eddig ugy csinaltam, h kezdek 2 pioneerral.. 1 epit (1 wermachkepzo, aztan a vetelos epulet), 1 foglal.. aztan amint megvan a wermachtkepzo akkor 1 mg, 1 volks, 1 mg, 1 volks.. aztan vet1re support ... utan meg meglatom, h alakulnak a dolgok.. de ez ilyen standard
MGvel jo kezdeni mert ellen max csak 1-2 riflement tud addig kihozni, azokat meg MGvel lenyomom
ott szoktam gondba utkozni, amikor USA kihozza a light infantry jarmuvet :)
eddig meg megoldottam valahogy de nem volt olyan sima ugy mint ahogy elkepzelnem
Bármilyen tanknál hamarabb ki tudsz hozni egy vagy két Pak-ot (ágyú). Ha tudod, hogy vet-re techelsz és arra fog elmenni a benzined, és nem lesz idõben stugod, geschützöd vagy egyéb tankod, akkor fel kell készülni Pakkal, grenadiereknek panzerschreckel, meg persze ott a volks panzerfaustja is. Ez elég kell legyen bármelyik korai tankra. Volksot pedig ne vidd túlzásba, 1 v max 2 elég belõle, inkább grenadierekre vagy stormtrooperekre alapozz. Bár stormból is elég 1, fõleg hogy 8 pop-ot igényel.
pedig nagyon. nagyon erõsek és sokoldalúak. vet2-ig nagyon megéri elfejleszteni. ahogy lentebb is írta kedvenc bgabor fórumtárs, olvasd el ezt, fõleg a 'What is elite armour?' részt.
A ranked azért ranked, mert ott a gép talál neked a szintednek megfelelõ ellenfelet, és versenyszerû körülmények között játszotok. Tehát ott nincs annihilate játékmód, nincs high resources, és nincsenek hidas pályák és egyéb noobságok. És a pályán a kezdési pont is véletlenszerû. És ugye rangban fejlõdni, helyezést elérni is ezzel a játékmóddal lehet.
A basic meccsnél meg te meg a barátod állítjátok be, hogy hol, kivel, milyen játékmódot akartok játszani.
Érdemes amúgy barátokkal is a ranked körülmények között játszani, mert ha hozzászoksz a nem-ranked körülményekhez, akkor egy profi játékos majd tíz perc alatt simán elkeni a szádat.
egyebkent ranked matchet hol lehet talani? meg mi a kulonbseg a ranked es a basic kozott?
2 sniper máris behozza az ára felét, ha kilõtted az ellenfél sniperét. Onnantól elvileg van 1 perced, amíg még viszonylag biztonságban garázdálkodhatsz (ki nem jön egy új US sniper), akkor meg behozhatod még a másik félnek egy jó részét. A lényeg, hogy vigyáznod kell a sajátjaidra. Ha nem hoz rá countert (snipert, Jeepet), akkor elég gyorsan a te oldaladra fog billenni az MP mérleg. Ha hoz, akkor meg késik a fejlesztéssel. Nagyon megéri a sniper a matekot nézve, ha tudsz rá vigyázni egy meccsen keresztül (ez persze minden egységre igaz), de a sniperre fokozottan. Sniper jó kezekben OP. Ezt idéztem.
aha... errol epp most olvastam... wermachtal fokepp, meg csak 70 oram van a jatekban
a kampanyokat mar vegigjatszottam, egyik baratommal szoktunk AI 2vs2 jatszani, kesobb ha mar jobban ismerem az egysegeket - es meg lesz multi :) - akkor megyek PvP-be is
Wm-el a 2 sniper elég durva tud lenni. Csak a matekot nézve nem biztos, hogy megéri a manpowert, ellenben nagyon demoralizálóan hat az ellenfélre, fõleg ha van rendes fedezéke a snipereknek (MG42 pl). Azért nagyon durva a 2 sniper, mert 1-1 lövéssel egybõl kiszednek egy AT gun teamet vagy mortar teamet, esélye sincs az ellenfélnek retreatelni vele. Tudod, ha 2 meghal, a 3. felvágja az ereit :)
Ha WM-mel kell válaszolnod erre, akkor sniper, esetleg kettõ. Mindegyiket fogja, amit említettél. MG, akna védheti a snipereidet. Tank egyikre sem jó. Nebel oké, de nem elég. Ami még jó mindháromra: a Stormtrooper mp44-gyel, camouból.
