"A GTA4 már egy ideje a boltokban van, és ebbõl következõen nem PS3-ra készült." Attól függ, mit veszünk GTA4-nek:) Merthogy Vice City nem az, s úgy emlékszem, a San Andreas nevében sincsen 4-es...
"Ember, ez a PS3, hogyne vinné a PS2 gamékat!"
Nem a teljesítménye, hanem a kompatibilitás miatt aggódom. Mivel nem a PS2 turbózott változata, hanem egy teljesen más architektúra, kell hozzá írni egy emulátort.
"A GTA4 viszont már egyenesen PS3-ra jön, elég valószínü, hogy "futni fog rajta". :))"
A GTA4 már egy ideje a boltokban van, és ebbõl következõen nem PS3-ra készült.
Amirõl senki sem beszél az sajnos az ár. Ugyanis ha bonyolultságban hasonlatos lesz a dula coreos p4 hez akkor a gyártási költsége is, ami azt jelenti hogy 2 ps2 ára is kevés lesz 1 prociért. Persze szigorúan jelenleg. 2-3 év mulva biztos ezt is odaadják 10ezer ft. -ért.
Ott sokszor 1-1 végeredmény megkapásáig nem kell elágazás, csak brutál sok-operandusos számítás... Meg ki tudja, akár tehettek bele számítás közbeni feltételvizsgálatot is, stb. De egy alprociként mûködõ egységbe elkél az elágazás-kezelés is, lehet benne az is. (Tudom, hogy nem mondtad, hogy én mondtam, nem azért mondtam. :) )
Miért gondolod, hogy olyan gyenge lesz az a mag? Már a G4 sem volt gyenge, és akkor az még nem is ment 4+GHz-en, és még nem 64 bites volt.
Az IBM munkaállomások alapjául is szánja a Cell-t. Gondolod, hogy nem tennék lehetõvé az SPE magok használatát? Érdekes lenne. Ezek a magok kicsit hasonlítanak a mai x86-osokban lévõ SIMD egységekre (csak sokkal nagyobb teljesítményûek, és ugye több is van belõlük), márpedig ezeket is használja jópár program, codec, stb. Persze a multitasking érdekes lesz így, de ha nem akarják bonyolítani, pl. úgy is megoldható, hogy 1-1 SPE 1-1 szálhoz lesz rendelve, épp elég nagy teljesítményû lesz így is. (Ha még nagyobb teljesítmény kell, többszálúra kell megírni a programot, stb.)
es a Cell nem fogja sem a G5osoket, sem az x86ot szorongatni egy picit sem. az SPE magok nelkul ugyanis nem marad mas, mint egy valoszinuleg eleg gyenge PPC mag, ami mar nem versenykepes semmivel sem, a SPE magokat meg nem fogjak hasznalni csak a kifejezetten Cell-re tervezett jatekok, mert ezek elereset csak a SDK reszet kepezo specialis libeken keresztul erdemes hasznalni. lesz ra linux, meg BSD is, es esetleg szerverfarmokban lehet majd alkalmazni PS3akat, esetleg lehet Cellbol szuperszamitogepet epiteni a top500-ba (a linpack fekszik a vbektorprocesszoroknak) illetve esetleg (nagyon esetleg) bovitokrtya kepeben kerulhet bele nagyteljesitmenyu munkaallomasokba(de ez szerintem valoszinutlen, vektorprocesszorok most is vannak, megsem terjedtek el igazan ezen formaban)
ne legyenek ketsegeid, meg a sony vagy az IBM szepen el fogja kesziteni a SDK keretein belul a megfelelo matematikai libeket, es epelmeju programozo csak ezeket fogja hasznalni, ha tudja, es nem fog assmblyben nyulkalni a vektormagokhoz, mert semmi szukseg nem lesz ra. persze ezek a SPE magok nem fogjak megvaltani a vilagot, az a 256 GFlops egy peak ertek, ennek szvsz maximum a felet fogjak tudni kihozni a processzorbol, es igaz, meg az is brutalis, de nem fogja megvaltani a vilagot, mert eleg keves teruleten lehet majd hasznalni (valaki itt felvetette, hogy az AI modul... hat az vegkepp nem)
