Az Eurosport HD-n már leadták tegnap. Muller, Tarquini, Farfus és d'Aste "mindennapjaiba" tekinthetünk bele. Még az új pályákról is van szó, de ezen felül semmi extra. Az újoncokról vagy a mezõny többi tagjáról szó sem esik. :(
Nem kis meló volt eljutni Brazíliába. Remélem, megéri. Mindent bele srácok!
Igen alacsony színvonalú mind a kettõ helyszín. Pueblában 3X ismétlõdik a bal-jobb-jobb-bal minta, Marrákesben meg van 5 kisebb-nagyobb sikán meg két visszafordító. De a mehikánereknél legalább van elõzési pont.
Nem az a baj hogy Mexikóban van hanem az hogy szar a pálya, akár csak Marokkó, az még Pueblát is alul múlja.
Örülök, ha a MotoGP-t meg fogják tudni tartani rajta. Amúgy meg már 4 kontinensen van futam, Afrika kivételével mindenütt van "tartalék" futam és csak 3 kontinens kell a VB titulushoz. Tehát bármelyik 2 futam esik is ki, marad VB a sorozat. És azért ajánlottam fel két másik, egyébként igen remek mexikói versenypályát, ahol még népesség is van, így nézõk is lennének. De amúgy sem gond az elmaradt verseny, legalább takarékoskodhatnak a csóró (gyári) csapatok.
Nem értem, miért erõltetik Pueblát. Az aszfaltja is szar, nézõk sincsenek, az árvízrõl meg nem is beszélve. Mehetnének helyette a Hermanos Rodríguezre vagy Montterreybe.
Ja ja, amúgy ha F1-re nem is, de túra autózni jó a ring.
Errõl a bekezdésrõl tudomást sem vettem. Sztem felrakták a hajóra mind a 8 TDI-t és aki Curitibáig tud vevõt a portékára, az viheti. Sajnos a Zengõ név még nem vonzza a pénzt és a nagy neveket, de majd ez is megváltozik.
Már febrár 19én lehett tudni a TR-sportról, ahol menni fog Monteiro meg Gene.A cikk február 24.-i. Szóval az irónek is tudni kellet volna, bár lehet az interjút még korábban készitette zengõékkel.
"Igen, a Zengõ-Motorsport jelenleg is folytat tárgyalásokat, mind Tiago Monteiroval, mind Jordi Genével. Mivel a költségvetés annyira ki van hegyezve, hogyha nem tudják biztosítani a megfelelõ anyagi hátteret a versenyzésükhöz, akkor még az is elõfordulhat, hogy egyedül fogok nekivágni ennek a sorozatnak. Jelenleg is azon dolgozunk, hogy összeálljon egy olyan csapat, ahol Michelisz Norbert és egy tavalyi gyári versenyzõ indulhat egy csapatban."
Itt még akármi is lehet :):):),......... jó lenne ha összejönne, így nemzetközibb lenne a csapat és ha Zengõék hosszabb távon terveznek akkor bizony kellenek a külföldi befektetõk, Norbinak meg így is úgy is meg kell küzdenie velük.
Új hír, új honlap, új szponzorok. Az autó festésére is nagyon kíváncsi vagyok már.
A végleges curitibai rajtlista csak Barth-al bõvült. Sztem átpasszolták a Sunrednek a TDI-jüket. Azt gondolom, nem hátrány, hogy egy autóval indulnak. A csapatértékelésben nincs pénzdíjazás és nem vennénk hasznát sem egy túl erõs, sem pedig egy túl gyenge csapattársnak sem. Viszont így melyik vonatba fog beállni Norbi a monzai idõmérõn?
Hiányolom a 2. Zengõs autót, akire talán már csak egy jelentkezõ maradt Rydell személyében. A mezõnybe vártam még Porteirót és a Ladákat is, annak ellenére, hogy kihagyják az elsõ 2 futamot még leadhatták volna a nevezésüket. Marcello Lotti kitért az oroszokra és üdvözli a fiatal tehetségek, Michelisz és Vaulkhard érkezését! A 20 fõs mezõny 8 BMW-bõl, 7 Seatból és 5 Chevybõl fog állni.
Megérkezett a nevezési lista! A mai hírek ismeretében nem sok újdonság van benne. Remélem az SR-Sport nem a privátok között fog indulni.
pff. A sunredbõl lesz egy SR-Sport nevü 4 csapatos alakulat. Coronel, Tarquini,Monteiro, meg Gene. Illetve Nykjaer Sunred logó alatt fog menni.