Ha PE-vel kell reagálnod erre a háromra, akkor mortar HT és AC kombó, illetve mp44-es PG-k, és az elsõ prioritás a sniper kiiktatása. Ehhez tudnod kell (ketten felderít), hol állnak az AT gunok és AC-val lerohanod a snipert, akár az AC élete árán is.
egyebkent amcsi sniper & infantry & meg egy csomo AT ellen mi a strategia? ... nebellel neha sikerul teret csinalni aztan tankokkal szetloni a bazist de mas valahogy nem akar osszejonni, pedig lennie kell meg valaminek
Nekem is volt ilyen a minap. Újra indítgattam a játékot, egyszer csak megszûnt.
Ez aj áték, hogy mindig tud meglepetést okozni: haverom is online, én is, látjuk is egymást, de nem kapjuk meg egymás inv-jét. gg
ugy tunik a gond azzal fugg ossze hogy THQ csodbement es igy a Relicnek is gondjai vannak a szerver fenntartassal ... itt azt irjak h Aprilis 8-tol teljesen uj rendszeren fog mukodni az egesz az eddigi statisztikak pedig valahova archivalva lesznek h ne vesszen el teljesen
nekem se megy mar egy ideje ... eleg gyakori mostanaban
Már megint szopat a Relic Online... Nem tudom, hogy gondolják...
Köszönöm szépen a tanácsokat! :)
ehhez még annyit, hogy a brit tisztek, a játék elején elsõsorban a lieutenant felfedik a rejtett mesterlövészeket (illetve úgy általában bármilyen más rejtett egységet), a rádiuszán belül lévõ pl. infantry section-nek pedig offenzív bónuszokat is ad, tehát ez a kombináció is megoldás lehet, ha mindenképpen megszabadulnál a sniper-tõl
Igen ez is egy megoldás, hogy nem foglalkozol a sniperrel, csak gyors tempóban foglalsz, fejlesztesz. Mivel sokba kerül a sniper és vigyáznia is kell rá wm-nek, szóval capping powerben kicsit el lesz maradva, ezt kell a javadra fordítani a gyorsabb felfejlõdés-tech révén.
Ashen sajnos õsz óta (mióta egymásra uszítottalak benneteket Predékkel) nem szólal meg a fansite-on.
Ja, azt nem fejeztem be, hogy ha sikerült neki a bázisig menekülnie, ott netán beül a HQ-ba, akkor jön el az inf Section ideje.
Agresszív foglalás, elvágni a stratégiai pontot, így hamar kezdeni kell valamit vele wm-nek. 340mp-s sniper lassan készül és várni is kell mire összejön a nyersanyag. Bren carrier szinte kötelezõ. Trench is elég hasznos elvágott ponthoz, valamint mortar eléggé behatárolja wm mozgásterét. Gyors stuart vagy még inkább gyors cromwell. De britek nem az én asztalom. Fansite-on, ha Ashen aktív, akkor õ világszinten benne volt a top britek között, szóval tud segíteni. De talán egyszerûbb, ha wm után inkább amcsikat próbálod. Britek játékstílusa tér el leginkább a másik három frakciótól. Pl. ezért hanyagoltam én õket.
Pl. fogsz egy Bren Carriert, beülteted az Inf sectiont, de az nem muszáj, csak ha biztosra akarsz menni, és rámész a sniperre. Ha lõtt egyet a wm sniper, kattingass a Unit sniped ikonra bal oldalon, amíg látható. Mindig a képernyõ közepére helyezi a sniper aktuális helyzetét, még ha camouzva is van. Ha szalad a sniper, mész utána a bázisra (lehet, hogy találkozol közben aknával, de ez mindig benne van) és hello.
Én és az ostoba seggem elkezdtünk egy kicsit allies-al játszani, azon belül is inkább a brit-et erõltetem. Ami probléma a leghamarabb feltûnt, és nem tudok mit kezdeni vele, az a Wm sniper. Ugye az van, hogy 25 muniért az Infsec-el counter-snipeolhatom. Viszont az Inf snipe range olyan kicsi, hogy mire lõtávra futok, addigra mindig elcamózik a sniper, így lehetetlenség leszednem. Legalábbis eddig, nekem nem sikerült. Van erre valami jó tippetek? Hogy csinálják ezt a prõk?