A Cell nem GPU, hanem CPU, és több cég tervezi felhasználni pl. szórakoztatóelektronikai cuccokban, vagy pl. maga az IBM is pl. szerverekben, munkaállomásokban. :)
Azt nem tudom, mikor mennyit tudnak majd gyártani a PS3-ból (van ott más érdekes chip is), de maga a Cell végülis csak kb. 10 millióval több tranyót tartalmaz, mint pl. az NV40 (6800GT/U), aminél voltak ugye gyártási gondok, de már többnyire megoldódtak. És az IBM talán kicsivel "ügyesebb" is, mint az nVidia (bár az IBM gyártja mostanában a nagyobb NV chipeket, a fejlesztésben elvileg nem vesz részt). És ugye nem csak a PS3-ban fogják használni, több más cég fogja "követelni" a saját "jussát", túlzottan nem húzhatják az idõt.. Legalábbis 2-3 év múlva biztos lesz belõle bõven. :)
Úgy rémlik, hogy az X-Box2 nem futtatja az 1 játékait. Persze ettõl még a PS-eknél nem kell, hogy így legyen, csupán megemlítettem, hogy nem olyan biztos:)
Szerintem valahogy megoldják, hogy a PS2 játékok is menjenek rajta. Mert ha nem, akkor szerintem nincs esélye. Nekem elég, ha a GTA4 fut rajta, akkor már veszek.
Nem kételkedem benne hogy bemutatják, sõt abban sem hogy kapható lesz. Pusztán abban nem hiszek, de abban nagyon nem, hogy ebbõl tömegesen lehet kapni és sok megfelelõ minõségû játék lesz rá (1-2 mondjuk biztos lesz). Szerintem a japcsiknál lehet kapni 2 napi sorbanállás után vagy 2000 darabot, aztám fél év múlva lesz annyi hogy amcsiknál is forgalomba hozzák. És +1 év multán lehet majd kapni az EUban is...
"Jó lesz ez nagyon, de hogy 2006-ban ebbõl játékokkal ellátott, fizikailag is kapható konzol lesz 4 Cellel, azt nagyon hitetlenkedve fogadom. (ne legyen igazam)" Hááát ... ugye áprilisban be kéne, hogy mutassák, pláne mert pletyka szerint lesz márciusban Nintendo Revolutions prezentáció. De legkésöbb mákusig (E3) be fogják mindkettõt mutatni. Azok után gáz lenne ha 1 év alatt nem tudnák legyártani a véglegeset :)
Belátható idõn belül nem fog kinyiffanni az x86. A CPU-k egyre több magosak lesznek és a programok is úgy lesznek megírva hogy ezt kihasználják. De szerintem marad a szutyok x86 gépi kód.
Én annó az Itaniumra esküdtem, de nem tud betörni a PC piacra, fõleg most hogy kijött az A64 és az Opteron. Az Intel pedig teljesen lemondott arról hogy lehozza a desktopra.
Én is be vagyok teljesen lelkesedve a Cell-be, és hosszú évek óta ez az elsõ alternatíva amin elindulhat a számítástechnika. Jó idõben hozzák ki és jó ötletek vannak benne.
Mindazonáltal szerintem legyünk objektívek és ne higgyünk a marketing maszlagnak, és fõleg ne próbáljuk minden téren messiásként üdvözölni. Játékgépnek isteni lesz, de egyenlõre másra nem hiszem.
Mindennel egyetértek amit írtál, szerintem is teljesen így van, de nem is ezen kezdtem el vitatkozni.
Egyébként szerintem a bemutatott CPU annyira nagy, hogy borzasztó nagy bibaaránnyal tudják majd gyártani, és eszetlenül drága lesz. Nem csodálnám ha a Sony a PS3-ba csak 1 vagy 2 db. Cellt rakna. TVkbe, DVD készülékekbe meg szerintem erõsen butított Cellek kerülnek, 2 vagy 4 SPE-vel.
Jó lesz ez nagyon, de hogy 2006-ban ebbõl játékokkal ellátott, fizikailag is kapható konzol lesz 4 Cellel, azt nagyon hitetlenkedve fogadom. (ne legyen igazam)
Mindenesetre, 3-4 év múlvára szinte biztos végképp kifullad az x86-os vonal, mindenképp kell majd valami. Valaki az Itanium2-re esküszik, szerintem meg akkor már inkább Cell.
