"Lehet és kell is foglalkozni az antigravitációval, de elõször is a hátterét kell kikutatni, tehát nem közvetlenül az antigravitációs jármûvek fejlesztése a cél, hanem magának az ismert fizikának kell választ adnia arra, hogy a lehetséges-e az antigravitáció, ill. milyen jelenségek felelõsek pl. a Pioneer szondák pályakitéréseire. "
Ez egy ördögi kör, a kísérleteket a jelenlegi tudásunk alapján tervezzük meg, vagy is ha tökéletesen csináljuk akkor végül is csak a meglevõ ismereteinket fogjuk tudni megmagyarázni. Másrészt jó ha van komoly tudományos ismeret a technológiánk mögött, de ez sokszor szükséges de nem elégséges feltétel. A mai tudásunk kizárja az antigravitációt? Végül is nem.
De mindíg szükség van egy effektusra is, ami a mi léptékünkben lehetõvé tesz egy általános törvény kiaknázását. Van ilyen? Igen, pl a Biefeld-Brown effektus. De ez még mindíg nem elég!
Az atombomba fizikai alapja szélesebben a gyenge kölcsönhatás és rádioaktivitás. Szûkebben viszont a nehéz magok láncreakciója, mint effektus.
Ha viszont a nagyhatalmak nem áldoznak erre annnyi pénzt, amire elötte és talán még utána se áldoztak, akkor ma sincs se Lenin atomjégtörõ, se paksi atomerõmû. Sajnos szükség volt egy mindent felülmúló fegyverre.
A Biefeld-Brown effektus kb annyi ideje ismert mint a láncreakció, viszont az antigravitáció a jelentés szerint semmi olyat nem fog produkálni, amit a mai technológiával ne tudnánk elérni, legalább is a tudokosok szerint.
Amúgy a gõzgéppel is elszórakoztak pár száz évig az emberek, akár az un. örökmozgókkal, mire valamire jutottak vele!
Balgaság azt gondolni, hogy csak egy antigravitációs hajtómû kell, arra felpattanunk, jó nagyot rúgunk a földbe, és már meg sem állunk a holdig!
Mindegy hogy mi a gravitáció, a téridõ torzulása vagy a gravitonrészecskék árama, egy dolog biztos: mûködik az energiamegmaradás törvénye. Tehát antigravitációs géppel x magasságba juttatni egy testet pont annyi energiát követel majd meg mint a jelenlegi gépeinkkel. A többi fantasztikum...
Igazából annyira nem értek hozzá, mert nem vagyok fizikus, de a következõ 2 megoldást miért nem használják bolygóközi utazásra, mert ezek már nagyjából kivitelezhetõek? 1. raknának az ûrhajóra néhány ion hajtómûvet, a kezdeti lökést meg megadná pár rakéta 2. plazmahajtómûvet, mert ezt ha jól tudom már kicsiben megcsinálta és tesztelte a NASA
Pl. az amerikai haditengerészet fejlesztés alatt álló új rombolóihoz 150 km hatótávolságú GPS irányítású rakéte póthajtásos lõszereket használnak, szóval van olyan elektronika ami bírja a gyorsulást.A baj inkább az, hogy egy komplett mûhold nem bírná ki, meg ahhoz bazi nagy ágyú kellene, hogy egy olyat kilõjön a világûrbe...
Mondom összefognak ufokkal azt lesz itt jó ûrgép mert ami az UFOk-nak van az nem gynege eresztés.
nem pont ilyennel foglalkoznak a magyarok is? nemrég volt vmi ilyesmi hír h építenek a magyarok is ilyet...
Ilyenkor mindig fel lehetne tenni a kérdést: ki jár elektromos autóval? Mert kapható, megvásárolható. Rá vagy kényszerítve a belsõégésû motorral szerelt jármûre? Nem. Akkor? Jah, hát az elektromos autó hatótávolsága kicsi, nem gyorsul úgy, lassú, és egyébként is... Nem csak a cégek hibája, hanem a tied, az enyém, a miénk is!!!
jó mi? Az elfogulatlan kutatók.. Az itteni fórumozó fizikusok mindig tagadják, hogy ilyen nincs.