Bocs, hogy nem a fansite-ra írok, képtelen vagyok innen elszakadni :)
Meghúztam a határt lv11-nél, ami mögött az van, hogy csak Pred és Bites jelezte elõzetesen a részvételi szándékát (amire volt egy bõ hónap), és õk ketten túlságosan kiemelkedtek volna a várható mezõnybõl, így nem láttam értelmét a korlátlan nevezésnek. Nekik sem poén szerintem 9-10 szinttel gyengébbeket verni, meg a vertnek sem. Bár vannak szadó-mazó beállítottságúak, szóval sosem lehet tudni.
Igen a csapatverseny speciális és még kiforratlan, nem látom elõre a buktatóit sajnos. Az mondjuk biztos, hogy ha olyan is nevez majd rá, aki bomlasztó, nem képes csapatban gondolkodni, együttmûködni más, félig, vagy egyáltalán nem ismert emberekkel, azok nagyon leronthatják az élvezeti értékét annak a versenyrendszernek.
Ettõl a konkrét versenytõl elvonatkoztatva beszéltem. Most elolvastam az oldalon, hogy mi a helyzet. Látom lv11 a max. határ. Ez a csapatos dolog érdekes. De ez egy speciális eset, mert általában sima egyenes kieséses rendszer van.
Wayne a 8629-es hsz.-ben röviden felvázoltam egy versenyrendszert, ahol mégis lehet versenyezni 1 kedvenc frakcióval, de nem úgy, ahogy gondolod, szóval nem wm vs wm, stb. Az újítás csak annyi, hogy az nem egyéni verseny lesz, hanem csapatverseny. Axis csapat az allies csapat ellen. Számítani fog persze az egyéni teljesítmény (1v1-ben), a csapatjátékos teljesítmény (2v2 és sok v sok), és a fõvezéri taktikázás (melyik ellenfélhez melyik saját embert küldi a vezér). Csapat szinten büntetve lesz a megfutamodás (pl egyik játékos nem jelent meg a megbeszélt idõpontban).
Én nem bánnám, ha coh2-ben lennének tükörmeccsek és kicsit ráhajtanának az esportra. De valószínû kiadó váltás és egyéb okok miatt maradnak a kitaposott úton. Jelenleg meg a balance miatt, ha lenne is axis vs axis és allies vs allies teljesen kiegyenlítetlen lenne. Szóval elhiszem, hogy számodra ez különös, hogy legalább két frakcióval kell versenyezni. De másképp egyszerûen nem tudják megoldani.
Csak ide ne tévedjen Cac, mert törölgetni fog :)
Nem ér ennyit ez az egész srácok. A versenyzés, ahogy maga a játék is a szórakozásról szól, ne piszkáljuk egymást emiatt.
Szerencsére az ügy megihletett, és újításokon gondolodom (másnak is szabad), amiben lesz helye az ilyen kívánságoknak is, mint a csak-wm.
Béke
Minden alatt az építési sorrendet, kihozható unitokat, fegyvereiket és fejlesztéseket értettem. Ettõl függetlenül - valóban - rengeteg alap dolgot nem tudtam és nem tudok. De ha megnézed, sose kérdeztem olyat, hogy milyen fegyverei vannak pl us-nek vagy fejlesztései. Ezekkel tisztában vagyok. De egyébként lényegtelen. Kezdek már belefáradni ebbe a témába. Inkább lezárnám, nem akarok itt mindenkivel összeveszni.
Egyszerûen nekem nagyon idegen volt (sc2 után ugye), hogy versenyzéshez muszáj a másik oldallal is játszanom. Ilyennel eddig nem találkoztam. Ebbõl robbant ki az, ami. Sztem teljesen feleslegesen.
Egyébként meg... platina liga pont elég egy elpicsázó szinthez, ha egy alatta lévõ ligással játszol. És bgabor pont akkora nob lehet sc2-ben, mint én coh-ban. Persze lehet, hogy tévedek, de akkor máris megvan az izgalmas és igazságos "ostoba seggem" elpicsázásának a lehetõsége: 2 gyõzelemig coh meccs, 2 gyõzelemig sc2 meccs. :)
Azért az, hogy mindent tudsz a us buildekrõl és egységekrõl, enyhén szólva nem állja meg a helyét. Mert elég sok alapvetõ dolgot kérdeztél meg itt. Nekem kb. ezerszer több játéktapasztalatom van CoH-ban, mint neked, de nem állítanám, hogy mindent tudok us-rõl. Vicces, kicsit elbeszéltek egymás mellett. Halkan megjegyzem, hogy történetesen tudom, hogy sc2-ben platina ligás vagy, ami messze van az elpicsázó szinttõl. :)
Gascan!
