Azért beba..na ha nem lenne nyereséges egy digitális áruházra kihegyezett cég a mai világban.Ráadásul kettő platformra amit a markukban tartanak. Igaz Sony is orientálódik már ehez de ott idő kell mindenhez,jó nekik így is:)
MS ezzel a Redfall szarsággal hibázott vagy kérdőre vonhatták volna Bethesdát mi ez?? Nem tették.Azért Bethesda is menjen a pi..ába hogy etette a MS-t jó lesz ez. Ilyen szart letenni egy ilyen stúdiónak szégyellhetik magukat!
Na ha ez az irány akkor légyszi az Obsidian-t és A/Blizz-t hagyják csak magukra:)
Vágod, hogy ezt senki sem mondta? Ez ilyen strawman argument, amikor kitalálsz valamit, amit senki se állított és az ellen próbálsz érvelni. Megint leírom, amit mondtam: ha nem jön össze a netlfix-for-gaming kísérlete Philnek, akkor nagyon sokan el fognak a MS-nál gondolkodni, hogy mire is b.sztunk el 68.7 milliárdot (nem számítva a korábbi milliárdokat a többi stúdióra), ami sok éves teljes xbox bevételt elvisz csontra. Akár még az is lehet, hogy az egész konzol megy a levesbe vagy átalakul egy szolgáltatássá, esetleg megmarad kiadónak, mint történt anno a Segaval. Nem sokon múlt egyébként, hogy nem is lett xbox, nagyon ajánlom a figyelmedbe a yt-on a többrészes dokumentumfilmet az xbox-ról. Egy hajszálon múlott, hogy az akkor még aktív Gates nem rántotta ki a szőnyeget az egész projekt alól még a legelején.
A MS saját riportjából. Az éves bevétele a teljes MS-nak nem 50, hanem 207 milliárd volt, az XBOX részlegé meg 15 milliárd. Profitot nem számolnak az xboxra, csak annyit közölnek, hogy 12%-kal csökkent az xbox content and sevice revenue a korábbi adathoz képest.
Mindez a mondandóm lényegén nem változtat, ahogy az arányokon sem természetesen.
Monjuk amennyi pénzt én elköltök náluk, abból tényleg tönkre is mehetnének.
Szerintem ne zavard össze számokkal, nagyonnagy megfejtésben van. Csak a gamepass hoz nekik egy mrd körül per negyedév, de mindegy. Ezek részletkérdések. Én tökre értem, hogy az internet jórésze összevissza szarja magát, bármit olvas. Ennyi ésszel én is rettenetesen fosnék a holnaptól, meg tonképp bármitől. Az XBOX bezár, a board szétveri, nemfedezi, és az 50-nek 3.6 (vagy a 4.7, vagy az oxigén) az kevesebb mint az 1%-a, és mindenféle egyéb bajok. Nagyon kemény dolgok mennek itt. Én csak olvasok, és tanulok csendben a sarokban :D
És végül az utolsó pont: nem azt állítottam, hogy az xbox veszteséges jelenleg, hanem hogy ha nem jön be Spencer netflix-for-gaming kísérlete, akkor mi lehet a válasz rá a vezetőség részéről. Nagyon sok pénz tettek most az xboxba a MS-nál, még az ABK akvizíció nélkül is több év teljes konzolpiaci bevételét elégették. Ha ez nem térül meg belátható időn belül, annak lesznek következményei.
Nem hiszem el, hogy ennyire értetlen vagy. Vagy csak szándékosan okoskodsz?
"Az MS üzleti jelentéseiben semmi nem utal arra, hogy itt bármi egy kicsit is ne lenne mocskosul nyereségek. Te súlyos fogalomzavarban szenvedsz. Azért temeted az MS-t, mert nem ő a piacvezető, és ezt összekevered a nyereségességgel."
A MS nem ad ki publikus információt az xbox részleg nyereségességéről, csak a teljes cégről. Ezt a számot konkrétan lent be is idéztem, a MS mint cég masszívan nyereséges. Éves bevétele kb 50 milliárd dollár, ebből annyit tudunk, hogy a teljes xbox mizéria hozott tavaly 3.6 milliárdot. Bevételt, nem nyereséget, mivel konkrét számokat itt nem tudunk. Azt viszont könnyen össze tudjuk adni, hogy a 3.6 milliárd teljes éves bevétel még a bejelentett akvizíciókat sem fedezi, nem hogy a napi működésre is marajdon valami. De oké, te nyilván jobban tudod, mint a számok meg a matematika. :D Ha csak a már lezárt Zenimax akvizíciót nézzük, amit 2021-ben fejeztek be és 7.5 milliárd volt, akkor az egyedül két teljes év xbox bevételeit elvitte. Megint mondom: bevétel, nem profit. Talán nem véletlen, hogy nem közölnek számokat csak az xbox részlet nyereségességéről, ezen még nem gondolkodtál? K nem érdekel, ki a piacvezető (wtf) mindkét konzolom van, sőt, mindhárom meg pc is. Egyáltalán nem érdekel a konzolháború, az érdekel, hogy legyen korrekt verseny a piacon, mert az a fogyasztónak a legjobb és én fogyasztó vagyok.
"Ezeket a board elkaszálja, meg hasonlókat meg felejtsük el. Semmit nem tudtok erről, felesleges itt a foteltudós üzletembert játszani. Meg sem tudod nevezni kik ülnek a boardban :D"
Nem mintha bármit számítana, ki ül a MS boardban, de baszki ezek publikus adatok, első találat egy google keresésben.
"Komolytalan az egész beszélgetés. Ezek tények nélküli képzelgésel, ötletelés, és finghámozás arról, amit nem látunk."
Ja, ezt hívják bazmeg fórumnak, te szerencsétlen. Az emberek, akik idejönnek, azok képzeld nem ülnek a MS igazgatósági tanácsában! Sőt, a PS fórumban sem a Sony vezetői beszélgetnek egymással ! Fogódzkodj meg bazmeg, még az egyes játékok fórumaiban sem a fejlesztők vagy stúdióvezetők beszélgetnek ... Hanem (kemény sokk jön most neked, kapaszkodj) egyszerű emberek. Akik leírják a véleményüket meg gondolataikat. Így működik a fórum az interneten, isten hozott itt,elkéstél úgy 20-30 évet ezzel a felismeréssel, de jobb későn, mint soha.
Nem tudom miért kell ekkora kommunikációs zérónak lenni. Közben meg azt hiszed okos vagy ezzel a "nincs itt semmi látnivaló" dumával, mint egy élő "this is fine" kutya-meme, míg az egész internet ugyanezt latolgatja, amiről én is írtam úgy kb a Spencer interjú óta. De nyilván mindenki villamos, csak te nem vagy szánalmas. Oké.
"mindezek ellenére az üzletág masszívan nyereséges."
