sajnos nem a seat a hunyó, adott esetben bármelyik másik csapat ezt csinálta volna, ezt nem szabad felróni nekik... a hunyó a szövetség, akik úgy alakították ki a szabályrendszert, hogy mindez kialakulhatott és megtörténhetett...
2. futamot újraindították? Faszom mûsorrögzítõ levágta a végét ismét.
A Volvót, Vauxhallt, Hondát, Fordot miért nem hívják meg a WTCC-be mondjuk egy ingyenes nevezéssel és útiköltséggel? Az elsõ kettõ még hajlott is volna rá, ha lettek volna értelmes szabályok. De úgy néz ki, hogy jövõre lesz egy Chevynk két kivonulófélben lévõ riválissal és egy asszisztáló kiscserkésszel.
Finoman szólva is elsõ gyári éve. Mit vártál?
Nem hinném h Thompson elmenne máshova. Ha tapasztalat még nincs is, de pénz az akad a Ladánál még ha az állam is fizet a gyár helyett... (márpedig az állam tolja a zsét a Ladába és a WTCC-be, nem véletlenül akarnak pályát is)
Jövõre a kékek is több autót akarnak, egyébként meg teljesen igazad van, ezt hajtogatom én is már rég, hogy ez nagyon nem jó így...
Mellesleg Couto úgy ment, mint egy totál zöldfülû, én nem is értem, dupla sárga zászló, és még csak észre sem veszi, ez több mint amatõr, fõleg egy zárt pályán....
Hol tudom vissza nézni? Euro-n csak a 2. futamot adják 4-kor, Eu2-n az elsõt is, de nincs eu2-m. Magyarul, vagy csak angolul tudom visszanézni?
Hát nem is tudom.. Nem mondok inkább semmit..
De ezt azért mégis: Nagyon nem tetszik ez nekem. Limitálni kellene a csapat álltal indítható autok számát ez igy eszméletlen szar, hogy 5 ember dolgozik 1 nek.
Valamit remélem kitalálnak jövõre. Ugyanis, egyetlen csapat van aki ennyi piotával rendelkezik. 5 embert nem tud legyõzni 3. Zanardit nem számolom, mert õ nem olyan jó. Chevy csapat szintén 3 fõs. Szóval ha nem tesznek valamit jópár évig ugyan ez lesz.
Hát igencsak rám jött a hányinger a Seat és a BMW húzásától is.
A Eurosport Playeren rajta van. De remélem, hogy az éjféli ismétlésben benne lesz. Szóval minden a Q1-ben kezdõdött. Rydell és d'Aste összetörte magát. Thompson beleszaladt d'Aste félretolt autójába és az ezekbõl szivárgó olajon csúszott meg Tarquini és az olaj felitatására szolgáló cementportól nem látta Yvan Muller, hogy mi történik elõtte, ezért beleszaladt csapattársába. Röviden ennyi.
Kamerákat levették mindenhonnan nehogy összetörjék azt is :D
Nicola Larini befejezi versenyzõi pályafutását. Az olasz tíz évet töltött a Formula-1-ben, után s közben túraautós pályafutást épített. 1993-ban megnyerte a DTM-et, 2001-ben Európa-bajnoki második helyezett lett. 105 túrakocsi-vb versenyen állt rajthoz, ebbõl 85-öt befejezett, és egyet megnyert (idén Marrakesh-ben). Tervei szerint nem fordít végleg hátat az autósportnak, de pillanatnyilag több idõt szeretne tölteni a családjával, de az bizonyos, hogy a profi versenyzõi pályafutását a hétvégén lezárja.
Én is innen szedtem le, elbaszott egy nyelv ez az orosz. :D
Nos ha jól tudom a baleset még a szabadedzésen történ, de akkor milyen baleset volt Qvalin, mi történt Yvan meg Tarqini-vel, mit keresett ott D'Aste BMW-je?
Sajnos a baleseteket nem mutatták úgy hogy nekem most tök katyvasz az egész.
Racing Undergroundról töltöttem le oroszul. :D Talán eddig csak koreaiul nem néztem futamot. ;) Amúgy Farfusnak ez a mák kijárt már, mert azért õ is sokat rontott, de Imolában nem rajta múlt. Szegény Thompsonnak meg ki kell hagynia a futamot, mert totál lett a gépe, csakúgy mint d'Asténak és Ladyginnek. Yvan kocsijában még a bukócsövet is ki kellett cserélni, Tarquini kocsijában meg az erõs ütközés miatt motort is cserélhettek büntetlenül.
Hol nézted meg? Rohadt ajrósport csak ma éjfélkor akarja ismételni :(
nagyon utálnám, ha úgy dõlne el a vb cím, hogy a francia és az olasz lehetõséghez sem jut... ocsmány egy pálya ez, tiszta lottósorsolás... valahol megértem, hogy kell egy ilyen is, de akkor tudják le ezt az idény elején, ne ez döntsön már mindenrõl...
