Ez azért nem ilyen egyszerû...a kanadaiaknál egymással versenyez az Acura és a Honda, ha egy gyártónak érdeke a sportos arculat erõsítése, akkor meg fogja lépni ha van rá lehetõsége, nem mint gyártó kell hogy részt vegyen, hanem csak az autót adják,...de mint az említett példában akár egy gyártó is megversenyezteti a mérnökcsapatát egymás ellen. Ez ami most megy kb a CTCC-t vetíti elõre jövõképként...
és még ez nem is lenne nagy baj, csak az FIA alatt ez pusztán üzlet lesz..nem sport.
Plusz kiölik belõle ami a jó benne. Az összes fiatal srácot hátérbe teszik, csak a gazdag pénzes emberek jutnak jó autóba jó csapatba stb stb.. Valljuk be se Tarquininek se Menunek se Mullernek már semmi keresni valója ott.
Amit te szeretnél az nem ez:D Ha az ember hosszabb versenyt erõsebb hátsó kerekes autókat, és ilyet szeretne látni az nézza a V8 supercarst
2 hét múlva Bathurst..nézzük is ;)
ha nem lenne Zengõ Team a WTCC-ben nagyon sokan nem néznék itthon..én sem. Meglehet nézni a külföldi WTCC futamokon mennyi nézõ van..ezen nem tudom az FIA emberei miért nem gondolkodnak el az okokról.
Jó de ez Tura autó..
Most nézd logikusan.. A Tura autózás sosem a 800 löerõs atom brutál hátsó kerekes autókról szólt.
Ennek a sportnak a lényege, az, hogy Józsi bácsi által kedvelt Ford focus versenyzik a pályán Mari néni által kedvelt chevy Cruzzal.. A hátsó kerék hajtás ezekben a rétegekben csak a BMW náél található meg vagy az Audinál az összkerék, esetleg a Mercedes de az már, hát nem tudom nem ez a kategória.
Egyszóval felesleges ebbe az irányba menni, hiszen alig van olyan gyártó, ami ilyen köbcentis hátsó kereles autót gyárt.
Amit te szeretnél az nem ez:D Ha az ember hosszabb versenyt erõsebb hátsó kerekes autókat, és ilyet szeretne látni az nézza a V8 supercarst, vagy a DTm-et vagy mit tudómén..
Ezek az autók gyengék, nem sokban különböznek utcai társuktól, és éppen ez a jó bennük. Mert olyan autokat látsz versenyezni amiket holnap láthatsz kint a körúton, vagy ha megfelelõ mennyiségû pénzzel rendelkezel másnap megveheted a szalonban.
A több gyártó is nehéz kérdés. Ugyan is régebben volt egy Audi gyár, volt egy volvo gyár, volt egy Ford gyár stb stb.
De manapság egy céghez kapcsolódik 4-5 márka. Tehát ha a GM behozza a chevyt, akkor már nem fogja az opelt, meg a többi maga alá tartozót, hiszen saját magának nem csinál konkurenciát.
Btcc ben is a legtöbb autó nem gyári.. A Ford sem gyári csapat, a Ford kittet gyárt a Focushoz amit meg lehet venni, de nem áll mögötte az egész gyártó..
