A Seat két legjobb helyen végzõ autója mindkét versenyen 1. 2. helyet szerezték, ezért 2x1. hely vagyis 2x10=20pont meg 2x2.hely vagyis 2x8=16pont, 20+16=36, így van a 36pontjuk :D
ez az egyetlen pozitívuma, mármint hogy próbálnak nagy neveket megszerezni maguknak, de 14-15 versenyzõvel nem lehet ugyanazt produkálni mint 43-mal... ez a sorozat már nagyon rég csak egy ötlet ami nincs befejezve, mert persze lehetne jól is csinálni, csak gondolom arra nincs elég pénz.
Na ezért egyszerûbb egy országban (USA, Japán, Brit, Svéd,) futamokat rendezni mint kontinenseken itt mindenki okosabb a másiknál (FIA).
Nem néztem meg direkt a 2.versenyt, de a kommentekbõl kiindulva nagyon frankó lehetett! Mexikót sem nagyon favorizálom, a Pueblai magasan fekvõ pálya tavaly is feküdt a TDI-nek. Annyira, hogy a 2. versenyen 6 tagú SEAT vonat végzett az élen. Nem kínzom én magam ilyesmivel.
Arra a kérdésre, hogy miért lett ilyen sz*r a WTCC, sokat itt már megadták a helyes választ az FIA személyében. Olyan buták, hogy az egyetlen komolyabb érdeklõdõt is kizárták, ez pedig a Volvo. Tudni illik a Volvo az STCC-ben a C30-al Bio üzemanyagot használ, és ezt az üzemanyagot kívánja használni a jövõben is. A holt szezonban megjelent egy hír, hogy a WTCC-ben engedélyezik a Bio üzemanyagot. Örültem is, mint majom a farkának. Aztán kiderült, hogy az FIA okostojásai a Volvótól eltérõ ethanol mennyiségû Bio üzemanyagot engednek meg csak, és ez érthetõ okokból nem buli a Volvonak. Más gyártót jelenleg nem érdekelne ez az alternatíva. Sajnos ezek annnyira sötétek, mint az éjszaka...
Azért mert ez a sport igy jó ahogy van.. Nagyon komolyan kitalált szabályokkal stb. Ha egy másik felfogás (ebben az esetben europia, vagy kapán) megveti a lábát a dologban, akkor lesz bele szólás stb.. ami egy olyan irányba viheti el ami nem biztos, hogy elöny.. Sõt lehet hátrány lesz. Én ezért nem is szereném ha nyitnának europa felé, ameddig õk a "kis szigetükön" tudják kezelni addig lesz izgalmas, addig lesz ilyen.. Ha nyitnak változni fog! És nem kell, mert igy jó:D
most látom csak: 4 éve megy ez a WTCC fórum, de most elõször kerültünk be a legnépszerûbb 10 téma közé... wow ezen annyira meghatódtam most, hogy el is megyek, megnézem a NASCAR befutót, aztán meg alszom egy nagyot...
Igen nem örültek de kik, a gyártók, a szaksajtó, meg a fanatikusok, a másik oldalról meg egész amerika inportcar lázban ég. Azon sem csodálkoznék ha még több japán gyártó lenne.
Igen! És azért megmondom a frankot veszélyes is.. Mivel a NASCAR kitétele, hogy seriában gyártott autonak kell amerika földön készülnie.. És mivel a vw-is elkezdte kint a gyártást és van v8 as motorjuk.. Igyhát kezdek fosni:D
megy a NASCAR szekere ma is, de azért csak teret kellett adni a Toyotának is, hogy ez így maradjon, aminek sokan nem örültek az addig tisztán amerikai sorozatban...
a f-1 akkor volt jó úton, amikor a turbó-korszak után 1989-ben 20 csapat volt nevezve... ha akkor nem ragaszkodnak mereven a 26 autós szabályhoz, akkor sok csapat nem megy tönkre (ma abból a 20-ból csak a Mclaren, a Ferrari és a Williams létezik)...
...egyszóval akkor kellett volna ragaszkodni a kifizethetõ költségekhez, és most is valami hasonló kellene a WTCC-be, vagyis hogy aki el akar indulni, az el tudjon indulni úgy mint most Colak és értelme is legyen, de amíg van egy 5-ös SEAT vonat meg utána egy BMW vonat +a kékek, akkor már nincs is értelme elindulni, hiszen esély nincs egy top 10-re sem. Viszont akkor már lehetne sokkal kevesebb gyári is egy-egy csapatban, hiszen akkor is meglenne a mezõnyszám.
Vegyenek példát az Amikról, gazdasági válság ide vagy oda megy a szekér ma is, csak tudjátok õk rájöttek már régen, úgy érdemes versenyt rendezni hogy a nézõ élvezze is azt.
Tényleg Gordon nem úgy volt hogy a NASCAR európában is akar futamot rendezni, mi van ezzel?
na lassan vége a WTCC-nek is, ez a két futam semmi volt, oké, hogy Seat-ok elõl zúznak, azon már nem is csodálkozok, de ha legalább elõznék egymást vagy harcolnának akkor még elviselhetõ lenne, de így csak idegesítõ, hogy úgy mennek el a többi autó mellett, mintha lekörözendõek lennének, gondoltam, hogy az esõ kicsit egyenlít köztük, de ugyanaz volt, a szánalmas büntetéseket meg már nem is említem.
bizony, igazad van! ...és nem lehet mindent a gazdasági válságra fogni, itt egyszerûen az a baj, hogy mindenki tulajdonolni akar és senki nem akar versenyezni... gombamód nõnek ki a különbözõ versenyszériák a földbõl, aztán mindegyik csak vegetál, nem is értem ez kinek jó így...
