra :)
én mindenkinek tiszteletben tartom a véleményét, de legalább ne trollkodjatok itt, beszéljétek meg más topicocban
Azert a verseny elmenyhez es a szimulaciohoz kellenek meg dolgok, amelyek potoljak a hianyzo reszeket, ami monitor elott egyaltalan nincs.
Egy (ami a legtobbeknek van) de meg 3 monitoron is karcsu a sebesseg erzet. Igy egy kulturalt motion blur sokat segithet. Persze nem az NFS-szeru Star Wars fenysebesseg effekt:D A valodi tukrozodes segit a rendernek a terhatas elereseben, erzesre elhelyezni a dolgokat a helyukon. A HDR/Bloom egyertelmu: a feny-arnyekos, vilagos-sotet es a hirtelen fenyviszony valtozasnal segit/szimulal. Persze a lensflare vagy a shine inkabb mar csak a visszajatszasoknal "fontos".
Igy a nagyresze nem parasztvakito vagy felesleges, hanem szukseges. Ugyanugy hozzatartozik a szimulaciohoz, mint az hasonlo latvany effekt por, fust, kavicsok vagy a kipufogo langcsova:D
Most versenyezni akarunk, vagy a sok parasztvakító effektet bámulni és a nyálunkat csorgatni hogy mennyire szép, agyon effektezett valami? Szerintem egyértelmű.... túl is van már tárgyalva
Attol, hogy nagyobb felbontasban tolod, meg ugyanolyan 10 evvel ezelotti kinezete van a jateknak, mint volt. Persze sokat fejlodott, leginkabb a reszletek szaporodtak meg, a palya korul, de a kulcsin hat... Mint barmelyik holgyemeny reggel ebredes utan, mielott rendbekapna magat. (postprocess es tarsai :) ) Persze, ha neked ez eleg, azzal semmi baj nincs, csak azert vakok ne legyunk mar.
Az iR a lehetosegekhez kepest teljesen jo. A "tudasahoz" kepest nagyon jo, szep, korrekt a render. A shaderezesnel es arnyekolasnal megtalaltak a technikailag jot, gyorsat es kulturaltan szepet.
Es ugy nez ki jol, hogy a melysegelessegen kivul nem tud semmi "szukseges" (a nem bazari csicsak:P) postprocess dolgot (valodi tukrozodes, HDR, bloom, motion blur, shine, flare/glow, lightrays).
A DX11-gyel talan/esetleg mar ez is valtozni fog, ahhoz "egyszerubb" hozzacsapni es szamoltatni, es kulsod dolgok is konnyebben elerhetoen (pl. a Yebis, amit az AC is hasznal). Ezek kulturaltan hangolhatok, ugy lehet latvayos es modern, hogy megmarad a jellegzetes Papy/iR render, osszkep, latvanyvilag.
Ami meg nagyon kellene, az a dinamikus, mozgo es arnyekot veto felhok. Az meg nagyon sokat dobna a verseny/visszajatszas dinamikan, latvanyos es hangulaton!
Akik fikázzák iR grafikáját foggggalmuk sincs miről beszélnek. Geri utolagos engedelmeddel 1 kör nordon veled:) Az igaz hogy a felvétel nem a legszebb itt csak 720p de 1080 az nagyon szép. Itt most nem a csicsára gondolok hanem a pályára autora árnyékokra gondolok.
Ezt a srácot ismeritek,? Mindig megnézem a videóit, nem egy Senna, már párszor én is elkalapáltam pl Spec Racerben a "konyha asztalra szerelt G27-el", viszont a vezetési stílusa igen közel áll a szemléletemhez! (nem pont ebben a videóban, úgy általában az összeset látva) Semmi felesleges kockázat, ha arról van szó inkább elengedi a szituációt ha kockázatosnak látszik, inkább kerüli a meleg helyzeteket. A cucca viszont hááát! Van erről egy vidi ahol részletesen bemutatja a configot, háááátttt b..eg! Tokkal vonóval, kiegészítőkkel, szoftwerekkel együtt.... valószínűleg többet ér árban, mint a 3 éves Seat Leon-om...... :D :D
Azert merget ne vegyel ra:D Persze eleg messe all a profiluktol, es jelenleg meg mukodik is a dolog, de mivel az eredeti Papy engine-ben eleg egyszeru de jo AI volt, lazan elofordulhat, hogy jelenleg is tesztelnek veluk. Vagy ha jobban nyitnak a nagykozonseg fele (Steam-llatform vagy valamelyik konzol), lazan bekerulhet offline gyakorlas cimszoval.
Persze ez csak talalgatas, eddig szo sem volt rola, talan ha egyszer rakedeztek, szeretne-e valaki (de lehet akkor is csak azert, hogy megerositest kapjanak rola, hogy nem kell:DDD).
Orokre offline elerhetoseg sose lesz, annal sokkal jobban vedik a programot es a licensz szerzodeseik sem olyanok. Meg az nem is kell, ez ilyen, ez igy jo.
Tudjuk AI! Hát azé se lesz AI ba..eg!!!! Szerencsére!
:))))) ....
