"Emlékeztek még a 3DRealms csapatára? Nos, még valamikor a kilencvenes években jelentették be, hogy készül Prey címû játékuk, melyrõl egyszer elterjesztették, hogy mégse lesz. Néhány hete pletyka szinten elõkerült, sokan úgy vélték, hogy az idei E3-on kint is lesz. Ja igen, Doom 3 engine powa, vagyis szûk helyeken, kevés enemi, meg ilyenek. De azért állatul néz ki :) " -Gamestar
A Prey c. játékról 1996 környékén hallhattunk elõször. A nagy ígérgetési kampány után kellett eszmélnie a fejlesztõknek, hogy amit szeretnének, az nem megvalósítható, így jegelni kellett a tervet. Késõbb a Doom 3 motor felbukkanása adott okot és lehetõséget a projekt feltámasztására. Megfogták a már bizonyított endzsimet és a Human head Studios (Rune fejlesztõi) kezébe adták. A játék elsõ, demo változatáról a PCGAMER szerkesztõi számoltak be. Köszönjük max-painnek, hogy átadta a Cherokee bibliát!
Hõsünk a Cherokee indián törzs megbeszült leszármazottjaként tengeti napjait. A helyi - amerikai - rezervátumban élõ Tommy mindennél jobban szeretne kereket oldani a védett területrõl, ám nagyapja mindent megtesz, hogy maradásra bírja nyughatatlan unokáját. Barátnõje sem nagyon tágít, mondván szeretne minél közelebb élni indián õseihez. Jenny egy közeli kis bárban dolgozik, mely véletlenül pont hõsünk nagyapjának tulajdonában van. Egy sötét éjszaka a kilátástalan alagút végén méretes energianyaláb képében feltûnik egy aprócska reményfolt. Más világból származó idegenek érkeznek egy jókora álcázott ûrhajón. Méretes energianyalábbal kettészelik a fogadót, felszántják a rezervátumot, a Föld létét veszélyeztetik és vonósugárral elcsaklizzák Jennyt. Tommy idegességében kedvese után veti magát. Megkezdõdik a hajsza és Tommy mélyen szunnyadó, ám származásánál fogva veleszületett spirituális képességeinek ébredése.
Tommy a hajón ébredve megkezdi kalandos utazását, barátnõje kiszabadítását és a vele járó hentelést, melyre George Broussard szerint ezúttal okot is szolgáltatnak. Ahogy a Duke Nukem elsõként csempészett humoros elemeket a játékba, úgy a Prey esetében elsõként próbálunk mély érzésekkel és szívszaggató fájdalommal teliszõtt FPS játékot készíteni - tette hozzá Broussard. Okot szolgáltatunk arra, hogy a játékosok törõdjenek Jennyvel és a játékban felbukkanó karakterekkel.
A 3DRealms aprólékos kutatómunkát végzett a Cherokee mitológia és más õsi indián törzsek kapcsán. A játékban felvonultatott motívumok hitelesek legyenek. Scott Miller 3DRealms CEO szerint kimerítõ munkát végeztek, mivel vallják, hogy az eredetiség kritikus tényezõ a karakterek hihetõsége és a történetben betöltött szerepek szempontjából.
A hajón szambázva Tommy tanácsokat és képességeket kap a támadásban elhunyt nagyapja szellemétõl. A "spirit walking" képességet használva kiléphetünk testünkbõl, átlibbenhetünk tömör tárgyakon, felderíthetjük a terepet, illetve szellemíjunkat használva molesztálhatjuk a népet. A "death walk" lényegében az állásmentés egyik alternatívája. Kinyúvadásunkat követõ pillanatokban gyorsan meg kell ennünk néhány szellemformában sertepertélõ állatkát, így elég energiát nyerünk a feltámadáshoz. Onnan folytathatjuk utunkat, ahol elgáncsoltak.
A Prey szívében egy erõsen módosított DOOM 3 motor dobog. A szûk, klausztrofóbikus helyiségeket hatalmas és világosabb, barlangszerû területek váltják. A kezdetek kezdetén reklámozott portál technológia is valóra vált. A teleportokat vizslatva láthatjuk a teljesen más építõelemekbõl gazdálkodó desztinációt. Átlépve pedig töltés és egyéb zavaró tényezõk nélkül folytathatjuk utunkat.
Az AI-t sem kívánják elhanyagolni, terveik szerint mindenféle csuda kunsztra lesznek képesek a benyomuló idegenek. A rongybaba fizika pedig minden eddigi képzeletünket felülmúlja... száguldozhatunk különféle jármûvekkel, ugyanakkor a falakon mászkálva kiprószálhatjuk az idegenek által kedvelt járható falakat, létrákat ugyanis nem tudtak elcsóringálni az emberektõl.
A Prey megjelenése - hu, há - 2005 végére várható.