Akkor két másik szöveget idéznék a cikkbõl:
De Matos elmondta, az ESA részben azért készíttette el a gravitáció szabályozásáról szóló felmérést, hogy megállapíthassa vajon a gravitáció egy kvantum elmélete felfedhet-e olyan hézagokat a jelenlegi ismereteinkben, amit az ûrtechnika hasznosíthatna.
Azonban nem a relativitás mondja ki az utolsó szót a tárgyban. "A gravitáció nem illik bele a részecskefizika standard modelljébe" - írja Clovis de Matos, az ESA tanulmány mûszaki lektora.
Szerintem mindenki tisztában van vele, hogy itt arról van szó, hogy a tudományos ismeretekre kell alapozni, hiszen ez az 'ismert' és 'kiszámítható' tudásunk. Lehet és kell is foglalkozni az antigravitációval, de elõször is a hátterét kell kikutatni, tehát nem közvetlenül az antigravitációs jármûvek fejlesztése a cél, hanem magának az ismert fizikának kell választ adnia arra, hogy a lehetséges-e az antigravitáció, ill. milyen jelenségek felelõsek pl. a Pioneer szondák pályakitéréseire. Ez viszont érthetõ okokból nem az ESA feladata, tehát érthetõ az, hogy a két tudós azt írta a jelentésében, amit. Kicsit olyan, mint a perpetuum mobile kutatása. Annak felkutatására is komoly mennyiségû erõforrásokat áldoztak hajdanán, mégis mindegyik kudarcot vallott...
Antigravitáció az Amerikai Hadseregben? Ez érdekes. Kár hogy csak fikció, és fantázia, nyema tény. :)
Még az Amerikai Légierõ is csak lifter-hez hasonló megoldásokon (a B-2A a legelfogadottabb nézet szerint valószinüleg ezt használja a hagyományos hajtómûvei mellett) és az új kémiai hajtómûveken gondolkozik ill. fejleszt...
volt eccer 1 újság nálam kölcsön amibe a csillagközi utazásalternatíváját kellet aszem amcsi meg japán egyetemistáknak kidolgozni a földtõl a tau ceti-ig ami asszem 121 fényév volt is 1 pár alternatíva a három legjobb a következõ volt(fejbõl mondom és régen olvastam szal lehet hogy nem minden stimmel): 1.:elfognak 1 elég nagy meteort a naprendszer határán és betelepítik a közepét aztán kurvasok hajtómûvel pályára állítják lesznek benne hidroplonikus telepek szal megmaradnak az emberek pár ezer évig de kell hozzá kb 50.000 önkéntes is 2.:építenek 1 faszás ûrhajót ami megy majd oda 100-200 évig szal nem kell hozzá olyan sok kaja meg sör és két meghajtási altrnatíva va 1-egy kurvanagy felületû fólia ahol felrobbantanak negyzetméterenként 1 atombombát az fegyorsítaná annyra hogy hûdengyon namost itt aza probléma hogy ninsilyen anyag ami kibirna ilyenfelületi feszültséget mert úgy max 0.1 mm vastag lehet hogy ne legyen túl nagy a súlya(az atombombák számával nem hiszem hogy gond lenne ha az usa elõadná a rejetett készleteit ) 2-a másik mód az volt hogy az ûrhajót a földrõl tolják egy lezersugárral ami úgy 4000 terravattos itt az volt a bibi hogy megincsak nincs olyan anyag ami kibirná ha ráirányítanák a sugarat a másik bibi hogy a föld napi energiatermelése nem haladja meg az 1200 terravattot szal még gyurni kéne ott is kicsit(majd bekapcsolják mind a négy blokkot csernobilban asz meglesz a nafta.Ami nagy probléma és mind a 2 esetben fennált az hogy hogyan fékezik le a hajókat ha elérték a céljukat(????) 3.:ez valami antianyagos meghajtás vol de már nem emlékszem pontosan sajna de azt írták hogy tú instabil lenne 1 ilyen hosszú útra
ha már olcsóbb kijutásról beszélünk akkor meg kéne emliteni hogy nagy röppályájú ágyukkal is sikerült alacsony geostacionárius pályára állítani kisseb testeket...na ha ezt nagyonnagyba megcsinálják akkor mehetnek ki aprópézér az ionoszféráig, viszont az tény hogy ember azt a gyorsulást soha ki nem bírná meg a mai szuperérzékeny mûszerek nagyrésze se szerintem...De akkoris van ilyen megoldás is
A Biefel-Brown effektus, nem azonos azzal, ami a liftereket hajtja!!! Az utóbbi valóban ionszél. Az elõbbi viszont vákuumban érvényesül inkább!
