"
Sokat számít a szülõk hozzáállása is. Ha egy gyerekkel nem törõdnek, nem csoda, ha esetleg valamelyik FPS lesz a legjobb barátja."
Ha tudnad hogy ez meg a jobbik eset. A legtobb fiatalnak meg a diszko, a feluletes erteketlen kapcsolatok, az ecstasy es a mertektelen vedeles lesz a legjobb baratja. Mire 20 eves - nem normalis vagy mar hasznalhatatlanul leromlott a szervezete.
En allitom hogy eletem nagy reszet jatekok nyustolesevel toltottem (nem tagadom) de valahogy ugy erzem nem sokrol maradtam le ha a kortarsaim eletvitelet elemzem. A rengeteg zartgondolkodasu aki fikazza a gepbuzikat pont abbol a retegbol kerul ki akik igen jo keszseggel eszreveszik a szalkat mas szemeben, a gerendat persze csakazertsem latjak meg a sajatjukban.
Ah igen es furcsamodon nem vagyok "gothos" plusz egyeb fizikai visszamaradottsagok sem gyotornek. Tovabba nem vihogok mint akit b*szni visznek mint egy-ket ismerosom aki "naaa gyere mar , megtanitunk elni, berepul 1 fel ecy!!"
Koszonom szepen, abbol az eletbol nem kerek.
Nekem az boven eleg hogy neha a 2 baratommal (Nahat nahat, ok se jarnak bulikba meg focizni es furcsamod ok sem "kriplik!" Micsoda meglepetes! :() elmegyunk Borzsonybe turazni es legyaloglunk 50 kilometert, vagy esetleg biciklizni (utobbi emlitese rohogesre kesztette a drogos tarsasagot akikkel kenytelen vagyok most egyutt tanfolyamot vegezni, "biciklizni? haha hova gondolsz?!" Ez a fiatalsag kremje, ez.)
Emellett nagyuzemben gepezek. Ah es hogy meg mi a jo azokban a kortasakban akik drogoznak es allandoan diszkozenet hallgatnak? Hat persze hogy kinalgatnak a sok szemettel (sajnos, van akik azert hogy tarsadalmilag elfogadjak oket, engednek a nyomasnak.).
Tokeletesen beszelek angolul (koszonom szepen, tudom helyesen hasznalni a nyelvet), tudok tarsalogni, van humorerzekem(ertem a trefat, csak epp nem szeretem :).
Megis, eletem java reszet a gep elott toltom.
Lehet sajnos mar annyira lebomlott az agyam a sok kalandjatektol, strategiai jatektol, szimulatortol, akcio jatektol, animetol, mangatol, hogy eszre sem veszem mennyire butito dolog a szamitogep, es hogy mennyire "tonkreteszi" azt akinek (Isten bocsassa meg!) ez a fo szorakozasa az eletben.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam... (mindíg is rossz voltam fogalmazásból:-) )... én nem arra akartam utalni, hogy semmi köze a kezzõnek egymáshoz... csak arra céloztam, hogy attól, hogy valaki még nem olvas akkor is lehet képzelõereje (pl: én)... az TÉNY, hogy az olvasás elõsegíti, de nem SZÜKSÉGES hozzá:-))
Persze most lehetne azt mondani, hogy én a kivétel vagyok:-))
Mindíg is voltak akik 'utáltak' (jelképesen) mert én tized annyi tanulással többet értem el mint az átlag... én egyszerûen annyira lenéztem az oktatási rendszert, hogy nem voltam hajlandó megerõltetni magam, hogy megtanuljam az 'kiadott' anyagot:-P:-P
Ezért mondom, hogy ha inkább gyakorlati lenne az oktatás (nem elméleti), akkor nem tûnne úgy, hogy 'butulnak' a gyerekek... az akkori korombeliek között is sokan voltak akik csak néztek a sok hülye elméleti anyagra... mikor meg jött valami logikus, gyakorlati dolog akkor meg simán megoldották a dolgot:-))
Ahogy többen is mondták... meg kellene reformálni az oktatási rendszert, hogy lépést tudjon tartani a jelenlegi körülményekkel:-))
Egyetértek Razgonnal: tényleg figyelembe kéne venni, hogy a PC csak eszköz. Meg sok minden más is, és soha semmilyen mértékben nem helyettesítik a nevelést, csupán segítik.