Iiigen? Források? Csak mert a MS kizárólag BEVÉTEL adatokat közöl az xbox vonatkozásában, nyereségességet csak az egész cégre. Ráadásul a bevételek kevesebb, mint 1%-át hozzá kb az xbox részleg. Ki beszél itt össze-vissza szerinted?
Ha RTS idén akkor Aliens Dark Descent ami várós. Annyi hogy úgytudom nem az Obsidian féle harc rendszer lesz(SAJNOS) hanem Real time időlassításos. Ahol még az MI is vezérelhet közben(pl.Partisans 1941).Persze ettől még jó lehet
Nem a felhőjövőt kifogásolom, hanem hogy ehhez pont az Activision Blizzard kell az MS-nek. Nyilván az ő know-how-jukat így már más nem tudná megvenni, de szerintem eltúlzott, hogy az AB-től lesz kvázi monopóliuma az eddig is piacvezető MS-nek. Legfeljebb azért lesz, mert a többiek nem tettek a maguk részéről eleget, de nem ez fogja megállítani az Amazont. És igen, egy szint elsősorban szerverek kellenek, azokhoz meg nem kell felvásárolni senkit.
Ami azt illeti, én már próbáltam pár játékkal a felhőből játszást. 2021-ben az Outriders még eléggé lagolós volt, a Hades vállalhatóbb. A minap pedig a Ghost Recon Wildlandset néztem, az már meglepően jó volt. Nyilván rendesen jobb, látványban pedig alaposan butul, de nem kell lemondanom egy-egy co-op etapot, ha nincs nálam a konzol. Akinek XSS mérce, annak nyilván még közelebb van. Meg hát az eleve 30 fps a One X-re patchelt formájában is, nem 60-120 fps-hez viszonyítom.
Személy szerint drukkolok az AB felvásárlásának. Nyilván egy csomó játék jöhetne Game Passba, az is jó. Másrészt meg más potenciális vásárlóban nincs benne, hogy valamit kezdenek az értékes frencsájzaikkal, ahogy a mostani vezetésben sem. Phil Spencereék lehet, hogy a lovak közé vágták a gyeplőt, és nem a legprofibb menedzsment, de az MS RTS-eit igyekeznek feltámasztani, szóval nem biztos, hogy rossz, ha az ő kezeik ügyébe kerül többek között a Blizzard. A WC3: Reforged helyett is jöhetne egy új verzió, akár konzolra is, mint az AoE 2, hogy újabb RTS-ekről, illetve a különbözRTS-csapatok koprodukciójáról ne is beszéljünk. Az, hogy pár tömeggyártott CoD-ot megkapok az előfizetés mellé, másodlagos.
A minap egyébként Tim Cain (többek között a Fallout és az Arcanum atyja) elmélkedett arról, hogy a felvásárlással az Arcanum jogai is az MS kezébe és az Obsidian közelébe kerülnének. (Már félig visszavonult, már nem rezidens obsidianos, de tanácsadóként besegít nekik is.)
És ugye ott vannak a Sierra kalandjátékai is, ahogy a LucasArts-félék egy részét a Sony hátterével kupálták ki, most megtörténhetne a régi konkurenciával MS-háttérrel :) Persze ezeket (is) viszi a ScummVM, még csak GOG se kell hozzájuk, de jó kiindulási alap. A saját önző szempontjaimból látok itt potenciált.
>A konzolpiacon a játékosok átlagéletkora folyamatosan emelkedik.
Nyilván, hiszen a felnmövő generációt már egyre kevésbé fogja meg a konzololás. Ugyanezt mondtam én is. Az enyémek is csak addig konzoloztak, amíg kicsik voltak. Aztán eljön a kamaszkor, és ezek a mai kamaszok le sem köpik ezeket a boomer asztali szarokat.
>amit végtelen ideig lehet sikertelenül, veszteségesen üzemeltetni.
Az MS üzleti jelentéseiben semmi nem utal arra, hogy itt bármi egy kicsit is ne lenne mocskosul nyereségek. Te súlyos fogalomzavarban szenvedsz. Azért temeted az MS-t, mert nem ő a piacvezető, és ezt összekevered a nyereségességgel. Ezeket a board elkaszálja, meg hasonlókat meg felejtsük el. Semmit nem tudtok erről, felesleges itt a foteltudós üzletembert játszani. Meg sem tudod nevezni kik ülnek a boardban :D Komolytalan az egész beszélgetés. Ezek tények nélküli képzelgésel, ötletelés, és finghámozás arról, amit nem látunk. Amit látunk aza az, hogy eladásban az MS meg sem tudja közelíteni a másik kettőt, mindezek ellenére az üzletág masszívan nyereséges. Ebbe teszitek bele a sértődöttségetek amiatt, hogy nem adnak ki jó exkluzív játékokat. És ennek mentén belehauzzátok ezt a merhaezígymegytovábbakkoraztánittvégemindennek. Semminek nem lesz vége. Ugyanez megy majd tovább. Majd nem keresnek négyszáz csilliárd űrdollárt, csak a negyedét. Ami miatt továbbra is nyalni gfogják a seggemet a kis pénzemért, amit elköltök náluk. Óriási dráma.
Meglátjuk. Szerintem, ha van motiváció - pénz -, akkor van/lesz megoldás is. Magyarország nem lesz nyilván a fókusz, de a többi európai országgal farvizén mi is beevezünk majd.
>de a technika fejlődik és eljutunk nemsokára oda, hogy szinte nulla latency lesz
Ehhez most sem a technika hiányzik, hanem az infrastruktúra, azt meg nagyrészt nem a paltformholderek fejlesztik, de még a rájukeső résszel is csigalassúsággal haladnak, vagy üzleti megfontolásokból egyáltalán nem. És ebben nem lesz nagy változás, mert ők mindig abból indulnak ki, hogy a tömeg az igénytelen, és nekik jó lesz a 200+ms latency is, és senki nem fog a magyarországi gerinchálózaton belül (pl) szerverparkot építeni csak azért, hogy az itteni maroknyi közönség ne németből, vagy dániából legyen kiszolgálva. És ez bármilyen technika mellett belebetonozza a rendszerbe a fos latencyt.
Az angol hatóság itt a jövőre gondolt inkább és - sajnos - igazuk is van. Itt a fórumon leszóljátok, mert a mai megoldásokból indultok ki, de a jövő akkor is a felhőalapú szolgáltatásoké. Ma még a játékélmény nem jó egy streamelt játéknál, de a technika fejlődik és eljutunk nemsokára oda, hogy szinte nulla latency lesz és rohadt egyszerű lesz egy kontrollert vagy éppen billentyűt-egeret egy tévére/monitorra kötni és csak játszani, mintsem venni 800 ezer forintért alaplapot, procit meg videokártyát (nem is a legjobbat ennyi pénzért) vagy 2-300 ezerért egy konzolt. Ahogy ma se néz szinte senki már dvd-t vagy akár blue-rayt, úgy a jövő itt is az, hogy nem lesznek vasak. Ez az egyetlen oka annak, hogy a MS még versenyben van, mert ők nem 2024-5-re, hanem 2030-ra terveznek. Ezért csinálnak game pass-t, ezért fektetnek óriási pénzt szerverekbe és itt fogják megnyerni a teljes piacot majd.