A PCGAMER-es jánykák láthatták 20 perc erejéig a Duke Nukem Forever-t is mozgás közben. Frenetikus, "Kill'em all let God sort them out" jellegû kurjongatások és az idei E3-tól távolmaradó, de a tizedik Duke Nukem évfordulóra megjelenõ játékkal lesz dolgunk...
Mitõl lenne a Duke Nukem készítõinek a játéka??? :) A motor a Doom3-é...a kivitelezést pedig kiadták a Human head Studios-nak...(gondolom rájöttek, ha maguk állnának neki, az egy újabb 10 éves buli lenne...
Egyébként - ha jól emlékszem - olyan 8-9 éve láttam már valami kis videót meg képeket a játékból... :)
Brutál jó képek.Csak nehogy ez is egy sima Doom3 legyen más szörnyekkel és fegyverekkel.A képek alapján legalábbis kissé közel áll hozzá.
Na elõástam nektek a '98-as videót...s miközben néztem, a fõcím alapján egybõl be is ugrott, hogy a Talon Brave nevet szánták a fõhõsnek: katt ide
Hát ugy tünik arrafelé olyan 7-10 év egy játék elkészitése.Amugy a video alapján ez 98-ban igencsak sikergyanus lehetett volna ez.A mostani képek is ütõsek,ugyhogy ebbõl lehet valami jó.
Ja...csak én mondjuk így 2005-re már halálra unom ezeket az "idegen szörnyeket"...meg egyéb kreálmányokat...
Ez az a vid, amiben paul beszel a gammarol? Mer akko nem szedem le.
Nemtom ki hogy van vele en marhara vartam ezt a jatekot, nagyon nagyot utott volna, de most igy eloszedni doom motorral... háát nemkene. A DNF-t se kene megjelentetni, jo volt a DN nem kene belepiszkalni.
Szerintem a képek alapján az ebben a játékban szereplõ idegenekhez képest a Doom 3 szörnyei legfeljebb egy babazsúrra lehetnének hivatalosak. A sztori nem igazán tetszik és a fejlesztõk sem valami nagyágyúk az én szememben, de én azt mondom, hogy érdemes erre a játékra várni. Fõleg ha tényleg kijön még idén.
Az bizony tény, hogy baromi durván néznek ki ezek a képek... Anno én is láttam videót a játékról, akkor nagyon nem jött be, de úgy látom teljes koncepció-váltás volt.
Hát igen,elborult egy fantáziáról tanuskodnak a képek,de ez nem baj...
Unalmasak már ezek a páncélos, csupa izom, világítószemû, 2 méteres fegyverekkel hadonászó, energia gömböket lövöldözõ, lebegõ szarságok!
Ha már az elrugaszkodott fantáziánál tartunk: Arra senki sem gondolt a fejlesztõk között, hogy valami "reális" ellenfelet is tegyenek a játékba?! Tényleg hasfakasztóan röhejes már ez a sok ízeltlábú förmedvény.
----------------------------------------- Elsõ számú honlapom -|- Második számú honlapom Ez a gépem: Abit KR7-A 133 .-|-. AMD 1700+ (1466 MHz, Palomino) .-|-. 2*256 MB DDR (266 MHz) Samsung .-|-. ATI [BBA] Radeon 9500 Pro (128 MB, 275/270) .-|-. Omega Driver .-|-. Maxtor 20 GB (7200 RPM, ATA 133) .-|-. Seagate 80 GB (7200 RPM, ATA 100) .-|-. SoundBlaster LIVE! 5.1 Player. Fordításhoz:UltraEdit;Restorator;Notepad++ Videóeditáláshoz:Sony VEGAS 5.0;VirtualDub Grafikához:Adobe Photoshop 8.0 CS;IrfanView -----------------------------------------
Hát tudja fene, én az elsõ (és ha jól emlékszem, eddig az egyetlen) videóból, amit hykao is belinkelt, teljesen más játékra számítottam. A képek tényleg nem fognak meg annyira, ugyanis nem csak a motor, de az egész stílusa és desingja is erõsen Doom3 utánérzésnek tûnik... :(
Gamestar: "Szkenek és furcsaságok után végre itt a hivatalos bejelentés a Prey-re. A Take-Two és a 3D Realms közösen mesélt kicsit a készülõ "forradalmi elsõ személyû akció játékáról", amelyet konzolra és PC-re egyaránt a Human Head Studios készít a 3D Realms felügyelete alatt. George Broussard, a cég elnökének elmondása szerint már régóta fejükben volt a játék ötlete, csupán vártak a lehetõségre annak megvalósításához. Peeersze, a Duke Nukem Forevert is azért nem merik kiadni, mert félnek, hogy csalódást fognak okozni :) Szükségük volt egy megfelelõ fejlesztõgárdára és egy Doom 3 szintû engine-re. Állítólag olyan új játékmenetbeli lehetõségeket építettek a játékba, hogy kettéáll a fülünk. A történet pedig tökön ragad majd, ezért aztán semmit nem mondanak róla. A játékot tehát a Doom 3 kicsit átalakított motorja hatja. Hova alakítják már szegény Quake 3 szívét? :D Az E3-on hajlandóak majd mesélni egy kicsit többet, de akkor is inkább csak vetítés lesz az ATi társaságában, kipróbálni nem lehet. A PC Gamer júniusi számában fogják majd felfedni a sztori egyes részleteit. A várható megjelenés 2006 (+ egy-két év...?)."
