Az elsõ futamot nem láttam.Nekem tetszett a 2.futam.Vártam már,hogy elkezdjék lökdösni egymást.Amikor a 3 chevybõl csak 1maradt tarquini mögött,az valami hatalmas volt:D Meg Michelisz 8. helye is csodaszép.
Nem értelek titeket.Egyszer azt mondjátok,hogy a lökdösõdés hiányzik és amikor van egy kilökés vagy valami,akkor meg egybõl jöttök,hogy ezt nem így kéne,mert blablabla...
Nem mondja, hogy elcseszte :) mármint a támadást, de errõl Tarquini sem beszél, szvsz Huff úgy fogta fel mint versenyhelyzetet, és ez igaz is. De hogy Tarquini legközelebb meg lesz pöccintve az ziher...na nem mintha Huff nem ismerné a stílusát...sõt még talán el is ismeri. De ez a túraautózásban mindig is így volt, és mindig is elfogadott volt,....ha lassabb vagy akkor nem fogod végigvédekezni a futamot az ziher....egyfelõl értem Menu-t amiért visszafogta magát, másfelõl ezzel is kicsit meghal ez a játék szvsz. Ez egyszerûen nem volt a túraautózás sajátja....nem lehetett védekezésbõl megélni régebben. ...és amikor a három Chevy ott tolta a Seat-t én meg voltam gyõzõdve arról hogy ki fogják tenni, még mondtam is a többieknek. ...és abban is biztos vagyok hogy ha Thompson a mezõnyben lenne akkor Tarquini nem élne meg védekezésbõl...oo de piszkosul hiányzik innen az a fickó :( Szal Huff is támadó szellemû versenyzõ és ezért kedvelem is, és nyílván egy támadásban benne van a hibázás, azon sem csodálkozom ha mindenki ellentétesen látja mint én....ez csöppet sem szokott megingatni egy kétes versenyhelyzet megítélésénél, az már annál inkább ha azt veszem észre magamon hogy elõítéletem is szerepet akar(na) játszani, ezért vizsgálom felül többszörösen is a véleményem, de azért mert mindenki mást gondol azért ziher nem. Nem jó a kamera, és a youtube-n is csak az eurosport-s verza van fent. De nálam még mindig úgy áll a dolog ahogy leírtam, és Tarquini-nek lezavarnék egy saller-t, mert most ugye nem szimpi a Chevy mert erõs, és szimpi a Seat mert elvileg gyengébb technikával védte be a futamot, de engem ez sem befolyásol.....szvsz piszkos dolog volt, pláne hogy elcseszte...mert ha motorerõbõl mennek be neki, és ezért tolja a fûre még talán benézem. De elcseszte, és ezért lehetõséget adott Huff-nak, az pedig persze hogy támadott, és Tarquini nem fineszbõl védte be a helyét, hanem favágó módon...és kicsit sunyin. Nem tetszett amit csinált, nálam absz. õ a hunyó :(
Nem kell hogy végig nézd, elég ha onnan indítod. :)
A cikkbõl:
"Még olyan nagy nevek is mint King Kenny vagy Mick Doohan is elismerik, hogy néha bizony alkalmaztak ilyen vagy ehhez hasonló csinytevéseket. Szerintük ez hozzátartozik a versenyzés természetéhez. Tetszik vagy nem, a versenyzés kegyetlen, adrenalin hajtotta durva játék. Valószinûleg jobb lenne, ha mindenki a spanyol királyi udvari etikett elõirasai szerint viselkedne, dehát itt nem errõl szól a dolog. Még a "lovagias" 50-es 60-as évekbõl is hallhatunk olyasféle történeteket, amikor egy-egy futam komoly bunyóba torkollott. Ha ezek a kinyilatkoztatások cinikussá tesznek a motorversenyzéssel kapcsolatban, ám legyen. Ha szeretetet és békét akarsz, keresd a Jehova Tanúit."
:D
"A megfélemlités az igazi neve a játéknak. Ezek az õrültségnek tünõ megmozdulások nemcsak az éppen aktuális verseny megnyeréséhez segitenek hozzá, hanem a versenyzõ tekintélyének megalapozásához is szükségesek: ha mindenki úgy ismer meg, hogy nem vagy normális, bármire képes vagy a gyõzelemért, akkor nagyobb esély van arra, hogy kitérnek az utadból vagy könnyebb dolgod lesz elõzésnél. ...Ha olyasvalaki mint pl. Troy Bayliss megmutatja a kerekét, akkor biztos lehetsz benne, hogy el fog menni. Az autóversenyzésben Michael Schumachernek van efféle tekintélye és õ tudja is ezt magáról."