Ezzel több ponton sem értek egyet. Egyrészt: nincs vége, ma még nincs vége. Nem is állítottam, hogy ma vége lesz mindennek. Azt állítottam, hogy ez egy újabb lépés a sikerelenség felé és nincs olyan üzlet a világon, amit végtelen ideig lehet sikertelenül, veszteségesen üzemeltetni. Ez nem egy ország, ahol nincs következménye a sz.r gazdaságpolitikának és a rekorder inflációnak, de inkább nem politizálok. Itt nem az érzelmek, hanem a számok döntenek. A MS még nem tart itt, de fel kell kötnie a nadrágját nagyon gyorsan, mert előbbb-utóbb a board elkaszálja ezt az egészet és inkább fókuszálnak arra a szegmensre, ami pénzt is hoz és nemcsak visz.
A mobilpiac már régóta sokszorosa a konzolpiacnak. A fiaid mobilon játszanak, ahogy a legtöbb gyerek, pláne ha még kisebbek. Ha majd nagyobbak lesznek, felnőnek, nem lesz elég nekik egy fortnite vagy egy minecraft, ahogy egy pixar-rajzfilmnél is lehet szívesebben nézik majd mondjuk a True Detectve-et az hbo-n. Ami ma még unalmas nekik, az később érdekes, sőt, érdekesebb lesz. A konzolpiacon a játékosok átlagéletkora folyamatosan emelkedik. A 80-as, korai 90-es években 14 év felett szinte senki se játszott csak a kockák, ma már 30 feletti az átlagéletkor ebben a szegmensben. Felnőttek a NES-en vagy C64-en szocializálódók és nem szakítottak a hobbival. A mobilpiac nem a gyerekek miatt annyival nagyobb a többinél, hanem részben Ázsia miatt és részben azért, mert nem igényel extra befektetést. Mobilja mindenkinek van amúgy is.
Itt a felhőalapú játékok fognak majd változást elhozni.
A brit felügyelet is nem kis részben a felhőtúlhatalom félelmére hivatkozva kötött bele az Activision Blizzard felvásárlásába. Hogy a CoD-nál ez fontosabb, azzal egyet is értek, hogy ehhez éppen az AB a kulcs, azzal már nem éppen. A King viszont szintén fontos része a csomagnak.
Egyrészt ezt már fújja mindenki az xbox one generáció vége óta, hogy az xboxnak annyi. Nem lett annyi. Sőt. A klasszikus konzolpiac meg amúgy is rohamtempóban robog a szakadék felé. A fiaim generációja már le sem szarja ezeket a konzolokat. Számukra nem létezik már más, csak a mobil. Ebben az egész klasszikus konzolérában van még egy jó generáció, aztán hanyatlás.
A Gears 3 szerintem a 360-as mélypontja volt a szériának, a 4-5-öt nem éreztem rosszabb nála. (Az 1 rosszul öregedett, a 2 és a Judgement szerintem a legjobb.) De ez részletkérdés, a system sellerség tényleg ott tűnt el. Jó co-op lövöldének örülnék mondjuk, de a Halo 5-6 a szériából még jobban lefelé lóg ki, mint a Gears 4-5.
Nyilván több és jobb jó lenne, de nincs már a talonban Bungie, Epic és Lionhead. Az új - pre-Bethesda - stúdiók kisebbek és más műfajokban utaznak, először is az kéne, hogy produkáljanak valami indie szint (Grounded, Pentiment) fölöttit is, ami eddig kb. a Psychonauts 2 volt, azután meg elment a Double Fine kisebb projekteken dolgozni csendben.
Nyilván nem Horizont akarok boxra is vagy Naughty Dog szerű játékokat. Hanem csak azt, amiben jók voltak eddig, de 10 éve borzalmasak. Gears 1-3 vs Gears 4-5. Elég sokat elmond ennyi is az xbox állapotáról.
Értelek, de azért a GoW mégis annyira új IP, mint a Resident Evil 7. A Horizon meg nagy siker, vannak erényei, de engem az egész trendkövetése taszít: ilyen filozófiájú új IP-t én nem kérek, de régit se. Korábban változatosabbnak éreztem a Sony játékair, volt is PS3-am, most már egyre inkább homogenizálódnak számomra, ellenszenves minta. De tőlem csinálhatja az MS is, multiplatfirmra retróra jó marad ettől még a Box.
Azért azt tegyük hozzá, hogy a Horizon, az újféle God of War vagy a Tsushi azért nem olyan régi IP-k .... Horizonból most jelent meg a második, a GoW-ból szintén, Tsushimából meg eddig csak egy. Ezek azért elég új IP-k egy gearshez, halohoz vagy forzához képest (6-7. részeknél vannak, több évtizede már). Ezek mind az elmúlt pár évben jöttek a sonyhoz, most épp szerintem nem kell nekik új ip, mert ezek menedzselése is elég nagy meló. És igen, tudom a GoW régi IP, de az új GoW és a régi GoW-ok között 0 hasonlóság van, nyugodtan hívhatjuk új IP-nak.
Jobb nem lesz, de rosszabb még lehet. Régóta mondom: nem lehet sokáig fenntartani egy sikertelen piaci modellt. A MS-nak sok pénze van, de nem az xbox-ból és bár türelmesek, egy idő után minden türelem elfogy. Én azt gondolom, ha Phil Spencer nagy kísérlete a "netflix for gaming"-gel nem jön be, az nem azt jelenti majd, hogy akkor vissza a rendes, sony-féle játékvásárlós időhöz, hanem hogy akkor kuka az xbox projekt és teljesen átmennek cloudra, új gépet vagy platformot ki se adnak, csak egy chromecast-appletv kategóriás játékstreaming sticket, oszt' hajrá.
Azt meg mindenki fantáziájára bízom, hogy mennyivel lesz jobb a fogyasztónak, ha a sony teljesen versenytárs nélkül marad a klasszikus konzolpiacon ...
Folytatások és remake-ek tömkelege (kivételek amiket Zóanagyvarázsló írt).Azokat már kukázták. Új IP sonynál nincs,itt van de gyenge. Starfield még egy esély aztán ennyi.
Viszont jön D4 1 hónap!!:D Ja és Dead Island 2-nek jót tett a sok év leállás,imádom.
Folytatások és remake-ek tömkelege (kivételek amiket Zóanagyvarázsló írt).Azokat már kukázták,sajnos.. Új IP sonynál nincs,itt van de gyenge. Starfield még egy esély aztán ennyi.
Viszont jön D4 1 hónap!!:D Ja és Dead Island 2-nek jót tett a sok év leállás,imádom.
