Ne ködösíts! Hány MMORPG van konzolon? Ott van pl. az Everquest, a Sony terméke, megírhatta volna PS2-re is... Pc-re meg verekedõs játék nincs nagyon, a Mortal Kombat után sokmindent nem is tudnék innen felsorolni. Errõl van szó.
Azért van a játékoknál az options menü, hogy a hardvered tudásához szabhasd a játékot. Ha tré a géped, az alapverziót kapod, ha jót, az extrát. A baj ott kezdõdik hogy általában celeronnal, geforce mx-el nekiindulnak a fullos beállításoknak, aztán csodálkoznak hogy miért nem megy ugyanúgy mint egy x800 xt-n. Ez a tipikus user error. :)
aki nem ismeri a konzolokat, a jatekfelhozatalt, es nem is jatszik veluk, azzal sajnos nem lehet erdemben beszelgetni e temaban... es a Te kijelentesed sajnos erre utal :)
"PC-n nem megengedett"? Hogy lehetne ilyet kijelenteni, amikor PC-n nem definiált fogalom az "alaphardver", pontosabban játékonként más és más, még pontosabban: "ha nem fut jól, vegyél gyorsabb videokártyát, procit, stb.". Már ha van elég gyors jelenidõben, és nem csak 2 év múlva lesz, vagy még akkor sem. Konzolnál adott a hw, ahhoz kell alkalmazkodni. Alap dolog, hogy általában úgy variálják a dolgokat, hogy egyátalán ne akadjon. Inkább kevesebb poligon, kevesebb textúra, stb. Ez alól csak kevés kivétel van.
"Akinek elég a verekedõs, autós meg a manga" no comment... :))))))
ezert nem allok le barkivel ilyen temaban 'beszelgetni' :))))
egyebkent senkisem vitatta, hogy a PC-vel nem lehet jatszani, csak aki konzolt vesz, az azzal nem akar mast csinlani, csak jatszani... ennyi... ha mast is akar, vesz PC-t... sztem ezt nem olyan nehez megerteni... szerintem :)
Konzolon nem igazán megengedett az akadozás, mert az eléggé élményromboló és kizõkkentõ - úgy tûnik, PC-n ezzel nem nagyon foglalkoznak.
Akinek elég a verekedõs, autós meg a manga, annak jó lehet a konzol, de aki a stratégiát vagy szerepjátékot szereti, annak pc kell. Épp annyira való a pc is játékra mint a konzol, csak más félére. Így jön ez ide.
Szerintem aki konzolt vesz, az tisztaban van azzal, hogy csak jatekra valo... akinek mas jellegu elkepzelesei vannak, az PCt vesz :) En mindig a jatekok miatt vettem konzolt, sohasem az egyeb funkciok miatt... arra van PCm...
A konzolokból leginkább nem a grafika ami hiányzik, azzal általában nincs gond, tévén nézve pont megfelelõ, inkább az a szabadság hiányzik ami egy számítógépen megvan. Hogy azt csinálsz vele amit csak akarsz, akár többmindent egyszerre. Ha jobbra vágysz, bármikor fejlesztheted - persze nem ingyen, valamit valamiért. Egyszóval más kategória, más célokra. Mindkettõnek vannak elõnyei, és ugyanúgy hátrányai is. Tökéletes hardver meg nem létezik, épp ezért nem is kell egymásra ráerõltetni a saját cuccunk felsõbbrendûségét, mivel nézõpont kérdése hogy merre van a fel.
Mindig megmosolygom, mikor egy mar kb 4-5 eves konzolon vitatkoznak az emberek :) De megis akkor hazamegyek, beteszem a PS2-mbe a MGS3-at, es aztmondom, megis van ebben a gepben meg mindig vmi, amivel PCn nem talalkozom :)))))
Egyebkent HDTVn (mondjuk egy Philips Pixel Plus TVn) mar megint maskepp neznek ki a jatekok... A minap jatszottam rajta, es pl az XBoxos Cronicle of R. normal 100Hz-es TV beallitason full homaly (folleg a tavolabbi pontok), nagyfelbontason pedig full eles, csili-vili... (persze igy jobban kijon a gyengebb felbontas, es a kisebb antialiasing)
Es itt meg megemlitenem azt, hogy PCn meg kvara idegesit, hogy vannak jatekok, amik kva jol vannak optimalizalva, es iszonyat jol futnak a gepemen (egyebkent egy erogep :), es vannak, amik nagyon szarul...