...ide akár beírhatnánk Tarqini-t, Muller-t, és a BTCC-s mezõny 1/3-át.
-a végszó a legjobb:
"Hölgyeim és Uraim, ezek a mi motorversenyzõink. Egy csomó kétszínû, veszélyes alak. Valószínûleg ezért kedveljük õket ennyire." :D
-ez egy kicsit öngólosra sikerült :)
De félreértés ne essék, én nem akarlak meggyõzni az igazamról, csak hát itt mindenki pont az ellenkezõjét látta (tudom mi 23. senkik vagyunk), akár csak a kommentátor, ill. az az FIA aki az elõzõ futamon, egy leheletnyi koccért, úgy csapta oda az 5 rajthelyes büntit, mint a pinty.
Végezetül, Huff futam utáni nyilatkozata:
"I was pressuring Gabriele quite a lot," said Huff after the race.
"He was very slow in the two chicanes, I just got a good run coming out of the first chicane going up the hill and I had no track left to the right hand side so I was on the grass, and he squeezed me a bit more."
"(There was) a bit of contact, that broke my steering, or 80% broke my steering. I went off the track two or three times just because the car wouldn't turn to the right hand side but still managed to nurse it home to get a few points."
Huff still leads the championship, but the gap has been reduced from four to one point over team-mate Alain Menu, who took two second-place finishes at Belgium.
"I can't be unhappy," said Huff.
"(I'm) disappointed with race two to be honest, because we should have had a better result than that, but that's motorsport."
Hadd ne nézzem végig, hidd el nem egy verseny fogja kialakítani bennem, vagy változtatni bennem a véleményem. igen pontosan tudom hogy értetted, zavarosan :D Mert egyik szavaddal azt mondod hogy csatázzanak, a másikkal meg ha van esze akkor bekocsikázik Tarquini mögött és elhúz a pontversenyben. A kettõ üti egymást. Egyébként ez utóbbit csinálta Menu...Tarquini ennek köszönhette ezt a futamot. De Huff támadó szellemû versenyzõ, Tarquini meg sunyi...a nyilatkozata is frankó volt...én hagyta helyet..aham. :) ...és megint mondom, akkor is ismételd majd ezt meg amikor téged vezetnek ki a fûre. Ahogy elnéztem a visszajátszásokat, sztem a következõ zajlott le: Tarquini hibázott, Huff megtámadta és mellément, Tarquni a balos kanyar dombtetején kitette a fûre, innen már Huff szinte korrigált, egyszer vissza jött a pályára, akkor itt moccant meg alatta az autó, mert nagy volt a tempó a poros ívre, ezt még korrigálta annélkül hogy hozzáért volna Tarquni-hez, aztán már a lejtõ aljában volt egy kocc aminek köszönhetõen kijjebb is esett az autó orra, és itt a korrigálás már úgy sikerült hogy visszahúzásnál már összeakadt Tarquini-vel,...aki egyébként kifele tartott, elég megnézni hogy mögötte Menu hol bent fordul. Tarquni végig a poros ívre szorította Huff-t, ezért volt Huff instabil. ...nem volt szép dolog, és folyamatosan felülvizsgálom magam, mert nem kedvelem Tarquini stílusát, nem egyszer forgatta ki, ütötte ki, lökte ki a Bímereket.
Itt egy jó cikk a piszkos dolgokról, alapvetõen motoros, de a lényeg ott van: érdemes végigolvasni..
"Akkor most az a jó ha kocsikáznak vagy ha versenyeznek??! gondold végig melyik érveddel csapod agyon a másikat :)"
Szerintem pontosan tudod hogy hogy értettem, ha nem szólj, elmagyarázom. :)
Az alatta írtakhoz pedig: Mint már írtam Tarqini nem ért Huff-hoz, viszont elõrébb volt, még a hiba ellenére is. Nem rángatta a kormányt, nem cikázott, csak simán kivezette szélre, megteheti!!! Huff is kockáztatott, hiába reagált jól Tarqi hibájára, az elõzést egy gumizatlan, poros ívrõl kezdte, volt rá esély hogy megfogja, de az olaszt nehéz ilyennel beetetni és azt reagálta amit ilyenkor kell! Taquini-nek volt jó pár olyan húzása, amiért a fél boxutca meglincselhetné, de ez nem az volt.
A BTCC-nél maradva, itt egy hasonló eset, igaz célegyenes nem kanyar, de a szitu ugyan az. Itt nem volt bünti, sõt futam után Collard úgy vigyorgott mint a telihold.