Jó játékot meg majd csinál más, ahogy eddig, ezek meg majd beleteszik nekem gombokért ganépasszba. Ettől jobb szcenáriót én nem látok a piacon, csak gecibbet sokkal több flitterrel.
>Mert akármit is mond Moby, a 3rd party multiplatform játékok nem fogják eladni a konzolt,
Én még mindig ugyanazt kérdezem: kit érdekel ez? Jobb lesz bármi is, ha majd sokat adnak el...valahogy? Semmi sem lesz jobb. Miért érdekel ez itt bárkit? Jobb lett attól a sonynál bármi, hogy most annyit adnak el, mint az atom? Semmi sem lett jobb. Azokból az arany évekből élnek, amikor szenvedtek, mint a kurvaélet. Azóta egy fia normális dolgot nem termelt ki az a platform. A sikeresség, a piaci elsőség senkinem nem tett még jót a történelemben fogyasztói szempontból. Mégis midenki azért rinyál, hogy nekik legyen jó. Faszt legyen nekik jó! Legyen jó nekem! És eddig minden afelé mutat, hogy nekem annál jobb, minél szarabb nekik. Bármelyiknek. És viszont. Az MS nem azért nem termel ki jó 1st party játékokat, mert kevés gépet adnak el. A frodítottja lehet igaz, de ha sokkal többet adnának el, akkor is ugyanezeket a szarokat csinálnák, mert nem értenek hozzá. Phil lószart nem ért ebből az egészből, segghülye az is játékokhoz. Ha értene hozzá, látná ezt, de nem látja. Akkor látja, amikor máj baj van, hogy baj van. De ő legalább ahhoz ért, hogy ha már játékot nem tudnak letenni, akkor tesznek le olyat, amit tudnak. A sony 10 éve saját maga másoldája lett, és mellette szart sem tesznek le, ott szopatják csatakosra a vásárlóikat, ahol érik. Tényleg ez kell mégegyszer? Nekem biztos nem, de ha ennyire szeretnétek, van mág rajtuk kívül hasonló mentalitással megáldott formáció a piacon :) Ha az MS-nek sokkal jobb lenne, kétszer ennyire lennének tetvek, ne legyen senkinek illúziója.
Skyrimben szerintem ilyen 1000+ órám van két platformon, és a mai napig előveszem néha-néha. A Diablo IV-en kívül a TES VI-ot várom igazán. Elvileg őrlángon már fejlesztgetik, és amint kint a Starfield erre dobják majd át a deveket.
Hát, a legutóbbi TES az 12 évvel ezelőtt volt a Skyrim, azóta az a franchise halott, a legközelebb meg a TES6 lesz, talán 3-4-5-6 év múlva, ha minden jól megy. Az is lehet, hogy már nem is ezen a generáción.
PC-n játszottam én is őket, de a Skyrimet végigvittem konzolon is és játszható volt modokkal 60 fps-re feltolva már a hivatalos patch előtt is. Ettől még nagyon kell egy win a MS-nak konzolra most.
Vicces ez az SG. Ha a telefonos brigád az asztali webhelyet választva kommentelne, nem látszódnának itt mindenkinek? Amúgy is elég rossz a telefonos verzió, én olvasni is úgy szoktam.
Bevallom, sosem voltam TES-rajongó, jó ideje ellenszenves a Bethesda játékfilozófiája. Talán a Game Pass miatt megnézem majd daykevés, hogy mit tud konzolos és PC-n a Starfield, de nem vagyok besózva, viszont a játékaik a leginkább PC-re valók számomra (modok).
Igen, ugyanazt az enginet használják, creation engine vagy mi a neve, de elvileg felturbózott verzió, és ezzel fog készülni a TES VI is.. Szóval bughalmazra, moddolásra (PCn), esetleges VR verziókra készülhetünk így első körben :D
Ez is teljesen igaz. A jó hír, hogy Phil érti-érzi ezt az egészet és talán tesznek is ellene valamit. Nagyon félek a 30 fps-es Starfieldtől... Inkább legyen RT off opció meg miegymás, de kell az a 60 fps. Tudtommal ugyanazt az engine-t használják, mint a FO4-ben is, talán nem lehetetlen elvárás ennek a megoldása. Még ha ez 1080p/1440p-t is jelent vagy FSR2-t erősen.
360-ra jött még Gears, a Judgement is, és a Halo 4 is még 360-as játék volt eredetileg. A Fable-t meg már nem is írtad, annyira eltüntették. Forza egyébként jött már nemrég, csak a Horizon, nem a Motorsport.
Megjegyzem, 360-on még nem csak first-party exkluzivitás volt, nyitottak RPG-kkel (Blue Dragon, Lost Odyssey), sőt a From is nekik gyártott közvetlenül a Demon's Souls előtt (Enchanted Arms, Ninja Blade). A Mass Effect is ismerős cím lehet (vagy még korábbról a KotOR 1-2-ről és a Jade Empire). Nem mondom, hogy ezek mind klasszikusok lettek, az Enchanted Arms érkezett később PS3-ra is, de sok szempontból más volt az a generációkezdés.
Elkalandoztunk valóban. Meg ráadásul többrétegű ez a dolog, és nincs rálátásunk mindenre. Lehet, hogy ez így jó az MS-nek (éppen), és már akkor elengedték a gen-t, mikor még el sem kezdődött. Lehet, hogy nem is akarnak konzol eladásban versenyezni, who knows?
Az viszont biztos, hogy valamiféle internal QA/QC team-et azonnal fel kéne állítaniuk, akik aztán visszadobnának minden szart a stúdióknak, vagy legalábbis megtalálnák a balanszt, hogy valami lehet megosztó/kreatív (= szar?), valaminek viszont kibaszott jónak kell lennie.
Messzire mentünk a témától: az én véleményem az, hogy hacsak nem akarja elengedni ezt a generációt is a MS, akkor valamit nagyon kezdenie kell az xbox-szal. Mert akármit is mond Moby, a 3rd party multiplatform játékok nem fogják eladni a konzolt, de a game pass egyedül is kevés ahhoz, hogy a hátán elvigye az egész platformot. Tartalom kell hozzá, tartalmat meg nekik kéne csinálni. Valahol értik ezt ők is, ezért vásároltak be a stúdiókból, csak az eredménye ezeknek az akvizícióknak, az nem látszik még.
Mint hw gyártó igen, ez igaz, de mint brandnév a MS jóval nagyobb és erősebb brand. Nyilván sw és server megoldások miatt, nem a hw miatt, ez igaz. De akinek van pc-je, az a MS-ot jobban ismeri, mint a Sonyt. A MS mint cég is sokkal nagyobb. A tavalyi éves bevétele 207 milliárd dollár körül volt, a Sony bevétele meg 81 milliárd. De ugye kb pont annyi a Sony a PS-ben is, mint amennyi a Ms az xboxban. Mármint a dobozon belül. AMD chipek meg egyéb 3rd party megoldások mindegyikben, csak a logót nyomta rá a MS/Sony, annyi az eredetiség benne.
