Semmilyen pontgyûjtõ, törzsvásárló stb. akcióban nem vagyok benne. Nem ezért, egyszer kiszámoltam: nem éri meg... És ráadásul ez önkéntes, az RFID-nél viszont kötelezõ, hiszen az árut máshogy nem tudod megvenni (vagy nem kártyával fizetsz).
Erre van az összes pontgyûjtõ, törzsvásárló meg miegymás cucc. A csipkártyáddal azonosítanak, a termék pedig megy vonalkód alapján. Annyi a különbség, hogy az RFID-nél nem csak az van a neved mellé írva, hogy január 13-n 15:14-kor a kerekespusztai supermarketben vásároltál két db túrórudit, (ez van most) hanem az is, hogy ezeknek mi a sorozatszáma.
A hitelkártyához kötés azért durvább, mert az bolt-független. Tehát nem csak az van, hogy az A-boltlánc üzleteiben az összes vásárlásod van nyomonkövetve, hanem a teljes fogyasztásod. Bár szerintem ez illegal, mert neked erre engedélyt kéne adnod. (Mint ahogy ezt most alá is irod, amikor valamilyen pontgyûjtõ kártyát kérsz.)
Nálunk a cégnél ezt már régóta alkalmazzák. Csak nem értem mér fáj még mindig a helye. :)
Ez szorosan kapcsolódik az emberbe beültetett mágneskártya programhoz. Tökéletesen tisztában lesznek azzal, hogy mit hol vásárolsz. Simán megvalósulhat a totális kontroll==>a totális diktatúra 1984, Gépnarancsvagy valami hasonló világa
A Wal-Mart, a Target, az USA Védelmi Minisztériuma, a Metro Group és más vállalatok például elõírták, hogy beszállítóik 2005-ig RFID jelzõcímkékkel lássák el raklapos szállítmányaikat. Rövidtávon a cégek az RFID-t elõször valós idejû helyi rendszerekhez (56%), az ellátásilánc (55%) és készletgazdálkodás területén (55%) fogják alkalmazni. Egy évvel késõbb az RFID már megjelenik az intelligens polcrendszereken tárolt gyógyszerek (67%) és kiskereskedelmi termékek (61%), valamint a mobil kereskedelem területén (55%). A cégvezetõk elsõsorban a munkaerõre fordított költségek csökkenését és a hatékonyság növekedését várják a RFID technológiától.
hát ilyet én még nem láttam (angliában sem, pedig ott éltem az elmúlt 1 éveben), de attól persze lehet néhány helyen hogy én nem tudok róla. persze ha elterjedt lenne azért az nyilván szemet szúrna..
Amit nem értek, hogy ha két külön bolt is használja, akkor hogy vannak szeparálva a kódok (mivel nyilván nem fogják kivakarni a könyvembõl a cuccot, miután megvettem). Ráadásul jelentõs domain-eket kell lefogni, hiszen ez eladott termék-példányonként egyedi (nem pedig terméktípusonként).
fenét nem, áruházakban pl. a ruhákra nem lopásgátlo izét hanem egy ilyen matricát raknak, és nemcsak az elvitelt zárják ki vele, hanem a termék kódját is rögzitik rajta, tehát a fizetést is megkönnyítik.
hát ezektõl nem hiszem hogy félni kéne egyhamar. nem hinném hogy közönséges termékeken használnák az rfid technológiát a közeljövõben. amire biztos használni akarják az a különféle túristalátványosságok, híres épületek felcimkézése. ott az épület oldalán egy rfid cimke, odamész az rfid-et bíró mobiloddal, lehúzod és tudsz mindent az adott épületrõl. (ahol még biztos használni akarják az a 2006-os fociVB jegyeinél)
Nem látom át teljesen, hogy fog mûködni ez az RFID-s cucc. Az ID-ben benne lesz a bolt kódja is? Vagy ha elmegyek ajándékot vásárolni, rohangálok egyik boltból a másikba, akkor majd mindenhol ki kell fizetnem, vagy beindítja a riasztót? Egyáltalán hova lesz elrejtve az RFID chip? Hogyan akadályozzák meg, hogy a boltban valaki levegye, és kilopja a terméket a boltból? Ha pedig nehéz eltávolítani, akkor mi történik majd, ha pl az elõzõnap megvásárolt ruhát/táskát/akármit viselve másnap visszamegyek a boltba, (rfid chip benne felejtve) és majd nyakamba ugrik egy halom biztonsági õr? Arra is kiváncsi leszek, mennyire megbízható az RFID-s számlázás, mert eddig legalább tudtam figyelni a pénztáros kezét, nem húz-e le véletlenül kétszer valamit (volt már ilyen), ezek után a blokkot fogom olvasgatni hátamban a türelmetlen sorral, mielõtt kifizetném??? A további aggályokról már nem is beszélek, pl ami Theodora említett.
Úgy gondolom, hogy azzal, hogy valaki majd vesz doboz vajat a boltban amin van RFID, attól még nem fog sérülni semmiféle joga. Persze majd 3125-ben az utcán "sétálva" egy reklám ránk szól, hogy miért vettünk X terméket vegyünk helyette inkább Y terméket? Vagy a buszra felszálva közli velünk a sofõr, hogy ide az x csokival nem szálhatok fel mert a buszt egy másik márka támogatja? Vagy ahogy most M$-nél, a portás ránk szól, hogy iPod-dal ide nem jöhetek be? Ezek szerint a jövõben mindenki RFID olvasóval fog rohangálni az utcán?