ezt a colciagos riportban találtam. a volvosok hogy jöttek sorban a végén :DD
Norbi OK, o erintett, es meg a Boxutca is ertheto. De a szervezoknek azert illet volna elkuldeni 2 tucat helyre a sajto anyagokat, kikuldeni a meghivokat. Egyeb portalokon nem lattam semmi hirt, de meg a "rendezvenyen" sem tunt fel senki;)
A felvonulasi teren alltak ~1,5 orat. A "hangosbemondo" reklamozta a versenyhetveget, arultak a jegyeket, volt egy interju Norbival, aztan ennyi. Lehetett autokat nezni, fotozgatni, melle allni esetleg piszklani vagy beszelgetni az ottlevo csapat tagokkal. De SEHOL nem lattam hogy reklamoztak az esemenyt (meg a hetveget sem igazan). Ranezesre csak azert voltak ott emberek (igazi tomeg nem volt), mert munkaido vege, arra jartak eppen, kiszurtak valami fenforgas van es oda jottek;)
Nem volt semmi extra: jottek, bealltak, lehetett nezni, "piszkalni", beszelgetni; aztan kicsit korulmenyesen, de egyszeruen elvonultak;) Mivel nem volt rendes lezaras, az emberek az utszelen es az uttesten alltak, nem volt drift vagy egyeb extra. Minden GT-bol volt 1-2 tipus plusz nehany kamion. Csak boklasztak az emberek, tomeg nem volt, de nem is volt reklamozva sehol.
Hetvegen a Hungaroring-en kamion (ETRC) es Blancpain versenyek. Holnap delutan (~16-18 kozott) a felvonulasi teren lesznek a kamionok es a Blancpain mezonybol autok (es elvileg egyebek). Elvileg lesz vonulas, bemutato, drift es akarmi. Lehet nezelodni, piszkalni, fenykepezni, VIP jegyeket nyerni hetvegere.
a legutóbbi verseny óta régiókorlátosak lettek az itv oldalán a btcc videók... bravo itv!
a magyarokat itt szoktuk kitárgyalni, meg egyébként is kihalt az összes topic.
Igazából mindkét utolsó kanyaros lökdösődésnek bele kellet volna férnie, a gond ott volt hogy kárai kocsija felakadt és így hiába fordította a kormányt a kocsija már egyesnes ment. Hogy a Joker körös KPT féle beesés-kintebbtessékelés mennyire volt szabályos az megint megítélés kérdése, WRX-be simán csinálnak ilyeneket....
A gyári programokon kívül meg lehet még említeni, hogy privát szinten ott vannak a BTCC-ben
Ha jól tudom az Erebus-os, Ausztrál V8Supercars sorozatos Mercedes fejlesztéséhez sem volt köze a gyárnak.
És az olasz szervezésű V8Superstars-ban is privát fejlesztésű volt a mercedes.
És majdnem kihagytam, hogy ugyan privátként, de létezett DTM-esből Supertouring Car szabályokra átalakított privát autó ausztráliában.
Így gyakorlatilag (szinte) lefedve a túraautózás lassan 60-as évek óta íródó történelmének közel minden évét. Mindig kínált valamit a gyár amivel gyári vagy privát szinten versenyezhettek.
