Aztat hogy kell főtenni a telóra ami ott fönt van a telón? :D Ha bonyolult, inkább bele se kezdjél, én csak egy egyszerű pösti paraszt felhasználó vagyok! :D
mivel a iracers.hu döglődik 1-2 napja itt van a VSR Fórum, ide is ki lett írva minden (Tegnap kiírtam iRacesre is, de pl ebbe a pillanatban nem elérhető :-( ).
Nekem fejben már összeállt az enyém, alkatrészeket is nagyjából összevadásztam a neten többnyire, de nem tudom a kuplunggal akarok-e majd szórakozni, szerintem olyanra csinálom mint a gázpedált. Gyakorlatilag csak a rajtnál legurok róla többnyire, vagy rugdosom, nem tudom számítana-e :D
egyik az tartalék
áhh vicceltem az egyik csak kölcsön van azt hittem az enyém később jön meg és elkértem a barátomét neki most ugy sem kell :)
ez előtt nekem is V2 m volt ez valamivel jobb kicsit hasonlít az igazira,ott is az van hogy egy darabig erősebben ellenál utána átesik a holtponton és könyebben benyomod,vagy valami ilyesmi
igen csak pl nálam is elég szar mert igy nem tudom benyomni mert a végén a tengelynél amikor teljesen benyomom átfordul és akkor már a falnak ütközik sajna igy nem tudom használni helyem nem nagyon van majd csinálok egy állványt
Igazabol nem nagy kunszt (bar az iR-tol "igen", nem ez a "csapasvonaluk", bar mostanaban az ilyenekre is raerositettek - ideje volt:P), mashol is van ilyen (elvileg), inkabb az plusszos, hogy nem csak X masodpercig porzik mint mashol, aztan jol van, hanem beleszamolja a mennyiseget, es utana az auto sebesseget es egyebeket is. Persze ha mennek online, akkor mar regebben talalkoztam volna vele, valzeg csak nekemujdonsag:D
Ritkan nezek visszajatszast, ha igen, akkor max az iR-ben (itt nomalis, jol lehet allitgatni, tekergetni, profi a kamera editor stb.), igy csak most vettem eszre, hogy egy massziv kavicsagy utan, nem csak csorog egy ideig az auto alatt a kavics, hanem magaval "huzza" a porral egyutt, amit "elszor" es "elfustol" magatol:)
Hm, ki kell próbálnom akkor egy ülés mozgatós cuccot. Az a baj, a lista mindig csak gyarapszik... a zseton nem követi a diagramot!
Össze se merem már számolni. VR, cockpit, V3... bleh. Utoljára szerkesztette: twinr, 2015.12.27. 17:48:10
Ez a DK, sok monitor, mozgo cockpit es hasonloak engem is hidegen hagynak, azon egyszeru okbol, mert elegge reteg cucc, en orulok ha a 8-10 eves gepem meg elindul;)))) Persze ez a jovo, vagyis kell hogy "koztudatban legyen" de ez egyelore csak nagyon kis reteg jatszotere, igy vitatkozni es bizonygatni is felesleges. En elhiszem..., aztan ennyiben maradtunk:DD
Szerintem te nem érted, hogy itt nincs ilyen horizont mozgásos probléma, ha lenne rögtön rosszul lennék kidobnám a taccsot stb...Pont emiatt jó szimulátorozni a rift és nem jó FPS játékokhoz, mert ott eltulzott irány váltások, gyorsulásoktól simán kidobod a tacsot, itt nem kell olyan opció mint monitornál, hogy ezeket a kamu efekteket állítani lehessen, tényleg csak annyi rezgést mozgást látsz mint a valóságban is látnál. Tényleg próbáld ki, köze nincs se a monitorhoz, se track ir-hez, alma-körte, tudod:)
Igazi versenyzoket nem mindig "igazsagos" bevenni a buliba. Ok mar nagyon mas szemmel, tapasztalattal es igenyekkel nezik a dologkat.
Eleve a szimesek kis/nagy reszenek mar a jogositvany es egy sajat, regi, hasznalt utcai auto is nagy szam. Az mar eleg ritka, ha valaki palyazni tud valami utcaival.
