Ez is jó kis futam volt, szerencsére baleset nélkül. Seat, BMW szinte egy szinten vannak, a dízel csöppet erõsebb egyenesbe, de ez behozható. Jó kis csaták voltak, Priaulx pedig ahogy ki miliméterezte a pályt és ahogy elõzött szenzációs volt! Jó kis idény lesz.
Hát ja ez igaz. Egyszerüen bazi erõsek azok a diesel motorok. Igaza van Gionak. Kanyarban sokkal gyorsabb volt Farfus és Müller is, de egyenesbe semmi esélyük. Majd ha elrajtolnak jol a következõ futamon..... Talán annyival nem gyorsabb a Seat!
Tarquini milyen nyugodt volt, végig attól féltem, hogy megint összeakadnak Farfus-al.
Remélem második futam BMW-s lesz, nagyon gyors köröket mennek, csak Seat-ok jól tudták feltrartani õket, ha Priaulx lenyomja rajtál két Seat-ot akkor megvan a gyõzelem.
(jo a banner, de kicsit életlenek a képek, ne a 320x240-eseket használd, hanem a nagyokat, és azokat méretezd át kicsire)
hello! Régi WTCC rajongó vagyok, de csak most találtam meg a topicot!
Hajrá Yvan Müller!!:)
király volt:) kár hogy nem a bmw-k nyertek:)
Kemeny volt. Chevy-k jol elbasztak. Viszont bmw vs seat durva volt. Sokkal jobban jott ki kanyarbol bmw, tapadt ra, aztan egyenesbe huzott el a seat. Nagyon mennek egyenesbe, eselye se volt megfogni.
Nézi csak közbe nem irogat:)
Jó kis verseny volt az elején levõ bakikat leszámítva, kár hogy a sevik kipotyogtak, de voltak szép csaták elõzések, védekezések üldözések ahogy kell. A Seat-ok erõsek, fõleg az egyenesekben gyorsabbak, igy nehét õket megfogni, persze az álló rajta majd a BMW-nrk kedvez, érdekes lesz.
Hát ez jó volt! Chevy-team wazz.... Nem irok többet hátha nem látta valaki, de kész..
Na nemsokára a 2-dik futam!
Senki nem nézi??? (milyen az uj banner??)
Ha mar Seat, akkor Rydell-nek drukkolok. A legszimpatikusabb versenyzo nekem Thompson. Amit mult evbe muvelt azzal a regi alfa-val, az embertelen. Remelem a Honda-val is utni fog. Kar hogy nincs ott braziliaban:/ Most volt bemelegites Eurosport2-on. Farfus volt a leggyorsabb:)
NA Thx.. Ezekkel a súly dolgokkal nem vagyok tisztába. Ez tavalyi amit én irtam egy ezzel foglalkozó oldalról szedtem. De utána néztem én is a Qual-t ott mondta az arc igen hogy megváltoztatták idén. Jó lenne valami táblázat erre. A hivatalos honlapon sem találtam, szóval........
Amit a Dieselekrõl irsz. Hát ja igaz. Mondjuk nekem a Seat nagyon bejön, de a csapat nekem sem szimpi. Én azért szoritottam nekik tavaly mert Yvan Müller egy nsgyon nagy pilóta elég rég óta ismerem. De 1000x szimpibb a Chevy csapat vagy az uj felálású N technologik. Ráadásul õk a "legszebb" tura autóval mennek:D
Az elso versenyen van repulo rajt, a masodikon allo. Sulybuntetes pedig, asszem maximum 70 kilo, es a versenyhetvege elso 6 helyezett kapja. 30at kap az elso, 5 kg-ot a 6. Ez iden valtozott meg, ezt mondta a mokuska, de lehet rosszul emlexem a szamokra. Nekem amugy ez a dizel cucc nagyon nem szimpatikus, semmi hangjuk ezeknek a szaroknak. Meg nem is fair a tobbiekkel szemben. A seat mint auto tetszik, a jatekban sztem szar, legalabbis nekem nem jon be. Maga a csapat se szimpi. Remelem ma elkalapaljak oket:D
Na szóval a lényeg: (bármi hiba van javitsatok ki)
A versenyek ugy zajlanak hogy 2 versenyt tartanak egy hétvégén. Az elsõ rajtja mindig álló rajt.Ennek a rang sorját a szombaton tartott idõmérõ edzés adja meg. Álltalában a versenyek 20-25 perc hosszúek. (9-16 kör pályától függõen) A második race repülö rajtal indul. Ennek a sorrendjét az elsõ verseny végeredménye adja meg. Annyi kavarásal hogy az elsõ 8 forditva indul. Tehát aki nyert az lesz a 8-dik, aki a 2-dik 7-dik, és igy tovább.