Szerintem meg sokkal jobban cseng a Sony, mint hardware gyártó.
Anyám elé leraknék mondjuk 2 fejhallgatót egyik Sony, másik Microsoft, 99% hogy a Sonyt választaná. Másnap ha anyám bemenne a Media Marktba, hogy vegyen az unokának gépet Fortniteozni, akkor ugyanez játszódna le, csak immár a konzolokkal :) (Feltéve, hogy Media salesman kussban marad, és nem kezd el kampányolni egyik oldal mellett sem)
Manapság a tudatos vásárlás mint olyan, már gyakorlatilag megszűnt létezni, nincs idő/agyi kapacitás etc. rá az emberek 90%-nak.
"A PS azért lett ekkora brand, mert a játékok jók volt a PS-re." Azért is. Meg azért is, mert volt egy röpke 6-7 év előnyük (meg olyan 250.000.000+ eladott konzoluk) a boxszal szemben, előbb mentek a piacra, és ez kurva sokat számít.
Szerintem meg nem. A Sony neve semmivel sem cseng jobban, mint a Microsofté. Windowst mindenki használ, az egész világ, mindenki ismeri őket. Tuti többen, mint ahánynak Sony kütyüje van. Sony a BL-t, MS meg az NFL-t támogatja, mert Japánban fociznak, Amerikában meg amerikai fociznak. Ebből én nem vonnék le következtetést. A Sonynak nem az Xbox a párja, hanem a Microsoft. Nem a Sony a nagyobb név, hanem a Playstation a nagyobb brand, mint az Xbox.
A PS azért lett ekkora brand, mert a játékok jók volt a PS-re. a 360/PS3 generációt közel egálra hozta az xbox. Innen bukott most ilyen mélyre, már két generáció óta. Ember nem fogja nekem megmagyarázni, hogy ez nem a játékok miatt van, hanem mert ... izé... szebb a másik doboz vagy valami. A PS azért jó, mert van Naughty Dog, van Horizon, van God of War, van Spiderman, van Tsushima stb. Az Xboxnak volt (!!!) Halo, Gears meg Forza. Ebből első kettőt megölték, a harmadik meg majd jön. Amikor jól ment az xboxnak, akkor a 1st party játékok is jól mentek. Gears 1-3, Halo 3-reach-odst. Amikor a 1st party játékok nem jöttek vagy gyengék voltak, akkor a box is gyengélkedett: Gears 4,5, Halo 4-5, infinite multija.
"Azért erősebb brand, mert pont az ilyen nagy nevek és játékok felhúzzák a brand recognitiont."
Egy szelete a brand recognitionnak szerintem. De nem gondolom, hogy jelentős szelete.
Ők itt tudatosan kiépítettek egy kurvaerős brandet, mindenféle marketing eszközzel (lásd BL főszponzor stb.) és kialakult az emberekben egy ilyen: Sony - menő Xbox - nem menő
szemlélet, aminek aratják le a gyümölcseit. És szerintem nem, rohadtul nem az exkluzívok adják el a PS-t, hanem az egész brand package amit kiépítettek, aminek egy része persze az exkluzivitás, de továbbra is tartom, hogyha kikapnád az összes exkluzívot a PS alól, akkor is sokkal jobban fogyna mint az xbox, köszönhetően a marketing/brand team eddigi tevékenységének.
Valószínűleg így van, de látod, a következtetésed neked is ugyanaz: megveszik a PS-t. Azért veszik meg, mert erősebb brand. Azért erősebb brand, mert pont az ilyen nagy nevek és játékok felhúzzák a brand recognitiont. Sokan nem vesznek GoW-ot soha, mert sokan fifázni meg codozni meg fortnite-ozni vesznek csak konzolt. De ők is tudják, mi az a GoW, mert a csapból is az folyik, az internet tele van vele, látják a Keighley műsorában stb.
Az a helyzet, hogy szerintem a vásárlóerő kb 80-85%-a pont leszarja a God Of Wart meg, a Horizont. Bemennek a boltba, hogy akarnak a gyereknek egy masinát amin tud Fortniteozni, meg Codozni, meg Fifázni. Aztán megveszik a PS-t, mert sokkal erősebb brand mint az xbox. A maradék meg kb aközött dönt, hogy: God of War vagy GamePass.
Persze ez csak az én véleményem, nembiztos, hogy így is van :D
A multiplatform játékokra gondolsz, amelyeknél egyébként rendszerint a PS vezió jobban fut, mint a series x. Még azoknál is, amit a MS saját stúdiója csinál: lásd Deathloop. Sokkal jobban fut ps5-ön, mint boxon. Az az 5%, amiről beszélsz, az dönti el, hogy a kb ugyanannyiba kerülő series x-et vagy ps5-öt veszem le a polcról a boltban. Mert ha 95% mindkettőn van és ha csak 1 olyan játék van, ami exkluzív, akkor te melyik dobozt fogod megvenni a nap végén? Amelyiken több vagy amelyiken kevesebb játék van? Ki az, aki azt a kütyüt veszi azonos pénzért, amelyik KEVESEBBET ad? Multiplatform nem fogja a boxokat eladni, csak az exkluzívok. Ebből él a Sony, ebből él a Nintendo is.
Nem god of wart akarok xboxra, csak valamit. HiFi Rush nem AAA, nem volt rossz, de nem fog ezekkel versenyezni. Mi van a Haloval? Elbszták azt is az infinite óta, nulla támogatás miatt. Gears? Utoljára előző generációra jött ki és az is feledhető volt erősen. Forza egyedül nem viszi el a generációt a hátán, de még egyelőre az se jött ki, azt is majd meglátjuk milyen lesz. Nem kell naughty dogot másolni, senki nem ezt akarja. xbox 360/ps3 generációban sem másolták, kiadták a saját játékaikat és azok elvitték az egész generációt a hátukon. Három gears játék jött ki egy generációra, ugyanennyi halo. A MS csinálhatja azt, amiben jó, de azt sem csinálja. Ez a baj.