Én nem mondtam olyat, hogy a Cellen majd biztos gyorsabban fog futni az x86-os kód emulációban, mint az eredetin. Én azt mondom, hogy (a szükségbõl kifolyólag) majd többen használnak Linux-ot + Cell-t, alapesetben viszonylag könnyen újrafordított programokkal, bonyibb esetben a videofeldolgozó, stb. részek Cell-re optimizálásával. És legrosszabb esetben futtatható x86-os kód is emulációban, amikor nem szükséges a hipergyorsaság (pl. Windows nagy része, általános célú programok, stb.).
A játékosoknak lényegében mindegy a vas, az a fontos, hogy jól fusson a game, és lehessen rajta azért egyéb hétköznapi feladatokat is ellátni.
Cache: OK, a P4-ekben van L3 is, de az úgy tudom, alacsonyabb órajelen megy, azaz egy gyors main memória kiválthatja. Márpedig a Cell-nek elég jó memóriavezérlõje van... :)
Én nem akarok különösebben vitatkozni, de az egy fontos tényezõ, hogy a mai top grafkártyáknál és játékoknál már szûk keresztmetszet a proci, és a dula-core sem tud ezen túl sokat változtatni. (Mellesleg ugyebár ahhoz is úgy kell megírni a programokat, hogy többszálúan is futhassanak.) Tehát ha más nem, legalábbis a játékipar egyre inkább keresni fogja a lehetõséget az egyre nagyobb proci-teljesítmény elérésére. A Linux+Cell[s] egy lehetõség erre (és több igazán jó alternatíva nincs is nagyon).. A kényszer nagy úr..
Egyébként ha jó CPU-t akar valaki látni, nézze meg az Itanium2-t! ...meg azt hogy mire ment vele az Intel az Opteron/A64 ellen. Na, a Cell esetében ez ugyanaz a mese.
"Linux alatt jó esetben csak egy recompile.. És hogy milyen jó emulációt (fõleg ha JIT) fognak tudni csinálni, az a jövõ zenéje. Ma is vannak, akik pl. Mac-en futtatnak ilyet..."
Amit én vitatok az az x86 piac lenyomása. Ez viszont nem a Linuxról szól hanem arról a kismillió programról amely csak winfoson fut. Ezek a progik sem Linuxon sem Macen nem fognak futni megközelítõleg sem olyan sebességgel mint egy normál PC-n. (x86-os Linuxon esetleg jobban)
"Én is azt kérdezem: honnan tudod? Mire alapozod ezt?"
Baromi egyszerû: a két legnagyobb x86 chipgyártó egymással versengve évek óta tervezi a CPU-kat amelyek a leggyorsabban tudnak x86-os kódot futtatni (predikció hegyek, hyperthreading, gyártási eljárások stb.). Szerinted most a kalapból elõvarázsolt új CPU lenyomja õket úgy hogy emulál? Adok neki 1:10000 esélyt... Egyébként én is megkérdezhetném, te mire alapozod az ellenkezõjét? Még nem láttunk semmi konkrétat a cellrõl, csak marketing maszlagot ez egy teoretikus vita nyilvánvalóan.
"P4-ekben sincs sok L1" Najó, számold már ki mennyi kess van a P4ben és a Cellben összesen... neked az 1MB L3 a normálban meg a 2MB L3 az EE-ben az micsoda? Dísz?