Szerintem itt egyéni érdekekrõl van szól az összes gyártónak van egy v. tíz embere a FIA-nál, akiknek csak a zsebüket tömik nem gondolnak ezek sportra, meg jövõre, csak is a pénz számít. Aztán ne csodálkozzunk ha úgy omlik össze az FIA mint a magyar gazdaság
ha a szövetség nem adna teret az esztelen drága technikai fejlesztéseknek, akkor már most is jönnének... nekem senki ne mondja, hogy olcsóbb reklámfilmeket készíteni és azt kereskedelmi csatornákon fizetett hirdetésben nyomatni...!!! ez baromság! a tavaly év végi EB futam is milyen izgalmas tudott lenni... egyszóval nem értem a sok idiótát a szövetségben, akik folyamatosan maguk alatt vágják a fát...
Az igaz hogy a BMW sok bajnokságot nyert, de ezt szinte mind kiélezett helyzetben, emlékeztek az Alfás idõszakra, volt ott adok kapok rendesen. Ott kedveltem meg Thompsont, és ahogy tavaly év végén a Hondával ment áááhhh, tudom hogy nem volt rajta +súly de akkor is.
igazad van, az sem volt túl jó... csak azt nem értem az angol bajnokságban tényleg miért tud érvényesülni a "verseny" fogalma, de mondhatnám akár a svédeket is.
Szerintem kurva egyszerû a megoldás.. TDI ket be kell tiltani.. Meg kell mondani a seatnak, hogy jöjjön benzinessel! (hiszen azt is fejlesztik)
Aztán ha befenyegetnek, hogy kilépnek?? Ott az ajtó.. Utánna pedig olyan lehetõségeket teremteni (olyan összegeket mondani a belépõknek) hogy érdemes legyen bezsélni..
Gondoljatok bele, Stcc-be idén bio üzemanyggal belépett a Vw. Ott van a Volvo, az Audi, a Peugeot.. BTCC ben ott a gyári vauxhall (opel)
Ha lehetõségük lenne, tutti jönének! De ezek mellett a feltételek mellett nem fognak!
Egyszerû a dolog vesziteni kell egy csapatot, hogy jöjjön 2-3-4.. Stb.
megoldás? erre nincs. Régebben meg erõs BMW fölény volt, most megváltozott.
Nem vagyok biztos abban hogy a BMW dízel bevetése most nyerõ lenne, a Seat-nak nagy elõnye van már, rég óta tesztelik, mivel hogy VW konszern a Dakaron is ment már és hát tudjuk az eredményt, a Micunak nem véletlenül kellet szégyenszemre kivonulni. Én az AUDI és a Peugeot helyében most lépnék.
nem tudom mi lehetne a megoldás, de ez így a szakág halálához vezet...
teljesen ciki, hogy néha seat-vonatot mutatnak, aztán néha fél pályával mögöttük a bmw vonatot mutatják, néha utóbbiak között talán feltûnik egy-egy chevrolet, meg vannak a végén a privátok a ladákkal...
ennél egy akármilyen márkakupa is simán izgalmasabb, nem értem, hogy ez így miért jó a szervezõknek...
Teljesen egyet értek veled, még annyit tennék hozzá hogy a legnagyobb gond a pénz, mégpedig az hogy túl sok van belõle, észrevettétek ahol a fejlesztéseknek nincs határa ld: F1, WRC, és most már WTCC, ott egyszerûen meghal a sport. Nem akarom ismételni magam de ott van a BTCC csupa privát csapat, van is küzdelem rendesen.
Szerintem ha J. Müller az elõ futamon nem csúszik ki akkor meglepetést tudott volna okozni, így is az 5. lett.
a bmw nem fog fejleszteni, inkább kivonulnak, és valahol meg is értem õket... ez az egész bajnokság nagyon el lett cseszve és errõl az a sok idióta tehet, aki megálmodja a szabálykönyvet évrõl-évre...
dízelhez: nem tudom az S2000 dízelekre vonatkozó része milyen, de a dízelmotornak mindig is magasabb a kompresszió viszonya.. 19-21:1, az újabb common rail-eseket nem tudom.. de 11:1 dízelben elég meredek lenne, ha a szabályban is ez szerepel
BMW is lépje meg a dizel motort, mert ha nem akkor majd hivatkozva a gazdasági válságra szépen kilép.
hát az tényleg elég ciki volt pff Viszont Farfus vs. Porteiro jó volt. Lesz a Seat-nál keresztbeverés úgy látom, az év elején nincs 1. számú ülése Yvan-nak. Jó volt a Bmw tempója is a végén, és a Chevy is...de az ahogy a Seat-k elmennek az egyenesben sszzz az nagyon gáz.
amúgy a városi pályákon meg lehet szorítani a sárgákat is, fõleg a második futamokon, csak hát a városi pályák hátrányait is kitárgyaltuk már...
én a kezdeti években a SEAT-nak szurkoltam, de már nincs miért szurkolni nekik, mert sajnos játszanak a mezõnnyel... mint ahogy az is ténykérdés, hogy a szövetség sokat megengedett nekik, mivel a sorozatba az egyik legtöbb pénzt fektetõ gyárról van szó... nekem ez nagyon nem szimpatikus, de hát ez van... most a Chevroletnek és a Ladának szurkolok...
a BMW-t meg nem igazán értem, mert abban úgy érzem egy kicsit hibásak, hogy a F-1 project mellett egy kicsit elhanyagolták ezt a szakágat...
ja és egyetértek azzal, aki azt írta, hogy nem szabadna a dízeleket a hagyományos motorokkal összeengedni...
Hát remélem!:D Mert ez a verseny hát hogyis mondjam?:DD
Szóval valami kell ide..
második versenyek még jók lehetnek, aztán jönnek majd a súlyok stb csak nem lesz unalmas...