Deyo -> Szerintem meg igenis, van összefüggés (ha nem is 100%, de elég sok) az olvasás és a képzelõerõ között. Egy könyvben (elsõsorban irodalmi alkotásokra gondolok) sokminden le lehet írva, de akkor is neked kell elképzelned a leírtakat, míg egy filmnél mindent készen kapsz: képek, hangok, stb. Szerintem ez korlátozza a képzelõerõt (én elõbb olvastam, és csak utána láttam a Gyûrûk Urát, és úgy gondolom, jobb volt így, mert már saját magamnak el tudtam képzelni, mit is várok a filmektõl). Félre ne érts, nem akarlak bántani, csak a véleményem mondtam el.
És még egy apróság: amíg a számtech oktatásban jelen vannak ilyen dolgok, mint a DOS oktatása, és hiányoznak olyanok, mint pl. a Linux legalább rövid bemutatása, addig itt nem lesz semmi. (Apróság, de elmondom: ha már csak és kizárólag MS Word-öt tanítanak, akkor miért nem lehetne azzal kezdeni, hogy a nebuló megtanulja, hol van az automatikus elválasztás? Engem nagyon zavar, hogy olyan nyomtatott leveleket kapok, ahol az egyik sorban össze vannak zsúfolva a szavak, a következõben pedig háromajtós ruhásszekrények férnek el a szóközökben.)
En sok irodalmi es szakmai muvet is olvasok, valosagos konyvmoly vagyok, meg szamitogepen nottem fel, szeretem a muveszeteket, de sosem tudtam felfogni, hogy pl. egy avantgard munek miert kellene tetszenie nekem. Amikor tobbek kozt ezt is megemlitettem, el lettem konyvelve tuskoparasztnak, aki nem ertekeli a szepet.
Ez lenne a jo oktatas???
Magyar oktatás? Jó példa rá az új éretségi. Szerintem nevetséges. A megoldókulcs tartalma már-már a felsõfokot súrólja, de a kérdésre egy "2"-es választ szerintem a hülye is ki tud nyögni. Éljen a butulááás! Jó, persze, ok, rendben van, hogy a diákok inkább gondolkozzanak, és ne tanuljanak olyan sokat, Ezzel egyet is értek, de talán a tanulmányi tervet kellene úgy megcsinálni, hogy megtanulható legyen és még az önnálló gondolkodást is serkentse.
És hogy mire gondolok hibás érettségi kérdés alatt? Ezt:
TÖRTÉNELEM:
Van egy kép, és van egy idézet megadva.
"Mi az azonosság a korabeli képi és írásos ábrázolásban?"
Szóval ha jól értem:Miben egyezik meg a képen látott esemény a fenti idézettel?
Namost erre lehet Nagyon magas fokú tudást feltüntetõ választ adni 5-ös ért és persze a 2-es szintet biztosító "Erre tom a szöveget bazze! Há errûl van itten nagyban szó!" válasz is értékelhetõnek látszik.
Vagy csak én nem értek hozzá??
http://index.hu/2005/erettsegi/kozepszint/
persze, én is amellettt, és is jácottam sokat, de tom kezelni, mostmá nem is jáccok rajta!
Minden attól függ, hogy mire használják a gépet. Én gép mellett nõttem fel (Spektrum, 286, 386...).
Természetesen játszottam sokat, de nem csak azt.
Programoztam, önállóan tanultam a weblap szerkesztést, stb.
Szerintem igenis nagyon jó dolog számítógéppel tanulni. Hibásnak tartom azt az elképzelést, amikor az oktatásra csak úgy képesek gondolni: 30 ember beültetve egy terembe, kényelmetlen székekbe, és "tanulás".
A tanuláshoz megfelelõ szellemi állapot kell!
