Én azért azon a véleményen vagyok, hogy nemzeti bajnokságoknak saját hazájukban a helye esetleg szomszédos országban ott van rá elsõsorban kereslet. V8 volt már pár hyelyen csak európában nem, de nem hiszem hogy több embert érdekelne mint a mai DTM aminél azért ügyeltek eléggé ne hogy lássuk a lelátókat csak nagy ritkán. Egyértelmûen a WTCC lenyomta nézõszámban. DTM azért is jött Mo-ra, mert itt van a Merci, Audi gyár + a kumho gumigyár is. ki is vittek 2500 dolgozót a ringre ahogy hallottuk. nélkülük nem hinném, hogy itt ma DTM futamot rendeztek volna. Ezért nem fog sosem jönni ide a BTCC sem a V8. semmi érdekük, ausztrál szponzorok vannak akiknek itt nincs semmi érdekeltségük.
Minden sorozat, ahol a központi elem, nem a "versenyzés" a "show", ahol gyárak, márkák szabják a feltételeket, ahol bajnokságot csak és kizárólag reklámcélra használják, leszállóágban van. Három Kínai pálya(!), biztos ez kell a népnek? Értem én hogy, a kínai piac fontos a gyártóknak, de mi szurkolók ezt kb. pontra szarjuk. Kik teszik ki a szurkolók zömét, akik egy jó versenyt látva, hozhatnák a valós nézõszámot? Egy francia, német, olasz, magyar pilótának hol van a fõ szurkoló bázisa, Kínában? F1-nél is ugyan ez a helyzet, Abu Dhabi, Szepang, Szingapúr, csupa autós nemzet. Folyamatosan új helyszíneket keresnek, miközben az elmúlt 64 év, 32 bajnokából, 23 európai, és a Hondát leszámítva csak európai márkákkal nyertek. Európai gyökerekkel rendelkezõ sorozatok, európai versenyzõkkel, európai márkákkal akarnak a világ másik felén, helyi adottságoknak megfelelni, és csodálkoznak sem ott, sem idehaza nem mûködik.
Nem is akarnak odamenni, nem baj hogy jó versenyek voltak... A wtcc-t a magyar futamon kívül nem nagyon látogatják szinte sehol, nem mind1 lenne nekik hogy kínába vagy amerikába üresek a lelátók? Legalább a tvnézõk élvezhetnék a versenyt. Úgy látszik a PSA-nak mégiscsak elég vastag a pénztárcája.....
A gáz az, hogy ezeket a seatokat nem is õk rakják össze, hanem készen kapják mégis dögledeznek. Kiváncsi lennék, hogy ezek a mûszaki problémák, mint pl. a turbo hiba másokat is ennyire sújtanak-e vagy csak mi vagyunk ennyire szerencsétlenek?
A gáz az, hogy ezeket a seatokat nem is õk rakják össze, hanem készen kapják mégis dögledeznek. Kiváncsi lennék, hogy ezek a mûszaki problémák, mint pl. a turbo hiba másokat is ennyire sújtanak-e vagy csak mi vagyunk ennyire szerencsétlenek?
Közbe rájöttem azért volt tegnap Porsche 30 perces összefoglaló, mert le sem adták Vasárnap a futamot...
Tegnap is elhúzódott a tenisz. 1óra 20percet késtek. Erre leadnak mindent szépen sorban ahogy írva volt. Pedig ha kivették volna a salakmotort (1óra) és a sor végére rakják, akkor kb minden idõben 10-15 perc késéssel kezdõdött volna. Annyit meg úgy is rászámol az ember, ha beállítja idõre. De velem nem tudtak kitolni! Direkt ürítettem a felvevõn 7-8 óra helyet, aztán felvettem egybe mindent. (Motocrosst, meg fõleg a Salakmotort nem szoktuk nézni, felvenni. Pedig most ez utóbbi elég izgalmas volt. )
Mondjuk nézi mindenki a mûsorújságot, de az egész elején az Abarth-ot be se mondták (és nem is mutatták) hogy lesz, pedig nagyon izgalmas csatát vívtak a Salzburgringen. De hogy ha ilyen késésbbe vannak, miért kell ezután a kezdõ beharangozó után még 4 perc reklámot bevágni??? (Nem rendes, csak ilyen hogy mik lesznek a hónapban az euron, meg LeMans reklám. Ezek mûsor közben is elfértek volna...) Az Abarthot meg az elsõ futam ultsó percénél szakították meg... Nem lehetett volna kivárni azt a 2 percet???