Valóban jól mondja az elõttem szóló. Wm-nek van a legtöbb és legösszetettebb gyalogsága. Csak meg kell ismerni õket és jól kell kombinálni õket. Ha ezt megtanuljátok, rájöttök, hogy az erõsnek tûnõ riflemen spam mennyire nem az.
Hát pedig látod, 20x elmondtam, hogy mindent tudok az US buildekrõl, egységekrõl, csak épp játszani nem szeretek és nem is tudok és nem is akarok vele. De látod, te ezt képtelen vagy felfogni, csak azt szajkózod, hogy akkor nem is tudok Wm-al játszani, mert nem ismerem az US-t. Na, akkor most tényleg, ki is a hülye? Tudom, megint én leszek, mert 21-re se fog sikerülni felfogni.
El tudod te képzelni, hogy mennyire nem érdekel, hogy nem indulhatok versenyeken? :D Szted mennyire bántja ez a lelki világomat? És vajon az mennyire fogja bántani, hogy elvered az ostoba seggemet? Semmit nem jelent, kis tacskó. Vagy verjem a nyálam arra, hogy én majd sc2-ben gyalullak úgy be, hogy mozdulni se tudsz majd? Hát nem. Semmit nem jelent. Se okosabb, se jobb ember nem vagy, csak mert nyersz egy faszom játékban.
Rosszul látod. A Wehrmacht a legkönnyebben játszható nemzet a játékban, hihetetlenül jól el van látva egységekkel és lehetõségekkel. Gyakorltilag legtöbbször doktrínaválasztás nélkül le lehet gyalulni az ellenséget vele, pusztán T1-T2 egységekkel is. Ilyet az amcsival nem tudsz csinálni, ott jóval kevesebb egység van és rászorulsz a doktrínális egységek támogatására.
EZT meg EZT ajánlom figyelmedbe olvasgatásra, különösen a veterancy elite armor részét.
Érdekes, én úgy látom, hogy ez itt pont a mindenki hülye csak te vagy helikopter szituáció.
Mindegy, játszál kizárólag wehrmachtot kizárólag hidas pályákon, mint a vérnoobok, csak ne csodálkozz ha versenynek a közelébe se engednek majd.
Mellegles ha valaki azt állítja, hogy senki se érti meg a mondandóját, akárhányszor ismétli el, az nem azt jelenti hogy mindenki hülye rajta kívül, hanem azt hogy csapnivalóan gyengén fogalmaz és kommunikál másokkal.
Remélem egyszer lesz majd alkalmam szétrúgni az ostoba seggedet a játékban.
"Én csak Angoville-en vagyok hajlandó játszani. A többi pályát is ismerem, de NEM AKAROM. És Angolville-en is csak a déli kezdõrõl. Az északi kezdõt is ismerem, de NEM AKAROM. Egyébként meg minden másban alkalmazkodom... :>" (bocs, de ez annyira magas labda)
Wayne mester, ez egy 10 alattiaknak szóló torna lett volna, de mint látod alacsony szinten alapszintû problémák jönnek elõ, mint nem akarok minden sereggel versenyt.
Ne árulj el több titkot- láttam a pe-wm meccsedet - még a végén megtanulunk játszani. Elméletben.
Itt nincs wm-wm. Egyszerûen nincs ilyen meccs. Ezért rendeznek úgy tornákat, hogy egyszer allies vagy egyszer axis. Két axis player mit csináljon egymással? Illetve nem lehetne sorsolni. Egyszerûen nem lehet emiatt összehasonlítani sc-vel, mert ott már a kezdetek óta az van, hogy van ZvZ és TvT és PvP is. Na most képzeljünk már el egy sc tornát úgy, hogy nem játszhatnak azonos fajúak egymás ellen. Elég fura lenne. De CoH-ban pont ez a fura helyzet van. Mert ez nem esportra készült játék és megtartották azt a történelmi hitelességet, hogy us-el nem harcolsz us ellen. És ehhez igazították a balance-t. Pl. us-wm elég jól el van találva. Pe-us is. De van egy mod amivel lehet játszani tükör meccseket is. Illetve axis vs axis, allies vs allies. Egy wm vs pe úgy, ahogy van egy vicc lenne. Mert wm már t1-bõl lealázná pe-t, a bike-al, sniperrel, panzerfausttal.
