nyugi:) ez meg csak az elso futam volt. Masodik mindig izgibb, remelem:D
Kezdhetjük temetni a wtcc-t??
Ez az év olyan unalmas lesz mint a szar:D kb:D
Most mivan? ukrafestik a reklámtáblákat mit lebontott Coronell? nem csak a közvetítés de a szervezés is szánalmas, ha nagyobb ütközés lesz a következõ futamon akkor végég SCzik a maradék 13 kört?
Ezt nem tudtam de szörnyû, vezetni biztos hogy jó mert egy átkozottul nyomatékos motor.
Egyszeruen meg lehetne oldani, nem szabadna engedni, hogy 5 gyari seat legyen. Ket fos csapatokat kene alkotniuk mint bmw-seknek. Legalabb akkor utnek vagnak egymast, nem vonatoznanak.
Halgassátok a Seatok hangját belsõkamerában, RETTENET, szerintem nem pörögnek 5000-et és már váltanak is.
jó a fenéket :) De az õ szempontjukból nagyon eredményes, ezért nem érdekük hogy felhagyjanak vele.
Sajnos már nincs is olyan terep lassan, ahová nem engedték be, és ahol nem vették át az uralmat. Le Mans-ban dízel nélkül nem is érdemes elindulni, Dakarban hasonló lett a helyzet..
Egyébként én nem is értem, miért kell két teljesen más karakterisztikájú motort összeengedni, van ennek értelme? Nézzétek meg a V8SC-t vagy a NASCAR-t, ott nincs sumákolás még a beállítások mértékét szabályozták, ezért van hogy a futamok végéig rághatod a körmöd.
Mindjárt futam! Bízom benne,hogy a tegnapi idõmérõtõl színvonalasabb lesz,mert az borzasztó volt..
Márpedig a Seat nem fog mást tenni, nagyon eredményes. Ettõl függetlenül sztem lesz a Seat-nál körbeverés, és sok 2. futamot elvihetnek a többiek. Képtelen vagyok elhinni hogy Gene-Monteiro-Rydell, de legfõképpen Tarquini simán statisztálna Yvan-nak ebben az évben is. A WRC siralmas,..és még inkább az lesz ha nem jön 3. gyár, mert akkor a Citroen is kivonul :(
Egyébként nem akarom tovább rugdosni a SEAT-ot..DE! Emlékszem 2007 Brno-ra (talán), amikor elõször adtak Gené alá TDI-t. Mind a Diesel 2000, mind a Super2000 kimondja, hogy a motor kompresszió mértéke 11:1 lehet. Ennek ellenére a SEAT ott egy 13:1-es motort dobott be, az FIA engedett a sírásnak, a BMW-nek akkoriban meg még nem fájt a feje a dízel miatt, és engedélyezték ezt...
Valamelyik nap belenéztem a SEAT adataiba, és mit látok.. Az idei gép 16:1 !!! kompresszióval fut. Rájuk már akkor nem is vonatkoznak az elõírt szabályok?
Isten hozott! Nagyon egyetértek veled! Ha más nem a BTCC-ben lehet bízni, még sohasem okozott csalódást. Remélem idén sem lesz ez másképpen. :)
Sziaztok! ÉN 2-3 éve nézem komolyabban a sorozatot, fõként az F1 egysíkú futamai után volt üdítõ nézni egy jó kis test-test elleni harcot. A WRC a Subaru kivonulása óta számomra megszünt létezni. Soha nem voltam márka függõ, én a versenyt az izgalmat szeretem, de ha itt egész évben Seat vonatozás lesz akkor nem tudom hogy mit csinálok. Na nem baj ott van még a BTCC csak kár hogy a futamokat felvételrõl tudom nézni.
elvileg megeszi a bömös a rajtnál.., nem hiszem hogy le tudja fogni mind a kettõ elõl a támadóhelyet.
Esélytelennek látom a többieket bármilyen komolyabb eredmény elérésére. A célegyenesben a TDI-k szépen elcsípik az ellenfeleket.
Egyetlen pozitívum nálam, hogy Larini nagyon jól ment. A Cruze semmivel sem volt lassabb, mint a BMW. Sõt... A Lacetti általában itt alárendelt szerepkört kapott az elõzõ években...
Azért a 2. nem lesz egyszerû sztem. Néztem Larini tudott-e feljönni mikor megelõzte Monteiro-t, de nem igen. Yvan jól vezette a Seat-t, szépen 'úszott' pár kanyarban. A gyorsaságuk nagyon megvan, de a 2. futamban benne lesznek a lecsóban. :) Remélem én sem írtam 'spoiler'-t.
nem arról volt szó, hogy ezt a "8. hely elõre" szabályt is módosítani fogják, hogy ne lehessen így taktikázni?
