Amúgy a TMS Sport épített még két Lada Granta WTCC-s változatot, amiben csak a motor tér el Thompsonétól. 277Le és 370Nm az 1.6T és ezzel a két kocsival már ment a Lada Lukoil Team az orosz túraautó bajnokságban a múlt hétvégén.
Tehát versenykörülmények közt is tudják tesztelni az autókat élesben, fejlesztéseket tudnak csinálni stb. A motor sajna nem lehet erõsebb, az orosz bajnokság elõírásai miatt, így nem lehet a WTCC-s verzió benne, csak egy sima orosz fejlesztésû gyengébb.
Rendkívül elégedettek vagyunk a versenyek lebonyolítási rendszerével, nem szeretnék speciális futamokat pilótacserékkel, mint a V8 Supercars-ban”- mondta határozottan Marcello Lotti.
:DD már pánikol, nehogy európába is jöjjenek, azok után, hogy USA mellett lehet egy mexikói verseny is lesz 2013-ban ;)
szponzorok jönnek mennek az nem problem..fõleg bajnok csapatnál, mert már ott is van a következõ aki a helyére lép...gyártó viszont addig van egy adott bajnokságban amíg neki megéri. chevynek eddig érte meg.
Megdöbbentõ közlemény tett közzé nemrégiben a Chevrolet, mely szerint az elmúlt évek legsikeresebb márkája a 2012-es szezon végén kiszáll a WTCC-bõl. A szûkszavú sajtóanyag mindössze annyit közöl, hogy az amerikai gyártó stratégiai szempontból átértékelte motorsport és marketing programját, majd ezt követõen döntött a távozás mellett. A bejelentést azért a szezon közepére idõzítették, hogy a versenyzõknek és illetve programot irányító RML istállónak legyen ideje felkészülni a folytatásra. A márka a továbbiakban az Indycarra és a GT sportra kíván több figyelmet fordítani.
A Chevrolet a világbajnokság indulása, azaz 2005 óta szerepel a WTCC-ben, ez idõ alatt két egyéni és két gyártó bajnoki címmel gazdagodtak; mindkétszer Yvan Muller gyõzött az összetettben. A chevys pilóták, név szerint Muller, Rob Huff, Alain Menu, Nicola Larini és Rickard Rydell összesen 59 gyõzelmet szereztek. Rajtuk kívül Manabu Odiro, Cacá Bueno, Vincent Radermecker és Tosihiro Arai fordult meg az évek során a kékeknél.
“Miután stratégiai szempontból felülvizsgáltuk a motorsport és marketing programunkat, úgy döntöttünk, hogy 2012 után elhagyjuk a Túraautó Világbajnokságot, és más területekre fordítjuk a Chevrolet márka figyelmét. Az elmúlt nyolc évbõl nagyon büszkék vagyunk az elért két dupla bajnoki címre és az 59 futamgyõzelemre. A WTCC egy nagyszerû lehetõség volt számunkra, hogy népszerûsítsük a Chevrolet márkát Európában és szerte a világon. A cél, hogy a Chevrolet és az RML szépen búcsúzzon, egy harmadik világbajnoki címmel” - mondta Susan Docherty, a Chevrolet Europe elnöke.
“Természetes, hogy egy ilyen bejelentés megtétele vegyes érzelmeket vált ki az emberbõl. Az elsõ szezonunktól a Cruze-zal elért dupla világbajnoki címig az egész egy nagyon érdekes kaland volt. Büszkék vagyunk a sikereinkre, például arra, hogy mi szereztük meg a GM elsõ FIA világbajnoki címét, és szeretnénk köszönetet mondani a WTCC-nek, az RML-nek, a versenyzõinknek, a partnereinknek és a szurkolóinknak. Innentõl a szezon hátralévõ részére koncentrálunk, hogy megszerezzük a Chevrolet harmadik világbajnoki címét” – tette hozzá Eric Néve, a Chevrolet Europe Motorsport vezetõje.
“Az RML csapatnál mindenki büszke a világbajnoki címekre, amiket a Chevrolet-vel a WTCC-ben elértünk. Szeretnék köszönetet mondani Ericnek, a Chevrolet-nek és a General Motorsnak ezért az együttmûködésért. Az elmúlt nyolc év során kulcsszerepet játszottunk a Chevrolet márka népszerûsítésében, és a program sikere jó lehetõség volt az RML fejlõdése szempontjából is. Az RML számos jelentõs autógyárral dolgozik együtt, és segíti azok motorsport valamint közúti marketing programjait. Az üzlet egyre növekszik, mostanában több gyártótól kaptunk megkeresést, mint bármikor a történetünk során. Továbbra is szeretnénk gyõzni valamennyi kategóriában, ahol rajthoz állunk. Természetesen az RML-nél mi is arra összpontosítunk, hogy bebiztosítsuk a 2012-es egyéni és gyártó világbajnoki címet” – zárta Ray Mallock, az RML csapat ügyvezetõje.