Egy szó, mint száz, ha nem akarnak egyik játékosnak sem kedvezni, akkor szükséges egy tornán, hogy mindkét oldallal játsszon az illetõ. Ez így meg GR tornákon is.
Rosszul számoltál. Consh megértette, hogy mit mondok és agyal a megoldáson. Te meg vergõdj tovább a témán, mert látom nem vagy képes felfogni a mondandómat. Így pedig, én nem is fogok azon erõlködni, hogy megértsd. Csókoltatlak.
Szóval érted, nagyszerû. Akkor nyilván azt is érted, hogy egy kieséses rendszerû bajnokságban néha alliednek játszására is kisorsolhatnak, nem csak axis játszására. Mégis hõbörögsz itt, hogy minek kell neked alliedet játszani, amikor te wehrmachtal vagy jó. Itt valami nem stimmel, nem gondolod? Ahogy számoltam, ezt eddig négyen próbáltuk itt megértetni veled.
Otthon kell lenni. Ez igaz. Ezt mondom én is, de látom nem fogod. Otthon kell lenni, de játszani is tudni vele, az más kérdés. Mindent tudok usa-ról. Milyen épületei, egységei vannak, mi mi után jön, stb... mégse tudok vele játszani, mert nem, és nem is akarok.
Képzeld felfogtam, hogy két axis nem tud egymás ellen játszani, ahogy írtam is egy lentebbi kommentemben, mégis ezen lovagolsz már egy ideje.
És elmondanám, sc2-ben is esélytelen vagy, ha nem ismered a másik fajt, nem csak coh-ban. Annak ellenére, hogy vannak mirror meccsek.
Tényleg nem vágod, hogy alapvetõ a különbség? Az SC2-ben ez nem gond, mert a bármely nép játszhat bármely ellen, akár egymás ellen is, így a legjobb játékosok persze hogy csak egy népre koncentrálnak. Itt viszont csak axis allies ellent leeht játszani, így eleve minden profi játékosnak tudnia kell legalább egy axis és egy allies népet kezelni. Ezért nem lehet összehasonlítani a két játékot!
Esélyed mindenesetre csak akkor lesz CoH-ban egy pro játékos ellen, ha tudod hogy az általa játszott népnél milyen taktikák vannak. Például ha az ellenfeled kihozza a BAR-okat a riflemenjeihez, akkor te WM-ként azonnal tudod, hogy egy darabig nem fog jámûveket gyártani, tehát PAKot vagy schreket nem kell hoznod, blob ellenes egységeket viszont igen, pl: a blitz doktrínát kell választanod és StuH-ot hozni. Ahhoz hogy ezt jól tudd csinálni, otthon kell lenni a másik nép mechanizmusában is. másképp nem megy.
Utolsó ismétlés: de igen, lehetsz jó! Sc2-ben a legnagyobb pro játékosok soha nem játszanak a másik fajjal, mégis a legjobbak. És nem, nem azért lehetséges ez, mert az sc2. Ott is ugyan úgy meg vannak a buildek, unitok, counterek, amiket tudni kell. Ugyan úgy, mint itt.
Nem azt mondom, hogy bele se kell nézni, hanem azt, hogy nem kell vele tudni játszani, nem kell vele rendszeresen tolni. Én is belenéztem, amcsiba is, meg britbe is itt coh-ban. De csak annyira, hogy tudjam, mi mire jó, mi után jön. Pár meccset letoltam és kész.
az sc2 talán azért nem a legjobb példa, mert míg a coh-ban elképzelhetetlen egy axis vs axis vagy allies vs allies felállás a meccsen, addig az sc2-ben, mivel "történelmi szálak" nincsenek, a terran, a protoss és a zerg játékosok könnyedén szembe találhatják magukat a saját frakciójukkal, illetve egymást közt bármilyen kombinációban és variációban, viszont pont emiatt ott tényleg elégséges a háromból egyre rámenni, játszani, a többit pedig ismerni.
Még egy kicsit csiszolom az új versenyrendszert, hogy antiqueA is versenyre való legyen és Predéket se kelljen kirekeszteni :P
Amúgy jól mondja Fifus és bgabor is: nem elég elméletben ismerni az ellenfelet, tudni kell, mit visel el, mi mikor jöhet neki, mi minek a countere és ez csak a gyakorlatból derül ki, amikor a "saját bõrödön érzed."