A kettõ effektus mondjuk akár ki is egészíthetné egymást, atmoszféra határáig valami hidrodinamikus ion meghajtással, onnan meg jöhet a Biefeld-Brown effektus.
Csak valami bazi áramforrást kéne elõbb kitalálni, bár szükség megoldásnak talán az atom se lenne rossz.;)))
Aki mondjuk Gagarinon szocializálódott, az nem feltétlenül gondolkodik ilyenben. Persze egy bazi rakéta eccerûbb felépítésû, nagy kár hogy csak egyszerhasználatos;(((
én tök laikus vagyok a témához de egyszer olvastam hogy az oroszok a 80'as években az ultravezeõk abszolút nulla környéki viselkedésénél már tapasztaltak olyat hogy megváltozott a gravitáció mert egy pénzérme nagyságú ultravezetõ elkezdett lebegni meg minden...szal nem lehet olyan ismeretlen a téma mint azt mondják.Szerintem míg megéri a cégeknek elõállítani azt a töménytelen mennyiségû aszimetrikus-dimetil-hidrazint addig itt se lesz elõrelépés mint az alternatív erõforrású jármûvek terén se csak mikor elfogynak a fosszilis energiahordozók nehogy túl nagy legyen a kapkodás egy új alternatíva kidolgozásárban és elkapkodják, mert a világgazdaság meg a civilizáció meg majd jól összeomlik....én szoltam elõre
Egyébként meg ha jól értem, ezt csak arra használnák, hogy olcsobbért jussanak ki az ûrbe...azért szerintem elsõ lépcsõnek az is megtette volna, ha megépítik a Venture Star-t vagy olyan mágneses gyorsító pályákat használnak, vagy felrakják a gépet egy nagy utasszállítóra és az lesz az elsõ fokozat....szóval lehetne válogatni a módszerek közül, amik szintén csökkentenék 1-2 nagyságrenddel az ûrbe kijutás költségeit
Ejej!Meddig kell még várnom az Omega rombolómra?Peidg már mikor feladtam a rendelést!
De azis igaz hogy valami alapján el kell indulni,csak nem szabad szemellenzõsnek lenni.
Hát nem tudom...anyám fizika tanár volt aztán továbbképzésekre kellett járniuk és ott mutattak olyan filmet hogy valahol Olaszországban megcsinálták hogy dombon felfele gurult egy labda meg ilyenek..régen volt már nem emlékszem csak pont ez volt a lényeg hogy amit tanítanak fizikából nagy része nem igaz. akárhogy is van,nem szabad a tanult dolgokhoz foggal-körömmel ragaszkodni. Gondoljatok csak Einstein elméletére amit végül saját maga cáfolt meg...
Az ufo-kal együtt kidolgoznak ugyis egy fasza ûrhajót egyszer.
"Akkor bizonyára hallottál a Biefeld-Brown effektusról is"
Ha a különféle lifterekre és egyebekre gondolsz, természetesen hallottam róla, hiszen egy több mint 70 éves technikáról van szó. A NASA 'Breakthrough' programjában megvizsgálta ezt is, és elvetették, mint a jövõ meghajtási módszerét. Hiszen nem másról van szó, mint ion-hajtásról (ionszél), antigravitáció senkinek a fejében fel sem merült.
