Amugy mas is megcsinalti a kis sezis jelenetet a Laughing Beauty-val az agyban?
Na akkor leírnám magam is a gondolataimat a játékkal kapcsolatban így a befejezés után pár nappal, 2. végigjátszás közepette. Tisztán csak pontokba szedve mi tettszett illetve mi az amiben csalódnom kellett (sajnos):
Ami bejött:
A grafika rendkívûl jó lett és most itt nem is a felbontásra, textúrákra (mert az van, hogy csak szimplán jól fest de semmi kiemelekedõ), hanem a desginra gondolok. Ezenkivûl jó látni, hogy semmilyen vsync illetve framerate problémát sem ismer a stuff. A karakter animációkat is lecserélték, mocapolva van szinte minden és ragdollt is alkalmaztak.
Új mozgások, lásd gugolva járás, az ellenfél freeze-elése után motozási lehetõség, földrekényszerítés pl.
A helyszínek amik változatosságában ez a rész lett a legerõsebb. Gyakorlatilag akik az elõzõ 3 rész helyszineit szerették el lesznek kényeztetve nem beszélve új, a sorozat történelmében eddig nem nagyon látott megoldásokkal.
Rajongók seggének esetenkénti fényesrenyalása, a temérdek flashback infónak és easter eggnek köszönhetõen. Játék második felében kifejezetten sok utalás van az elõzõ részekre, ezeket átélni rendkívül kellemes élmény volt.
Az új koncepció egyik alapja (egy másik nem valósult meg sajnos) a fegyver kosztümizáció. Talán több mint 100 fegyver és szinte mindegyik átalakítható vagy módosítható, estenként változóan több-kevesebb lehetõséggel. Élvezet a sok vas közt mazsolázni és fejleszteni. A fegyverekrõl természetesen kissebb ismertetõ is olvasható.
Az álcázás egyszerübb mûködése, immáron nem kell a menüben lépkednünk percenként ha új camo-ra van szükségünk.
MKII-es kisrobot megérkezte a sorozatba, gyakorlatilag teljesen új megoldás ez is a sorozat történetében.
Gekko Metal Gear-ekkel való küzdelem, pazar.
Megszokott Kojimától az átvezetõ animációk döbbenetes minõsége, most ezekre sem lehet panasz. Természetsen ugyan ez igaz a szinkronokra is és prsze a hangokra. Játékban ilyen jó hangzást még nem hallottam.
Ami nem jött be:
A rombolhatóság hiánya, ami az egyik alap pillére lett volna a 4. résznek, nem valósult meg. Ennek köszönhetõen nem kapjuk meg azt az élményt amit a 2005-os MGS3 motorral készült teaserben ígértek. Nem bírta a HW sajnos. Persze hozzá kell tennem azért, ügyesen van palástolva ez a dolog.
Az AI elõzõ generációban maradása, mondhatom azt szvsz hozzá sem nyúltak. Én legalábbis semmilyen változást nem érzékelek a korábbi részekhez képest, segghülye a gép.
A BB osztag semmilyensége, minimálisan kidolgozott háttér. Igazság szerint úgy éreztem azért kerültek be a játékba, hogy ne maradjon Bossok nélkül a cím. Mentségükre legyen mondva mint karakterek nagyon jól ki vannak dolgozva, beleillenek a világba a kinézetüket tekintve.
Fõellenségek legyõzésnek casual szintre való lesüllyesztése, óriási csalódás volt ez számomra. Gyakorlatilag kimerül abban szinte mindegyik, hogy lõd szét oszt jó van...Vérgagyi.
Kritikán aluli script rendszer ami a PMC elleni harcot jellemzi. Vannak olyan harcok, hogy nem lehet a lázadókat gyõzelemre vinni. Act1-ben az egyik utcai harcabn pl 4. helikopter és kb. az 100. lelõtt enemy után sem történik semmi. A script alapján mindig abból az utcából jönnek ahol épp nem tartózkodom, egyszerûen nem fogy el az ellen. Ez csak egy példa, sajnos bõvelkedik az ilyenekben a stuff. Elég illúzió romboló, prevgen szint ez is....:S
Sok estben az átvezetõanimácók mellett elveszettenek éreztem az azt követõ gémpléjt. Kojima mintha nem engedte volna a játékos kezébe adni az irányítást.
