Nincs.
Anno a 4.32-höz készült 2014 őszére készült el, volt pár kisebb frissítése, de 2015 végén meg jött a 4.33. Akkor jöttem rá, hogy nincs az az isten, hogy ez frissíthető legyen.
De sok mindent, amit megcsináltam, azt lekövette a BMS4 fejlesztése. Picit jobbak már a battalionok, az IR rakéták nem félistenek, még az AIM-9X is hazavágható flare-rel, stb.
A 4.34-hez még egy nagyon limitált dolgon kezdtem el dolgozni, de azt se fejeztem be.
Ha 4.38-hoz, ha lesz bármi, akkor kb. OOB és kis DB változtatás lenne benne, semmi komoly.
A régiben iszonyatosan durván átszabtam a DB-t, vagy 3-szor több battalion volt benne, hogy jobban legyen modellezve a szovjet mintájú csapatlégvédelem.
Bocs, hogy itt kérdezem meg, de a "Korea '80s Theater" milyen állapotban van jelenleg? Nincs frissítve az új kiadások alá? Vagy csak én nem látok valamit a fórumon?
A Mig-29-es anynira készül, hogy az lesz a következő gép amelyik külön avionikát fog kapni és repülhető lesz a BMS-ben mint az F15.
uj kabin és uj külső 3d-vel.
Néha egy kicsit olyan érzésem van mintha egymást másolnák a DCS-vel, mert a DCS is megkapta az F15E-t a BMS-be is F15-ös készült, most a DCS-ben is a mig-29 es lesz az uj high fidelity modul , a BMS-ben is. A Tomcat is készülöben van .
Persze mivel ezek a kedvenc tipusok igy érthető, csak fura .
A 4.38-ban több új gép is új 3D modellt kap. Lehet, hogy nem az első kiadásában, hanem Ux-ben, de kapni fog. A Szu-27/30 család, készül a Szu-17/22 is. MiG-29 nemtom készül-e. MiG-15/17/19-et mintha megcsinálta volna Radium.
Fighterbomber Telegram csatorna, ma reggeli posztja megvan? Persze lehet, hogy ez minden, ami azt jelenti, hogy ez szinte semmi, de azért civil szemszögből nézve húha :D Utoljára szerkesztette: Hiuuz, 2024.07.02. 19:03:18
most a táj mesh a prioritás majd ha az már fix akkor lehet nekiállni a többinek , hogy mi legyen rajta.
Egyébkénr attol, hogy a régi maradt még nemjelenti azt, hogy nem modositottak rajta, hogy ez a 255 object ne kisebb területre legyen érvényes mint a mostaniban vagy, hogy több ilyen egységek kezeljen.
Igy máris lehet az épületek sürüségét növelni anélkül, hogy a régi szabályok sérülnének.
The old process still applies: 255 objects per objectives maximum…
Mostly hand placed…
Hobbyprojectnél, főleg amelyik ennyire minőség-orientált, mint a BMS csapat, minden roadmap felesleges. Azt leírhatják, hogy min dolgoznak, de hogy abból mi és mikorra lesz kész, azt lehetetlen megtervezni ennyire előre (ahogy ezt az összes korábbi patchnél láttuk is).
Egy szólás-mondás az iparból.
"Az ütemterv azért van, hogy legyen mit karbantartani."
:)
Főleg annak fényében, hogy tavaly év végére tervezték az NT kiadását és ,hogy az U3 lesz az utolso patch elötte.Azóta volt 3 kisebb javitás ,meg most az U4 és akkor még kb min 3 patchre vagyunk az NT-tól. ez annak fényébe, hogy I-Hawk irta, hogy már van egy játszaható kampány az NT-vel eléggé szomorú.
tudom, hogy bármi közbe jöhet és nemlehet megjósolni semmit pontosan, de akkor ez elég nagy csúszás ahhoz képest amit eredetileg terveztek. Márha van ütemterv. Pedig Seifer szerint van .
Megnéztem a newslettereket
Az U2-U3 megjelenésre azt irta, hogy az U3 egy nagy mérföldkö lesz nagyobb változást csináltak mint a 4.36 és a 4.37 között volt.
A megjelenéskor az U3 csak 1-2 honapot csuszott a tervezethez képest , az is ahogy irták az árviznek és a PC-k hibái miatt történt leállás miatt.
U3-U4
Eredetileg ez nem is volt tervben mert a 4.38 jött volna. DE egyelöre ez nagyobb változást hozott mint az U3 ahhoz képest, hogy ez is csak egy kis javitás.
A legutolso márciusi hirlevélben még nem volt emlités sem arról, hogy rosszul állna a fejlesztés a 4.38asnak és halasztani kellene és egy plusz U5 ös javitást terveznek.
ugyhogy változtattak az eredeti terven , hogy mi legyen még benne az NT-ben első körben vagy valami olyan amit elöre nem láttak vagy nem mondták, mert azokbol az infokbol amiket eddig hallottunk, a 4.38-as már játszható müködöképes.
I still have to write a roadmap for the next version, but in my head I see it at least like:
a very quick hotfix for U4 (1-2 months), probably another bigger release U5 and then NT. But this all depends on NT progress.
Seifer
Finally, it is out…
I guess now everyone understands the amount of work that was put behind this “minor” update. As some people already realized, U4 is a major release disguised as a minor one. Some cool features:
Link16 (the star!);
OpenXR and AR;
More F15 avionics;
PBR2 and dynamic texture loading
Protofication of acdata (this was huge, huge, huge, even though users will not notice it);
More AI fixes and improved ATC behavior;
Tons of new models;
tons of bugfixes and more cpu optimizations.
