Nekem most mukodik, vagyis ha nalad nem jon be, akkor ott valami mas gond is van. Propbalj bongeszo cache-t uriteni, full refresh vagy masik bongeszo teszt.
Az AC-ba "ez alapjan" (MAX facing-optimaliza-smooth vagy plugin) epitik az aszfaltot, az iR valszeg a fizikalist realtime szamolja a pointcloudbol (allithato "felbontassal"). Az iR-ben regebben ezert is "repultek" az autok itt-ott az egyeletlen reszeken, mert mas a megjelenitett (spline-bol generalt) es a szamolt resz.
De az iR "ipari titok", blokkoltak a "lopo cuccokat", regebben mukodott, de gyorsan megoldjak:) Nem is merek probalkozni, mert kinezem beloluk, hogy meg arrol is infot kapnak es bukta van. Vagis iR-t nem piszkalok, nyuzi vagyok!;D
Es mara szerintem eleg is volt a technikai reszletekbol:D
Nalam most mukodik, de mar tobszor irtak, hogy lesz/volt/van valami atalakitas, pucolas, archivalas es optimalizalas. Mostanaban csinaljak vagy csinaltak vagy reszletekben keszul. Rengeteg a "felesleges", dupla es/vagy 6*8 eves resz, ami csak az adatbazist lassitja, gondolom ezeket kell mar nagyon optimalizalniuk.
Persze hogy erezni, mert ahogy irtam, mar a 10-20 meteres is eleg (usernak, atlag kormanyhoz). A megitelese ugy is szubjektiv. Ezek csak technikai osszehasonlitasok voltak, erdekessegnek, ami NEM azt jelenti, hogy valamelyik rossz! Az AC megoldasa igazabol teljesen jo, modern, hasznalhato stb. Valszeg MAX-szel csinaljak, beepitett megolassal vagy plugin-nal, de ez igazabol egy kulonallo technika, van kulon "elnevezese" vagy neve is (most nem tudom, majd megkeresem:DDD).
Akkor ulj be valami kemeny autoba AC ba, es gyere ki a boxbol Silverstneban, ahol minden kis loszart lemodelleztek es dontsd el, hogy szamolj e vagy erezni lehet..:))
De hogy igazsagos legyek az AC-val, azert azt el kell ismerni, hogy ismet megtalaltak az egyszeru-de-jo megoldast (mint sokminden masbol). Mivel tizen meterenkent eleg egy-egy poly, igy jo az nekik ami van. De meg sem manual modellezes, mint az rF1-ben, ahol a palya ket szele es a globalis magassag adatok adtak ki a polygonokat (tobb tiz negyzetmeterenkent 1-1 magassag adattal, linearis atmenetekkel), hanem az atlagolt magassag adatok alapjan "kotogelik" ossze a face-eket, ami igazabol jo es ertelmes eredmenyt ad. Igy 1-10 meteres a felbontas, ami azert "boven" eleg ("ugy sem erezni" es/vagy ugy sem szamolja). Brands Hatch:
Az elso palyaknal meg probalkoztak brutalisat csinalni, de "ertelmetlen" volt. Ott sokszor 3-6 reteg is van a palyan: 1 az ut amin megy az auto, 2 grafika latvanynak es overlay-nek (aszfalt grafika es palya szele), es 2-3 groove az aszfalt sotetitesnek (az egyenesekben 1 darab, a kanyarokba 1-2). Az eredeti point cloud-bol generaltak egy brutalis face-halot, amit utana smootholtak es egyszerusitettek. De eleg nagy kaosz a vegeredmeny. Mivel az AC-ban nincs es nem is lesz valodi realroad, igy amiatt nekik felesleges a nagyon reszletes aszfalt, az atlag verseny sebesseggel ugy is 20-40 metert megy egy auto masodpercenket;) Igy kesobb sokkal jobban egyszerusitettek es mar nem szedtek 2-3 reszre az aszfaltot.
Az AC-ban meg a "regi" rendszer (gumi, felfugesztes) erzodik, es tippem szerint nem is tudja magat eleg reszletesen lefrissiteni, folyamatosan egyszerusitettek az anomaliak miatt, igy felesleges is a nagyon reszletes, foleg a fuggoleges elteres a palyaknal. Pl. van "hotspot", de az is csak a szokasos effektezett "kamu", ami a kerekforgasonkent a darab*meret szorzoval "rezegteti" a kormanyt. Ha olyan lenne mint az rF2-ben (fizikalis gumi), ahhoz eroforras is kellene, eleg csak kiszamolni, mennyit forog egy auto kereke masodpercenket, az mennyi reszbol all, az hanyszor erintkezik az aszfalttal, milyen magassag kulonbsegek vannak (millimeterben), beleszamolva a gumi torzulasat folyamtosan. Az rF2 szamolja, de a koritesre nem marad mar kraft:D
Az AC megoldotta okosban (rF1-szeru 1-3 kor, szorzokkal-osztokkal "torzul"), de ott kell az energy a 3D-s fure, durvan reszletes auto modellekre, postprocessre es a tobbire, ami naluk fontosabb.
