minden pályára külön szabályozva van ez és állítani utána nem lehet, mint ahogy azt más bajnokságokban teszik szabad edzéseken. az a 650 ló és nem tudom mennyi...de legyen mondjuk 550Nm a hátsó tengelyeken, azért az sem kis pálya :)
Ha már Prémat...pont Garry Rogers mondta 1x, hogy aki a V8-ba érkezik teljesen más szériából vagy földrészrõl 2 év kell neki mire esélye lesz a többiekkel szemben. Prématnak nem volt elég a 2 év ;) Hogy milyen utat járna be nem tudjuk meg amíg nem versenyez 2 évet a V8-ban, de abban biztos vagyok itt több emberére is akadna nem kell attól tartania, hogy békén hagynák féktávokon :)
a kormánnyal nem lenne gondja viszont minden mással igen :) eleve a pályákat nem ismeri magát az autó viselkedését sem (fix difi) elsõ éve elmenne erre.
akkor azt nyilatkozta volna, hogy a Nascarba vagy BTCC-be vágyik :) De mivel idén is indult már a Bathurst 12h-n és emlékeim szerint mikor kérdezték már akkor is felvetette a V8-at.
legegyszerûbb garázsban tartani az autót, akkor nem sérülhet meg. ha még mindig itt tartanak jobb ha szezon után búcsút intenek a VB-nek, mert kezd unalmas lenni az állandó sopánkodás, hogy kímélni kell az autót közben meg ez szemét és az szemét amiért kibasz....szerintem.
Viszont lehet nem rontaná el a dolgokat az utolsó kanyarokban... lenne eredménye, nem dobna el fontos helyezéseket a lényeges pillanatokban. Azért nem látom zúzni K. Norbit más szériákban, még ha oda is teszi és mondjuk visszapillantója már nincs a verseny végére...
Kíváncsi lennék mire menne, de ezt sosem fogjuk megtudni. Norbi szenved a gumikopással, egyszerûen elfogyasztja az autót, amikor más Honda meg ennyire nem.
Volt egy verseny, ahol a három honda ment elöl, és a verseny elõtt el lett mondva, hogy csapaton belül is mehet nyugodtan a verseny. Erre Norbi beállt mögéjük úgy, hogy gyorsabb volt, és akár elõzhetett volna, és a totalcarosok még meg is dicsérték, hogy milyen okos volt ez. Ennél az is jobb volt, amikor valenciában talán az utolsó kanyarban bukott vagy 3 helyet, mert bevállalós volt. Legalább megpróbálta. Elég lett volna az elején agresszívnak lenni, és tisztelnék. Ez a mindenkit elengedünk dolog nem vezet semmire. Ez a pénz dolog meg, amíg itt fognak versenyezni, mindenre ez lesz a válasz.
áhh, azzal csak Norbi versenyét baszná el... soha nem volt Norbi agresszív, pont ezért. Õ a következõ versenyre gondol. Nincs túl sok tartalék elem, pláne nem + autó. Így inkább elengedi, mint harcoljon érte.
Korábban ezt firtattuk, hogy ha Kiss Norbi...de nem mert K.Norbi bevállalósabb lenne, meg lezúzná az autót.. Mivel a Zengõ Motorsportnak szûkös a zseb, így maradt M.Norbi.
Talán néha ki kéne baszni õket a pályáról, meg elborult aggyal versenyezni, és ha látják, hogy nem baszakodhatnak vele, akkor majd nem fogják kirakni a saját csapattársak.