Átlag 20h játékidõ mindennel együtt. Az elõzõ részek mindig dupláztak. Itt ez nem történt meg.
1. Act szétspoilerezése a trailerekkel, Konami fuck!
A segg, szarás, és egyéb alsó fertályi poénok túlzott erõltetése, abszolut nem ültek számomra.
vonal sem nyerte el a tettszésemet. Sok esetben úgy éreztem, hogy el van poénkodva az egész vagy túl mûvi. Snake Eater messze jobban teljesített számomra. Jóval drámaibb jeleneteket tartalmazott, sokkal komolyabbnak éreztem azt az alkotást. A végsõ katarzis meg úgy elmaradt mint annak a rendje.
Mondhatom ez az elsõ MGS az ahol sajnos nem voltam 100%-ig megelégedve. Persze így is fantasztikus alkotás lett csak tudom milyen állapotban keltem fel az elõzõ részek stáblistáját követõen, közelében sem vagyok annak az érzésnek sajnos.
En meg hozza tennem a eredeti zene vonal totalis kivagasat.... es kb egyetertek veled.
Jaj isten ments, hogy bárkinek is akár a legcsekélyebb mértékig is lelohasszam a hype-ját!!! :D Ez szimplán csak a személyes meglátásom. Van pár dolog ami tettszett de nem írtam le még spoilerben sem mert full meglepi és üt! És persze van mi negatívumként ért de nem jegyeztem meg mert lehet az már valóban az én (esetleges) ízlésficamomat jellemzi. Mindegy, miután végigtoltad, hagyd leülepedni és mindenképp tiszteld meg a topikot rá pár napra egy értékelõvel. Nagyon kíváncsi vagyok mint MGS fan, hogy élted meg a 4. részt (ez mindenkire igaz persze aki ide jár)
Te meg anno volt egy trailer ahol Snake meg az elso Chapter helyszinene dugja a szajaba a pisztolyt.. az itt a veglegesben nem volt ugye? Mert en nem lattam ilyen jelenetet.
Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel a 4. résszel is! Jo mondjuk ha teljesen õszinte akarok lenni,akkor én például a bossfight-okkal nem voltam tul megelégedve,mert könnyû õket megcsinálni és mindig ugyanaz a helyzet ált elõ az összesnél!Persze a kidolgozásuk és a nõi karakterek akiket beszerveztek nagyon jok lettek! Szavatosságára nem lehet panasz a játéknak mert mindig van mit felfedezni benne és rengeteg olyan trükk amit el lehet érni! Rendkívül jol megformált karaktereket csináltak illetve a régieket nagyon jol kidolgozták a mai szinvonalra! Én a játék elsõ részében szinte "beleszerettem" Meryl-be és mikor megtudtam hogy ebben a részben ismét látni fogjuk már ez elég volt ahhoz hogy eldöntsem azt hogy meg lesz nekem ez a játék! A másik meg az hogy az Act 4-ben amikor
visszajutunk az elsõ rész helyszínére és láttam hogy a mostani grafikával milyen jol nézki a helyszín és amikor a REX-et kellett irányítani és azzal megküzdeni a RAY-el az fenomenális volt számomra
Grafikailag szintén azt tudom mondani hogy nagyon sokat foglalkoztak a játék kinézetével és tényleg szép minden(árnyékok,fények,víz stb...) Ahogy te is említetted a rengeteg fegyver választék és azok tuning lehetõségei is nagy ujitás ebben a részben! Videók önmagukért beszélnek,már ugy voltam vele hogy inkább nézem ezeket a videókat mint egy mostani uj akciófilmet! Tehát ha az én szemszögembõl nézem akkor egyedül a Boss-ok könnyûségét látom negatívumként és persze még elviseltem volna pár rossz arcút :D Ezeket leszámítva ha pontozni akarom akkor 10-bõl 9,5-öt adnék neki,de ez csak az én szempontom szerint van így! Nem akarom agyon dicsérni,de akinek PS3-a van és játszott az elõzõ részekkel azért az ne hagyja ki!