Kezd elmenni a kedvem ettõl az egész Eurosport-WTCC bagázstól....
Nem elég hogy nem adták élõben a WTCC-t, de még az ismétlést is hamarabb (!!) kezdik...
Rendben van hogy Roland Garros van, de ha ma van idõ a tökunalmas futamokról (WTCC,WSR és Porsche Monacoból) 30 perces összefoglalóra, Salakmotor és Motocross összefoglalóra, akkor az ETCCrõl miért nem adnak SEMMIT??? (Érdekes módon a fiaetcc.com-on csak a TV Coverage lap nem mûködik...) Porsche összefoglaló ezelõtt nem volt soha. Meg a lényeg amúgy is benne volt a WSR és Porsche-ról a Motorsport Weekendbe, még hosszúra is nyújtották.
A Bús Edina belsõ alapján izgalmasak lehetett a Leonok futamai is, erre nem volt stream, de azóta sem került fel a Youtube-ra. Remélem azért fel lesz még rakva. Érdekes ez a sok mûszaki probléma, már jó egy éve készen voltak az elsõ prototípusok, jobban letesztelhették volna...
A wtccblog is amivé változott.... Miért kell mindenütt ezt a négyzetes fehér alapú témát erõltetni???? Azok a nagyon okos telefonok nem tudnak lekerekített sarkú menüket és sötét hátteret kezelni?
Ha ilyen unalmasak lesznek továbbra is a futamok, akkor nem érte meg bevezetni az új technikát... Nem az a baj hogy a Citroenek elmennek, volt olyan már a Chevy idõben is, hanem az a baj, hogy nincs csata, sem köztük, sem a mezõny többi tagjai közt.
No mindegy, inkább azzal feledtetem ezeket, hogy kevesebb mint két hét és újra BTCC, az Oulton Parkban. :D Szerintetek a hosszú nyomvonal jobb lesz mint a hajtû kanyaros? 1994-96ban mentek ezen. 98ban egy egészen röviden, ami elfordul a 2. kanyar után és nem megy be a hátsó lassítóba. 2000tõl meg szerintem a hajtûset használták.
A közönségrõl és úgy összességében a rendezvény sikerességérõl személyes tapasztalatom nincs, de a beszámolók szerint nem voltak rosszak az amerikai versenyek, és a nézõszámra sem panaszkodott senki.
Én tavaly úgy láttam tökéletesen üresek voltak a lelátók, ergo a kutyát nem érdekelte.
Az szerintem BTCC lesz a kilencvenes évek végébõl :) Nissan Primera, Renault Megane, Honda Accord, Peugeot 406, Ford Mondeo. Nagy csaták voltak, elég sok ismert versenyzõ ment akkor ott. Thompson, Yvan Muller, Alain Menu, Tarquini, Plato stb :)
Nem kötekedésképpen, de mit néztél? WTCC 1987ben volt, majd 2005tõl.
ETCC is csak 2001tõl van (elõtte 88ban volt utoljára).
(Igaz volt 93-95 között WTC azaz World Touringcar Cup, évente 1 hétvége, ahol összegyûltek a világ Szupertúraautósai)
(Az elõzõ lapon leírtam ebben a topicban (május 9-én), hogy az EB-n és Németországba, mikor milyen kocsikkal mentek.)