"Eredményeik szerint az inerciális tömeg csökkentésének nincs hatása a kilövéshez szükséges üzemanyag mennyiségére, míg kizárólag a gravitációs tömeg megváltoztatása - mondjuk egy gravitációs pajzzsal - nem segít, hacsak szinte nem teljes a gravitáció kizárása." Ezek a mondatok szerintem logikailag nem helyesek.
Pl. inerciális tömeg lecsökkentése révén sikerülhet kevesebb energiával felgyprsítani (mondjuk vizszintes pályán) egy kilövendõ jármûvet, ami aztán a sesbességét megtartva, a mozgás irányát felfele módosítva máris nagyobb kezdõsebességgel indul kevesebb energia (üzemanyag) felhasználással, mint ha ugyanezt az inerciális töeg megváltoztatása nélkül érnék el.
A gravitáló (itt: vonzott) tömeg (tehát ami a súlyerõt létrehozza) megváltoztatása szintén üzemanyagot spórol meg, még akkor is, ha csak akármilyen kis hányadával sikerül is azt csökkenteni.
Akkor bizonyára hallottál a Biefeld-Brown effektusról is. Arról is bizonyára hallottál hogy a NASA is foglalkoz(ik/ott) vele. Ok. Visszamegyek tanulni.
"Az antigravitációt már rég használják az amerikai hadseregben. Nem értem, a technika is közkézen forog. "
Ha ennyire régóta használják, sõt, közkézen is forog, akkor mutass már néhány hiteles forrást.. LOL, menj vissza az iskolába, és tanulj, nem kell ám mindenféle mesének bedõlni.:)
Ha ismétlem ha hihetünk a megfihyeléseknek, akkor az UFO-k rendelkeznek a gravitációt semlegesítõ berendezéssel (1 helyben lebegés látható hajtómû nélkül, fékezés nélküli irányváltoztatások stb) szerintem az antiG összefügg a csillagközi utazás módjával. Lehet, hogy csak így lehet megtalálni vagy átmenni a féregjáratokon Már ha vannak egyáltalán féregjáratok
De azért jó, hogy ilyen elfogulatlan tudósokra bízzák a kutatást:
"..mezejébõl nem érnék meg az erõfeszítéseket. Azonban több hasonló meghajtási elveken dolgozó tudós vitatja a fenti megállapítást. "Én ezt a megállapítást, még ha helytálló is, érdektelennek és teljesen mellékesnek tekintem" - mondta James Woodward, aki a NASA megbízásából dolgozott a gravitáció szabályozású meghajtáson. "
jó mi? Az elfogulatlan kutatók.. Az itteni fórumozó fizikusok mindig tagadják, hogy ilyen nincs. Fõleg Bíró András. Valami teljesen ideálisnak, emberi hibáktól teljesen mentesnek állítják be a kutatásokat. Pedig itt az élõ példa, még az sem hiszi el és nem bízik benne, aki a kutatással meg volt bízva.. Csak kijelenti, hogy ez nem ér semmit, aztán kész. A nagy tudományos fejlõdés..
http://jnaudin.free.fr/lifters/main.htm
Ú.n. lifter
Az antigravitációt már rég használják az amerikai hadseregben. Nem értem, a technika is közkézen forog. Ennyire hülyék a NASA-nál?
Jean Louis Naudin honlapján egyébként van több érdekes "találmány".
Én szkeptikus vagyok az antigratvitációval kapcsolatban. Túl sci-fi.
Csak mert még iskolában vannak a fõ elmélet gyártók :) Egyébként viszont tényleg több energiát fektethetnének ebbe a kutatásba. De mint Picador mondta, oda lenne az olajra épülõ gazdaság, és ez lehet nem tetszene mindenkinek :)
Kit érdekel az antigravitáció, az örökélet-elixírt találják fel de gyorsan :D
A cikk már egy órája van kint, és még egy összeesküvéselmélet sem látok a fórumon. Most kicsit csalódott vagyok. :)
Szerintem épp itt lennne az ideje, hogy nagyobb erõket koncentráljanak az antogravitációs elméletek elemzésére és tökéletesítésére. Egy ilyen felfedezés akár romba is döntheti az olajra épülõ gazdaságunkat...