"Száguldó cirkusz Szépen alakul a magyar autóversenyzõk 2012-es évadja. WTCC: Michelisz Norbert és Wéber Gábor (Zengõ Motorsport - hivatalos bejelentés napokon belül). GP3: Kiss Pál Tamás (Atech GO). Kamionos Eb: Kiss Norbert (teljes szezonra - ma írta alá a szerzõdést!) Go, Hungary!"
Félre értitek! Nekem csak az a bajom hogy egy olyas valaki ül egy exWTCC-s autóba és megy az ETCC-re, aki még csak hasonlót sem vezetett, nem igaz hogy nincs erre alkalmasabb.
Nem vettem észre semmi drasztikusat... azt hittem elfelejt váltani vagy 2esbõl 4esbe nyomta volna, de ilyen nem volt. Installációs kört(vagy többet) ment.
"Komoly változások történtek tavalyhoz képest a Bamboo Engineeringnél, a brit csapat mindkét pilótáját elküldte, új fõszponzort talált, és az autó festése is teljesen átalakult. Egy valami marad, a Chevrolet Cruze, ráadásul felfrissítve a legújabb gyári fejlesztésekkel. Darryl O'Young és Yuki Taniguchi tavaly nem tudta megvalósítani a csapat elképzeléseit, így mindketten lapátra kerültek. Helyükre az olasz Pasquale Di Sabatino és az angol Alex MacDowall érkezett.
A legújabb fejlesztésû Cruze-okkal a Bamboo elõzetesen idén is a Yokohama kupa legnagyobb esélyesének számít, nagy csalódás lenne, ha megint hoppon maradnának ezekkel az õrülten drága technikákkal. Ha MacDowellnek sikerült hamar megszoknia az 1.6 turbó motort, akkor valószínûleg nem lesz gond. Könnyen lehet azonban, hogy nem a Bamboo lesz az egyetlen privát chevys alakulat, egyre többet hallani ugyanis arról, hogy Rickard Rydell is egész szezont fut majd a svéd Nika Racing színeiben."
Komolyan ez a tejfölösszájú fogja vezetni Thompson kocsiját, bazz még váltani sem tud.
"A pluszsúly rendszer életbe lépéséig, azaz a harmadik fordulóig a Chevyk maximális ballaszttal, tehát +40 kilóval, a többiek pedig minimumsúlyon mehetnek majd.
Mindez azt jelenti, hogy Monzában és Valenciában a BMW-k negyven, a SEAT-ok és Fordok pedig ötven kilóval könnyebbek lesznek, mint a gyári és a bamboos Chevrolet-k. Marrakeshtõl kezdõdõen pedig érvénybe lép a pluszsúly rendszer, ám várhatóan az amerikai autók ezután is +40 kiloval köröznek majd."
Kíváncsi vagyok a valóságban ez mennyit fog jelenteni, attól tartok semmit!
Te két külön dolgot állítasz szembe. A jó légellenállási tényezõ és a jó leszorítóerõ az nem ugyan az, sõt.
Jó légellenállási tényezõvel egyenesben lehet kis energiabefektetéssel gyors egy autó, mert a motor ereje nem a légellenállás legyõzésére megy el, hanem a gyorsításra.
A jó leszorítóerõ meg nem árt ha van, mert különben nincs kanyarsebesség és stabilitás.
A probléma meg abból adódik hogy ha növeled a leszorítóerõt, akkor nõ a légellenállás, és fordítva. Tehát a legjobb kompromisszumot kell megtalálni az autó külsejének tervezésekor.
Amúgy nem kell ezen aggódni, a Priorának és más autóknak is sík padlólemeze volt, Grantánál is rá fognak bólintani...
"Annó a Priora nem kevés idõt töltött 1:1-es szélcsatornában és azt állították hogy az akkori mezõnyben a legjobb légellenálási tényezõvel bír. Hát sokra nem mentek vele sajna."
amúgy ilyen indolklásra nem kell sokat adni, azt mégse nyilatkozhatják, hogy így is jó a leszorító erõ, de sík padlóval simán vernénk a mezõnyt :D alap hogy azt mondják hogy anélkül szar :)
közgyûlést lehet összehozni szerintem soron kívül is, ha valaki nagyon akarja :D
De tulajdonképpen a cikkbõl az derült ki hogy a szabályoktól csak a megnövelt tengelytáv lógna ki, a többivel addig meg nem is foglalkoznak :D Erõs indoklással szerintem csak elfogadják. Kellenek a gyári csapatok, sok az orosz befektetõ, közeleg az orosz verseny, ki fognak találni valami kompromisszumot.
