"vhogy készületlenül ért,hogy lelassítunk,indexelek fél éve,kezdek fordulni,ez meg akkor hirtelen meg akar elõzni...mondjuk azóta készülök ilyesmire is..."
Én nem vezettem egy métert se jogsi elött és érdekes módon tökéletesen levizsgáztam bár paráztam mert haverok mind vezettek sutyiban és nekik jobban ment. Persze csak a forgalmi vizsgát harmadjáta tették le mert vezetni tudtak csak apuci azt nem monta, hogy van kresz is.
Hát nem olyan biztos, mert egyrészt a BKV-val közlekedõk egy részének van csak kocsija, meg lehet, hogy hamarabb fognak indulni. Na mindegy, de lényeg, hogy szerintem megoldják a dolgot, és el fog maradni a sztrájk.
hát,tudja fene,én BKVval jártam és volt kocsim,apám világ életében BKVval járt dolgozni(blahától a jászai mari térig 15perc villamossal,szal minek is kocsival menni...) és neki is volt autója...szal azé mert vki busszal jár nem biztos,hogy nincs kocsija,max ha 13éves :-)
bkvban a legjobb az adrenalin. ha a varos masik vegere utazom, akkor az adrealin szintem teljesen a plafonon van. Ha talalkozok ellenorrel azert, ha nem akkor azert.
De csak akkor, ha a minimum 10-11%-os emelést megadja a vezetõség, és sztem meg fogja, mert ha itt sztrájk lesz, akkor mind az mszp, mind demszky pozíciója eléggé meginoghat, és csökken a népszerûségük. Aba Botond meg szimplán egy fasz, feleslegesenn kap jutalompénzeket, közben meg sem érdemli.
az iskolások örülnének, de pl. mások nem biztos pl. az a nõvér, akinek bennt kell maradnia délelõtt a kórházban az átdolgozott éjszaka után, mert az õt váltó nõvér nem tud beérni a bkv miatt, az elég kellemetlen lehet. Amúgy meg én is a bkv-s dolgozók mellett vagyok, mert igenis szemétség, amit velük mûvelnek.
nincs kit meghatni? majd ha fél napra megbénul a város, akkor majd megtudod, hogy nincs kit megzsarolni... Mások ennyit sem kapnak? A volánosok 8%-opt kaptak, és sokkal jobban fizetik õket, mint a bkv-sokat.
jólvanna, megértettem. Igen, az élet sokmindenkivel kegyetlen, pl. próbáljanak meg csak a nyugdíjasok sztrájkolni, már ha ilyen kifejezést lehet használni a nyugdíjasoknál :)
ott van éhségsztrájk meg ilyesmi lehetõség - a munkabeszüntetés azoknál megoldás akik elég nagy nyilvánosságot kapnak ezzel és sokakat érint a munkájuk. - plusz nincsen "minimum szolgáltatás" amit el kell látniuk, mint a kórházi személyzetnek, ahol megintcsak pöttyös hírre elég a sztrájkjuk.
Jó ötlet, de én attól tartok, hogy az emberek már nem nagyon hajlanak a tömegközlekedésre, túlságosan hozzájuk nõtt az autó, talán inkább bemennek vele a belvárosba. Velence kicsit más, mert ott ennek hagyománya van.
Talán. Mondjuk az agglomerációba közlekedõ vonatokat is javították, fûtöttek/légkondícionáltak, de mégis túl sokan jönnek be reggelente, ezért van akkora dugó a bevezetõ utakon. A vonat csak a pályaudvarig megy, a hajó csak a kikötõig, és onnan is kell menni. A BKV-ra meg az autótulajdonosok közül nem sokan ülnek fel, érthetõ módon.
Én kocsit csak akkor használnék ha távolra kell mennem, mármint pl. minimum 1,5 - 2 óra az út, vagy ha nagyon kell sietnem, illetve ha bkv-val 20-szor át kellene szállnom. Egy kiss OFF Nemrég szállok fel a villamosra, egyik szerelvény/vágány/kocsi (ki hogy mondja) tök tele van, a másik meg tök üres. Nah mondom tök jó legalább le tudok ülni. Felszállok rá, azt ott ül a vágányban vagy 6 csöves és majdnem elhánytam magam a bûztõl. Ott mentem egy egész megállót, szerencse hogy rövidebb szakasz volt, azt gyorsan átszálltam a másikba. ON
Egerben vagy Budapesten? Ha Budapesten, akkor miért nem jöttök be Intercityvel? :)
A belvárosban nem szoktam egyébként közlekedni, csak néha, de akkor nemcsak ülõhely nincs, olyan, mint egy szardíniás doboz :) Ülõhely az 1-es villamoson sem szokott lenni, viszont akkora tömeg szerencsére nem. Bûz azért van rendesen. A kisebb forgalmú buszjáratokon meg bûz van kevésbé, de szerencse, ha 20 percenként járnak, és amelyikkel naponta járok, a 37-es, minden óra 23 és 43 perckor indul menetrend szerint, viszont sokszor van, hogy 41-re érek oda, és már elindult. Szóval nemcsak az a baj, hogy kicsi a járatsûrûség, hanem az is, hogy a sofõrök szarnak mindenre, fõként a menetrendre.
