Egyesül a svéd és dán túraautó bajnokság 2011-tõl. Jövõre 4 közös helyszín lesz és az alapján kerül ki a Skandináv Túraautó Bajnokság elsõ gyõztese. 2012-tõl már közös naptáruk lesz finn, norvég és balti helyszínekkel megtüzdelve. Köszi Rustad. ;)
És Gené mindkét futamon szopott emiatt. Inkább legyen privát Norbi, mert akkor nem gond, ha lekapcsolja a rádiót.
Ilyen "genyóskodásra" szinte mindenkinél lehet számítani. Az inkább nem volt érdekes, hogy Race 2-nél a Gené-Rydell-Tarquini tró milyen szépen helyet cserélt a néhány mp különbségnél?
Farfust illetõen nekem egy kicsit más a véleményem... Nem néztem vissza többször, csak az élõ közvetítésben láttam, de ahogy Menu-t kitette a 8. helyrõl az nem biztos, hogy teljesen fair volt... Szinte számítottam rá, hogy ez lesz... Nagy sebességgel beúsztatta belsõ ívre, aztán pont annyira koccolta, hogy kiforgassa a pályáról... Látszott az egész akción, hogy mindent megtesz a 8. helyért: ha büntetést kap érte, akkor mindegy, ha elnézik neki, akkor meg rajtelsõség és esély a futamgyõzelemre... Szerintem nem volt tiszta, csak nem akarták elvenni a BMW matematikai esélyeit...
Nem szeretem az ilyet és Farfust se szeretem, túl sok ilyen kétes akciója van, teljesen olyan, mint Tarquini... Csak Tarquini már egy öreg, vénember, aki milliót szívott fiatalon, ezért neki hamarabb megbocsátok :)
Ladáékat én is sajnáltam, de Farfust meg kezdem már unni. Rég vezethetné a bajnokságot, ha nincsenek ilyen katasztrofális rajtjai, mint Brnoban, Brandsben, Imolában és Okayamában. Végülis megérte felvételrõl nézni, mert így pöpecül kialudtam magam. ;)
A 2. futamon kár volt a két Ladáért, két pontszerzõ hely szép lett volna :( Lagennek még volt leggyorsabb köre is. Amúgy õ egész jól ment esõben mindkét futamon megveregette Thompsont () a szektoridõket és a köridõket elnézve, csak hát nem volt olyan jó rajtpozíciója az elsõ futamon.
A hétvégén az év utolsó megmérettetése vár Michelisz Norbertre. A Zengõ Motorsport versenyzõje Spanyol Seat bajnokságban áll rajthoz. A magyar versenyzõ jelenleg a negyedik helyen áll az összetettben, de még a második hely is elérhetõ számára.
Michelisz Norbert az idõmérõ elõtt nyilatkozott a sajtónak a hétvégérõl: Úgy jöttem ide erre az utolsó futamra, hogy mind a három futamot meg akarom nyerni, és úgy gondolom, meg is fogom. Tudtam készülni, természetesen szimulátoroztam. Úgy álltam hozzá ehhez a hétvégéhez, hogy mindent vagy semmit alapon fogok itt versenyezni, megmutatom mindenkinek, meg tudom õket verni hazai pályán. Majdnem ez az eddig legjobb pálya, mind az infrastruktúráját tekintve, mind pedig a pálya adottságai nagyon jók; széles a pálya és van egy jó hosszú egyenese.
bizony, az angliai jó rajthely megbosszulta magát... ha hátrébbról indul, akkor talán nem keveredik bele, és akkor betudhatott volna magának egy jó versenyt, talán egy csomó elõzéssel... persze ennek is volt elõnye, abszolút 10. hely edzésen egy gyengébb, privát autóval, arra szerintem sokan felkapták a fejüket.
Borzasztóan kíváncsi vagyok a srácra hogy élesben mit produkál.
Ezért bosszant a Brand Hatch-i fiaskó, ott láthattuk volna mit csinál a nagyokkal, bár race2-n a privátok között még így is õ futotta a leggyorsabb kört.
persze, láttam, hogy odaraktad a végére, de Norbitól azt hiszem semmi sem lesz lehetetlen... ezért is kezdtünk el filózni a témán... annyi biztos, hogy 1 körön vagy tiszta pályán baromi gyors tud lenni és bárkit megszoríthat, viszont a rajtoknál, vagy a rajt utáni helyezkedésekben, stb, a régi nagyok másfél évtizedes rutinja az mégiscsak másfél évtizedes tapasztalat...
ennek ellenére változatlanul azt mondom, hogy ha jól kijön egy versenyre az autó súlya, és még egy elsõ soros rajthelyet is elcsípne, akár csak a második futamra, akkor bármi megtörténhet...
Hát igen Thompson az a fajta pilóta aki mögött k..va szar menni, még ha gyorsabb is a kocsid. Vannak pillanatai amikor egyszerûen nem lehet megelõzni, ezt tavaly az Accord-al, idén a Type-R-el (BTCC) is többször megmutatta.
