én is mondok egy üdvözítõ hírt: a Subaru kacérkodik egy diesel fejlesztéssel és persze egy 2010-es WTCC indulással! nem lenne rossz egy kis vérfrissítés, arról nem is beszélve, hogy kíváncsian várom mit lép erre mondjuk a Nissan vagy a Toyota...
Vasárnap ETC kupa futam lesz Salzburgring-en, Eurosport közvetíti.
ráadásul mindenkinek új pálya lesz a mostani, talán még ez is jelenthet Norbinak kis elõnyt.
azért változatlanul kötöm az ebet a karóhoz: a privát mezõnyben igenis lehetne magyar csapat...
hát meglátjuk... mindenesetre én azt a taktikát választanám, hogy az elsõ futamon kimaradni a balhés dolgokból és egyenletes köröket futva vigyázni az edzéspozíció megtartására, aztán a második futamon ami a csövön kifér, rizikósra bevállalni, hátha mégis összejön valami top10-es eredmény.
állítólag Coronel autójánál is kicsit gyengébb lesz, állítólag...totalcar-os riport szerint..
Úgy látszik ebben is hasonlóan gondolkodunk! Szerintem sem kell Norbitól most óriási nagy dolgokat várni, az egyetlen akihez a futamkon érdemes lesz hasonlítani a teljesítményét az Coronel, hiszen ugyanazt a technikát fogják kapni. Persze ez sem túl jó mérce, hiszen Coronel jóval tapasztaltabb, viszont a pályát ugyanúgy nem ismeri, mint Norbi.
azért ez a "Van még egy Talmácsink?" cím a cikkhez elég gáz... beülhet egy gyári autóba, de ettõl még senki ne számítson arra, hogy pontszerzõ helyen fog végezni a 2 futam valamelyikén, bár azt hiszem egy ilyen eredményt sokan aláírnánk így látatlanban.
a reális elvárás szerintem az lesz tõle, hogy baj nélkül végigérjen mindkét versenyen és lehetõleg minél elõkelõbb helyen végezzen.
aztán, hogy "Van-e még egy Talmácsink?", az szerintem nem rajta fog múlni, és nem is ezen a hétvégén fog eldõlni a dolog.
csak tudjátok engem mindig az bánt, hogy ilyenkor minden nagykutya várja a csodát, aztán ha egy magyar kínkeservvel beverekszi magát valahova kockáztatva a saját (és sokszor a család) egész vagyonát a sikerért, akkor a kész siker láttán már sorba fognak állni a nagylelkü támogatók, akik "hajlandóak" lesznek segíteni... pedig a segítség ilyenkor kell, és látva az eredményeket és a 2 tehetséges pilótát, nyugodtan be lehetne ruházni egy magyar wtcc csapatra, csak hát a mi cégeink nem mernek elõre kockáztatni, majd amikor befut valaki, na akkor sorba állnak, ez a vicc...
...és ez nem vicc (bár annak látszik), jövõre fiat 500 betétfutamok a wtcc bajnokságban.
...és a végeredmény:
ahogy elnézem ez itt még nem volt meg, lehet valaki még nem látta... John George
...még néhány gondolat a Hondáról... nem vagyok benne biztos, de szerintem a Honda csak az N.Technology miatt van most a mezõnyben, mert a csapatnak az Alfa kivonulása (de leginkább elavulása) miatt kellett egy független márka, viszont azt már tényleg nem értem, hogy miért nem a Civic-kel kezdték el a munkát, hiszen akkor esetlegesen az angliai btcc civiceseivel könnyíthetnék egymás munkáját adatokkal, tesztekkel, technikai megoldásokkal... bár lehet nem ennyire rózsaszín a nemzetközi helyzet :)
egyetértek! Theissen interjúját én is olvastam nemrég... jellemzõ, hogy amikor egy csapat nem fejleszt, vagy nem sikerül úgy a fejlesztés ahogy szeretnék, akkor egybõl "rosszak a szabályok", egybõl "fogjuk az egészet a szövetségre, ezért meg azért..."
szerintem a bmw-nek egyetlen baja van: leragadt a forma-1-nél, mert ott már kezdenek jönni az eredmények, és ehhez képest a wtcc reklámereje talán elhanyagolható számukra... pedig az érem másik oldala, hogy az aktuális gazdasági válság pont az autógyárakat érinti leginkább, tehát az eladási adatokat megfelelõ reklámérték nélkül nehéz lesz tartani... és szerintem pont ez az a kategória, ami fejlesztési összegeket tekintve csak kis töredéke a f-1-nek, ráadásul nem is a nulláról indulnak, nem látnám értelmét a kivonulásnak, legalábbis így és most nem.