Thompson, Tarquini, Y. Muller korházban, a Lada totál lezúzva.
Ha tudtok nyomjatok vidit.
+ 2 kép
Nehogy elmondja valaki a quali eredményét, mert beállítottam az ébresztõt, de visszaaludtam.
úgy nézem a helyi srácok 10-15 másodperccel lassabbak az élmezõnynél... ha létezõ fogalom az ûrturizmus, akkor ez itt amolyan "túraautó-turizmus" lehet ??? ;)
én is üdvözöllek köztünk! valóban nagyon várjuk már a következõ idényt
Üdv a WTCC világában kolléga. Csak nem azért maradtál fent ilyen kéõn, hogy meglesd a 2. edzést? :D Amit amúgy most épp a Farfus, Müller, Huff trió vezet, mint ahogy tegnap is. Már csak kevesebb, mint 3 hónap és a Norbi Seatját hajóra kell rakni.
Jövõre ha minden összejön egy nagyon szimpatikus pécsi srácnak is lehet majd szurkolni, aki vagy a Zengõ Motorsport(HUN) színeiben versenyzik majd, vagy pedig a gyári Seatnál!Remélem Mindenki szurkolni fog neki.A srácot Michelisz Norbertnek hívják!A mindössze 24 éves srác már Európa Bajnokként érkezik a WTCC világába!Hajrá Norbi!Hajrá MAGYAROK!
Igen. És a 20. az pont Couto. Aki még versenyt is vezettet már itt anno.
Nagyon nagyok az idõkülönbségek. A japán teszten az elsõ 19 autó 2 másodpercen belül volt, most meg a 20. már 6-al van lemaradva...
Érdekes :)
Farfus nyerte az elsõ edzést. Yvan és Gabriele 5. és 7. 1,3-al lemaradva. Thompson 2 mp-el a 13.
Csütörtök hajnal 5:20-kor kezdõdik az elsõ edzés Macauban. Futamszerda van.
minden kategória rákfenéje, hogy egyik évrõl a másikra alakítgatják a szabálykönyveket... így senki ne csodálkozzon, hogy nem jelentkeznek be új gyárak... állandó és fix szabályok mellett volna idõ fejleszteni egyféle irányba, egyszóval én sem értem az ilyesmit - mondjuk mindez a vb-re talán jobban vonatkozik.
na, úgynézki BTCC-ben az RWD autókon hosszabb 1-es fokozatot kell majd használni a rajtkori elõnyük miatt..nem akartak repülõ rajtot annak minden bajával
de biztos vagy benne... egy kis kavarodás után pontszerzés az elsõ futamban, aztán másodikban lehetséges...
de legalább ennyi esélye lesz még Engstlernek is, Zanardinak, vagy bármelyik tapasztalt öregnek a hátsó sorokból... úgyhogy nem fogadok, tényleg bármi lehet :)
Na ki fogad velem egy macaói Thompson dobogóra? :D
ez így már egy kisebb "Engstler Cup" ...az üzlet az üzlet
Couton kívül nem sok mindent tudnak hozzátenni a versenyhez. Viszont Engstler bácsi jól megszedi magát. :) Az ETCC-vel viszont a haldokló helyi túraautózást próbálják feléleszteni.
Most olvasom, hogy jövõre 4 hétvégés lesz az ETCC, vagyis 8 verseny... Ez azért elég rizikósnak tûnik, látva hogy idén is alig volt nevezõ...
Ráadásul pont nem a húzós országokban rendezik, mint Anglia vagy Svédország... A német és olasz helyszín még elmegy, de nem hiszem hogy a portugáloknak és az osztrákoknak a helyére nem fért volna be egy svédországi vagy angliai futam...
2010 FIA European Touring Car Cup – calendar
28 March - Portugal 6 June - Germany 11 July - Austria 17 October - Italy
Szerintem lesz egy Sunred és egy Zengõ csapat 4 TDI-vel. Genét berakják Coronel mellé, Norbi meg megkapja mondjuk Bennanit csapattársnak. Ugyanígy majd a BMW-nél is marad a ROAL és az Engstler, mert a Schnitzer és a RBM megy DTM-ezni.
Ami a gyári SEAT-ot illeti, lehet tényleg kivonulnak, de ez egy olyan bitang erõs autó, hogy félgyári alakulatként is képesek lehetnek jól menni, ahogy azt az Alfa is tette pár éve. Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz ebbõl.
Az Eurosport magazinjában nagyon szimpatikus volt a Lada-Thompson összeállítás, kár hogy a verseny nem sikerült neki túl jól.