Ez az sr-sport gyakorlatilag olyan lesz mint a tavalyi gyári csapat..... Csak a kocsit nem fogják fejleszteni (szerintem)
Már biztos h a Lada nem indul az elsõ két futamon. Brazíliában és Mexikóban. A további versenyek is még bizonytalanok. De Marokkóban ha indulnak akkor 2 autóval fognak, ahol az egyik pilóta Lagen lesz a másik pedig egy orosz nemzetiségû.
Miközben olvasta a cikket azt vettem észre magamon hogy mosolygok, illetve nem is,...vigyorgok .
"Nem szeretnénk lehetetlen teherrel indulni, de az tény, a privát csapatok világbajnokságának elhódítása, valós célkitûzés lehet. A többi gyárral, privát csapatként nem különösebben lehet versenyezni, de az idõmérõk tartogathatnak meglepetéseket számunkra. Nem kérdés, az egyik csodabogár csapat leszünk, akárhogyan alakul. Norbival beszéltem, de szerencsére nem izgul jobban, mint egy átlagos szezonkezdés elõtt, egyszerûen még fel sem fogja, hogy Ivan Müllereket, meg Tarquiniket verhet, vagy éppen velük szemben maradhat alul.
Óriási kaland lesz, életünk eddigi legnagyobb kalandja."
Már a kedvenc oldalunkon is címlapra került. :D Amúgy aki elsiklott felette, annak mondanám, hogy az ETCC-n is Norbit segítõ Arnau Niubó Bosch lesz a versenymérnök.
Tegnap lejárt a nevezési határidõ. Nevezési lista ugyan még nincs, de mi már megnyugodhatunk. A Zengõ Dension Team 2!! 2009-es León TDI-je ott kuporog az óceánjárón úton Brazília partjai felé! Az egyiket Norbi fogja meghajtani, a másikat meg vmelyik ex gyári hajcsár, akikkel már vagy fél éve megy a telefon, hogy hogy is lesz az idei év! Egy biztos, a csapatnévsorban utólsók lesznek :D, de a pontversenyben koránt sem! Ui.: olyan jó lett volna csupa nagybetûvel beírni, de sajna nem szabad ordibálni a fórumon. :P
Volt szó róla, hogy sorsolni fogják, hogy hány autót fordítsanak meg a rajtrácson. Remélem errõl is tárgyalnak.
FIA az F1-ben várhatóan 2011-ben bevezetésre kerülõ pontrendszert akarja alkalmazni a WTCC-ben is. Link
Na jól felborzoltam a kedélyeket a kis összeesküvés elméletemmel. Lesz, ami lesz, csak Norbi induljon és Zengõék is legyenek ott. Az ismeretlen pályákkal nem lesz gond, mert - szokás szerint - az 5 tengeren túli és a 3 új helyszínen (Monzát is beleértve) plusz tesztlehetõséget kap a mezõny. A többi karika meg már benne van Norbi GPS-ében.
Ott a pont, fõleg az 1,-es, milyen jól mutatna az RML, Prodrive, Oreca, mellett a Zengõ név. :)
a nemfejlesztéstõl én is tartok... néhány éve az alfákat is felemésztette a gyári háttér hiánya, és a mind a kékek, mind a bmw-k erõsek lesznek és mindent bevetnek majd a bajnoki címért, erre nyugodtan számíthatunk... vagyis alaposan fel kell kötni a gatyát...
...igen, de azt ne felejtsük el, hogy szorítani kell zengõéknek is! jó lenne csapatként is megragadni a mezõnyben, amihez gyors körök és kimagasló eredmények kellenek!
egyéb érvek még Tarquini mellett:
1, Tarquini világbajnok, így óriási médiafigyelmet is hozna, ami a szponzorokat tekintve nagyon nagyon fontos.
2, Két évtizedes tapasztalattal a háta mögött komoly segítség lehet a csapatnak és Norbinak egyaránt.
3, Az olasszal mindenképpen meg kellene küzdenie, de ha csapaton belül nem marad le jelentõsen a világbajnok köridejeitõl - már ha lemarad ugye egyáltalán, mert egyszer-kétszer nem ártana megviccelni ;), akkor meg van alapozva a jövõje a szakágban.
4, ha Tarquini az abszolút húzóember a csapatban, akkor Norbi sokkal kisebb megfelelési kényszer és nyomás alatt tud versenyezni, ami rengeteget jelenthet akár eredményekben is.
így aztán én azt látom, hogy összességében nagyon is kellene a világbajnok a csapatba, plusz gondolkozzunk el azon, hogy Coronel sem véletlenül akarta magukénak tudni...
Azért nem bánnám, ha Tarquini mégsem indulna, mert õ tényleg egy atomálló darab és egy belsõ ellenféllel több lenne. Ezalatt azt értem, hogy az õ körideje is beszámítana a SEAT-ok handycap súlyainak megállapításánál. És tudom, hogy nem csak én fantáziálok a VB dobogóról, hanem itt mindenki. És nem is elképzelhetetlen.