A pontozása FIA rendszerû. 10 p az elsõnek..........
Az autokat a versenyen elért helyezés után büntetik. Persze egy hétvégén belül nem. A hétvége végeredménye a mérvadó. Ez a következõ képpen van:
maximum 80 kg lehet, de itt nekem is vannak még olyan dolgok amiket nem 100%-osan vágok. Számit még sok minden. Esetleg leirhatná valaki aki tudja.
Az autokban sok mindent nem lehet változtatni, tehát seria autoknak kell lenniük nagyon kevés átalakitás engedett. Ha jól tudom 2000cm3 300le körüli motorok vannak bennük. Ezeknek a motoroknak seria autóban megtalálhatónak kell lenni.
Hát én kb ennyit tudok. Ha valami nem helyes a többiek ugyis javítják, meg legalább én is korigálom a hibákat.
Valaki nem tudná összefoglalni a fõbb szabályokat? Mert eddig nem nagyon követtem a WTCC-t, csak ha éppen odakapcsoltam akkor néztem...
A 3. futamtól mennek, de már elötte az ápr. 15-16-ai valenciai teszteken mutatkloznak be. Ha a FIA is úgy akarja, és elfogadja az autó homologizációját...
a Honda sincs ott Braziliában? Mert elsõ teszten nem volt az eredménylistában.
Nincs nevezve a Lada, én nem nagyon figyeltem mostanában...de az egész idényben biztos hogy nem indul. Részemrõl N.TECHNOLOGY Honda Accord-Thompson és a Bímerrel Farfus, és Monteiro a Seat-tal. Õket sasolom elsõsorban :) Drukkolni csak a jó versenyekért drukkolok.
Én Jaap van Lagennek szurkolok majd, érthetõ módon a Lada 2110 miatt Bár nyerni nem valószínû h fog elsõ évben de a középmezõnnyel, vagy annak elejével már elégedett lennék :)
Jahh :D ez igaz... Mondjuk az tény hogy tavaly a Seat baszta el a vb-t. Annyira byerni akartak, hogy egy 40 kg-s többlet sullyal rendelkezõ autó majdnem polet ért el. Talán nem kellett volna ennyira felhuzni azt a Seatot:D Ha az elsõ versenyen egy biztos 8-dik helyet megcéloznak, a másodikon poléból egy 3-4 helyet elér Müller õ a bajnok. De sajna túl jó lett a kocsi beállitva, gyors is volt meg minden, csak nem birta ki:D
én mondjuk birom Priaulx-ot meg BMW-t is, és remélem idén is õk nyernek :) de amúgy nagyban köszönhetõ a tavalyi gyõzelme is a Seat csapaton belüli idiótaságának, nemtudják eldönteni, hogy kit részesitsenek elõnyben, tavaly Muller-re már jobban figyeltek, ha idén is tudnak akkor van esélyük, de ha pl. Tarquini-nak egyszer megint leszáll a köd akkor tökmindegy, hogy Seat, Chevy vagy BMW, õ lezúzza õket
egyetértek! De Istencsászárral is. Mind1 hogy ki nyer, mert a csata a lényeg. De azért szeretném már én is hogy ne csak Prialuxról szoljon az etcc, wtcc vége.
" remélem idén valaki más lesz a VB nem Priaulx mert már kezdem unni a fejét és a szerencséjét"
nem teljesen mindegy hogy nyer? a lényeg h szoros csatában izgalmak közt, amugy amikor az tuolsó futamon dõl el valami állatlában kell hozzá a szerencse bõven...