Mindenki tudja, hogy van olyan, amikor jól megy a dolog, és van olyan, amikor hiába görcsöl az ember..
A butulást nem a számítógép okozza. Gondolom mindenki látott már olyan elbutult embert, aki sosem járt számítógép közelében.
A gyerekek butulását az oktatási rendszer hiányosságai (30 gyerek bezsúfolva egy kényelmetlen terembe, és "tanuljanak"), a társadalmi környezet, valamint a média váltja ki.
Sokat számít a szülõk hozzáállása is. Ha egy gyerekkel nem törõdnek, nem csoda, ha esetleg valamelyik FPS lesz a legjobb barátja.
Nem csak FPS-ek léteznek, sok olyan játék van, ami igenis igényel tárgyi tudást a játékosoktól. A komolyabb szimulátorok pl. ilyenek szvsz.
A magyar oktatással az a baj, hogy csak a nagy duma van, de közben anyagilag szinte semmit sem fordítanak rá. Az önkormányzatok az iskolákra úgy tekintenek, mint nyûgre, illetve mint olyan intézményre, amelyiktõl mindig lehet pénzt elvenni.
Önkormányzati képviselõnek álcázott fehérgalléros bûnözõk döntik el, hogy ki legyen egy iskola igazgatója stb... Nincs mit csodálkozni.
A számítógép nem csodaszer, csak eszköz. Viszont nagyon jó kis eszköz, amelynek az elõnyeit igenis ki kell(ene) használni az oktatásban.
Egy Kirkpatrick Sale nevû fickó meg a szektája hetente csinál ilyesmit..
Szerintem a PISA-tesztel volt a baj. A vizsgált személyek nem megfelelõen "töltötték" ki/fel.
Az olimpián is baj volt vele...
érdekes ez a 3 éves gyerel dúmmal játszik dolog káros, persze hogy az. Eszembe nem jutna a gyereknek engedni. Ahogy nem minden mese való gyereknek, ugyan úgy, nem is minden játék való neki. Az, hogy 1 gyerek dúmmal játszik, olyan mintha megnézne egy horror filmet. Nem a számítógép a hibás és nem is a játék készítõk, hanem a szülõk, hogy nem figyelnek. De ez csak ideiglenes probléma, mert a mai gyerekekbõl már, olyan felnõtt/szülõ lesz, akik már értenek az szg-hez, és nem fognak mindent megengedni a gyereknek. Könnyebb azt mondani, hogy a gép a hibás, vagy a gyerek, mint beismerni, h rossz szülõ.
4. mint tudjuk 2 hazugség létezik: a) igazi hazugság b) statisztika. Mit is csináltak ezek az elemzõk?
Ez elég logikátlan következtetés szerintem.
Egyszerûen ha egy gyerek nem akar tanulni, akkor bármivel képes helyette eltölteni az idõt szerintem. Csak most ez az eszköz, ami lassan minden háztartásban és osztályteremben megtalálható ...
Sokkal aggasztóbb a funkciónális analfabétizmus terjedése, amiben megint élen járunk :(
Még nem olvastam el a hozzászólásokat, de gyorsan leírom mire gondolok:
1. igaz, én meg és a haverjaim a jó példa rá.
2. nem a számítógép az oka, hogy nem tanúl a gyerek, hanem a játékok, ha kikapcsolnák a számítógépet, akkor mással játszana vagy TV-t nézne, de ugyan úgy nem tanúlna. (régen a TVvel volt ugyan ez)
3. nem kikapcsolni kell a gépeket a suliban és otthon, hanem elérni, hogy azon tanúljon a gyerek. Ez a kikapcsolósdi kicsit favágós elképzelés. Kb olyan mintha azzal gyógyítanák a náthás gyereket, hogy lelövik, mert ha nem él nem is náthás...
najo fasztudós tanárok, mit tudják ezek mi az a full rejuva pósön??? asse tudják miaza 87 es titán ama!!!
vagy tudják netalán miaza USP??? nemtudják mivan ha aztmondom nekik: y r u so lame plz die bc i pwn j00 47 73h cs skillz!!!!!!111 kekekk3kk3kke plz @find tehsex.rar thx. np k? btw
kéremszépen ebbõl nem lehet megélni hogy ilyen alap dolgokat nemtudnak :DD
Azért az ilyen fps zombik, "ratatata kinyirtam a xenoxin fögonoszt és átléptem a superbabydry szintre" emberkék elég érdekessek.
szoval butit elég durván. Elkockulnak !