HA mondjuk ket jatekot kene emlitenem, amelyen nagyjabol 1 motorra epulnek, akkor az a HL2 es a Vampires lenne... mig az elso fullban muzsikal, addig a masik fullban 'akad', raadasul meg szarabbul is nez ki... De pl most idegesit az EQ2... En nem tudom, hogy mi a jateknak az 'idealis' kovetelmenye, de meg olyan emberrol nem hallottam, akinel faszan megy...
Noezaz, de a konzolos jatekok tudnak magasabb Progressziv pasztazassal is ugyanolyan frameratet alkotni, ezt bizonyitja hogy rengeteg X/GC jatek tamogatja ezt. (kulfoldi tesztekben meg is emlitik, ha van). Ps2re kevesebb az ilyen tamogatottsagu jatek, de ott is akad.
Az a mondta egyszerûen csak annyit akart jelenteni hogy kisfelbontáson egy régebbi hw is jól muzsikál, nem nagy kunszt az hogy egy konzolos játék kevésbé szaggat mint egy pécés, hiszen nem ugyanolyan terhelést kell elbírniuk.
nem volt akkora marhaság,mert pl a Duke Nukem 3d is ment 640*480-as felbontásban, vagy akér a Q1 is ment, Shadow Warrior és sztem 1 kis programozói ügyességgel és hardver optimalizációval még Q3 grafix is mehetne rajta...
Asszem az nvidia azért nem akart xbox2 beszállító lenni, mert az 1-en is csak bukott, hála az MS feltételeinek. A negatívnál meg a semmi is jobb alapon inkább kiszállt a buliból. Valszeg Az ATI-nak már többet igért az MS.
"tényleg tudja pl a 60 milkó polit másodpercenként, csak akkor mást már aznap nem csinál. Tényleg ki lehet mindent hozni a hardverbõl, de ez azt is jelenti, hogy egyszerre mindent nem tud megcsinálni!"
az elméleti polyszám meg a gyakorlati az 2 különbözö dolog, mert ugye egy játék nemcsak polygonkirakásbol áll, de mindenhol igy mnegy ez az nvidia/ati kártyáknál a polyszám olyan polykra van megadva amik a képernyön 1-2 pixelesek ha nagyobbak akkor a polyszám is lefele száguld az intel-amd procik is az elméleti sebességet adják ha valos progiz futtatunk a sebesség leesik a 10-edére
"A GT különbözõ verzióinál ugyan nagyon szép munkát végeztek, de nagy általánosságban a textúrák télleg gagyik"
a GT-nél az a 'probléma' hogy fix 60 fps-es annyi polygont kell kivinnie hogy textura feltöltésre már nem nagyon futja ha 30 fps-es lenne akkor 5-ször jobban nézne ki, maradna idö texturafeltöltésre, még egy kicsivel több polyra, és még a fizikára is több eröforrás jutna de ök a 60 fps-t többre tartják , ami érthetö mivel nagy sebességnél 30 fps-en ugrál a kép de pl az xboxos programozokat ez nem érdekli
1. Grafika: tényleg tudja pl a 60 milkó polit másodpercenként, csak akkor mást már aznap nem csinál. Tényleg ki lehet mindent hozni a hardverbõl, de ez azt is jelenti, hogy egyszerre mindent nem tud megcsinálni! A GT különbözõ verzióinál ugyan nagyon szép munkát végeztek, de nagy általánosságban a textúrák télleg gagyik.
