Utcai pálya nem kell a versenynaptárba!!! Hiába nagy kihívás, hiába gyönyörû a helyszín...lényegtelen dolgok ezek. A BTCC évekkel ezelõtt belátta, hogy nem kellenek utcai versenyek a naptárba. Jövõre itt meg lesz 4 db. Már elõre várom....
jó versenyek voltak, a hondáért tényleg nagy kár volt, igazán nyerhettek volna...
ami a pályát illeti, továbbra sem értem miért kell versenyt rendezni egy olyan körön, ahol néhány egyenest leszámítva nem fér el egymás mellett két autó... pont azokat a pályákat kellene elõvenni, ahol sok elõzési pont van és lendületes a vonalvezetés... itt ütközés vagy jelentõs lóerõ/súlykülönbség nélkül lehetetlen elmenni a másik mellett.
port.hu szerint
19:00 FIA Túraautó Világbajnokság (ism.) Makaó, 1. futam
19:45 FIA Túraautó Világbajnokság (ism.) Makaó, 2. futam
warm upot még néztem a de a többire már nem volt erõm:)
Eszméletlen jó szezonzáró volt! Az egész évad nagyon jól sikerült véleményem szerint, így méltó volt ez a befejezés. Y.Muller-nek hatalmas gratuláció a bajnoki címhez, Huff-nak szintén a VB 3.helyhez. Mindkét versenyzõ nagyon megérdemelte. ;) :)
Jah és valahogy így kellene kinéznie egy pódium ceremóniának az évad végén. Ajánlom házi feladatnak az F1-es pilótáknak a mûmosoly, unott pezsgõlocsolás és a good race good job helyett. ;)
Elvileg hator ismétlik jurón.Tehát az isten sem tudja,hogy 4 és 8 között mikor adják majd le.
én néztem :) az az utolsó kör tényleg nem semmi volt, kár, hogy szinte minden eseményrõl lemaradtak a rendezõk
Huh! De rohadt jok voltak a versenyek!! Megvan a bajnokunk is:D A 2-dik futamon azthittem elmegyek Macauba és kivágzem Farfust. lehetett vona még egy gyõzelem Thompshonnak. Na mind1..
Végeredményeket nem mondok nem tudom ki volt annyira elszánt mint én hogy felkeljen 5 kor miatta:D
...és pillanatok a boxutcából, csak hogy legyen itt egy kis élet
bocs, lemaradtam a kérdésrõl kicsit... nem tudom online volt-e, a wtcc honlapja végig nem állt a helyzet magaslatán a futamok alatt :( itt vannak összefoglalók + free videók, bár én nem nagyon nézegettem ezeket itt is vannak
Nagyon ügyes a srác!Csak így tovább! És ha azt veszem,amit az itt lévõ cikkben olvastam,hogy gyakorlatilag mindenhol szar autóval ment,mert vagy a turbo volt rossz,vagy valami más,hát remélem bekerül majd egy nemzetközi mezõnybe!
jól ment, nagyon szoros verseny lesz ez holnap, szerintem elsõ 15-ben simán benne lesz, ha nem lökdösi ki valami hongkongi csodagyerek
De ez a kamu szöveg aszongya azért van 20le-vel kevesebb benne hogy kibírja az egész évetDD
Inkább azért hogy a top pilótájukat (Coronelt) ne verje le egyik "ujjonc" sem..
Jaja! Szépen ment.. Én csak azt sajnálom, hogy nem mutatták egy secre sem.
Ott küzdött az a fekete (vagy kék) BMW aki lassabb mint Norbi az láthattuk eleget. Róla egy kép se.
Na mind1, attól függetlenül szép volt. Holnap is hasonló vagy még jobb teljesitményt!.
Norbi 20. lett, összesen 1.381 másodpercet kapott és Zanardi, valamint Larini elõzik meg a rajtrácson... Az autója 20 lóerõvel gyengébb mint Coronelé, Coronelé meg x lóerõvel gyengébb mint mondjuk Gene vagy Y.Muller autói, akik 7 tized körül kaptak Farfustól. Szerintem ez nagyon szép bemutatkozás volt!!!
aki szereti a volvokat, azoknak itt az stcc idei 11. futama (pörgessetek bele a felvételbe, 1 óra 11-ig, ott kezd a futam) néha feltûnik egy-egy peugeot, alfa, audi és mercedes is a rég nem látott márkák közül: stcc 2008, round 11, Mantorp Park (kb 1óra11-tõl)
a stabilitást és a súlyponti elõnyöket tekintve igazatok lehet, de ebben nyilvánvalóan a gyárak keze is benne van, hogy a pályán látott autók jobban hasonlítsanak a szalonokban csillogó, eladásra váró társaikhoz.