Utolsó ismétlés: nem lehetsz jó játékos, ha nem játszol minden frakcióval.
Hadd hozzak az életbõl egy példát: az elméleti tudással nem sokra mész, ha nem vagy képes kivitelezni. (Akkor csak tanár lehetsz max...:) )
Soha nem zajlott torna sehol se másképp: nem vagy versenyre való, nincs más probléma.
Persze lehet, hogy ebben is a kisebbséghez tartozok cons-sal együtt.
Ez egyáltalán nem igaz. Had hozzak egy sc2-es példát, mivel azzal több mint 4000 játékom van, coh-al csak kb 400: platina ligában vagyok, zerggel. Többi faj egységeit tövirõl-hegyire ismerem, ahogy a techjeiket, buildjeiket, egységeiket, mindent. Mégse tudok, max silver szinten játszani velük. De nem is nagyon erõltetem, mert egyszerûen nem jönnek be. Ennek ellenére mindent tudok róluk. Ugyan ez a helyzet cohban is. Játszani nem tudok allies-al, viszont tudok mindent róluk. Mi mi után épülhet, miket hozhat, mi mi ellen jó, stb... De ha játszanom kell velük, akkor balfasz vagyok. Wm-al pedig... szintén, de az legalább megvan Lv7.
Nem értem a beszélgetést, nem lehetsz jó wm játékos, legalábbis nem versenyre való, ha nem játszol szövetséges sereggel.
Jelentkezz mindenképp, ha jó wm-es vagy, érhetsz el jó eredményt, ez ugye alacsony rangúak versenye lesz.
A sakkos példánál maradva szimpla kieséses bajnokság rendszer, ahol mondjuk pénzfeldobással döntik el hogy ki játszik fehéret a következõ körben és ki feketét. Csak itt a fehér a szövetséges oldal és a fekete a német oldal.
Szerintem pedig még mindig nem érted. Ha 10 axist játszó játékosból továbbjut 6, (10 szövetségest játszóból pedig továbbjut nulla), akkor a kövi körben a 6 továbbjutóból 3-an fognak axist és 3-an szövit játszani. Ezért kell mindenkinek konyítania legalább egy néphez mindkét oldalon. Persze nem tilos feladni a versenyt. Csak hát elég hülyén jönne ki, hogy háromszor egymás után axist játszhatsz, és nyersz mindnél, majd negyedjére alliest kell játszanod, és fel kell adnod a meccset mert azokhoz nem értesz.
Gondolkodtam egy új versenyrendszeren. Kb. úgy fog kinézni, hogy lesz az axis csapat és az allies csapat. A jelentkezés felváltva fog történni, hogy egyenlõ létszámú csapatok legyenek. Ha egymás után pl. 2 ember is axis-ra nevez a fórumon, akkor az utóbbi törlésre kerül. A két tábornak lesz egy-egy tábornoka (magatok választjátok ki, vagy valamilyen szabály szerint kiválasztja a játékvezetõ). Ezután több fordulós verseny lesz, amely fordulókra a tábornok jelöli ki a hadvezéreit. Pl lesz olyan, hogy elõször axis tábornok jelöli ki sorrendben a vezéreket, akik ellen a szövetséges fõvezér saját megfontolásai alapján küldheti a saját embereit. A következõ fordulóban fordítva. Ez lesz 2 db 1v1 forduló. A következõ 2v2 forduló lesz hasonló rendszerben. Egyik oldal kijelöli a csapatokat, másik oldal választ ellenük ellenfelet, aztán csere. Lehet még 3v3 és 4v4 forduló is...
Ezt egyszerû megoldani szerintem, csak sajnos felesleges. Mégpedig azért, mert mi van, ha 10 játékosból 5 axis jut tovább. Meghalt az egész. Erre eddig nem gondoltam. Hát, szomorú, hogy ilyen a helyzet ezzel a játékkal.
Ben Hur szavával élve- ha mond valakinek valamit ez a film- ahhoz, hogy megtanuld Rómát legyõzni, elõször tanulj meg velük harcolni.
Nem lehetsz jó WM-es, ha nem játszol usát, britet soha. Van egy szint ami felett ez már kevés. Persze ez nem a 10. COH torna soha nem zajlott másképp bonyolítva, doki próbált az általános, "nemzetközi" szabályokhoz igazodni.