10 perc is unalmas tud lenni ha csak két autó van a pályán :)) Viszont 40 perc is izgalmas lehet 4-5 versenyképes gyártóval, akár bolyra is szakadhatnak...a lényeg hogy ne feltétlen egy íven rajzoljanak a pályán, és legyen lehetõség felzárkózni...pl. a gumikopásnak köszönhetõen. Több gyártó kellene az a lényeg, és ezt nem feltétlen a költségek csökkentésével lehetne elérni (meg az FIA segítségével). Majd minden gyártó tud jó autót adni, és vannak versenyképes istállók is akik megfelelõen tudnának versenyeztetni egy márkát, ha az nem mint gyári alakulat akar részt venni...a lényeg hogy legyen értelme...mert most hiába lett olcsóbb ha nem lehet felérni az elejére, mert be vanna szûkülve a lehetõségek...ha belegondolok minek jöjjön ide valaki RWD hajtással?..vagy összkerékkel? ..jól lebüntetik hogy a versenyzéstõl is elmenjen a kedve, FWD-vel kell jönni és ha az FIA szelei is úgy akarják akkor majd dagad a vitorla. De a sport alapvetõen a hátsóhatásról szól..ez az ideális kigyorson és fékezésen is, az FWD kigyorson elforog, mert hátratolódik a súly nem elõre, féken meg a hajtott kereket fékezi orrmotor mellett, szrul használja a gumiját,...és el is koptatná ha hagynák...régen ez olyan szépen kijött még az Alfa-s idõszakban, aztán ezt jól kihozták a gumigyártóval és a szabályozással hogy ne így legyen...mivel a legtöbb gyártó FWD-t gyárt, így õk a megcélzott réteg. Viszont így az RWD-nek nincs értelme bejönni, az FWD meg kihasználja hogy a sorozatnak új gyártókra van szüksége...ehh fuckom kivan néha az üzlettel, meg a bszari vezetõkkel...
Ebben van igazság is meg nem is::D Nem tudom.. Néha ez a 25 perc is tud unalmas lenni.. Plusz azt is hozzá teszem, hogy amikor a BMW több pénzel volt pl a BTCC-ben a RAC színeiben. Olyan pályákon amik full elsõ kerekes pályák mégis bajnokságot tudtak nyerni Turkingtonnal. Szóval én nem látom ezt benne.. Szerintem pont gyó ez így...)
Szvsz lehetne hosszabb, +4-5 kör még nem jelentene tankolást Û(azt én sem akarom), de jobban kijönne az FWD gumihasználata, és így talán több RWD gyártó érdeklõdne a WTCC iránt... Jelenleg az FWD-nek kedvez sajnos (1-2 helyszínt kivéve) ...oké hogy a legtöbb autógyártó már elölhajt sajnos, de azért vannak még RWD kocsik más gyártóknál is..ha csak még két gyártó jönne én már örülnék.
Neeeeeee ki ne találják.. Ennek pont ez a lényege.. Ezekkel az autókkal ennyit szabad csak menni..
Gondolj csak bele ebben a sportban az nem látvány, hogy egy autó megy a pályán hiszen a végsebeségük 220 km körül van.. Tehát ha csak azt kell nézni, hogy egy Cruze egyedül megy a pályán halálra unod magad, mert kb egy jobb kocsival ugyan ezt meg tudod csinálni (persze sarkítva mindenki tudja, hogy nem de a lényeget érted) Ebben pont az a jó, hogy nincs idejük szétszakadni, és gyilok van amíg vége nincs. 5-10 nagyjából egy tudású autót látni küzdelem során izgalmas. Ha ebbe beleraknak box kiállást, hosszabb távot kb 10 perc után egy érdektelen körözés lenne belõle..
Jövõre megint változik a kvali rendszer a WTCC-ben. Az idõmérõ második szakaszának leggyorsabb 10 helyezettjét fordítják meg a második verseny rajtrácsának kialakításához. Továbbá a Q2 leggyorsabb öt pilótája pontokat kap az 5-4-3-2-1 minta alapján.
"Bármennyire is nehéz elhinni, de én nagyon boldog és elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. Jó volt érezni, hogy az autó megy alattam, hogy ott tudok maradni a Chevrolet-k nyomában. Az, hogy jól sikerült a rajtom, és hogy a verseny legnagyobb részében a második, illetve harmadik helyen autóztam, engem teljesen feltöltött, visszanyertem az önbizalmamat. A csapat számára viszont a lehetõ legrosszabbkor jött ez a hiba, nagyon megérdemlik már a sikert, erre pont az oscherslebeni kudarc után úszott el a dobogó. Sajnálom, hogy elrontottam, de az ilyen hibák sajnos késõbb is elõfordulhatnak. Elnézést kértem a szerelõimtõl és Zengõ Zolitól is."