Csak kérdés hogy idõben-e, mert így hungaroringen nem tuti hogy a futamon menni fognak :/
"a Lada Granta aero tulajdonságai annyira gyengék - még a Lada Prioránál is rosszabbak - hogy a szélcsatornában végzett tesztek alapján a sima fenéklemez nélkül az autó nem lenne képes elégséges leszorító erõt generálni."
Hát ez szívás, ráadásul csak májusban lesz újra FIA közgyûlés.
megnézném szerzõéket egy : Na akkor jövõre nem jövünk by chevy hírrel:D rájönnének, hogy a legnagyobb esélye,hogy gyári csapat bevigye a cuccát ebbe az izébe, az a Lada :D. Ekkor lenne vége az egésznek, ismét ETCC only vagy nemtudom. Komoly vérfrissítés kell ide
Tök rendben van, hogy egy csapat írja a szabályokat... mondjuk mit tehet az FIA, gondolom volt itt bõven fenyegetés a kivonulással és pémzekkel való dobálódzás.
Egy bajnokságban mindig a gyári csapatok szava számít leginkább. Ez a világ rendje, õk költik a legtöbb pénzt a sportra, nekik kívánnak kedvezni a rendezõk. A Chevrolet nem rendezett nyilvános hisztit, a versenyzõk és a mérnökök nem szidták úton útfélen az FIA-t, amikor kiadták a 2012-re vonatkozó minimumsúlyok listáját. Pedig tehették volna, hiszen a Cruze-ok 30 kiló pluszt kaptak tavalyhoz képest. De nem tették, ehelyett fontosságuk teljes tudatában, méltóságteljesen és a színfalak mögött kierõszakolták a változtatást.
Az FIA túraautó bizottsága nemrégiben módosította a minimumsúlyokat. Egyetlen változás történt a korábban megadotthoz képest, a Chevrolet Cruze-ok csak 10 kilót kapnak, így idén 1180 helyett 1160 kg-ot kell nyomniuk ballaszt nélkül, ami megegyezik a BMW-k tömegével.
A Honda Civic, a Ford Focus, a Lada Granta és a SEAT León minimumsúlyáról, késõbb, várhatóan a napokban dönt a világszövetség, ám valószínûleg valamennyi típust 1150 kilóra lövik be.
A Motorsport Világtanács egy másik módosításról is dönteni fog. Arról van szó, hogy az idénynyitó monzai futamon csak a bajnoknak, azaz a Chevyknek kelljen maximum ballasztot, +40 kilót cipelni, a több autó minimumsúlyon futhasson. Az eredeti terv szerint mindenki a legnagyobb pluszsúllyal kezdené a szezont, és a harmadik futamtól a ballasztrendszer szabályozná az egyes típusok tényleges tömegét. Ha áment mondanak az elképzelésre, akkor Mullerék 1200 kilóval vágnak majd neki a szezonnak.
A Chevynek ez nem okozna túl nagy gondot, hiszen várhatóan az egész évadot +40 kilóval teljesítik majd, a kisebb márkák viszont így az elsõ két fordulóban is nagyobb eséllyel rúghatnának labdába.
A hír finoman szólva sem örömteli Michelisz Norbiék szempontjából, akik a Chevyk nagyobb tömegétõl, és az emiatt várhatóan bekövetkezõ gyorsabb gumikopástól remélhették, hogy közelebb tudnak kerülni a gyári autókhoz."
jó kis videok. de kb az ilyen koccanásos jelentekrõl ugrott be, mennyi büntetést és ezeket mennyire unfairen osztogatták egész évben. máris elmegy a kedvem tõle, mert a versenybírák kicsit elkefélik az egész "túraautózást" vagy mit. wtcc ben persze :S
BTCC: NGTC Honda Civic!!!
TTA: Volvo S60
Tarquininek amúgy milyen szerzõdése van jelenleg a Lukoil által pénzelt Seatban ülve?