Barátnöjük se lesz :) illetve lesz, csak néha kicsit megdermed, de akkor ujra kell csak bootolni.
lassan ki lehet adni a kocka ovszert :)
Miután a szoftvert kibontotta a somagolásbol a nyillal jelzett résznél, szépen fogja meg, és ahol a joystick van az elején onnantol szépen instalállja a már merev lemezére. Ezekután, keressen egy nöt (néz tükörbe hogy láss embert, ha ez megvan keress hasonlot akihez a te usb kábeled betudod dugni) , majd csatlakoztassa magát. KB 200 kapcsolodási kisérlet után elmegy. :)
Javaslat: közben, hogy fokozza az élményt, mondjon durva szavakat ! (pl.: 120 FPS !!! Napalm fegyver ! Nforce ultra ! bill gécccc)
:)
Továbbá, a kinti oktatásról, és a hazairól, már az életre való felkészítés tekintetében:
Keresni kellett egy jogi (környezetszennyezéssel kapcsolatos) vitát az életbõl, végigvezetni a jogi lépéseket, a vállalat reakcióit, a bíróság reakcióit, egész a végsõ megoldásig, csoportban dolgozni órák között, az órákon csupán annyit tenni, hogy minden alkalommal konzultálni a már kész anyagról a tanárral, vitatkozni is akár vele, a vizsgán pedig csoportosan számítógéppel, kivetítõvel prezentálni az egész eseményt a tanár és az egész csoport elõtt.
Itthon még részleteibe hasonlót se láttam. Pedig úgy az emberi kapcsolatoknak a csoportos feladatnak köszönhetõen, a gondolkodásnak a tanárral való vitáknak köszönhetõen, a prezentáció készítés elõadásnak szintén annak köszönhetõen mind jót tett.
Sorry, ha untattam valakit.
Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy ha jól tudom az EU több tagállamában, Kanadában, az Usában, Dél Amerika egyes államaiban és még jónéhány országban Ázsiában is tanítanak egy olyan tárgyat, alighanem már általános isi szintjén is, hogy Probléma Megoldás (Problem Solving), Kreatív Gondolkodás, Laterális Gondolkodás (Lateral Thinking), valami ilyesmi, Edward de Bono ötlete nyomán alakították ki ehhez a tananyagot, és asszem például kimutatták, hogy a matek terén jelentõs javulást hoz pl. hozzáteszem nem hallottam, hogy itthon ilyet tanítanának, sõt könyvtárakban is alig találtam de Bono könyveket (fõiskolai és megyei könyvtárban együtt vagy kettõt:) ) akit érdekel jobban a téma kiindulásképpen egy link:
http://www.edwdebono.com/
de De Bono -ra rákeresve, meg fentebb írt angol szavakra elég sok linket lehet találni, még magyarul is párat...
nemsokára eljön az idö, hogy a számítógépeket egy hatalmas máglyán elégetik...