Szerintem az emberek el tudják dönteni mit akarnak. A xboxnak mindig lesz vásárlórétege, mégha az nem is a többségi. Én pl marhára nem igénylem, hogy ezeket a fisemfos sztorivezérelt komfortgémeket csinálják, amiket sony. Ott sem játszom már ezeket, unalmas szar egykaptafa mind. Ugyanazt a fasságot fújja mindenki, mintha számítana ez az egész. Semmit nem számít. Az MS pénzt csinál ebből így is, mázli, hogy nem sokkal több pénzt, mert így legalább kaparnak szolgáltatásokkal. Ha vezetnének, még ez sem lenne. A "szart sem ér a konzol ha nincs rá játék" meg akkora baromság, hogy röhögni sem érdemes rajta. 95%-ban ugyanazok a játékok vannak a két nagykonzolra. És akkor van az az 5% ami itt a választást jelenti, de az sem azért, mert az az 5% van az eladási listák, vagy a fontossági lista élén, hanem azért, mert összesen ennyi a különbség. Csak ezt a pár játékot akkora lufivá fujjátok, hogy kisreglényeket írtok ilyen agyalágyult fasságokról, egy redfall kapcsán, ami senkit érdekelt akkor sem, ha jól sikerül :D
Nyilván nem a MS hibája, hogy gyenge lett a Redfall, nem is ezt mondják az emberek. De az már igenis a MS hibája, hogy nem igaz, hogy nem látták előre ezt a vásárláskori átvilágításkor, vagy a tavaly elhalasztáskor, mégis erre meg a Starfieldre építették az egész 2023-as (és 2022-es, meg 2021-es, meg lehet a 2024-es ...)exkluzív first party AAA kínálatukat. Ezek lett volna a konzol-seller játékok. Ezek indultak volna egy God of War Ragnarok egy Horizon egy Spiderman egy Naughty Dog, Sqaure Enix exkluzív játékkal vagy akár nemsokára megjelenő új Zeldával szemben.
Amikor az emberek gondolkodnak, hogy melyik platformot vegyék meg, akkor a játékok száma és minősége dönt. Az xboxon nincs egyetlen egy értelmes exkluzív sem jelenleg. Egy sem. Nulla. És kb ez a helyzet 10 éve fennáll, minden évben elmondják, hogy ez az év még picit gyenge, de jövőre, na akkor majd igazán f.sza lesz. Aztán meg jön egy Redfall és síri csend, kussolás van, Phil is hallgat, semmit se mond, nincs itt semmi látnivaló. Ez a baj a MS-tal. Ez egy óriási brand és elbszzák. 10 éve elbsszák folyamatosan. Semmi, de semmi érv nincs egy xbox vásárlása mellett. Ha game pass kell, ahhoz jó a pc-d is, ráadásul ott még a sony exkluzívokkal is tudsz játszani, még ha sz.rok is a portok egyelőre. Ki lehet a rossz portoka peccselni, de a rossz játékokat nem. Nincs az a patch, amitől a Redfall jó játék lesz. Playstationnel szemben meg nincs is verseny igazán, sorban a második generációt cseszték el, pedig - ellentétben az előzővel - most jó vassal és jó koncepcióval indultak, plusz ott volt a game pass is, mint remek ötlet. Csak ugye sz.rt se ér a konzol, ha nincs rá játék. És nincs.
Ha a Starfield 30 fps only lesz, az Redfall szintű földbeállás lesz a konzolnak. Az RDR2 játszható 30 fps-en (bár csilliószor jobb 60 fps-en pc-n, aki ott próbálta, sose megy már vissza), bár mondjuk az azért rossz példa, mert a Rockstar igénytelensége miatt 30 fps, az új konzolok simán tudnák a 60-at is, csak a Rockstar nem foglalkozik vele. De az RDR2 nem egy first person lövöldözős játék, az RDR2-ben van lock-on aiming, meg a deadeye lassító mód, amivel a célzás alacsony frame rate-en is megoldható. A 30 fps Starfieldet leginkább az előző generációs Fallout 4-hez lehetne mérni, aminél egy rakás pontot elvitt az, hogy szrul futott konzolon. Corvega gyár híres 12 fps-es folyosója például.
Ráadásul azt se felejtsük el, hogy abban a generációban sztenderd volt a 30 fps. Az U4 PS4-en szintén ennyin ment pl. Nem volt más összehasonlítás. De most ez nem így van. A Horizonnak, a GoW-nak meg a többi nagy PS5 exkluzívnak mind van 60 fps performance módja. A játékosok nem a Fallout 4-hez mérik majd, hanem a PS exkluzívokhoz. Hogy a MS egyetlen nagy AAA first party megjelenés 3 éven belül is csak annyit tud, mint a FO4 tudott 8-10 évvel ezelőtt, miközben a Sony tolja ki simán és gond nélkül a stabil 60 fpst.
Néztem videokat róla, és közben folyamatosan röhögtem, habár inkább sírnom kellett volna. Ez egy hulladék, ehhez képest a CP2077 (releasekor) egy polírozott AAAA+ játéknak tűnik.
Amúgy távol álljon tőlem, hogy védjem az MS-t, de szerintem vajmi kevés közük lehet ehhez (és a Starfieldhez is) mert ezek a játékok in progress voltak a Zenimax felvásárlásakor, és ilyenkor szerintem azért hagyják kifutni a csőben maradt dolgokat mindenféle belepofázás nélkül. (kivétel persze a PS verziók droppolása :D )
A Starfield szerintem amúgy jó lesz (ettől legalábbis biztosan), és még az is lehet, hogy a rettegett 30 frame ellenére is, csak mostanában nagyon divatba jött ez a: "60 FPS alatt el sem indítom" sznobizmus, ami csak azért vicces számomra, mert nem feltétlen a framek száma határozza meg egy játék minőségét. (Lásd: RDR2)
Redfall beleállt a földbe, ahogy azért eléggé várható volt már egy ideje. Ha a Starfield is bukik, a MS-nak le kell ülnie gondolkodni, átgondolni ezt az egész xbox dolgot.
Igaz. Jóindulatúan kihagytam az előző generációt és csak a mostaniról beszélek. De valóban, már az xbox one megjelenése óta folyamatos az ígérgetés, amit eddig mindig csalódás követett. Az MS bevásárolt egy csomó stúdiót, ami jó, de lassan azért nem ártana, ha már látnánk ennek az eredményét is.
Nincs ebben semmi meglepő. A PS5-re jönnek sorban a minőségi exkluzívok a szokásos 3rd party játékok mellett, míg Xboxra ígéretekkel etetnek minket most már 3-4 éve folyamatosan. Minden évben 2019 óta azt magyarázzák, hogy ez az év még picit sovány, de már csak egy picikét kell várni és jövőre minden csodás lesz. Aztán jövőre kezdődik az egész újra.
Most, hogy 1-2 ígéretet már nem lehet tovább tolni és kiadják a játékokat, most szembesülünk az elbszott portokkal meg az optimalizálatlan, félkész játékokkal.
Nem tudom, mi a fsz van a MS-tal, de egyre elkeserítőbb ez az egész. Redfall 30 fps induláskor és majd egyszer, valamikor, talán lesz 60 fps mód, Ghostwire Tokyo 1 évvel a PS5 megjelenés után (ez ugye mára first party xbox játék lett ...) rosszabbul és rondábban fut xboxon, mint ps5-ön. Plusz egy hibát nem sikerült kijavítani egy év alatt sem, ami a ps5-ben megvolt és mai napig meg is van. Igénytelenség a köbön, beleszrás.