Tökéletesen egyetértek veletek. A városi pályákat mindig is szidtam, ennek itt a fórumon is hangot adtam. Mert meg lehet csinálni egy városi pályát is olyanra, hogy jó legyen, de nem teszik. Annak nincs értelme, hogy egy bobpályán kergetik egymást körbe-körbe...
A szigorú szabályok, a kiszámítható eredmények és az iszonyatos költségek pedig cseppet sem teszik vonzóvá a sportágat a gyárak számára, így pedig nehéz összehozni egy jó mezõnyt. A sikeres nemzeti bajnokságok szervezõi között meg nem begyepesedett kuglifejek ülnek, hanem olyanok, akik tisztában vannak vele mitõl sikeres egy sportág: az izgalomtól, a látványtól, a csatáktól, az ütközésektõl, a szoros versenyektõl...
Hát nekem Pau tetszik (tetszett) és ott volt elõzés nélkül is annyi kukáskocsi, hogy elég egy fél évadra is. Macau se rossz. De Marokkó és Portó ótvar. És nem szabadna megengedni az 5 autó per gyár felállást. STCC-ben a BMW-k is egymást írtják. Ja és vissza Anderstorpot meg Spát! Monzát is, de ne Imola kárára.
a szabályok miatt is, vagy pl. jobban engedik a test-test elleni küzdelmet... ami pl. BTCC/STCC-ben pl. van/volt, fele annyiért azonnali fõbelövés járna a wtcc-ben.. nincs akció, pedig a túraautózásban a lökdösõdés, az akció a velejárója, ez nem szárnyas széria, hogy kis kocc, és az autó félig kuka.. a FIA a wtcc-t a városi pálya a király dologgal szépen tönkrevágta ami még volt.. mert mi van? igaz, hogy közelebb vannak az emberekhez, viszont olyan szûk a pálya, ha valaki elõz akkor tuti kress a vége..
A SEAT nem csak fenyeget. Már szakított az Orecával. Yvan már szerintem rég aláírt a Chevynél. Tarquini nyugdíj. Többiek endurance. Egy BTCC, STCC, DTCC miért tud ilyen sikeres lenni? Nem kell az usanka államokig menni.
Az a baj, hogy olyan kevés a gyári csapat, hogy ha változik egy szabály, akkor azonnal jön a fenyegetés a kivonulással... Ezt csinálja a BMW is évek óta... Olyan egyszerûen soha nem lesz, hogy minden csapatnak minden szabályváltoztatás egyformán kedvezzen... Megint azt mondom, hogy új alapokra kellene helyezni a bajnokságot, és átvenni egy csomó dolgot az USA-ból, pl a NASCAR-ból. Ott sincs sok gyártó, mégis érdekes és izgalmas tud lenni. Mindenki eldönthetné, hogy milyen géppel indul, a csapat abból vásárol, beállítják a pályához egyénileg, aztán hajrá... Fölösleges ezt a "gyári kategóriát" erõltetni, amikor nincsenek is autógyárak, amik vannak, azok meg leosztják a lapokat a pilótáik között...
Rydell szerint a SEAT kiszáll a WTCC-bõl. Ok ként nem csak a gazdasági helyzetet, hanem a szabályváltoztatásokat is említik. Ha nem kap jó ajánlatot Rickard, akkor nem zárja ki a STCC-t és a FIA GT1-et sem.
Pénteken WTCC Inside magazin lesz, amiben a Lada és Thompson japán hétvégéjét nézhetjük meg háttérinfókkal.
8:30-kor Eurosporton, 18:30-kor EuroSport 2-õn.
Csak én arra kaptam fel a fejem, hogy az utolsó körökben is milyen különbségekkel mentek egymás mögött(jóhiszemûen azt vártam, hogy ez lesz a befutó is), aztán valami történt és Tarquini feljebb ment a valahogy. Ha így akarják, hogy izgalmas legyen a vége, úgy legyen. Adok-kapoknál szinte várható, hogy vissza is adják:)
az a helycsere már szinte várható volt, azért is nem kaptam fel rá a fejem, de ezt Talmán kívül bárki, bármilyen szakágban megteszi ;)
az ilyen lökdösõdések a nyolcadik helyekért pedig elkerülhetõk lennének, ha a teljes mezõny pontozva lenne, akárcsak a NASCAR-ban, és a legutolsó indulna a legelsõ helyrõl... persze ez csak egy idealista ötlet :)
az az igazság, hogy leginkább Menu miatt bántott a dolog... na persze õ se feledékeny, gyanítom ezt Farfus egyszer még visszakapja tõle, és akkor majd rendezve lesz köztük a számla :)
Minap pont azon agyaltam, hogy régebben egy csomó más pályán mentek. Pl Norvégiában is volt versenye az STCC-nek. Anderstorpban sem rendeznek már futamot stb stb.