Csak fél füllel hallottam, talán a második napon volt, hogy Al-Attiyah megállt egy motorsnak és üzemanyagot adott? ez errõl szól, még ha a gyõzelem is a cél egyeseknek, de a sportszerûség mindenek fellett.
A peru21.pe hírportál beszámolója szerint a tragédia még vasárnap következett be, amikor a 37 éves Luis marcelo Soldavini egy ultrakönnyû kisrepülõgéppel szállt fel 11 éves kisfia társaságában, hogy madártávlatból követhessék a rali eseményeit.
A beszánolók szerint azonban a kisgép Buenos Aires közelében meghibásodott és lezuhant, a kiérkezõ mentõk és tûzoltók pedig már sem az apán, sem pedig a kisfián nem tudtak segíteni. A perui lap beszámolója alapján a tragédia pontos okairól még nem tudni semmit, a hatóságok vizsgálják a légibaleset részleteit.
BMW PROTO TRIO BMW Self construction. Made by the Co-driver Hillel Segal from Layogev Co BMW X5 CC BMW X3 CC
Hummerek nagyon mennek, Gordonék jól fejlesztették a vasat, remélem kitart a lendület.
Itt a bûnös
Igazából mindent megnyertek, így megérthetõ hogy másra összpontosítanak, bár nekem hiányoznak.
Amúgy privát csapatok miért nem vettek Tuareget? biztosan drága, de vannak tehetõsebb teamok, akik ki tudták volna fizetni, vagy nem voltak eladóak, nincs alkatrészutánpótlás? pedig egy ilyen autóval bármit el lehetne érni még idén.
Mennyire irritál a TV2-n a Dakar mûsorban az a dopla Chips és az Energiaital reklám. Az az energiaital egy szar én mondom nektek, ihatatlan kategória. Miért az a barom mûsorvezetõ?
A város apraja, nagyja összegyûlt Mar del Platából. A tengerpartról korábban jöttek fel az emberek, és úgy ahogy voltak, fürdõruhástól, kempingszékestõl leültek a kordonok mentén.
Aki nem fért a kerítés közelébe, az meg távolabb a téren foglalt helyet, mert néhány értékes pillanatot onnan is elcsíphetett. Nem a szilveszter miatt volt fiesta a városban (az csak ezután következett), hanem annak okán, hogy a Dakar-mezõny az ünnepélyes rajtra készülõdött. Élõ emberfalban haladtak a versenyzõk (sajnos hét quados csak versenyen kívül, mert a jármûvüket prototípusnak minõsítették és nem vették át a technikai ellenõrzésen), és tehettek bármit, ünnepelték õket.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs érces hangú Opel Antarája természetesen hatalmas sikert aratott, nemcsak azért, mert szép, hanem azért is, mert hangos, és itt az mindennél többet számít. Az emberek egyszerûen megõrülnek az erõs autókért, a versenyzõkrõl már nem is beszélve. (Összesen amúgy 443 jármû haladt át a rajtdobogón: 161 autós páros, 173 motoros, 30 quados és 74 kamionos trió.)
"Elképesztõ volt az egész. Kilométereken keresztül végig álltak az emberek a kordonok mentén. Visszatért a régi érzés, amit már el is felejtettem, s amit kétezer-kilencben éreztem, amikor legutóbb itt jártunk. Az emberek imádják errefelé az autósportot, s ezt minden lehetséges módon ki is mutatják. Elképesztõ, mekkora szeretet árad felénk" - mondta Szalay Balázs, akinek ez a tizenegyedik Dakarja.
Az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László már inkább a versenyre koncentrált, attól kezdve, hogy megkapta az itinert, elõtte leszállt a vörös köd, számolt, színezett, a rajtceremóniára várva már a vasárnapi szakaszt tervezte, amely során amúgy egy rövid, tengerparti száguldás és több száz etapon megtett kilométer vár a mezõnyre.
Elõtte azonban még az Opel Dakar Team is megköszöntötte az új évet. A rajtceremónia után közös vacsorával ünnepelt a csapat, majd testületileg levonult az Atlanti óceán partjára, ott koccintott éjfélkor. A kis magyar különítmény kiegészülve a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc versenykamionos trióval és a szervizkamion legénységével a strandon elénekelte a magyar Himnuszt, majd közvetlenül ezután pihenni tért, hiszen hosszú út vár rá vasárnap, amikor ténylegesen is elkezdõdik a 2012-es Dakar-rali.
Érdekes lesz idén a Dakar. Egy csomó sztár nem is indul el. VW kilépett, csomó embert vitt magával (Sainz pl.), Chagin sem indul...
Bannert meg majd hamarosan cserélem! :)
Hajár Robby! :)
Nyilvánosságra hozták az elsõ fotókat arról a Hummerrõl, amelyet az amerikai fenegyerek, Robby Gordon csapata készít fel a címvédõ Nasser Al-Attiyah számára a 2012-es Dakar-ralira. Ahogyan arra számítani lehetett, a fõszponzor a pilóta hazája, Katar.
Bizony! Idén érdekes versenyünk lesz azt hiszem. Rakd össze:Nasser+LS7+hátsókerékhajtás... Vagy megnyeri vagy hatalmasat fog esni vele,de mindkettõt igen látványosan mûveli a srác.