So, what now?
As usual, after a release, we pay attention to reports to see what needs to be fixed. Very likely some stuff is broken and we intend to address them very quickly with a minor (really minor) release/hotfix. But other than that, what is the next step?
Consolidate. Time for code cleanup, finish what was left pending for this release and pave the way for more cool stuff. And that is exactly what we are going to do now.
4.38 (aka NT) is advancing. Codewise, it is mostly working, although it lacks proper testing and polishing which we expect to address more in this cycle. A big part of 4.38 code was ported to U4 (PBR v2 and dynamic texture loading). Unfortunately, porting NT to 4.37 is not possible without redoing the whole database, so we dropped this migration (@I-Hawk can probably tell more about this).
The biggest problem we have regarding NT is data: the whole data has to be converted to NT format and this is a helluva work. We have people working on it, day and night. But, it will take time. Features and objectives have to be placed and campaigns have to be reworked. My understanding is that we already have one campaign working for 4.38, but @MaxWaldorf can probably tell much better about this.
Since there is still some ground to walk until NT is finished, some of us will keep working on 4.37 in parallel, although in lower priority now. Expect a small release to fix/cleanup stuff in 4.37 and then, we reevaluate the status of 4.38 to decide if we do another “bigger minor” release or move completely to 4.38. Rest assured though: all work that will be put in 4.37 will also be in 4.38 (as is already currently happening).
In the name of the BMS team, thank you all for your wonderful support, be it testing, playing, recording videos, doing reviews, criticizing (politely) and participating in this amazing community. This is our dream: a sim where we rule and money does not dictate what we do. And we will keep it flying as far as we can
Az egyik manualban van egy új rész arról, hogy az ATO számára egy új layert vezettek be, a kokcázatértékelést. Nem igazán világos számomra, hogy az a rész miről szól. Mert mintha kifejtené, hogy ez folyamatosan fut a háttérben, de ha jól értem, akkor csak az elmentett fájlokól olvasható ki ez? Az UI-n semmiféle kijelzést és beállítást nem láttam erről. Vagy ez csak a fejlesztőknek szóló rész lenne, az átlag játékosnak elég, ha csak tud róla?
Mindenesetre jó látni, hogy az ATO is fejlődik. Főleg annak fényében, hogy a modern eszközök milyen veszélyesek tudnak lenni, ha az ATO hülyén tervez útvonalat.
én tegnap este a video megjelenése után ráprobáltam a beépitett updaterre, de akkor még nem talált frissitést, de a launchert lefrissitette.
Majd reggel ráinditottam az updatert és minden gond nélkül fel tette .
Este már láttam , hogy kiadták ,de már késő volt ,hogy megvárjam a telepitést igy hagytam reggelig.
Amugy biztos, hogy le lehetett terhelve, mert a videot is több ezren nézték meg az elso orában is.
A Video meg zeniális lett, hihetetlen, hogy mennyi pluszt ad a grafikához csak a textura miatt, és ez még nem is a teljes . ahogy a videoban látszik ha jol láttam akkor szu27 kabin is érkezik majd és az F/A-18E. az első mivel Radium elég sokat foglalkozott a külső modellel és qawa meg elkezdte a kabint igy nagyon valószinu ez a kombinácio.
Az F18ast meg elég sokan modolják a Maffia csapatban.
A kabintető nagyon tetszik most már tényleg üveg hatása van és az utánégető is jo hogy sokkal átlátszobb .
Nekem konkrétan megállt a beépített updater. Éjfélkor bekapcsolva hagytam a gépet és reggel felkelve állt, majd elindult és befejezte. Majd el is indítom izibe. :)
Én nekem már túl komplikált más mód, örülök, hogy van ez az installer.
Meg amúgy egy teszt exe volt nálam. A Militavia csatornárra készült videó során derült ki, hogy a MIG-25 és egyes alapvetően MI-nek szánt géppel nem lehetett felszállni, ezt javították benne és teszteltem. Amúgy megdöbbentően pontos az MiG-25 repmodellje. 3-4% pontosságon beül hozta azt, ami források szerinti sebesség és magasság profilja.
Nekem éjjel 3.5 óra alatt ment fel, nem tudom, hogy mennyire leterheltek a szervereik most, de a torrentes -hagyományos- install percek alatt meglett volna (installeren nem klikkelhető a cancel gomb, manuálisan megszakítani nem akartam, szal én végigvártam, de így utólag nézve hiba volt az installert használni).
DE a teljesség igénye nélkül:
-dinamikus árnyékok és fények
-lámpaoszlopok a reptéren
- fák
-3d kabin
-VR
- uj grafmotor csere már 2x (dx6->dx9 és dx9->dx11)
-uj model tipus és fejlesztoi pluginek
A 4.38 ban meg a PBR és az uj táj
Menjünk sorba, mert megint kitaláltál egy történetet, a valóság meg...
A fények már az FF4-ben megjelentek minimál szinten, ez 2007 januárja volt, a vizsgaidőszakom legvégén. Elég jól bevésődött emlék. Az FF5-nél az előnézet videóm megmutatta 2008 végén, hogy vannak dinamikus fények. Akkor lett a flare-nak és a repcsi futólámpának és robbanásoknak fénye, de csak az objektumok tükörzték vissza, semmi más. Tehát te itt nem jósoltál te meg semmit.