Hát igen, jó lenne ha a Honda is mutatna némi aktivitást a WTCC irányába. Elõször talán el kellene érni, hogy a Honda elismerje a WTCC való szereplését, és ennek a jelentõségét, mert ahogy láttam a hivatalos honlapjukon egy sor sincs a WTCC-rõl. Imola elõtt a Mugen készített egy új fejlesztésû motort a csapatnak, valamint a folyamatosan biztosított második autó is a csapat fejlõdését mutatja. De ahogy Thompson egy interjúban elmondta, ezt a 7. generációs Accord-ot már nagyon nem tudják hova fejleszteni, a kasztninak és a futómûnek megvannak a maga korlátai elég rendesen. Amikor a Honda belépésérõl volt szó az év elején, akkor még kezdetben a Civic-rõl beszéltek, amelyet szerintem ajánlatos lenne bevezetni a következõ évben. A BTCC-ben mutatott sebessége alapján abszolút esélyes lehetne vele a csapat a komolyabb eredményekre.
A BMW-nél idén szerintem egyszerûen elszámították magukat. A téli tesztek során csak a dízel fejlesztésével foglalkoztak, a benzines verzió teljesen háttérbe szorult. Aztán végül befagyasztották a dízel programjukat, mondván a dízelt úgy is be fogják tiltani idõvel. Csakhogy ez még nem történt meg, a Chevrolet benzines gépe pedig szerintem szépen utol is érte õket. Persze örök reflex, hogy Theissen azonnal kivonulással fenyegetõzik már most, de szerintem ha mélyen belegondol, akkor a hibát a saját portájukon kell keresgélni.
March 8 - BRAZIL Curitiba March 22 - MEXICO Puebla May 2 - MOROCCO Marrakech May 17 - FRANCE Pau May 31 - SPAIN Valencia June 21 - CZECH REPUBLIC Brno July 5 - PORTUGAL Porto July 19 - GREAT BRITAIN Brands Hatch August 30 - GERMANY Oschersleben October 4 - ITALY Monza October 25 - JAPAN Okayama November 22 - MACAU Macau
André Couto számára nem sikerült túl jól a tavalyi bemutatkozás, most viszont kap egy újabb lehetõséget az N.Technology csapattól, Taniguchi Hondáját ugyanis õ veszi majd át a novemberi évadzárón.
hát igen, külsõre sokkal biztatóbb mint a jelenlegi autó, bár a seat fejlesztései óta tudjuk, hogy a külsõ semmit nem jelent... annak idején például általános meghökkenést okoztak a spanyolok ezzel a mostani formával, aztán mégiscsak nekik lett igazuk...
na mindegy, remélhetõleg a kékek sokkal versenyképesebbek lesznek mint idén, talán a hondának is megjön a kedve így egy gyõzelem után, a bmw-nek meg szintén nem ártana már egy kis vérfrissítés...
lehet Lacetti marad a belseje továbbfejlesztve hasonlít a BMW-re
Jaja! Jó formája van.. Van benne fantázia.. A Lecetti már kiöregedett. Ha jól megnézed. Kb 5 éve gyártják Daewoo Nubira néven. Sõt ugye az alap ötlet és az autó is Daewoo. 3 éve rója a köröket Wtcc-ben is.. Szóval igen ideje volt leváltani..
És ez szerintem méltó utód.. Jól néz ki.. Csak legyen olyan mint most a Lacettik vagy még jobb!