Ettõl függetlenül ETC-n Norbinak sikerült befognia, igaz a szar gumiválasztás miatt hamar vissza is elõzte.
azt nem mondom, hogy biztosan nem lenne képes rá, de konkrétan Thompson elfogultság nélkül a mezõny egyik leggyorsabb versenyzõje, tapasztalat terén meg már legalább 15 éve túraautózik a nemzetközi élvonalban...
szóval, ha egy ilyen kaliberû pilótát bármilyen csapatnál többször is le tudna nyomni vagy akár csak megközelíteni, szerintem onnantól kezdve a következõ 15 évre neki is állandó helye lenne valamelyik gyári csapatnál, bármelyik túraautó bajnokságban... az idei egyetlen wtcc futamának idõeredményei alapján pedig azt szûrhetjük le, hogy Norbi némi teszteléssel, ha már megszokta a kocsiját, akkor sokmindenre képes lehet...
hát, a zengõéket én is szívesen látnám a sunred mellett/elõtt :) ...és akkor már kíváncsi lennék a coronelék arcára is, szerintem állatira nem örülnének :) de ez már legyen az õ bajuk!
A Seat már 100%. Ha nem az lesz, akkor WTCC sem lesz. És szeretném, ha a Zengõ olyan szintre lépne, mint a Sunred. Félgyári együttesként futtatna TDI Leónokat.
Norbi eddig leginkább FWD autókkal ment (Suzuki márkakupa/Seat márakupa/Seat nemzetközi sorozatok (futamok). Nem mondom hogy meghatározó, hisz a 'másik' Norbi, Kiss Norbi hasonló sorozattal bírt (Astra márkakupa/Renault Clio márkakupa/Seat márkakupa) és amikor a Porsche sorozat (PCC) az F1-l itt volt, akkor Norbi kapott egy VIP Porsche-t, és talán õ elõzött a legtöbbet.
Szal nem valószínû hogy baja lesz vele, de azért számolni kell ezzel is.
A Farfus meg Priaulx-féle behódolásra meg csak annyit, hogy ez a prioritás-téma minden csapatnál mûködik, de csak 1 az 1-ben vagyis ha közvetlenül a vb-esélyes elõtt/mögött halad... ha valaki második futamra megcsíp egy elsõ rajthelyet, akkor általában nem mondják neki, hogy "ne nyerjél már", erre volt elég sok példa minden csapatnál, és az már más kérdés, hogy ezek a pilóták tudtak-e élni a lehetõséggel, vagy sem... egyszóval, ettõl azért én nem félek, a lényeg az a gyári autón lenne, bármilyen márka is legyen.
igen, a kékeknél Yvan helye már biztosnak tûnik és Giovanardival akarnak még erõsíteni, ami szintén nagy dobás lenne... Menu és Huff már aláirt... nagyon erõs kis csapat lesznek, remélhetõleg az autó is versenyképes lesz.
én Norbi számára a SEAT és a BMW csapatnál látok igazi lehetõséget, és õszintén szólva utóbbinál kicsit többet, mivel a BMW-nek szerintem különösen jól esne, ha egy SEAT-neveléssel tudnának borsot törni a spanyolok orra alá... az úgy elég érdekesen jönne ki :)
És talán Larini be is ajánlaná a Norbit. Áh az kizárt. És állítólag Yvan is a kékekhez tart, miután a SEAT szakított az Orecával. Jó lesz "nekünk" a spanyol vas. Ilyen drága üzemanyagárak mellett meg pláne.
Legyen igazad, de ha már nem TDI akkor inkább Chevy, a BMW mit csapat nekem nem igazán tetszik, ott van Farfus meg Priaulx akiknek be kell hódolni, nem biztos hogy engednék érvényesülni Norbit. A Chevy-nélpilóta ügyben meg olyan minden mindegy állapot van, ez a csapat sokkal nemzetközibb, ráadásul már régóta a "Sárgák, Fehérek" árnyékában élnek és ha Norbi tudna villantani akkor sokkal komolyabb támogatottságot kapna mint a másik két csapatnál.
Most már olyan alkupozícióban lesz Norbi, hogy ha nem kap szabad kezet a beállításoknál, akkor inkább leszerzõdik a Chevyhez vagy a BMW-hez. :D Amúgy szép volt!
Üdv, stream-et tud esetleg vki dobni ETCC-hez, köszi!
A britt, svéd, olasz, dán, német, orosz és a balti államok S2000-es bajnokságainak résztvevõi nevezhetnek. Idénre jóformán eltüntek a svédek és az olaszok, nyílván a "szecesszió" hatására. Idén negatív rekordott döntött a rajtrács. Ja és jut egy wild card a Seat Leon Eurocup gyõztesének.
Azért ez nem semmi, nem gyenge nevek vannak Norbi mögött.
Egyébként mi alapján válogatták össze a résztvevõket, vagy ezek önálló nevezések?
Bazz 1+ mp vert a következõ Seat-osra , az mellett, hogy lenyomott mindenkit
Ez igen! Gratulálok én is! Holnap újra lesz okunk szurkolni.
Száradó pályán a többiek még wet-settel mentek, Norbi kockáztatott és nyert. Az elsõ tíz:
Norbi a poleban!!!
A 2. edzésre leszakadt az esõ. Ezt is Norbi nyerte és a kategóriájából a legtöbb idõt töltötte a pályán. Lesz neki jó kis esõs beállítása is.
A 2 Maurer Lacettit még javítják az Adac Procar utolsó fordulóján történtek miatt, Fontes meg spórol a bömössel, így inkább a PTCC mezõnyében körözget. Kép a Norbiról:
Norbi megnyerte az elsõ edzést. Egy egész másodpercet adott Thompsonnak és Nykjaernek.
További menetrend. Az azért durva, hogy 4 órányi tesztlehetõségük lesz az idõmérõ elõtt. A részeredményeket majd itt lehet nyomon követni.