A lámpaoszlop volt OF-ben, tehát az se lehetetlen. Az, hogy fénye legyen az is csak elhatározás kérdése lett volna az FF szériában onnantól fogva, hogy fényforrás volt objektumhoz rendelhető. Csak ezt még DB edittel sem csinálták meg. A BMS-nél soha nem volt kérdés, mert eleve DX9 (és talán már most is azon túl van) már 2011 óta.
Fák? Még mielőtt a legelső változat megjelent a BMS-ben, akkor is mindenki tudta, hogy csak shaderesen lehet, mert ezt adja ki az erőforrás.
Még a saját MOD-omban is volt olyan, hogy egyes objektumokhoz hozzáadtak 3D-s fákat, az FPS be is zuhant tőle a béka segge alá az árnyékokkal. Ezért is nem volt alap változatában integrált, hanem MOD volt a MOD-on belül.
3D kabin az OF-ben is volt. Tegyem be róla a repszimtöris cikkben levő képet...? Tessék, OF 4.7.
Tudtuk, hogy lehetséges, a kérdéses az ára volt FPS-ben és az, hogy lesz-e benne valódi fényforrás. Az is lett. A OF kódja támogatta a 6 DOF-is Track IR-t is.
A VR-ra sem mondta senki, hogy lehetetlen, hanem hogy ÉVEKBE fog telni.
Annyiba telt és most sincs még lekerekítve talán nem is támogat "mindent", de ezt nem tudom, nem olvastam el a manual ezen részét.
Mivel nincs VR-om, ezért nem tudom, hogy mennyire működik.
A grafmotor upgradra se mondta senki, hogy lehetetlen, hiszen a BMS4.32 megmutatta, hogy DX6-ról DX9-re váltottak.
Elég komoly volt. Az új terrain engine volt az, ahol komoly megfontolás lett volna, hogy min alapuljon, aztán kiderült, hogy van kvázi ingyé licenszelhető megoldás. De így is mennyi ideje dolgoznak ezen? Valami 4 éve? Vagy már 5?
Az új model alatt nem tudom mit értesz, és pluginre se mondta senki soha, hogy nem lehet.
Amikor már lassan vagy 5-6 éve nem jó az LE és a Tacedit sem. (Ha még emlékszik bárki ezekre...) Beépített Editor van.
A PBR kapcsán meg csak kérdeztem, soha senki nem mondta itt, hogy nem lesz. Ezt is te találtad ki.
Az viszont lesz, hogy csak azon gépeknél fogod látni hatást, amik új skint is kapnak.
Ez első körben kb. az F-16 és talán az F-15C lesz.
Valahol nagyon unalmassá vált azt, hogy n+1-szerre előadod az "én megmondtam" dumát, amikor igazából soha nem mondtál meg semmit.
Igazából azt sem értem, hogy mi a búbánatot akarsz folyamatosan bizonyítani ezzel a visszatérő motívummal... Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.05.31. 20:47:39
PC-s programról beszélünk, nagyon kevés dolog van amit ne lehetne megoldani,
Pontosan ez az amire rá szerettem volna világitani minden egyes alkalommal, amire csak a kifogások jöttek, hogy miért nem .
Miközben én egyszer sem azt mondtam, hogy meg kell csinálniuk mert én azt mondtam és ugy ahogy én akarom.
Csak azt hogy meg lehet oldani és példákat is emlitettem minden alkalommal.
Mert nem mindenki ismer mindent ,mindenkinek más más ötletei vannak ,amire más nem gondol vagy nem ugy és egy nehéz feladat megoldhatová válik , ha egy másik modszert is megismer valaki. Ezért is hiányoltam oly sokszor, hogy legyen valami wishlist vagy ötletbazár amiket beirhat az ember, mint jo lenne ha dolgokat.
Miközben az elmult időszakban mástol egyetlen egy olyan dolgot nem hallottam javaslatként ami változtatást szivesen látna .
ÉS rajtad kivül ugy kaptam a kritizálásokat, hogy molni a többségéről azt sem tudta, hogy eszik e vagy isszák, de mivel Ő nem tudja ezért nem megoldhato,nem fontos és minek.A legszebb ,hogy még azt sem tisztázza le ,hogy más esetleg hogyan gondloja, hanem probálja kitalálni azt amirol nem tudja mi az és ezért lesz hulyeség amit a másik akar..
Te legalább vetted a fáradtságot és ugy válaszoltál, hogy legalább részletekben hozzáadtál a dolgokhoz, hogy megismerje más is, hogy mik azok a dolgok amik ahhoz kellenek , hogy megvalosulhasson és nem csak a puszta tagadás.
Molni csak a mantrájával jön az adatbázissal már vagy 15 éve. ezt tudja ismételni. mindent ide vezet vissza mindegy miről van szo a végén ott lyukad ki.
@molni
Nem az a gáz, ha valaki vissza akarja fejteni a jelenlegi UI-t, a bonyodalmak akkor kezdődnek, ha meg akarja változtatni, ha alapvetően más menüpontokat, működést, satöbbit akar beleprogramozni a mostani helyett. Egy másik skint rádobni, de alapvetően ugyanaz a tudású UI maradna, az nem nagy trúváj, a különböző térkép pekidzsek eddig is átalakították a főmenüt. De ennél jobban eddig nem nyúltak bele.
@repvez
PC-s programról beszélünk, nagyon kevés dolog van amit ne lehetne megoldani, a kérdés, hogy van-e hozzá dokumentáció, van-e rá ember és rá akarják-e szánni az időt más munka helyett. Amikor ezekről beszéltünk 5 évvel ezelőtt, akkor kevés programozójuk volt, és elmondták, hogy másra akarják fordítani az időt.