Azt írtam 3 irodalmi könyvet egyéb témában elég sokat olvastam:-)
A kiemelt hibák nagy rész elgépelés, a maradég pedig figyelmetlenség... bár nem tudom, hogy mi a probléma vele... szerintem értheõ amit mondani akartam és ez a lényeg... nem az hogy milyen 'helyesen' írok:-)
Az idegesítõ szakszót illetõleg: arra céloztam, hogy a mai életbe egyre inkább átvesznek idegen szavakat (még akkor is ha van megfelelõ magyar változata) azt jól eltorzítják és akkor örülhet az ember ha megérti:-))
A mûveletlenség meg egy elég komplikált dolog... mert egyebár ha valaki nincs tisztában a történelemmel/irodalommal akkor azt valszeg mûveltlen... de nem paraszt/hülye stb... mert a legtöbben a mûveltséget összekapcsolják az értelmi színvonallal/intelligenciával, stb... a mûveltségnek nem sok köze van ahhoz, hogy valaki mennyire állja meg a helyét az életben... és asszem nem vagyok túé szomorú, hogy 'mûveletlen' vagyok... egyszerûen nem érdekel... mint ahogy másokat se érdekelnek dolgok amikért én esetlegesen megõrülök... hagy említsek valamit amit anno véletlen mondtam: (de illik ide)
"Milyen szörnyû világ lenne ez, ha mindenkinek megegyezne az ízlése":-))
No meg mûveltséget nem csak olvasással lehet szerezni:-))
A másik amit olvasással szoktak emlegetni: aki nem olvas annak nincs képzelõereje... na ez is egy nagy hülyeség... nem szertem amikor olyan következtetéseket vonnak le ami nem állja meg a helyét:-PP
nem vagy mûveletlen, kicsit se, 3 könyv már rengeteg
szakszavat, ez miatt,
más jellegût olvastál, vagy nem?
'aki nem olvas az mûveletlen'
hát pedig de
egyetértek egyben van
én elmetem az oldalra
elmentemben benne van, hogy én
na jó viccet félretéve, te nem 3 könyvet olvastál el, mert ha így lenne, nem tudnád a mondandód ilyen szabatosan elõadni
a szakszavak kérdése: ha jártál egyetemre, akkor kár azt mondani, hogy nem érdekel, egyet sem tudsz, mert nem igaz
Elõször is leszögezném, hogy nem bántó szándékkal írom amit írok... szal ha valakit megsértek elnézést kérek elõre is:-))
Troll írta:
>>> Ki kell mennie focizni is, különben egy göthös kis görcs lesz kifejlett klikkelõizommal,
Ezt azért erõsen kétlem... most nem arról a szélsõséges esetrõl beszélek amikor ténylegesen az egész napi mozgása abból áll, hogy feláll a géptõl és elmegy a mosdóba... de pl: én max általános iskolában sportoltam... aztán max annyi volt a mozgásom, hogy rendesen végigcsináltam a tesi órákon való programot és naponta kb: 5 km-t gyalogoltam (erõltetett menetben)... és azért bár nem vagyok egy erõember nem is panaszkodhatom:-))
>>> olvasnia is kell (könyvet), különben mûveletlen lesz és a nyelvet sem fogja tudni használni rendesen.
Ez megintcsak egy nagy baromság... én pl: személy szerint a kötelezõ olvasmányokon kívül max 3 irodalmi könyvet olvastam el... más jellegût: mesekönyv, számtech könyv, internetes cikkek, stb... és azért nem állítanám, hogy egy 'paraszt' vagyok aki még csak beszélni se tud rendesen... lehet, hogy nem tudok egy csomó idegesítõ szakszavat, de hogy õszinte legyek nem is igazán tud érdekelni... mintahogy az se ha valaki ez miatt lenéz... még sajnálni se tudom az olyan hülyéket... csak egy ellenpélda: az egyik ismerõsön rengeteget olvasott: minden fajta regényt meg egyebet... 3 diplomája van (köztük magyar tanár)... és láss csodát... még beszélni se nagyon tud rendesen... olyan nyelvtani hibákat ejt, hogy még én (aki 3-as voltam nyelvtanból) és csak nézek mint borjú az újkapura.. és még csak észre se veszi magát:-PPP
Szal hanyagoljuk ezt a 'aki nem olvas az mûveletlen' dolgot:-PP
>>> És ha gépezik, akkor sem feltétlenül a Doomot kell nyomnia, ami aztán tényleg nem fejleszt semmit, vannak kreativitás elõsegítõ játékok, meg programozhat is.