Kiss Norbi: "A hétvége egyenlege: 1 elsõ, 1 második és 2 harmadik hely, 49 pont. Az EB állása: 1 4 Norbert Kiss MAN HUN 178 2 2 Antonio Albacete MAN ESP 169 3 1 Jochen Hahn MAN GER 163 4 55 Adam Lacko Freightliner CZE 125 5 7 Markus Bösiger MAN SUI 121 6 33 David Vrsecky Freightliner CZE 112 7 77 René Reinert MAN GER 74 8 10 Benedek Major MAN HUN 46 "
Remélem idén megnyeri. Ha azt elérik, átmehetnének blancpain sorozatba.
aha... kifizetõdõbb... a foci stadion. Jah... gondolom azért rohamozzák a debreceni stadiont is ezrével, hogy üzemeltetni szeretnék, mert olyan kifizetõdõ.
"ez így nem igaz, mert én voltam anno kettõs meccseken 70.000 nézõ volt kinn. Akkor még felengedtek a kakasülõre és volt foci is a mostanihoz képest"
Jogos, anno én is emlékszem nagy meccsekre, a rekord azt hiszem 104.000 fõ (1955), 2000-óta talán egyszer, az Olasz-Magyar vb selejtezõn voltak kint sokan (60.000 nézõ).
100 milliárdot költeni, tisztán állami pénzbõl, egy olyan stadionra ami igazából senkié, kifizetõdõ? ...ez most komoly? Kik jönnek ide focizni, és kik azok a tömegek? 2013-14 NB1-es átlagos meccsenkénti nézõszám, Fradit leszámítva, nem éri el az 5000-et. Egy-egy forduló össz. nézõszáma 20/25.000 fõ (volt 12000 is), és ugye ezek nagyrészt ugyan azok a nézõk hétrõl hétre. Három fordulóval lehetne megtölteni az új stadiont, ami ugye egy elméleti szám, mert 65 ezren még egy futball meccsen sem voltak kint. Ezzel szemben, itt egy államilag töredék költségbõl támogatott, részben EU, részben magántõkébõl megvalósítható projekt, aláírt szerzõdésekkel, határidõkkel, és ki hátráltatja mind ezt, az örökségvédelmi hivatal! Értem én! ...ja nem, mégsem!
"a magyar állam és az Európai Unió támogatását is elnyerte"
"továbbra is az örökségvédelmi hivatal munkálatai hátráltatják."
miért ezekben a stadionokba ki fog járni? válogatott kalap szar klub csapatok már júliusban kiestek minden kupából tavaly..
ez a pálya mennyi is? 6 milliárdba került volna? Lehet ha orbán nem focit szereti, hanem a motorsportot már 3 F1-es pálya is megépült volna..1 tuti a kertje végében mint a stadionja.
Ami mégiscsak kifizetõdõbb, nagyobb tömegeket mozgat meg hosszú távon mint egy újabb versenypálya... oké megépítik s F1es is mehetne rajta, de nem fog menni, DTM is lehetne de nem fog menni, WTCC is mehetne de nem fog menni. Akkor mi fog?
volt aki elhitte, hogy megfog épülni? foci stadionok kivételével nem épül semmi ebben az országban...90-100 milliárdról beszélnek az új Puskás stadion kapcsán...
Elvileg a kormányszervóval szívnak és a hibák egy részét is az eredményezi, mert gondol egyet és felkeményedik. Az sajnos tény, hogy a honda ebben az évben is egy rakás kula, a citromok meg nagyon mennek, nem nagyon lehet megfogni õket semmivel. Én már egy ideje nem nézem, csak a beszámolókat olvasom, a versenyek úgy is marha unalmasak, a tavalyi szezon sokkal jobb volt szerintem.
Nézegetem ezeket a wtcc közvetítéseket, most Norbi autója tényleg ennyire gyenge a mezõnyhöz képest, vagy a többi pilóta ennyivel jobb? Persze nem rossz versenyzõ, de olyan hibákat vét néha, hogy csak a hajam tépem, ezzel szemben a kommentátorok és a kommentelõk is csak mentegetik, hogy ennyivel jobbak a Citroenek, meg bla bla..
Arra pont jók lennének az ilyen rendezvények mint pl ami Budapesten is volt.