Idén én is fogom nézni. A 2007-es szezont kihagytam, de most visszatérek a Race07-nek köszönhetõen :D. 2007-ben csak a Macau-i futamot néztem meg és remélem idén valaki más lesz a VB nem Priaulx mert már kezdem unni a fejét és a szerencséjét hogy 2006-ban is Macauban lett VB. Amúgy az én kedvencem is a Chevrolet :)
Errõl van szó!! Végre kezdõdik a season! Asszem átpártolok idén a Chevy csapatra. Sokkal jobban kezdem szeretni a Chevyt mint a seatot. Ugyhogy Go Chevy:D
19:00 FIA Túraautó Világbajnokság Curitiba, Brazília, idõmérõ - élõ
Vasárnap - Eurosport
17:00 FIA Túraautó Világbajnokság Curitiba, Brazília, elsõ futam - élõ
20:00 FIA Túraautó Világbajnokság Curitiba, Brazília, második futam - élõ
Beirhatom ide, ha eppen nezem;) De ha eppen nem leszek itthon, akkor nehez lesz, es lemaradsz rola;D Jobb ha te is megnezed valamelyik TV-ujsagban es/vagy a WTCC oldalan, hogy mikor kezdodik:)
Koszi, de nincs TV-m, hiaba ismetelik:) A Eurosport oldalarol meg leszedtek par honapja az online tv lehetoseget, amiota "megvettek" oket;) Igy marad a WTCC oldala, ahol ingyen mindig leadjak a versenyeket eloben, raadasul Live Timing-gel;) Ezert ott nezem;) Es igy, hogy felrakjak utolag komplett is, barmikor megnezheto;P
Lemaradtam rola, lusta voltam felkelni;) De az 1. versenyt mar felraktak komplette, lehet nezni, aki nem latta;)
Hát nagyon sajnálom hogy nem Yvan Müller nyert én az õ sikerében biztam.. Na de majd jövõre.. jó versenyek voltak, szar közvetítéssel.. Ez az év is eltelt...(sajnos)
Csak csatlakozni tudok hozzád, ez már elég karcos volt ahhoz, hogy jóízlésû ember szemet hunyjon felette! Andy-nak gratulálok a 3 VB-hez, bár titkon bíztam egy Thompson elsõségben... De itt ma nagyon sok embert lehetett sajnálni, Farfus-t mindenképpen, errõl nem tehetett sajna.
A díjkiosztó, a megnem érkezett felszerelések miatti esetleges futamelhalasztás, a viszzajátszás nuku effektus mind-mind olyan dolgok, amik arra mutatnak, hogy itt van még mit fejlõdni!
Ja, és hajrá Thompson a VB címért :DDD
A. Menu-nek pedig grat az elsõ futamos gyõzelméhez.
..hát bsszus.. A #990-ban leírtak megismétlõdtek, ez már számomra sok, igaz hogy ezt a szitut én is nagyjából úgy láttam ahogy Tarquini, azaz valóban jól csinált mindent...de nem volt elég gyors, és mégis erõltette, erõltette még akkor is amikor látható volt hogy õ már nem fér be Farfus-nak. Tarquini nem volt versenyben a VB címért, Farfus elsõ számú esélyes lett volna, ha Tarquini nem forgatja ki. Szal ez már nálam nem fér be, a Seat sokszor vonatozik, és ez a két necces/véleményes ütközésük a riválisokkal nálam már verte a lécet.
Az egészben a vicc az, hogy ezzel valóban saját magukkal csesztek ki a második futásra :)) Az ütközés nélkül Prialux valóban a 9. helyrõl rajtol,...és még az állórajt miatt is max 2-3 kocsit jöhet elõre. Így viszont az élrõl rajtol. Farfus-t meg nagyon sajnálom, mert õ mindent jól csinált.
Ja és a díjkiosztó egy vicc volt sztem :DDDD...ekkora blamát, nincs himnusz, van viszont nagy tanácstalankodás,...és ahogy odaálltak csapatba a versenyzõk elé a 'fontos helyiek', az megmosolyogtató volt szvsz. :))))
most megy eurosporton :D
Grönholm már másodjára hibázott, múltkor, Japánban(?) még szerencséje volt, mert Loeb is, de most
Erre fel kell ébredni:), Rally is izgalmas Grönholm falhoz csapta magát, elõnye 4 pont volt, Loeb és Sordo meg ugy alázza a mezõnyt a pénteki nap után ahogy nem szégyenlik több mint 1 perces!!! elõny.
Na hát elég nehéz dolga lesz Prialuxnak! 12-dik helyet szerezte meg. Yvan Müller a 2-dik.. Ha Yvan megnyeri az elsõ futamot amire van esélye akkor Prialuxnak a 2-dik futamot nyernie kötelezõ. Ehhez viszont az elsõn 8-dik vagy jobb hely kell. Hogy poleból rajtolhasson. Ez azt jelenti hogy az elsõ futamon minimum 4 helyet kell elõre jönnie ami macauban nem lesz egyszerû. Ha viszont az elsõ futamon ez nem sikerül és Müller nyer akkor semmi esélye a VB-cimre... Érdekes lesz.. Reggel 4:10 körül kezdõdik majd kiderül.
