Pillanatnyilag sajnos pont a pénz a probléma, ugyanis pillanatnyilag a munkanélküliek vidám életét élem. Pontosabban pályakezdõ munkanélküli, tehát més segély sincs. Majd lesz valami. egyébként köszi a címet, elteszem valahová, mert ahogy lesz annyi zsém benézek oda.
Hajj mikor még komodorra telepítettem a wint hogy warezolhassak a szatelites neten, az volt csak szép... Csak nem volt elég usb rajta...
muerte2: és mi akadályoz meg benne, hogy szert tegyél újra egy Amiga konfigurációra? (hacsak nem a pénz..) Látogass el az apro.amiga.hu oldalra és csemegézz. Ott mindig találni turbokártyákat, gépeket, kiegészítõket, stb.
a duke3d-ben is sprite-nak hívták azokat a képeket, amik 3 helyzetet vehettek fel: vagy mindig feléd néztek, vagy függõlegesek, vagy vízszintesek voltak.
a házilag épített mikrokapcsolós dzsojok elnyûhetetlenek voltak. Még a sport játékokat is bírták minden zûr nélkül. Istenem, ma kiröhögne a gyerek, ha egy szappantartóba épített dzsojt tennék elé :)))
Ezzel várhatsz egy 10 évet, de akkor a C64 még nagyobb isten lesz.
+#74 Ez mire jó neked, hogy meghazudtolsz másokat, úgy, hogy utána sem nézel? A C-16-nak 121 színe volt. Pont. (Csak kissé fakók voltak.) És több bit is volt: karakterromnak, basisromnak, kernelromnak, chipregisztereknek. (Mivel mind a kicímezhetõ 64k területben volt.)
Ja hát ezzel én is így vagyok. Én azt bántam meg hogy az Amiga 500-asomat kellett eladni hogy több pénz legyen a pécére, de kár volt. 1megára volt bõvítve külön rambõvítõvel, asszem 1.3.3-as WorkBench volt hozzá tehát a sima A500-asok közül valami késõbbi gyártmánynak tûnik. Jó lenne ha kéznél lenne az a gép most is. Az Enter gombját meg vissza kellett ragasztani miután eladtuk valamikor 95 körül a numerikus részen mert az kiesett. Az emulátortól elvártam hogy azt az élményt adja, de nem ugyanaz. Érdekes én is láttam egyszer mûködés közben CD32-t.
Megkövetek minden öreg rókát a színek számának elírása miatt. Valszeg valamelyik kicsit késõbbi konzol képességei keveredtek emlékeim közé. Próbálgattam amiga és más emulátorokat de nincs meg az az érzés, mint akkor. Még mlékszem, hogy annó mekkora agyaknak tartottuk magunkat hogy egy 4v5 lemezes amiga játékot megbuheráltunk és utánna már futtatható volt HDD-rõl is ami akkor nagyon nagy szó volt és nem kellett örökké lemeztcserélgetni. Aztán elmentünk egy amigás találkozóra Pestre és rájöttünk hogy sehol sem vagyunk a nagyokhoz képerst. Azóta naponta szembesülök tudatlanságommal. Tudjátok mit, a lemezcserélgetés is hiányzik, meg a trükkölések, hogy szenvedhessünk ibmpc-s állományokkal, a floppy hangja, a tipikus kis demok amiket a csapatok raktak a lemezekre akik feltörték adott programot, minden. Volt az 1200-as gépemben egy 30Mhz-s blizzard turbókártya 8Mb rammal, még windowst is futtattam rajta. Nagyoon hiányzik. Sosem adtam volna el ha nem lettem volna rájényszerülve. Sõtt én még láttam mûködõ CD32-t is. A pofám leszakadt hogy az mit tudott, meg hogy 32bit, meg risc proci. A cdtvérft is kár. Asszem valahol van még egy amiga500+ kickstart rom-om bezacsizva, csak nem találom.
[sóhaj]
Amúgy emlékszem, hogy a PC ABC computer karácsonyán (ekkor C-16 -ot nyomattam) volt akcióba Amiga1200 és én csak arra vágytam, de sajna nem kaptam meg.
Én valahogy úgy emlékszem egy C= történeti írásból, hogy Jack Tramiel idõvel egy társat vett fel maga mellé és az a barom ugymond kigolyozta. Egész pontosan Jack Tramiel kilépett a cégbõl a szünni nemakaró viszályok miatt...
Mondani sem kell, az akkori PC igencsak elavult volt az Amigához képest (mint HW, mint OS), mégis, a Commodore számára csak játék volt, és a PC a "komoly téma". Hát persze, mr. ... már nem emlékszem, ki volt akkor a fõnök.
Különben az 1. és a 2. összeföggött: a "felhasználók" akaratának szinte semmibevétele volt az egyik hibájuk, aminek megvolt az anyagi vonzata is. Pl. jellemzõ, hogy csodálkoztak rajta, hogy a 16/116/+4 vonal bukás lett (miközben nem ki befektetés kellett hozzá), és azon is, hogy az Amiga 1200 meg mekkora siker. (Meg persze azon is, hogy nem csak a grafikát értékelték az emberek az Amigában, hanem az OS-ét is, de alig fizettek a fejlesztõinek, azok szinte önszorgalomból csinálták olyan jóra - mivel ezt játékgépnek szánták, és a PC vonalra próbáltak betörni, és még sok-sok hülyeség. Nem voltak egy hullámhosszon a mérnökeik és a managerek.)