és ahogy elnézem változatlanul megy a "harc" a 8. helyért, nem véletlen volt az a kisodródás, asszem megvan a második futam nyertese is így, nem kérdéses...
egyetértünk, arról nem is beszélve, hogy két évtizednyi gyári tapasztalatot nem lehet csak leemelni a polcról, ez a fejlesztésekben nélkülözhetetlen, és persze változatlanul gyorsak.
én nézem, de így akkor nem nyefegem ki, hogy mik történnek...
Nézd az nem lehet vitatéma hogy tehetségesek vagy sem :) WTCC/drivers/A.Menu, ha valaki 22 év aktív versenyzõi pályafutást tud maga ..és 22 év múltával még mindig egy világsorozat gyári csapatának autójában ül. Na ott már nem kell azon vitázni hogy tehetséges-e vagy nem. Ráadásul ez nem formula autó, a Le Mans sorozatban is, de itt is nagyon számít a tapasztalat...a Chevy nem véletlenül tudott jó autót építeni, ahoz kellett a versenyzõinek a tapasztalata is. Huff talán agreszívabb..bár nem merném ezt kijelenteni, de Huff állt is bele palánkba nem is egyszer. Huff fiatal hozzájuk képest valszeg jobban 'harap', de a tehetség...azt nem kell vitatni. :)
A Chevrolet Curitibában soha nem ment jól, korábban a Lacettivel sem. A Cruze meg egy új modell, nyílván nem lehetett azt várni, hogy megváltja a világot. Egyébként a Lacetti-vel soha nem tudtak 8 helyet szerezni itt, ha emlékeim nem csalnak. Ez a Chevrolet mumus pályája évek óta.
Menu helyében foggal-körömmel védeném a 8.helyet a második futam pole-ja érdekében. Ezen a pályán 1 elõzési pont van - az egyenes utáni S kanyar - ha addig kihúzza lehet egy nagy eredménye.
Bourdais többszörös ChampCar bajnok,Vettel mégis elveri,akkor most õ is tehetségtelen,és valójába csak vette a vb címeit?Na látod,máshoz vannak szokva,és ezért nem megy nekik.
de ha Larini és Menu télleg olyan tehetségesek akkor miért nemtudnak jól menni?Nem szar a Chevrolett...én még egyszer sem hallottam róla hogy kiesett vonla a Chevrolett....csak mindig koccanak valakivel,ez lenne a tehetségük? :S
Larini 92-ben vonult ki a Forma1-bõl a Ferrari cspatból,és utána ment a DTM-be?Majd a WTCC-be?Gondolom a WTCC angoynn sportág mint a DTM,meg az STCC,meg a BTCC,bár nagyon egysíkon járnak......
visszatérve a közvetítések színvonalára, a wtcc honlapján legalább a live timing üzemel, remélem ezt a futamok alatt sem korlátozzák majd, úgy legalább a privátok sorrendjét is nyomon lehet követni.
Colak-ot asszem megbüntetik/vagy büntették, figyelmeztették.. a stewardok valamit jeleztek, de nem emlékszem hol olvastam a hírt.. :D
ja, megvan touringcartimes.com
ha jól értem a hírt, nem jelent meg az elsõ gyûlésen a practice elõtt (?)
Nagyon zakatol majd ma a dízel vonat! Nevetségessé tették a WTCC-t...
Hát sajna A Ladák teljesítménye tényleg várható volt. Igazából reálisan nézve az eslõ két futamon esélyük sincs. Ha majd a harmadiktól a többiek megkapják a súlyokat akor talán kicsit feljebbjönnek.
Azért még bízok benne hogy a Brno-ban bemutatkozó új Priora az új motorral többre lesz képest mert ez tényleg a tavalyi szint és az elég gyengéscske :S
megjegyezném, hogy colak saját csapatának debütáló edzésén mindössze 0.061 másodpercet capott a sunredes coroneltõl... remélem összejön neki a verseny is... sajnos a ladák változatlanul harmatosak, mondjuk ez viszont várható volt...
igen, ha nem raknak ki órát, köreredményeket és részidõket, akkor ilyen erõvel a neten is lekövethetjük az eseményeket... tényleg kriminálisan gyenge volt a közvetítés, nem méltó egy világbajnoksághoz.
Ez a közvetítés pocsék volt, azt se tudtam ki van kint, ki van gyorskörön ki mit ment, mit fog menni... élvezhetetlen 0a volt az egész.
Elvileg a Ladákban is Opel C20XE motor volt tavaly.