A bejelentéssel kapcsolatban két azonnali kérdés merül fel. Az egyik, hogy miért, és miért pont most. Konkrét információnk nincs, de találgatni nagyon szeretünk. Az nyilvánvaló, hogy a Chevrolet számára marketing szempontból egyáltalán nem kifizetõdõ, ami a tavaly történt és az idei szezonban történik, nevezetesen, hogy tényleges ellenfél nélkül nyerik a bajnoki címeket. Más márkák ugyan érdeklõdnek a sorozat iránt, ám ez sem biztosítja, hogy jövõre nem verik szét ismét a mezõnyt a Cruze-ok. Egyszerûbben fogalmazva, semmi garancia nincs arra, hogy a Honda, a Lada és a Ford jövõre igazi ellenfele lesz a Chevynek, a SEAT pedig még mindig nem jelentette be hivatalosan, hogy gyári szinten visszatér.
Érzésem szerint a Chevrolet az elmúlt négy (most még csak három és fél) évben marketing szempontból mindent kiaknázott, amit a Curze számára ki lehetett. Az autó világverõnek lett kikiáltva, ha innentõl kezdve bárkitõl kikap, az csak negatív hírverést jelent. Nem vagyok reklámszakember, de józan ésszel gondolkodva én úgy látom, marketing szempontból ebben a sztoriban egyszerûen nincs több a Chevrolet számára. Késõbb talán még lehetne, ám a jövõ most elég bizonytalan, egy gyári program pedig méregdrága.
A másik kérdés még ennél is izgalmasabb. Lesz-e olyan gyártó, amely a Chevy helyébe lép. Nem arra gondolok, hogy olyan, aki ismét leuralja a mezõnyt… A Cruze egy jelentõs részét nem az amerikai márka, hanem a brit RML csapat építette. A motornak például olyan szinten nincs köze a Chevyhez, hogy a Le Mans 24 óráson ez a blokk került a DeltaWingbe, Nissan néven, a GM ugyanis csak a WTCC-re vásárolta meg a használat jogát. Az RML emellett páratlan tapasztalattal rendelkezik a WTCC-ben, így nem tartom kizártnak, hogy a néhány gyártó leül majd tárgyalni velük. Egy gyári program ugyan nem olcsó, de ha valakivel, akkor az RML-el érdemes nekilátni. Egy jó motor biztosan lesz…
legalább megnõtt Norbi esélye egy 2013-as bajnoki címhez ;) viszont gyári csapatként nem hívhatják VB-nek..majd a lada jön és arat :p
(facebook-rol) Gábor Wéber "Igen, a Chevy év végén lelép a WTCC-bõl. Inkább rossz hír ez, mint jó."
állítólag a chevy kiszáll év végén...tudtok errõl valamit?
"A 8-ik hellyel a fordított rajtsorrend miatt a második futamon az élrõl indulhattunk. A nap kisütött, a pálya felszáradt, így elkezdtünk aggódni, vajon meddig tudunk az élen menni? A csapat beállította a száraz pályára a kamiont, mint kiderült, sikeresen!"
A vasárnap reggeli warm up-on Kiss Norbi 7-ik lett, majd az idõmérõn 8-ként kvalifikálta magát az elsõ futamra, de a büntetés miatt csak a 13-ik helyrõl rajtolhatott.
ez így van. csak ugye amit az FIA elnevez VB-nek az a leglegleg szerintük (anyagilag mindenképp), de mint autóversenyzés szempontjából ez nem így van. :)
Oxxo Racing Team Igazságtalanul büntettek meg minket!!!