Bõvebben: 1. Sokmillió eladott gép után azért volt némi pénzük (különben az Amiga Inc.-et sem tudták volna megvenni). Sok butaságot csináltak, de az ugazi csõd 1-2 késõbbi nagy baklövés után jött, ami fõleg az egyik vezetõ nevéhez fûzõdik. 2. Igenis nagy volt a felelõsségük, mert több millió fiatal sorság befolyásolták, köztük sok nem csak játszott vele. 3. Dehogy vették, Jack Tramiel alapította.
121 szín volt a (1)16-oson, +4-en, de nem voltak olyan szépek. Mondjuk a kezdõ színösszeállításuk jobb volt, 64-esen mindíg az volt reset után az elsõ dolgom, hogy poke (persze rövidítve) 53280, ..stb. már nem emlékszem a számokra. (Persze, amíg nem lett valami "monitoros" [hm, tényleg így hívták, mostmár furcsa] kártidzsom.)
lehetoseguk nem volt, mert nem volt penzuk. felelosseguk nincs, ok csak egy szamitogepet gyartottak, nem gyogyszert. amugy meg penzert vettek a commodore nevet, penzert is adtak el. igen, uzlet volt.
Egyébként szerintem a Commodore vezetõinek az egész inkább csak üzlet volt, és nem fogták fel, milyen felelõsség van a vállukon (vagy nem akarták) és lehetõségek vannak a kezükben, így nem is tudtak igazán élni vele.
(Szerintem ott 1-2 évazám nem igazán pontos. Pl. tuti, hogy az Amiga 1000, 2000 és 500 nem egy évben jött ki. És mintha a +4 is késöbbi lenne, mint '84.)
Na itt talan az internet legjobb muzeum oldala a HCM Home Computer Museum. Itt vannak a gepek fobb adatai es az evszamok!
www.homecomputer.de
Hja, már akkoriban ('80-as évek végefelé) tököm kivolt azokkal a tanárokkal, akik azt hitték, értenek hozzá. Aztán néztek bamba képpel, amikor az ember mutatott egy asm effektet.
Elnézést kérek tudatlanságom miatt. Nekem még az egyik tanárom mondta az iskolában, hogy annak 2x64kb ja volt (elvileg programozta is) én megvoltam gyõzõdve róla addig a pilanatig, hogy 64kb ja van (ezekszerint én tudtam mégjól, de mégis csak õ ismerte régebb óta a gépet, ezért inkább azt hittem el) mindegy, lényeg, hogy mostmár tudom a valós adatokat . Én már a Commodore letünésének idején (1992) ismerkedtem meg e csodával (5 éves voltam akkor, és hamarabb megtanultam használni mint az apám ) . 2 hetente kellet nekem is új dzsojt venni hozzá, mert tönkrement a régi. Sajnos 1999 egyik reggelén nem lehetet többet bekapcsolni (biztosítékcserével sem).
Újévi ajándéknak szánom azon Commodore rajongóknak ezt az oldalt akik szeretnének kicsit nosztalgiázni: C64 ;-)
Na, csak en vagyok mar gep elott?
Minden Commodore rajongonak kivanok boldog uj evet!!!
Azert a lemezcserelgetes se volt semmi. Neha tobbet csereltuk a lemezeket es tobbet toltott a gep mint amennyit jatszottunk... :)
De megbocsatottuk neki mert imadtuk!!!
c64 orok csucs marad. Nekem az egyik kedvencem a Head over Heels volt, aminek letezik Mac/PC verzioja is mar. De anno az a kozel 300 szoba, csucs grafikaval es hanggal mind belepreselve 64K-ba az volt az optimalizalas... Ma ezt mar nem ismerik...
"nem kellett rá percekig várni, mint a mai szar PC-kre"
Szerintem egyszer 64K RAM-ja volt csak, de abból csak 38 K használható. Viszont bekapcsolás után bejött azonnal, nem kellett rá percekig várni, mint a mai szar PC-kre. Ja és megbízható is volt, nem úgy mint a mai szar gépek. Egyébként a C128-nak volt 2x64K RAM-ja. A ROM volt a második, amit átlapolt. A bõvitõmodulban szintén ROM volt, már csak azért tudom, mert magam is csináltam ilyeneket (Fastload, stb.), ami gyorsította az amúgy k..a lassú floppyt. Persze a karakterkészletet is ki lehetett benne cserélni, én a hátuljára raktam is egy kapcsolót, amivel váltogatni lehetett.