De itt a csapat is magyar lenne, egy ponterõs pilóta pedig mindig kell. Norbinak így is úgy is meg kell vele küzdenie és nem hinném hogy Zengõék hátráltatnák ebben.
Én inkább ettõl a "nemfejlesztés"-tõl tartok, így ritkán szokott ütõképes maradni egy csapat, jó lenne ha nem csak a privátokkal kéne küzdenünk.
Norbi blogolt még korábban egyet, csak mindig átsiklottam felette. Eszerint 2 autója lesz Zengõéknek! Kezd leesni, hogy Tarquini miért utasította vissza a Sunred ajánlatát.
Thompson Ladás versenymérnöke pl a Proteamhez szerzõdött le, d'Astét fogja szolgálni. A csapathoz kapcsolódik még, hogy csak egy autót visznek brazilba, ha lesz is második, az leghamarabb Marrákestõl várható. Viszont Bamboo-ék 2 Lacettije ott lesz Curitibában Harry Vaulkhard-al és Darryl O’Young-al a volánnál.
Ez nem hangzik túl jól.
De még akár mi is lehet. Vagy ha nem indulnak akkor lehet h csak a 4. európai futamtól mennek majd. Az egész évet nem hiszem h kihagynák mert szerzõdésük van a sorozattal.
A Speedweek tudósítója szerint ma bedobozolták a mezõnyt (csak a gépsasokat :D) és hajóra rakták õket Antwerpenben. Viszont egy árva Lada sincs köztük. A mezõny többi tagjáról még nincs hír.
Norbit nem hallottam, de ha már biztos, akkor az tényleg nagyon jó hír! Hernandezt én is olvastam, hogy nagyon helyezkedik, az oroszokért meg nagy kár lenne, azt nagyon sajnálnám, ha nem mennének teljes évet.
Van Lagen még nem tudja, hogy mi lesz. Ami biztos, hogy a Ladának 3 éves szerzõdése van a KSO-val.
A 6TH Gear Tarquini-t meg Monteiro-t az Orecához "szerzõdteti" és milyen igazuk van. Most, hogy lesz egy Peugeot-juk az LMS-ben, így simán jut forrás a WTCC-re is. De a Norbi már biztos. Igaz eddig csak a Blikk számolt be róla, de az már kétszer is. És Norbi is megszólalt a cikkben. Amúgy Hernandezre is nagy esély van egy BMW volánjánál. A LADA viszont elég csehül áll, nem lepõdnék meg, ha nem futnának teljes szezont.
2010-re még nem túl sok hely lett lefixálva, de azért kezd körvonalazódni a mezõny... RML - Chevrolet Cruze - Alain Menu (biztos) RML - Chevrolet Cruze - Rob Huff (biztos) RML - Chevrolet Cruze - Yvan Muller (biztos) RBM - BMW 320si - Andy Priaulx (biztos) RBM - BMW 320si - Augusto Farfus (biztos) Sunred - Seat Leon (TDI) - Michel Nykjær (biztos) Sunred - Seat Leon (TDI) - Gabriele Tarquini (talán) Sunred - Seat Leon (TDI) - Timur Sadredinov (lehetséges) SunRed - Seat Leon (TDI) - Tom Coronel (lehetséges) Proteam - BMW 320si - Stefano D'Aste (biztos) Proteam - BMW 320si - Adrian Campos jr. (lehetséges) Proteam - BMW 320si - Felix Porteiro (lehetséges) Engstler - BMW 320si - Franz Engstler (valószínû) Engstler - BMW 320si - Kristian Poulsen (vagy egy ázsiai) (valószínû) Engstler - BMW 320si - egy ázsiai (lehetséges) Wiechers - BMW 320si - Mehdi Bennani (biztos) Exagon - Seat Leon TDI/TFSI - Pierre-Yves Corthals (talán) Zengo - Seat Leon (TDI) - Norbert Michelisz (lehetséges) Zengo(?)/Exagon(?) - Seat Leon (TDI) - Tiago Monteiro (lehetséges) Sunred(?)/Exagon(?) - Seat Leon (TDI) - Jordi Gene (lehetséges) Company X - BMW 320si - ? (lehetséges) Company X - BMW 320si - ? (lehetséges) Colak Racing - Seat Leon (TDI) - Marin Colak (lehetséges) Kolles - Seat Leon (TDI) - ? (lehetséges) Kolles - Seat Leon (TDI) - ? (lehetséges) Russian Bears - Lada Priora - Jaap van Lagen (lehetséges) Russian Bears - Lada Priora - Kiril Ladygin (lehetséges) Hartmann - Honda Accord - James Thompson (Monza/Brands Hatch) SunRed(?) - Seat Leon TFSI - Tom Boardman (lehetséges) Engstler(?) - BMW 320si - Philip Geipel (talán lehetõséghez jut valamikor) SunRed - Seat Leon TFSI - Michael Rossi (egy versenyhétvége)
a dán Hartmann Racing szerzõdtette Thompsont, elsõsorban az ETCC bajnoki címet kitûzve célul, de ha igaz akkor elindítják a Honda Accord-jaikat két WTCC futamon is, az olasz és angliai versenyhétvégéken...