Hm,lentebb a Hardwired-es cikk 2005 végi megjelenést emlitett,ugyhogy pár nap alatt is tolódott már pár hónapot...
itt el is tudjátok olvasni a hivatalos bejelentést: Prey
valóban 2006-ban fogják kiadni , bár lehet hogy év végére megjelenik , mert a Duke Nukem 2006ban lesz 10 éves , nem akarnak neki konkurenciát a Prey játékukkal a 3D Realmos srácok.
GS: Mesélj nekünk, hogy miért döntöttetek a Prey feltámasztása mellett, mikor a fejlesztés be lett szüntetve. Miért nem inkább egy új játékot fejlesztettetek? Mi teszi egyedivé a játékot? SM: A döntés mögött az áll, hogy találtunk egy tehetséges stúdiót, amelyrõl azt gondoltuk, hogy képes sikerre vinni a projectet. Vagyis rábukkantunk a Human Headre, mely cég érdekelt volt a játék fejlesztésében. Az eredeti Prey az egyik legjobb technológián alapult, remek története volt, és egyedülálló játékelemei. Az évek során egy játék sem csente el az eredeti koncepcióját, úgyhogy kihagyhatatlan ziccer volt ez a lehetõség.
GS: Remélem nem lesz a következõ kérdés szemtelen. Miért a Human Head? SM: George (Broussard) és én a Human Head stábjával már korábban találkoztunk, amikor közösen fejlesztettünk játékokat a Gathering of Developers-nek. A Rune játékuk nagyon meggyõzõ volt, és néhány kulcsfontosságú fejlesztõvel összebarátkoztunk.
GS: Mennyi maradt meg az eredeti designból? Még mindig az indián vadász Talont alakítjuk, aki három különbözõ idegen faj ellen harcol? HH: Az amerikai õslakos harca az idegenek ellen még mindig a játék magja. De a sztori és annak folyása teljességgel megváltozott.
GS: Tudtok adni egy kis ízelítõt a Prey történetébõl? HH: Pillanatnyilag nem fedhetünk fel túl sokat ezzel kapcsolatban, mivel a játékosokra akarjuk hagyni a történet felgöngyölítését. A fõhõs Tommy, egy ex-ranger a hadseregbõl, aki visszatér a Cherokee rezervátumba, Oklahomába, hogy a feleségével éljen. A nõ az egyetlen, aki népe hagyatékához köti, melyet elutasít. A történet elõrehaladtával idegenek elrabolnak kisebb csoportnyi embereket, Tommy-val, nagyapjával és kedvesével egyetemben. Tommy gyakorlatilag napjaink Ramboja.
GS: Akkor mesélj a világról. Hol hentelhetünk? A Földön a jövõben, másik bolygón, esetleg egyéb helyszin(ek)en? Zárt tereken, nyílt terepen, mindenhol? HH: A Tommy által felfedezett "gömb" egy élõlény, mely Texas állam nagyságával nagyjából megegyezik. Gyakorlatilag ebebn az élõ organizmusban folyik a játék, melyet átszõnek az épületek, emberek, egyszóval minden, amit ez a lény felfalt. Vándorolhatsz ûrhajóban, szûk folyosókban, stb.
GS: Milyen terveitek vannak a játékmenetre? Csapatalapú küldetések? Lopakodás? Közelharc? Vezethetõ jármûvek? HH: Rengeteg új fícsöre van a Prey-nek, melyhez most kevés itt a hely, hogy kifejtsünk. A legutolsó dolog amit akartunk, az az egyenes folyosókon lévõ lövöldözés. Szóval a célünk az volt, hogy egyedi szituációkat teremtsünk, ezekbe beletartozik a falakon való járás, testen kívüli utazás, vagy légpárnás jármûvek.
GS: Multiplayer? Módok, fícsörök? HH: Fõként a szingli élvezetekre koncentrálunk, természetesen lesz multiplayer mód is.