Nosztalgia ? Hmm , öregapámnak van még mindig egy C64-e .. öcsémmel tönkre is vágtuk a joy-okat pár év alatt ... de ott hogy örültünk a zöld-fekete [plusz árnyalatok] színkompozícióknak .. ma meg ati9800pro és fúúj randaa .. pixeles ... hol a shader .. meg ráadásul újrajátszhatósági ráta is a nullát súrolja .. alulról! :C
Nem dicsekvésbõl írom, de elõbb csináltam ilyen teljes képernyõ betelítést, mint hogy megjelent egy ilyen demócska (és mindenki "hüledezett" miatta). Én csak úgy megcsináltam magamnak, 1-2 ismerõsnek megmutattam, de nem nagyon foglalkoztam vele. Ráadásul az enyém nem csak állt, hanem egy gyors egészképernyõs mindenirányú scroll-t csinált. A keretleszedésre is magam jöttem rá. (Apám meg el akarta adni, mert nem írtam neki nyilvántartóprogramot, meg "kisajátítottam" a gépet. Floppy-t is csak akkor vett volna hozzá. Ezért nem is fogtam bele nagyobb projectbe, csak ilyen kis "hülyeségekkel" szórakoztam. Úgyhogy nálam ez eléggé "vegyes érzelmek" kategória.)
Pedig én úgy tudtam, hogy a C64-ben a BASIC rész tömörítve volt a ROM-ba és, hogy használni tudd ezért ki kellet csomagolni a RAM-ba. A C+4 és C16, C116, C16+ esetén már az egész (itt már nem is a v2.0 hanem a v3.5 volt) BASIC kicsomagolva volt.
Keretre nem tudtam kivinni a spriteokat. Sajnos annyira jó nem voltam. Belegondolva nem volt az olyan gyenge gép. Mai kártyák tudnak spriteokat kezelni ? A hangrendszere se volt olyan rossz.
Be tudtad tölteni az egész képernyõt, + még a kereteket is velük? ;)
Nem egészen. A BASIC interpreter és a Kernel ROM-ban volt, csak rá volt lapolva a RAM-területre, mert max. 64kB-ot tudott megcímezni a proci. Meg még a chipregiszterek is rá voltak lapolva.
Amúgy tõlem csinálhatnak PC-ket, mert én úgyse szeretem az elõre összerakott gépeket, inkább magam állítom össze a konfigot! Így aztán sose vennék ilyet!
Az örökciklus példája. De jó is volt c64-en sprite okat programozni.
Hát igen! Nekem egy C16+ (64kb-ra bõvített memória gépházon belül)-os hever a polcon Datasett-vel meg Comodor 1230-as matrik nyomtatóval. Én is annak idején a különféle újságokból irogattambe progikat, na meg persze voltak rendes nagy áruházakban olyan játék válogatások, hogy egy kazin 30 játék is volt... :)
Amúgy a C64 1x64kb RAM-ot tatralmazott amit gépikódú programok ki is tuttak használni, de BASIC progi esetén a BASIC interpetert a RAM-ba töltötte be és így 20kb-val kevesebb azaz 38kb volt használható. A C+4 és a C16+ esetén a BASIC Int. már a ROM-ból futott így ott 60Kb ált rendelkezésre.
És a CommodoreOne-nak mi lesz a sorsa? (Volt egy ilyen nevû "támasszukfelaC64-et projekt")
10 ? "Hello" 20 GOTO 10
zozo76: egyetertek.
Nekem meg ma is megvan a Commodore 64-em, a 128-am, Amiga500, Amiga1200, stb... Itt vannak a pc mellett. (helyette sajnos mar nem lehetnek...)
örök hála a Commodore gépeknek....C64,Amiga ...ezen nõttem fel....sajnálom a mostani fiatalokat,hogy ebbõl kimaradtak....
Asszem 121 szint tudott, viszont nem ezt a szériát szánta játék platformnak (pl sprite-ok hiánya, "köcsögduda" hang :D ), hanem az Amigát, ami megis látszik a gép tudásán :)
Az elsõ gépem egy C16-volt, aztán majd leesett az állam az áromvonalas kis +4-es láttán aminek volt beépített szövegszerkesztõje is. (valamilyen bill komboval lehetett elõhozni.) Ezek mind szigorúan magnóval, aztán a nagyágyú C64, ahoz már volt fdd-m is. Amíg elértem az amigáig õsszeszedtem vagy 30db szar joy-t aztán amigához nem is kellett venni, mindíg összeraktunk a sok rosszból 1 jót. Én csak 2évvel ezelõtt tudtam meg, hogy a C16 2szer annyi színt tudott megjeleníteni mint a c64. Asszem, hogy 32 v 64-et. Azért mert annó ezt szánta játékplattformnak a cég. Bibibí nekem még meg van a BASIC vizsgaoklevelem. A süni magazin hátuljából is mindíg kiírogattam a progikat. Wáááá Mekkora kirra volt. pl: California Games és street rod, defender of the crown, wings of furry, fel sem lehetne sorolni.
Idén vettem Commodore DVD-R-t. A lemezt elrontottam (rossz ISO), de megtartottam, olyan bizarr:)
meg se tudnám számolni, hány joyt emésztettem fel, de a 2hetes átlag megvolt :D Nekem a impossible mission a kedvencem, még win alá is beszereztem :) de test driveot is szerettem