 Access to the circuit  Grandstand seat (VIP grandstand)  Open bar with coffee, tea, soft drinks  Catering above the pits (breakfast, lunch and snacks) between 10:00-16:00  Access to the Paddock  Privileged view of the start/finish straight  Parking behind the VIP grandstand
valami ilyen összeg volt Kiss Norbi tesztvezetése az EuroRing-n anno az Astra-val. Szal szerintem ne nagyon reménykedj, nem ebbõl élnek, nem hinném hogy rizikóznának 80ezer forintért sokszázezres technikákat.
jolvan akkor elesnek 80 ezer forinttól, ami semmi 2 körér. Inkább megyek a swift kupába ott rndesek, tavaly is 3 kört mentem, csak elbaszodott a váltója.
és akko má bemehetek zengõékhez spanolni? Meg hát 240 eurobol biztosm mehetek 2 kört valamilyen pályán. Anyit nekik is megér. ha nem töröm össze. osztottamszoroztam azt simán 80 ezerf ft. Annyit megér egy kis csapatás. Van versenyzõs tapasztalatom is.
Akkor most az a jó ha kocsikáznak vagy ha versenyeznek??! gondold végig melyik érveddel csapod agyon a másikat :)
Ez nem BTCC függõ, bárhogy kiteszik így a másikat az gáz, nem kell keverni a dolgokat a BTCC-ben is van íratlan szabály, van ahol simán belefér a megfelelõ mértékû lökés, van pedig ahol nem, amikor bemész a másik mellé..egyfelõl mert gyorsabb vagy, másfelõl mert a másik hibázott, és az elkezd leszorítani a fûre ott neked sok sanszod nincs...egyszerûen nem mindenhol fér el...mert hiszen eleve sz@r íven vagy nagy sebességgel,..azaz támadsz, és ha ezen a sz@r íven, ami nincs felgumizva neked közel egy autóhoszt kell lassulnod íven, az így elmondva jól hangzik csak általában nem tudják megtenni, ez versenytempó nem pedig fotel. Az autó nem feltétlen reagál jól gázelvétre és/vagy fékre minden pályaíven és tapadási viszonyok között, ezért van az hogy akit leszorítanak az általában el is hagyja a pályát....mert csak mondani egyszerû hogy fékezzen ha irritál a fû.. Én szinte ziher vagyok benne hogy Huff eleve instabilan érkezett a fékre, pláne mert volt még egy kis kocc a fû után...és szinte arra is mérget vennék hogy nála egy lehetséges érkezõ fékezési pont volt, és ..de ezt még nekem is meg kell nézzem szvsz Tarquni igen is engedte ki az autót, nem nagyot csak eleget.
Akkor lassíts, így jó :)..., BTCC-ben sokkal durvábban kiteszik egymást, utána még sincs durci (és itt sem volt), box-ban simán lepacsiznak. Fordított helyzetben Huff ugyan ezt tette volna, mert ha nem akkor box-ban agyonverik 29-es villáskulccsal.
Férfias küzdelem volt, a jóval gyengébb TDI szívatta a Turbós Chevy-t, ha Huff-nak van egy kis esze simán bekocsikázik 2.-nak és pontban elhúz Muller-tõl, ehelyett kemény gyereket játszott.
Oké megbüntették a csapatot mert elöbb kezdtek szerelni 8lehet ha nem kezdik akkor el sem tudnak indulni) de mi van azokkal akik már a platón lévõ autókat szerelték :p
legalábbis ezt olvastam... amúgy tarquini-huff esetében szerintem tarquini csak versenyzett... így is baromi sokszor nem hagyják a versenybírók a pályán eldõlni a dolgokat... kemény volt, ez tény, ezért profi...
rövidebb lett az idõ a szervizre a két verseny között és erre nem figyelt oda a csapat, saját bevallásuk szerint is õk nézték el... valószínûleg belefértek volna az idõbe a szereléssel, csak rutintalanok voltak - ez nem az én véleményem, az övéké...
Várjuk azért meg mit nyilatkoznak... Mert nem tudjuk hogy mit javítottak és miért kellett elõbb nekiállni. A szervót nem cserélték ki,tehát ezért biztosan nem!A lökhárító szikszalagozása?Hát nem valószínû! De szerintem hamarosan kiderül!
na ez már nem így van...hülyén hangzik hogy irritál a fû, találd magad ilyen helyzetbe egy ilyen pályaszakaszon és könnyen megérted miért qva nagy genyóság...ott már egyébként is mindegy....sõt talán jobb ha nem lépsz a fékre..