GS: Mit tudsz elmondani a Doom 3 technolodzsirõl, amivel dolgoztok? HH: A Doom 3 technológia nagyon magasra tette számunkra a lécet. Ennek segítségével az eredeti Prey-hez hasonlóan a portálok kiemelt szerepet kapnak a játékban. Legegyszerûbb esetben egyik helyrõl a másikba nyílik két portál. Egyébként teljesen dinamikusak, vagyis bárhová elhelyezheted õket, mozgó tárgyakra. Van fizikai jellemzõjük, különbözõ gravitációjú helyeket köthetnek össze. Lehetnek szimpla hasadékok a térben, ahonnan küblicicák özönlenek, de megjelenhetnek apró eltérések formájában a pályán, melyeketa játékos nem vesz rögtön észre.
A videó alapján nálam stabil helye van a játéknak a várólistámon. Szerintem túl sokszor vannak a Doom 3-hoz hasonló helyszínek, pedig világos színekkel megspékelve, nagyobb tereken jobban néz ki...
Szomorú, hogy minduntalan sikereket lehet elérni ilyen idegenes-mutánsos-szörnyes-rovaros szarságokkal, megspékelve a videotékás '80-as évek B kategóriás sci-fi-inek hangulattával...mikor lesz már vége ennek a hájpnak? Én már az ilyeneket meg se nézem, mégha ultragyors és vérprofi új grafikusmotoros is valami...én már csak emberszereplõs, valós környezetben, valós földrajzi helyeken játszódó játékokra vágyom...hová tûntek a történelmi témájú játékok??? (csak az RTS-ekben találkozni ilyesmivel manapság...)
Nagyon remélem, hogy a Duke Nukem Forever-bõl végül nem az lesz, mint ami ebbõl lett...
Most egy fps-t mibõl csináljon szerncsétlen programozó?Vagy sci-fi,vagy kommandós,vagy háborús. Neked a sci-fi nem tetszik,másnak a 2. világháborús,meg vietnámi unalmas már.Ez van. Szerintem viszont nagyon kellemes lehet ez a game,persze nekem nincs elegem ebbõl a témából...
Bocsánat, módosítok: a 2.VH-s és Vietnámos témákat is unom... :) Mintha a történelem csak XX. századból állna... Bazz micsoda jó kis akció-FPS-eket lehetne csinálni ókori, középkori, újkori témákból!
...ja, és ne érts félre, nem a Sci-Fi-t unom, és nem a Sci-Fi nem tetszik, nagyon is szeretem a Sci-fi-t!!! ...de nem ezt a gagyi sci-fit, amit erõltetnek már jóideje...ez nem Sci-Fi, hisz az némi tudományos jelleggel is kéne, hogy bírjon...szóval Sci itt nincs, csak Fi...de az is roppant fantáziátlan...
ezt most nem szedem le, de mi is ez? ami a gametrailers.com-on van? mert az nagggoy üttõs:) úgy néz ki, hogy hamarosan, még ebben az évben megjelenik. vagy mégsem?
Ez egy nagyon nagy játék lesz, túlszárnyalja majd a Doom 3-at is! A legjobb rész benne az, amikor a Graviti road-on mászkálhatsz! Bámulatos grafika, sztori és gravitáció! Alig várom! ..persze a gép ami kell majd hozzá...
A Doom 3 -nál jobb lesz akkor egy korrekt kis Hentelõs fps-t kapunk.
DE AKKOR IS CSAK EGY HENTELÕS FPS..!!!
No a készítõk ígérnek mindenféle misztikus sztorit az sokat dobhat a dolgon, de ígértek a doom 3-hoz is még se lett semmi a sztoriból ott se, bár a feeling az ott volt legalább.
ÁLJ!!!!!!! ez nem doom3 prey és a doom3 két kül. világ két kül. játék ne hasonlitgassukmár melyik a jobb doom3 királyvolt prey király lesz. Domm3hoz annyi köze van hogy azt az motor dübörög alatta.
Nemtudom, lehet hogy csak én vagyok vele így, de utálom, hogyha fél órán át kell hallgatni a pofázását egy NPC-nek, jó- jó, nem csak abból áll egy jó sztori, de én inkább azokat a játékokat komálom, amikor megvan adva egy Objective (vagy kettõ) és menni kell a fejed után, keresi a vezérlõszobát, és közben írtani a népet gondolokodás nélkül -avagy "elõször lõsz, utánna kérdesz" módszer. Persze az se jó, hogy azt se tudod, hogy most miért ölöd a népet. Szerintem a Doom 3 sztorijával semmi gond nincs! Aki nemtud angolul az is rájön, hogy a lényege a játéknak az, hogy elhagyd a marsot, de elõbb végezz a gonosszal :)
(VE) A PC Format legújabb számában egy friss preview található a remeknek ígérkezõ Preybõl. A szerkesztõk heves egyetértéssel dicsérték a látott játékot és már most meglehetõsen csiszoltnak találták, ennek ellenére a készítõk becslése szerint még további 9 hónapnyi munka áll elõttük a befejezésig.