Egy igazi versneyzonek, aki sose szimezett, annak "minden jo", ujdonsag es racsodalkozik (a promozott/felkert versenyzo velemenye raadasul "plusszos" :P). Neki hatulrol tologatni egy Codiest mar top es vigyorgos, nem ismeri mik vannak.
Akik meg korabban szimeztek, logikusan kritikusabbak, mindegyikben benne van logikusan az erzes, hogy "az csak jatek":) Akarmilyen rendes, szimpatikus es korrekt valaki, a jo, draga, extra es magasabb szintu dolgokat (es ez nem csak a szimekre igaz!) gyorsan meg lehet szokni, gyorsabban felejteni, es kicsit "lenezni" a dolgkat.
Persze "jo erzes", ha valamelyik igazi versenyo ezt vagy azt dicseri, esetleg hasznalja, de csak erre alapozni, emiatt gyorsan vasarolni vagy ha valamirol rosszat mond, azonnal magameva tudni a velemenyet, azt hirdetni, es azonnal formatalni, esetleg valahol emiatt flam,e-elni, total semmi ertelme:D
Má jöhetne valami olyan téma amihez én is értek, mert ez untat!
Már leírtad sokszor, hogy neked jobb a DK, el is fogadtam, nem arról beszéltem, mint amiről eddig, hanem a horizont elbillenős/tekintet követős dolog miatt nem lehet reagálni elég gyorsan, és nem lehet érezni a korrigáció mértékét. A DK-t csak viccből hoztam fel. Én pl. a horizonton maradós nézetet is a 2. nap kikapcsoltam, mert én úgy egy rázókövön átmenést sem tudtam lereagálni, nem egy megcsúszást. Alexease pl. értette amit írok.
Ami a srácokat illeti: Wéber Gabi véleménye szerintem már rég nem releváns. 10 éve szimezett utoljára, a GP Legendsnél leragadt. MN sosem folyt bele az iR-be (Race07, AC), Kiss Norbi régóta megy, és még most is tolja. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2015.12.27. 17:06:12
Sajnos kipróbáltam a simhousenál a mozgó kokpitet, azóta egy ilyenre fáj a fogam: Gekko Az ülésmozgatóshoz nincs elég hely az emeletes ágy alatt:) Minden paraméterét külön tudod állítani, csak azt hagyod benne ami neked kell, tetszik, segít, olyan erősséggel ami még nem zavaró, nekem nagyon bejött végre éreztem mennyire nyomom a féket, ráadásul nem alszol el, folyamatos masszázst kapsz verseny alatt is.:)
Megint almát hasonlítasz körtéhez, mindegy egy év múlva visszatérünk rá, ha már többen (köztük te is) kipróbálták, addig meddő vita marad. Csak érdekességként mondom, szerettem volna jó áron megszabadulni a dk2-től amíg nem jelenik meg az új rift. Összeraktam a három monitoros rendszert,Kokpit egy hét után szétszedtem, százszor jobb a rift, még így is, hogy kevés a felbontás, kicsi a látószög oldalra, de egy monitorhoz képest még így is több, kb mintha másfél monitort néznék. Ami nagyobb baj, az az, hogy a riftben lévő telefon kijelző 60hz-es, szerintem a 75 hz-et nem tudják optimálisan kihozni belőle, de majd az új valóban 90hz-es két kijelzős rift biztos jobb lesz, ennél viszont a hardver lesz a szűk keresztmetszet, 75hz megjelenítésével is küzd a 980ti, 90hz-et nem tudom hogy fogja bírni. Lényeg a lényeg, negyed annyi gyakorlással, stabilabban és jobb időt megyek riftben mint monitorral. Igen erre én is gondoltam, hogy a rift késve jeleníti meg a képet, ezért nem tudok reagálni a csúszásra, de monitorral is ugyan ez a helyzet. Már kezdetektől ez a problémám iRrel, sokan átpártoltak ez miatt más simre. Persze igazad van javult kicsit a helyzet, lassabb kategóriájú autókkal már egész jó, de gt3 vagy ennél gyorsabbakkal még mindig nem az igazi. Nehéz ezt megítélni mi a jó mi nem, én a Magyar versenyzőket nézem mivel gyakorolnak, és az elég gyenge képet mutat. Véber Gábor véleményét ismerjük, Michelisz Norbi másfél éve be se kapcsolta, Kiss Norbi pedig tolja ezerrel, akkor most kinek higgyek, de ha a saját érzésemre hallgatok, akkor jobban tetszik az AC kilincsel előre is korrigálható, kézben tartható fizikája. AC-val se tudok driftelni, de legalább néha majdnem sikerül:) Utoljára szerkesztette: zimapeti, 2015.12.27. 16:25:05
Persze emlékszem :) Azzal a fajta trukkozessel nincs bajom ha zöld előtt elkezd gyorsitani ,mert nem az a fél másodpercen fog mulni , ha gyorsabb vagyok akkor ugy is utolerem. Amiert viszont atnyulnek a monitoron ha a zöld előtt nagyot befékez es ugy gyorsit , azert oőlnék.
