Félek, hogy a futamokon is lesz majd 2 normális kör, a többi SC
eddig RIP ami makaón történik. Tegnap egy motor és egy autóversenyzõ is meghalt. Luis Filipe de Sousa és Phillip Yau videókat nem raknék be aki akarja youtubon megnézi.
nagy nokedli volt ez a kvali ma..
Ja, még a Honda bejelentését is felülmúlták a világraszóló bemutatójukkal. Azóta is Lada folyik a nemzetközi motorsportsajtóból. <gúnyos arc>
elõször azt hittem amikor a Túraautóblogot olvastam, hogy hirtelenjében mi történt a BMW-nél...aztán láttam, hogy mit fejlesztett a Zengõ Team...kacagtam rajta :D Elvetemültek :D
A BMW Motorsport mindent megtesz annak érdekében, hogy a téli szünet során megoldják a WTCC-ben szereplõ 320 TC súlyproblémáit, és a bajor gyár versenyzõi jövõre végre teljes mértékben kihasználhassák a kompenzációs rendszer elõnyeit. A gondokról elõször a Zengõ Motorsport versenymérnöke, Bári Gergõ beszélt nyilvánosan, a hír viszont azóta a nemzetközi sajtót is bejárta, megjelent a TouringCarTimes és a Motorsport-Total oldalon is angol illetve német nyelven. Közben több más csapat is megerõsítette, hogy hasonló problémákkal küzd.
“Sonomában közel 20 kilóval voltunk nehezebbek a megengedettnél, legutóbb Suzukában pedig kb. tízzel. Ebbõl ki lehet számolni, hogy a 320 TC jelenleg a gyári minimumsúlyát, az 1160 kilót tudja hozni, ha ez alá mehetünk, azt nem tudjuk kihasználni. A probléma az összes BMW-s csapatot érinti, nem csak bennünket” – nyilatkozta korábban Gergõ a Túraautó Hírblognak.
Márpedig ez komoly problémát jelent, hiszen a WTCC-ben mûködõ ballasztrendszerben adott esetben akár 20 kilóval is a gyári minimum tömeg alá engedhetnek bizonyos autókat. Bári Gergõ akkor arról is beszélt, hogy a súlycsökkentés nem komoly mérnöki feladat, így bízik abban, hogy a BMW a tél során dolgozni fog a probléma megoldásán. Jelenleg úgy tûnik, nyitott kapukat döngetett.
“A BMW Motorsporthoz tartozó privát csapatokkal és az FIA-va együttmûködve már dolgozunk olyan költséghatékony megoldások megtalálásán, melyeknek köszönhetõen csökkenteni tudjuk az autó súlyát” - árulta el Ingo Lehbrink, a BMW Motorsport sportkommunikációért felelõs illetékese.
A fogyókúrára azért lenne különösen nagy szükség a BMW-s csapatoknál, mert a mezõny várható erõsödése miatt a 320 TC-k valószínûleg az ideinél is több alkalommal futhatnak majd a gyári minimumsúlyuk alatt 2013-ban.
ááá kivan csukva, hogy ilyen korán felkeljek..majd az ismétlést megnézem. V8 is reggel 6-kor lesz elég ha arra felébredek :)
“Nagyon örülök a lehetõségnek, hogy ma vezethettem a BMW M3 DTM-et. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a BMW-bél, akik segítettek, hogy ez a különleges pillanat létrejöjjön. Komoly kihívás volt számukra, hogy átalakítsák a kocsit az én igényeimre, és meglepett, hogy milyen gyorsan dolgoztak a BMW Motorsportnál. Jól éreztem magam a pályán, azonnal megtetszett az aranyszínû autó. Még mindig imádom az autóversenyzést. Azt viszont még nem tudom, hogy ennek a bemutató vezetésnek lesz-e bármilyen folytatása. Attól tartok, hogy a DTM szintje túl sok lenne az én koromban” - mondta Zanardi.
Ami nagy kár, hogy a Volvo nem folytatta a gyári programját. Idén Dahlgreennel és Rydellel simán partiban lettek volna a Chevikkel.
