Srácok ! Nézzük csak a Doom-ot, a Half Life 2-õt, a Quake4-et, bizonyára vannak köztünk olyanok, akik ezekben a játékokban is megtalálják a hibát, lelkük rajta. De azért egyet kell értenünk abban, hogy ezek azok a gémek, amelyért felkelsz hajnalban, akár demó legyen , akár teljes. Ezeknél pörög a visszaszámláló, ezekrõl vitázunk, ezeket szidjuk. OKé, Oké... De, vajon reszketsz-e annyira a Bliztkriegekért, a Star Warsokért, a Heroes-okért , mint ezekért. Ugye nem. Miért is ? Mert sok felejthetõ jelenik meg évente, de csak 3-4, amiért igazán bepörögsz, és jó ha szidod, jó ha anyázod. De azért lopva végig tolod, igaz ?
"...a másik egyfajta platformjátékokra emlékeztetõ kapcsolgatós, kódkitalálós, ajtónyitós rész..." - Hát remélem nem megy el abba az irányba hogy egyik ajtó kinyitásától a másikig kell végiglõnünk magunkat miközben már a hajunkat tépjük mert nem vettünk észre valami konzolt és már 10 perce csak futkosunk
"Ha lehántjuk ezeket az újszerû megoldásokat a játékról, akkor a Prey egy hagyományos Doom III klón..." - hogy lehet ennyire idióta mondatot leírni?Szokásos gameszar minõség...Ez kb olyan mintha azt írnám egy autós játékról:"hát ha kivesszük az autókat akkor már egy kicsit szarabb a játék"
Nem minthogyha errõl is ejtettem volna róla szót, de nekem8. :D
Prey [ONLINE EXKLUZÍV]
Tegnap este végre kapzsi kezecskéim közé vehettem a Prey végleges verzióját, úgyhogy itt Magyarországon elsõként oszthatom meg veletek benyomásaimat errõl a több, mint tíz éve készülõ FPS-rõl...
A demót már gondolom a legtöbben letöltöttétek, úgyhogy így in medias res rögtön egy jó tanácsot is adnék azoknak, akik még nem törölték le a demó játékmentéseit: ne is tegyétek, ugyanis legnagyobb megrökönyödésemre a végleges verzió pontosan onnan folytatta tovább az eseményeket, ahol a demó abbahagyta, tehát akinek nincs kedve legelõrõl kezdeni a fõszereplõ indián srác aliengyilkos kalandjait, az visszatöltheti a demó végén lévõ állást. Ez igen derék húzás volt a készítõktõl, csak támogatni tudjuk az ehhez hasonló megoldásokat más játékoknál is.
No de térjünk át magára a Prey-re... A játékmenet alapjaiban késõbb sem nagyon változott abban az elkövetkezõ három-négy órában, amíg a Preyt toltam a totális beájulás elõtt. A Prey alapvetõen kétfajta stílusból merít: az egyik a kõkemény doomszerû FPS, a másik egyfajta platformjátékokra emlékeztetõ kapcsolgatós, kódkitalálós, ajtónyitós rész, amelyhez logikánkat egy picit többet kell használnunk, mint azt a hagyományos FPS-ekben megszokhattuk. Az energiapajzsokat leeresztõ, elektronikus ajtókat kinyitó és a “falmászó szörnyegeket” beindító kapcsolókhoz gyakran csak Tommy szellemformájában juthatunk el, mert különféle mechanikus akadályok õrzik azokat. Másrészt sokszor kell a feje tetejére is állítanunk a teret a gravitációs kapcsolók segítségével, hogy például átügyeskedjük magunkat egy olyan terem egyik végébõl a másikba, amelyet egy tátongó szakadék vág ketté. Rengeteg olyan dobozzal és a semmibõl megnyíló portálokkal is találkozunk, amelyekbe belépve azonnal egy másik helyre teleportálódunk. A készítõk érezhetõen borzasztóan büszkék erre a megoldásra, úgyhogy a teljes Prey egyszerûen tobzódik ezektõl az állandó térváltásoktól, a szobák “felfordításától”, ami ugyan tényleg óriási ötlet, de hosszútávon azért szerintem kicsit fárasztó.