Ezzel részben egyet értek.. bár ahogy mások is elmondták azért a Doom is igencsak igénybe veszi az agyat... reflex, gyors döntés, helyzetelemzés, koncentráció, stb... és az a legjobb az egészben, hogy ezt úgy fejleszti a játék, hogy a gyerek semmit se vesz belõle észre:-)))
Persze egyet értek azzal, hogy nem szabad túlzásokba esni:-))
És akkor most hagy térjek a fõ témámra: a cikkre:-))
Már kezd igencsak elegem lenni abból, hogy ha van valami baj akkor azt egybõl a számítástechnikára, számítógépekre, játékokra kell fogni... miért nem hajlandóak beismerni, hogy a jelenleg oktatási rendszer a 'rossz' (nem akartam csúnya jelzõt használni):-))
Nemrég volt téma a egyetemek színvonala a rádióban... ott egy betelefonáló tett egy nagyszerû megjegyzést:
'A baj az, hogy az egyetemek nem tudás-, hanem vizsgaközpontúak':-)
Asszem ez szépen összefoglalja a legnagyobb problémát az oktatással:-((
Nemtom még rajtam kívül hányan vették a fáradtságot, hogy utánnanézzenek, hogy mi is ez a PISA... én elmetem az oldalra és olvasgattam... még a pdf-ekbõl is töltöttem le... nemtom, hogy másoknak mi jön le ebbõl a dologból, de nekem a következõ:
PISA = Teszt mennyire készít fel az iskola az ÉLETRE!!
SULI = Élet = nuku és csak lexikális tudás kell:-((
Ezekután asszem nem csoda, hogy a tesztek szerint butulnak a gyerekek:-((
Igencsak meglepõdtem mikor az egyik pdf-ben a következõt olvastam: (szabadfordításban)
"A problémamegoldás központi célját képezi minden ország iskolai programjának. Az oktatók különösen törõdnek a tanulók alkalmasságát illetõleg a valós élet beli prolámák megoldását illetõleg."
Nemtom mennyire pontos a fordítás, de a lényeg azért benne van... na szerintetek ez mennyire igaz nálunk... persze én csak néhány iskoláról tudok nyilatkozni (meg persze vagy 5 éve érettségiztem)... szal lehet, hogy azóta 'jobbrafordultak' a dolgok:-PP
Na akkor most mi van? A számítógépeket okoljuk vagy beismerjük hogy változtani kellene egy kicsit az oktatás milyenségét illetõen:-))
Mielõtt még itt leparasztozna valaki megjegyzek pár dolgot:
- Már kiskoromtól kezdve napi sok-sok órát töltöttem gép elõtt
- Persze programoztam is (már C64-en)
- Fura módon szinte soha nem tanultam (csak amennyit muszál volt)
- A magyart/törit leszámítva 4-es 5-ös voltam
- Az egyetemen az elsõ 2 év (alkalmazkodás) után 4,3-4,7 volt az átlagom (szintém tanulás nélkül)
És akárki akármit mond én ezt részben a rengeteg számítógépezésnek tudom be... rengeteg dolgot innen tanultam meg (mert más nem tanított meg)... angolt, matematikát, szaámítástechnikát, logikát, stb... és mindezt úgy tettem, hogy nagyon jól szórakoztam:-))
Bocsi a kicsit hosszúra nyúlt hozzászólás miatt... és még1x: remélem senkit se bántottam meg ezzel... ha mégis akkor elnézést... és nyugodtan mondjátok meg a véleményeteket... én nyitott vagyok megváltoztatni a véleményenm ha valaki észérvekkel támasztja alá amit mond:-))
én matekversenyekre járok, és a tanárom azt monta egy-két zrínyis feladatra, hogy baromság. én meg tudtam oldani, õ a megoldókulcsból ellenõrizte le.
negyedikes koromban ennyi volt a felkészítés: kaptam feladatlapokat, és ellenõrizte a tanár, hogy MEGOLDOTTAM-E? nem bántom, a felatalapot legalább mekkaptam
nemnagyon. én két igazi hasznát látom a játéknak: gép kezelésének megtanulása, élmény
de butulás, mert már a 6 évesek is Doom 3 szintû játékokkal játszanak. de jobb ha gépezik, mihelyett a tévében nézne a sok hülye mesét.