Pedig jok a mozgo cockpitek. Csak nem mindegy,hogy melyik fajtat hasznalod. Azok amelyikek a teljes cockpitet mozgatjak,azokkal az a baj,hogy nagyon nagy sulyt kell mozgatniuk. Es emiatt sose lesznek eleg erzekenyek. Egyszeruen a nagy tomeget sose tudjak olyan gyorsan mozgatni. Esetleg repuloszimulatorhoz. Es ott is csak utasszallitohoz :) En joparat kiprobaltam. A legjobban a csak az ulest mozgato megoldas tetszett. Pedig videok alapjan , pont ezt a megoldast neztem le a legjobban. Amikor pedig kiprobaltam,akkor ledobbentem. Iszonyat gyors,pontos. Hatalmas elmeny volt menni vele. Azt hinne az ember,hogy ha csak az ules mozog,az tok szar. Pedig nem. Teljesen jol hasznalhato. Kiprobaltam a ruf track-et nordon. Hat nem semmi egy ilyenben vegigvezetni. Es igen,tenyleg nagyot dobnak azok a franya razokovek. Szoval nekem bejon a cucc. Es imadom minden percet,amit bennetoltok :)
A mozgó cockpitek nekem se tűnnek meggyőzőnek, semmi értelme annak az agyatlan rángatásnak amit művelnek.
Bleh, fene a hülye trükkös rajtolókba, mikor nem én vagyok a pole-ban legalábbis.. :) Verekedhettem magam a nyolcadik helyről vissza. Mondjuk én is szeretek trükkösen rajtolni hogy némi előnyre tegyek szert, de rá nem fékezek soha. Emlékszel Zoli Brazilíában egyszer majdnem beléd ugrottam a gyökér miatt a rajtnál?
A cockpit (pilota) mozgasok, rezgesek, csavarodasok, benezesek, dolesek jol neznek ki, ha az ember visszajatszast nez, mintha "pilota fejkamerabol" nezne. De autot vezetni ilyen beallitasokkal, foleg ha eltulzott, teljesen hasznalhatatlan. Eleve monitoron es a kormanyon elvesz/hianyzik egy adag visszajelzes (pl. g-erok), ami mar akkor segitseg/megjelenik, amikor meg a valodi kormanyon sem feltetlenul erezni a valtozast (minimal terheles valtozas, meguszas, sodrodas).
Es nem azert mert szarok a programok (persze nem mindegy mit es hogyan) vagy szar a kormany (persze az sem mindegy milyen tipus, rendszer es beallitas), hanem igazabol sem feltetlenul azonnal erezni minden kezdodo/apro dolgot a kormanyon: gyari rasegitesek, csillapitasok, mechanikus holtjatek vagy nyulas/csavarodas, eleve a ket tengely kozti "tavolsag", a kaszni merevsege, merevitesei, csavarodasa stb. Pl. a rugalmas kasztni bevezetesevel az iR/rF2-ben nem csak pluszt adtak a szamitrasokhoz es erzeshez, hanem ezzel egyutt (az elozoek miatt) "negativumot" is.
