Sorry,nem szoktam ehhez hasonló leveleket továbbítani soha! De ebben az esetben kivételt teszek,mert engem is régóta felháborít a benzinárképzés nállunk! Nem nagy dologról van szó,ennyit megtehet mindenki. Adjátok tovább.
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható... A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van. A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBEVÉTEL KIESÉST OKOZNA A KERESKEDÕKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.
A magyar mentalitást ismerve nem lesz belõle szerintem semmi, de kíváncsi vagyok, mi a véleménye az autós társadalom ezen sekély rétegének itt az sg-n.
Hát igen. Itt tart az ország, és ez csak rosszabb lesz. Ferikének persze könnyû, mert nem õ veszi a benzint, vagy ha mégis, akkor abból, amit lenyúlt...
már megijedtem h ma van, az elébb tankoltam 5K-ért...
Volt egyszer egy hasonló kezdeményezés a kátyúk miatt. Volt egy nap, amikor az autósok, amint kátyút láttak, dudáltak egyet. Az egész városban csak dudálgatást lehetett hallani (hozzáteszem, én is rajta feküdtem :D).
Vajon kell megint egy taxissztrájk, hogy észbe kapjon a kormány?
Igen szerintem se lesz belõle semmi. Pedig tényleg megkéne mozdulni mert ez már türhetetlen.
Azért, mert xy azt mondja, hogy úgysem rajtam fog múlni. De nem csak egy xy mondja. Ugyanolyan mint a választásoknál. Én nem szavazok a kis pártra, aki egyébként szimpatikus, mert úgysem fognak bejutni.
Nem tudom láttad-e mi volt akkor. Én mondjuk még kisebb voltam, de iszonyatos volt, hogy nem lehetett kapni semmit a boltokban, és a belügyminiszter azzal fenyegetõzött, hogy belelövet a tömegbe.
Sajnos velem majdnem mindennap megesik. 3. kerület :(
És ugye a benzin, és az utak szoros összefüggésben vannak. Állambácsi szerint, a benzin után fizetett adóból javítják az utakat. Na most mindenki tisztában van vele, milyen pofátlan magas adók vannak a benzinen, az utak azonban mégis kritikán aluliak. Most hogy is van ez?
Nálunk (Csepelen) úgy folyik a kátyú javítás,hogy a faszi megáll egy dobozos kocsival,kiszál egy fangli aszfalttal majd beleönti a lukba és ezzel el is van intézve. Ennyi az össz javítás
újpesten a központ környékén vannak olyan javítások hogy ugyanúgy kerülöm, mivel most x mély gödör helyett egy x magas domb van...
Ez a sztrájk ebben a formában gyakorlatilag sz*rt se ér. Nagyon jó hogy nem tankol senki 2-án, de akkor majd tankol 1-én vagy 3-án. A MOL ugyanott van. Ha valamit el is akarnak érni a felszólítással (aminek a céljával egyébként maximálisan egyet értek), akkor arra kellett volna felhívni az embereket hogy egy ideig minnél kevesebb üzemanyagot használjanak, de ezt megteszik maguktól is egyre többen ilyen árak mellett.:(
Nálunk is így ment. Most kiraktak a nagyobb kátyúkhoz egy oszlopot, rajta egy kikerülési irányt mutató táblával. Már ahová kirakták
Viszont ha megemelik, márpedig megemelik, akkor a BKV busz ugyanannyit eszik, de ugye többe fog kerülni. És kik fizetik ezt meg? Jaaa, az utasok. A pékek kiszállítják az árut. Vagyis náluk ugyanez a helyzet. Ott a boltok fizetik meg a pluszt, akik aztán behajtják a vevõkön.
Igen,ez igaz! A felhívással egyetértek,de sokkal drasztikusabb eszközökhöz kéne fordulni,de mihez,azt én se tudom.Az a helyzet,hogy az olajlobbi a legerõsebb hatalom az országban,õket nehéz aztán megfenyíteni,sõt mondanám az egész világban ugyanez a helyzet. Ha kell, én se tankolok 2-án,de félek,hogy mi kis halak vagyunk ebbe a vízbe...
1. Az egész egy baromság, mert a MAK semmilyen pert nem nyert meg a MOL ellen. 2. A benzin magas áráért nem a MOL felelõs, csak annak a pár beszûkölt látókörû fikázónak a szemében. Észre kellene venni, hogy a mol benzinára 110Ft bruttó / liter, és 150FT AZ ADÓ RAJTA. Szal a kedves kezdeményezõ rossz helyen kopogtat a "sztrájkjával". A sok birka meg persze egybõl követi, mert ugye ami emailben jön felhívás az szentírás... 3. Még ha 2-án nem is tankol senki, akkor majd takolnak elõttenap, meg utánanap. Semmit nem fog befolyásolni a dolog.