én nem szoktam jáccani, lassan 14 éves leszek, és enkem segít a számítógép. az osztálytársaim folyton arról beszélnek, hogy kinek mennyi a ölési rekordja a punisher-ben. <- ze sztem baromság. nekem ennyi a gép: hírbank, szótár, munkaeszköz, vicckönyv
Szaisztok!
Szerintem az a baj, hogy tanárok 98 százaléka az elvont agyú országos matekversenyt nyert, eminens, nyaller diákokból kerül ki, akik az elõbb említett dolgok miatt képtelenek megfelelõen értékelni (egyesek megyarázni...), mert minden magukhoz és a saját tanulmányaikhoz hasonlítanak és nem az a baj hogy a gyerek számítógépezik. Aki konzol játszik az nem hülye???
Én így gondolom
Lássuk be lehet fejlõdni a géptõl.Felmerül az a kérdés is ,hogy lehet az hogy két embert hozzáültetünk a gépekhez , elkezdenek játszani például a Quake 3-al az egyik ember állandóan meghal a másik kevésbé?? Szóval azért fejlõdni is lehet rajta.
ez egy nagy marhasag, az emeri agy annal hatekonyabban mukodik minel koherensebb a mukodese. Ezt eleg sok sokfelekeppen lehet vizsgalni, pl specialis eeg-vel amellyel az agy kulonbozo tartomanyainak az aktivitasat es az aktivitas minosoget lehet mutatni.
a masik pedig egy specialis rontgen felvetel ami szinten erre hivatotott. (vertelitettseg)
Az ilyen eroszakos dolgok hatalmas szakadast mutatnak ki mindket eljarassal. Az agy koherenciaja szethullik, es a egyes teruletekrol szinte "eltunik" a ver.
Ezzel nem azt mondom hogy az altalad emlitett reszek nem fejlodhetnek, hanem azt hogy az ilyen modon a mas teruletek rovasara megy.
az intelligencia es az eeg koherencia, es az eeg koherencia es eroszakos dolog viszonya cimszo alatt kismillio kutatas van a neten aki akar utananezhet (angolul)
Amugy ez a doomosdi is egy erdekes dolog, a doomnal egy sokkal primitivebb shooter programmal vegeztek kiserletet, milyen agyterulet mozgosul, illetve fejlodik.. Es a vizualis erzekeles, megfigyelo keszsegek ugranak meg latvanyosan. Konnyebben eszrevesz mozgasokat a kornyezetben, memorizal, elemez komplexebb mozgasokat, stb. Persze ha az ember csak ezt fejleszti egesz nap, sokat nem er vele :)
Pont arrol szol a cikk, hogy a statisztikak szerint a szamitogep-es haztartasokban kevesbe tanulnak a gyerekek. Ez a foci meg stb. ugyanigy bejatszik itt is, ez csak egy tenyezo, ami rontja az aranyt. Persze lehet, hogy a sportolok eseteben ugyanez a helyzet, es csak a 'hobbitlanok' kozott rendes a tanulasi rata.
Amugy annyit emlegetitek a sportot, pedig alig sportolnak az ifjoncok, olyan szar az atlag kondijuk, hogy felelmetes.
Ez egy akkorra hülyeség. Miért butul a gyerek a számítógéptõl? Pont hogy tanul. Akkor miért van az hogy ma már a gyerek többet tud a számítógépekrõl mint egy felnõtt? A tanulás meg más kérdés. Nem csak a gép miatt nem tanulnak hanem hogy jár focira meg ilyen szakkörre meg stb.
Nem a számítógép használata a probléma, hanem a számítógép elõtt töltött idõ. Mert az okés, ha a gyerek gépezik, de nem mindegy, hogy mit és mennyit.
Ki kell mennie focizni is, különben egy göthös kis görcs lesz kifejlett klikkelõizommal, olvasnia is kell (könyvet), különben mûveletlen lesz és a nyelvet sem fogja tudni használni rendesen. És ha gépezik, akkor sem feltétlenül a Doomot kell nyomnia, ami aztán tényleg nem fejleszt semmit, vannak kreativitás elõsegítõ játékok, meg programozhat is.