Elég borzasztó idõpontokba lesznek a futamok, az elsõ Magyar idõ szerint hajnali 4:00-kor, a második 5:00-kor lesz, persze annak aki élõben akarja követni! Utánanéztem ki mit mondott a futam elõtt, természetesen ilyenkor mindenki a bizakodó! A BMW mondjuk jogosan, mióta WTCC néven megy a sorozat 6 futamból 5 gyõzelem, szóval abszolút favorit a gárda. A SEAT most a csapategységre épít, Tarquini és a többiek is hangsúlyozták, hogy most mindenki Y. Mullernek segít. A Chevrolet pedig rendre jól ment az utcai pályákon (Porto 1. futam 3-an a dobogón), elmondásuk szerint a Lacetti jól alkalmazkodik ezekhez a viszonyokhoz, és Larini se elsõéves a sorozatban! Mondjuk a hosszú egyenes utáni kanyarban minden évben volt bontás, elõbb persze azt kell túlélni mindenkinek!
Zanardi: remekül éreztem magam A WTCC pilóta, Alex Zanardi is részt vett a vasárnap megrendezésre került New York maratonon, ahol egy kézi kerékpárral vágott neki a távnak. Az olasz versenyzõ 1 óra 33 perc és 17 másodperc alatt ért célba, amivel negyedik lett a csoportjában, így meghaladta saját elvárásait is.
"Nagyon boldog vagyok, hogy részt vettem ezen a rendezvényen. A csoportomban összesen ötven fõ indult. Sokak számára nem ez volt az elõ maraton, így jól fel tudtak készülni. Elõször a monzai versenyhétvégén láttam ezt a kézi kerékpárt és alig tudtam edzeni. De annál jobban örülök az eredménynek, ami váratlan volt."
A volt Formula-1-es versenyzõ 2001 szeptemberében súlyos balesetet szenvedett az Eurospeedway-en, amelynek következtében mindkét lábát elveszítette. Az olasz pilóta hihetetlen élni akarásának köszönhetõen felépült, és újra versenyezni kezdett. A WTCC szereplés mellett tavaly a BMW F1-es versenygépét is kipróbálhatta. Most pedig a népszerû futóverseny akadályait is sikerrel vette.
A megmérettetésen remek csatát vívott egy amerikai sportolóval. "Fél távig elõtte haladtam, majd megpróbált lehagyni. De a versenyzõi tapasztalatom segített. Az egyenesekben gyorsabb volt, a kanyarokban viszont gondot okozott neki a helyes ív megválasztása, így végig izgalmas volt." – folytatta Zanardi, aki a kerékpárral felmerült problémák miatt attól tartott, hogy elhagyja az egyik kerekét.
( ez a szöveg haláli, mint ha verseny autóról lenne szó:) )
"Ennek ellenére nagyon élveztem az egészet, a nézõk közül többen is olasz zászlót lengettek és szurkoltak nekem."
Jó kis BMW power van benne:)
Csodálom ezt az embert! Remélem sok sikerben lesz része jövõre a WTCCben!
Igen az volt, de ha jól megnézed Farfus esését nem igazán Tarquini idézte elõ. Ott õ ment neki Tarquini nem tudod volna kijebb menni már igy is majdnem a füvön ment. Szóval serintem nem volt igaza Farfusnak.
Tegnap amikor beszélt errõl a faszi akkor azt mobdta hogy jövõre a Laccetti marad. 2009-tõl jön az utod de nem errõl beszélt. Arra is lépcsõshátú autót mondot. A lacceti utodját. Ha megnézed ezt mindenhol concept autonak irják. Tehát lehet hogy nem ez a végleges versenyautó.
Majd 2009-tõl állítólag, jövõre még lépcsõs hátút mondanak.
Azért szvsz egy kicsit idegesítõ volt ahogy leépítették a Seat-k a Bímer-ket, távolrol sem hiszem hogy szándékos volt, csak idegesítõ. Priolux-t egy privát Seat, Farfus-t meg Tarquini rakta félre a VB. esélyhez vezetõ útról.
Prialux és Yvan Müller esélyes a bajnoksága. 81-81 pont. 1 a baj Yvan Müller 60kg val megy Macaura. Prialux viszont nem szerzet ezen a hétvégén pontot igy kb 20kg lesz a BMW-be. Ráadásul Macau ban nagyon fasza. Szóval lehet hogy zsinorban 3x-os bajnok lesz?
Kiderül.
Az a lényeg hogy fassza volt na!
Aki estleg nem látta most kezdõdik egy órás összefoglaló az Eurosport2-n Sajna én se láttam ugyhogy nézem:DD
Hátõõõ ja:D elég érdekes egy berendezés:D De kiderül sikeres lesz-e.