Ép idehe volt.. nagyon elegem van hogy a konzolokal menõznek egyesek :S szerintem PC forever :D
1 Gigás videókártyák?? Mikor?
Hali! Hát nekem egy régebbi fajta konfigom van, szal ideje újítanom, azon gondolkodom beoktatok majd egy dual magos a64et akkor egy r520ast 2giga 500mhz-es ramot meg vmi jó kis lapkát..ja, és egy korábbi íráshoz hozzáteszem ..ATI nem SLI technológiát hazsnál majd hanem AMR :_).. lol
Ez igen!
Ez mondjuk hülyeség. Egy engine nem attól jó, hogy minimum vason megy, hanem attól hogy a rendelkezésre álló erõforrást a lehetõ legjobban kihasználja, és a körülményekhez képest a lehetõ legjobb eredményt produkálja. Szerintem legalábbis
egy mai jó engine megelégszik a 128megás kártyákkal, még a 256 ramosok sem kerültek a mainstreambe ... más kérdés, hogy 2 év mulva az 512mb általánossá válik e ... remélem nem ;)
Már több, mint egy éve van 640MB-ás profi vga, de azt is csak azok használják ki, akik 2k-s, meg 4k-s textúrákkal dolgoznak. Szóval jelenleg egy 1GB-os vga-t ésszerû keretek közt nem nagyon lehetne kihajtani. Viszont igaza van UnnameD-nek, mi a francnak is állnának meg 256MB-nál? Jó ideje már elõrébb vannak a hardveres fejlesztésekkel, mint a szoftveresekkel. És végülis így logikus. Senki sem fog addig olyan játékot írni, aminek 1GB vram kell, amíg nincs ilyen kártya a piacon, vagy legalább nincs tervbe véve.
sokkal könnyebb egy TV felbontásán szépet mutatni, mint egy nagyfelbontású monitoron ahol elõjönnek a játék hibái
Szerintem egy átlag PC már 4 éve lekõrözte a PS2-t hardverileg, az más kérdés hogy a Sony nem adja minden szeméthez a nevét, ezért a szoftverben sokat tudnak hozni.
nekem 256MBos VGAm van...+256MB memóriám...én úgy vgyok vele, most inkább alaplapra, procira + memóriára gyûjtök...egyébként úgyis mindig adnak ki olyan gamékat, amik a legújabb cuccokat igénylik
Akkó'?! Már leköröztük õket?
Most nézem a dokumentációt, itten kicsit kevesebbet ír, de még így is brutális:
Wide bandwidth: - bandwidth of frame buffer: 38.4 GB/s (1024 bits x 150 MHz x 2) - texture bandwidth: 9.6 GB/s (512 bits x 150 MHz) - transmission from DRAM to page buffer: 8192 bits @ 1 cycle at maximum
De akkor is, ebbõl a szempontból már le vannak maradva
Pedig nagyon sok köze van hozzá. PS2-n akár minden frame-hez újra feltöltenek minden texturát, ahogy éppen kellenek a rajzoláshoz, így nem kell sok vram bele.
"Az Infineon közleménye szerint az új memória chipeket 1600 MHz-es órajelre készítik fel, ami 256 bites címzés esetén 51,2 GB/s sávszélességet biztosít a grafikai mûveletek végrehajtására."
A PS2 beágyazott Vramja 49 GB/s-et tud, és az csak 4 MB.
Lehet, hogy ezzel leköröznénk a konzolosokat? Alig várom azt a pillanatot
hogy meglepõdik az ember... ha nincs fejlesztés, akkor "miért ilyen drága? miért csak ennyit tud? miért nem megy le az ára?" ha meg fejlesztenek, akkor meg "tök felesleges, életciklus meg egyéb sza$ságok..."
bár csak lenne pénzem, hogy monopolhelyzetben csak tõlem vehessetek, esküszöm ráraknék +25%-ot aztán hátha elgondolkodnátok a dolgokon...
hát igen fejlõdünk,fejlõdünk. Bár én megelégednék 256MB-os VGA-val is ---Amennyit én jáccom--- arra még sok is! 1 vagy több gb ram 1 VGA-n nagyszerû de azoknak akik ki is használják meg amely program kezleni is tudja.
Most mit vártok?Hogy álljanak meg 256 megánál? Inkább örülni kéne, hogy lesz egyszer 1 gigásokból megfizethetõ, és gyorsabb. Természetesen nem a mostani programokhoz fog kelleni az 1 giga vga-memória, és talán nem is a közeljövõben megjelenõkhöz.
WGL = WGF - Windows Graphics Foundation (elgépeltem)
"mihez van szükség erre?" Longhornhoz..., meg persze az X sem fog lemaradni, komoly WGL (Windows) és OpenGL (UNIX) alapú desktop vár ránk a közeljövõben...
En a profi kepszerkesztesben vagy kepelemzesben latom a korai felhasznalasukat mint jatekokban.
Y
Off SWAT 4, kúvvaszép graf! kiváló játékélmény! nézd meg a konfigom és még így is várni kell, hogy betöltsön!!! nem is keveset ramból minnél több van annál jobb, mosthogy vga-n van, az lehetõvé teszi a sokkal nagyobb grafikai minõségû=>ezáltal sokkal nagyobb méretû képeket a játékban
Azok az idök már eljöttek hogy a vidkártyán több memoria van mint a 386 os gépem vinyoja :) persze elöbb utobb lesz olyan játék amihez kell az 1 giga ram... de nem hiszem hogy egy játékot csak a grafikával lehet eladni
doom 3 már most többet szeretne mint 512 .. 16x -os AA és AS meg ilyenek mellett .. Ultra High-on maga a textúra memória szükséglet több mint 512 .. tehát elfér az a pár GB a kártyákon :)
Lassan eljutunk megint abba az idõbe, mint pár évvel ezelõtt, hogy a haver videokártyájában 4* annyi memória volt, mint az én 386-os gépemben. Elmennek ezek a....
Én a dual magos AMD-ket és az ATI SLI-technológiáját várom, de nagyon. Az 512 és 1024 MB-os VGA-k nem érdekelnek.
sztem lassan-lassan szuksegesse valhat, ha jon a shader 3.0 kell a sok normal mapnak is a hely. :)
a megfogalmazás tökéletes: "MÉG"
szerintem már tárgyalóasztalhoz ültek a gyártók a játékfejlesztõkkel, hogy úgy írják meg a köv. progit, hogy minimum 512 MB kelljen hozzá...ajánlott az 1024.....
"hogy az idei évben nem számíthatunk az új kártyák tömeges méretû megjelenésére." Hmmmm...végülis R520 mellett bisztos megjelenik egy középkategóriás kari is.....ez nem elég mennyiség? Kicsit nV buziság....