2. A beígért fejlesztéseknek jó ha a felét teljesítették (hardver/szoftver). A PS1 ilyen szempontból szerintem jobb volt, nem korbácsolták fel az elvárásokat annyira a reklámdumával. Nincs itt szó, semmiféle "házi számítástechnikai centerrõl", az is csak egy konzol és kész.
A PS3 esetében látok némi lehetõséget az elõre lépésre, de a PS2-bõl is rengeteget ki lehetett volna hozni. A Linux kitet alig akarták kiadni és ha jól tévedek az os nem is a EE/GS-en futott, hanem az io csipként berakott PS1 CPU-n (röhej), a hálózati kitbõl végül meg szépen kihagyták a winyót. Ha valaki valódi médiacentert akart belõle csinálni kénytelen volt megvenni a PSX-nek nevezett masinkát, ami szintén nem azt hozta, amivel meghirdették, be is bukott.
Végül is szerintem azért nem rossz KONZOL a PS2, csak ugye nem az, aminek a SONY hívja, azonkívül a SONY meg annyit tud bénázni, hogy az már fáj!
amikor ms dobta nv-t akkor az nv nem azzal a fostalicvska FX-szériával szopott??? mostmeg azé van 1 sokkal jobb csipjük, ammeg a másikfele hogy te nem látod hogy mi van náluk még a mûtõasztalon, de a sony igen... az tény hogy nyers erõben az ati x800xt (már asszem van 850 is) hangyafasznyival jobb mint az nv, de az nv is kitalált 1s mást... hiddel mind a két cég ugyanakkora puttó köcsög... nekem olyan vga-m van amire van pénzem, hameg mindenre van pénzem akkor olyan van ami a legjobb képminõséggel és teljesítménnyel bír... ha nv akkor nv ha ati akkor ati... most ati, de ha ma kéne megvennem a cuccost akkor már lehet hogy nv lenne
"Ez a PS3 is csak papíron fogja tudni a leírtakat, mint ahogy a PS 1-2 is. Elég nevetséges amikor valaki benyeli a reklámdumát, és idemásolgatja mintha vmi szentírást talált volna..."
honnan tudod hogy nem tudja a leirtakat? nem gondolod hogy false adatokkal égö lenne dobálozni
amugy speciel ps2-höz volt devkitem és megnéztem tényleg tudja e az adott értékeket és minö csoda tudta
Itt végülis az újságírok nyelték be a reklámdumát, amikor tényként közölték a valószínûleg a cégtõl kiszivárogtatott adatokat. Bár, kérdés, reklámdumának lehet-e hívni azt, ha egyes fejlesztõk, stb. kikottyantanak dolgokat.
"Nvidiasokban, akiket meg amugy is szivbol gyulolok.", "Az nVidiat regrol utalom", "ha mar valasztanom kellene az ATira tennek", "S az is igaz hogy nekem jobban bejon az ATi"
vs.
"NAlatok a skatulya hamar megy emberek.... eleg egy furcsa komment is, s maris na a hulye ATI buzi, na a fanatikus barom.... vicc. ... mert az sem erdekel milyen videokartya van a gepemben:))"
Ez a PS3 is csak papíron fogja tudni a leírtakat, mint ahogy a PS 1-2 is. Elég nevetséges amikor valaki benyeli a reklámdumát, és idemásolgatja mintha vmi szentírást talált volna...
// Az ATI suxxolás nem igazán izgat, az is kamuzik eleget (melyik nem?), de tõlük nem is másolt be most senki semmilyen kamureklámot.
MI a szosz elfogadhato magyarazatot adtam arra amirol nem hitted.... buksidat vakard meg, s toprengj ez hogy lehet...?:D
Igen az ember 5 evvel ezelott is letezett (en is mar) s akkor is lehettek regota letezo cegekrol benyomasai stb. Ami maig megmaradhat, s parosulhat azzal hogy az utobbi evekben adott eloleny nem torodik adott regebben erdekelt temakorrel.