Mert olvasgattam olyan találgatásokat is, hogy az orosz Lukoil eléggé nyomja ezt a versenysportos reklámot, de ha 2013-tól jönne a Lada egész idényben, akkor páran úgy gondolják, hogy a Ladát fogja támogatni, mert az a kézenfekvõ. Ebben az esetben meg az sem elképzelhetetlen, hogy Tarquini beülne egy gyári Ladába Thompson mellé. De hát ezek csak ilyen tippelgetés kategóriák, amik neten olvasgathatók :D
Nem tudom mit nem lehet ezen érteni! Idézõjeles sufni tunning cégnek neveztem õket" mert igen nem gyári csapat készíti fel az autókat. Ennyi. Ettõl nem mondtam rájuk, hogy szarok, és hogy nincs keresnivalójuk itt.
Egyszerûen arról, beszélek, hogy nem értem meg azt, hogy egy ilyen kaliberû pilóta mint Thompson mit keres ilyen csapatoknál? Miért egy 40 éves Menu (aki szerintem már rég nem való ide) vezet egy gyári Cruzet?
Ez a kérdés, nem az, hogy most mennyire lovagoljunk azon a szón hogy sufni tunning. Egy olyan autó ami nem gyári mindenképpen annak mondható, persze van amikor jobb autót készítenek mint a gyár. Pl brabus vagy az AMG cég, de attól még tunning cég, és nem gyári versenyautó. Ennyi..
Tudjuk jól, hogy az Alfák sem voltak 100% ban gyáriak, és tudjuk hogy a Honda is hogy volt, de a Honda sosem ért fel arra a szintre amivel vb-t nyerhetett volna Thompson, viszont így is nem kevésszer lesték, hogy ezzel a géppel mit csinál. Ehhez képest mi van? Még mindig ott áll a dolog, hogy vagy egy Lada gyári csapat, vagy semmi. 20 ad rangú dán turaautó bajnokság, vagy ülök otthon. És ez gáz! Nagyon nagy gáz.
A WTCC, ezért nem tetszik és ilyen szempontból a BTCC sem, mert egyszerûen a "nagy nevek" hiába már tudjuk, hogy öregek és nem ezt kellene csinálniuk nem hagyják a fiatalokat. Egy Michelisz Norbi is bent ül egy Zengõ BMW-ben amikor egy gyári autóval verné a világot. Ugyan ez van Thompsonnal is..
Ne haragudjál, de ha jól értelmezem akkor ezek a csapatok is csak sufni cégek, mivel nem a gyár csinálta a kocsit? RML(opel/wauxhall astra G kitcar, WTCC Lacetti, Cruze) prodrive(bmwm3 gra, subaruk, miniwrc, és ha jol tudom a fiagt-be is a prodrive versenyeztette a ferrarikat a 2000-res évek környékén talán )
Emlékszem, de amit írtam megállja a helyét:)) Mind 2 cég egy idézõjeles sufni tunning cég, nem gyári csapat.. Ettõl függetlenül nem végeztek szar munkát ezt aláírom, de egy gyári csapatta ez a srác picsán vágna mindenkit, az 100%.. De persze nem a ladára gondolok.
" Thompson többszörös világbajnok lenne, ha nem egy szar ladában vagy, egy sufni tuning cég által felkészített Hondával ment volna."
Csak emlékeztetnélek hogy az a sufnituning cég ugyanaz az N.Technology volt ami az Alfával az elõzõ 2 évben "privát csapatként" harmadik lett a bajnokságban Farfus-al és Thompson-nal. Korábban pedig (nemtudom együttmüködtek e mlg velük 2008ban a JAS fejlesztette a kocsikat, ami szintén nem mondtható sikertelen csapatnak. Ettõl függetlenül, nem volt ütõképes autó ez az s2000es Accord.
Én örülök hogy 2 magyar helyszínen lesz wtcc futam
Óvári vagy, nebassz? :D
Hát igen a legközelebbi kút, a határ utáni Shell, de ott sokszor drágább mint itthon. Párom Hainburgban dolgozik (50km), ott már csak 1,37€. Graz, Klagenfurt (erre mennénk olaszokhoz) még olcsóbb, a valutaváltás pedig minket nem érint.
Amúgy igazad van, csak tankolni nem nem éri meg kimenni, a megfizethetõ kutak nagyon messze vannak.
én is kb ennyire, és itthon 426 Ft-ért tudok tankolni, kint a legközelebbi kúton 1,389€ ami a mai napi középárfolyamon 300-ért tudnék eurót venni így 417 Ft lenne. Ez akár hogy számolom 9 Ft, határtól távolabb olcsóbb kicsit.