Visszakerestem, 2019 közepén e-maileztem I-Hawkkal a clodos truesky miatt, mert nem ismerték még előtte, de 100 dodóért indie stúdióknak eléggé megérné nekik is, és én közvetítettem közte meg a mi programozóink közt, mert a truesky dokumentációja is egy kalap fos és volt pár kérdése a működéséről (nem tudom, hogy végül truesky lesz-e BMS-ben). Most vagyunk 2024-ben és még mindig dolgoznak a térképen. Hobbi projectnél külsősként qrvára nem fogod megmondani, hogy mire LENNE idejük és mit KELLENE megcsinálniuk, mert a nap végén úgyis az van amit ők akarnak. Aztán ha valamelyik tipp bejön, egy másik meg nem, az nem változtat semmin. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2024.05.31. 19:44:53
Egyáltalán nem tudom jobban, csak arral probáltam szarkasztikus modon rávilágitani, hogy amikor valamit felvetettem, hogy ezt és ezt már meg lehetne oldani mert van rá lehetőség, példa, szoftver , akkor mindig megkaptam, hogy ezt ezért és azért nem lehet megcsinálni a falconba, mert csak, mert régi a grafmotor, mert nem hiányzik senkinek csak nekem, meg különben is van még más fontosabb is.
Aztán kis ido elteltével mindig csak megjelentek azok a dolgok a játékban amiket én emlitettem annak ellenére , hogy azt lett mondva, hogy az lehetetlen vagy nagyon nagy melo.
Ha nem lenne ilyen fos az SG forum keresője és elég időt is szánnék rá akkor be is tudnám ide illeszteni hogy szembesiteni lehessen az akkor elhangzotakat.
DE a teljesség igénye nélkül:
-dinamikus árnyékok és fények
-lámpaoszlopok a reptéren
- fák
-3d kabin
-VR
- uj grafmotor csere már 2x (dx6->dx9 és dx9->dx11)
-uj model tipus és fejlesztoi pluginek
A 4.38 ban meg a PBR és az uj táj Utoljára szerkesztette: repvez, 2024.05.31. 19:04:19
Nem vagyok benne biztos, hogy ő mondta (lehet, hogy Seifer vagy MaxWaldorf volt), de igen, volt ilyen komment, de nagyon nem mostanában, lehet, hogy már vagy 3-4 éve.
Hogy az UI messze több, mint grafika és a kód archaikussága miatt, amikor elkezdték visszafejteni, hogy mi van, agyfaszt kaptak, mert inkrementálisan alig fejleszthető, lényegében majdnem újra kell alkotni, ha valami radikálisan mást akar az ember. Ezért tartott eddig gondolom én. Lehetséges, hogy az új graf engine önmagában is új camp. feautreoket hoz, ami miatt azt mondták, hogy most már maga az UI a gátja a fejlődésnek = cseréljük le. De ezt én nem tudhatom, de egy meglevő rendszer hackelésével, ha az ember elmegy a falig, akkor nincs más megoldás...
Amúgy kora ellenére a fligth / package léterhozása olyan intelligens, amit a DCS csak szeretne egyszer, ha lenne benne. Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.05.31. 18:50:20
Asszem I-Hawk mondta, hogy UI-t sokan csak amolyan fedőlapnak nézik, amiben "csak elindítod" a játékot, és semeddig nem tart lecserélni, de programozásilag MINDEN ahhoz van csatolva, a mission buildertől kezdve a júzer beállításokig, rendszerbeállításokig, minden. Ezért nem szánnak rá annyi időt, hogy azt átszabják, mert ugyanazt az időt a program fejlesztésére is eltölthetik. Ráadásul, ha nincs source code normális (!) dokumentációval együtt, akkor nem is lehet benne biztos, hogy minek mire lehet még hatása, mi okozhat fagyást vagy csak szimpla bugokat.
Az, hogy 2024-2025-re mégis átkalapálták (reméljük bugok nélkül), csak annyit jelent, hogy mostanra találtak valakit, aki ezzel foglalkozott.
Hurrá.
Repvez meg jöhet énmegmondtamozni, mert ő nyilván jobban tudja.
1. Le kéne állni a személyeskedő marhaságokkal. Főleg, hogy én nem is mondtam.
2. Évekkel ezelőtt is publikus volt, hogy lesz majd újabb UI, csak sokáig tart megcsinálni, de a funkciók miatt lesz majd egy új. Majd. Egyszer. Mert lényegében az egészet kell lecserélni, amit megoldani nem két perc.
3. A 4.36 vagy a 4.37 óta van az, hogy full screenben mehet az UI 16:9-ben is, korábban még az sem ment. Tehát korábban is volt kódos fejlesztése annak.
egyébként ahogy kivettem a válaszokbol, már az uj UI van használva a 4.37ben és ezért nem akarják , hogy visszatérjenek a rtégebbire amit a Seifer tanácsolt. ÉS az U4el gondolom ezt a lehetőséget is kiveszik és a hozzá tartozo dolgokat kigyomlálják ezért lesz vége.
ÉS nem biztos hogy az u4esben jönne egy teljesen más UI csak a mostani javitott verzioja.
Akkor még egy elem amire "valaki" azt mondta, hogy nem lehet megváltoztatni mert az hard code az exébe és senki nem tudja, hogy hova van összekötve mire hogy reagálna, aztán láss csodát mégis meg lehet .