Menu sem akárki, erre bizonyíték ez az 1997-es BTCC eredménylista:
1.verseny 1 A Menu Swi Renault Laguna 2 J Plato GB Renault Laguna 3 K Burt GB Volvo S40
2.verseny 1 A Menu Swi Renault Laguna 2 R Rydell Swe Volvo S40 3 F Biela Ger Audi A4 Quattro
3.verseny 1 A Menu Swi Renault Laguna 2 R Rydell Swe Volvo S40 3 D Leslie GB Nissan Primera
4.verseny 1 A Menu Swi Renault Laguna 2 R Rydell Swe Volvo S40 3 J Plato GB Renault Laguna
így indította tehát az idényt, hogy 1, 1, 1, 1, ezt követõen a többi futamon: 3, 3, 1, 4, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 3, -, 1, 2, -, 2, 3, 3, 1, 2, természetesen magasan megnyerte a szériát abban az évben, miután 1996-ban, 1995-ben és 1994-ben is egyaránt a 2. helyen végzett, de megnyerte 2000-ben is, egyszóval nem akárki sem õ, sem Larini.
Az hogy ez az autó, illetve a tavalyi kinek fekszik/feküdt jobban, az egy más kérdés, de mindkét versenyzõ magasan a világ legjobb, legtapasztaltabb és leggyorsabb túraautózói közé tartoznak.
Érdekes ez a Menu - Larini kérdés amit felvetettetek. Szerintem a F-1 múlt nem sokat jelent a túraautózásban, legalábbis nem mérce. Ugyanakkor Larini is már mikor, de mikor nyomta a DTM-ben az Alfával, oldalán Nanninivel és Modenával (1993-94 környékén...)
Alfa már 2008ban sem volt, Honda pedig a válság miatt a WTCCbõl is kivonult, azt hiszem csak egy privát Accord lesz a mezõnybe...
van Honda is nem? Alfa Romeonek is kell lennie?Vagy õk már kivonultak? :S Azt tudom hogy Honda van....piros Accord ha jól emlékszem :) A Lada meg tavaly jött be ha erre is jól emlékszem :D
de ha jól emlékszem Menu szerezte meg az elsõ futamgyõzelmét a Chevinek nem? :D Am. meg tudom hogy a Daewoo-t vásárolta fel,de Daewoo nem volt a WTCC-be,vagy voltak? :O
Ez rendben van, Jó autó a Chevy és kitartóak is. De én becsülöm a Bmw-t is amiért tartja magát, a Seat nekem spec nem mindig szimpi, sok a vonatozás az eredményért,..és a Lada-nak is szorítok, mert tetszik a verda. Bár lenne több márka...bár a WRC-hez képest a WTCC még rendben van..
amúgy nem nagyon vagyok tisztába a WTCC-s múltal meg ilyenekkel szóval én nem nagyon tudom Huff meg a többiek honnan jöttek,de azért érdekelne a WTCC-s múlt,fõleg a Chevrolett múltja...mivel én a Chevinek szurkolok ott :D
Nem sztem jól emlékszel, Huff 3. helye igen-igen jó eredmény. De Menu pályafutása nem elfelejthetõ...amit õ nem tud a túraautózásról azt talán már nem is kell tudni :)..Le Mans/DTM/BTCC/WTCC. Óriási körszám van már mögötte és ebbõl adódóan óriási tapasztalat. Na de inkább most az Live Timing..
Lesz neten Live Stream vagy Eurosporton a mai tesztrõl közvetítés?
:) Menu jó, neki sem kell már bizonyítania semmit. Van amikor így jön ki..pl. F1/Honda Button/Rubinho tavaly, vagy a Bmw futamgyõzelme ami mehetett volna a másik versneyzõhöz is.. Huff sem villog mindig. Menu és Larini érdekes párhuzam, én nem is akarnék alá-fölérendelést magyarázni, jók õk mindketten...de van náluk jobb, legalábbis az én megítélésem szerint. :))
ez is teljesen igaz,anno még õ hozta a jó eredményeket a Chevrolettnek,de msotanában már valamiért nem......és Huff-al mivan?Én róla még sose hallottam...amúgy ha Menu többszörös BTCC bajnok akkor a WTCC-be miért nemtud olyan jól menni?Szerintem a Chevrolett nem a szar csapatok közé tartozik a WTCC-be.....
Persze ez igaz! De Menu, hány éve tolja a Tura autot?? Többszörös BTCC bajnok! a WTCC se most van elöször.. Azért õ régebb óta tura autozik mint Larini..
de Menu nem sokat mutatott tavaly se a tavalyi verdával,mostanában inkbáb Larini jobban boldogul a géppel,meg neki több tapasztalata van.....mivel ugyebár versenyzett anno az F1-ben is :D
Hát nem hiszem hogy Opel, inkább továbbfejlezstett Daewoo..