Az hogy nézegessem hogy mennek libasorba egymás után a kocsik a mindenütt fehér betontömbök és drótháló kerítések között, nem hoz lázba.... A túraautózás sava borsa, a csatákban van, és egy versenypályán inkább mernek kockáztatni mint a beton között. Vagy ha mégis kockáztat nagy eséllyel összetöri magát, akkor meg nézhetjük a futam felét, harmadát az SC mögött.
Nemtudom miért erõltetik ennyire az utcai pályákat
nem Porto kapcsán hanem általánosságban írom...ugyanazért amiért amerikában is pl. az IC-t..nem mennek ki az emberek az épített verseny pályákra így az emberekhez kell elvinni a versenyt.
Bizony, azért a Chevy egészen más volt. Jöttek a Lacettivel, fejlõdtek szépen, majd jött a Cruze, a nagyobb csapatok kiszáltak (BMW,Alfa) így egyeduralkodó lett. De a Seat is így volt, elején a Toledóval nem nagyon voltak eredményeik, aztán egy egy futamot csak nyertek, a Leonnal meg bajnoki címig jutottak.
A pálya tényleg elég érdekes, szimulátorban már mentem rajta, de hogy ezekkel a széles autókkal hogy lehetlesz elõzni azt nemtudom...
Meg olvasni hogy jön vissza Portó is.... Nemtudom miért erõltetik ennyire az utcai pályákat, mondjuk Portóban legalább van némi kanyar, meg elõzési lehetõség. Nem úgy mint Marokkóban, vagy Makaón ahol mennek vagy 6 km-t, és kb 1 jó elõzési pont van.... Olyan pálya kell ahol van egy picit hosszabb egyenes és utánna lassú kanyar. Pl egy derékszög, vagy hajtû. De pl Monzának az elsõ, és Spa-nak az utolsó lassitója is jó. De ami Marokkóba is van, sikán... Ott nem lehet beférni a másik mellé, elõzni akkor van esély ha sokkal gyorsabb vagy, vagy az elõtted lévõ elrontotta az elõzõ kanyar kigyorsítását. (Vagy említhetném a BTCCbõl az Oulton Park régi-új nyomvonalának sikánját, ami egy hosszú ívû szûk kanyar után jön, esély nincs ott az elõzésre, annyira meg nem lassít be, hogy legyen lehetõség utánna jobb kigyorsítással a másik mellé menni, a következõ sikánig.)
Ilyen pályákra kellene menni mint Spa. Nem mondom hogy annyira élvezetes futam volt a hétvégén, de legalább nem aludtam be rajta.
ETCC-t nézte valaki? Meg a kis Fiat 500 kupát? Hogy azok mit összemeccseltek. Nagyon jó futamok voltak. Igaz ez utóbbiból, csak összefoglaló volt, de ott is még a futam végén is ment a harc. De nemtudom ki volt aki ilyen idétlenül végta meg... Pl 3an érkeznek egymás mellett a sikánhoz, erre kb mikor 10 méterre vannak a kanyartól, elváltanak. Késõbb meg mutatnak vagy fél kört hogy ketten köröznek egymástól kb 3 autónyira. Akkor nem mindegy lett volna még megvárni azt a pár másodpercet míg õk ott 3an elfordulnak...
A két futam között Lanti említett valamit. Azt mondta hogy csak elsõkerekes kocsik mehetnek TC1ben. Akkor a BMW visszatérésére esély sincs...(?)
nem hinném, hogy az 10 millió hiányozna nekik az F1-hez..Indycarba sokkal többel vannak benne.
érdekes dolog ez, azért kíváncsi leszek, hogy ha bemegy motorszállítónak a Honda a forma1-be jövõre, akkor az befolyásolja-e a WTCC-s autókat. Csökkentik-e a költséget, vagy épp felhasználva a forma1-es tapasztalatokat terveznek egy bivaly motort végre a civicbe. De még annak se nagyon lesz eredménye jövõre valszeg.