Én úgy tudom hogy az SPE magok nem képesek maguk között leosztani a munkát, így a programozóknak kell ezt megtenni. Piszkosul nem egyszerû feladat. Hasonló lesz valszeg a helyzet a PS3-mal mint az ugyancsak nem könnyû programozhatóságáról híres PS2 esetében. Lesz 1-2 játék aminél lesz elég pénz/idõ/tudás optimálisan programozni a procit, meg lesz az összes többi ahol a proci teljesítményének a töredékét használják csak ki. Ettõl függetlenül biztosan elképesztõ dolgokat tudnak majd mûvelni vele. De hogy kiütné az X86-okat, vagy egyáltalán a mai PC-ket? Vagy megy emulációban, de akkor õszintén mi szükség van rá? Vagy megpróbálnak betörni saját kóddal, akkor elõjön a fenti probléma, plusz mindent meg kell írni rá is. Fõleg a játékokat, hisz a Linux elõtt sokkal kisebb feladat áll (telepíthetõ a szokott hardverre is), mégis visszafogja az otthoni terjedését hogy sokkal kevesebb játék érhetõ el alatta, hiába jobb minden másban. A Cell esetében meg nagyságrendekkel kevesebb program lenne (eleinte mindenképp, de valszeg sohasem hozná fel magát), plusz még hardvercsere is kell. Szerverekben/erõforrásigényes helyeken még el is terjedhet, de onnan még messzire van az X86-osok kiütésétõl. Pedig ideje lenne már.:)
Láma vok nyelvtanból. egyelõre
Semmi sem ver semmit egyenlõre. Várjuk meg az elsõ tesztpéldányokat, azután már lehet vitázni. Egyébként a gyártás beindulásásig lehet várnunk kell még pár évet, ahogy a PS2-vel is legutóbb. :-/
"Nos, általános célra nem, de x86 futtatásra biztos hogy alkalmatlan lesz használható sebességgel. Nem is azt mondtam."
Linux alatt jó esetben csak egy recompile.. És hogy milyen jó emulációt (fõleg ha JIT) fognak tudni csinálni, az a jövõ zenéje. Ma is vannak, akik pl. Mac-en futtatnak ilyet...
"Én igen sok olyan feladatot fel tudok neked sorolni, amihez nem alaklmazható vektorproci és baromira gépigényes. Nyilván én sem az Excel-rõl beszélek."
Én is ismerek, sõt használok ilyeneket, de idõvel átfordíthatják Cell-re is (mármint fõleg a Power/PPC core-jára).
"Nem tudom feltûnt e, hogy ez a chip bazinagy és hogy beleférjen a 8 SPE, eléggé mgenyírbálták a PowerPC cache-ét. Remélem nem akarsz azon vitatkozni hogy a nagy cache felesleges..."
Nem, de a L2 pont annyi, amennyi az Athlon64-ekben van. Igaz, a L1 az fele annyi, de talán itt épp elég az (P4-ekben sincs sok L1).
"Én nem vitatom hogy a cell lenyûgözõ kütyü, csak jó lenne ha nem próbálnád pl. Athlon 64 verõnek beállítani, mert nem az..."
Én is azt kérdezem: honnan tudod? Mire alapozod ezt?
"csak jó lenne ha nem próbálnád pl. Athlon 64 verõnek beállítani, mert nem az..." Ezt honnan tudod ? Tesztelted multitask környezetben ? ( nem arra gondolok ,hogy a doom18-at hány fps-vel röpiti ,mert nem érdekel , inkább érdekel ,hogy több komoly prg-t hogy futatt egy idõben ? )
"És nem tudom, miért gondolod, hogy általános célra "sokkal lassabb" lenne a Cell, mint egy x86-os proci"
Nos, általános célra nem, de x86 futtatásra biztos hogy alkalmatlan lesz használható sebességgel. Nem is azt mondtam.
Én igen sok olyan feladatot fel tudok neked sorolni, amihez nem alaklmazható vektorproci és baromira gépigényes. Nyilván én sem az Excel-rõl beszélek.
Nem tudom feltûnt e, hogy ez a chip bazinagy és hogy beleférjen a 8 SPE, eléggé mgenyírbálták a PowerPC cache-ét. Remélem nem akarsz azon vitatkozni hogy a nagy cache felesleges...
Én nem vitatom hogy a cell lenyûgözõ kütyü, csak jó lenne ha nem próbálnád pl. Athlon 64 verõnek beállítani, mert nem az...
Ja, és a másik, hogy már nagyon idõszerû valami nagyobb változás, mert az x86-os vonalon igencsak belassult az utóbbi években a sebességnövekedés (CPU téren): az órajelnövelés már jó ideje szinte csak százalékokat jelent, a dual- és multicore gyorsító aránya sem túl nagy (pl. dual: max. +~50%), ráadásul csak ugyancsak speciálisan megírt programokkal.