Értem, köszi a véleményezést. Megjegyzem a Spoileredben irtak az egyik csúcs pont volt számomra is. Évek óta vártam a bekövetkeztét, a kivitelezése frenetikus volt annak a résznek.
Igen az a rész egy élmény volt számomra is! Az az igazság hogy az elõzõ 3 részben mindegyik boss egyedi volt! Tehát például a 3. részben a Fury,Fear,Pain,End,Sorrow boss-ok más-más stílust képviseltek és külön trükk volt mindegyikhez hogy hogyan végezzen az ember velük,de az elsõ 2 részben is így volt a boss-okkal! Ebben a 4. részben ugy éreztem mintha Kojima kifogyott volna az ötletekbõl hogy hogyan kellene igazán jo és eltérõ stílusú ugyanakkor egyedi boss-okat csinálni!Mert az oké hogy amikor még rajtuk van a cyborg páncél és ahogy kinéznek az rendben van,de amikor levetik a páncélt magukról az szinte ugyanaz mindegyiknél és ugyanazt kell csinálni csak mások a karakterek,tehát semmi kihívás nincs!
az viszont tetszet például amikor az elsõ rész helyszínén azon a folyosón kellett végig menni ahol az elsõ részben a Cyborg Ninja lemészárolta a katonákat és a vérnyomok még mindig ott voltak,meg amikor a helikopteren rosszat álmodott és bedobott egy részletet az elsõ részbõl :D
Vágom. "Ebben a 4. részben ugy éreztem mintha Kojima kifogyott volna az ötletekbõl"
Na ez fogalmazódott meg bennem is nem egyszer mialatt toltam. De nem mertem leírni mert mondom kajak velem van a baj. De más is érzékelte ezt akkor..Igen, ez van és ez a dolog nem is csak a Bossokra igaz szerintem. Mondom, a szituációk, helyszínek, kiáltanak a kreatívabb megoldásokért. (Persze volt egy
ami azért nem volt gyenge. :D Az is egy érdekes dolog, hogy pl. a motion sens mondhatni szinte teljesen kihasználatlan maradt... Na egy szó mint száz részemrõl nagyon vegyes. És ez szar mert eddig ez az érzés a MGS játékok esetében ismeretlen fogalom volt.
Van egy olyan karakter ebben a 4. részben aki szerintem kilóg a sorból és nem illik bele a játékba az a bizonyos Johnny(Akiba),akivel Meryl kavar a játékban! Én arra számítottam legalábbis hogy Meryl és Snake összejönnek tehát ismét egy jo csapatot alkotnak,mert amennyira fontos karakter volt Meryl az elsõ részben,most annyira nem volt képben!Lehet rosszul látom és ha nem így van akkor elnézést kérek mindenkitõl! Viszont hamár volt egy kakuktojás karakter akkor volt egy nagyon jo páros is! Drebin és a majom! :D
Jó mondjuk abban tényleg van valami hogy Akiba fontos szerephez jut a következõ részben/részekben,csak nekem furcsa volt az õ szerepe ebben a részben!Ezt illetve más dolgot leszámítva egy nagyon jo játék lett az MGS4!
de a Patriots BB,Ocelot,Eva és Zero halálával befellegzet
Egyébként Johnny(Akiba) lesz a fõszereplõ a köv részben, szorult helyzetekben klotyót kell keresni sûrgõsen,különben összefossuk magunkat és könnyen ránktalálhatnak. Extra felszerelésként liberót és 20 centis dildókat lehet felszedni különbözõ színekben
Remélem nem gond hogy raktam be képet a Beauty and Beast bossokról de azon belül is a valódi élõ nõi karakterekrõl akikrõl mintázták a boss-okat!Mivel ezek a képek nem szerepelnek a játékban ezért nem raktam spoiler-be õket!