The old UI is living its last days and we don’t want people to use it anymore because some new features will remain untested… Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.05.30. 08:30:29
Az AI-val csak óvatosan, szerintem gyorsabban fognak itt történni a dolgok, mint gondolnánk. Nem, nem a szkájnetre gondolok, hanem a felhasználási területek gyors növekedésére :)
Amúgy meg még mindig ott tartunk, hogy ha ezt a repszimet akár 5 dollárból meg lehetne csinálni, mégis ki játszana vele pár száz 1-2 ezer emberen kívül? Hmm. Habár az már elég lenne egy szombat esti pár órás kikapcsolódásra :D
Erre tökéletes lenne. Mert azért az nekem is álleejtős, hogy lehet csapatokat deszantolni stb. A taktikai mélység lehetősége nagy, csak az, hogy ezt ember csinálja iszonyúan melós. Egy "AI"-t erre megtanítani meg hát tuti nem egyszerű.
A DCS kampány minőségéről nem beszéltem. Az arról szólt, hogy a "háborús MMO" álomhoz a szárazföldi egységek szimulációs részét is ki kéne dolgozni, ami iszonyatosan nehéz / lehetetlen lenne. Nézd meg, hogy csak egy SzA-75/Sz-75M mennyire komplex és hány üzemmódja volt. Modellezni kéne n+1 dolgot, amiről kb. infó sincs rendesen.
Nagyon nehéz meghaladni az a modellezési szintet csak a SAM-et részére, ami az AI működésével van. Annak finomítása lehet, de hogy arcade szint feletti SAM kezelés legyen már az önmagában elég húzós. És akkor ugye van tüzérség, harcjárművek stb.
Ezt tehát a worload. Ha persze alig Falcon szint feletti ground war lenne az igény és a hangsúly csak a repeszközökön lenne és semmi más nem vezethető, akkor picivel egyszerűbb a helyzet, de ott is elég sok probléma vetődik fel. Mert a mai elvárások mások, és kidolgozni n+1 assettet iszonyatosan sok erőforrás = pénz lenne.
Anno volt az ED ötlete, hogy arcade szintű fix avionikával valami mini MMO szerűséget csinál, amolyan World of valami szerűség, csak a DCS assetekkel.. A trailerét is levették már vagy 5+ éve, ha jól emlékszem és azóta sem említették... Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.04.18. 08:49:30
"Ráadásul a DCS azt is megmutatja, hogy ha még lenne is mögötte DC, akkor is a járművekkel feltöltés problémás lenne.
Egy szót sem szóltam a DCS DC-ről alant, nem értem minek hozod ide."
valahogy elfelejted az amit állitasz és még le is tagadod amikor valaki reagál rá ?!
A DVD-s példát azért hoztam fel, mert mint ahogy az ábra is mutatja, nem vagy képes elvonatkoztatni megint a dolgoktol, nem a dvd-k másolása és nem a 10 év pontossága volt a mondandom lényege, hanem az, hogy egy kellöen távoli idöintervallumban senki se tudja megjosolni azt, hogy mi fog történni később.
Erre csak te vagy képes aki 99,9% os biztonsággal megmondodod mindenrol,hogy mi fog mukodni és mi nem.
Attól, hogy most a WT és társai meg a mobiljátékok tarolnak, nem jelenti azt, hogy ne jönne valaki elö egy olyan ötlettel ami pont ezt a fajta MMO modelhez hasonlo részt viszi sikerre.
CSak megemlités cimén, ha a DCS-nek sikerül a globális tájat megcsinálni és összekötni azt a DC-jével akkor én látok rá esélyt, hogy egy havi dij fejébe csatlakozni tudsz olyan szerverekre ahol HC gamerek játszanak és nem kell vérpistikékkel idegesiteni magad akik, egy 1,5orás repülés végén bejön és tönkretesz mindent.
És ugyan ez forditva is megldhato, hogy egy FC3ra lebutitott gamerek egy másik szerveren bohockodnak csak fun-bol.
Nem kell végletekben gondolkodni, ha az adott cégnek megéri legyen az csak annyi, hogy fennmaradjon akkor az neki az az üzleti model megéri.Az,hogy neked nem igy jön le az nem jelent semmit.
igen láttam az interjut rola, de attól , hogy ezt mondta, mi is változik?
több mint 20 évvel később, nem is várom el, hogy ugyan olyan legyen mint a BMS-é.
Ahogy KK is emlitette, nekik akkor azért kellett igy csinálni,mert hardveres és szoftveres akadályaik voltak . illetve egyszerüen mert nem volt szukség 3d megjelenitésre.
ÉS, attól, hogy esetleg, nem lesz több1000 fős scenários , még lehet élvezetes ha normálisan van generálva hozzá küldetés. nem biztos, hogyminden esetben szükséges nagy létszám, ha az a játékoson kivül történik.
DE itt jön kébe majd a vulkán és a logical mag fejlesztése. attól ,hogy ma nem képes még erre az nem bizonyitja, hogy később se fogja tudni.
Elég csak a grafius részre ránézni, pár évvel ezelötti szinthez képest drasztikus látványbeli különbség van és még ez sincs a vulkanra átültetve még mindig a régi alapokon müködik,csak ennyit jelent az erősebb hardver és a modositott kod.
Amúgy a "mi életképes üzleti modellre" igen csattanós válasz a pont aktuális podcast az Checkpoint-on. Itt.1:13:00 táján és kicsivel utána, hogy mivel játszik az átlag PC-s is.
Röviden, egy olyan mobiljáték MARKETING (!) költsége, amiben lényegében nincs döntés és interakció 500M USD és a bevétel 2000M USD. Ami nem tekinthető lényegében semminek, lényegében egy fizetett animáció.