Egy igazi autoban ulve, temposabb kanyarban, az ember eleg jol erzi/erezheti a gyorsulast, lassulast, oldaleroket vagy a "forgast". Ha "meguszik" az auto (nem visitva csuszik es driftel, csak tobbet kuszik, kicsit megindul, "elfogyott az oldaltartas es taknyozik"), nem biztos hogy elsore a latvany vagy a korany visszajelzesbol fogunk korigalni, hanem "eszrevetlenul" erzesbol "visszabb engedi" az ember a kormanyt. Ezek meg nem a latvanyos, hangulaos ellenkormanyzasok, hanem egyszeruen az egyensulyban tartas seggbol, fejbol, erzesbol. Ezt a szimekben eleg nehez vagy lehetetlen visszadni (meg a kulonfele "rangatos" cockpitekkel sem, vagy azokkal rosszabb:)).
Ezert is "szoktak" elnyujtani a gumifizika oldaltartasat vagy slip-jet, amitol ha kicsit sok, akkor elojon a "drift-cars" vagy az "automata" negykerekre becsavarodo es sodrodo/csuszo tobb centi kormany mozdulattak korigalhato valami.
A monitor/kep vagy a jatek kepi visszajelzese (horizont, fov, minimal mozgasok) akkor jo, ha nulla FFB-vel es hang nelkul "eredmenyesen" korbe lehet menni a palyan (korbemenni, nem hotlapozni:D). Az FFB beallitas meg akkor jobb, ha hangok nelkul is eleg jol korigalhatok a kanyarok. Persze ezek alapbol elvesznek a visszjelzesbol, ami gepen azert kell, es amugy is keves, de a "reszegyssegek" tesztelesere, beallitasara ivancsisagbol hasznalhato.
Mi mondtuk, hogy nem jó az Oculus. Szerintem már egész jól kontrollálható a csúszás. A C-Spec-el simán jövök kifelé úgy, hogy úsztatom a popsiját, és megcsúszásnál is össze szoktam szedni. Persze nem olyan könnyen, mint az AC-ban, de szerintem kint sem könnyű. Viszont továbbra is azt mondom, hogy a DK-val sokkal nehezebb ezeket lereagálni (szinte lehetetlen), hasonlóan ahhoz, mikor be van kapcsolva a mindenfelé benézés és billegés. Mivel nem érzed, hogy merre mozog az autó, így kalandnál muszáj a vizuális támpontokra hagyatkozni, ami ilyen billegős, meg oldalra benézős beállításnál nem működik. Nekem ezért nem tetszenek a motion cockpitek sem. Az úgy lenne jó, ha a pálya egy helyben maradna (a horizont) és ahhoz képest mozogna a cucc, meg az autó. De ez már egy másik téma. Ha te másban látod a kontrollálhatatlanságot (szép szó), akkor ez az okfejtés nem állja meg a helyét. Utoljára szerkesztette: GeriDoc, 2015.12.27. 09:28:11
Van a legelején még egy amin át lehet akár küldeni a sikánoknál az egyik jobbosban, aztán amikor átérsz a völgyön felfele a balosban elég durván át lehet menni rajta, utána a karusszel után valahol van egy lejtő, bal-jobb, ott mindkettő okés, és még úgy rémlik van egy, ami most nem ugrik be, a többi helyen viszont kerülöm, mert nem egészséges. Kigyorsításokon több helyen rá lehet menni, de belső íven nem erőltetem.
Azert sokhelyen ra lehet menni, de ami kozepes-lassu kanyar es magas razo, az nem egeszseges. Nem csak a csuszasaval van "gond", hanem fektavon a terheles valtassal (vagy terheletlen kerekkel), gazadaskor (de gazon tartaskor is) meg a diffi lehet "trefas". De "Stockcar-szeru" autoknal a trackbar beallitas is erdekes, nem mindegy milyen magasan van es milyen eros.
Nem akarok állandóan keresztbe menni, de ha egyszer megcsúszik azért annál több beleszólásom kéne legyen, mint ami most van, csak a csúszás végén kiszállok a törött autóból:) Hitetlen vagyok, nem hiszem el, hogy 3-rom kerék az aszfalton egy 50cm széles slickkből 10cm megérinti a füvet és már pörgök mint a búgócsiga, ugyan ez rázónál, Nordon hozzáérek a rázóhoz meghaltam. Persze nem vagyok ufó mint ti, meg sokkal bénább is vagyok az átlagnál, de szerintem ez akkor is túlzás.