Ezért is szeretem a sok médiás parasztvakítást mikor hetente jelenik meg olyan cikk, hogy tankólótúrizmus van ausztriába... Annyi esze nincs az újságírónak, hogy a holtankoljak.hu és az osztrák hasonló oldalak összehasonlítása után nézzen egy euróárfolyamot. Kétszer annyit elbukik az ember a kiút alatt elfogyott benzinen mint amit nyerne :D
Persze a kint dolgozóknak megéri, mert nem buknak a váltáson, de az más kérdés :D
Amúgy szlovákia ringen én is agyalok, 50km-re van tõlem kompozva. Hídon kb 75km :D A magyar meg alap lesz :)
Némi iróniával nevezte Slotakiaringnek. Én jobb szeretem csak simán Dióspatonynak vagy Dunaszerdahelynek hívni. Pláne, hogy színmagyar területen fekszik kicsit derogál Slovakiaringnek nevezni.
Hát ez az! Tavaly ringen beszéltem egy sráccal, három nappal elõtte jött haza Monzából (ugye akkor olasz futam után jöttünk mi), õ mondta hogy csak kimenni volt drága, az ottlét (jegyár, kaja-pia, szállás) már olcsóbb mint itthon. Körbesétálhatod a pályát, odamehetsz a régi parabolika kanyarhoz, állhatsz az Ascari sikán rázókövén. Ezek olyan dolgok, amit egy motorsport rajongónak át kell élni.
Találtam is egy idézetet:
"Úgy is hívják: La Pista Magica – a varázslatos versenypálya –, és mihelyst megérkezik az ember a régi, monzai királyi parkba megérti, hogy miért. A hely szelleme a fák között rejtõzik. Az épületek legendás alakokról és hõsökrõk regélnek, nagy versenyekrõl és rémísztõ balesetekrõl. A ember hátán pedig a hideg futkos az izgatottságtól, amely a tifosikból, a Monzába sereglõ Ferrari szurkolók ezreibõl árad, akik minden évben eljönnek, hogy láthassák a maranellói vörös autókat. Számukra nincs lehetetlen; valami kis varázslat mindig segíti õket. A világ versenypályái közül ezt az egyet mindenképpen érdemes meglátogatni, hogy találkozzunk a versenyzõket körüllengõ megtestesült szórakozással és izgalommal."
20km-re lakom az osztrák határtól, literenként 20-30 Ft lehet spórolni, Monza oda-vissza kb. 2000km, még 400Ft-al számolva is 60-65 ezer csak a benya. Ennyibõl kint vagyunk ringen + szlovák futam, és ha figyelek marad, még Salzburgra is. Szóval mindenképp sok ez. :(
"Esõs hétvégén azt nem tudták, megoldani, hogy kilásson belõle..::D" Erre viccesen mondhatnám, hogy a Seatnál is volt olyan (talán ugyan azon a hétvégén) hogy elromlott az ablaktörlõ, igaz nekik az volt a mákjuk hogy az elsõ helyen ment és emiatt kilátott. :D
de, a 2000-res az ugyan az ami a chevikben volt 2000-res.
Valamilyen szinten igazad van hogy nehéz kompenzálni egy gyenge motort, de tegyük hozzá, hogy ezzel a motorral a chevik egész jól mentek, tehát ráfoghatjuk az autóra a lemaradást. Az új autó futómûve súlyelosztása, vezethetõsége meg biztos hogy teljesen más lesz. Ami nem jelenti azt hogy jobb, de majd kiderül :D Annó a Priora nem kevés idõt töltött 1:1-es szélcsatornában és azt állították hogy az akkori mezõnyben a legjobb légellenálási tényezõvel bír. Hát sokra nem mentek vele sajna.
De itt volt pl ez a szitu: http://www.youtube.com/watch?v=zgtmVQApw9o Egyforma motorok voltak az autóban, a súlykülönbség egyenesben sokat nem számít. És tudott menni a Chevivel. Igazából a kanyarsebessége volt kicsi az autónak, emiatt volt egy körön lassú, ez meg inkább az autó hibája. Meg pl 2009 Oscherslebenben is jól ment az elsõ futamon Lagen, mikor az elõzõ napi esõs idõmérõn erõbõl 3. lett, nem azért mert mákja volt. És a futamon is egész jól ment, csak a végére elfogyott a gumija és kilökték az uccsó kanyarban. Errõl nincs fent vidi pedig az uccsó körökben nagy csata volt :) Elõtte meg simán ment tempót elöl.