Végülis ez a Cell egyesíti magában a hagyományos CPU-k és a GPU-k (ATI-sok kedvéért VPU-k) erényeit (kiegészítve új megoldásokkal is). Nem rossz vas. :)
Próbálkozol? Általában nem erõsen grafika-, video-, hang-, stb. orientált, vagy más spéci feladatok elvégzését (AI, szimuláció, stb.) igénylõ programok (maga az OS-ek általános része, táblázatkezelõk, stb.) futtatása nem követel valami nagy CPU teljesítményt. Egy maiakhoz képest lassú PC-n is elmennek (ha van elég memória). A nagy teljesítmény inkább az említett speciális dolgokhoz kell, és azokhoz meg is lesznek a megfelelõ spéci, Cell-re optimizált codec-ek, stb.! És nem tudom, miért gondolod, hogy általános célra "sokkal lassabb" lenne a Cell, mint egy x86-os proci? Már a Power-ek és PPC-k sem arról voltak híresek, hogy lassúak... Fõleg 4+GHz-en. Arról nem is beszélve, hogy állítólag maguktól is szét tudják osztani úgy a végrehajtást (legalábbis megfelelõ módon megírt programoknál - de ez nem hiszem, hogy atom-bonyolult programozási módszert jelentene, talán csak nénány szabályt kell betartani, a többit a proci intézi), hogy különösebb cécó nélkül több ilyen procit egymás mellé lehet pakolni, és az közel lineárisan növeli a teljesítményt. Ez a jövõ, nincs mese.
A PC leváltást hangoztatóknak jó lenne elgondolkozni azon, hogy hiába 256Gflop a teljesítménye, Linuxot, Wint, akármit csak és kizárólag a PPE mag fog tudni futtatni. Tehát ha ilyen célra szeretnéd hesználni, egy totál megnyirbált 4.6Ghz-es powerPC-n kell azt tenned, méghozzá egy emulátoron. Ez nem fogja megváltani a világot.
Egyedül a Java vagy .NET esélyes arra hogy ezen natív sebességgel el tudjon futni, de azok is csak a PPE-t fogják használni.
A direkt Cellre készült programokkal más a helyzet, ott kihasználják azt ami igazából a "pluszzzz"-t adja, a 8db SPE-t. Ne felejtsétek el hogy ezek "buta" vektorprocesszorok szeparált memóriával, tehát igazi multitaskra, arra hogy a PPE válláról levegyenek általános célú feladatokat, teljesen alkalmatlanok.
Ezek valóban arra jók, mint amit a gyártók kitaláltak: játékokban AI, fizika és vektorszámításokra, TV-be pl. képjavításra, MPEG2 be és kitömörítésre, zajszûrésre stb., olyan dolgokra, amiket jelenleg csak drága DSP-k, vagy különbözõ cél chipek tudnak ellátni.
Ezt a "ez 256Gflop, tehát porba aláz egy 15Gflop-os Athlon 64-et" dumát tessék már elfelejteni. Teljesen más célra van a két chip és egyik sem tudja a másik feladatkörét ellátni csak sokkal lassabban.
Azért szerintem nem lesz piskóta ezt a procit kicsavarni. Brutál optimalizációkkal ,meg jópár száz munkaóra kell hozzá, hogy 1 alkalmazás igazán tudjon pörögni rajta. De akkor is király cucc!
Figyelj, én alapvetõen a stratégiai játékokat szeretem, néha játszom FPS-t is, esetleg TPS-t (Max Payne rulez:)). Autós-, verekedõs-, meg a különféle "ugrálós" (pl PoP;)) gameket nem igazán kedvelem. Nem azt mondtam, hogy rosszak, csak azt, hogy ez nem az én stílusom. Ennyi.
en azert elegge szkeptikus vagyok a cuccal kapcsolatban, illetve a segessegevel. nem nagyon mernek tobb mint 2-3x jelenlegi leggyorsabb proci sebesseget (fpu) josolni neki. Akarmi is van benne. Es ez is nagyon optimista sztem.