A ma délutáni verseny után az FIA két órás meeting után abszolút igazságtalan, és számunkra elfogadhatatlan - de megváltoztathatatlan ítéletet hozott:
Tények:
- A 10-es számú kamion egy bal kanyart levágva, 4 kerékkel a pályát elhagyva Kiss Norbinak ütközött, akit a pályáról letolva a fûre kényszerített. Norbi félig a füvön fékezve próbált lelassítani a következõ jobbos kanyar elõtt, de közben Antonio Albacete bement mellé, s mivel Norbi nem tudott eléggé lefékezni, így ütközött Albacetevel, a bajnoki tabella éllovasával, majd az ütközés pillanatában Norbi defektet kapott (bal elsõ durrdefektet), így kamionja kormányozhatatlanná vált, ezért Albacete-t keresztbe tolta a pályán. Norbi az elsõ defekt miatt 3 pozíciót veszítve 7-ik helyen ért célba. - A mi belsõ, illetve Albacete belsõ és külsõ kamerája rögzítette az eseményt, mind a 10-es autó pályaelhagyását, mind az ütközésünket! - A verseny után Albacete az FIA ellenõreinek elmondta, hogy a 10-es kamion pályaelhagyását látta, kamerája rögzítette, a mi megtolásunkkal semmi problémája nincs, hisz defekt miatt nem tehettünk róla.
Ítélet:
Az FIA mindezek tudatában meghozta döntését, aminek értelmében a 10-es kamion vétlen a balesetben, mert a pályán dolgozó marsallok nem jelentették az esetet (hiába rögzítette több kamera is!!!), Kiss Norbit pedig agresszív vezetés miatt a holnapi elsõ versenyen 5 helyes rajtpozíció büntetéssel illették!!!
Elfogadhatatlannak és igazságtalannak tartom ezt a döntést.
Hajrá OXXO, Hajrá Magyarország!
képek a mai napról?
csak úgy írtam :)
amúgy teljesen az az érzésem, hogy ez a sorozat sokkal inkább megérdemelné a WTCC nevet, tudom erõsebb autók, mint ott és alacsonyabbak a költségek, de sokkal jobban néz ki a mezõny ennyi gyártóval és nem is annyira nagyok a különbségek köztük
Kiss Norbi se lenne hátul szerintem ebben a mezõnyben.
miért kéne kettõben? Ha lenne WTCC futam ott lenne viszont így legalább versenyzéssel tölti ki a szabadidejét..nem beszélve arról, hogy a szervezõk így akarnak több nézõt kivinni a pályára. De már én se megyek.. "A hivatalos mérések alapján ma a legmelegebb, 38,2°C Bugacon volt, ami 7 tized fokkal marad el a korábbi rekordtól. Holnap tovább fokozódik a hõség"
ennyit jelent a pálya ismerete is..csak a rajtnál számítson arra a többiek (Liuzzi, Klien, Morbidelli kivételével) nem igazán ismerik a féktávot az elsõ jobbosnál ;)
Az elsõ teszten összesen 11 versenyzõ vett részt, köztük Michelisz Norbi is, aki elsõ nekifutásra jó három másodperccet kapott a tesztet megnyerõ Vitantonio Liuzzitól.
"Sziasztok! Autogramosztás helye a Paddock Show területén, a toronnyal szemben. Szombaton: 15:30-16:00 Vasárnap: 14:45-15:00"
"Akkor néhány közérdekû info: 1. A belépés a a nézõtérre ingyenes. 2. Belépõ a paddock területére - ahol biztos, hogy találkozhatsz Norbival - 3000 Ft/nap/fõ. 3. Nincs ingyenes buszjárat. 4. Az m2 és a Sport Klub is élõben közvetíti az eseményeket. 5. m2 - Wéber és Szujó együtt 6. Az International Superstars Series jelmondata: minél közelebb hozni a versenyzést a nézõkhöz - nem boxokat használnak, hanem úgy szerelnek, mint mi anno a SEAT Leon EuroCupban. 7. A verseny utáni interjúk nem a sajtóközpontban készülnek, hanem a Paddock show területén - egy nyitott sátor alatt, lásd a lenti képet. 8. Lesz autogram osztás is, mind a két nap. (idõpont hamarosan) 9. Az autókat a futamok elõtt - szó szerint - testközelbõl is megnézheted."
Nascarnak sincs már meg az a nézettsége ami volt..nem 1-2 pályán lelátókat bontottak el ezért nem tûnik fel.
Nanscar nézetsége enyhén szólva magasabb. Autósportban az népszerûbb sokkal. Sajna indy versenyen sok a foghíjas lelátó. Nascarban meg 1-2 verseny van hogy nincs tele a lelátó :) (bár mind2 tele lenne emberrel nemcsak az indy 500 :)
én ilyet nem írtam, de pont az Indycar az amelyik azért fejezi be a bajnokságát szeptember közepén, hogy az NFL indulása miatt ne üres lelátók és tv-ben 0 nézettsége legyen.