Majd az STI fog 1.6-os "world engine"-el szerelt Imp-et 2012-ben. 2011-ig tuti nem lesznek készen vele. És itt a hír!
A Prodrivenak kéne indítania két Imprezát, japán pilótákkal. Annak tudnék örülni.
A Sunred futtatja majd Nykjaert, Coronelt és a Seat Russia hátszelét élvezõ Timur Sadredinov-ot. Ha Tarquini visszatér, akkor az orosszal fog egy csapatot alkotni. Így 2 pontszerzõ alakulata is lesz a spanyoloknak. A fennmaradó 4 TDI-re a Zengõék, az Exagon és (a magyar fogorvosi diplomával és jó VW konszernes kapcsolatokkal rendelkezõ) Colin Kolles pályázik. A Proteam meg valszeg leigazolja d'Aste mellé Adrian Campost. Írja a touringartimes.com.
Jaime Puig megmondja a tutit. Egyedül Gené marad alkalmazásban, de õ is csak akkor versenyezhet, ha szerez szponzorokat. Tarquinit szintén szívesen támogatnák egy kis zsetonért cserébe. Összesen 8 dízel verda áll a garázsban, abból 3 db tesztelési célokat szolgált. Eddig a Sunred, az Exagon és a Zengõ Motorsport érdeklõdött komolyan. Szóval megvan az elsõ hivatalos "kijelentés" a gyár részérõl. De ettõl még nem kerül konténerbe Norbi gépe, még biztos sok tennivaló van az évadnyitóig.
"The criticized part of the changed start procedure reads: "The driver on pole position determines the speed of the field (rolling start) and no passing is allowed ahead of the start and finish line."
Jól értem hogy a repülõrajt sebességét, a pole pozíciós pilóta határozza meg?
Rydell valszeg leszerzõdik Jan Nilssonhoz és STCC-zik, Tarquini és Coronel meg a Catalunya Junior Team-et fogják alkotni egyes pletykák szerint.
Most már hivatalos! A SEAT gyári szinten nem lesz jelen 2010-ben a WTCC-ben. Technikai segítséget (mérnököket, alkatrészt) továbbra is fognak nyújtani. A TouringCarTimes szerint a SUNRED mellett egy még be nem jelentett, olasz csapat fog indulni a vébén. Remélem belestek Puig bácsi noteszébe és félrenézték a magyar trikolort.
Az el Mundo mog nem papír. De állítólag az Oreca átvenné a projetet. Már nem tom, hogy hol olvastam, de logikus lépés lenne. Eddig Coronel, Nykjaer és Norbi kap dízel Seatot.
WTCC: SEAT pulls out of WTCC SEAT is going to pull out of the World Touring Car Championship ahead of the 2010 season according to the second largest newspaper in Spain, El Mundo. This one step in a bigger lay off within SEAT. "We need committed workers to maximize the profit of SEAT," said James Muir, chairman of SEAT. By Johan Meissner Tuesday, 12 January 2010 17:17 CET SEAT is going to lay off a total of 350 staff members. 50 of those work within SEAT Sport that is going to be closed down.
Some of the SEAT Sport employees are going to stay with the Spanish manufacturer and be assigned to other areas.
The 350 staff members represent 3 % of the total SEAT workforce of 13 000 persons.
Stay tuned for more news!
Y. Müller már tesztel.
:D
Jövõ héten kitálal a SEAT az idei terveikrõl. Állítólag három dízel kerül privátokhoz, vagyis egyszerû matekkel 2 gyári verdát kapunk. Én egy Tarquini - Gené párosra tippelek. Ami érdekes, hogy Coronel mellett két tavaly is aktív pilóta kapna még dízelt. Norbi aktívnak számít?
Norbiéknak február 15-ig van idejük nevezni az idei szezonra. 36500 eurót kell leszurkolni, de 12000 euró jár egy futamgyõzelemért a privát kategóriában. Vagyis 3 gyõzelemmel már egész jól áll az ember szénája. Amúgy meg 2 hónapon belül hajóra kell rakni a gépet.