Számomra azért nem valós alternatíva, mivel nem X86-os. Igen, ez elsõre furcsának hangzik, de hiába a nagy teljesítmény, ha nem tudom majd használni a programjaim nagy részét. Noha nem vagyok egy HC gamer, de néha leülök játszani-erre egyrészt konzolt tartani teljesen fölösleges, másrészt pont a "konzolos" gamek nem jönnek be. Manapság az X86 túl elterjedt ahhoz, hogy csak úgy sitty-sutty leváltsák. Két lehetõséget látok: 1: Emuláció. Ha ez a CPU ilyen komoly teljesítményre képes, akkor képes lehet egy X86-os CPU emulációjára, normális sebességgel. 2: .NET: a programokat elõször egy köztes kódra fordítják, majd a célgépen fordulnak le normális kódra.
sztem ugyanolyan "sikert" ér el, mint az intanic. megmutatja, mennyire nem a puszta számok számitanak :)
kompatibiiltás+könnyõ kezelhetõésg ... max ipari célokra terjedhet el, otthonra kizártnak tartom.
Ahogy olvasom, több op rendszer is futhat egyidõben rajta. Ezt már az XP is tudja (bizonyos korlátokkal )
Win. már van telefonra is, erre ne írnának ??? M$ úgyis szeret olyan op. rendszert gyártani, mely a meglevõ hw.-t tökig leterheli
(Mármint, ha akkor jelent volna meg egy ilyen teljesítményû proci, az már akkor is nagy feltûnést keltett volna, és sokan kezdték volna használni. Szal úgy értem, ha az akkori wintel-world lenne ma is.)
Egyébként pár éve még tényleg nem sok vizet zavart volna (akkor is többször szépen megelõzte a Power és PowerPC vonal az x86-osokat, de kvázi hiába), mert annyira wintel-dominancia volt. De ma már kicsit más a helyzet.
Mi az, hogy nem valós alternatíva? Gondolom, neked a Mac sem valós alternatíva, vagy épp a Linux (ha lesz rá, ami szinte biztos - ami sokmindenben CPU független). Utóbbi esetén az lesz majd egy kérdés, hogy a spéci képességeket mellõzõ (egyszerû) kód hogy fut rajta. De ez is csak átmenetileg, amig ráállnak az említett képességek kihasználására.
Szerintem egyáltalán nem rúgja seggbe az intelt, mivel nem X86-os architektúrája van a Cell-nek. Így hiába ilyen bika, de mégsem valós alternatíva. Esetleg az Itanium vonal konkurenseként okozhat kellemetlen perceket az intelnek...
Várunk még egy picit, elterjed, kiforrja magát, gyorsul egy picikét, olcsóbb lesz hozzá a memória +atöbbi,lesz majd olyan program ami fut is rajta. Addigra meg is lehet fizetni a czucczost. Vagy kipusztul a piacról és áldjuk jószerencsénket hogy nem ruhárztunk be egyre. Ammen.
Szép és impozáns számok! De ez csak marketing jelenleg. Én nagyon szkeptikus vagyok, anno a PS2 elõtt is ez ment, s amikor kijött, a Sony csak magyarázkodott. A teljesítmény mellett ott lesz a gyárthatóság is, ami szintén közel 1 évig sújtotta a PS2, tartok attól, hogy ez adott esetbe újra elõ állhat. Tehát nekem nincs kedvem újjongani "marketing számok" hallatán, meg kell várni a valódi konzolon elért valós alkalmazások sebességét. Akkor lehet következteni, hogy mit is lehet kihozni ezen számokból. Vannak pozitív és vannak figyelmeztetõ jelek is az architektúrával kapcsolatban.
És mikor fog ez a proci kereskedelmi forgalomba kerülni? Vagy mikor jön ki a ps3?
Tudod, hogy van ez.. Ha nem tudunk jobbat csinálni, mint a másik, járassuk le, stb. (Illetve elõtte még: ignoráljuk.)
Nem tudja, hogy miért, de hát anyázni kell, meg tagadni....
Szerintem most két tábor van a Cellel kapcsolatban.
Az egyik (eddig úgy tûnhet, jogosan) örül, hogy valaki végre lépett, és az Intelt seggberúgja majd, mivel "kicsit" elavult már az a technológia, amivel a pck mûködnek....