Olyan melyen nem ismerem a temat hogy vitaba szalljak barmelyik ceg oldalan, (meg nem is erdekel ezert nemteszem-erre ertettem-) de attol meg annyira olvasottacska vagyok a temaban hogy ezt a velemenyemet kifejtsem.
De a PCsek vilagaban ahol csak A es B pont van ez felfoghatatlan hogyan is fugghet ez ossze!!:DD
Az nVidiat regrol utalom(meg 97-2000ben kezdodott), de amugy a dologhoz mar evek ota nincsen kozom. Ez olyan elkepzelhetetlen? Neked lehet.
S az is igaz hogy nekem jobban bejon az ATi, az elozo okokbol kifolyolag. S szerinem az MS sem viccbol vagta talonba az nVidiat a Box 2 keszitesenel.
Nem cafoltam meg semmit sem, csupan kiegeszitettem. Nem utalhatok vmit ha annyira nem ismerem, meg nem szopom a f*szom mindenfele benchmarkra percenkent? a Spenotot se szeretem, megese tudom hogy keszul.
Vagy draga okostojasok, arrol mar az ember velemenyt se mondhat amit olyan melyrehatoan nem ismer? En ilyen tiltotablat nem lattam. Bar mindenbe belekoto okostojast igen.
Huh Cheapboy gratulálok ezekhez a hozzászólásokhoz, minden mondatoddal megcáfolsz vmi elõzõ kijelentésedet. És beismered, hogy bár szívbõl gyûlölöd az nvidiát, nem értesz a dolgokhoz, nem vagy képben, és nem is érdekel a téma. Ügyes :) most meg nyugodtan kezd el markolászni a billentyûzetet h védd magad, de nehéz lesz..
a procisebesség a fizika számitáshoz kell lásd GT4 , a ps2-nek az ütközés-törés vizsgálathoz már nincs ereje , ezért kell gyorsabb hardware
Legyen igaza Vers-nek. Akkor viszont csak annyi történik, hogy a SONY megszerzi és beépíti a shader technológiát a PS3-ba.
A shader-ek viszont egy fajta CPU teljesítménykímélõ technológiát jelentenek. Ami végül is jó.
Egy kicsit más: Monnyuk lehet, hogy kezdek öregedni, de eddig sem értettem, hogy egy "ugribugri-vagy leütlek/lelõllek-mghalsz" konzolos gáménak minek ekkora brutál teljesítmény, mint amit a cell tud nyújtani.
Ez a minnél fejlettebb world simulation, meg ilyesmi, amihez kéne, lehet hogy egy stratégia/szimulátor gáménél elõre lépés jelent, de a kressbendikutt25-nél a játékost nem fogja elkápráztatni, hogy a levelek valós fizika szerint hullanak a fákról!
Az meg csak egy reklámszöveg, hogy egy ilyen brutál géppel, majd a stratégák is megkapják a magukét és akkor lesz nemulass PC!
Ha ragaszkodnak ehhez az új gyors memecsihez, akkor valszeg csak viszonylag kevesebbet raknak bele az ára miatt. Legyen 256MB. Mire kiadják a PS3-at nem lesz olyan PC amiben ilyen "kevés?" memcsi mûxik. szal jó eséllyel megint kimarad 1-2 mûfaj a konzolosok életébõl, ahogy eddig is. PL Gothic szerû RPG, maradnak az aranyos kis prüntyögõ manga csodák (ami persze nem rossz annak aki ezt szereti;))))
En nem hittem el amit irtam-nem is sugalltam hogy ez most a szentiras-, s koszonom nem kerek belole hogy fanatikusozzatok. NAlatok a skatulya hamar megy emberek.... eleg egy furcsa komment is, s maris na a hulye ATI buzi, na a fanatikus barom.... vicc. ... mert az sem erdekel milyen videokartya van a gepemben:))
Amiben igazat mondtam, az az hogy a mai konzolok nem diavetitoznek ha PSen mennek.
nagyon nem erdekel hogy elvakultPCsekkozul ki vesz komolyan s ki nem.:). ELeve higy melyebben nem is erint/erdekel a PCs grafikai gyorsitok piaca, minthogy az egyiket szeretem a masikat utalom. Ergo nem is kertem/vartam el hogy ezek alapjan barki is messzemeno kovetkezteteseket vonjon e. EN nem karom mint egyesek itt, hogy minden hozzaszolasom okos, szep, iget hirdetolegyen. Megoldja azt mas:) Csupan csak szineztem egy kicsit a dolgot.:) Lam lam az elso "kritika" meg is erkezett.... :). Mier olyan fontos ez nektek?