Hogy a Prey mennyire "a feje tetejére állította az FPS mûfajt", arra a kõkemény akciórészek is jellemzõek. Szinte alig lesz részünk hagyományos lövöldözésben, amikor az idegen lényeket nem a plafonról "lógva" kell lepuffantanunk, hanem ott állnak velünk szemben. Kicsit furcsa így célozni és bármennyire is eredeti ötlet, szerintem sokan nehezen fognak ehhez hozzászokni. Ha lehántjuk ezeket az újszerû megoldásokat a játékról, akkor a Prey egy hagyományos Doom III klón, amely erõsen hajaz a nagy elõdre, illetve a másik Doom III motort használó Quake IV-re, és a "sztori" szempontjából a Világok Háborúja címû H.G. Wells regényre, illetve leginkább a belõle készült Steven Spielberg filmre. Az idegen lények gonoszak, agresszívek és az elsõ három órából nem nagyon derül ki, hogy tulajdonképpen mi a fenét is akarnak a Földtõl. A sztorirészek egyébként az eleinte eseménydúsnak induló demóhoz képest sokkal inkább kivesznek a teljes játékból: még a Doom III-ban is több átvezetõt kaptunk, pedig az sem a mesélésérõl volt híres.
Az FPS akció hosszútávon kicsit monoton és az idegen lények mesterséges intelligenciája így elsõ blikkre nem sokkal tûnt jobbnak a Doom III-énál. Az alienek idõnként fedezékbe vonulnak és váratlanul elõugranak miközben ránk tüzelnek, de nagyjából ennyire képesek. “Butaságukat” azzal kompenzálják, hogy gyakran nagyobb tömegben támadnak, úgyhogy az eksön azért kellõen “fast and furious”, tehát a Doom feeling szerintem ott van a helyén, még ha kidolgozottsága nem is a Half Life 2-höz mérhetõ. Amikor pedig a plafonon lógó alieneket kell kitekert nyakkal eltrafálnunk, akkor korántsem fogjuk azt érezni, hogy a Prey túl könnyû lenne...
Hogy a grafika mennyire ott van a szeren, azt már a demóban is láthattátok. Ugyanakkor aki kicsit monotonnak találta a Doom III folyosóit, az a Prey-el sem lesz kibékülve, mert a helyszínek itt sem túl változatosak.Igaz, idõnként találkozunk majd olyan lélegzetelállító jelenetekkel, mint egy lezuhanó utasszállító repülõ, amelybõl az idegen lények “kiszippantják” szerencsétlen emberi áldozataikat. (A Világok Háborúja film után szabadon...)
Így dióhéjben ennyit árulnék el a Prey-rõl – a teljes elemzést a júliusi GameStar hasábjain olvashatjátok majd. Nekem így az “elsõ éjszaka” után határozottan kellemes benyomásaim vannak a játékról, de azért korántsem neveznem “korszakalkotónak”. A kõkemény akció, hátborzongatóan gusztustalan helyszínek, szörnyek és emberi áldozatok, a helyenként a Duke Nukem 3D-t idézõ humor, atomjó grafika, no és persze a gravitációt megbolondító technikai megoldások révén a Prey szerintem egyértelmûen a nyár egyik legnagyobb slágere lesz, de egyelõre nálam még nem érte el a bûvös 90%-ot...
2006.06.28. Bad Sector by Gamestaronline
ha arany lemezre került... hátha valaki ellopja és felrakja a netre :D D
Sikeresen aranylemezre került a Prey a mai napon, a megjelenéstõl pedig már csak bõ két hét választ el minket, csupa jó hírek érkeztek tehát a 3D Realms háza tájáról. A múlt héten már tehettünk egy próbát a produktummal, a 470 megásra sikeredett single/multi demónak hála, melyet innen szerezhettek be, ha korábban elmulasztottátok volna.
sztem is az. max doom3-hoz hasonlit a motor miatt..
Van még egy cikk is itt, de túl sokat hasonlítják a Doom 3-hoz, Quake 4-hez, HL2-höz. Ami hiba. Szerintem.
Kiemelendõ a Július 14! TOVÁBB KELL VÁRNI!!!
Prey GOLD - extrára!!! [2006. június 28. @ 16:25 - Mantis] A legutóbbi "szösszenet" után most hivatalosan is megérkezett a bejelentés - aranylemezre került a Prey címû kiválóság. A 2K hosszas kiadványa a bearanyozódást illetõen itt olvasható, azonban valószínûleg mindenki egy valamire kíváncsi most a leginkább. Nos, hogy mikor is? JÚLIUS 14-ÉN!
Nah elindítottam.... Hát az a helyzet, hogy nagyon gány...Az eleje teccik mikor a kocsmában vagy de mikor jönnek az ufók...Quake4 beütés Doom3 ellenfelek Hl fegyverek (hasonlítanak) Azt hittem, hogy mehetsz aztán bármikor járhatsz a falon meg ilyenek. Már le is töröltem.