A helyes egyensúlyt kell megtalálni a komponensek között.
ehh...
eddig csak azt tanulták a gépekbõl, hogy bekell menni a sulibba mindenkit lelõni aztán ráfogni egy játékra, most már butulnak is.
Még jó hgoy annyi eszük van hogy maguktól megtanulnak tölteni kibiztosítani és célozni!!4
szánalom
Már nem azért, de rendesen bekonfigni egy ilyen össze-vissza gányolt rendszer, mint a win, hát ahhoz kell problémamegoldás keményen :). Amíg kisakkoztam, hogy a zikszpi azért nem megy fel, mert a bios-ban kitiltottam az fdd controllert; háát. A sok debian eltunyította az agyamat, és csak a logikus kapcsolatok között keresgéltem :)).
gyengébbek kedvéért, a cikk arrol szol, hogy az iskolába a tantermekbe is mindenhol számítógépesíteni akarnak mindent, ami korántsem biztos hogy hatékony és célszerû
Angol tudásom 90%-át a gépnek köszönhetem (csak a nyelvtant tanultam suliban), szóval ez a cikk...
Grafikus szerkesztés, programozás, weblap fejlesztés, mind-mind nem kis kreativitást és problémamegoldó képességet igényel. Mivel jobb pl. a TV vagy egy könyv? Semmivel. A gyerek egy elõre megírt dolgot lát/olvas, amibe semmilyen beleszólása nincs, ergó a gondolkodása és a képzelõereje háttérbe szorul. Amúgy meg Lego rulz! :D
PISA teszt???má a számitogépeseknek is brunzolni kell ?:D
Jah, attól hogy valaki gépezik, nem butul el. az hogy a suliban nem tanul, az egy dolog, de nem a géptõl butulnak. nem ez a megfelelõ szó rá.
PISA teszt... :DDD
„gyermekek képzelõerejére kell hatni, mégpedig kreativitásukat igénybe vevõ feladatokkal”
Soha jobban nem lehet fejleszteni a gyerekek kreletivitását mint a számítógéppel
Rengeteg feladatot csak az õ ügyességével tud megoldani.
Rendszertelepítéstõl gép beállításokig játékok internet egy gép több kreativitást követel, mint egy iskola,
Csak az iskolát ez nem érdekli.
De az élet majd bizonyítja, hogy az, aki ügyes annak nagyobb az esélye van…
Iskola arra jó, hogy számolni, írni, olvasni tudjon a többit aszámitógép megoldja…
Ez hulyeseg szerintem. Ha nincs gep, kimegy focizni, ha hideg van tevet nez. Ezer mas dolog van ami miatt nem tudna tanulni. Aki akar az tanul. Aki nem az nem is fog. Ismertem olyan embert, aki kepes volt 2-3 orat ulni a konyv felett de nem tanult semmit. Aztan meg sirt, hogy 3 ora tanulas utan meg is karot kapott.
mai fiatalok igen rosszul állnak a problémamegoldás terén, és lassacskán elvesztik analizáló képességüket
tessék sok stratégiát és gazdasági szimulációt játszani, máris van aanalitkus és problémamegoldó képesség, sõt vállalatvezetésben, logisztikában, stb való jártasság is
vagyis az iskolai elvárásoknak nem megfelelés, még nem butulás
bnagyon sok zseni csak bukdácsolt az iskolában
az iskola arra jó, hogy középszerü alattvalókat képezzen. ha túl okos valaki az sem jó, ha hülye az sem.
tehát azt gondolom az iskolai elõmenetelhez köze nincs hogy valaki mennyire eszes, intelligens, és nem hiszem, hogy a számítógép túlzott hazsnálatától szellemileg leépülne
nem butulnak, max nem tanulnak az iskolára
mert máskülönben meg igen
max az iskola ezt nem méri
Hát én akkor eléggé hülye lehetek mert sokat gépezek