Most a wtcc-autokon 17-es van.. Régebben az stcc-ben Btcc-ben 19-es kerekek voltak.. Nem tudom mi az oka annak hogy most kisebbek, de 2 collal összementek az biztos.. 3 centi kb átmérõbe..
Pont a gumival kisebbek most. és ezért van az iv -en kivûl.. Régen azért volt az iv alatt:D
viszont a felnik azok nagyobbnak látszanak, meg mintha jobban le lenne ültetve az autó, szinte eltûnik a kerék felsõ része a sárvédõben.
Fene tudja.. Szerintem ezek is 2000cm3 gépek.. Ha megnézed ezeket az autokat csak a mondeoból van 2.5 v6-os utcai gép.. A többi ez a 2000cm3 max.. Jah nem a Lagunából is van.. Na de a lényeg, hogy Hondának tutti nincs..
Szóval lehet hogy lóerõbe többek, de nem hiszem hogy sokkal. Én szerintem is a pályák miatt ilyen.. Meg ahogy Laffite is irja sokkal bátrabban közlekedtek a pályán mint most..
szerintem ez leginkább pálya-vonalvezetési kérdés... Angliában sok a dimbes-dombos, hosszú és elnyújtott kanyarokkal kivitelezett lendületes pálya, amik ha kellõen szélesek, akkor egy viszonylag egyforma erõs autókkal felálló mezõny ezt ki is tudta használni... +ahogy írtam is, a test test elleni küzdelmeket nem torolták meg olyan szigorúam mint most, így mindenki sokkal bátrabb volt...
legalábbis ez az én véleményem, aztán persze lehet nem csak errõl van szó.
atok a 10 évvel ezelõtti BTCC autók erõsebbek voltak, mint a mostani WTCC-k? mert mintha nagyobb dinamikával közlekednének :)
Jó ez igaz.. De secvenciális, tehát nem kulisszás váltó.. Szóval csak tolni és huzogatni kell:D Ha H-s Kulisszás lenne az nagy gond az tutti, de igy nem hiszem hogy nagy probléma lenne,.. De hát mondjuk ezt jó lenne hallani egy versenyzõtöl, hogy õ hogy gondolja ezt, én csak találgatok:D
Hát jahh. De igazából nem hiszem hogy nagyon nehéz lenne..
Ez akkor probléma ha közlekedned kell. Ha megnézed a pedálok ugyan abban a sorrendben vannak, a kormány is hasonlóan müködik:D egyedül a váltókar van a másik oldalon..
Szóval nem hiszem hogy nagy gond lenne.. De biztos szokást igénye azért..
a másik topikban már kommentáltam a videókat, de az azért még úgy eszembe jutott Thompson kapcsán, hogy mennyire érdekes lehet egyik évben bal-, másik évben jobbkormányos autóval megvívni ugyanazokat a csatákat... bár lehet hamar át lehet állni, ezt tényleg nem tudom...
Michelisz a 22. helyen végzett a 30-as mezõnyben az elsõ harminc perces teszten 3 másodperc hátránnyal, megelõzve többeg között Engstlert... persze ez még nem jelent semmit, de az biztató, hogy azonnal ráérzett a pályára és az autóra...
a szingapúri villám meg egyelõre nem fog belecsapni a mezõnybe, Choo csak az utolsó, 9 másodpercet kapott így kezdésnek, na de még ez sem jelent semmit.
Ugye Szeptember 31-dikén befejezték.. Elsöprõ BMW siker (Maszka örülhetsz:D) Richard Göransson nyerte Fredrik Ekblom és Thed Björk elött..
Most pihi.. Jóvõre folyt köv..
A gyõztes jármû:
Na nem kapott büntit:D
Kár nem volt szép.
Mindenestre jó futamok voltak.. És milyen jó sok fajta autot látni(igaz nem nagyon mutogatták õket:D)
NikiJaernek meg gratula. Egyetlen Chevysként vitte a cupát haza:D
Baszus ez a Nogués mekkora egy gyökér..
Miért kelett kirakni igy Engströmöt??
Remélem megbüntetik érte..
Göransson és Nikjær nagyot ment:D Fasza volt..