C <> asm. A lenti szövegen nem tudom, mi a "Sony féle kamu". És én sem tudom, mi a gond a #20-assal. Ja, gondolom az ATI és a koppan szavak egy mondatban említése. (Azért mondjuk tényleg kell merészség az nVidia részérõl, hogy - nekem legalábbis úgy tûnik - ujjat húz a Microsofttal.)
Megcáfollak. :) Nem kéne ennyire benyelni a marketinget. Ilyen Sony féle kamukat lehet idézgetni sok helyrõl (intel, ms, amd, nvidia, ati, stb...), az is pont annyit ér. Tizedét nem kell elhinni, különben ebben is csalódni fogsz, aztán készítheted a "PS3 suxx" logódat is. :)
THE GRAPHICS CHIP in the PlayStation 3 will be a hybrid NV40-50, according to reports at PC Watch and Xbit Labs. While the bulk of the core will use NV40 (that's GeForce 6-series) architecture, techniques developed for the next-generation chip will also be utilised. Interestingly, we have recently been hearing that NV50 is cancelled, but what (if any) relationship this has to its utilisation in the PS3 we don't know.
The reports suggest that the GPU will be made at Sony's own fab, which is well known for having a 65 nanometre process. This kind of shrink will allow the chip to run far cooler than the NV40 does today - we don't expect the PS3 to have a dual slot graphics cooler.
The graphics hardware will support XDR memory, which is a proprietary technology created by Rambus Inc. Console followers will know that RDRAM was used in the PS2 for the main system memory, and we don't expect anything different this time around. As early as 2003, we reported Rambus being used to power Sony's Cell processor, which requires extremely high-speed interconnects to pump data back and forth between subsystems
a sony régebbi API-jai mind C-vel készültek a winfos apik meg C++, szerinted melyik a hatákonyabb?
nemtudom mi a bajod a hozzászolásommal, cáfolj meg ha tudsz
Az API egy szoftveres dolog, tulajdonképpen függvénykönyvtárak. A Sanyi API-jával is lehetne programozni pl. a radeonokat is, ha megírnák hozzá (de minek?). Az egy más kérdés hogy mennyire lenne lassú ezen API eljárások végrehajtása, hány GPU mikrokód lépésre lenne szükség (feleslegesen), amire egy másik féle API-val nem. A Sony cuccok eddig is a bonyolult programozhatóságról voltak hírhedtek...
"Ha 2006-ban ki akarják adni a PS3-at, akkor kb pont egy évük van csak egy tök új GPU, egy tök új technológia kifejlesztésére!!!!"
már 2 éve fejlesztik együtt a sonyval a gpu-t, ugy tudom már kész is van, 80%-ban a sony oprendszere a linux lesz, az api-ja pedig az opengl_es
fejetlenség nincs a sonynál, a mai technologiával 10 PS2 gput-t tudnak rátenni egy chipre, 800 MHZ-en, ez 50 -szer lenne gyorsabb a ps2-nél, 3 milliárd poly/sec és nem kerülne semmibe , mivel ez már készen van régota de a sony ugy döntött ennél több kell, és az nvidiahoz fordult egy jobb technologia létrehozásáért az uj modszerrel 200 milliárd polygon/sec is elérhetö
a m$ meg az ati nagyot fog koppanni , mit gondolsz az eddigi nv50-es fejlesztés mér került a kukába? a sony chipje tul durva lett
"Sony nagyon nagy marha volt hogy oveluk jott ossze..... vicc" "Nvidiasokban, akiket meg amugy is szivbol gyulolok."