akkor most 4 pont elõnye van, uramatyám itt a világvége..
mert versenyzõ, megpróbálta, nem jött össze.. ez van, legközelebb összejön..
ha bejött volna másodiknak emlékeznél késõbb erre a versenyre ? és ha még az utolsó kanyarban visszaelõzött egy sevit akikkel egész versenyen csatázott majd megnyeri?..
azért ne felejtsük már el hogy õ csak egy tehetséges srác aki "idõsen" beült egy versenyautóba és parádésan vezet, nem 5éves kora óta nevelték versenyzõnek..
Ez mind szép és jó, csak nem arról szól hogy egy 2. helyet ( amibõl nem lett volna már elsõ, mert nem lehetett ott elõzni ), miért dobott el egy, s majd egy 3. vagy 4. helyet egy második teljesen amatõr hibával?
Csak akkor lett volna esélye elõzni, ha Müller hibázik, de nem hibázott az utolsó körben sem, az utolsó kanyarban meg nincs az a versenyzõ aki bepróbálkozna, hiszen a kanyar karakterisztikája olyan hogy ha valaki jó íven fordul akkor máshol nem lehet, persze ha valaki rossz íven megy mint Norbi és teljesen leesik róla akkor el lehet menni mellette, mint láttuk a példát, tehát egy érv sincs amellett hogy miért kellett volna próbálkoznia, amikor teljesen esélytelen volt... egyszerûen csak be kellett volna venni a kanyart, aztán ha valami nagy mákja van és kigyorsításnál valamit elront Müller akkor még le lehetett volna gyorsulni, de erre is kicsi az esély.
ha így folytatja jövõre is elmondhatja magáról rookie a mezõnyben..Oschersbõl nem tanult semmit gyanítom ebbõl sem fog. maxi jól csinált mindent az utolsó kanyarig aztán megint filmszakadás nála..
Amúgy gondoljatok csak bele. Ha tudjátok, hogy gyorsabb vagy az elsõ helyezettnél és mögötted jönnek még gyorsabban, akkor mit csinálnátok? Néznétek ahogy megelõz téged a gyorsabb autó, vagy elõre törni és próbálkozni az elsõ helyért? Ha megelõznek alapból próbálsz mindent megtenni azért, hogy visszatámadj ahogyan csak tudsz. Ez a hiba benne van mindenkibe egy ilyen kiélezett versenybe az utolsó körben. Huff is hibázhatott volna mert ott elég kemény féktávot vett amikor bement a Norbi mellé.
Az elõzésre esélye nem volt már ott, másrészt nem hogy elõzni akart, hanem el is baszta egyszer, majd kétszer. Ez amatõrség ( s a sokadik ilyen eset, amibõl nem tanul ).
ezt azért gondold át még egyszer... btw, ha csak a védekezésre koncentrál, simán behozta volna. faszért kellett még támadnia, úgyse lett volna reális esélye elõzni :(((
Nem hogy kellett volna, az ilyet ziccert kötelezõ berúgni.
Sokba kerülhet ez még Zengõéknek, a szponzorok türelme is véges. Norbninak meg kellene érteni hogy itt pontokra megy a játék. Vegyen példát Mullerrõl, egész elsõ félévben Huff mögött szívta a faszt, kivárt, és tessék most õ vezet.
Azért nem volt könnyû helyzetben Norbi!Muller próbálta lassítani végig és már hátulról is próbálták támadni!A tempóval nem volt gond de ez a hiba nem kellett volna.Illett volna a dobogóra állni!
Jó lenne már egy alapos agymosás itt a nagy álmodozás közepette, mert ez is baromi nagy hiba volt. Nem kell sajnálni, mert nem érdemli meg. Le kell ülni, átbeszélni a dolgokat, mert ez így nem mehet tovább.
már vártam... szétverek vmit mindjárt.
a mocskos büdös kurva életbe, mi a faszért kellet májerkodni!