És ezt szakítja meg most a gyár a dtm-ből való kilépéssel, (lehet vitatkozni rajta hogy a mai DTM-et lehet e túra autózásnak nevezni, de még mindig jobb volt mint ami lesz, hogy csak a Formula autzásra koncentrálna a mercedes, (na jó ott van még a GT3))
A jövő sem mutat túl sok jót, a btcc ugye még ott vannak a privát mercik, de jó kérdés meddig. Ha kiszáltak a dtmből nem hinném hogy akármilyen formula jön 5-6 éven belül visszatérnének, a V8-al is hasonló a helyzetszerintem. Valahogy a TCR-ben nem hiszem, hogy indulnának, az adac TCR népszerűsége ellenére sem, nem illene sehogy a márka prémiumkategóriás imidzsébe... Talán ennek köszönhető hogy a privát építésű Lema Racinges TCR-es Mercedes-ről még a posztokat is eltüntették egyes lapokról... http://c8.quickcachr.fotos.sapo.pt/i/B6a028548/20343359_ToZdo.jpeg
Van még egy dolog ami miatt is igen fájó a kiszállásuk, ugyan sok esély nem volt rá, de a remény élt talán néhányunkban még, hogy kamionos európabajnokunk sok-sok szerencsével talán valahogy bekerülhet egyszer majd a dtm-be. Utoljára szerkesztette: atiwrc, 2017.07.28. 22:06:41
Kicsit sok lett a kép ezért spoiler mögött, sorolnám, hogy milyen, (a sokak által a 60 évekre tett túraautózás kezdete óta íródó) sorozatot szakít meg a kilépéssel a Mercedes :(
60-as évek-ben Groupe 2-es gyári mercedes 300 SE később Groupe 5-ös SEL:
A 70-es évek második felétől az AMG által fejlesztett Groupe2-es 450 SLC-vel:
Azt gondoltam volt pár év amikorra a 450 már kikopott, de az 190E-et még nem vették be, de még 83as futamon is láttam. Elvileg a Snobeck fejlesztett egy Gra-s változatot 1985-ben 190E 2.3-16-ból:
1986-tól már a RS-Marko team az AMG által tuningolt motorral építette a Gr.A-s kocsikat majd a mercedes gyár DTM-es csapatként 88-ban lépett be a DTM-be teljes gyári támogatással:
Mercedes 190 E 2.5-16 Evo:
Mercedes 190 E 2.5-16 Evo2:
A Snobeck épített privát autót a francia Supertourisme bajnokságba is 91 körül:
93-tól jöttek az új DTM-es Klasse-1 szabályok, de V6os motor nem lévén még egy az új szabályokhoz kicsit átalakított 190E-t küldött a Mercedes a pályára, amin év közben apróbb módosításokat is végeztek még(hátsó szárny a legláthatóbb különbség):
folyt köv.
Azt én is láttam pont :D Hondának nem megy mindenhol jól :D
A múltkor elnidítottam egy supergt futamot, egy honda a felvezető körben esett ki (el füstölt ha jól emlékszem), egy másik meg az második kör elején lassult tán le :)
A mai napon be is jelentették Spa-ban a Honda GT3-as programját és gyári támogatás gyanánt akár a WTCC-s pilótáikat is kölcsön adnák az ügyfélcsapatoknak.
2018 után a Mercedes kivonul a DTM-ből, hogy a Formula E-re tudjon koncentrálni teljes erővel. Forrás.
A két szélső oszlopban a zöld és piros számok azt jelölik, hogy az összetetthez képest mennyivel változna a helyzetük, ha csak az 1. vagy 2. futam eredményeit vennénk figyelembe. A bal oldali (nyitó futamos) csalóka, mert csak az első 5-öt veszi figyelembe, amúgy Norbi a 9. lenne és Chilton vezetne 85 ponttal. A qualin osztott pontok alapján pedig Norbi és Catsburg állna holtversenyben az élen 17 ponttal.
Szuper statisztika. Ilyet kérek minden futam után. :)
1 kis off: Eszerint a cikk szerint a JAS Motorsport olasz központjában építik össze a GT3-as NSX-eket (amit az amcsi HPD fejleszt) és már 7 példány el is készült. Októberben kezdik leszállítani a partnercsapatoknak és nem csak az USA-ba. Örülnék, ha Norbi is beugrana egy-két shakedown erejéig, vagy képbe kerülne a Nordschleife 24H. 8)
nem az a kérdés, hanem hogy el kellett volna e venni? :) nekem se volt olyan határozott véleményem utána, de azért ha belegondoltok, máshol is be kell vennie a kanyart. itt most csak annyi volt a mákja, hogy valamiért a célvonal rögtön ott van az egyenes elején, és nincs fal, amire felkenődhet, és ezt kihasználta...