Screaming Mantis - LOVE :D
Crying Wolf
Laughing Octopus
Raging Raven
Nekem Laughing Octopus és Ragin Raven jön be és legkevésbé Screaming Mantis :)
Amúgy azt a hóvihart amit megcsináltak benne az nagyon ott van! Alig lehetett látni valamit!Amikor ráközelítettem Snake arcára látszott rajta hogy meg van fagyva a bajsza!Ja és persze amikor a REX-et kellett irányítani! :D
Big Boss az a csaj ugye. Naked Snake lesz aztan Big Boss.
Nem, szó sincs Big Boss-ról a 3. részben, csak simán Boss. A "Big" az kizárólag Naked Snake privilégiuma :D ,amit asszem a Foxhound alapításakor aggatott magára
Patriots: Big Boss,Major Zero,Eva,Ocelot,Para-Medic,Sigint
P. Legacy: amcsi elnökök összeharácsolt kincsei innen onnan(National Treasure filmek? :D )
Raiden: nem mindegy honnan származik?,a lényeg hogy kiskorában Solidus kinyírta a szüleit és magához vette,és bedobta a gyerek hadseregbe(amit Solidus hozott létre),mert kivételes tehetség volt
N. Snake-nek 3 klónja volt: Solid és Liquid,de nem voltak tökéletesek,Liquid kapta a domináns géneket,Solid volt igazából a gyengébb ilyen szempontból. A tökéletes klón Solidus volt.
A mentoros dologra nem igazán tudnék válaszolni, gondolom a végletekig tisztelte a Boss-t,mondja is a 3-ban hogy nem mondaná szerelemnek
Azt nemtom pontosan, vmi amcsi,kínai,orosz parti( ja várjunk csak,most ellent mondtam kicsit magamnak,szóval õtõlük származik az a hatalmas vagyon,nem az amcsi elnököktõl ^^,hanem ezen országok vezetõi halmozták fel(mondjuk köztük az amcsik is :D jaj)^^ Késõbb belõlük lett Philosophers,aminek Boss(kiváncsi lennék az igazi nevére^^) apja is tagja volt
ITT is van, érdemes végigböngészni,sokminden tiszta lesz
Köszi megvan az a database nekem is de faxom kiván érted, az is káosz. :D Ilyen novella szerü írásra várok inkább... Database amúgy frankó, pl Raiden volt az 51-es körzetben is, Sunny szintén :D
és ezt hol olvastad? Kizártnak tartom,hogy egy elsõ MGS filmben ne Solid Snake lenne a fõszereplõ, a rajongók meglincselnék a készítõket,legyen az japcsi vagy amcsi :)
És ha ma már úgyis a PS3 fronton idõzünk: hozta a papírformát a Metal Gear Solid 4, sõt, a Solid Snake saga utolsó(?) nagy fejezete túl van az egy millió példányon - csak Európában, alig egy hét leforgása alatt. Hogy az MGS4 a többi régióban milyen teljesítményt nyújt az jelenleg még nem ismert, mindenesetre az európai eredmény kiindulási alapnak több, mint bíztató. wilson"
Vamp-et ki lehet nyírni valahogy mert mikor elfogy az élete újratöltõdik... nehéz rájönni? igaz csak 1x próbáltam...
rakd be a tárgylistába a fecskendõt(syringe),majd amikor kidõlt,kerülj mögé és kapd el,ekkor ki fogja írni milyen gombot kell lenyomni,ha jól emlékszem háromszög,erre Snake beszúrja neki
Nem,elég az egyik ha lefogy. Bal oldali tárgylistában legyen az injekció kiválasztva, jobb oldalon meg vagy semmi,vagy olyan fegyver amivel lehet cqc-t használni,oda van írva
Hát én is megszenvedtem vele mire összejött. Az a dúrva, hogy erre szerintem csak véletlenül jön rá magától az ember, nekem is kellett egy kis gúgle hozzá, de valszeg csak én vagyok a béna.;)))
Ha szólsz Otaconnak vagy Rose-nak már nem emlékszem õ mondja,hogy ugye a nanogépek miatt gyógyul vilámgyorsan Vamp, ezért vmit kéne használni ami elfolytja azokat. Csak egy dolog van a tárgylistádban ami képes erre :D