Üdv Mindenkinek! Dakarról képeket merre találok amik nem kis méretûek hanem pl 1440*900 asak?Esetleg Hd kép?Válaszotokat elõre is köszönöm.
KAMAZ 1-2-3-4,azért biztos van benne szerencse is,de van mögötte szakmai,és versenyzõi tudás is! De emelem kalapom minden versenyzõ elõtt akik befejezik a viadalt!
Azóta találtam egy helyet ahová felpakolják az angol Eurosportos közvetítéseket (a kommentátor viszont nagyon balfasz, a magyarok sokkal jobban tolják. Másról se beszél, csak hogy mennyire szép idõ van meg ilyenek... -,-').
Egyébként van egyetlen egy magyar a mezõnyben, Horn Albert, aki Curic Drazen horvát pilóta navigátora. Pajero-val mennek és per pill 33.-ok összetettben. LINK
Nem tud vmi linket ahol magyar/angol eurosport összefoglalót lehetne nézni streamelve? Eurosports playerre vhogy nincs pénzem elõfizetni, Pesten meg nincs kábeltévé
A TV2-es összefoglalólak meg vissza lehet valahol nézni? Másnap iskola, nem bírok addig ébren maradni! :S
Az a szörnyû hogy a magyar különítmény szépen helyt állt és sikereket ért el még pár éve, erre most otthon kell ülniük:(
Egy magyar indulónk van jelenleg: Horn Albert navigál egy épített pajeroban a horvát Drusicsnak.(remélem jól írom) Szalay Balázsnak sajnos nem jött össze a pénz mert a válság miatt a szponzorációkat nagyon lecsökkentették. Palikról lentebb már írtam,Szobi Balázs sajnos idén elhunyt egy balesetben. Motorosaink és quadosaink pedig háttér nélkül nem indulnak. Általában helyet szorítottunk a cuccaiknak a kamionban és ha szükség volt rá segítettünk a szerelésben is. A Liszi-Sin páros szintén anyagi okok miatt nem indul. Fazekas karcsi nagyon rajta van de õ szponzorok nélkül versenyez ezért lassan tudja rá összerakni a pénzt,ha minden jól megy a 2012 es dakaron elindulnak. Mióta Dél Amerikában van rendezve a költségek iszonyúan megugrottak de errõl is írtam lentebb. Szorítsunk Berciért,nem állnak túl jól mert kevés a pótalkatrész de azért remélem végigmennek valahogy.
Jol latom, hogy az iden egy darab magyar se indul?
Az alapvetõ probléma nem is igazán ez. Mint minden sport ez is a pénzrõl szól. Az,hogy Dél-Amerikába vitték az bizony üzlet volt, nem is kicsi. Wolksvagen Tarek,mond ez a név valamit? A wv nyitott Dél-Amerikában és kellett a termék népszerûsítése. Így a helyszínváltozást meg is indokoltuk.
A dolog másik oldala pedig megint a pénz. Iszonyatos pénzbe kerül ezen a versenyen részt venni,a költségek kb: 30 milla amatõr kategóriában,értsd: csak versenyautó semmiféle háttér,se szervíz se alkatrész. 100 milla körül ha fél amatõrként mész értsd:valakitõl bérelsz helyet a cuccaidnak a kamionján, a 2 szerelõd meg jön egy pick-uppal. Félprofiként beleszaladhatsz a 200 millába itt már van egy két szervízkamion,esetleg egy T4 versenyben ami támogat. A csapatnak nevezési díj repülõjegy,szállás,ellátás,üzemanyag,ezek iszonyatos pénzek ám!
Ez pedig maga után vonja ,hogy mi a francért akarsz te ennyi pénzt elkölteni ha már az elindulás pillanatában biztos hogy az elsõ 10 ben nem lehetsz. Íratlan törvény:Dakart csak gyári autó nyerhet és csak diesel. Ezt szegény Shlesser bácsinak konkrétan az arcába vágták,át is ment gyorsan az Afrika race be:D
Az emlékezetes Palik kontra Szalay balhé is épp emiatt robbant ki csak Laci nem igazán értette,és szépen felfújta.Mondjuk nem is indulhat többet a büdös életben Dakaron. Ott konkrétan a Mitsu közölte,hogy márpedig olyan nincs, hogy gyári Mitsu ne végezzen az elején ezért gyk. módosították a szabályokat.
A gyári csapatok költségvetését pedig le sem merem írni,gyakorlatilag minden nap új autót építenek nincs olyan ,hogy kicsit lóg had menjen még egy napot:D Kopó mozgó alkatrészt minden szakasz után cserélnek ha jó ha nem jó. A paraszt meg veszi az x3ast mer az nyert a Dakaron is
Pedig köze nincs egymásoz a 2 gépnek,kivéve a lámpákat a szélvédõt és a kormánykapcsolót No röviden ennyi.
Egyre jobban veszti a fényét ez a verseny, valamiért nekem ez az érzésem. Holott az érdeklõdés még mindig megvan iránta hiába már nem Afrikában róják az utakat.