Egyik nickemhez , valszeg a legelsohoz irtak mailt, hogy ha tovabbra sem hosszabitom meg megszuntetik, es miert nem hosszabitom meg, visszairtam majd ha lesz ai, offline hasznalhatom orokke, egyebkent meg vettem hasznalt fiokot :))))
Ebben nem is a latvany a toppos (bar az is jol nez ki), hanem ezeket (ahogy iR-tol elvarhato, es amiert minden ennyi ideig keszul) rendesen szamolja is. nem egyszeru animok, hanem azok a felpattano dolgok "be vannak fizikazva", valoban ugy pattannak meg az auton es egyebeken, ahogy kell, a begyujtott kavicsot es port rendesen "adja ki magabol", es a tormelekeket el is lehet pucolni a palyarol (korabbi videok). Ehhez kell a sok szamitas, meg persze az eroforras. Ahhoz kepest mukodik.
Ha tavasszal vagy nyaron bekerul a DX11, akkor azzal parhuzamosan valszeg bekerul a kerek koszolodas is (a flatspot-tal, serulessel ese egyebekkel egyutt), de elvileg varhato az auto kaszni rendes koszolodasa es kopasa is. Persze nem AC-szinten (ez NEM AC kritika, ott annyi fer bele!), amikor elol lekoccolok valamit, es hatul pokhalosodik a szelvedo:DDD Ehhez kellenek a normalisabb felbontasu hit-target objectek az autokhoz, amelyek aapjan lehet szamoltatni a reszleges es pontos kaicsfelverodes utkozest, kopast, koszolodast. Valami most is van, mert ott es eleg jol gyurodik, de mivel 2-4 eve csinaljak az uj utkozes es serules modellt, valszeg azzal egyutt kerul bele ez is.
De ha mar meg van az ilyen reszletes es dinamikus realroad, ami eleve kulon layer/shader resz, valszeg a palya koszolodas is bekerulhet.
Igy gondolom jovore, amikor ezek bekerulnek – DX11, uj utkozes es tores, flatspot es egyeb gumi dolgok, uj GUI feluletek, esetleg az uj audio engine vagy az animaciok (sok-sok eve "keszulnek", de mostanaban nagy a csend), talan a dinamikus napszak – akkor lesz "hivatalosan" iR 3.0 (az iR 2.0 megjelenesenel nem volt akkora durranas, de ezekkel azert eleg "nagy szam" lenne).
Igazabol jovore ernek be az elmult 4-5 ev fejlesztesei. Persze jo lenne valami minimalis koncepcio valtas is, igy hogy megszortak "jatekosabb" funkciokkal, ez az nehez ugy:DDD
Heh, jó verseny volt! :) Azt nem értem, a Tominak a skinje miért látszik, az enyém miért nem? Először azt hittem nem megy a TP-d, de a Tomi kocsija miatt mégis kellett hogy menjen. Fura.
Ez egy korrekten kivitelezett csomag kiosztás volt! 9,7 pontot adok rá! Alap esetben ilyenkos szoktam agyvérzést kapni, és osztani a tagnak a fu..in idiot stupid, stb jelzőket! Utoljára szerkesztette: mumus70, 2015.12.28. 19:44:26
Mar regota gondolkozom en is valami kiegeszito muszerfalon. A dashmeterpro nagyon jo. Azt hasznaltam is. De sose tudtam ugy elhelyezni a tabletet,hogy mindig latomezoben legyen,es ne keljen felrenezni. Ebben jobb az ac. Ott mindent kitudtam pakolni a 3 monitorra. A blackbox meg mindig csak egy kepernyot tud mutatni egyszerre. Allandoan lapozgatni kell. Verseny kozben mindig a relative-ra teszem. De ha allitani akarok az auton akkor vadul lapozni kell. A kozepso monitor feletti negyedik monitor megoldas egesz jonak tunik.
Mindannyiunk nevében bosszút álltam Zolin, a képekért!
Ja, es meg ehhez az is hozzatartozik, hogy alapbol a jatekban meg sem lehet nezni ezeket!! Csak telemetria kimentes, kilepes, program betolt, es szaraz szamadatokon bamulgatni. Persze, ma mar "olcso" egy telefon vagy tablet, de nekem nem olcso, nekem nincs semmim;D Kapjak be. Utoljára szerkesztette: Alexease, 2015.12.28. 15:11:57
Nem ertem, miert "faj" az iR-nek, hogy menetkozben is lehessen latni ezeket az adatokat (foleg gumi). OK, igazabol sem latjak, de ez azert meg sem igazi, nincs mernokom, minek pocsoljek a visszajatszas nezegetessel (×2 ido), meg amugy is?! Azert vannak meg boven "kocka" dolgai az iR-nek is.
dashmeter pro-t használok én is és ez működik is rendesen:) talltam valami ingyenest korábban de az késett wifin ... ez perfekt egy gagyi tableten is... legolcsóbbat vettem , 1 magos kínai szutyok:) de erre pont jó:)
Fizetős ,androidod van? 5-10 euro dashmeter pro keress rá Semmi extra ,az oldalukrol le kell tolteni a pc s programot bemasolni iracing főkönyvtaraba a,a preference ben be kell alitani a ip szamot ha megveszed szolj segitek belőni