A másik, hogy a játékidő 27% összesen 5 megajátéba megy bele, Minecraft, GTA V, Roblox, Fortinte meg még valami, ha jól emlékszem.
Az utolsó 2 évben megjelent játékok a teljes játékidő valami 8%-át adják, ha jól emlékszem vagy az új IP volt 8%. A többi meg folytatás, FIFA, madden nfl stb. éves kiadása.
Na, ebben az ökoszisztémába egy MMO háborús játékot indítani fizetős előfizetői modellel úgy, hogy van ingyenes World of és a többi izé. Nevezz pesszimistának, de nekem ezt nem adja ki. Gondolj bele, neked pl. lenne időd és pénzed arra, hogy havi 10-20 dodót fizess egy ilyen környezhetért? Ráadásul, ha a KK féle ground + air + sea olyan szintű modellezéséi háttér és munkamennyiség kéne, amihez képest a DCS is egy babazsúr. Mert ott nincsenek szimulátor szintű SAM / szárazföldi egységek.
Egy nagyobb létékű Falcon szerűség esetleg megvalósítható lenne, de ez hány száz millióba kerülne? Ez hány évig tartana, mennyi tartalommal indulna ez az MMO? Te mennyit fizetnél érte? Mert az egyik legnagyobb és érdekes ellentmondás, hogy felnőtt embereknél van a pénz, de szabadidőből a többségnek eléggé limitált van, amit nem csak egy dologba szeretne beleölni. (Lényegében ezért nem repülök én sem már 10+ éve.)
Az, hogy valami technikailag lehetséges, nem jelenti azt, hogy meg is valósítható a való világban. Vannak olyan projektek, amik a "erőből megoldjuk és valaki fizeti" azt végigviszik, ilyen volt a Concorde. Na, a piaci alapú játékfejlesztés nagyon nem ilyen. Szerintem még az ötletre se találna befektetőket. Közösségi finanszírozás lenne egy érdekes felmérés, hogy mennyit kalapozna össze. De első körben a kérdés még az számomra, hogy a DC/MMO alap mögé honnan szedne bárki elég hozzáértő szim developert. Kurva magas szaktudás kell ahhoz = drága.
A DCS DC-jéről Nick Gray beszélt 1-2 éve egy interjúban, azt mondta, hogy senki ne várjon BMS léptékű megvalósítást (igen, ő maga hozta fel a BMS-t mint példa), ők inkább a taktikai szituációkra fogják helyezni a hangsúlyt, hogy pl el kell foglalni egy kikötőt, vagy egy várost, és azt fogja majd az AI levezényelni külső beavatkozás nélkül. De hozzátette, hogy ehhez első lépésben új AI kell, mert a jelenlegi AI a DCS-ben buta mint a segg (nem ezekkel a szavakkal mondta, hanem úgy fogalmazott, hogy az "AI modell nem tesz különbséget a kiosztott feladatok közt és egy C-130-al is ugyanúgy dofightol mint eg F-15 ellen"... Tehát hülye mint a segg). Hogy ez mikor lesz kész, hány lépcsőben, milyen célokkal, arra senki nem tud még tippet sem.
Az ED erőforrásaival és költségvetésével előbb vagy utóbb biztos ki tudnak majd hozni valami játszhatót, a CPU multi core support is kifejezetten jól sikerült, tényleg jelentős fps növekedést hozott, csak győzze kivárni az ember.
Kicsit furcsa a kép, mert eddig ilyen ennyire alacsonyról nem mutattak. A domborzat alapján ez már az új terrain engine, de a fák, a talaj textúra és minden más, meg mintha a mostani lenne.
Ahogy a válaszodbol kiveszem még mindig nem vagy tisztába a PBR-el, pedig már többször volt téma és elmondva.
talán ez segit:
Köszönöm. Soha nem mondtam, hogy értek hozzá, nem is nagyon foglalkoztatott eddig, csak érdekelt, hogy mi ez. Régen még tudtam skinezni is, most már akkor ezt sem... XD
Azt sem értem, hogy miért csodálkozol azon , hogy egyedül irta a DC-t, kb a 90es évebe készült legtöbb játék az pár ember müve volt, egy egy ember csinálta a különbözö részeit . van aki modellezet ,van aki a texturát csiálta van aki a kodot. a 3d elött még modellezni se kellett.
Mert egy komplex szellemi terméknek általában több atyja van, hogy kigyomlálja a koncepcionális tévutakat, mindig jó egy megalapozott másodvélemény. Vagy ezt nem említette vagy tényleg nem volt ilyen. Mert azért amit láttam a hadjárat motorból sok olyan dolog van benne, amit végül soha nem használtak ki. Pl. a chemical és nuclear 2D és 3D modellező értékek is ilyenek.
A diablot is kb 3 ember készitette, a doomot is, John carmak irta szinte az egész game enginet, bár akkor még nem igy hivták . és ami nem mellékes, hogy volt, hogy fél 1 év alatt elkészült egy teljesen uj játék ami nem 1-2 orás játékidőt tartalmazott, hanem heteket honapokat.
A Diablo történetét olvastam a retro.land-ön és nem három ember csinálta... A Blizzardot valóban három ember alapította, de a Dion sokkal többen dolgoztak.
Inkább az ami furcsa, hogy akkor egy ember tudott olyat alkotni amit 20 év elteltével egy egész csapat nem tud megalkotni.