Kissé érdekes lett ez a bemutató festés, de azért látható, hogy egy karakteres, jó autóról van szó. A Chevrolet vezetését ismerve pedig biztosan nem cserélték volna le a Lacettit, ha a Cruze nem tudna többet elõdjénél. Nagyon kíváncsivá tett ez az autó a jövõ évet illetõen. :)
A Chevrolet bejelentette, hogy jövõre a Chevrolet Cruze névre keresztelt modelljével száll harcba a bajnoki címért! Érdekes fejlemény, kíváncsian várom mire lesz képes az autó jövõre!
u.i.: Üdv újra Laffite! ;)
Michelisz Norbi futamait látta valaki? mindkét napon nagyot alkotott! de különösen a második nap tetszett, ahogy a nem túl jó rajt után folyamatosan feljött, tökéletes versenyzés volt, gratulálok mindkét futamához!
ezt a kiskaput meghagyták maguknak az eredmények manipulálására és szinte minden kategóriában él is vele a szövetség... csak sajnos ez nagyon tud ártani a sportnak.
Most vagy mind a 2 vágott, és akkor büntetés ha lehet bajnok ha nem. Vagy nem vágott nincs büntetés. Vagy a 3-dik versio hogy vágott, de akkor ugyan az a büntetés::D
De igy hogy az egyiktõl elveszik a másikat meg hátra sorolják, hát ennek semmi értelme:D
A TDI-k tényleg verik a mezõnyt, de évekig meg az volt a helyzet, hogy a BMW-k lerajtoltak mindenki mást és utána már el is dõlt a verseny.
Az igazság az, hogy az elmúlt 2 évben a SEAT fejlesztett a legtöbbet, és ennek most jön ki az eredménye. Én is szeretném, hogy ne legyenek egyoldalú futamok, de lassan a BMW-nek és a kékeknek is ki kell találni valamit, a Hondáról nem is beszélve, mert így tényleg karcsú lesz nekik a 2009-es év...
A 2 dik futam rajt utáni sikán vágás miatt. Tõle nem merték elvenni a futam gyõzelmet, mint Rydelltõl a 3-dik helyet. A Bünt lényege, hogy okayamában 5 sorral hátrébbrõl kell rajtolnia.
Ezek után azt, nem értem, hogy akkor Rydell nek miért nem ez volt a bünti? Ha ezt nézzük õ sem csinált mást..:D
ÁÁÁ. Ezek ellen a TDi-k ellen semmit nem lehet kedzeni (legalábbis itt) Remélem kitalálnak valamit erre.
Monza mindig jó versenyt produkál, most sem panaszkodhattunk. A következõ versenyhétvégén pedig lesz magyar induló is!
mármint Rég jártam erre
hello mindenkinek, ég jártam erre... azért persze nézem a futamokat ugyanúgy! végre már nyert egy újabb márka is a sorozatban, ez nagyon kellett!!! remélem ez meghozza a Honda kedvét a 2009-es évre, és jó lenne még 1-2 új gyári csapat rajtuk kívül is...
Thompson mindig is a legjobbak között volt, és csakúgy mint Rydellnek vagy Tarquininek, neki is nagy erõssége, hogy írtó hamar alkalmazkodik 1-1 új autóhoz, ezért is lesz egyre jobb ez a csapat.
ja, és nekem nagyon hiányzik ebbõl a mezõnybõl Giovanardi és Plato...
várj, ha ennyi, akkor nem voltam világos. Kell hogy értsd mert ez alap..nem azért mert nekem legyen igazam :)...ettõl még gondolhatod úgy hogy Hamilton rosszul csinálta. :))
Az hogy féktáv vagy kigyors közben van a leszorítás, az nem lehet mindegy, mert mint mondtam azegyik esetben van lehetõséged javítani a helyzeten, a másik esetben nem. Az egyik eesetben gázon vagy, de fékezésselk kimenekültél a szituból, a másik esetben hiába adsz gázt (ugye), és fékezni jobban már nem tudsz.
Az csak hab a tortán, hogy ha most Thompson kimegy a fûre, akkor amugy us keresztezte volna a pályát, mert a pálya balra kanyarodott.