Hmm Kidob asztalra... Tálcán nincs kint a játék? Vagy a taskmanagerben(mi az magyarul?)? Nos talán az is lehet hogy ATI-kra nem optimalizálták még elégg. Vagy egyzserûen csak az oprendszered kapott idegbajt. És az alapján amit elmondtál eddig ez a legvalószínûbb. Mióta van fent az oprendszered a gépen? Nincs vírusod, vagy spyware-ed? de még agyalok hogy mi lehet a gond. addig próbálj meg válaszolni
Ahaam kicsit visszaolvastam és lehet a hangkártya a baj. Nekem is NVIDIA intergrált hangkarim van. Mondjuk letöröltem a Preyt most megint leszedem aztán kipróbálom frissített cuccossal.
Mondtam volna többet is ha lett volna...Akkor részletesen: Klikkelek, fekete képernyõ (néha szürke) így marad 1-2 másodpercig aztán asztalra kidob mint macsekot szarni :) Amd Atlon XP 3000+ 1,5 giga ram Ati x800 GTO, legújabb catalyst.
Hát gyerekek, láttam én már labdán pöttyöt de ez nem volt semmi. Olyat, hogy az egyik "teleportdobozkapuban" gugolva megcélzom a saját seggem, belelövök és sérülök olyan még nem volt. Lõttem én már hátba magam Quake 3-ban ugrás közben, de az nem ugyanaz. EZ A GAME OTT VAN. Egynlõre ennyit most megyek eszek egy kis nyugtatót az tán JÁCCOM VELE MÉÉÉÉG!
oh. kihagytam: ...Driverek;OPRendszer típusa;...
Te! Kír valamit? Sípol? Zúg-Búg? Vagy mit csinál? ("egyszer csak kiírt valmit! Mit tegyek?" - haver telefonon) Ettõl tudok a falnak menni. Tudsz pontosítani? Mert: Lehet windows, lehet Vga kari, lehet vga driver, lehet driver ütközés, lehet játékhiba, lehet valami futó alkalmazás... Pontos hibabejelentési útmutató: Név;Probléma;Esetleges hibaüzenetek;Konfiguráció;Driverek;Probálkozások a megoldásra.
A zenét nem is figyeltem, pedig már 6x vittem végig Majd ma este megskubizom 7-edjére.
Próbáltátok már végigvinni csõkulcsal? Na az az igazi Hard fokozat (Heavy-advenced-hyper-super-csillagharcos fokozat /szabadon haver után=Doom3-at, kézzel-pisztojal végigvitte/)
s a zenék is nagyszerüek, tiszta filmes feeling az elején
Nah végigvittem...a demót és nagyon királyság!!!!!!nem tudtam mellõle felállni,hihetetlen rég láttam ilyet...ennyi újítás meg minden...hát ez kész,remélem kiadják minnél hamarabb
Szerintem kiesnék a székbõl a röhögéstõl, Szerintem
_Atti_:Volt egy panel amikor a nagyfatert kinyírták és átmentél a portálon, és azon éppen a bolygó bekebelezését,terraformálását magyarázta a kompjúter. Nem hiszem hogy a "gömbõc" tudatos lény volna. Mivel ez a faj biológiai alapú technológiát használ, ezért a nagy gömbõc is csak egy hajó, mint a hogy a fegyverek is fegyverek. Szóval szerintem ezek a lényk járják az univerzumot ilyen terraformáló hajókkal, ellopják a lakosokat és üzemanyagként, valamint szolgaként használják, majd az adott bolygót átalakítják a sajátukká. Nekem így elsõ blikre a "BioBorg" szó jut eszembe. Aki Star Treket néz(ett) az tudja mirõl beszélek. (aki meg nem:"Mi a Borg vagyunk. Engedje le a pajzsot és adja át a hajóját. Biológiai és technológiai sajátosságait a mienkbe olvasztjuk. Minden ellenállás hasztalan!" - szabad fordítás angolról).
Az mondjuk nem lenne rossz humor ha találkoznánk egy elrabolt Vortingauttal..
hát én azt vettem le hogy ez a gömböc vagy mi ez önmagában egy lény, ami járja a világûrt és mindenféle népekbõl ejt foglyokat,használ tápláléként..szal nem hiszem hogy van bolygója..
Ja és ráadásnak még az 1000-edik hsz-t is átléptük.
Rage, a kérdésedre válasz: Majd kiderül. Az idegenek hajója neked nem elég? Bár biztosan lesz benne némi változatosság, elvégre ha folyton ugyanaz: falak,csövek gravjárda, gravmódosító, monszták, sipákoló csaj, akkor biztos hogy hogy átírom Petõfi Sándor: A Természet vadvirága címû mûvét is.