A pontot a szrból formált i-re pedig a starfield 30 fps makogás teszi fel. Todd Howard már elkezdte vajazni a közönséget, hogy jó is ám az a 30 fps, nem kell a parasztnak 60 fps. Cserébe legalább jól nézne ki, de sem a Redfall, sem a Starfield nem néz feleannyira se jól ki, mint akármelyik Sony exclusive, ami most jött ki és ami MIND fut 60 fps-en is egy gyengébb vason, mint a series x. Igénytelenség és telibeszrás jellemzi az egész platformot. Úgy érzem, ezt a generációt is elengedte a MS. Utoljára szerkesztette: lwb, 2023.04.19. 06:42:59
Termeszetesen a hsz id-k is megvannak baszodva, szoval rossznak ment a valaszuzenet
Valami issue van, mert ha mobilrol ir valaki akkor azt desktopon nem biztos, h latni, es vica versa :D De ha mar megnyitottad a mobilos verziot desktopon, akkor desktopon is feltunnek a mobilrol irt hsz-ek. (Legalabbis nalam)
Néztem ezt az IGN-es gameplayt és nekem olyan esetlennek tűnik.. vagy nem is tudom.. maga a gunplay bénának hat így a videon keresztül. Nemhiszem, hogy ez az én játékom lesz.
2 hónap és jön a Diablo 4, bétákat végigtoltam és nagyon bizakodó vagyok, gyanítom, hogy a következő 10 évre meg is van mivel fogok játszani :D
Más: Napokban ment le a Hogwarts Legacy 74 óra alatt. Ezrezni akartam de mikor utánanéztem a secret achievementseknek akkor le is tettem róla :D Nekem tetszett nagyon, hozza a HP világot egy az egyben, baromi jó kis játékot rakott le a Portkey games.
Ráadásul tegnap kaptam Philosopher's stone film kulcsot ingyen. Más is kapott esetleg innen?
Jönnek ám a hírek hogy nem lesz performance mod Redfall-ba startkor. Biztos olyan k...a jó lesz a graf hogy egy shooter-be csak nézelődjön a gamer,techdemo kameramozgással:D
Nagyon túlárazták. GPU árat kérnek jóval szegényebb játékmennyiségért és akkor a minőségről nem is beszélek. Ezek egy része más formában már volt ingyen is elérhető vagy mélyen árazva, fillérekért korábbi akciókban. Aki nagyon akart AC Odyssey-t vagy Originst az rég megszerezte 10 euró alatti áron. Egyszerűen nincs olyan termék ezen a platfromon, amiért 5 dollárt is akár fizetnék havonta, nem 15-öt.
Ha lenne egy a Game Pass Ultimate-től vmennyivel drágább csomag, ami ezt is tartalmazza, akkor az még ok lenne. De így inkább kimarad. Mondjuk nem is nagyon játszom Ubisoft játékokkal, szal nem nekem van ez kitalálva, h őszinte legyek. :D
Délután 5-kor nyitott elvileg, de én csak 6 után tudtam meglesni. Az elején mindjárt 120 perces queue-t írt, de nagyjából 45-60 percet kellett várni, és beengedett. Veteran szinten kezdtem egy Sorcit, és egészen hajnal 1-ig játszottam kb. (15-ös szintig jutottam)
Az első benyomások alapján nekem tetszik, habár úgy fest nagyon biztonsági játékot nyomtak a Blizznél, és nagyjából a bevált dolgokat emelték át a Diablo III-ból. Bugba konkrétan nem futottam, habár a battle.net kivágott 2x, ami aztán ismét ilyen 30-40 perces queue-kat eredményezett. Bizakodó vagyok, mert nyilván arra számítottam, hogy szar lesz, de úgy fest ez az idei év eddig meglepetés számomra, mert pesszimista voltam a DS-sel, Hogwartssal szemben is, és mindkettő baromi jó lett szerintem.
A Hellblade korábbi, nem azért írtam az indie-séget, de tény, hogy azóta már first-party lett a Ninja Theory. A bullshit számonkérése jogos, de ezeket sosem vettem komolyan, és szerintem nem ezért kell lemondani bármit is. A PS Plus beetető időszaka is lejárt már kb. a PS3-mal, akkor még frenetikus volt, aztán annyit ért, hogy a konzoljuk se érdekelt. Most az MS futja vesztes helyzetből ezt a kört, én meg kihasználom, amíg nekem jó, a dumákon meg röhögök. Aki akarjon, persze rajongjon.
Nem az egyéni igényekről beszélek én most, azt sem vitattam, hogy a Gears 5 ne fért volna bele 4 éves időintervallumba, amit írtál. Arról beszélek, hogy Phil Spencer 2021-ben tett egy ígéretet, hogy a game passon innentől minden Q-ban lesz egy 1 first party exkluzív játék. Ezt most már második éve képtelen betartani. És nem picikét csúsznak meg, hanem a kanyarban sincs negyedévente egy AAA vagy AA first party exkluzív, amit ígértek. Indie first party ugye az nem értelmezhető, mert a MS és stúdiói eleve nem indie-k, de mondjuk indie-kategóriás játékból sincs first party exkluzív évente négy...
Mi a fenét csinál az a temérdek stúdió? Ha 2021-ben látta Spencer, hogy nincs ezekben ennyi megjelenés a következő években, akkor minek ígérgetett? Ez a bajom.
Szerintem a Steam több jót hozott nekem, mint a HL, szóval éppen erről a felfogásbeli különbségről beszélek. Persze nyilván jók lennének rendesen érkező Valve-játékok, de az cseppben a tenger, és sok fejlesztő megrohad menet közben.
Jogos, FH 4-5-re gondoltam, de az FH4-nél és a Gears 5-nél is az Series-relíz volt új (én meg PC-n játszottam 3-4 éve, DLC-k ugye akkor voltak újak), a többi a határon kicsit túl, bár technikailag a Gears 5 még csak 3,5 éves lesz, szóval az elhangzó 3-4 év és a 4 éve etetik a szarral az embert kapcsán joggal vehető számításba. A crossgenség más (vannak hátrányai, persze), az engem ebből a szempontból nem izgat, de eddig sok minden az volt. (Eközben a Halo Infinite-ben állítólag nem a prevgen, hanem az XSS miatt nincs splitscreen.)
Azt írtam, hogy nem mind AAA, hiszen nem csináltam külön listákat. Eleve egy Psychonauts 2 vagy Hi-Fi Rush is lejjebb van büdzsében a nagyoknál, a kicsikhez képest meg feljebb, szóval lehetett volna három is. Ahogy PS3-on sem a Puppeteer, de még csak nem is a Sly 4 volt komoly büdzséjű játék, de azért voltak náluk rosszabb exkluzívok. A HZD-ben meg látom a produkciós szintet, de rossz értelemben véve is akkora lett, hogy ez szinte hátrány, nekem nem igazán jön be, a HFW is eléggé visszafogottan érdekel. Ehhez képest az "indie AAA on a tight budget" (a Ninja Theory oximoronszerű meghatározása) pre-MS Hellblade gyönyörű volt, és kellően feszes, hogy élvezhető legyen. A tavalyi játékok közül meg kb. az Excavation of Hob's Barrow jött be legjobban:
(A Ragnarök PS5 híján kimaradt, de személy szerint az elődöt lenyűgöződés helyett félbehagytam. Nem rossz, csak nem kapott el, pedig előtte a javás mobiljáték kivételével minden GoW végigment, és csak az Acsensiont gyűlöltem.)