Hétvégén Parádi Hegyiverseny! Elvileg volt, és talán holnap is lesz stream, sajnos ma nem tudtam nézni és holnap sem fogom :( http://www.gtgstudio.hu/player/hc_2017.html Radio: http://www.gtgstudio.hu/rrp/
De jó kis olvasmány volt! Mióta a Facebook letarolt mindent, nem találkoztam ilyen részletes írással a magyar motorsporttal kapcsolatban. És sajnos nem is nagyon van miről írni. Enyhén megcsappant a gyorsasági OB létszáma. Régen még élő stream is volt a Hungaroringről, már azzal sem találkozok. Viszont jó lenne egy "első osztályú sorozat", ami vissza hozhatná a 2008-as Seat kupa hangulatát. A "gyári" támogatás alatt pedig olyasmire gondoltam, mint Bútor Robi Citroen Saxo-ja vagy Swift-je, Szalay Opel-je, Zengő Zoli dízel Altea-ja vagy Janika Peugeot-ja. Vagyis a helyi képviselet támogatására. De vannak benfentesebb csapatok a TCR sorozatokban is. A Bamboo-nál szinte mindig ott lebzsel Jaime Puig, az oroszoknál a Lada echte gyári csapat, a Leopardos WRT alapítója pedig René Verbist, a VW Motorsport egykori elnöke, és 2009 óta viszik a GT3-as Audi projektet gyári Audi pilótákkal. De mintha már Norbiék boxában is láttam volna Alessandro Marianit.
A 4 KIA-t hiszem ha látom, hogy magyar kézen van egyelőre maradjunk kettőnél. Zengőéknél 4 Seat van, de kb nincs két egyforma köztük. A TCR Hungaroringi fordulójára nevezték Mór Csabát is aki végül nem ment, ekkora azt gondoltam lehet mégsincs 4 új Seat Zoliéknál, de a Pannóniaringi OB hétvégén, ment Tóth Csaba az egyik Seattal, míg három másik ugyanezen hétvégén Villa Real-ban futott (szépen össze voltak tákolva egyik orra, másik lökhárítója volt tán fehér :) ), de azért jó lenne tudni a tényleges specifikációkat, az már biztos hogy mindegyiknek a tcr-es hátsó lököse van, nem a kupás.
Alapból úgy tudom két Seat volt Zoliéknál. 2014 Seat Leon Eurocup Tóth Norbert (8/12), Ficza Ferenc (12/12) 2015 Seat Leon Eurocup Szabó Zsolt (8/14) 2015 TCR International Series Ficza Ferenc (2/22), Tóth Norbert (2/22), Szabó Zsolt (4/22), Nagy Dániel (2/22), Davide Roda (2/22) [Ráadásul a 2015-ös TCR szezont akár egy kocsival is végigcsinálhatták volna, ha a Roda Olasz hétvégéjéz nem nézzük hisz egy futam sem volt ahol egyszerre két magyar ment volna....] 2015 ETCC Ficza Ferenc (4/12), Tóth Norbert (2/12) 2016 ETCC Nagy Norbert (12/12)
Ha jól sejtem 2016 végéig csak két kocsi volt Zengőnél és a fenti rajtok alapján nem is kellet nekik kettőnél több gép. 2016 végén a B3 tönkrement és erős a gyanúm hogy onnan vettek meg legalább egy de inkább két seat-ot, bár ezt sehol nem írták le, mondták ki...