Lenyegeben teljesen felesleges is hasonlitgatni oket (AC, ir, rF2), 3 teljesen kulonbozo koncepcio, amihez teljesen mas technika es megoldasok tartoznak,olyanok, amelyekben sulyozva vannak a szamukra fontos dolgok.
Valamit szerintem elnezte. Az iR az AC-hoz kepest urtechnika modszerrel dolgozik:) Tudom hogy ertesz hozza (modellezes), vagyis ugy is tudod mekkora kulonbseg van (foleg hosszutavon) egy fixed lemodellezett palya es egy millimeteres adatokbol, spline-bol osszerakott es generalt cucc kozott;)))))
Ez itt a lefrissebb AC palya. A legsurubb reszeken is csak a face-ek miatt jott ossze, a palya nagyresze a 15-20 meteres haromszogekbol all:)
G25-nél driverben 100-0-0, a szokásos, bent rF2-ben meg csak feljebb kell húzni az erejét. Próbáld az ottani nord-on, szerintem jobb, és iR fórumon is vannak akik ezt mondják. Ennek ellenére persze az iR fut többnyire nálam is :D
El kéne már egy szimulátorok topik, akár a saját forumokban. Ott aztán mehetne a "vita".
Ez nem ugy mukodik, hogy ha "szeritem/szerinted" valakinek a velemenye, hozzaszolasa, stilusa nem tetszik, akkor kitiltom;) Amig nem rendszeres, szandekos, folyamtaos, egyertelmuen troll, flame, durva off, serto, szemelyeskedo, alpari taho stb., addig szolas szabadsag van:)
Ennyi erovel lehetnek prud is, es a szemelyeskedo, "egyszeru" hozzaszolasokat is kiszedhetnem, es mivel a te stilusoddal is vannak neha komoly problemak, te is ritkan szerepelnel a topic-ban;) Aztan meg felhaborodnal, miert nem "pocsoszhetsz" le valakit csak ugy.
Es moderelasban nincs cimbora, barkit kilovok ha nem tud viselkedni;)
Ha esetleg az AC-ra gondoltal, az ugy ahogy mukodhetne, de igazabol megsem;) Naluk manualisan, veglegesen es fixen modelleznek. Ha betoltez toluk egy palyat editorba, az egyszerubb rezzeken 2x2 meteres negyzetek vannak, ahol meg macerasabb, valami konverttel osszeganyoltak a pointcloud-bol a poligonokat (kisebb kaosz::P). Persze mukodik.
Az iR nagysagrenddel mas technikailag. A palyakat teljeen sajat szoftverekkel "modelezik", a millimeter pontos poincloud-bol, es nem kozvetlenul poligonokba, hanem fel-automata spline-okba (vagyis ami "gorbe", az gorbe is marad). Igy a "kesz" palyabol (aszfalt es kornyezete) barmikor tudnak ujra "exportalni" kicsi, nagy, extrem meretu felbontasut is, amig el nem eri a point cloud meretet (2-2millimketer?!).
"Egyszerusitve" irta, de a jelenlegi helyzetet tekontve igaza van (dinamikus dolgok). Az rF2-ben az a "nagy talalmany", hogy nem csak dinamikus a napszak, hanem valtoznak mozognak a felhok is, amelyek arnyekot is vetnek a palyara, folyamatosan valtozik a bevilagitas, feny-arnyek, es a palya hofok is. Barmilyen elavult render engine, es akarmennyire kicsit barkacs vagy muanyag, a sok dinamika miatt megis latvanyos.
Persze igy semmi ertelme hasonlitgatni az iR-rel, amiben nincs napszak dinamika. De remelhetoleg lesz, es az iR-t ismerve, valszeg hasonloan jo/profi megoldassal mint az eddigiek (realroad). Igy remelem nem csak dinamikus napszak lesz, allithato dolgokkal, hanem rF2-szeru (AC nagyon gagyi, a CARS elegge felesleges) vagy valami sajat jo megoldasu felhokkel, mozgassal es arnyekokkal.
De ez az iR-ben, ahol mindent valoban szamol a dinamikaba es a fizikaba, azert nem egyszeru. Egyreszt kell mar a DX11, a fix 64bit, megfelelo mennyisegu RAM es erosebb gep. Ehhez meg idot kell adni az embereknek (mar most is elojottek az erofrras es ram problemak).
