Na akkor leírnám magam is a gondolataimat a játékkal kapcsolatban így a befejezés után pár nappal, 2. végigjátszás közepette. Tisztán csak pontokba szedve mi tettszett illetve mi az amiben csalódnom kellett (sajnos):
Ami bejött:
A grafika rendkívûl jó lett és most itt nem is a felbontásra, textúrákra (mert az van, hogy csak szimplán jól fest de semmi kiemelekedõ), hanem a desginra gondolok. Ezenkivûl jó látni, hogy semmilyen vsync illetve framerate problémát sem ismer a stuff. A karakter animációkat is lecserélték, mocapolva van szinte minden és ragdollt is alkalmaztak.
Új mozgások, lásd gugolva járás, az ellenfél freeze-elése után motozási lehetõség, földrekényszerítés pl.
A helyszínek amik változatosságában ez a rész lett a legerõsebb. Gyakorlatilag akik az elõzõ 3 rész helyszineit szerették el lesznek kényeztetve nem beszélve új, a sorozat történelmében eddig nem nagyon látott megoldásokkal.
Rajongók seggének esetenkénti fényesrenyalása, a temérdek flashback infónak és easter eggnek köszönhetõen. Játék második felében kifejezetten sok utalás van az elõzõ részekre, ezeket átélni rendkívül kellemes élmény volt.
Az új koncepció egyik alapja (egy másik nem valósult meg sajnos) a fegyver kosztümizáció. Talán több mint 100 fegyver és szinte mindegyik átalakítható vagy módosítható, estenként változóan több-kevesebb lehetõséggel. Élvezet a sok vas közt mazsolázni és fejleszteni. A fegyverekrõl természetesen kissebb ismertetõ is olvasható.
Az álcázás egyszerübb mûködése, immáron nem kell a menüben lépkednünk percenként ha új camo-ra van szükségünk.
MKII-es kisrobot megérkezte a sorozatba, gyakorlatilag teljesen új megoldás ez is a sorozat történetében.
Gekko Metal Gear-ekkel való küzdelem, pazar.
Megszokott Kojimától az átvezetõ animációk döbbenetes minõsége, most ezekre sem lehet panasz. Természetsen ugyan ez igaz a szinkronokra is és prsze a hangokra. Játékban ilyen jó hangzást még nem hallottam.
Ami nem jött be:
A rombolhatóság hiánya, ami az egyik alap pillére lett volna a 4. résznek, nem valósult meg. Ennek köszönhetõen nem kapjuk meg azt az élményt amit a 2005-os MGS3 motorral készült teaserben ígértek. Nem bírta a HW sajnos. Persze hozzá kell tennem azért, ügyesen van palástolva ez a dolog.
Az AI elõzõ generációban maradása, mondhatom azt szvsz hozzá sem nyúltak. Én legalábbis semmilyen változást nem érzékelek a korábbi részekhez képest, segghülye a gép.
A BB osztag semmilyensége, minimálisan kidolgozott háttér. Igazság szerint úgy éreztem azért kerültek be a játékba, hogy ne maradjon Bossok nélkül a cím. Mentségükre legyen mondva mint karakterek nagyon jól ki vannak dolgozva, beleillenek a világba a kinézetüket tekintve.
Fõellenségek legyõzésnek casual szintre való lesüllyesztése, óriási csalódás volt ez számomra. Gyakorlatilag kimerül abban szinte mindegyik, hogy lõd szét oszt jó van...Vérgagyi.
Kritikán aluli script rendszer ami a PMC elleni harcot jellemzi. Vannak olyan harcok, hogy nem lehet a lázadókat gyõzelemre vinni. Act1-ben az egyik utcai harcabn pl 4. helikopter és kb. az 100. lelõtt enemy után sem történik semmi. A script alapján mindig abból az utcából jönnek ahol épp nem tartózkodom, egyszerûen nem fogy el az ellen. Ez csak egy példa, sajnos bõvelkedik az ilyenekben a stuff. Elég illúzió romboló, prevgen szint ez is....:S
Sok estben az átvezetõanimácók mellett elveszettenek éreztem az azt követõ gémpléjt. Kojima mintha nem engedte volna a játékos kezébe adni az irányítást.
Átlag 20h játékidõ mindennel együtt. Az elõzõ részek mindig dupláztak. Itt ez nem történt meg.
1. Act szétspoilerezése a trailerekkel, Konami fuck!
A segg, szarás, és egyéb alsó fertályi poénok túlzott erõltetése, abszolut nem ültek számomra.
vonal sem nyerte el a tettszésemet. Sok esetben úgy éreztem, hogy el van poénkodva az egész vagy túl mûvi. Snake Eater messze jobban teljesített számomra. Jóval drámaibb jeleneteket tartalmazott, sokkal komolyabbnak éreztem azt az alkotást. A végsõ katarzis meg úgy elmaradt mint annak a rendje.
Mondhatom ez az elsõ MGS az ahol sajnos nem voltam 100%-ig megelégedve. Persze így is fantasztikus alkotás lett csak tudom milyen állapotban keltem fel az elõzõ részek stáblistáját követõen, közelében sem vagyok annak az érzésnek sajnos.