A másik tábor (nyilván a konzolos kapcsolat révén, vagyis hogy ez lesz a ps3ban) nyilván nem akarja/tudja elhinni, hogy ilyen teljesítmény lehetséges, és különben is ha igen, akkor drága lesz, BLA BLA.
Szerintem majd meglássuk, mi lesz. Én azért szurkolok, hogy a számok ne kamuk legyenek, és azért nem hinném, hogy három ilyen komoly cég össze vissza hazudozna az utóbbi évek egyik legkomolyabb fejlesztésérõl.
+ a mai PC-kben, a mai leggyorsabb grafkártyák használatakor a CPU igencsak szûk keresztmetszetté válik. Nem gyõzi küldözgetni a megjelenítendõ adatokat (poligonok, stb.).
Elég hülyén fogalmaztam a végén. Szóval nem le lehet hûteni a vásárlót, mert azért megsértõdne. Helyette inkább ki legyehet magyarázni hogy is gondták õk a számokat.
Azért szerintem nem szabad lebecsülni a marketing szerepét, érdemes lesz megvárni a real life tesztekt hogy ott mit produkál. Ugye még anno Geforce3 T&L egységének lebegõpontos teljesítményét is úgy reklámozták hogy 80Gflops, pont az X-Box esetén. Márpedig az is valami nagyon elméleti maximum szám volt aminél összeszoroztak mindent mindennnel csak hogy nagyobbat kapjanák, még a szomszéd Juliskát is hozzászorozták a kutyájával együtt.
Én azért nem esnék hanyatt ezekrõl a elméleti mutatószámoktól, az 500-as listán szereplõ gépek a gyakorlati teljesítményük alapján érdemelték ki a helyezésüket nem pedig a marketing elméleti maximum mutatóik alapján.
Teljesen más piacról élve egy analógiával. Pl. Cisco tavaly jelentette be új CRS-1 routing redszerét. Az is egy clusterezhetõ rendszer, ha jól emléxem talán 72 egység is összeköthetõ és 92Tbps-es értékekek szerepeltek a reklám anyagokban. Ezt is úgy jött ki hogy egy egységbe pakolható elméleti maxot szorozgatták egyházhos és így kijött egy marha nagy szám ami rendkívül impozáns és sokszorosan nagyobb mint a konkurenciáé. Persze ez nem azt jelenti hogy egy ilyen eszközzel megoldható hogy A-ból B pontba át lehessen vinni 92Tbps-et. A legnagyobb port csatlakozása 40Gbps amit azért lehet párhuzamosítani egy szintig de a 92Tbps csupán egy PR/marketing érték nem a valóság.
Szóval azért nem szabad elfeledkezni arról a piacon a cégek szeretnek egymásra licitálni és sokszor mindanak olyan ami közel sincs az igazsághoz csak jól szól így felfigyel rá a közvélemény. A cél pedig a figyelemfelkeltés, késõbb aztán le lehet hûteni az vásárlót azzal õk pontosan hogy is gondolták azokat a számokat.
Iszonyat teljesítményt pasziroztak bele.Egy helyütt azt olvastam, már nem emlékszem hol, hogy 4 db ilyen proci együttesen már bõven felkerül az 500 leggyorsabb szuperszámítógép (de utálom ezt a szót) listájára. Ahol is ugye több száz pc van összekötve általában:D
"a videovezerlonek jut a munka oroszlanresze"
A fizikát, AI-t a CPU számolja.
Nem rossz, majd meglatjuk, azert meg meg kell varni az elso teszteket a hanyattessel.
bar a ps3-ba minek azt nem tudom :) Ugyis a videovezerlonek jut a munka oroszlanresze, nem ertem miert kell neki ilyen cpu teljesitmeny.
Hatekonyan programozni remalom lesz az tuti.
Kiváncsi vagyok, hogy mit mutat majd a végleges a PS-ben Valami összehasonlítási alap tényleg jó lenne ha annyira jó mint amennyire mondják A PS2-tõl is el voltak szállva mégsem teljesített úgy mint azt elvárták
Olvastam, hogy 30 wattot eszik 4.6 GHz-en. Az azert nem rossz!!! Ja es 65 nm-en lesz a vegleges gyartas.
Kivancsi vagyok, hogy a megjelenes utan 1 vagy 2 hettel jon ki ra linux kernel :)