Ilyen kommentek után akinek van esze nem vesz komolyan téged!
Szerintem itt valami nagyon nem stimmel!!!
Ha 2006-ban ki akarják adni a PS3-at, akkor kb pont egy évük van csak egy tök új GPU, egy tök új technológia kifejlesztésére!!!!
Az enyvvídiának olyan követelményeket kell teljesíteni, ami viszont nem piskóta! Pl DX helyett SONY APIk. Na most pl eltudom képzelni, hogy a legújjabb gámék, viszont nem teljesen API kompatibilisek. Ugyanis a programozók, hiszen "azért vannak" esetleg belepiszkáltak, optimalizálták ezeket az API-kat. Szal számomra ezek után nem bizti, hogy PS2 kompatibilis lesz a PS3, legalább is az újabb játékok tekíntetében!!!!!
A NVVÍDIJA soha nem dolgozott beágyzott memóriával, márpedig a PS2 GS-ének egyik fontos része, és a PS3-ról eddig napvilágot látott infók ilyen GPU-ról szoltak.
Itt most két verziót tudok elképzelni: 1. Vagy óriási fejetlenség és kapkodás szemtanui vagyunk a SONY részérõl 2. Valamit marha jól eltitkoltak és még most is titkolnak a PS3-al kapcsolatban. 3. Valóban képesek a rendelkezésre álló idõ alatt prezentálni ezt a technológiát
Hirtelen nem tudom, melyik verzió lenne a meglepõbb a számomra!
Most, de kesobb megint ATI kiralysag lesz mint ami eddig is volt mar egy joideje. En tobbet latok bennuk mint a Nvidiasokban, akiket meg amugy is szivbol gyulolok.
Nekem kiralyabb az ATI. De azer olyan nagyot nem tevedtem.
S en kemenyen ATI parti vagyok, ezt illik tudni (no nem a GC miatt, az is biztos).
Hát az ATI sztem meg nem csinál bármikor olyat mint az Nvidia. Az Nvidia többet csinált az FX5950Ultra-hoz képest mint az ATI a 9800XT-hez képest. És ki tudja, ez a fejlõdés lehet mégegyszer megismétlõdik.
Hat elegge elnezted, mert a GC Xbox Ps2 mindegyiken sok jatek tamogatja mar most is elegge regota progresive scant. Nem lenne az kepregeny, oriasi tevedes. Az ATI meg egyertelmuen jobb mint az Nvidia, a Sony nagyon nagy marha volt hogy oveluk jott ossze..... vicc.
Én veszek majd egy PS3-at! Ezt a gépet ami van nem fejlesztem!
Erdekes volt latni a MediaMarkt-ban a PS2-n futo NFSU2-t meg mellette ugyanez PC-n 19"-os Flatronon. Hat en biztos hogy nem fejlesztem tovabb a gepet es a kovetkezo gepem mar konzol lessz, de szinte banto volt a tueles kep a monitoron meg a sokkal homalyosabb kep a TV-n, PS2-n. Most itt nem a konzol a lenyeg hanem hogy TV-n az eletbe nincs olyan eles kep foleg hogy a felbontas 640x480, vagy PAL. En a filmeket mindig TV-n nezem, ehez ugye le kell vinnem a nappaliba a gepet a TV-hez, es ha ramjon kiprobalom az eppen aktualis jatekot TV-n. Eleg szar hogy amit monitoron meg ki lehet venni a tavolban az TV-n vagy nem latszik vagy csak valami maszat.
Lehet, de nem valoszinu. Hameg a konzolok is a nagyfelbontas fele kacsingatnak annak meg az lessz az eredmenye hogy keves lessz a szufla hosszabb tavon. Most mind az XBOX, PS2, GC jol futattja meg a jatekokat de ha 1024x768 vagy e folott kene nyomniuk az mar boven kepregeny lenne.
Mért szerinted nem lehet szebb képe seminek mint a te monitorodnak?