Ők 2014-ben kezdtek egyébként két autóval és évközbe vehettek, vagy ideiglenesen béreltek egy harmadikat. 2014 Seat Leon Eurocup Wéber Gábor (12/12), Bús Edina (12/12), Hernandez (2/12) 2015 Seat Leon Eurocup Bús Edina (12/14), Kiss Norbert (2/14), Tassi Attila (6/14), Fekete Dominik (8/14) [Ebben az évben a 4. fordulón Spielbergbe ment 3 B3as seat, ekkor egy hófehér géppel ment Kiss, miközben Bús és Fekete is indult.] 2016 TCR International Series Tassi Attila (22/22), Dusan Borkovic (22/22), Mato Homola (22/22)
A RCM Motorsport garázsában is idé év elején feltűnt egy Seat és mit ad Isten olyan ezüst színű mint a b3-as kocsik, szóval serintem ott van harmadik autó.
Itthon OB futamon is néha feltűnt 1-1 Seat, (hol a Zengős hol a B3as) de most nem nézem az eredményeket át, mert kép,videó is kellene, mert nekem úgy rémlik pl hogy Endurance-ba a Herter-Nagy Norbi páros még egy régi típusu seattal ment, és az eredmény listákon sajnos az MK2 és az MK3-as is ugyanúgy Seat Leon Racer-nek van írva....
Az Audi (és a Mercedes) gyártókról annyit, hogy örüljünk, hogy egyáltalán a dmt-et ide tudják hozni :), a TCR lényege hogy ne a gyári csapat finanszírozza az egyes istállókat, ők csak a kocsit adják. Az Opel-t eleve nem a gyár vagy gyárhoz nagyon közeli csapat fejleszette ki mint a Seatot(+vw+audi ami kb ugyanaz) vagy a Hondát A Peugeot project is olyan fél lábbal van benne ebbe a TCR-be, pedig ott a Peugeot Sport csinálja a kocsit ha nem tévedek.
Magyar bajnoki tavaly volt Brno-ba a Redbull ringen tudomásom szerint nem volt, csak Swift Cup Europe vagy RCM kupa, de megnézve a naptárt tényleg voltak :D Tudom hogy gyakorlatilag van 1-2 kis turás meg Bódis+Lekenyék néha, de egyszerüen nem rémlenek a kishondák vagy a Porschek a Spielbergi pályán, na majd előkeresem a tempó adásokat.....
Nyílt magyar bajnokság? Érdekes lenne, Rallycrossban el tudtunk csábítani 1-2 külföldit, sőt Tereprallyban is működött jöttek a Csehek a Hummerek, BMW-k meg néhány lengyel páros is, de már a tavalyi utolsó futam is gáz volt(privát teszt a Hummereknek) és az idei év sem nagyon rózsás, se Szalaiék, se Kordáék, se senki a régi nagyok közül a Top kategóriában.
Hagy idézzek egy másik forumról ebből a témában. "Szóval 3 M1ra Honda - 2 magyar 4 Zengős Seat (Nagy Norbi miért nem?) - 4 magyar 1 Zengős KIA - 1 magyar 1 Botka Team-es KIA - 1 magyar 1 Unicorse Alfa - 1 magyar Vagyis a két állandó magyar induló mellett lesz 6 beugrós. Ez 9 sofőr. Erre lehetne alapozni egy hazai TCR bajnokságot. Ha jönne még pár induló a környező országokból, akkor meglehetne a 15 indulós mezőny. "
Erre írtam hogy: " 9 főre alapozol egy bajnokságot, de az a baj hogy 1-1 futamra a ringre eljönnek, de egy TCR Hungary Series egész éves szezonjában, nem tudom elképzelni Micheliszt, Ficzat, Tassi, a két Nagy-ot. Úgy érzem ők a jelenlegi lehetőségeik miatt már túl nőtték ezt, hogy motiválja őket egy OB, talán már Mór Csaba is itt tart és hamarosan ha jól fog menni neki továbbra is, lehet Jedloczky is. Akkor maradt Tóth Csaba és György Anett akik idén is mennek az OB-n :), Szabót, Bernulát sejtésem sincs hogy érdekelné-e. Nem tudom hogy itt írtam-e vagy más forumon elmélkedtem róla még év eleje felé, hogy de jó lenne egy TCR Central Europe sorozat. A Pályák: Hungaroring, Pannóniaring (H), RedBull Ring, Salzburgring (A), Slovakiaring (Sk), Brno, Most (Cz), Poznan (PL) Grobnik(=Rijeka) (Hr) Az 9 pálya ami bőven sok, mondjuk Most az kicsit messzebb van, igaz Poznan is, de egy lengyel pálya csak kellene. Lehet a szabályok miatt de a TCR Europe sorozat sem működött azért csináltak egyfordulós év végi kupát belőle. A másik dolog, hogy mikor az évnyitóra a FIA-CEZ azaz a közép európai zónabajnokság a Hungaroringre jött, rájöttem hogy van külön kategória a TCR-nek, tehát végülis amire gondoltam hogy jó lenne az létezik. A bajnokság idei állomásai: Hungaroring, RedBull Ring, Usce Street ciccuit (Srb), Poligon Gaj (Slo) [Egyébként nem messze Grobniktól van...], Poznan, Most, Pannoniaring, Zaluzani (Bosznia-Herczegovina) Grobnik, Slovakiaring, Brno
Ez a 11 futam egy kicsit sok szerintem de végülis megvalósult amire én gondoltam, igaz egymezőnybe mennek a nagy kocsikkal. Na már most a Hungaroringen az OB miatt ment 3 Zengős seat (Jedlóczky, György, Tóth), ment az Unicorse-es kocsival Király, valamint ment egy Audival Pesovic (Endurance futamon indult ezzel a kocsival Vesnic és Wyzomirsky). Uniorsenál monták, hogy mennek az alfával és Királlyal a CEZ legtöbb futamán, gyakorlatilag a második fordulón a RedBull Ringen már csak egyedül autókáztak, mert a Vesnic féle audi sem ment... a következő két fordulóról már nevezési listák sem kerültek fel a FIA-CEZ honlapjára, meg hírek sem voltak, sőt a honlap naptárában sem mutatja, az egyik helyen ezeket a futamokat, de egy cikkben meg úgy írja, hogy volt ott verseny és a köetkező állomás poznan, érdekes..... Ha jól tudom ezeken a futamokon már nem ment az Unicorse-s kocsi sem.
Szóval úgy tünik, hogy helyi bajnokságok (egy része) és nemzetközi tud működni, de ilyen régiós dolgok annyira nem. A TCR Asia ami úgy ahogy tartja magát, de a TCR Europe nem volt sikeres, egy közép európai bajnokság szerűség sem életképes, sőt, a GTSport bejelentette, hogy az elhalasztott rajttal indulni készülő TC Open sorozatot mégsem indítják el, valószínüleg arra sem volt elég érdeklődő, mondjuk nem tudom mire számítottak, hiszen a TCR Spain és a TCR Portugál is egyesült TCR Iberico néven, (hogy fent tudjon maradni?), míg az régi S2000 kocsik az ETCC-t sem lendítették fel, TC1-el meg nem tudom ki indult volna a TC Openbe... (Pedig azt hittem lesznek sokan, mert a TCR Ibericoban talán 4 autó kivéltelével mindeki portugál, és 2016-ban volt még mezőny a TCR Spainbe is. Ez a hétvégéhez kapcsolódva is szomorú szituáció, mert elvileg ez a TC Open szorította ki a TCR International Series-t a arról a GT Openes Hungaroringi hétvégéről, aminek így nemtudom mennyi nézője lesz, a dtm-re úgyis lett volna elég néző.
A Seat Leon Eurocup megszűnése is felszabadított volna néhány pilótát de ennek nem nagyon lett nyoma sehol, úgy eltüntek, 1-2 embert látok csak más sorozatokba.