Ahogy mondtam itt a v2.0-ás változata a PreyNemzeti Dal-nak akit érdekel:PreyNemzeti Dal
Azért várok véleményeket Privátban (az anyázást mellékeljétek)
zOMG..
javítás: Rate=Rage
Hát ez jellemzõ a magyar társadalomra. Aki megpróbál kreatív lenni és újításokat hozni azt rögtön elnyomják. Ezért nem lett a magyar nagyhatalom És a Nemztei Dalra különben sincs licensz. Hogy is nézne ki: Petõfi Sándor(tm): Nemzeti Dal(r) De ha valaki ennyire hazafias az becsülendõ, de túlzásokban sem kell esni. Az új nem feltétlen rossz. És lehet hogy aki ma csak nemzeti dalokat költ át, holnap már feltalálja a rák ellenszerét, vagy a vizzel mûködõ P4-est, ammin elfut minen játék full grafon Így hát kijelentem: "Talpra magyar hí, a haza![...]" Újítások! Az meg a másik hogy a mai világban (sajnos) már az is tisztelendõ dolog hogy valaki tudja a Nemzeti Dalt, és ha már az original verziót nem is ismeri hát ismerje meg az átköltöttet és talán ennek hatására elkezd mûvelõdni. (ismerek olyat aki a komolyzenével elõszõr villanyos gitárra átírt változatában találkozott, most meg mozart-ot meg Brahms-t halgat). Egy szónak is 100 a vége. Újítás! Reformáció! Szabadság! Ezért kûzdöttek már annyiszor, és ezért vagyunk még mindig Szabad Magyar Nemzet. És ha olyanok mit Kandurex és Rate, vissza fogták volna a 48-asokat akkor még mindig csak elnyomásban élnénk. Ezért du. belinkelem a PreyNemzeti Dal 2.0-ás változatát. Forradalom! Forradalom! Foradalom!
Üdvözletem! Akit érdekel, a Prey magyarítása az elérhetõ szövegek alapján jelenleg 42%-nál tart. A játékban a szövegek mellett a feliratozás is magyar nyelven lesz olvasható. Megjelenésig szeretném ha végeznénk a szövegek 100%-áva. 13 nap múlva kiderül, milyen módosítások történtek a teljes verzióban.
Köszönöm a pozitív visszajelzéseket. Így 10-óra után már nem igazán fog az agyam. Majd ha van rá igény írok egy jobbat a hétvégére (sûrû lesz a hetem).
Sztem negyon öteletes lett, perszehogy jobb mint az enyém! Grat!
Nekem teccett... ^^
lehet izzítani a ikonokat
kihagytam egy versszakot:
A Prey név megint szép lesz, Méltó régi nagy híréhez; Mit rákentek a szenylapok, Lemossuk a gyalázatot! A 3d realms-ra esküszünk! Esküszünk! Hogy Prey nélkül mi megveszünk.
Tessék itt is egy vers (nem kell a fikázás):
Talpra 3d realms, mív a haza Ide a Prey-t, most vagy soha Indiánok legyünk, vagy Arabok?() Itt az idõ válasszatok! A 3d realms-ra esküszünk! Esküszünk! Hogy Prey nélkül mi megveszünk.
Arabok voltunk mostanáig Kárhozottak Doom3-aink Kik szabadon Prey-t, programoztak. Szolga gépen, nem dolgoznak A 3d realms-ra esküszünk! Esküszünk! Hogy Prey nélkül mi megveszünk.
Sehonnani bitang cracker ki most ha kell fizetni nem mer kinek nagyobb a pénz értéke Mint a Prey becsülete A 3d realms-ra esküszünk! Esküszünk! Hogy Prey nélkül mi megveszünk.
Fényesebb a Doomnál a Prey Jobban kell neki hely De mi mégis Doom-ot toltunk Ide veled régi voltunk A 3d realms-ra esküszünk! Esküszünk! Hogy Prey nélkül mi megveszünk.
Hol a procik dorombolnak Tuningolva high-end modra Álló imádság mellet mondják el: Szent Prey-nek A 3d realms-ra esküszünk! Esküszünk! Hogy Prey nélkül mi megveszünk.
prey, prey now baby, prey your life was just a dream....
Már viccelni sem lehet, mert lehurrgoják az embert... -.- :D
Jóvanna, félreirtam, mondom hogy ÁTKÖLTÖTTEM!!! :D
milyen teleportot? játékot akarsz késziteni , vagy miért érdekel ennyire?:)) quake 1-ben is volt már teleport:))