A Chevivel sem volt probléma, amíg volt mellette Seat (addig azzal volt:) Így, hogy a Honda, és a Citroen is valszeg komolyan gondolja, így azért nem hangzik olyan rosszul a dolog. A privát Chevik is versenyképesek lesznek még 2-3 évig. Abban a bízom, hogy ha a BMW mindent megnyert a DTM-ben, akkor visszatér. Szerintem visszatér az aranykor pár év múlva. Az ilyen versenyzõk, mint Giovanardi vagy Rydell is nagyon szeretnének jönni.
nana nana nana nanaaa... batmaaan
Loeb.. csak nem jön a citroen valamikor? mert akkor meg lesz az új "Chevy" úgy érzem
Gábor Wéber "Eurosport, IRC összefoglaló, Nasser Al-Attiyah interjú: jövõre WTCC-ben indulna néhány futamon, 2014-tõl meg teljes szezonban. Loeb, Al-Attiyah...még a végén murvás futam is lesz:)"
Nekem is van egy ilyen véleményem, hogy annak oka van, hogy Norbi mindig rosszul jön ki a legkisebb kontaktból is.
Nyilván szarul esik nekünk, hogy megbüntették Norbit, meg hogy párszor kilökte, de ez benne van, és lehet hogy hülye vagyok és kövezzetek meg de amíg Norbi nem vívja ki magának a tiszteletet, mint egy müller vagy tarqini addig megfogják pöckölni, lökni ráhúznak stb. de ha 1-2x beteszi úgy az autót mint pl turkington hétvégén, akkor lesz egy visszatartó erõ bennünk és nem fognak baszkódni vele.
vett már el pár pontot Norbitól(is) nem emlékszem már melyik versenyen volt,de gusztustalan módon megpörgette,aztán bocsánatkérés helyett kioktatta Norbit hogy egy hátsókerekes kocsinál nem kellet volna a gázon állni...
Jó futam volt, a srácok bal lábbal keltek, úgy ütötték egymást, de itt lehet is elõzni... remélem látják a szervezõk a kontrasztot a Suzuka vonalvezetése és e között.
Norbinak gyorsan el kell felejteni ezt a versenyt. Rajtnál oké nekiment Müllernek, de ez nem említhetõ egy lapon azokkal az aljas dolgokkal amit Müller csinált Noribval, de a büntetés pedig ugyan az, ráadásul Norbi nem forgatta ki, nem tette ki a pályáról, és nem õ zúzta le az autóját, de most a felügyelõk azonnal osztották a büntit. Nyilván elfogult vagyok.
Azért négy Chevy között se valami biztonságos lenni abban az elsõ kanyarban, de szerintem megoldja.
Szerintem így a jobb. Álló rajton így tud pozíciót fogni és nem kell attól félni, hogy valaki kilöki, mert õ fog támadni. A repülõ rajtok pedig amúgy sem fekszenek a BMW-knek. Ezért jó, hogy az elsõ futamon elõl van. Legalábbis szerintem.
kár, hogy pont az elsõ futamon indul elölrõl, fordítva jobb lett volna. :( bár így is van esélye kilõni az állórajtnál, talán 2-3at is tud elõzni a 8. helyrõl.
huff-ot sajnálom azért, de futamon hátha megelõzi müller-t
az eddigi két wtcc-s hétvégén mindig technikai próbléma miatt, vagy ennek következményei miatt (parc fermé szabály alól való kikérés szerelés miatt) volt összeségéban szar helyezésük.
maga az autó nem volt lassú elsõre sem. (ha épp mûködött :D)
de ismétlem, egy autó ami 3 hónap alatt kész lett, és az elsõ wtcc-s hétvégén lett beindítva és ott mentek vele kerek 30 perc tesztet. Addig egyetlen métert sem gurult saját kerekén az új autó. Ezekhez képest Thompson második szabadedzésen 9. lett. Olyan szoros mezõnyben ahol a 6-tól 83 ezreddel (!) volt lemaradva.
RTCC-ben is amikor nem dobogón álltak vele az technikai probléma miatt volt. De ott már sokkal kevesebb probléma akadt, nagyrészt köszönhetõen a teszteknek, meg hát az RTCC-ben futott km-eknek.
Nem mondom azt, hogy minden futamon ott lesznek az elsõ 5ben, mert elsõ szezonjukban ez túl jó lenne, de nem lepõdnék meg ha az autó gyors lenne.
Meglepõdnék!:)
Thompsonban bízom, de ebben az autóba nem.. Szóval meglepõdnék, ha ez az autó versenyképes lenne. Eddig sem ezt az arcát mutatta.