" de nevetségesen steril még mindig egy rF2-höz képest, ahol az egyik körben még itt sütött a nap, a másikban már amott... " a napocska az már csak ilyen 2 perc alat csak ugy ugrál itt is süt ott is sütögél lol
amiért mi nem aggódunk ,viszont ti iR ellenes irigy fun ok, hogy ha egyszer lesz napszak váltás beszabehu lesz, mint a gumizódás ha valamit megcsinálnak azt profin csinálják
nálam akkor él a pálya ha az előttem lévőről látom hogy leszakad a gumi és látom ahogy rápattan az autóra ,vagy ha a szélvédöre és hagy egy kis gumifoltot a szélvédőn
mi nyugodtak vagyunk mert ezt legalább értelmes ütemben fejlesztik a grafikával nincs semmi gond azért egy RF2 montreal és egy iR ben szereplő scannelt pályát ne akarjunk már összehasonlítani mert nagyon megalázó és nem az RF2 nek
hogy kik simulátoroznak iR el megmondjam az igényesek tudod van aki a tescos pék árut eszi és van aki a pékségben sütöttet 3x os áron
Azé ratyi az egész játék Frédi Béni grafikával, mert pont ilyen faxxságokat számolgat a program egyhuzamban.... gumi oldalfal gyűrődés, meg mitököm! Mi a ráknak foglalja az ilyen a teljesítményt??? A sajátomat nem látom, másét meg futam közben úgysem nézem..... Nem mondom hogy nem jó játék....... volt........ 3 évvel ezelőtt......
Totálisan felesleges, amit csináltok. Mindegyik programban van pro és kontra, emberfüggő, hogy kinek mi mekkora súllyal számít. Teljesen baromság, hogy próbáljátok itt meggyőzni, hogy "ez jobb, mert...". Kinek ez, kinek az fontos. Nyilván aki az iR topikba írogat, azoknak azok a fontosak, amit az iR tud, neked meg azok a fontosak, amit az rF2 - ezért nem ide kéne írogatnod. (És ez most vonatkozik kb. mindenkire, nem csak rád.)
hát öcsém, ezt kurvára benézted. PONT az rF2, amiben annyi élet van pont a dinamikusság miatt, mint semmi másban... jézusom, el se hiszem, kik "szimulátoroznak", komolyan mondom... és igen, pont az rF2 tud olyan fényviszonyokat produkálni egymás után, folyamatosan változva, hogy besírsz. Ez egyedül a pCARSnak megy még úgy ahogy, a statikus iR-ről ne is beszéljünk... (és oké, hogy ezt is pofozgatják, de nevetségesen steril még mindig egy rF2-höz képest, ahol az egyik körben még itt sütött a nap, a másikban már amott... és sorolhatnám... és persze el lehet baszni ennek a dinamikus környezetnek a bevilágítását, de nem, az rF2, pont hogy kurva jó... sokkal reáliabb, életszagúbb, mint bármi más...)
Én nem qualizok és óvatos vagyok. Ha valami balhé van elöl akkor lassítok. Néha sajnos így is középtájra kerülök. Ha valaki erőlködik mögöttem inkább elengedem hogy ne legyen csatt. Volt olyan Caddy futam amint rajt után még a célegyenesben már repkedtek (szó szerint) az autók, össze voltam kuporodva, néztem előre hogy kerülgessem a roncsokat néztem hátra hogy valami idióta gyökér ne zúzzon le, de azt túléltem:)
Nemtom má mijjatökömet kéne? Ha qualizok hogy ne a végéről induljak, lezúznak. Ha nem qualizok hogy a végéről induljak, lezúznak. Most próbáljam meg a pit-ből, vagy fingomnincsen! 3 nap alatt - 150 iSR! Márpedig végig tolom ezt a bajnokságot ha a végén Rookie leszek is megint......
Két egymást követő skippys versenyen sikerült összehozni, a pole, rajt-cél győzelem, és leggyorsabb kört :) Szerintem ezt a 4 vagy 5 év alatt egyszer sem sikerült összehoznom. Ja és megvan a 2500-as iR, de már lényegtleen, mert a limitet a skip barber "vb-n" felemelték 3000-re :D
Nurburging másoknak is rohadtul szaggat? A nordon nincsen semmi problémám, meg sehol máshol, csak itt.
Boldog karácsonyt mindenkinek. Ami nekem nagyon bejön nordon az a ruf rwd kurva jó.
