Nagyon jók. Gyõzzenek idén is! Vlagyimir cár nyerte egyébként a tegnapi szakaszt. Kabirov elõtt. A szervizkamiont viszont szerelni kellett,így Margyejevék visszacsúsztak az összetett 8. helyre.Én úgy vagyok vele,hogy nem szégyen,hisz csak egy szervizkamion,nem a gyõzelem a feladatuk,hanem,hogy alkatrészt vigyenek,inkább az a szégyen(az érintetteknek) amikor még ez a szervizkamion is veri a nagy drága nyugati versenytechnikákat,és 3.nak ér be,bõven az autósok között:D Viszont a két versenykamion hibátlanul ment tegnap is,a 7. szakaszon, amely szakaszra azt mondják,hogy a leghosszabb és legnehezebb volt.Csagin tegnap megszerezte 53.dakar szakaszgyõzelmét. Ezzel szakaszgyõzelmeket tekintve egálban a 9-szeres Dakar- gyõztes Peterhansellel (akinek szintén 53 szakaszgyõzelme van),a világ legeredményesebb Dakar versenyzõje lett!Gratulálok!
Sanyi elvileg bukfencezett és idõt veszített, így Attiyah hozott rajta pár percet!
Gordon:D:D:D lol
Amúgy a navigátora még be sem szállt az autóba de már padlón nyomta neki. Elvileg van az a szabály hogy addig nem indulhat el amíg be nem kötötte magát, vagy nem?
Elvesztette a fejét a spanyol úriember =)
Carlos Sainz elvesztette a fejét. A fegyelmezett, mindig úriemberként viselkedõ spanyol ordibált egy kicsit a szakasz céljában Robby Gordonnal, s tette mindezt azért, mert forrófejû és öntörvényû riválisa a San Juan és San Rafael közötti szakaszon hátulról „megkoccolta” a Touaregjét. Az még csak hagyján, hogy ilyet nem illik csinálni, de azzal szemben pláne illetlenség, aki vezet az összetettben, s a végsõ gyõzelemért mással vív hatalmas csatát.
Egyre jobban veszti a fényét ez a verseny, valamiért nekem ez az érzésem. Holott az érdeklõdés még mindig megvan iránta hiába már nem Afrikában róják az utakat.
Az alapvetõ probléma nem is igazán ez. Mint minden sport ez is a pénzrõl szól. Az,hogy Dél-Amerikába vitték az bizony üzlet volt, nem is kicsi. Wolksvagen Tarek,mond ez a név valamit? A wv nyitott Dél-Amerikában és kellett a termék népszerûsítése. Így a helyszínváltozást meg is indokoltuk.
A dolog másik oldala pedig megint a pénz. Iszonyatos pénzbe kerül ezen a versenyen részt venni,a költségek kb: 30 milla amatõr kategóriában,értsd: csak versenyautó semmiféle háttér,se szervíz se alkatrész. 100 milla körül ha fél amatõrként mész értsd:valakitõl bérelsz helyet a cuccaidnak a kamionján, a 2 szerelõd meg jön egy pick-uppal. Félprofiként beleszaladhatsz a 200 millába itt már van egy két szervízkamion,esetleg egy T4 versenyben ami támogat. A csapatnak nevezési díj repülõjegy,szállás,ellátás,üzemanyag,ezek iszonyatos pénzek ám!
Ez pedig maga után vonja ,hogy mi a francért akarsz te ennyi pénzt elkölteni ha már az elindulás pillanatában biztos hogy az elsõ 10 ben nem lehetsz. Íratlan törvény:Dakart csak gyári autó nyerhet és csak diesel. Ezt szegény Shlesser bácsinak konkrétan az arcába vágták,át is ment gyorsan az Afrika race be:D
Az emlékezetes Palik kontra Szalay balhé is épp emiatt robbant ki csak Laci nem igazán értette,és szépen felfújta.Mondjuk nem is indulhat többet a büdös életben Dakaron. Ott konkrétan a Mitsu közölte,hogy márpedig olyan nincs, hogy gyári Mitsu ne végezzen az elején ezért gyk. módosították a szabályokat.
A gyári csapatok költségvetését pedig le sem merem írni,gyakorlatilag minden nap új autót építenek nincs olyan ,hogy kicsit lóg had menjen még egy napot:D Kopó mozgó alkatrészt minden szakasz után cserélnek ha jó ha nem jó. A paraszt meg veszi az x3ast mer az nyert a Dakaron is
Pedig köze nincs egymásoz a 2 gépnek,kivéve a lámpákat a szélvédõt és a kormánykapcsolót No röviden ennyi.
Egy magyar indulónk van jelenleg: Horn Albert navigál egy épített pajeroban a horvát Drusicsnak.(remélem jól írom) Szalay Balázsnak sajnos nem jött össze a pénz mert a válság miatt a szponzorációkat nagyon lecsökkentették. Palikról lentebb már írtam,Szobi Balázs sajnos idén elhunyt egy balesetben. Motorosaink és quadosaink pedig háttér nélkül nem indulnak. Általában helyet szorítottunk a cuccaiknak a kamionban és ha szükség volt rá segítettünk a szerelésben is. A Liszi-Sin páros szintén anyagi okok miatt nem indul. Fazekas karcsi nagyon rajta van de õ szponzorok nélkül versenyez ezért lassan tudja rá összerakni a pénzt,ha minden jól megy a 2012 es dakaron elindulnak. Mióta Dél Amerikában van rendezve a költségek iszonyúan megugrottak de errõl is írtam lentebb. Szorítsunk Berciért,nem állnak túl jól mert kevés a pótalkatrész de azért remélem végigmennek valahogy.
A TV2-es összefoglalólak meg vissza lehet valahol nézni? Másnap iskola, nem bírok addig ébren maradni! :S
Nem tud vmi linket ahol magyar/angol eurosport összefoglalót lehetne nézni streamelve? Eurosports playerre vhogy nincs pénzem elõfizetni, Pesten meg nincs kábeltévé
Itt sztem fenn lesznek a napi összefoglalók, persze lehet, h 1-2 nap késéssel.
Elqrtam a linket,nemtom mért, szal piranha.excom.us a cím.
Azóta találtam egy helyet ahová felpakolják az angol Eurosportos közvetítéseket (a kommentátor viszont nagyon balfasz, a magyarok sokkal jobban tolják. Másról se beszél, csak hogy mennyire szép idõ van meg ilyenek... -,-').
Egyébként van egyetlen egy magyar a mezõnyben, Horn Albert, aki Curic Drazen horvát pilóta navigátora. Pajero-val mennek és per pill 33.-ok összetettben. LINK