Na igen, ez a durva. De lehet, hogy az ok az, hogy igazából meg sem próbálta senki. Az F-22 TAW engine elérhette volna talán az F4.0 szintjét, de hát azt sem fejezték be és nem volt további életútja. Az F4.0 DC-je eddig olyan, mint a Concorde vagy a Ronin film az autós üldözéses jeleneteivel. A csillagok együtt álltak, de hogy ilyen a büdös életben többet nem lesz, arra sajnos komoly összegben lehet fogadni.
Meg ha jol értettem a csávo csak internship ként lett megbizva a feladattal, amit általában ingyen szokták csinálni, mert kb ez volt az elso megbizása és gyakornokként csinálta. igy viszont nem anynira erthetetlen a leaking, mert gondolom csak meg akarta tatani azt amit ö gyártott.És abban az időben nem volt sztem anynira szétszedve a kod modulokra, hogy el lehessen különiteni a játék többi részétöl.
Hát igen, a modularitás akkor más volt. De azt nem értettem, hogy 30+ évesen volt valami gyakornok? Vagy csak nagyon korai nyugdíjba készül, mert ezt is említette, hogy kb. mostanában tervezi. Ha akkor huszonix volt, akkor ma "csak" övtenix éves. Ezek szerint jól ment a szekér neki, ha el tud menni ilyen hamar. Ha meg 30+ évesen volt gyakornok, akkor pislogok.
Birom ezt a magabiztosságot, hogy ennyire meg tudod itélni, hogy mi mukodik és mi nem .fel sem merül benned, hogy valami változás jön amire ráharap a nép.
10 évvel ezelött mikor mindenki 10vel irta a DVD-ket és szobakerült a felho tárhely mint opcio, te biztos megemlitetted/volna, hogy az életképtelen, meg, hogy a DVD is jo ,mert amugy sincs olyan gyors internetje sokmindenkinek, hogy mindent felpakoljon oda aztán most meg lehet nézni, hogy mi történt.
Öööö, a piac pontosan megmutattam, hogy mire van igény és mennyire igényes a casual games. Kb. semennyire. Tucatszám jelennek meg a befejezetlen AAA-nek csúfolt szutykok és alig bukik meg anyagilag pár. Ömlik a tucatszar igénytelen TPS verekedős játék, szar FPS-ek, az RTS meg szinte ki is halt a DOTA és a LoL miatt. Na, ebbe a környezetbe mondd, hogy akkor üzleti siker lenne egy MMO háborús játék, amiért előfizetni kéne. Amikor a causalabb MMO-k a WoW egyeduralma mellett szinte mind elhasaltak 3-6 hónap alatt. Még frankó videó is van erről a YT-n diagramokkal.
Hogy 10 évvel ezelőtt ki írta a DVD-ket tízesével, nem tudom, de környezetben senki. Nálam a DVD 2006 tája óta egy halott formátum, akkor 2 tárgyból buktam meg, mert a HDD is meghalt, és a újraírható és nem újrahatón DVD-n tárolt backup is. Ajándékot leszámítva nem írtam DVD-t kb. 2011 óta (Még otthon laktam.). A régi gépemben ki volt húzva vagy 6 éve, az újban nincs is. Az USB stickek ára 10+ éve olyan alcsony, hogy DVD-ket írkálni a butaság indikatív jele. Nem beszélve a külső vinyokról, azok már akkor is kellően olcsók voltak. A példa meg még a személyeskedő részénél is szar, mert az Mediafire tárhelyem vagy 10+ éve megvan már. Tehát már akkor is bőven elég sávszél volt. Éppenséggel NEM A SÁVSZÉL Volt a gond, tárhely szolgáltató nem volt. Ezek szerint arra sem emlékszel, amikor az itteni tagokkal egy közös Yahoo mail (!!) fiók volt a tárhely, mert az akkor adott valami 1GB tárhelyet ingyen és whoa. Sávszél lett volna feltölteni bármit, hely nem volt hova, ami occó lett volna. Tehát ez az analógiás elmélkedésed teljesen félrtement és nem jó sehogy sem.
ADCS-vel is ez a helyzet, honnan tudod a mai állapotbol megitélni, hogy hogy fog müködni a DC-je? gondolom ,hogy meg fogják oldani azt is.
Nem véletlen lesz a vulkanra valo attálás elötte. Pár éve az is elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen részletes modellekkel és ilyen részletes tájon elfusson a játék ráadásul VR felbontással is
Egy szót sem szóltam a DCS DC-ről alant, nem értem minek hozod ide.
De amikor maga az ED feje jelenti ki, hogy egy lényegében új MI kéne hozzá, akkor miről beszélünk? A Vulkan API-t már vagy 6 éve ez várja messiásként sok ember (még mindig nincs meg...???), de tehetsz bármilyen új grafikai engine-t alá attól a DC nem lesz bentebb.
Nem azért nincs DC, mert a grafika viszi el az erőforrást. Egyszerűen az egész játék adatbázisa és minden nem úgy épül fel, hogy F4.0 féle DC-vel működjön. Tehát ez a része a kommentdnek is zavaros és irreleváns.
(Még egy normális ATC-t sem sikerül csinálni a jelek szerint.) Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.04.16. 10:08:02
Ahogy a válaszodbol kiveszem még mindig nem vagy tisztába a PBR-el, pedig már többször volt téma és elmondva.
talán ez segit:
#52890
Azt sem értem, hogy miért csodálkozol azon , hogy egyedül irta a DC-t, kb a 90es évebe készült legtöbb játék az pár ember müve volt, egy egy ember csinálta a különbözö részeit . van aki modellezet ,van aki a texturát csiálta van aki a kodot. a 3d elött még modellezni se kellett.