Csak akkor KELL, ha versenyezni szeretnél, egyébként nem. Nem tudok más példát mondani: képzeld el azt, hogy a versenyre csak olyan játékosok jelentkeznek, akik wm-mel szeretnek/hajlandóak csak játszani. Hogyan teszel köztük igazságot? Valakit arra kényszerítesz, hogy ne wm-mel játsszon? Kit? Egyszerûen ez úgy fair, ha mindkét oldallal játszol. Akkor is van megoldás, ha nem szeretsz a szövetséges oldallal játszani: feladod azt a meccset, amikor velük kell lenned. Ahhoz, hogy továbbjuss wm-mel nyerned kell, és jó sok VP-t meg kell takarítanod, hogy az össz VP-k alapján te választhass frakciót a döntõ meccsre. Ennyi. De ha le tudsz tenni az asztalra egy végiggondolt, mûködõ, több fordulóra is alkalmazható játékrendszert a "csakegyfrakcióvaljátszom" feltétellel, akkor ki vele!
Érdemes inkább emberi játékosok ellen játszani, mert ha az ember AI ellen játszik, csúnyán pofára esik emberek ellen, teljesen más világ.
Amúgy pedig a folyós, hidas pályák(ahogy az annihilate játékmód is) minden valamirevaló versenyrõl vagy ranked meccsrõl ki vannak tiltva. Amúgy is le kell szokni a "lezárjuk" típusú statikus védelemrõl, ember ellen játszva ez mindig verséghez vezet. Érdemes nézni profi játékosok játékát, és tanulni belõle, arra vannak a letölthetõ visszajátszások.
Szerintem nyilvánvaló, hogy minden magára valamit is adó játékosnak kell legalább egy angolszász és egy német frakcióhoz értenie, hogy bármely oldalra kerülve tudjon játszani. Hülye példával élve, a sakkban sincs olyan hogy én kizárólag a fehérrel játszom. :D
Fõleg ha versenyre jelentkezik valaki. Ott már nyilvánvaló, hogy az ellenfél, a pálya, de még az oldal (angolszász/német) is véletlenszerû.
Az MG nest benzinbe kerül, ami kell a techeléshez. MP-be is kerül, amibõl meg mobil haderõt lehetne építeni. A játék elején ne költsetek benzint és MP-t MG nest-re, inkább hamar menjetek rá a jármûvekre. Amennyire lehet, szorítsátok õket a saját területükre az elején, és drótozzátok el õket (attól meghülyül az egységeik útkeresõje és még drótot sem vágnak át). Mindig koncentráltan támadjatok, vagyis ugyanazon az oldalon együtt, mert az AI nem tud ilyet (max véletlenül), így mindig létszámfölényben lesztek. Ha beálltok védekezni, azt elõbb utóbb áttöri az AI, mert õ több nyersanyagot kap (ez egy csalás, de így tudták megoldani a fejlesztõk a nehezítést), szóval a kulcs a folyamatos nyomásgyakorlás. Aknázzatok sokat. Kb ennyivel legyõzhetõk a hard AI-k.
Azt ugye senki sem tiltja meg, hogy minden frakcióval gyakoroljon, rendszeresen játsszon az ember. Ez az egyenlõ esély. Világos, hogy egy versenyen az az esélyesebb, aki tapasztaltabb, az nagy elõny, ha valaki ismeri az ellenfél techrendszerét, egységeinek képességeit (nem titkolt célja a versenyeknek, hogy az emberek motiválva legyenek mindkét oldal megismerésére). Mivel ez egy verseny, a résztvevõket össze fogom sorsolni, minden részrehajlás nélkül. Ha már válogatnék, hogy ki-mit tud, mivel szeret játszani, akkor az a sorsolás befolyásolása volna, ami szerintem elfogadhatatlan - csalás. Én nem szeretném összehozni a nagyjából azonos szintûeket, mert arra ott van az automatch. És mi lenne azután, hogy a nagyjából azonos szintûek lejátszották? Mi van a következõ körben? Ki lesz a torna gyõztese? Ha már nagy a szintkülönbség, akkor vége? Vannak még itt technikai kérdések... :P Szóval azért nem borulhat egy bevált versenyszisztéma, mert valaki csak az egyik oldallal szeret játszani.