Mind1.. Nekem a két szitú hasonló.. Nem akarok uj vitát. Mind2 esetben le szerette volna tolni az adott pilota a pályáról az ellenfelet. Hamiltonnak ment Menu-nek nem. Az hogy most kifékezett ki elõzött stb ez lényegtelen. Mind2 esetben pozíciót védett a pilota ugy hogy a másikat a füre szerette volna kényszeríteni. Hamiltonnak sikerlt Menu ráfázott.
Egyébként én Menu-nek adtam az esetet, szvsz az õ hibája volt,..nem is értem mire gondolt, tudnia kellett hogy ki fog pördülni ha még jobban ráhúzza az autót. Thompson szenzációs volt, nagy grat. neki...a Honda-nak is, de amit az elmúlt években mutat Thompson, az szvsz igazi túraautózás.
Asszem a második futamon a kommentátor bedicsérte Zanardi-t mikor keresztbecsúszva elõzött...pedig az egy egyértelmû hiba volt...ha nincs ott Monteiro vagy Gene..nem is tudom melyik volt, akkor leesik a pályáról, így megtámaszkodott rajta és a Seat-s esett le. Az egy kicsit sok volt :)
:) Na látod, ez lehet a baj. A két helyzet piszkosul nem ugyanaz.
A legnyílvánvalóbb hogy az egyik féktávon történt, a másik pedig kigyorsításon...hogy miért?
Az elsõnél nem tudod elvenni a gáztm vagy fékezni..mivel már fékezel..és mivel támadsz..nagyon fékezel..jobban nem lehet (blokkolva romlik a fékút).
Míg uez kigyorsításon egy gázelvétellel..esetleg fékezéssel simán kikerülhetõ.
Tehát az elsõ esetben a támadó már csak utas...mehet a fûre is, de mivel balkanyar jön valszeg újra a pályán köt is.. Ezek alap dolgok, egy szituációt fel kell ismerni.
Jajj neee,már emgint lemaradtam az elsõ versenyrõl,meg idõmérõrõl?:\
hát, ez az Imolai pálya nem lett jobb, abban az utolsó kanyarban volt az egész pálya lényege, erre egyszerûen eltörlik, van persze még így is elég kanyar lökdösõdni, de kár azért az utolsóért.
A jövõ héti Imolai futamtól már 3db Lada 21106-os fog menni a mezõnyben.
A harmadik autó söfõrje Kirill Ladygin lesz, aki a Lada Motosport hivatalos tesztelõje, aki jelenleg is dolgozik a Lada Priora, WTCC-s verziójának mûszaki fejlesztésén amit a jövõ évben fognak bevetni.
Hajrá Lada! :-)
Jaja:D Én mondtam.. Nem akartam neked támadni sorry.. Csak már ki voltam azon hogy hülyeséget beszél:D
Even though Tarquini fought to save the position he was unable to and began to fall back down the field. Tiago Monteiro took fourth position, followed by team mates Gené and Rydell into fifth and sixth places respectively. Tarquini then clashed with Andy Priaulx as the British driver attempted to overtake him for seventh.
The collision ended with Priaulx going backwards into the tyre wall and out of the race. Tarquini ended up falling back to twenty-third position overall.
Ugy volt hogy a Tarquini gépe lassult, elõzte sorra mindenki.
Prialux és Rydell egymással csatáztak. A célegyenes után Rydell elment tarquininek. Utánna kb 2 kanyarra próbálta meg Prialux lenyomni. Amikor ez volt Rydell kb 2 autó hosszal elõrébb volt már.
A kommentator is ugyanazt a musort nezi a TV-ben;) Csak neki meg figyelni kell a Live Timing-et, a musorrend papirjat (mit kell elmondani, mikor jon a reklam stb.), es a sajat "erdekessegek" cimu lapjait is. Es raadasul meg O is emberbol van:)
Nem lattam a musort, nincs TV-m, nem megyek bele a reszletekbe:) Csak nem szeretem amikor azonnal a kommentatort cseszegetik (foleg F1-ben szoktak):)
Oké.. Na de akkor is.. Ez a komentátor is mire figyel?? Mert hogy nem a vesrenyt nézi az is tutti. Debilon nem tehet róla ha pont nem nézel oda és erre a hülyére hallgatsz még oké is:D