A TCR Middle-East az Engstler csapat nélkül a második harmadik fordulóban vicc volt azzal az 5-6 autóval. A TCR China, TCR Thailand, Super Taikyu TCR kategóriái se valami fényesek. Az idén indult TCR Baltic 1 fő. A TCR USA-nak ha jól tudom nincs mezőnye a Pirelli World Challenge sorozaton belül, talán egyszer láttam egy audit, míg a TCR Las Americas Series-nek a bejelentése ellenére sem rendeztek eddig futamot.
Az ADAC TCR a német bajnokság az nagyon durva lett az idei évere a 40 pilótával, 39 volt legutóbb, mostmár kész a magyar Kia is remélem mennek majd :) [szerk. nem mentek Oscherslebenbe :(] Az olasz az is tud működni de ott is kb 12-15 autó van még, de a helyi TCS kiskategóriát legalább leválasztották róluk, nem együtt mennek. Az STCC-ben is lett mezőny az idei évre. A Benelux ha engedné a több livestream-et tuti nézettebb lenne, talán mégtöbb induló is lenne, de még ígyis el van a nevesebb meghívott pilóták miatt, az orosz TCR bajnokság is erősödött kicsit, köszönhetően a ladának is. Most a hosszútávú sorozatok tcr kategóriáit hagyjuk még egy kicsit, az eleve egy másabb műfajnak kell lennie, de én örülnék ha a régi szép időkhöz hasonlóan lenne TCR Spa-i 24H :), csak TCR kocsikkal. "
Lassan itt lenne az ideje a magyar TCR sorozat beindításának. A Hondás bejelentéssel kapcsolatban kiderült, hogy már 300 homológ versenyautó létezik, abból 10db (4 Kia, 3 Seat, 2 Honda, 1 Alfa Romeo) magyar kézen. Székel idehaza még 2 gyártó (Audi, Opel), akik akár meg is támogathatnának egy-egy istállót, a szomszédban meg van egy VW és Peugeot gyár is. A jelenlegi magyar bajnoki versenynaptár 5 futamos (Hungaror., Pannoniar., Slovakiar., Brno, Hungaror.). De 2 éve volt bajnoki a Red Bull Ringen is. Szívesebben nézném a nyílt magyar bajnokságot külföldi indulókkal, mint pl. egy ETCC-t, ami 11db autót tud kiállítani a rajtrácsra.
20:00 – Nyitó verseny [11k] (Eurosport 2, élő) 21:00 – Fő verseny [13k] (Eurosport 2, élő)
Pontosan az ilyen megmozdulások miatt egy komolytalan bajnokság a TCR.
Hááát, elég szimulátor public szerveres megmozdulás volt, az biztos. (mondjuk Tassi első kanyaros manővere is, ahol ugye összeakadtak) Utoljára szerkesztette: kekeN7, 2017.07.09. 22:47:14
szuper, hogy most megint eléggé tarolt a honda, de ismét úgy jön ki a lépés, hogy a full ballasztot pont argentínára kapják meg, ahol minden pici súlyelőnyre szükségük lenne...
ismét meglepően jól alakult a hétvége a magyaroknak
joker meg így ebben a formában szerintem értelmetlen, nem lassabb ív kéne, hanem gyorsabb.. :D Utoljára szerkesztette: SZABl, 2017.06.25. 19:20:57
Micsigami autóját odaadhatnák Nagy Daninak inkább :D
nincs hát, városi pályán rohadt szerencsésnek kéne lenni, hogy olyan vonalvezetést találjanak, aminek van is értelme, rendes pályán meg ugye kivitelezhetetlen. mondjuk úgy tudnám elképzelni, hogy valami 3x3 sávos útnak az egyik felén lassítókon kéne átmenni, rally stílusban.
Tudom jól hogy a GT4-be megy Mór Csaba, ha nem tévedek a Northern Cup-ba. A hét közepén arról volt szó hogy ő is megy: https://www.touringcartimes.com/2017/06/14/zengo-to-run-the-new-kia-as-part-of-a-five-car-entry-this-weekend/