Ezzel egyet értek! Sajnos, tényleg nagyon itt akar menni, de azért tartás lehetne benne, ezért tisztelem pl Giovanardit. Ha nincs ütõképes csapat inkább nem indul sehol, de egy utolsó senkiházihoz nem szerzõdik le...
Az a baj hogy Thompson nagyon ott akar lenni vb-n, és ezért ilyen hülyeségeket is bevállal. Jobban örültem volna ha Volvoval jön, ott volt potencia. Sajnos amilyen jó pilóta, olyan rosszul választ csapatot. 2009 BTCC ott volt a Hondanál ment is neki. Az a Shedden aki tavaly egész évben szorongatta Neal-t, hozzá képest a kanyarban sincs. Úgy volt 5. a bajnokságban hogy az elsõ 3 futamon nem indult, pedig a Civic csak egy évre rá lett igazán ütõs. De félidõben a Lada miatt otthagyta a BTCC-t, a többit pedig tudjuk, 2 évet kellet volna kibírni és jövõre ott ülhetne gyári Hondában.
"Igaz most beleteszik a 2000-res motort, ami az elõzõ kettõben is volt, de maga az autó egész más." De ugye abban egyet értünk, hogy a túraautózásnak ez a leglényegesebb pontja. Itt a motor hiányosságai nem vagy csak nagyon kis mértékben lehet javítani futómûvel, aerodinamikával.
Lehet baromság, de én ettõl a csapattól semmit nem várok..
Ez az autó ugyan olyan lesz mint a 2 elõdje. 20 dik helyen fog harcolni egy olyan ember aki vb esélyes, és ez röhej.
Nem a Lada hibája, csak egy viccnek tartom azt, hogy 40 éves vén faszok, ülnek a gyári autókba a fiatal pilóták, meg ilyen 20 ad rangú autókba, amik nem valók ebbe a mezõnybe..
Nézd meg azt a riportot Thompsonnal amit még az egyik fent említett autóról csináltak vele. Esõs hétvégén azt nem tudták, megoldani, hogy kilásson belõle..::D Akkor mit várunk?
Nahh mindegy nem akarok vitázni, azt kívánom ne legyen igazam, mert kb ezt a faszit az egész wtcc mezõnybõl bárkinél jobbnak tartom, és nem szeretném, ha megint csak a küzdelem, és az égés jellemezné ezt az évet, mint az eddigi Ladás éveit...
"de az az autó egy hulladék volt eddig is" Ezt az eddig is-t nem értem :)
Volt a 21106-os ami nem épp új, meg volt a Priora ami elvileg kb ugyan az, csak más borítással. Meg van az új Granta, aminek kb egy csavarja sem egyezik az elõzõ kettõével, mivel teljesen más autó. Igaz most beleteszik a 2000-res motort, ami az elõzõ kettõben is volt, de maga az autó egész más.
Ettõl függetlenül lehet hogy szar lesz, mert nem is várható el szerintem egy két versenyre beugrós autótól, amit végleges verziójában 1 hónappal a verseny elõtt kezdenek el tesztelni hogy egybõl elsõ legyen. De ettõl függetlenül így hozzáállni hogy az egy hulladék mikor még össze se rakták, az hülyeség már ne is haragudj. És ezt nem elfogultságból mondom.
Thompsonnak meg pechje volt, ennyi. Nem volt jókor jó helyen és nem volt mákja. Így alakult eddig.
Ez teljesen egyértelmû.. Tudom, hogy te lada fan vagy, nincs ezzel baj, de az az autó egy hulladék volt eddig is, és az is lesz egy darabig. Ezt egyébként Thompson is megerõsítette nem kevésszer amikor ment vele. Gondolom a sok pénz, meg hogy vb ezért vállalja, de ez egy elkótyavetyélt tehetség tipikus esete. Thompson többszörös világbajnok lenne, ha nem egy szar ladában vagy, egy sufni tuning cég által felkészített Hondával ment volna. Az Alfában is pont akkor ment, amikor már kifelé állt a rúdjuk a wtcc-bõl (és így is majdnem ugye). Nem hiszem el, hogy egy gyári csapat, nem lát, egy fiatal gyors versenyzõbe világbajnoki esélyest.