Neeem..:) Hidd el semmi támadó szándék nincs bennem, pusztán másként látjuk, de Tarquini az elejétõl kezdve nagyon keményen védekezett, Huff sokszor vesztett idõt azzal hogy Tarquini rontott, de lefogta az ívet (így estek fel rájuk Menu-k is az egyik esetnél), aztán Huff figyelt hátra is, és persze a vonatban melegednek a fékek-gumik. Kicsit bepihentek, amikor Tarquini újra hibázott, és Huff teljesen frankón bement mellé, akkor kitette a fûre csúnya helyen, azt hogy Huff hogy érkezett be a fékre, az ebbõl a kameraállásból úgy nézhet ki...és nincs is kizárva mintha Huff érkezett volna Tarquini-ra, de szvsz ha Tarquini csak kicsit is húzott kifele..csak kicsit is, akkor ár az õvé a balhé, mert külsõ ívrõl érkezve arra a féktávra szinte esélytelen korrigálni..
Akkor leírom bõvebben, Tarqini nem ért Huff-hoz, ameddig õ van elõrébb oda húzza a kocsit ahova akarja, ha valakit irritál a fû lépjen a fékre, ezt még F1-be is szabad, szal nem volt itt veszélyeztetés. Az ütközés meg szintén Huff hibája, szerette volna megúsztatni a leon seggét de túl korán kezdte és a saját futómûvét ütötte meg.
Norbi szépet ment,kár volt a csapattól ez a hiba! :(
Én se szeretem a kopaszt,d e szerintem itt nem õ hibázott. Pedig jó lett volna, ha Huff el tud menni, nem akarom, hogy Muller legyen a vb.
Én úgy láttam Huff ment neki,meg ugye a Chevrolet elõzéseirõl ne is beszéljünk!Ha máshogy nem megy akkor kitessékeljük az elõttünk haladód... Úgy hogy Tarquini-nek szerintem ennyit el lehet nézni és hozzáteszem nagyon szépet ment!
Ez nem a Chevy-rõl szól, versenyszitú volt, és Tarquini túl kemény volt ezen a pályaszakaszon, ez egy esõs rész ahol az autó az egyik könnyûlésbõl esik a másikba és onnan kell féket venni, Huff csak támadott mert helyzetbe került...helyzetbe hozta Tarquini azzal hogy hibázott, de a védekezés az túl kemény volt.
Nagyon nagy ellenvélemény...igaz legfõképpen abból táplálkozik hogy régóta látom már Tarquini necces húzásait, de ez ebben a kanyarban komoly veszélyeztetés volt, ha elcseszte a kanyart...mert úgy került Huff támadási pozícióba, akkor ne rakja ki a fûre a másikat necces jelyen, és amikor az esõs féktávon beesik mellé...ahol eddig is egyértelmûen nagyobb fékeket tudott venni a Chevy, akkor tartsa az ívét és fékezzen ahogy tud....az a kanyar így már nagyon necces lett....absz. nem csoda hogy összeakadtak.
amig nem jött be a SC addig BTCC felinges volt, utána viszont dögunalom vonatozás szokásos WTCC feeling..
Coronel által okozot kárt a csapat majd lekajálja köv. versenyen :)
Sevikbe jó lenne már súly pakolni hogy legyen némi izgalom az élen, bár a Seatok egész szépen tartották a lépést és a második futamra izgalmas csaták lehetnek. Norbinak grat hogy nem hibázott pedig végig nyomás alatt volt és erõs pontszerzõ helyen zárt! Ennél többet nem kívánhattunk volna. Második futamra jó lenne elcsípini egy 4-5. helyet.
Egész rendben volt ez a futam, a seat-ok meglepõen erõsek, és ha a chevy-k megkapják a plusz súlyokat, akkor talán az elején is lesz elõzés.
azért ez nagyon szép csúnyán fordul még az a Bmw, azt néztem végig hogy Norbi töri az íveket, és ez az autó hibája...valszeg beállítási gubanc. Poulsen hozzé képest sokkal lágyabban ment a kanyarokban. Sztem jó lesz ez a Bmw...össze kell rakni és simán erõs lehet dobogóra (persze ha a Seat-k nem erõsödnek fel), Brno-ra pedig akár gyõzelemre is sanszos lehet..szvsz.
Norbi a középpontban:)))
Lévén hogy ez egy sprint futam, nem igazán mehetnek ennél többet, nincs tankolás, nincs gumicsere, viszont így nem lehet taktikázni sem, muszáj a pályán villantani.