Nézétek! leadják ujra!!! Sima Eurosport.
hatalmas verseny volt! és az, hogy az elsõ két helyen a full 12 körön keresztül gyepálni tudták egymást, hát mostanában ilyet nem nagyon lehet látni autóversenyen... ráadásul végig sportszerûek tudtak maradni, ami nem semmi!
a wtcc bajairól sajnos pont a szövetség tehet, mivel egyre inkább beengedik a gyárak extra-fejlesztéseit, ráadásul ezt még megtetézik a végeláthatatlan (és állandóan változó) szabálykönyveikkel, az indokolatlan vagy túlzott büntetésekkel, szal az ilyesmi nem tesz jót egy fiatal sorozatnak...
ez az EK futam valahogy visszahozta az autóversenyzésbe vetett hitem...
Nem tudom ki nézte most délben a Túraautó Európa Kupa 1. versenyét, de ezt nagy kár volt kihagyni!
Amit az elsõ két helyen mûveltek azt élmény volt nézni, 3 alkalommal változott az elsõ helyezett személye. Szinte fogadni mertem volna, hogy WTCC-sek cseszik el a versenyt, erre Engsler és Nogues követtek el terrorakciókat a társak ellen! :D
Sajnos ezek mellett a fiúk mellett a WTCC lehúzhatja magát a WC-n!!
na igen, amúgy a "kis" tuningcégek még mindig odateszik magukat a nemzeti bajnokságokban, ezért is volna jó egyszer a wtcc-ben is külön mezõnyökre választani a gyári csapatokat, elõttük pedig mindig megnézhetnénk a privát garázsok csatáit a legkülönbözõbb autókkal (más kérdés, hogy ez soha nem valósulhat meg, mert a legjobb privátokat fû alatt azonnal elkezdenék támogatni a gyárak, de elméletben szép mezõny lehetne...)
elsõsorban én se a skodára és az audira gondoltam, sokkal inkább fáj a peugeot, a nissan és az opel közömbössége, mert õk a 90-es években azért rendesen odatették magukat... és akkor a volvot még nem is említettem, kéne megint egy jó kombi versenygép
hát ja, mondjuk a bmw emberemlékezet óta ott van a túraautóban, ráadásul mindig az élmezõnyben... egyszerûen nem is tudnám elképzelni nélkülük a sorozatot! igaz alfák nélkül se tudtam, aztán mégis kiszálltak...
Kellemetlen lenne ha egy Seat verne egy Audit;) A BMW is vicces, hogy az ilyen olyan szuper, az embereknek az alma, es a palyan a Seat-ok, "Daewoo-k" siman legyurik;))))
ez az, megveszik az autót és építenek belõle túraautót a szabályoknak megfelelõen, így már van Impreza túraautó is az amerikai túraautó bajnokságban, de hát az is csak sufnituning.
szerintem Sokda-t meg Audi-t nem kell is várni, mert ezek mind egy csoportban vannak Seat-al, felesleges lenni nekik még egy ugyanolyan autó más külsõvel. Esetleg akkor lesz Skoda ha megcsinálják azt, mint LeMans-ra az Audi-val meg a Bentley-vel
jaja, fõleg a kínaiak projektje volt "nagyon biztos", aztán inkább az ûrutazást szavazta meg a párt, pedig az valamivel drágább
Magam részérõl nagyon örülnék a Subarunak, õket ahogy olvastam a dízel irányzat foglalkoztatja. De lehet mire jönnének, már be is lesz tiltva a dolog. A másik része pedig, hogy nagyon sok felelõtlen ígéret hangzott már el a WTCC-ben, kezdte a sort 2005-ben a kínai Brilliance, de akart már jönni a Skoda, a Lexus egy dízeles autóval még tavaly, a Toyota Auris T-Sport is bevetésre került volna idén, dehát azóta is csak várjuk õket!
Kötelezõ elsõ vagy hátsó kerék meghajtásúnak lennie! A WTCC Super 2000-es szabályrendszere tiltja az összkerekes meghajtást!
Hát én nagyon örülnék a Subarunak,és ha elsõ évükben a ladával versenyeznének,akkor is szorítanék nekik,mégiscsak kb elsõ pályaautójuk lenne,és eddig rallyban voltak csak ott,de ott nagyon:)
hááááááááát... valszeg jövõre megkapjuk a választ, hogy ez most csak egy jól kitalált promo anyag a következõ futam alkalmából, vagy tényleg komolyan is gondolják és belekezdenek a fejlesztésekbe.
amúgy tényleg jó lenne legalább azokat a gyárakat viszontlátni már, akik a WTCC elõtti években ott voltak a legfontosabb bajnokságokban és jól is szerepeltek, pl Nissan, Peugeot, Renault, Opel, Toyota, Alfa Romeo, Ford, Audi, Mercedes... ha ezek közül csak 2-3 visszatérne, akkor már nagyot lépnénk elõre.