Nézzük a dolgot az alapoktól.. A Chevrolet Laccetti az egy Daewoo Nubira.. A Daewoo Nubira az astra alvázára épült történet.. De! A Daewoo Opel alapokon ugyan, de sokkal korszerübb motorokat rakott az autoiba. Ezt láthatod hiszen ha megnézel egy 1.6 os astrát az kb 75 80 le.. Az 1.6 os Daewoo Lanos pedig 106.. A motor mégis hasonló. És mivel a Chevrolet megvette a Daewoot, igy valószinüleg az egyébként is jobb Daewoo motor van fejlesztve még tovább. De valóban a Lacetti motorja van a Cruzeban is. Szóval ha ugy nézzük akkor Opel, ha igy akkor Daewoo motoros:D
Az viszont tutti, hogy ahogy Menut néztem és hallgattam, nem igazán tetszik neki ez az autó:D Larini odákat zenget Menu meg, hát nem jó mert túl puha nem elég gyors stb:D Majd kideül..
Mert az elõzetesben mondták h a múlt évi motor van a kocsiban, és mutatták is egy pillanatra felnyitott mociháztetõvel és igencsak úgy nézett ki a szelepfedél mint egy Opel C20XE motoré csak Chevrolet felirattal az Opel helyén :)
igazad van... ahelyett, hogy olyan szabálykönyvet dolgoztak volna ki ami költségkímélõ és amivel legalább még 4-5 gyártót be lehetett volna csábítani a sorozatba, lassan már azokat is mind elüldözik, akik végig alaprésztvevõnek számítottak a túraautózásban...
pedig nagyon örülnék végre már gyári volvonak, alfának, nissannak, toyotának, hondának, peugeotnak, renaultnak, opelnek... ezeken a dolgokon kellene elgondolkozni az illetékeseknek, mert ha több a gyár, több az autó, és a pontrendszer sem csak az elsõ nyolcat értékeli, akkor az esetleges tévéközvetítési díjakkal és szponzorokkal megerõsített önköltségi áron induló csapatoknak nem hiszem el, hogy nem érné meg nevezni...
megint olyan idióták kerültek döntési helyzetbe, akik elsõsorban a dollárokat számolják és a versenyek színvonala számukra másodlagos... holott tudhatnák, hogy a színvonal emelkedésével csak újabb dollárok érkeznének a számlájukra, nevetséges hozzáállás...
Nahh hát ezekrõl az uj szabályokról nem mondok semmit!
1 biztos nézni fogom mert adja az Eurosport, de az elsõ számú sorozat marad a BTCC.. Az FIA-t tökön kéne rugni..
Hát azt én is remélem h gyorsabb lesz mint tavaj. Végre már kidobták belõle az Opel motort :D
Nem tudom a Priora hogy fog kinézni de abba megint új motor lesz félév közbe. Pontosabban az lesz abba mint ebbe csak azt másik tuningcég készíti majd fel.
1 SEAT Sport Yvan Muller (FRA) SEAT León 2.0 TDI 2 SEAT Sport Gabriele Tarquini (ITA) SEAT León 2.0 TDI 3 SEAT Sport Rickard Rydell (SWE) SEAT León 2.0 TDI 4 SEAT Sport Jordi Gené (ESP) SEAT León 2.0 TDI 5 SEAT Sport Tiago Monteiro (POR) SEAT León 2.0 TDI 6 BMW Team UK Andy Priaulx (GBR) BMW 320si 7 BMW Team Germany Jörg Müller (GER) BMW 320si 8 BMW Team Germany Augusto Farfus (BRA) BMW 320si 9 BMW Team Italy-Spain Alessandro Zanardi (ITA) BMW 320si 10 BMW Team Italy-Spain Sergio Hernández (ESP) BMW 320si 11 Chevrolet Robert Huff (GBR) Chevrolet Cruze ** 12 Chevrolet Alain Menu (SUI) Chevrolet Cruze ** 14 Chevrolet Nicola Larini (ITA) Chevrolet Cruze ** 15* Campos Racing Antonio García (ESP) Honda Accord Euro R 18 LADA Sport Jaap van Lagen (NED) Lada 110 2.0 19 LADA Sport Kirill Ladygin (RUS) Lada 110 2.0 20 LADA Sport Viktor Shapovalov (RUS) Lada 110 2.0 21 SUNRED Engineering Tom Coronel (NED) SEAT León 2.0 TFSI 22 SUNRED Engineering Tom Boardman (GBR) SEAT León 2.0 TFSI 23 Scuderia Proteam Motorsport Félix Porteiro (ESP) BMW 320si 24 Scuderia Proteam Motorsport George Tanev (BUL) BMW 320si 25 Liqui Moly Team Engstler Franz Engstler (GER) BMW 320si 26 Liqui Moly Team Engstler Kristian Poulsen (DEN) BMW 320si 27 Wiechers-Sport Stefano D'Aste (ITA) BMW 320si 28 Èolak Racing Team Ingra Marin Èolak (CRO) SEAT León 2.0 TFSI 29° SUNRED Engineering TBA SEAT León 2.0 TFSI
° = Will start from the Marrakech event ** = FIA homologation under way