Bakkermann korábbi üzenetére reagálva: Sajnos viszonylag kevés ETCC-s futam van fent a neten 2002-2004es érából. Pedig voltak jó kis csaták a BMW-k és Alfák között.
euro STC 2000-es szezon összefoglaló :) Gyönyörû gépek voltak azok,fõleg a bömösök
amikor Priaulx nyerte agyon magát évekig,akkor is sokkal jobb futamok voltak,élvezetesek,nem volt vonatozás,mindig volt valami balhé,sok elõzgetés,de ezek a mai autók már nem tehetõek azok mellé
Második futamban Norbi 10., Beni 11., de a nagy csaták és ütközések miatt büntetések várhatók. Norbinak nekiment Laczko, emiatt defektje lett pilótánknak, majd Albacete kiforgatta õt... Így lett 10. Beni technikai gondokkal küzdött végig.
Gábor Wéber
A rajtrácsra menet eltört a fékerõelosztóm a pedál tövében, rohamtempóban kellett leragasztani, hogy legalább a helyen maradjon. Sajnos nem jó pozícióba rögzült, így hátra mászott az fékerõ elosztásom, ezért a második kör elsõ féktávján azonnal keresztbe álltam, miközben Fjordbachot akartam volna kifékezni. Keresztben átrepültem a füvön, éppen elkerülve a mezõnyt, de az ütéstõl az elsõ futómû is elment, így ki kellett állnom.
Újabb sosem volt technikai hiba, újabb DNF.
majdnem elaludtam :D
4. lett a második futamon Michelisz. Bûngyenge futamok voltak,a két ladás zúzása hozott némi izgalmat de annyi.
müller segítségével két lada lezúzva, chilton alól kiesett a jobb hátsó, norbi egybõl vesztett egy helyet, piros zászló.
norbi jó szarul rajtolt, ha nem egy sikán lenne az elsõ kanyar, rögtön az utolsó hondás lett volna.
5,5 mp-el nyert úgy hogy az utolsó 4-5 körben nagyon visszavette a tempót
WTCC-n közbe csak a szokásos... sárga zászlós elõzés, roncsderby... kb. 20perc szünet.. :D
Ez az a pillanat, amikor a soha fel nem adásról, a kemény tökûségrõl, meg egyéb PR szépségtapaszokról kellene írnom, de nem megy. Nagyjából most szakadt el a cérna, miután ma is mindhárom menésünkön ugyanazzal a turbó problémával szenvedtünk.
Nem hogy beállítás, meg finomhangolás nincs, hanem két egyforma kör sem egymás után. Egyszer 240-nel, aztán 220-szal érek ugyanarra a féktávra, és nem hogy a gumikat nem tudom normálisan felmelegíteni, vagy szélárnyékot keresni, hanem arról rádiózok megállás nélkül, hogy hova húzódjak le motort leállítani és újraindítani, hogy talán egyetlen mért körön át kitartson a turbónyomás normál értéken. A végén az utolsó szektor közepén kellett megtennem, különben a mért kör vége elõtt már újra letilt.
Nem ezért jöttem ide, hanem versenyezni, de ez ebben a formában lehetetlen. Holnap úgy kellene elindulni a 12. helyrõl, hogy 2 vagy 3 körig bírja az autó nem túl kecsegtetõ kilátás. Viszont megoldás egyelõre nincs, a szerencse pedig messze elkerül minket egyelõre.
Még csak frappáns végszó sincs, csak a bazi nagy üresség, hogy mit keresünk itt...
Norbi egy világgal vezette a mezõnyt, de sajnos a technika megállította... A kormányzásban adta meg magát valami, az egyik kanyarban hatalmas reccsenés, elment a kormány, leesett a pályáról, még a parc fermében van az autó, pontosat nem tudunk... Norbi az 5.helyen tudott bejönni végül.
Benit a 8.helyrõl kilökte Halm, vizsgálják az esetet, egyelõre 9.
na Kiss 1. helyrõl már az 5.-nek mutatja a számítógép...
hatalmas! én csak annyira adnám oda Michelisz autóját neki,hogy menjen 10 kört ugyanolyan setuppal pl.: a ringen,mint amivel megy Michelisz,egyedül körözne a pályán,kiváncsi lennék milyen idõket hozna.