rF2-ben én nem ezt érzem, igaz csak a régi autókkal megyek benne. Azokkal nagyon jól lehet csúszkálni, kell is, különben eltolja az orrát. Azt elismerem, hogy itt nehezebb, de én nem is akarom elhinni, hogy annyi megfogni egy autót mint ac-ban. Főleg egy GT-t, de ettől még itt is fogható, a Ford GT3-mal Sebringben pl nem egyszer álltam keresztbe kigyorsításon versenyen. Most a V8-at meg Ruf Track-ot próbálgatva ugyan ez az érzésem. Nekem hihetőbb ez, nem hiszem hogy egy valódi autóba ülve olyan lazán megfognám.
De nem is "csuszkalos" autok vannak benne;) Ezek nagyreszt palyaautok, itt nem a csuszas a cel. Persze azert csuszik ahol kell (kissebb ovalosok). De teny, hogy nem az erossege;) De azert az AC-t sem neveznem idealisnak, mert ott meg minden auto "egyforman" kereszbe all. Vagy az rF2, ahol vagy osszejon vagy nem:D
A gumifizka ezen resze (csuszasok, atterhelodesek, torzulasok, szamtasba veve a gyors melegedes, kopas, koszolodas, kockasodas stb. valtozasokat) eleg erzekeny pontja a szamitasoknak. Meg lehet oldani "egyszeruen es trukkosen" (AC, ami elvezetes), de annak is meg van a hatranya. Vagy lehet szamoltatni ipari modon (iR, rF2), de ahhoz meg computer-ember kell es hightech-visszajelzes (kormany/FFB/vizualis dolgok), hogy kontrolallhato legyen.
De sokat fejlodott a dolog (iR). Az elso idokben (persze 10%-ban kesz gumikkal az most mindgey, hogy veglegesnek "adtak el" :D) ha megcsuzott meghaltal:D Az utobbi 3-4 evben sokat javult, nem csak erezheto hanem ugyahogy kotrollalhato is, es az utobbi idoben mar eleg jonak neveznem. Vannak meg erdekessegek, de hat ez mar csak ilyen;D Nem tudjuk hol tart a gumi es az egesz hozzakapcsolodo project, lehet meg csak 80%-os. Nem fogjak azt mondani, meg nincskesz, majd 2 ev mulva, de addig is fizessetek, hasznaljatok, mert akkor is "get real" :D
Pl. evekig volt "legjobb szim, leghitelesebb, legpontosabb, legakarmibb", ugy hogy 3-4 evig hianyzott az autokbol az ABS/TC, ami gyarilag bennuk van:) Persze, attol meg hiteles volt, mert igazabol benne volt, de itt a szimben "kiszereltek" belole:DDD Senkinek eszebe sem jutott megkerdezni, hogyan lehet "jo", ha ilyen alap dolgok hianyoznak:D
Igen, van benne valami ilyesmi. Ami inkább fura, hogy a hideg pálya a gyorsabb :D 9 tizedre kerültem a vb időtől, mert kifogtam egy irgalmatlan gyors pályát.
Megoldanák a fizikát végre, lehessen csapatni kilincsel előre, én is megvenném
De ami bosszanto, nem ertem, nem volt idom kikiserletezni, nem tudom miert/hogyan mukodik (stb. :D), hogy az iR-ben mintha valtoztatnak a napszakot is (?!?!). Beallitok X "idojarast", es ugyan azzal nem mindig ugyanolyan fenyviszonyokkal jelenik meg (?!). Mintha az Amcsi idohoz nezne a fenyviszonyokat (!?). De talan csak random, tobbfele felhot, es zzal egyutt feyeket tolt be:)
Kozben rajaottem, hogy ismet user fail volt, rossz layert kapcsoltam ki/be, igy az AC reszletesseg nem teljesen olyan, kulonszedve megis megtartottak az eredeti Monza es hasonlo felbontas koncepciot!
Megneztem az iRacers-t is (:P), az valoban nem mukodik (/frm link). Valami lesz/van rajta, de adatot mar nem kuld. A "regi" (/forum) mukodik, de vagy csak bejelentkezessel vagy mar nincs rajta adat/info/tartalom. Talan most frissitik (ok vagy a kiszolgalo), de ezt en nem tudhatom:D