Velem meg az volt múltkor, hogy az 1-esen utaztam, a Népstadionnál, és az utána következõ 3 megállóban 2-2 ellenõr szállt fel, azok mögém ültek mind, és olyan bûz lett, hogy nem is értem ilyen állapotú emberek milyen jogon büntethetnek meg.
na ja, ebben kéne fejlõdniük, hogy ha a csöves összeb@ssza akkor takrítsa is fel, engem nem zavar ha állnom kell tömegközlekedésen kocsiban/vonaton úgyis ültem egész úton.
Ja, én is csak úgy utaztam Intercityn, hogy több napig voltam ott, ahová mentem, és akkor elég volt 1 járatot kinézni aznap, azzal haza tudtam jönni. Mikor Kõszegre mentem így, az nagyon jó volt, mert oda macerás autóval menni, már csak anyagi okokból is.
Megbüntettek? Amúgy nem értem, hogyan szállhatnak fel ilyen ellenõrök, azért az ellenõrség és az utcaseprõ állás között még1 van egy minimális szintkülönbség. :P
Nem büntettek meg, szoktam bérletet venni, csak nem értettem, hogy lehet egy ellenõr ilyen. Lehet, hogy utcaseprõnek/fedél nélkül árusnak/BKV ellenõrnek ugyanaz a büdös réteg megy.
Senki sem szereti, ha megbüntetik, de ha egy udvarias és ápolt ember büntetné meg, az még mindig jobb lenne, mintha ilyenek. A rendõröket sem azért utálják, mert büntetnek, hanem mert egyébként nem csinálnak semmi hasznosat, és bunkók is, állítólag. Nekem nincs dolgom velük.
soha nem értettem a folyamatos bliccelõket, mert hogy 1x-2x nem vesz jegyet az még talán ok, de hogy soha nem vesz bérletet és még neki nagy a pofája az nekem sok lenne, tuti beverném 1-2 tetû pofáját.
ott mennyi a jegy? itt emelés elött volt 160 pénz és finoman szólva nulla a tömegközlekedés használhatósága, illetve csak észak-dél irányba van értelme közlekedni :)
Itt is akörül van, de pontosan nem tudom, sosem veszek jegyet. Azt tudom, hogy sosem jár le, tehát érdemes lett volna régen venni sokat, de mostmár nem.
"Megszûnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyettük egy év múlva már csipkártyával utazunk - írja a szombati Népszabadság. Az elektronikus rendszer a metróra és a HÉV-re kerül föl majd elõször, a villamosokon és a buszokon kell majd legtovább papírjegyet használni.
Megszûnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyüket egy év múlva fokozatosan a csipkártyás utazási igazolványok veszik át. A tervek szerint 2006. március elsejétõl már kártyákkal kell utazni a Millenniumi Földalattin - írja a Népszabadság. Ott készül el elõször az a zárt elektronikus rendszer, amelynek legfontosabb része a beengedõ kapu lesz. Ez csak az elektronikus kártyára nyílik majd, s akinek nincs ilyen, az nem jut be.
Ugyanilyen elv alapján mûködik majd a korszerû jegykezelés a két metróvonalon, s tervek szerint a Hév területén is. Végül a buszokra és a villamosokra is felkerülnek az intelligens jegyolvasó berendezések, de a felszíni járatokon nem lehet a kapunyitós, zárt rendszert kialakítani. Ezeken a jármûveken kell majd legtovább papírjegyet használni.
A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére, valamint az igazolványok gyártására is nyilvános pályázaton keresik a befektetõket. Eredményhirdetésre nyár közepén lehet számítani. A teljes beruházás 10-15 milliárd forint között lesz, a BKV haszna pedig az a milliárdos nagyságrendû bevétel lesz évente, amelytõl a bliccelõk jelenleg megfosztják a társaságot."
szerintetek ez mûködni fog?
itt "lejár" aszem 1-2 hónapig jó áremelés után még a régi.