Az "elavult" grafika dacára az égvilágon semmi baj nincs az iR-el, nekem ez a favorit mindig is, az összes pálya ÉL!!!! és lélegzik, a por, füst zseniális, és elmondanám hogy pont tegnap láttam egy pálya széli toy toy vécét, a szállító cég telefonszáma is olvasható volt a kis táblán az oldalán! Lehet felhívtam volna fel is veszi valaki!
Skippynél nagyon jól látszik, amikor pár tizedre előtted valaki picit szélesít :) Sokat dob a hangulaton, valóságosabbnak tűnik az egész. Alapból valahogy olyan természetesnek tűnik, AC-t a post processel teljesen el lehet rontani, rF2 meg szerintem csúnyább.
A gumi tormelek valoban jo lett, poen, hogy csorog csattog a kasztnin (az enyem vagy mase), repkednek adarabok, szaporodnak, pucolodnak, ha ramegyek valami "nagyobbra", akor valoban "kilovi" es "eletre" kell, vagyis szamolja, nem csak betol egy fix animaciot;) Azert ezzel van mit szamolgatnia, foleg hogy ezt online-ba is szinkronizalgatni kell;))) Persze nem minden darab poziciojat kuldozgeti at mindenkinek, de nehany masodpercenkent foltokban azert megoldja.
Na tudtam én, hogy a Nord a V8-cal lesz a legnagyobb móka :) Toljátok előre 1%-kal a fékerőt, +10kPa a gumikba, és nyomjátok. Ahogy kigyorsításon rakosgatja a seggét, imádom. Elég sok helyen leveri amúgy a seggét de kit érdekel :) Megy keresztbe, üvölt, kurvajó.
Én a gyors balosban törtem össze magam, a pálya közepén, és az ottani nyitáshoz tett, onnan tudtam folytatni. Ne ESC-el menj vissza, hanem a exit/tow gombbal.
Hogyan lehet ugyan onnan folytatni a kört ha összetöröm? Elvileg valahogy lehet, de még nem jött össze.
Kellemes ünnepeket nektek!:)
De most erted ezzel nincs is baj mert nem tetszik, ezert nem is erdekel. De menjunk at trollkodni ezert az rf2 forumba?:D hihetetlen emberek vannak, egyszeruen nem ertem hogy milyen ember az aki ebben erzi a boldogsagat! Valami baj van ott de nagyon
A gyári Silverstone nagyon tetszik nekem benne, igazán igényes munka. Az aszfalt, meg fű mindenhol. Ja meg van valami épület is valahol..... nem sokat pöcsöltek a kinézettel......
rf2 grafika? ember ne már... Annyira egy élettelen grafikát ami abban van... élvezhetetlen számomra, pedig nyomtam vele, nem csak kipróbáltam, próbáltam megszeretni de totál műanyag.
Na, fasza. Nekem semmit sem lehetett állítani, hiába kattintottam a logi oldalán a 64 bitesre, a 32-est szedte le, és fel se tudtam telepíteni, közben kilépett.
Na ne hülyéskedj! Több Unicumot ne igyál! :D Azért ez nem így van, de amúgy a grafika semmit nem változott 2008 óta. Várjuk meg a DX11-et vagy a 12-öt!
van nekem egy logitech dfgt-m , windows 10-et frissítettem a napokban azóta minden játékban totál másképp működik és totál szarul... dirt rallyban nincs FFB , 180 fokot érzékel csak bármit állítok, most már a kormány közepét is 30 fokos elfordítással érzékeli csak... iracingben tökéletesen működik, bár itt is küzdeni kell minden indítás elején hogy tényleg felismerje a kormány teljes forgásszögét.. Euro truck simulatorban szintén csak 180 fokot érzékel és teljesen random van a kormány középtengelye. Logitech profilert is próbáltam, kalibráltam az eszközök közt is a kormányt, nincs több ötletem...
Eszméletlen jól néz ki, amikor valaki lemegy a pályáról az ember előtt, és szórja fel a kavicsokat.
Igaza van! Sőt, én meg merem kockáztatni, hogy még nemhogy csak az rFactor 1-nek, de még a SuperMario Cart 1-nek is százszor szebb a grafikája mint ennek az Atari kinézetű árkád iRacingnak! Nyíljon már ki a szemed Zolikám, te mit látsz a képernyődön???
Pár új verdát hozzá megvettem persze, de ennyi elég volt. Az alap cuccban is csak egy autó ami jól val megcsinálva. Szóval nem egy rF2 cucc. És persze a grafika is nagyon ronda az rF2- höz képest... Nekem semmi bajom vele, de sokan szídják az rF2 grafikáját. Hát az iRacing még az rF1 grafikához sem hasonlítható, mert az rF1 is sokkal szebb nála. Ez is nézőpont kérdése persze.