A diablot is kb 3 ember készitette, a doomot is, John carmak irta szinte az egész game enginet, bár akkor még nem igy hivták . és ami nem mellékes, hogy volt, hogy fél 1 év alatt elkészült egy teljesen uj játék ami nem 1-2 orás játékidőt tartalmazott, hanem heteket honapokat.
Inkább az ami furcsa, hogy akkor egy ember tudott olyat alkotni amit 20 év elteltével egy egész csapat nem tud megalkotni.
Meg ha jol értettem a csávo csak internship ként lett megbizva a feladattal, amit általában ingyen szokták csinálni, mert kb ez volt az elso megbizása és gyakornokként csinálta. igy viszont nem anynira erthetetlen a leaking, mert gondolom csak meg akarta tatani azt amit ö gyártott.És abban az időben nem volt sztem anynira szétszedve a kod modulokra, hogy el lehessen különiteni a játék többi részétöl.
#52891
Birom ezt a magabiztosságot, hogy ennyire meg tudod itélni, hogy mi mukodik és mi nem .fel sem merül benned, hogy valami változás jön amire ráharap a nép.
10 évvel ezelött mikor mindenki 10vel irta a DVD-ket és szobakerült a felho tárhely mint opcio, te biztos megemlitetted/volna, hogy az életképtelen, meg, hogy a DVD is jo ,mert amugy sincs olyan gyors internetje sokmindenkinek, hogy mindent felpakoljon oda aztán most meg lehet nézni, hogy mi történt.
ADCS-vel is ez a helyzet, honnan tudod a mai állapotbol megitélni, hogy hogy fog müködni a DC-je? gondolom ,hogy meg fogják oldani azt is.
Nem véletlen lesz a vulkanra valo attálás elötte. Pár éve az is elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen részletes modellekkel és ilyen részletes tájon elfusson a játék ráadásul VR felbontással is
A legvégén a WT és MOO-k és miért nincs nagy léptékű hűborús MMO-nál azt nem ismerték fel, hogy a World of xy és a War Thunder azt ismerte fel, hogy az casual gamer figyelme és tudása meddig terjed. Rövidebb meccsek, korlátozott lépték, ami szénné lehet mikrotranzakciózni és ingyenesen játszható. Az ő modelljében egy igaz hogy skálázható, de HC cuccnak kéne havi előfizetéses alapon megélni. --> Ennek esélye 0.
Tehát lehet, hogy ma technikailag meg lehetne csinálni, ahogy KK állítja, csak 99.9999%, hogy ez anyagi bukta lenne. Egy "kész", kiadott standalone repszim sem éri meg lassan 20+ éve. Akkor ez előfizetéses bázisú MMO repszim + háborús szim? Hááááááááááááát....
Ráadásul a DCS azt is megmutatja, hogy ha még lenne is mögötte DC, akkor is a járművekkel feltöltés problémás lenne.
Az 50. percig eljutva, azért elég sok érdekes dolog hangzott el. Szerintem. Főleg az, hogy koncepcionálisan mit kért GL és ahhoz képest tágan értelmezve mi lett belőle. Mert hát tudta az IS, amit kért. Igen, a DC generál bevetéseket. Sok egyéb más mellett... XD
Meg, ha jól értem, akkor a KK tökegyedül írta az egészet. Ami azt nézve, hogy mai eszköztárhoz képest kb. kőbaltája volt, egészen elképesztő lett a végeredmény. Főleg a hardveres korlátokat is nézve.
A kérdező hangminőségével semmi baj nincs, a KK meg sanszosan lehet, hogy már nem is dolgozik és nincs ilyenekre felkészülve. Azt sem tartom kizártnak, hogy ő telefonon tolta. Tudod, boomer generáció. :)
Ha a 90-es évek közepén csak 30 páréves volt, akkor most kb. HATVAN...
hát nem tudom, nekem ez a videos jo témákat talál vagy jo embereket, de számomra olyan hallgatni mint sajtreszelövel rejszolni, egyáltalán nem élvezetes ellenben fájdalmas.
Az elöző videoinál is úgy tunt, mintha teljesen felkészületlenul ami épp az eszébe jut azt kérdez ,de azt is összevissza van hogy hosszabban fejtegeti a saját kérdését mint az interju alany a választ.
A mostani interju alany, meg valahogy fura nekem, mintha egy kicsit kettyós lenne, a saját mondatain nevetgél és dadog. Lehet már hogy idős, de azért lehetne összeszedettebben is . Ennek fényében az hogy elkottanytotta egy mondaatban, hogy ö szivárogtatott még nem jelent semmit, vagy igy volt vagy nem .
A video hangminősége is eléggé rossz minöségu, hamár egy ilyen csatornát csinál, akkor legalább egy jobb mikrofont beszerezhetne.
Persze itt, gondolom internetes beszélgetés volt, és az őregnek se volt meg a jo eszköze hozzá ,meg ki tudja melyik szoftveren keresztül beszélgettek, csak egy kicsit rossz volt néha hallgatni.
És ahogy az elözö interjuinál is nem sokminden lényeges dolgot tudtunk meg az egy ora alatt , ami konkrétum lenne és nem csak ilyen anekdotázás meg a mostani dolgokrol a véleménye.
A din kampány részről nem sok részlet vagy hogy emlékszik e még valamire amiben ki tudná javitani böviteni a dolgokat felismerné e még a saját kodját.