Persze értem én a tömegigényt és a produkciós szint utáni vágyat, de azért a Game Pass tele van mindenféle játékkal. Lehet érvelni ellene, van például elég rakat játékom nélküle is, hogy azokkal játsszam, de biztos nem azért mondanám le, mert az Atomic Heart olyan lett, amilyennek rózsazsín szemüveg nélkül tűnt, meg a többi.
Ami a Halót illeti, arra éppen csak a kooperatív miatt van igényem, az jó móka, de csak azért, hogy valami AAA legyen, iylenből több nem kell, inkább Psychonauts 2 (tudom, ebből még van PS-verzió is, szerencsére), Hi-Fi Rush stb. Az FH és az MFS kizárását az AAA-k közül nem értem, és az AoE 4-nek is a PC-exkluzív RTS jellege miat lehet csak erről szó. Egyébként is degradációt látok, a PS1-2-es exkluzívözönt a PS3 sem tudta hozni (first-partyban sem, third-partyban nyilván más világ volt), PS4-5 meg éppen azért nincs, mert maroknyi érdekes exkluzív jött ki rájuk számomra. És általában, a CoD-ot és az AC-t leszámítva sokkal lassabban érkeznek már mindenből a folytatások.
Igen, kellene több minőségi exkluzív, bár nekem játékosként inkább több minőségi játék kellene*. A platform szempontjából fontosabbak, amúgy görcsösnek látom a beléjük kapaszkodást, és eltúlzottnak a GP-leszólását, ha egyénileg nyilván bőven van ellene érv, ahogy más szolgáltatásoknál is.
Hát, a HL miatt igenis fújok a Steamre és nemcsak a valve-ra,a cégre, hanem a steam platformra is, mert amiatt, annak a sikeressége miatt nem csinálták meg soha az új HL-t. Bár nem a HL3 hiányzik igazán, hanem a beígért HL2 ep3, azt se csinálták meg.
De itt más miatt fújok a MS-ra. 2021-ben Phil Spencer azt ígérte a színpadon, hogy innentől 3 havonta új first party exkluzívok jönnek majd és nagy budget saját stúdiós játékok, nem pici indiek. Ebből mi lett? Forza-val kicsit elszámoltad magad, a horizon 3 és a 4 az még last gen, 2016 és 2018. Erre a genre egy FH jött ki, az 5 2021-ben. A gears 5 is crossgen és 2019-es. 2021 óta, amióta megígérte ezt az xbox vezetője milyen 1st party exkluzív jött ki? Két év eltelt azóta, ez 8 legalább AA saját stúdiós játékot kellene jelentsen. 2022-ben ez a korábbi EA-ban lévő Grounded és a Pentiment, ami Josh Sawyer privát pet-projectje? Ezek versenyezzenek egy Horizon FW-tel vagy God of War Ragnarokkel? Ez komoly?
2021-ben az volt a duma, hogy türelem, most jelentették csak be, majd jövőre, az lesz a tuti. 2022-ben azt, hogy türelem, ez volt az első év, meg covid, majd jövőre. Most 2023-ban mi lesz a kifogás? Lassan lecseng ez a generáció is, 5-6-7 év szokott egy gen lenni, 2024-ben 5 éves a series x konzol. 1 db Halo-t meg egy rakás indie-t és AA kis játékot tudnak az egész generációra felmutatnia majd? Amikor gearsből volt 4 a 360-on, halo-ból meg vagy 5. De még xbox one-on is volt 2 halo játék ...
Ez kicsit olyan, mint a Steamre fújni a HL3 elmaradása miatt. Ha valaki nem az exkluzívok bűvöletében él, akkor azért találni bőven sok mindent a Game Passban, én sorra se tudok venni mindent, ami érdekelne. Ez részben abból következik, hogy RPG-kedvelő vagyok, és azok hosszúak.
Azért az elmúlt 3-4 évben first-partyként volt Forza Horizon 3-4, Gears 5, Halo Infinite, Microsoft Flight Simulator, Psychonauts 2, Age of Empires IV, Grounded, Pentiment, Hi-Fi Rush, aki nekem nem mind kenyerem, de jegyzettek, ha nem is mind AAA. (A State of Decay 2-t, a remastereket vagy az AoE2 végre eljött konzolos portját direkt nem említettem.)
Az említett lista szerintem sosem volt lázba hozós, inkább ismertebb nevek, melyekere joggal lehet kíváncsi az ember, mint garantált nívó. Jó, a Starfield biztos kasszasiker lesz, de nem tartom sokra a Bethesda-vonalat.
Hát így fél hónappal később szerintem ez nem öregedett túl jól:
- Atomic Heart erősen felejtős - Wo Long egy közepes Sekiro-Nioh klón, még a souls játékokon belül is rétegjáték 6-7/10 max. - Redfall egy multiplayer shooter, eléggé szaturált a piac, meglátjuk, tippem a videók alapján egy erős 7/10 - Starfield megint eltolva, talán szeptember, ha nem tolják át jövőre - Lies of P-t meglátjuk
Ebből ugye kettő first party játék van, amiből az egyiket szépen tologatják és 30 fps-es gameplay-en kívül még semmit se láttunk belőle (Starfield). Erősen sanszos, hogy a szeptemberi release is vagy megy későbbre vagy valami félkész sz.rt kapunk megint.
Közben arra azért van idejük, hogy ugyan játékot bsznak se csinálni a first party stúdiók már mennyi? 3-4 éve?, de azért pénzt el kérnének a next gen peccsekért, mint az Outer Worlds új kiadása. Nem arról volt szó, hogy ezeknek a stúdióknak a játékai day1 game pass-en lesznek? Erre most ott tartunk, hogy akinek game pass-en volt meg az alapjáték, vagy méginkább nem vette meg csak a dlc-ket, mivel ott volt game passen amúgy is ingyen, az most veheti meg újra az új kiadást, mert lófszt kap az előfizetéséért.
Kezdem úgy érezni, hogy eljött az előfizetés lemondásának az ideje. 4 éve etetik az embert a szrral. Elég.
Starfield ismét elhalasztva, ezúttal szeptember 6 az új megjelenési időpont...
Várható volt, de attól még k nagy csalódás. Phil Spencer tavaly nyáron úgy mutatta be, hogy minden 12 hónapon belül meg fog jelenni, amit itt láttunk. Azt a lóf.szt jelent meg minden.