A Prey c. játékról 1996 környékén hallhattunk elõször. A nagy ígérgetési kampány után kellett eszmélnie a fejlesztõknek, hogy amit szeretnének, az nem megvalósítható, így jegelni kellett a tervet. Késõbb a Doom 3 motor felbukkanása adott okot és lehetõséget a projekt feltámasztására. Megfogták a már bizonyított endzsimet és a Human head Studios (Rune fejlesztõi) kezébe adták. A játék elsõ, demo változatáról a PCGAMER szerkesztõi számoltak be. Köszönjük max-painnek, hogy átadta a Cherokee bibliát!
Hõsünk a Cherokee indián törzs megbeszült leszármazottjaként tengeti napjait. A helyi - amerikai - rezervátumban élõ Tommy mindennél jobban szeretne kereket oldani a védett területrõl, ám nagyapja mindent megtesz, hogy maradásra bírja nyughatatlan unokáját. Barátnõje sem nagyon tágít, mondván szeretne minél közelebb élni indián õseihez. Jenny egy közeli kis bárban dolgozik, mely véletlenül pont hõsünk nagyapjának tulajdonában van. Egy sötét éjszaka a kilátástalan alagút végén méretes energianyaláb képében feltûnik egy aprócska reményfolt. Más világból származó idegenek érkeznek egy jókora álcázott ûrhajón. Méretes energianyalábbal kettészelik a fogadót, felszántják a rezervátumot, a Föld létét veszélyeztetik és vonósugárral elcsaklizzák Jennyt. Tommy idegességében kedvese után veti magát. Megkezdõdik a hajsza és Tommy mélyen szunnyadó, ám származásánál fogva veleszületett spirituális képességeinek ébredése.
Tommy a hajón ébredve megkezdi kalandos utazását, barátnõje kiszabadítását és a vele járó hentelést, melyre George Broussard szerint ezúttal okot is szolgáltatnak. Ahogy a Duke Nukem elsõként csempészett humoros elemeket a játékba, úgy a Prey esetében elsõként próbálunk mély érzésekkel és szívszaggató fájdalommal teliszõtt FPS játékot készíteni - tette hozzá Broussard. Okot szolgáltatunk arra, hogy a játékosok törõdjenek Jennyvel és a játékban felbukkanó karakterekkel.
A 3DRealms aprólékos kutatómunkát végzett a Cherokee mitológia és más õsi indián törzsek kapcsán. A játékban felvonultatott motívumok hitelesek legyenek. Scott Miller 3DRealms CEO szerint kimerítõ munkát végeztek, mivel vallják, hogy az eredetiség kritikus tényezõ a karakterek hihetõsége és a történetben betöltött szerepek szempontjából.
A hajón szambázva Tommy tanácsokat és képességeket kap a támadásban elhunyt nagyapja szellemétõl. A "spirit walking" képességet használva kiléphetünk testünkbõl, átlibbenhetünk tömör tárgyakon, felderíthetjük a terepet, illetve szellemíjunkat használva molesztálhatjuk a népet. A "death walk" lényegében az állásmentés egyik alternatívája. Kinyúvadásunkat követõ pillanatokban gyorsan meg kell ennünk néhány szellemformában sertepertélõ állatkát, így elég energiát nyerünk a feltámadáshoz. Onnan folytathatjuk utunkat, ahol elgáncsoltak.
A Prey szívében egy erõsen módosított DOOM 3 motor dobog. A szûk, klausztrofóbikus helyiségeket hatalmas és világosabb, barlangszerû területek váltják. A kezdetek kezdetén reklámozott portál technológia is valóra vált. A teleportokat vizslatva láthatjuk a teljesen más építõelemekbõl gazdálkodó desztinációt. Átlépve pedig töltés és egyéb zavaró tényezõk nélkül folytathatjuk utunkat.
Az AI-t sem kívánják elhanyagolni, terveik szerint mindenféle csuda kunsztra lesznek képesek a benyomuló idegenek. A rongybaba fizika pedig minden eddigi képzeletünket felülmúlja... száguldozhatunk különféle jármûvekkel, ugyanakkor a falakon mászkálva kiprószálhatjuk az idegenek által kedvelt járható falakat, létrákat ugyanis nem tudtak elcsóringálni az emberektõl.
A Prey megjelenése - hu, há - 2005 végére várható.
A PCGAMER-es jánykák láthatták 20 perc erejéig a Duke Nukem Forever-t is mozgás közben. Frenetikus, "Kill'em all let God sort them out" jellegû kurjongatások és az idei E3-tól távolmaradó, de a tizedik Duke Nukem évfordulóra megjelenõ játékkal lesz dolgunk...
"Emlékeztek még a 3DRealms csapatára? Nos, még valamikor a kilencvenes években jelentették be, hogy készül Prey címû játékuk, melyrõl egyszer elterjesztették, hogy mégse lesz. Néhány hete pletyka szinten elõkerült, sokan úgy vélték, hogy az idei E3-on kint is lesz. Ja igen, Doom 3 engine powa, vagyis szûk helyeken, kevés enemi, meg ilyenek. De azért állatul néz ki :) " -Gamestar